Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:39:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
Vandaag
om 14:38:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 14:37:17
Camp 3
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:35:52
Vreemd probleem
door
AP3737
Vandaag
om 14:35:31
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 14:27:09
Lokpilot 4 defect
door
bellejt
Vandaag
om 14:20:18
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
1200blauw
Vandaag
om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen
door
willyTEE
Vandaag
om 13:48:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
Vandaag
om 13:45:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden.
door
paazhaas
Vandaag
om 13:04:47
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal
door
sncf231e
Vandaag
om 12:55:31
Bahnstrecke 5867
door
RobVille
Vandaag
om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W?
door
André82
Vandaag
om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc?
door
bellejt
Vandaag
om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008
door
jerdenberg
Vandaag
om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t.
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2)
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:16:04
Arlbergbahn.. ?
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw.
door
defender
Vandaag
om 11:00:27
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Materieelbespreking overige merken
|
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: N-Wagen; Brawa, ESU of Piko (gelezen 1639 keer)
Treinbestuurder
Offline
Berichten: 11
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
«
Gepost op:
29 July 2025, 19:41:51 »
Ik heb hier een kort draadje gevonden over de N-Wagen van Brawa. Dat draadje dateert uit 2020. Daarin wordt gezegd dat de ramen van de ESU N-Wagen niet zouden kloppen. Gaat dat om de N-Wagen die ESU nu uitlevert in de varianten van GFF en TRI?
De video die ESU laat zien over de N-Wagen vind ik erg mooi. Maar weet nog niet welke te kiezen. Nu komt Piko ook met een nieuwe serie, waarvan de Steuerwagen zelfs iets van 145 euro kost. Dat is duurder dan de ESU versie.
Kortom;
Welke zouden jullie nemen; N-wagen van Brawa, ESU of Piko?
Gelogd
Treinbestuurder
Offline
Berichten: 11
Re: N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
«
Reactie #1 Gepost op:
29 July 2025, 19:47:39 »
https://youtu.be/EnGFs6EXK-I?si=_GqJdMrixmVE-03k
Gelogd
LMX
Offline
Berichten: 144
Re: N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
«
Reactie #2 Gepost op:
30 July 2025, 10:04:34 »
Ik zou voor de Brawa gaan. Ik heb de Brawa en ESU liggen, de Brawa is bij uitstek de beste. Fraaiste detaillering, afwerking en hele zuivere bedrukking. ESU is qua detaillering vergelijkbaar met Brawa maar de afwerking is beduidend minder. Ook de bedrukking is minder met rafelige randen tussen de kleuren. Piko is sowieso minder gedetailleerd en als je bij hun al €145 voor een stuurstand moet aftikken wist ik het wel.
Gelogd
-Maxim
Montanbahn
Offline
Berichten: 840
Steel is king!
Re: N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
«
Reactie #3 Gepost op:
30 July 2025, 11:22:56 »
Ik heb ook de Brawa en de Esu en een paar van Lima (lengte ook 1:87). De bovengenoemde verschillen zie ik niet echt (ik heb de echte zilverkleurige Silberlingen en de Hasenkasten) maar ik ben erg gecharmeerd van de electronica van ESU. Mogelijk is het bij de 'rode' rijtuigen net wat minder bij de Pullmans van ESU, maar die heb ik dus niet. De Lima's zijn op zich prima maar halen het niet bij de ESU en Brawa's
Gelogd
MB
It's weird having the same age as old people...........
bouwdraadje
grossraumwagen
Offline
Berichten: 1256
Re: N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
«
Reactie #4 Gepost op:
30 July 2025, 11:40:41 »
Bij ESU zijn de ramen iets te klein en de hoeken iets te rond.
Piko n-wagens zijn ooit begonnen in het hobby-segment (later expert) dus vrij eenvoudig uitgevoerd.
De Steuerwagen met Wittenberger kop die dit jaar is aangekondigd is een omgebouwde Halberstädter (ex DR) dus geen n-wagen maar een y-wagen.
Eerder heeft Piko wel de Wittenberger kop als n-wagen uitgebracht.
Ook zijn er nog de Rocowagens, deze zijn mooi uitgevoerd alleen de dakvorm is niet helemaal correct.
Roco heeft geen n-wagen met Wittenberger kop, alleen een y-wagen. Als n-wagen alleen Karlsruher en Hasenkasten.
Brawa zijn tot nu toe de mooiste.
De keuze wordt mede bepaald welke versie je zoekt.
Je kunt natuurlijk wachten totdat je favoriete merk ook de juiste versie uitbrengt.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Materieelbespreking overige merken
|
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko