JanJans, die vraag had Ronald al voor je beantwoord...:Het antwoord van Ronald had ik even gemist, excusses hiervoor.En deze:De voeding van die decoders kan in de meeste gevallen met een aparte trafo. De digitale informatie echter word van je digitale systeem afgetapt. Op die manier belast je je digitale systeem veel minder.Ok maar ik begrijp 1 ding niet. Als ik de decoder aansluit op een trafo, waar haalt hij dan zijn digitale signalen vandaan? De stroom komt van de trafo en de signalen van de wissels, maar hij moet toch ook zijn signalen weer terug zenden naar de multi muis. Mischien heb je een aansluit schematje van het geheel.
Geplaatst door: ronaldkInderdaad, gewoon aan de voeding van de rails. O ja en voordat je de decoder van een ander adres gaat voorzien, alles maar dan ook alles (dus loks en andere wisseldecoders) van de baan af of los schakelen van de baan.... anders worden deze meegeprogrammeerd...
Dit is absolute onzin voor zover het wisseldecoders betreft.Ik zie me al 20 wisseldecoders loskoppelen Alleen bij het programmeren van lok CV's moet je een lok scheiden van de rest (programmeer rail of ander loks van de baan)
De 8 voudige module wordt het best geprogrammeerd met de lokmuas/multMaus als deze zo kort mogelijk bij deversterker wordt aangesloten, dit om gelijktijdig het indrukken van de knoppen te vergemakkelijken.Eerst nadat er een test is uitgevoerd met goed gevolgd kan de module definitief worden ingebouwd.