Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 17:20:26
NS 6100 van GM&S door Gerke
Vandaag om 17:14:02
Lenz spoor 0 Deutz KG 230 B voorzien van Petau auto koppeling door BartvD
Vandaag om 16:57:29
Minder wissels door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:55:21
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Gert Arkema
Vandaag om 16:44:49
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Hollandserhbfan
Vandaag om 16:03:28
Draaischijf Fleischmann 6053 werkt vaak niet. door Joz
Vandaag om 15:36:57
NS 8800 als BR J 94 met enorme kortingen bij MU (Modellbahn Union) door Tom Z.
Vandaag om 15:36:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door saskia
Vandaag om 15:30:51
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Vislijn
Vandaag om 15:19:43
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 14:43:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:39:02
Ronald doet de Fork Challenge! door Peter J K
Vandaag om 13:54:29
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door spoorijzer
Vandaag om 12:21:25
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door MOVisser
Vandaag om 11:54:48
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Ronald Halma
Vandaag om 11:51:42
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:47:03
NS 8400 van Werps door Dave.......
Vandaag om 11:28:10
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:27:24
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:26:25
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 11:00:46
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:29:40
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:06:40
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Eric B
Vandaag om 09:09:54
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Erwin 054
Vandaag om 08:53:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 08:36:33
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast door Ferdinand Bogman
Vandaag om 00:06:54
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door WesleyMunnik
31 August 2025, 22:36:15
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door MathynK
31 August 2025, 21:48:20
Roco BR 93 stroomafname door Herb73
31 August 2025, 21:04:53
  

Auteur Topic: crash op containerterminal  (gelezen 1451 keer)

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1471
crash op containerterminal
« Gepost op: 12 August 2022, 01:06:25 »
Op 5 augustus gebeurde een ongeluk op containerterminal am west haven.
Een trein die bezig was  met rangeren zou problemen hebben gehad met zijn remmen.
Ik vraag me dan wel af gezien de beelden wat noem je dan rangeersnelheid.
Is toch al wat ouder nieuws maar toch vermeld ik het.
https://www.youtube.com/watch?v=RJFtNDkRGw8

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 959
Re: crash op containerterminal
« Reactie #1 Gepost op: 12 August 2022, 11:34:38 »
Ergens tussen 1 en 40 km/u en als het een volledige trein van 700 meter is dan duwt dat aardig door, zeker als de voorkant ineens stilstaat. Op zich lijkt het ook een grotere ravage dan het is. De loc is maar tot de helft van de wagen waar hij op botste gekomen en achter de loc is een gelede wagen dubbel gevouwen. Alleen hebben de wagens daarbij een naast staande trein geraakt.

Groeten Edwin.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1471
Re: crash op containerterminal
« Reactie #2 Gepost op: 13 August 2022, 14:58:01 »
Dat is dan inderdaad raar,want gezien ravage had ik wel hogere snelheid verwacht,maar bedankt voor antwoord edwin

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8159
Re: crash op containerterminal
« Reactie #3 Gepost op: 13 August 2022, 15:27:49 »
Oef, dat is een lekker zooitje! Op 3:17 min. zie je een mooi bovenaanzicht. Er wordt gemeld dat de remmen niet werkten maar ik gok dat de machinist ook niet door had dat hij bezet spoor op reed. Er staan/liggen wagens zowel voor als achter de lok dus mocht dit de bedoeling zijn geweest dan had de machinist zichzelf sowieso opgesloten met zijn lok.