Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
Vandaag om 21:03:01
Liliput schlafwagen set epoche 2 h0 door Stefan88
Vandaag om 20:41:14
schok bij vertrek door Ronald Halma
Vandaag om 20:14:18
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door AP3737
Vandaag om 20:09:19
Houten 23 Augustus 2025 door cor_b
Vandaag om 20:03:09
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door NL-modelspoor
Vandaag om 19:49:56
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door Treinbestuurder
Vandaag om 19:47:39
Ik ben aan het opruimen. door Edsko Hekman
Vandaag om 19:46:24
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door zofman
Vandaag om 19:32:32
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:28:52
wat is het merk van deze bochtwissel door bellejt
Vandaag om 19:27:36
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door defender
Vandaag om 19:19:07
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 19:17:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door defender
Vandaag om 19:16:29
Ronald doet de Fork Challenge! door hervé
Vandaag om 19:00:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:59:23
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VictorPM
Vandaag om 18:44:54
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 17:46:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 17:45:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:15:10
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door JoopSpoort
Vandaag om 16:11:23
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:09:07
Licentiesleutel YD 7001 door Dirk
Vandaag om 15:58:26
Eerste hulp bij Freecad door MaraNCS
Vandaag om 15:45:56
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Wim Vink
Vandaag om 15:35:06
Raadplaatje door Wouter W
Vandaag om 14:30:56
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hendrik Jan
Vandaag om 12:34:52
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 11:22:07
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Dennis1984
Vandaag om 09:19:38
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Lobomotion69
Vandaag om 03:17:23
  

Auteur Topic: Wat is nog de haalbare baanhoogte om onderdoor te kunnen (als 50-plusser...)?  (gelezen 3163 keer)

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 4301
Re: Wat is nog de haalbare baanhoogte om onderdoor te kunnen (als 50-plusser...)?
« Reactie #15 Gepost op: 17 February 2009, 01:51:56 »
Geen denken aan een dubbel landschap in mijn huis!  :D

Dan nog liever door een muur en in aangrenzende kamer verder! Ik wil niet zoveel mogelijk sporen, landschappen, treinen, maar juist een rust uitstralende baan, die de indruk wekt, ruimte te bieden aan wat mijn plannen zijn.

Dat er achter de bergen van alles gaande is om de boel draaiende te houden, en daar meer meters spoor te vinden zullen zijn dan in het zicht, daar zal je op de baan zelf niets van te zien krijgen.

De kunst van het weglaten, een geweldige uitdrukking, gelezen op dit Forum, is hier wel van toepassing.

Edit: inmiddels bovenstaand bericht van Ben gelezen: mooi idee, maar niet voor mij.  :D
Ik heb al een trein

Ben de Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 125
Re: Wat is nog de haalbare baanhoogte om onderdoor te kunnen (als 50-plusser...)?
« Reactie #16 Gepost op: 17 February 2009, 03:14:56 »
 :) Ik zit met het zelfde 'probleem', hoewel ik het een spannend en uitdagend idee vind, kan ik het niet toepassen op mijn baan.  :-|
Ik hoop desondanks dat een mede lid het idee wel oppakt en het gebruikt in zijn baan, er een draadje van maakt en ons zodanig weer blij maakt met nieuwe ideeen.
Ben
Bezig met de Haven van Rotterdam, zowel in model als in het ´echie´

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 17858
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Wat is nog de haalbare baanhoogte om onderdoor te kunnen (als 50-plusser...)?
« Reactie #17 Gepost op: 17 February 2009, 09:41:18 »
Citaat
Maar waar baseer je bewering op dat bij elke laag de kosten bijna dubbel toe nemen?  ???

Oke Ben, was een beetje kort door de bocht van mijzelf.... :-[ Maar de kosten zullen zeker toenemen per laag. Toevallig rommel ik nog wel eens op de site van Joe Fugate met zijn Siskiyou Lines, een van de daadwerkelijke uitvoerders van de mushroom, en die heeft een mooie uitleg over die kosten. Kijk maar eens onder "modeling notes".

@Huub; jou uitgangspunt is inderdaad anders en dat is ook goed. Je idee ziet er prima uit en ik ben erg benieuwd naar de praktische uitvoering er van. Maar hou de hoogte dusdanig dat je er gemakkelijk met een evt hulpmiddel onderdoor kunt. Alleen dan zul je met plezieraanje baan kunnen werken.

R.van Os

  • Offline Offline
  • Berichten: 10
Re: Wat is nog de haalbare baanhoogte om onderdoor te kunnen (als 50-plusser...)?
« Reactie #18 Gepost op: 18 February 2009, 18:15:45 »
Huub,

Mijn baan is nog in wording zo als je ziet. Nee ik zit niet op internet met een site. Missichien komt dat nog wel. Eerst nog wat problemen oplossen zie mijn vragen op KEERLUS SPECIAAL. De reden van mijn "smalle" baan is dat je anders er voor moet zorgen dat je op een aantal plaatsen een deel uit het landschap moet kunen halen om er in geval van onderhoud bij te kunnen. Dat beperkt je weer in je ontwerp. Verder vindt ik je ontwerp een goed thema. Misschien doe ik in de toekomst ook zo iets, maar eerste deze uitdaging. Dat mushroom idee spreekt mij ook niet aan. OOk ik heb geen Amerikaanse kelder. Achter de gipswand zit geen schaduw station. ik heb alleeen een inhaal cq wachtspoor op de foto aan de voorkant op het laagste nivo.

Rich

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 4301
Re: Wat is nog de haalbare baanhoogte om onderdoor te kunnen (als 50-plusser...)?
« Reactie #19 Gepost op: 18 February 2009, 19:21:49 »
Nu je het zegt, Rich, je topic van de keerlus speciaal ken ik. Misschien kom ik wat al te belerend over daar, maar als je weet hoe je met reedrelais en dubbelpolige bistabiele relais kunt omgaan, dan opent zich een wereld die het rijden een stuk vergemakkelijkt. Vooral in en uit de keerlus, hetgeen ik zelf ook ga toepassen op deze baan (in aanbouw).
Ik heb al een trein