Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B)
door
RobbertJan
Vandaag
om 11:17:46
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 11:15:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Quinzeedied
Vandaag
om 11:06:42
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:03:55
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32)
door
Pauldg
Vandaag
om 10:47:29
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
RetroJack
Vandaag
om 10:36:33
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 10:28:01
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
bask185
Vandaag
om 10:25:29
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 10:23:07
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain
door
Montanbahn
Vandaag
om 10:20:10
verlichting inbouwen voor beginners
door
bask185
Vandaag
om 10:18:49
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
RetroJack
Vandaag
om 10:12:31
Anleitung en Ersatzteilliste van Trix V 120 001 (artnr. 22511)
door
Bahn-AG
Vandaag
om 09:48:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 09:12:39
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Frank103
Vandaag
om 08:43:37
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder
door
VAM65
Vandaag
om 08:36:16
Roco Driewegwissel 42454, H0, Lok valt stil op hartstuk bij lage snelheid
door
AartvN
Vandaag
om 07:48:51
Pendel module Viessmann 5214
door
Te 2/2
23 October 2025, 22:57:52
Artitec 6300
door
ModelWessel
23 October 2025, 22:11:28
roco kraan 40108 adres wijzigen
door
jerrytrein
23 October 2025, 21:53:06
Raadplaatje
door
Hatsune Miku
23 October 2025, 21:28:22
Configureren van YD8116 via web browser
door
reinderlf
23 October 2025, 21:16:42
Fleischmania Nostalgia
door
RetroJack
23 October 2025, 20:41:52
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Huup
23 October 2025, 19:33:38
marklin 3756 verlichting
door
bellejt
23 October 2025, 19:30:49
Digitaliseren Trix V 120
door
Overet
23 October 2025, 18:57:15
Omgeving Frankfurt am Main
door
reMARKable
23 October 2025, 18:37:50
Da's Daz 2
door
spoorijzer
23 October 2025, 15:25:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Huup
23 October 2025, 14:55:42
ACME 2024 met NS ICNG!
door
VAM65
23 October 2025, 14:49:15
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Spoorbesluit Minister gunstig voor Haven Moerdijk
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Spoorbesluit Minister gunstig voor Haven Moerdijk (gelezen 615 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12515
Spoorbesluit Minister gunstig voor Haven Moerdijk
«
Gepost op:
18 November 2022, 14:51:37 »
foto; Port of Moerdijk
Investering in Lage Zwaluwe is bijdrage aan betere ontsluiting en modal shift. In het kader van het Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport heeft Minister Harbers het besluit genomen tot een investering van ruim 7 miljoen voor het spooremplacement bij Lage Zwaluwe. Doordat daar in 2026 langere goederentreinen ontvangen kunnen worden, is een betere spoorontsluiting van het haven- en industrieterrein mogelijk. Dit draagt bij aan het streven om goederenvervoer per spoor verder te stimuleren. Marika Menschaar-den Hartog, directie Havenbedrijf Moerdijk: “We zijn enorm blij met dit besluit van de minister en het feit dat dit nu in korte tijd de derde investering in het spoor wordt voor Port of Moerdijk. Er ligt al het investeringsbesluit van het ministerie om het emplacement op het haven- en industrieterrein geschikt te maken voor 740 meter lange treinen. Daarbij komt dat we onlangs de verbeterde railontsluiting bij CCT Moerdijk openden, waar ook de lange goederentreinen kunnen komen. En met het nieuwe besluit voor het emplacement bij Lage Zwaluwe zijn we straks een van de eerste havens die van hoofdspoornet naar de havenkant 740 meter lange treinen afkan handelen. Dat helpt onze ambitie van duurzame groei gigantisch.” Port of Moerdijk wordt een steeds belangrijker hub voor Europees goederenvervoer en als het aan Havenbedrijf Moerdijk ligt, speelt de spoormodaliteit hierin een belangrijke rol. De afgelopen jaren nam het aandeel van het spoorvervoer al toe, maar doordat het haven- en industrieterrein slechts ontsloten wordt een enkel spoor, zit er momenteel een grens aan de optimalisatie van het treinverkeer. Met de mogelijkheid om de langere Europese treinen ook bij Lage Zwaluwe te laten stoppen, creëer je kansen om het enkele spoor van- en naar Moerdijk beter te benutten, zodat het spoorverkeer verder kan groeien, om daarmee het wegvervoer in te dammen. Lage Zwaluwe is het knooppunt voor het spoorgoederenverkeer tussen het hoofdrailnet en de haven van Moerdijk. Met het realiseren van extra capaciteit voor het faciliteren van treinen met een lengte van 740 meter, kan de groei van het spoorverkeer in Moerdijk tot 2040 plaatsvinden. Door mee te liften op een al gepland wisselsaneringstraject zouden in 2026 de noodzakelijke sporen in Lage Zwaluwe al geschikt gemaakt kunnen zijn voor de langere treinen en daarmee in de paslopen met het verlengen van de sporen op het haven- en industrieterrein. Dit tegen aanzienlijk lagere kosten. Ruim 7 miljoen beschikbaar in komende 3 tot 4 jaar
Omdat de inzet van langere goederentreinen het vervoer per spoor goedkoper maakt en daarmee bijdraagt aan het stimuleren van de ‘modal shift’ van weg naar spoor op de corridor, stelt het Ministerie van IenW €7.260.000,- beschikbaar in de komende drie tot vier jaar voor de uitvoeringskosten van de realisatie van het verlengen van twee sporen op emplacement Lage Zwaluwe. Dit project is onderdeel van MIRT GVC Oost en Zuidoost (Pijler 1) die gericht is op toekomstbestendige verbindingen tussen Mainport Rotterdam en het Europese achterland.
Bron: DAILY COLLECTION OF MARITIME PRESS CLIPPINGS 2022– 323
Distribution : daily to 44300+ active addresses 18-11-2022
«
Laatst bewerkt op: 18 November 2022, 17:55:13 door Hans Reints
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Spoorbesluit Minister gunstig voor Haven Moerdijk