Hoi,Volgens mij is het grootste nadeel dat ze de neiging hebben om op hol te slaan. Heb ooit eens een seriemotor gezien waarvan de wikkelingen doorde centrifugaalkracht uit het anker geslingerd waren.Een seriemotor mag derhalve nooit onbelast draaien, zoals Marco ook al aangaf.mvg,Fred.
Timtrein, hoe kun je anders opschakelen dan via weerstanden op de klassieke loks Dan wordt me meteen duidelijk hoe je een tractiemotor onbelast wilt laten draaien.
Maar heb wel wat verstand van electronica, maar dat beperkt zich weer tot het aanleggen van stopcontacten en lichtschakelaars binnenshuis.En dat heeft totaal niks met treinen te maken.
Jos,wel eens gehoord van basiskennis.....
Maar die staat toch meestal in de boeken, of zie ik het nu weer verkeerd?
Hoi,@Mantaray; Dus jullie noemen dat een vogelnestje in vakjargon?De monteur die het overkwam zei toentertijd heel droogjes: "Volgens mij hebben we hier een spaghettigenerator".Vond ik ook wel een heel toepasselijke benaming.mvg,Fred.
ben sinds 1985 bij nedtrain ( eerst ns natuurlijk ) maar voorzover ik weet werd het altijd vogelnestje genoemd in de regio rotterdam / denhaag kan natuurlijk zijn dat het in andere delen van het land anders genoemd word , ik heb trouwens in de jaren wel wat vogelnestjes gezien !