Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door tijgernootje
Vandaag om 13:54:48
Artitec vierdeurs stalen D door spoorzeven
Vandaag om 13:52:51
Lima Plan E ral kleuren vraag door Montanbahn
Vandaag om 13:48:22
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:47:32
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door mamory
Vandaag om 13:44:44
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 13:39:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Montanbahn
Vandaag om 13:21:26
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:13:28
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 13:03:33
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door Ronald Halma
Vandaag om 13:02:43
De Zwolsche baan (Emplacement station Zwolle medio jaren 50) door AlbertG
Vandaag om 12:58:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:48:14
Fleischmann Anna ombouw. door Erwin 054
Vandaag om 12:30:03
Modeltreinwinkels in Berlijn. door Montanbahn
Vandaag om 12:12:43
US diorama in H0 door Bertje B
Vandaag om 11:40:47
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Bertje B
Vandaag om 11:39:28
LOC nummer wijzigen op een E-loc door Ferdinand Bogman
Vandaag om 11:25:04
Vraag omtrent schakelen rangeersporen (analoog) door spoorijzer
Vandaag om 11:19:17
Zolderbaan 2025 door Ronald Halma
Vandaag om 10:57:51
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 10:52:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:48:38
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:44:44
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 10:29:35
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:18:07
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 09:58:02
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 08:07:57
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
Vandaag om 07:23:10
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door Huup
Vandaag om 07:09:48
Kranenberg, een exercitie in code 70 door Ronald Halma
12 August 2025, 22:59:17
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
12 August 2025, 22:54:18
  

Auteur Topic: Baanplan H0 470x45cm Eindkwartier  (gelezen 1106 keer)

Sjaak spoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 47
Baanplan H0 470x45cm Eindkwartier
« Gepost op: 20 November 2022, 10:56:43 »
Beste lezers van beneluxspoor,

Hieronder mijn 1e concept baanplan, voor een kleine baan in H0, tijdperk IV, V Oostenrijks (nog geen daadwerkelijke hoogteverschillen in het traject gepland). Mijn doel is om een kleine baan te maken met toch wat afwisseling en mogelijkheden (zonder alleen maar heen-en weer of rondjes te rijden).
Zowel personen- als goederentreinen van max ca. 80cm.
Ik ben mij bewust van de keerlus, maar nog niet zeker of ik deze wil toepassen. Misschien hebben jullie betere ideeën, of op z'n minst verbeterpunten.
Afmetingen zijn 470x45cm met aan de rechterkant iets extra ruimte van ca. 1m2, net voldoende voor een krappe bocht.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.






Alleen kalmte kan u redden

frederik19630

  • Offline Offline
  • Berichten: 774
Re: Baanplan H0 470x45cm Eindkwartier
« Reactie #1 Gepost op: 20 November 2022, 15:53:16 »
Het eerste wat in mij opkomt is dat de keerlus nogal wat van de ruimte in beslag neemt.
Je zou daar ook een boog naar een schaduwstation onder het station van kunnen maken.
Eventueel dan een keerlus in het schaduwstation, moeten de treinen dan wel door geduwd worden.

Fred
bezig met de aansluiting van het smalspoor aan de grote wereld te bouwen

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,38643.msg646458.html

Sjaak spoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 47
Re: Baanplan H0 470x45cm Eindkwartier
« Reactie #2 Gepost op: 20 November 2022, 17:05:02 »
Het eerste wat in mij opkomt is dat de keerlus nogal wat van de ruimte in beslag neemt.
Je zou daar ook een boog naar een schaduwstation onder het station van kunnen maken.
Eventueel dan een keerlus in het schaduwstation, moeten de treinen dan wel door geduwd worden.

Fred

Hoi Fred,

Bedankt voor je input. De keerlus neemt inderdaad nogal wat ruimte in beslag. Alhoewel deze nog wel iets krapper zou kunnen, heb ik dat bewust niet gedaan omdat het voorste deel ervan een onderdeel van het “paradespoortje” is. Het achterste en meest rechtse deel wordt verstopt onder een tunnel/heuvel.
Een schaduwstation op een ander hoogteniveau is eigenlijk niet wat ik wil, omdat ik het zo simpel mogelijk wil houden.

Mvg

Sjaak
Alleen kalmte kan u redden