Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 15:52:14
Probleem met inloggen iTrain Forum door Robvl
Vandaag om 15:51:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Forever Rocofan
Vandaag om 15:50:15
Bahnstrecke 5867 door wob
Vandaag om 15:50:11
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door wob
Vandaag om 15:45:26
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 15:45:15
Bf Kibronn door Benelux795
Vandaag om 15:44:12
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door Marty
Vandaag om 15:43:13
Aachenau West door wob
Vandaag om 15:37:47
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 15:31:25
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door prutser
Vandaag om 14:58:40
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:57:36
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door mass am see
Vandaag om 14:37:17
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:56:04
Rondom Charlois door Krazy Dre
Vandaag om 13:47:05
Overstap naar HTM door GerardvV
Vandaag om 13:45:25
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 13:18:58
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 13:10:34
NS-1000 in spoor-1 door edwin1974
Vandaag om 12:55:56
Revier Rheinbrenner (H0) door DJV
Vandaag om 12:51:10
Fleischmann 1306 O&K op Piko Spoor met bedding door Modeltreinmulder
Vandaag om 12:49:14
DR4018 power on fenomeen door Bert_Apd
Vandaag om 12:30:02
Molenbaan (werktitel) door Valentijn
Vandaag om 12:12:51
Stub switches door Hans1963
Vandaag om 11:46:37
Opnieuw : schakelrail marklin en spoorwegovergang Viessmann door Aartoscar
Vandaag om 11:40:15
NS Postrijtuigen door 1200blauw
Vandaag om 10:53:38
Nieuw huis, nieuwe baan door Krazy Dre
Vandaag om 10:21:37
Frans loodsje et cetera door Noordernet
Vandaag om 09:30:33
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 09:12:38
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Arjen52
Vandaag om 08:10:44
  

Auteur Topic: DE-I en DE-II gekoppeld rijden  (gelezen 1414 keer)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8992
  • May your coffee kick in before reality does.
DE-I en DE-II gekoppeld rijden
« Gepost op: 14 November 2025, 11:42:32 »
Moin allen.

Ik wil de twee Att stellen gekoppeld op pad sturen.
Is dat een kwestie van zelfde nummer, zelfde instellingen en rijen naar?

Gr/H

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22673
Re: DE-I en DE-II gekoppeld rijden
« Reactie #1 Gepost op: 14 November 2025, 11:48:37 »
Dat kan je altijd proberen natuurlijk.
Je kan ook eerst de stellen ongekoppeld laten rijden en kijken of ze min of meer gelijk reageren.

Er is wel variatie geweest. Volgens mij is het aangedreven draaistel gelijk. Maar er zijn verschillende motortjes gebruikt. Mijn de1 en de2 wilden niet zomaar, omdat de de1 nog een Mashima heeft en de de2 een motortje van Chinese makelij.
Je weet zeker dat de decoders gelijk zijn?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8992
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: DE-I en DE-II gekoppeld rijden
« Reactie #2 Gepost op: 14 November 2025, 11:59:05 »
Decoders gelijk..... zijn de oorspronkelijke, dus ik neem aan...
Beide stellen zijn uit de eerste batch, als er al een tweede was..... 🙃
Ik zal de instellingen egaliseren en een paar testritje rijden.

borotof

  • Offline Offline
  • Berichten: 824
Re: DE-I en DE-II gekoppeld rijden
« Reactie #3 Gepost op: 14 November 2025, 12:35:12 »
Als je met koploper rijdt kun je, mits geijkt ( :P)het aan de software overlaten

008200

  • Offline Offline
  • Berichten: 886
Re: DE-I en DE-II gekoppeld rijden
« Reactie #4 Gepost op: 14 November 2025, 14:43:54 »
Gewoon even "los"van elkaar achter elkaar aan laten rijden (geef ze hetzelfde adres) .
Als ze dan min  of meer op gelijke afstand blijven kun je ze uiteraard koppelen.
Het aardige is dat je de front- en sluit-seinen apart kunt bedienen; maar hier zul je iets anders moeten regelen,
omdat alleen de seinen bij de twee gekoppelde neuzen uitgezet moeten worden.
Ik vermoed dat je met "consist" iets zou kunnen regelen maar daar ben ik dan weer niet zo van op de hoogte...
François

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1217
Re: DE-I en DE-II gekoppeld rijden
« Reactie #5 Gepost op: 14 November 2025, 21:06:03 »
https://encyclopedie.beneluxspoor.net/index.php/Multi-tractie_rijden

En gewoon zorgen dat ze even hard rijden kan nooit kwaad natuurlijk.
Cv 3 4 en 5 een beetje synchroon is ook top.
« Laatst bewerkt op: 14 November 2025, 21:11:35 door Mark D. »