Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:00:15
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
06 September 2025, 23:41:22
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
06 September 2025, 23:38:38
6 en 7 september terug naar toen door Wim Vink
06 September 2025, 23:34:38
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
06 September 2025, 23:05:54
Plaatdikte van een rangeerbaan door Ronald Halma
06 September 2025, 23:05:49
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
06 September 2025, 22:37:35
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn193
06 September 2025, 22:07:22
Veevervoer ss/ ns door klusser
06 September 2025, 22:06:12
Raadplaatje door Modellbahnwagen
06 September 2025, 21:50:45
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
06 September 2025, 21:47:53
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door BartvD
06 September 2025, 20:36:49
Minder wissels door hmmglaser
06 September 2025, 20:27:27
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door Huup
06 September 2025, 20:12:59
Deining in Dönsdorf door Basilicum
06 September 2025, 19:19:21
Welke winkel voert deze merken? door Valéry
06 September 2025, 18:55:09
13 en 14 september Pairi Daiza Steam Railway 10 jaar door Seinhuis
06 September 2025, 18:33:55
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
06 September 2025, 18:24:40
44 Roco vs 44 Brawa door ES44C4
06 September 2025, 17:57:50
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door Martijnstein
06 September 2025, 17:56:43
PB Models, ICR-rijtuigen door Wilma1970
06 September 2025, 17:38:35
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
06 September 2025, 17:26:39
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door StefanNL_Plays
06 September 2025, 16:50:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
06 September 2025, 15:22:12
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
06 September 2025, 14:51:46
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud) door AP3737
06 September 2025, 13:47:25
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
06 September 2025, 13:16:08
NAM ex USATC MK modelbouw studio kit door orientexpress
06 September 2025, 12:21:06
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door Ad Cleijsen
06 September 2025, 10:24:10
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
06 September 2025, 09:38:28
  

Auteur Topic: 2 verrassingen in Tilburg  (gelezen 4431 keer)

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 872
Re:2 verrassingen in Tilburg
« Reactie #15 Gepost op: 23 April 2009, 22:40:51 »
De drgl die er staat is afkomstig van de maker en de vervoerder van het gebeuren: Railion (ook wel: DB Schenker Rail Nederland). Dus die klopt ;)
Meer NS in spoor 1!

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4066
Re:2 verrassingen in Tilburg
« Reactie #16 Gepost op: 24 April 2009, 21:16:57 »
Dat waag ik te betwijfelen ;)! De dienstregeling die ik heb vermeld is afkomstig van de NS en is vanmiddag vrijgegeven aan de pers.

Grtz,

Willem
Ik vraag me hierin af wie "NS" is en waarom "NS" hier wat vrijgeeft aan de pers, aangezien ze er dit keer zoals Olaf al zei er niet zoveel mee te maken hebben  ;)

RodeDuivel

  • Offline Offline
  • Berichten: 821
Re:2 verrassingen in Tilburg
« Reactie #17 Gepost op: 24 April 2009, 21:26:04 »
Wat dacht je van een officieel persbericht van de Nederlandse Spoorwegen gericht aan de media.

Strikt genomen hecht je geen waarde aan officiële uitingen aan de media van de NS.

Grtz,

Willem

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4066
Re:2 verrassingen in Tilburg
« Reactie #18 Gepost op: 24 April 2009, 21:33:02 »
Het klinkt mij een beetje vreemd, aangezien het NSM allang niet meer van NS is, en NS hier dus ook niet de vervoerder is, dus waarom zou NS wat publiceren ?
Daarnaast zie ik tussen de persberichten van NS op hun site ook niks http://www.ns.nl/cs/Satellite/over-ns/nieuws/persberichten

Zoals gezegd nogmaals, de drgl van DB Schenker klopt echt wel...

En idd, ik hecht hier geen waarde aan als ik gewoon 100% zeker dat we een andere dienstregeling gebruiken dan jij laat zien  ;)
« Laatst bewerkt op: 24 April 2009, 21:45:13 door Thom »

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re:2 verrassingen in Tilburg
« Reactie #19 Gepost op: 24 April 2009, 22:50:23 »
Niet om te mierenn**ken, maar is de kreet NSM al sinds de heropening van het museum in de huidige staat veranderd in het Spoorwegmuseum?

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4066
Re:2 verrassingen in Tilburg
« Reactie #20 Gepost op: 25 April 2009, 01:45:37 »
Niet om te mierenn**ken, maar is de kreet NSM al sinds de heropening van het museum in de huidige staat veranderd in het Spoorwegmuseum?
Dat is na die tijd nogwel ergens veranderd (En dat weet jij ookwel ;)), maar ik moet toegeven dat NSM makkelijker in gebruik is dan Spm  ;)

RodeDuivel

  • Offline Offline
  • Berichten: 821
Re:2 verrassingen in Tilburg
« Reactie #21 Gepost op: 25 April 2009, 10:24:19 »
Voor de volledigheid hierbij het volledige persbericht van de Nederlandse Spoorwegen.

Nederlandse Spoorwegen
Persinformatie
Utrecht, 22 april 2009

75 jaar oude diesel terug naar Spoorwegmuseum

Blinkend pronkstuk rijdt zondag van Tilburg naar Utrecht

Op zondag 26 april wordt het 75 jaar oude historische dieseltreinstel 27 na een opknapbeurt teruggebracht van Tilburg naar het Spoorwegmuseum in Utrecht. Tussen 11.00 en 14.30 volgt het treinstel de route Tilburg ­ 's-Hertogenbosch ­ Nijmegen ­ Arnhem ­ Driebergen-Zeist ­ Utrecht Maliebaanstation.

In 1934 verschenen 40 ultramoderne dieseltreinstellen op de Nederlandse rails. Met hun stroomlijnvorm, hun zilvergrijze kleur en hun moderne en gerieflijke interieur vormden zij een groot contrast met de rook en roet uitbrakende stoomlocomotieven en de toen nog donkergroene en hoekige elektrische treinen.
De driedelige treinstellen boden plaats aan 112 reizigers in de derde en 48 in de tweede klasse (vergelijkbaar met tweede, resp. eerste klasse nu). De maximum snelheid bedroeg 140 km/h. De voor die tijd revolutionaire stroomlijnvorm kwam tot stand na uitgebreide proeven in de windtunnel van Zeppelin Luftschiffbau in Friedrichshafen (Duitsland). Na een introductieperiode met tegenslagen zorgden de diesels voor sneller en comfortabeler reizen op de lijnen vanuit het Westen van Nederland naar de verschillende landsdelen. `Diesel' en `dieselen' werden begrippen die in de jaren dertig van de vorige eeuw stonden voor modern en snel.
Vanaf 1960 maakten deze eerste moderne dieseltreinen plaats voor toen eigentijdse opvolgers, die inmiddels ook al weer verdwenen zijn. Treinstel 27 werd teruggebracht in oude staat en opgenomen in de collectie van het Spoorwegmuseum. In 2007 ging het treinstel voor een opknapbeurt naar Tilburg. Daar is het onder handen genomen door werkzoekenden die onder de vlag van tROM (Tilburgse en regionale bedrijven ondernemen maatschappelijk) al eerder treinen van het Spoorwegmuseum hebben behandeld.

Treinstel 27 is blinkend gerestaureerd om in volle glorie in het Spoorwegmuseum bezichtigd te kunnen worden, maar het kan niet op eigen kracht rijden. Daarom wordt het van Tilburg naar Utrecht gesleept door de historische diesellocomotief 2225 (bouwjaar 1955) van goederenvervoerder DB Schenker (voorheen Railion).

De dienstregeling van het transport is onderaan deze pagina vermeld. Denk om uw eigen veiligheid bij het fotograferen en filmen: alleen vanaf voor het publiek toegankelijk terrein; houd voldoende afstand van de perronrand; nooit tussen de sporen lopen.




Noot voor redacties


Het is te doen gebruikelijk vermelding te maken van de bron waaruit geput wordt. Het persbericht is ook raadpleegbaar op nieuwsbank.

Greetz,

Willem

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:2 verrassingen in Tilburg
« Reactie #22 Gepost op: 26 April 2009, 15:08:32 »
Vandaag werd de DE-3 overgebracht naar het spoorwegmuseum, hier de passage bij De Haar aansluiting: http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/3475529449/