Zoals gebruikelijk weer bijzonder grondig Karst. Mijn dank is groot.Maar types als ik hebben de verzekering nodig dat ze het goed hebben begrepen. Dus ik begrijp hieruit.Citaat van: Karst Drenth op 11 September 2008, 23:23:32Bij aansluiten van een third-party boosterheb je de keuze: * Sluit de MAUS via een XPressNet Connector aan. o Geen 10764 nodig o Pin 2 Voert GND o Pin 5 Voedt de MAUS met +12V o Pin 1 Voert DCC Signaal o Pin 6 is de kortsluitmelding welke actief aan GND gelegd moet worden in geval van kortsluiting. o Tussen deze twee pinnen moet een 1k2 weerstand opgenomen worden. o Activeer de kortsluitmelding door pin 6 naar GND te trekken * Gebruik de Booster Out connector o Pin 1 Voert DCC Signaal o Pin 4 is de kortsluitmelding welke actief aan GND gelegd moet worden in geval van kortsluiting. * Weet dat het DCC signaal onmiddelijk stopt als de kortsluit melding actief wordt ! ( 0 of ca 10 Volt ! ) * Reken er op dat het DCC signaal tussen 0 en ca 10 volt swingt.Dat de Maus een kortsluitmelding krijgt als pin 4 van de boosteraansluiting met pin 2 of 3 (beide GND las ik eerder in je bericht) wordt verbonden?ps Even los van mijn eigen wens om de Edits booster op de maus aan te kunnen sluiten, moeten we misschien nog een elders op het forum genoemd probleem van de Maus erbij betrekken. De beveiliging schijnt niet onmiddelijk bij het inschakelen van het Maus-systeem te werken. Is er bij inschakeling sprake van een kortsluiting op de baan, dan wordt de 10764 gemakkelijk vernield.Bij het gebruik van een third party booster speelt dan probleem niet zo, omdat de uitgangen van de 10764 helemaal niet meer met de baan zijn verbonden en de nieuwe booster de beveiliging voor zijn rekening neemt.Maar bij gebruik van de 10764 als booster op een ander systeem, speelt dat nog wel. Het speelt nauurlijk sowieso bij gebruik van het standaard Maus systeem.
Uhlenbrock booster (veiligste, maar duur)Digirails (schijnen problemem mee te zijn i.c.m. IBandere partij?zelfbouw?
Digirails is dezelfde soort booster als de Roco, ook een H-Bridge booster. Niet geschikt voor een common-ground systeem.