Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
Vandaag om 09:34:42
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 09:32:44
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:25:18
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Teun
Vandaag om 09:24:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 09:18:00
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Jelmer
Vandaag om 09:16:39
Koploper: missende bezetmelders bij openen "onderhouden lokomotieven" door Servé
Vandaag om 08:52:24
Piko 2025 door VAM65
Vandaag om 08:42:23
4 ledjes op één voorweerstand? door bask185
Vandaag om 08:25:41
advies gevraagd over gelijkstroommotoren en de aansturing door Loki
Vandaag om 08:04:27
Problemen met digitale koppeling Roco door Ben
Vandaag om 08:02:09
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 07:11:20
NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:09:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door marco
16 September 2025, 22:05:09
NS 8800 in spoor 0 door Rob Moerkerken
16 September 2025, 21:46:50
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
16 September 2025, 21:45:57
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door R1954
16 September 2025, 21:41:04
Halling aandrijvingen door Sven
16 September 2025, 21:39:03
S3/6, de grote ontbrekende… door Robert vh Prutsert
16 September 2025, 21:21:45
Roco 290 digtaliseren door Syb030
16 September 2025, 21:02:11
Raadplaatje door grossraumwagen
16 September 2025, 20:41:04
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Ronald Halma
16 September 2025, 20:17:13
Wielen bruineren. Hoe? door Ronald Halma
16 September 2025, 20:15:55
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
16 September 2025, 19:45:27
Rookgenerator aansluiting op lok NS4808 (ex BR57) door Ferdinand Bogman
16 September 2025, 19:20:13
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Keska
16 September 2025, 19:05:36
De Projecten van RetroJack door MOVisser
16 September 2025, 18:57:25
The Summer of 69 door MOVisser
16 September 2025, 18:47:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
16 September 2025, 18:39:37
Aachenau West door wob
16 September 2025, 18:06:47
  

Auteur Topic: Eurlings steekt geld in snellere treinen  (gelezen 3390 keer)

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #15 Gepost op: 29 October 2008, 22:29:58 »
Dat moet ik nog effe uitvogelen.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #16 Gepost op: 29 October 2008, 23:07:57 »
Zou het hier écht om een nieuwe beveiligingssysteem gaan of gewoon die ATB versie die gebruikt is op de schiphollijn waarmee de mannetjes in Brussel weer tegen hun scheentjes werden getrapt omdat zij liever een peperduur ERTMS (ofzoiets) systeem zien.
Het argument was dat de ATB versie van Schiphol werd gezien als een nieuw beveiligingssysteem en dat mag niet, alleen ERTMS of een bestaand beveiligingssysteem mag namelijk geïnstalleerd worden ???


GerritM

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #17 Gepost op: 29 October 2008, 23:19:56 »
Amsterdam Utecht is geheel 4 sporig.

Binnenste 2 Intercity en ICE en buitenste Sprinters.

Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik heb zoiets meegekregen.

Maar wat ik me afvraag hoe zit het dan met Goederen op dit traject.
Die rijden vaak op zn snelst ongeveer 120 KM/h.

Jos.

Zoals anderen ook al vermoeden, de binenste sporen zijn voor de stoptreinen (sprinters) en liggen dus ook aan de perrons en de buitenste zijn voor de sneltreinen en ice.
De goederen treinen rijden ook op de binnenste sporen en daar sluit bij Breukelen ook de lijn vanuit Harmelen op aan. Kijk maar eens op Sporenplan.nl

Groet Gerrit
H0, 2-rail DCC, Lenz

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4065
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #18 Gepost op: 29 October 2008, 23:25:56 »
Dat moet ik nog effe uitvogelen.
Dat lukt je zo niet alleen daarmee, daar heb je ook acceleratie van treinen voor nodig, snelheidsbeperkingen op zo'n lijn [niet alles word 160] de stops onderweg icm met overstappen etc etc etc...

Luc

  • Offline Offline
  • Berichten: 129
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #19 Gepost op: 29 October 2008, 23:37:41 »
Dat moet ik nog effe uitvogelen.
Eerst denken, dan praten?

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4065
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #20 Gepost op: 29 October 2008, 23:42:23 »
Soms is het net alsof jullie hier denken dat de hoofdbaan ook met een rijtrafo word bestuurd en die voor 160 gewoon iets verder open gezet word ofzo....   ::)
« Laatst bewerkt op: 29 October 2008, 23:43:55 door Thom »

Rolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #21 Gepost op: 03 November 2008, 16:13:42 »
Er zijn al diverse lijnen voorbereid voor het 160km/h verhaal. Alleen het ATB verhaal is nog niet bekend wat daar mee gaat gebeuren. ATB-NG installeren op deze lijnen en al het materieel voorzien van ATB-NG of bij de ATB-EG de snelheidsbewaking van 140 naar 160 te zetten bij het materieel waarbij 160 is toegestaan. Maar dan komt stap 140 (groen) te vervallen. Maar om een 6e stap erin bouwen kost een vermogen.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2088
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #22 Gepost op: 03 November 2008, 22:21:44 »
...en is niet toegestaan door Brussel. Groen van 140 naar 160 volgens mij wel, alleen heeft IVW daar grote moeite mee omdat dat materieel dan óveral 160 kan rijden waar nu 140 is toegestaan. Niet dat ATB een snelheidsbewakingssysteem is, maar goed...

Robin

  • Bahnhoofd
  • Offline Offline
  • Berichten: 496
  • Treinbewaking
    • Mijn Voorlopige Baanplan
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #23 Gepost op: 03 November 2008, 22:49:43 »
Technisch lastig, maar een goede zet. Ik vind het zelf maar raar dat er geen 160 gereden kan worden, terwijl de sporen er al geschikt voor zijn. Maar dat is typisch Nederland; half Europa hanteert 130 op de snelwegen, maar wij moeten naar de 120.

MVG, Robin
De bouw van de TheoRhätische Bahn begint binnenkort...