Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Thom
Vandaag om 22:06:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:04:55
vervolg op "veel AC wielen" door FritsT
Vandaag om 22:00:36
Raadplaatje door Dpc Fo
Vandaag om 21:48:30
Hulp gevraagd: Yamorc YD7010 en ESU loksound door bask185
Vandaag om 21:25:56
Nahmertaler Kleinbahn door NS264
Vandaag om 20:44:34
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:42:56
Eenvoudige, goedkope maar goede decoder? door Prutsert
Vandaag om 20:15:39
Spoor- en tramweg parafernalia door Scratchbuilt
Vandaag om 20:10:35
Van Veendam naar Stadskanaal en door naar Emmen door Scratchbuilt
Vandaag om 20:05:26
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 19:12:25
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 18:49:24
Spoor 1 nem of finescale door FritsT
Vandaag om 18:37:50
Roco 2025 door Dennis94
Vandaag om 18:16:50
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan!
Vandaag om 18:16:11
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 17:49:43
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 17:36:10
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 17:22:19
Sfeer op je modelbaan door Scratchbuilt
Vandaag om 17:04:40
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 16:45:09
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door willyTEE
Vandaag om 16:28:29
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 16:24:18
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 15:12:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Sporlijn Úje
Vandaag om 15:07:23
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door tijgernootje
Vandaag om 13:42:35
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:22:45
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Corné81
Vandaag om 13:08:23
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 12:35:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door tijgernootje
Vandaag om 11:35:51
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits. door Torikoos
Vandaag om 11:32:24
  

Auteur Topic: CDA en PvdA trekken geld uit voor weg en spoor  (gelezen 2869 keer)

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: CDA en PvdA trekken geld uit voor weg en spoor
« Reactie #15 Gepost op: 03 December 2008, 08:55:26 »
Ik vraag me wel af wat de PvdA bedoelt met "verbeterde doorstroming op Utrecht CS ('twee minuten tijdswinst voor iedere trein')". Veel treinen hebben daar hun begin- of eindpunt, daar is het dus niet van toepassing. De rest kent heel veel overstappers die daar toch de tijd voor moeten hebben. Als je daar 2 minuten vanaf haalt, wordt het dringen op de perrons, ook buiten de spits. Bovendien wordt het dan wel erg lastig om het restant van het traject nog op tijd te blijven rijden. Misschien wil die meneer wel meer deuren in de treinen en bredere perrons, ik weet het niet.
Het gaat er niet om hoelang je stil staat maar hoe hard je binnenkomt, als je 2km voor het station al 60 ofzo moet rijden en je kan dat verhogen naar 120 bijvoorbeeld win je er heen veel tijd mee.

Daar ga ik weer ;D, maar hier in Arnhem zie je het verschil heel goed of een trein over een afbuigend wissel binnenkomt uit Utrecht of via het midden spoor naar spoor 6 toe mag, dan is het met 140km/u Arnhem berg in en voor de bocht terug naar 80km/u  en dan gezellig met 80 langs de kop van het perron en dan pas afremmen, dan kom je lekker snel Arnhem binnen.

Antwoord is dus aan beide kanten van het station snellere wissels neerleggen( kost op een hele wisselstraat wel mega veel ruimte) en je wint zo heel veel tijd.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.