Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Dave.......
Vandaag om 00:33:43
Veevervoer ss/ ns door Edwin2121992
10 September 2025, 23:52:59
Modelspoorbaan van Einte door Wim Vink
10 September 2025, 23:36:09
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door MichielB
10 September 2025, 23:16:30
tandwiel lux modellbau door Olav
10 September 2025, 22:59:14
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door MOVisser
10 September 2025, 22:56:39
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
10 September 2025, 22:51:19
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
10 September 2025, 22:47:52
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Joz
10 September 2025, 22:46:29
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
10 September 2025, 22:26:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
10 September 2025, 21:42:40
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Pollux
10 September 2025, 21:36:30
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Peter Soonius
10 September 2025, 21:32:12
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door Hasenwald
10 September 2025, 19:28:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
10 September 2025, 19:18:35
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
10 September 2025, 19:12:10
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
10 September 2025, 19:06:47
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
10 September 2025, 19:03:41
Da's Daz 2 door NS264
10 September 2025, 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
10 September 2025, 18:32:58
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
10 September 2025, 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
10 September 2025, 18:25:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
10 September 2025, 17:47:49
19 Toen door ES44C4
10 September 2025, 17:20:58
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
10 September 2025, 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
10 September 2025, 16:57:23
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
10 September 2025, 15:57:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
10 September 2025, 15:03:22
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
10 September 2025, 14:26:11
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
10 September 2025, 12:07:16
  

Auteur Topic: NS bestelt DD-NG bij CAF  (gelezen 6462 keer)

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 5032
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #30 Gepost op: 24 August 2022, 21:34:08 »
Citaat
Wat is het voordeel?

Het voordeel van enkeldek en dubbeldeks rijtuigen is dat je niet perse in een dubbeldeks moet gaan zitten wanneer je met je hutkoffer op pad moet.

Elke keer als ik naar A'dam centraal of Schiphol moet -> *** virm. Nu vind ik het een mooie trein daar niet van, maar die koffer... die trappetjes... die net te kleine nutteloze bagage rekken...in de spits...

Niet alles was vroeger beter, maar bagagerekken in treinen wel.


Bas
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

Montanbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 886
  • Steel is king!
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #31 Gepost op: 25 August 2022, 09:43:04 »
Bagage is sowieso een serieus probleem. Als het beter is voor het millieu om met de trein te gaan reizen, ook de vakantie trips (ipv vliegen) dan zou het toch erg fijn zijn als er fatsoenlijke paatsen voor bagage gecreëerd gaan worden. Misschien is de al oude bagagewagen wel weer een idee (maar waarschijnlijk wil iedereen op z'n koffer zitten :-X)
MB

It's weird having the same age as old people...........

bouwdraadje

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7199
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #32 Gepost op: 25 August 2022, 09:53:38 »
Snap niet zo goed waarom iedereen altijd de gehele inloopkast in de koffer prakt voor een weekje naar Ibiza.

Meestal past mijn zooi wel in een daypack. Mag in het vliegtuig mee als handbagage (in zoverre ik nog vlieg).
En kan in de trein met gemak in het rek-ook in de dubbeldekkert.

Groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Dave.......

  • Online Online
  • Berichten: 4429
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #33 Gepost op: 25 August 2022, 10:17:39 »
Omdat veel “influencers” (laat ik het schijtwoord maar gebruiken) net doen of ze het halve jaar daar zitten.

Dus in dat lange weekend vooral heel veel selfies maken met heel veel verschillende kleding aan.
Kan je t hele jaar op teren  ::)
« Laatst bewerkt op: 25 August 2022, 10:36:42 door Reinout van Rees. Reden: Kwalificatie weggehaald, voegt niets toe »
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 5032
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #34 Gepost op: 25 August 2022, 10:24:04 »
Wij hebben redelijk simpele en niet te grote koffers. Maar je moet ze nog steeds dat trappetjes op en af slepen. Dan moet je die deur ook nog open duwen. Het is simpelweg niet handig. Ik zou dan liever zo'n duitse dubbeldekker willen zien waarbij de deuren leiden naar de onderste verdieping.

Mod: foto weggehaald, geen rechten

(ovb, ik heb geen idee hoe zo'n ding van binnen er uit ziet  ::) )

Die Scotrail treinen hebben per DMU een bagage compartiment. Volgens mij zal je dat in menig land aantreffen? En dan heb je nog de bagagerekken boven de stoelen.




Ik ben alleen in NL zo doodsbang dat je je bagage kwijt bent op de eerste en laatste dag dat je zoiets hier zou gebruiken.
Dus ja
Citaat
Citaat
(maar waarschijnlijk wil iedereen op z'n koffer zitten :-X)
dit idd....

Een enkeldeks rijtuig met verhoogde stoelen waar je koffer onder past, of gewoon stoelen met grote 'ouderwetste' bagagerekken waar je koffer veilig boven je hoofd staat... dat in een dubbeldekker.. Ik vind het een goed idee.

Bas
« Laatst bewerkt op: 25 August 2022, 13:49:00 door Reinout van Rees. Reden: Foto weggehaald »
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

Dave.......

  • Online Online
  • Berichten: 4429
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #35 Gepost op: 25 August 2022, 10:35:02 »
Maar grote rekken boven de stoelen werkt niet bij een dubbeldekker, want die hebben een lager plafond.
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26779
    • Pagina van klaas
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #36 Gepost op: 25 August 2022, 10:36:00 »
Ik zou dan liever zo'n duitse dubbeldekker willen zien waarbij de deuren leiden naar de onderste verdieping.
Ik denk dat die bij een Nederlands perron de deuren niet open krijgt.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 5032
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #37 Gepost op: 25 August 2022, 11:53:59 »
Dan maar goed dat men gemixte enkel en dubbeldekkers heeft bedacht.... nu nog hopen dat wij die ook krijgen hier...
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8605
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #38 Gepost op: 25 August 2022, 11:58:21 »
« Laatst bewerkt op: 25 August 2022, 12:08:19 door Jeronimos »
Jeroen

Montanbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 886
  • Steel is king!
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #39 Gepost op: 25 August 2022, 11:59:25 »
Snap niet zo goed waarom iedereen altijd de gehele inloopkast in de koffer prakt voor een weekje naar Ibiza.

Ik ga vaak 3 a 4 weken en dan niet naar Ibiza, waar een zwembroek en tandenborstel al genoeg is  ::)
MB

It's weird having the same age as old people...........

bouwdraadje

Noordster

  • Offline Offline
  • Berichten: 169
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #40 Gepost op: 25 August 2022, 20:00:01 »
[...]
Die Scotrail treinen hebben per DMU een bagage compartiment. Volgens mij zal je dat in menig land aantreffen? En dan heb je nog de bagagerekken boven de stoelen.


Dit lijkt mij een "Class 156" met rookcoupé  ::). & ze zijn ook fijn voor je rug.
Inmiddels kun je voor £10 ook in de "fietsenaanhangwagan", verbouwde "class 153" naar Oban. Zou ik maar doen.
MVG,
---Peter.