Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
door
saskia
Vandaag
om 12:52:11
Mijn-bouw Indonesie
door
NS264
Vandaag
om 12:45:54
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
Vandaag
om 12:27:17
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
william_2
Vandaag
om 12:21:52
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D]
door
Noordster
Vandaag
om 11:43:49
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 11:37:38
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 11:33:42
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
Vandaag
om 11:29:30
13 en 14 september Pairi Daiza Steam Railway 10 jaar
door
grossraumwagen
Vandaag
om 11:21:29
Vraag Lima DDM 149868 handleiding
door
V200-G2000
Vandaag
om 11:04:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
MichielB
Vandaag
om 10:17:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Simplex
Vandaag
om 10:01:07
Minder wissels
door
Eric B
Vandaag
om 09:41:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 08:41:57
Plaatdikte van een rangeerbaan
door
ruudns
Vandaag
om 08:23:41
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ...
door
Lambert
Vandaag
om 07:50:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Wil uit ZO drenthe
Vandaag
om 07:38:17
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 06:18:08
6 en 7 september terug naar toen
door
Wim Vink
06 September 2025, 23:34:38
Alweer is de Weller soldeerbout defect
door
Peter Kleton
06 September 2025, 23:05:54
Raadplaatje
door
Modellbahnwagen
06 September 2025, 21:50:45
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint.
door
Huup
06 September 2025, 20:12:59
Deining in Dönsdorf
door
Basilicum
06 September 2025, 19:19:21
Welke winkel voert deze merken?
door
Valéry
06 September 2025, 18:55:09
44 Roco vs 44 Brawa
door
ES44C4
06 September 2025, 17:57:50
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen
door
Martijnstein
06 September 2025, 17:56:43
PB Models, ICR-rijtuigen
door
Wilma1970
06 September 2025, 17:38:35
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
06 September 2025, 17:26:39
Fleischmania Nostalgia
door
Scratchbuilt
06 September 2025, 14:51:46
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud)
door
AP3737
06 September 2025, 13:47:25
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Sluitseinen Rheingold 1951
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Sluitseinen Rheingold 1951 (gelezen 1032 keer)
Jan Willem Wildeman
Offline
Berichten: 58
Sluitseinen Rheingold 1951
«
Gepost op:
11 April 2008, 16:31:28 »
Welke sluitseinen werden er in Nederland op de Rheingold van 1951 geplaatst? Deze trein bestond uit Schürzenwagen en die hadden voor zover ik weet geen vaste sluitseinen maar borden of lantaarns.
Werden daar in NL gewoon de sluitlantaarns uit het "stoomtijdperk" opgezet, of bleven de duitse lantaarns zitten? De eerste optie lijkt me het meest logisch, ik neem aan dat bij de locwissel ook de lantaarns mee terug gingen.
Reden voor mijn vraag is natuurlijk dat ik deze trein in model heb rijden zonder sluitseinen. Die wil ik er op gaan zetten, maar dan wel liefst de juiste....
groeten,
Jan Willem
Gelogd
modelspotter
Gast
Re: Sluitseinen Rheingold 1951
«
Reactie #1 Gepost op:
11 April 2008, 16:44:14 »
De NS "zandlopers" zaten op alle treinen. Eerst nog hooggeplaatst, maar in het begin van de jaren vijftig naar halverwege de kopwand.
Nachttr. hadden brandende petroleum sluitseinen.
De Rheingold en Loreley hadden beide in de winterdienst 1956 nog Schürzenwagen (dus op dat moment in de Rhg. alleen A = 1e klassers, zeven ramers), daarna 26,4 m rijtuigen met el. sluitseinen. Eerst ook hoog daarna in het midden.
Modelspotter
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Sluitseinen Rheingold 1951