BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: Tedo op 09 August 2006, 11:51:57
-
Daar istie:
(http://www.volldampf2000.de/bilder/ro62776.jpg)
(http://www.volldampf2000.de/bilder/ro62776_ok.jpg)
Verbetering t.o.v. de 6703; de handrails voorop is niet meer onderbroken.
Helaas ook een foutje; de schortplaten hadden zwart moeten zijn omdat het model de
6705 uitbeeldt voor revisie, en het lijkt alsof de lijn tussen Vos en Logistics iets te lang
is doorgetrokken naar boven.
-
Hij wordt alleen in het blauw geleverd ?
Groeten Geert
-
In het zwart is de ACTS - VOS vorig jar toch al uitgebracht?
Samen met de blauwe 6703 zonder VOS logo's??
Of heb ik het nu mis?
Gr,
Bart
-
Hoi Bart
Je hebt gelijk, en het stomme is > ik heb de zwarte met Vos opdruk zelf ook al ???
Moet toch maar eens een vitrine aanschaffen !!
-
;D
-
Daar istie:
(http://www.volldampf2000.de/bilder/ro62776.jpg)
(http://www.volldampf2000.de/bilder/ro62776_ok.jpg)
Verbetering t.o.v. de 6703; de handrails voorop is niet meer onderbroken.
Helaas ook een foutje; de schortplaten hadden zwart moeten zijn omdat het model de
6705 uitbeeldt voor revisie, en het lijkt alsof de lijn tussen Vos en Logistics iets te lang
is doorgetrokken naar boven.
Hallo,
Waar heb je ehm vandaag ?
Marcel
-
In Duitsland zijn ze gewoon te koop. En naar verluid zijn ze ook bij MTE op voorraad. ;)
Ik heb 'm niet en ik hoef 'm ook niet (ik hou het bij de belgische versie).
-
MTE weet van niets :(
Ik zou er toch dolgraag eentje willen hebben...
Wie weet een adres ?
-
In Aachen (Duitsland) heb ik um zien staan. prijs heb ik echter niet naar gekeken. Ben daar vandaag geweest (kwam er langs op weg naar huis van vakantie)
-
Hoi Chris
MTE weet van niets??
Op hun site staat die anders gewoon tekoop voor 116,10.
Ook op ebay in Duitsland wel, rond die zelfde prijs.
-
Het zal wel oud nieuws zijn, maar bij Brekelmans staat hij nu te koop voor 117,95
-
MTE had em niet (nu wel rechtstreeks vanuit de roco fabriek) Stond al wel op hun site.
Komt binnenkort per post binnen ;D
-
" MTE had em niet (nu wel rechtstreeks vanuit de roco fabriek) Stond al wel op hun site.
Komt binnenkort per post binnen "
Ik dacht dat jij alleen iets met reizigersmaterieel had Chris? Of ben je weer een beetje om ;)
-
;D
Ik heb besloten alleen nog te rijden met ACTS en R4C en ERS
Alle diesels (van mehano) komen terug met geluid ;D
-
Dat klinkt goed! ;)
mvg,
Gert (die even een bestelling gaat plaatsen bij MTE)
-
Vandaag de lok bij Brekelmans gehaald. Ziet er goed uit.
-
vandaag binnen, morgen reportage, samen met zijn broertje.
-
;D
Ik heb besloten alleen nog te rijden met ACTS en R4C en ERS
Alle diesels (van mehano) komen terug met geluid ;D
Wijze keuze meester.
Alleen waarom niet de grootste spoorvervoer kwa cargo "Railion" niet op uw baan ?? Verder al gekeken naar de 66020 is het geen plaatje .... ;D. Hijs alleen wel erg grijs of ligt dat aan mij ?
Marcel
-
vandaag binnen, morgen reportage, samen met zijn broertje.
Dat wordt een Flimpje!!!! ;D
Groetjes,
Robbert
-
Ik ben benieuwd.
Marcel.
-
Hallo ,
Vandaag kreeg ik ehm ook binnen ;D. Kan niet anders zeggen dat ik het met Chris eens ben dat het er weer gelikt uit ziet 8). Weer 1 om bij de collectie toe tevoegen ::);).
Marcel
-
Even een zeer oud topic omhoog schoppen, vind zonde om voor volgende vraag nieuw topic te starten.
Mist mijn 6705 als enige terugverende draaistellen of is dit bij de 6705 weggelaten?, m'n 6701 heeft het namelijk wel.
met vriendelijke groeten,
Jon van Dijk
-
Klopt, is door Roco bij de 6705 weggelaten. Geen idee waarom.
-
omdat het overbodig is? Naja, t is misschien makkelijk bij het op de rails zetten of zo...
-
Lijkt me een zeer aannemelijke verklaring Floris. Ik vroeg me ook al af waar die veertjes op sloegen.
Overigens worden de 6705'en inmiddels gedumpt, 99 euro zoveel bij De Wapstad... weet iemand of ze elders nog goedkoper zijn?
Arjen.
-
Ik had hem verleden week bij MTE voor 79.95....
Stonden in de winkel op de "oude" toonbank voor die prijs
m.v.g. Rob Kramer
p.s. alleen de verlichting is slecht, moet denk de licht geleiders
scheiden van elkaar,,,(zwart maken???).
-
Nee Rob, dat helpt niet.
Oplossing; Lichtsetje hiervoor kopen... zie "advertenties"
;-)
Groet,
Tom
-
Sorry foutje van mij, moet zijn "Hoofdmenu: aanbiedingen".
Tom
-
Klopt, is door Roco bij de 6705 weggelaten. Geen idee waarom.
Hetzelfde geld voor de laatste NMBS versie (6215), terwijl de één na laatste (6218) het wel had, net als de laatste modellen van de oudere uitgaves...
-
Op de site van interhobby/nijmegen gezien, 68776 (ac) voor 89 euro.
gr wim
-
Bij brekelmans nu 69 euro, de DC versie.
Ziet er goed uit, met een lichtsetje (20 euro) heb je voor 90 euro een perfecte loc!
Willem
-
bij MTE is de DC €69 en de AC €89
[edit]
wat is julie mening over de rijeigenschappen? misschien heb ik er over heen gelezen
-
Chris heeft op zijn site een bespreking van dat model.
Zie: HET GROTERDAM PROJECT (http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=237&Itemid=154)
Misschien heb je er wat aan...
-
Heb er ook één besteld, moet er nog wel even op wachten, heb verzocht de loc samen met de al bestelde blokkendozen op te sturen.
Weer strak werk van roco, en Chris bedankt voor de aandacht op je site, erg leuk met dat filmpje er bij.
-
Interessante prijs, € 69,00. Maar wat kun je allemaal achter zo'n 6700 hangen? Alleen containerwagens of ook wat anders? En rijdt een 6700 ook solo, of alleen in combinatie met een ACTS-1200?
-
Ik heb ze eigenlijk alleen maar in combinatie met 1200 gezien.
-
Nee ze rijden wel is alleen, maar meestal in combinatie met 1200.
Hier het bewijs.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/MM_6703_Ps_3414.jpg)
bron: www.acts-nl.com
Wesley
-
ik neem aan als je de bron er bij vermeld, dat het geen enkel probleem zal zijn
Greetz Railhopper
-
Wesley,
Enig idee waarom dat ding daar rijdt ? (Check de bovenleiding).
Ik heb eigenlijk nog nooit met eigen ogen een 6700 voorop of losse loc een hoofdlijn gezien.
Het zou wel mogelijk zijn omdat de locs ook ATB hebben. De loc hangen meestal achter een
1200 zodat ze in de havens ook verder kunnen, echter kan achter een 581x ook heel goed.
Groetjes,
Robbert
-
Ja goed, er is geen bovenleiding op de foto, maar het gaat er om dat het wel mogelijk is om alleen 6700 voor een trein te zetten.
Wesley
-
Wesley,
Die 1200 hangt gewoon achterop de trein hoor... (niet te zien op de foto).
Groetjes,
Robbert
-
Manuel(spot) heeft op zijn website een reportage van de losse 6705 die bij Akzo in Hengelo oud papier gaat ophalen. Hij heeft de eerste instructierit voor de mcn's vastgelegd 8)
Gr.
Brigitte
-
Die 1200 hangt gewoon achterop de trein hoor... (niet te zien op de foto).
mmm, nou misschien komt het toch niet/nauwelijks voor ;D , de andere foto's die ik kon vinden van een 6700 aleen voor een trein was ook op bovenleidingloze stukken.
Wesley
-
Vaak zat een 6700 solistisch dienst zien doen, o.a. de vuilnistrein in 1999 vanuit Almelo.
-
Wesley,
Die 1200 hangt gewoon achterop de trein hoor... (niet te zien op de foto).
Groetjes,
Robbert
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/SBACTS20600512526705tr2060263Barendrecht20Vorkdinsdag2120maart202006_2.jpg)
Bron : http://www.jasperstreinweb.nl/
en dit dan ??, zoals je ziet zijn de panto's van de loc naar beneden,en er hangt een veter boven de loc
-
Wesley,
Ik denk ook niet dat een 6700 de kracht heeft om zo'n enorme containertrein te trekken (corrigeer me als ik fout zit).
De 6700 achter of juist voorop een trein gebeurd wel vaker: Klik hier. (http://nl.youtube.com/watch?v=olViRDTVreU)
Je vind de locs dus wel loc op de industrielijnen.
Groetjes,
Robbert
-
Railhopper,
Dit is op de havenlijn, en zoals je ziet rijdt de 6700 niet voorop.
De 6705 levert hier wel gewoon tractie, maar rijdt niet als hoofdloc voorop.
In de de 6700 in combi met een 1200 levert ook gewoon tractie...
Groetjes,
Robbert
-
Ehm, ik denk niet dat op de laatste foto de 6700 tractie levert.
Voor zover ik weet mogen ze niet meer voorop rijden op hoofdlijnen wegens het ontbreken van ATB.
-
Welke loc dan, die 6000 toch niet ? ???
Toen de 6700 in 1999 Nederland binnen kwam hebben ze ATB gekregen, maar ik weet niet of deze ook een update hebben gehad daarna zodat het anno 2008 nog steeds kan.
Groetjes,
Robbert
-
De 6700-en hebben geen ATB en mogen idd niet meer voorop rijden. Gebeurt het wel, dan mogen ze niet harder dan 40km/u.
Bij de foto in de boog bij Barendrecht is een V60 voorop bijgeplaatst, aannemelijk ivm het gewicht van de trein. De 1200 kan echt niet met zijn panto's omhoog op de Havenlijn rijden.....dan is het einde verhaal voor het loccie. Dit gebeurt vaker op dit stuk naar Waalhaven Zuid, de 6700 wordt dan gewoon vanuit de 1200 bediend. De 6700 was altijd bedoeld om achter de 1200 mee te helpen de zware trein op gang te krijgen en de 1200 te sparen. Eenmaal op snelheid kan de 1200 het zelf af.
-
De locomotieven zijn in het voorjaar van 1999 naar Nederland gekomen, nadat ze in België aangepast zijn aan de Nederlandse eisen, waaronder een 3e frontsein en ATB.
Bron: Klik hier. (http://home.planet.nl/~wisse558/Exploitanten/ACTS.htm)
Daar gaat het dus fout.
Groetjes,
Robbert
-
De 6700's hebben een tijd met ATB ontheffing mogen rijden, nu is het verplicht om een lok mee te hebben die ATB heeft. De 6700 mogen wel op rangeerterreinen solo rijden, maar dan met een maximale snelheid van 40 km/uur.
Misschien nog maar een bij nemen, omnummeren naar 6702 of 6704, voor deze prijzen is het wel leuk de hele vloot 6700's in model te krijgen.
met vriendelijke groeten,
Jon van Dijk
-
Nu wil ik opzich niet klagen over de heruitgave maar er is toch een puntje.
Waarom er een Vos Logistics logo op de zijkant zit, de echte 6705 heeft dat logo namelijk niet.
Of heeft deze loc in het verleden het logo gedragen en is deze later verwijderd.
Want ik kom verschillende foto's tegen van de loc met en zonder logo van Vos Logistics.
Wie weet er meer ??? ;D
-
is er volgens mij later af gehaalt
Greetz Railhopper
-
De 6705 is in 1999 zonder Vos Logistics logo naar nederland gekomen. Deze had alleen aan de rechterkant een ACTS logo staan.
In 2000 is het Vos Logistics logo erop gekomen, en tevens aan de linkerkant een ACTS logo geplaatst.
Meen dat in 2004 bij een revisie het Vos Logistics erweer afgehaald.
Dus het model zoals Roco haar heeft uitgebracht is correct. (qua belletering dan)
met vriendelijke groeten,
Jon van Dijk
-
Nu wil ik opzich niet klagen over de heruitgave maar er is toch een puntje.
Deze aanbieding is trouwens geen heruitgave, maar zijn gewoon nog wat loks die Roco in hun fabriek had liggen. Soort van voorjaarschoonmaak in Oostenrijk dus. ;)
-
ik vind het niet erg dat roco aan dump actie's doet ;D ;D
-
Ik denk ook niet dat een 6700 de kracht heeft om zo'n enorme containertrein te trekken (corrigeer me als ik fout zit).
Oh, dat kan die best. Hij mist alleen de pk's om vervolgens de trein naar hoge snelheden te brengen. De opossing is dan een extra loc ervoor, of een andere krachtigere. (zoals de combo met de 1200)