Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 14:38:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Vreemd probleem door AP3737
Vandaag om 14:35:31
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 14:20:18
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 13:48:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 13:45:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door sncf231e
Vandaag om 12:55:31
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27
  

Auteur Topic: N-Wagen; Brawa, ESU of Piko  (gelezen 1639 keer)

Treinbestuurder

  • Offline Offline
  • Berichten: 11
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
« Gepost op: 29 July 2025, 19:41:51 »
Ik heb hier een kort draadje gevonden over de N-Wagen van Brawa. Dat draadje dateert uit 2020. Daarin wordt gezegd dat de ramen van de ESU N-Wagen niet zouden kloppen. Gaat dat om de N-Wagen die ESU nu uitlevert in de varianten van GFF en TRI?

De video die ESU laat zien over de N-Wagen vind ik erg mooi. Maar weet nog niet welke te kiezen. Nu komt Piko ook met een nieuwe serie, waarvan de Steuerwagen zelfs iets van 145 euro kost. Dat is duurder dan de ESU versie.

Kortom;
Welke zouden jullie nemen; N-wagen van Brawa, ESU of Piko?

Treinbestuurder

  • Offline Offline
  • Berichten: 11
Re: N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
« Reactie #1 Gepost op: 29 July 2025, 19:47:39 »

LMX

  • Offline Offline
  • Berichten: 144
Re: N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
« Reactie #2 Gepost op: 30 July 2025, 10:04:34 »
Ik zou voor de Brawa gaan. Ik heb de Brawa en ESU liggen, de Brawa is bij uitstek de beste. Fraaiste detaillering, afwerking en hele zuivere bedrukking. ESU is qua detaillering vergelijkbaar met Brawa maar de afwerking is beduidend minder. Ook de bedrukking is minder met rafelige randen tussen de kleuren. Piko is sowieso minder gedetailleerd en als je bij hun al €145 voor een stuurstand moet aftikken wist ik het wel.
-Maxim

Montanbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 840
  • Steel is king!
Re: N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
« Reactie #3 Gepost op: 30 July 2025, 11:22:56 »
Ik heb ook de Brawa en de Esu en een paar van Lima (lengte ook 1:87).  De bovengenoemde verschillen zie ik niet echt (ik heb de echte zilverkleurige Silberlingen en de Hasenkasten) maar ik ben erg gecharmeerd van de electronica van ESU. Mogelijk is het bij de 'rode' rijtuigen net wat minder bij de Pullmans van ESU, maar die heb ik dus niet. De Lima's zijn op zich prima maar halen het niet bij de ESU en Brawa's
MB

It's weird having the same age as old people...........

bouwdraadje

grossraumwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1256
Re: N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
« Reactie #4 Gepost op: 30 July 2025, 11:40:41 »
Bij ESU zijn de ramen iets te klein en de hoeken iets te rond.

Piko n-wagens zijn ooit begonnen in het hobby-segment (later expert) dus vrij eenvoudig uitgevoerd.
De Steuerwagen met Wittenberger kop die dit jaar is aangekondigd is een omgebouwde Halberstädter (ex DR) dus geen n-wagen maar een y-wagen.
Eerder heeft Piko wel de Wittenberger kop als n-wagen uitgebracht.

Ook zijn er nog de Rocowagens, deze zijn mooi uitgevoerd alleen de dakvorm is niet helemaal correct.
Roco heeft geen n-wagen met Wittenberger kop, alleen een y-wagen. Als n-wagen alleen Karlsruher en Hasenkasten.

Brawa zijn tot nu toe de mooiste.

De keuze wordt mede bepaald welke versie je zoekt.
Je kunt natuurlijk wachten totdat je favoriete merk ook de juiste versie uitbrengt.