De museum loks, waaronder de genoemde 103 worden in Duitsland regelmatig ingezet in normale dienst treinen. Dit wordt gedaan om ze in een goede conditie te houden, ze noemen dit in Duitsland ook wel conditie ritten.Dit is veelvuldig te lezen in de Duitse hobbybladen.Waar kan je vinden waarneer ze worden ingezet, ik zou het graag willen weten maar weet dit nog niet. Dus mogelijk iemand anders?Groeten,Christoph
Ik heb het bericht 3x gelezen en ben tot een andere conclusie gekomen.Dit is wat ik er kortweg uitgehaald heb: De TEE-rheingold nostalgietrein is geschikt gemaakt voor het Zwitserse netwerk hiervoor is echter alleen de 103 184-8 (tot op heden) aangepast o.a. met een panto naar Zwitserse specificaties.Robert
Wie weet welke (Avmz/Apmz/ARDmz/Wrmh/ADm) en hoeveel rijtuigen er in de TEE-nostalgietrein rijden?!
Heb het antwoord inmiddels al op Youtube gevonden, staan veel filmpjes op van de nostalgieritten.Alleen zijn de rijtuigen niet geheel 'origineel': met airco, opklapbare traptreden en 200km/h draaistellen met schlingerdampfer. Vlgs mij gewoon IC/EC rijtuigen die omgespoten zijn