Hi Bram,Ik zit bij de N-spoor groep van RailClub Utrecht, waar we analoog rijden met een PLC gebaseerd bloksysteem. Als je het wenst kan ik de personen binnen onze groep die dit systeem in elkaar zetten wel vragen of ze je van wat informatie willen voorzien.Met eindwerk wordt een afstudeeropdracht bedoeld, neem ik aan? alvast veel succes met afstuderen,
Als je het wenst kan ik de personen binnen onze groep die dit systeem in elkaar zetten wel vragen of ze je van wat informatie willen voorzien./quote]Hi Bram,Hans bedoeld onder andere mij.... Ik ben de programmeur van een groot gedeelte van onze PLC sturing.Wat je wil sturen is zonder meer mogelijk met PLC techniek, maar er zal ook enige aanpassing aan de baan moeten gebeuren.Voor een eindwerk/afstudeer opdracht zou ik kiezen voor een systeem met reed contacten en magneten onder de trein. Dit is eenvoudiger dan het stroomdetectie systeem wat wij normaal hanteren.Ik denk niet dat we hier op het forum dit soort zaken helemaal uit de doeken moeten doen, het blijft een modelspoor/bouw forum en geen PLC-sturings forum .Dus als je meer vragen hebt graag een PB.Houd wel in de gaten dat wij geen proffesionele PLC programmeurs zijn, ook voor ons is het hobby!!Groetjes,Rik