Vorige halte: Openluchtmuseum, editie 2016.....
Heel erg dunnetjes. Zeker voor de normale bezoekers. De sfeer en vele standjes, bezoekers, de jeugd, en modelbanen ontbraken volledig. De 130 NVBS'ers werden 's avonds op een apart programma "getrakteerd" wat begon met een "broodmaaltijd" in een muffe kantine van het restaurant waar je ook gewoon buiten kon zitten. Daarna een paar extra ritten waarbij de meesten achter rood witte linten foto's konden maken en waarbij een kleine groep mee reed in de trams. Het mooiste voor mij was nog de rit met een "oude" GVA stadsbus met een zeer luide Leylandmotor door de omgeving in Schaarsbergen. De talrijke vrijwilligers van het NOM deden wel hun best om alles zo goed mogelijk te laten verlopen.-disclaimer- commentator is bevoordeeld en mocht de eerste Trammeland in het NOM mede organiseren.
De drie "Volgende Halte" uitvoeringen waren de mooiste evenementen die ik in mijn modelbaancarrière heb meegemaakt. Op verschillende plekken modeltrambanen, rijdende oude trams om je heen en vele leuke mensen met dezelfde interesse. Alleen de Smalspoormodelbouwdagen komen in de buurt, maar daar hebben ze geen trams. Rob en zijn evenement worden zwaar gemist.
Moet dit niet in een ander draadje?
Niemand het smalspoor gezien? Het Gelders Smalspoormuseum reed met een mobiele smalspoorbaan nabij zuivelfabriek Freya. Groeten,Rogier