BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Gert1 op 15 January 2008, 15:14:48
-
Daar waar de schoonheid van de echtgenote van de Nederlandse Kroonprins doorgaans niet ter discussie staat (en daar gaan we hier overigens ook niet over discussieren), is dat met het gelijknamige loctype heel anders gesteld.
Op de Innotrans 2006 werd de Maxima-loc van Voith tentoongesteld en de reacties op het uiterlijk waren niet onverdeeld gunstig.
Persoonlijk vind ik deze 'stealthloc' wel wat hebben.
En kennelijk gaat dit loctype ook in Nederland rijden.
Zie: http://www.eurailpress.com/news/news.php3?id=19313
mvg,
Gert
-
I think I have to throw up!
-
Dit is echt de meeste lelijke loc ever.
-
Hopelijk gatie alleen nachttreinen rijden, in het donker zie je dit gedrocht niet zo goed :)
Koen
-
Schoenendoos op wielen?
Ik vind deze loc denk ik niet zo geweldig. Zeker niet en deze kleurstelling in ieder geval! Ik vind 'm namelijk een smal bekkie krijgen daardoor.
Maar ik ben wel benieuwd naar meer foto's en info.
'k ben niet zo'n held met Duits en het zal dan ook best in de tekst staan :-[
Maar ik neem aan dat het een diesel 6 asser is?
Ik ben toch blij dat ik me beperk tot de jaren '90 ;)
m.v.g.
Mark
-
I think I have to throw up!
Ach ja, het is als met schimmelkaas: je houdt ervan of je walgt alleen al bij het idee. Voor mij valt de Maxima-loc onder de categorie 'mooi van lelijkheid'. :D
mvg,
Gert
-
Zal ik voor het dessert zorgen op 9/2?
Voor jou neem ik een pot groene zeep mee! Laura en ik nemen wel vruchtenkwark! ;D
-
Ha, ha! Wat ben ik toch blij dat we leven in een land met vrije meningsuiting!
Nu weer on topic verder over deze gweldige verrijking van het Nederlandse loc-landschap. ;)
mvg,
Gert
-
Welke maatschappij wil er nu in nederland met zulke loc's rijden.
-
Nou ja als het is wat ik denk dat het is,...
Dan kan je zeggen iedere vervoerder die nu de class 66 heeft of wil is ook een potentieel voor deze loc.
(onder voorbehoud van de voorwaarden en specificaties natuurlijk maar goed)
m.v.g.
Mark
-
Ja daar zat ik ook aan te denken. Maar ik denk echter dat die class 66 op ten duur verdwijnen en dat veel maatschappijen overgaan op eloc's zeker met de nieuwe betuwe route.
-
Welke maatschappij wil er nu in nederland met zulke loc's rijden.
Die Havelländische Eisenbahn AG gaat ermee rijden hier en in België.
mvg,
Gert
-
Stoer ding hoor. Went wel.
Voor zover ik weet werd de neus van de Hondekoppen bij introductie ook niet erg gewaardeerd, maar 'werd zulks in het licht der veiligheid der machnisten, nochthans positief bevonden', of zoiets.
-
Ik vind hem mooier dan dat Hispeed gedrocht. Maar een schoonheid is het niet...
-
Prachtig :-* :-X
Groetjes,
Robbert
-
Zo lelijk is die loc toch niet? Het front heeft wel iets van de IRM, maar dan wat hoekiger.
-
Jawel!
-
Gewoon indrukwekkende loc, strak ontworpen zonder eenheidsworst te zijn. Lekker verfrissend.
Over lelijke locomotieven gesproken, class 58, die is pas lelijk, in de nacht rijden is daarvoor niet genoeg. Ik heb liever dat ze in de noordzee worden gekieperd.
Henk
P.s. Moeten we niet eens een draadje/poll noemen met de lelijkste loc die je weet. En dan maar 1 of 2 locs noemen, anders komen mensen gelijk met zo'n hele waslijst. Eens wat anders dan de mooiste loc die je kent.
-
Jij hebt geen smaak Frank ;) :P
Vind m wel wat hebben :)
-
Bah, wat lelijk. ;D
Al is het wel een leuke kleurstelling....
-
Nou die class 58 vind ik dan wel weer meevallen. in ieder geval beter dan dit.
-
Jij hebt geen smaak Frank ;) :P
Zo'n onderdeurtje vol onbeschaafd onbenul! Zou je hem niet? ;D
P.s. Moeten we niet eens een draadje/poll noemen met de lelijkste loc die je weet. En dan maar 1 of 2 locs noemen, anders komen mensen gelijk met zo'n hele waslijst. Eens wat anders dan de mooiste loc die je kent.
Dat heeft Gert al gedaan:
klikkerdeklik (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=8445.msg129478#msg129478)
Bron: DD
-
Jech wat een ding. Niet mooi :(
Ze zouden beter elektrische locs kunnen maken.
Wat me opvalt is dat de vervoerders vooral met diesellocs rijden. Railion en ACTS hebben wel een aantal e-locs, dat is zo, maar het kan beter.
Laat ze elektrische locs aanschaffen >:( Die zijn nog beter voor het milieu ook :)
Mvgr Jan Wiebrand
-
Ze rijden met diesellocs omdat die overal in europa inzetbaar zijn. Als ze natuurlijk de benodigde systemen en toelatingen hebben. Je hebt dan geen gezeur met stroomafnemers op de grens. Plus met een dieselloc kun je tot op de container terminal rijden en dan vervolgens heel de route rijden tot het eindpunt zonder dat er electriciteit hoeft te zijn. daarom is diesel nu nog voordeliger en zullen weinig vervoerders overgaan op electriciteit.
-
Dat is het nou precies. Het is de concurrentie waardoor men met diesels rijdt.
Trouwens je hebt tegenwoordig toch meersysteemlocs, dus waarom zou het nog een probleem zijn aan de grens?
Anyway, dit zal wel aanleiding zijn voor een nieuw draadje dus gaan we maar weer back-on-topic. Lijkt me verstandiger ;)
Mvgr Jan Wiebrand
-
Zo'n onderdeurtje vol onbeschaafd onbenul! Zou je hem niet? ;D
Eerlijk gezegd, had ik een pot groene zeep verwacht ;) ;D
Ontopic: De loc zal vanaf komend voorjaar worden ingezet.
Heb nog een foto gevonden
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Loc_Maxima.jpg)
De bron is de site van Voith Turbo (http://www.voithturbo.com/vt_de_akt_highlights.htm). Hierop staan nog meer foto's!
Hij is trouwens echt lelijk als je m zo bekijkt. Vooral die hoeken aan de frontzijde vind ik niet mooi.
-
Het toppunt van lelijkheid...
-
Ja, wat een apparaat hè mensen....
Ik denk persoonlijk dat volledig negeren de meest gepaste reactie is ;D. Om een Grazer gemeenteraadslid te parafraseren, vraag ik mij af of het gevaarte niet toevallig 'tijdens een epileptische aanval' is ontworpen ;).
Dus: gepaste reactie = :-| en/of :-X.
En dat terwijl ik doorgaans erg genuanceerd ben, dat wil wat zeggen...
-
Ik meen me te herinneren dat de bijnaam van dit ding 'Darth Vader' was, maar ik heb geen idee meer waar ik dat las.
-
Dan maar iets positiefs zeggen; ideaal voor zelfbouw zo'n rechthoekige doos!
-
mwah, echt makkelijk zelf te bouwen is ie denk ik nog niet, hij moet wel strak worden. Ik vind m trouwens wel gaaf, niet zo'n standaard. En darth vader is wel een gave naam voor t ding inderdaad.
-
Het wordt gewoon tijd dat we de buffers en schroefkoppelingen vervangen door een centrale koppeling. Dan is het ineens best een mooi ontwerp ;D
<Duik mode aan>
Het duurt nou eenmaal 30 jaar voordat de gemiddelde modelspoorder gewend is aan een nieuw ontwerp ;D ::) ;D
</Duik mode uit>
Groet,
Tjalling
-
Ik heb het ooit al eens eerder genoemd: Roco kan deze in de pleetime serie uitbrengen zonder consessies te doen... Al die simpele rechte vormen en hoeken...
Koen
-
Pleetime = tijd voor plee trekken geblazen?
-
Wat een foei lelijk "ding" want een loc wil ik het niet noemen. ;)
Maar het is wel weer eens iets anders dan dat we tot nu toe "hebben".
Lelijk zij ik ook over de groen snelheids loc van de SNCF(Roco 63785) die wil ik nog niet voor niets. Mijn vrouw noemde de loc Kermit de Froge.
Tot dat ik de loc op Nurnberg(jaartal weet ik zo even niet) zag staan, meteen besteld. Door de lelijkheid was de loc mooi.
Wie weet als deze loc ooit in model uitkomt hoeveel "liefhebbers" heb toch kopen. Om wat voor reden dan ook.
Dion
-
Gezien de voortvarendheid waarmee Roco de zaken thans aanpakt, zou het mij niet verbazen als ze in 2009 of 2010 inderdaad met een fraai model van de Maxima komen!
;D
[DUIK]
-
Ik denk dat het dessert de gast maar vooruit moet gaan! ;D
-
Er komt toch al een model van de Maxima van de Sachsischen Waggonfabrik Stollberg?
-
Pleetime = tijd voor plee trekken geblazen?
Idd, ze hadden die playtime serie geen betere naam kunnen geven! ;D
Koen
-
Er komt toch al een model van de Maxima van de Sachsischen Waggonfabrik Stollberg?
Heb je daar een website van Christian?
mvg,
Gert
-
Die Havelländische Eisenbahn AG gaat ermee rijden hier en in België.
In Nederland overigens onder attest van ACTS, en de proefloc zou de Lw/Vdm sh. moeten gaan rijden een paar keer.
-
Heerlijk al die verschillende spoorwegvervoerders!! Vroeger was alles NS en geel/grijs. Nu heb je alle kleuren, vormen en maten op de rails rond rijden! De treinen in NL zijn, sinds de oprichting van de Nederlandsche Spoorwegen, nooit zo leuk geweest!
-
Ach, ik ben wel een liefhebber van SF alleen de zijkant is wel wat saai, misschien passen daar nog wat laserkanonnen en zo.
-
Jongens, jongens wat zijn we weer aan het mopperen.
Iedereen (althans bijna iedereen) vindt het een oerlelijk ding maar als overmorgen M*, Fl* of R* zo'n ding uitbrengen en hem voor € 10,-- op de markt brengen dan vindt iedereen hem in een keer hardstikke mooi. ;D :P
-
Wees gerust, ik zal mij daar niet schuldig aanmaken, ook niet als er €10,= toe wordt gegeven.
-
Ze is gewoon mooi.
Design anno 2008.
Laat maar komen.
-
oh oh, ik heb zometeen nachtmerries van dat...dat...ding. Gadver wat een lelijkelocomotief :'( die wil je zelfs in het donker niet zien rijden. En al zou hij 10 euro kosten...ik vraag me af of de mensen dan van mening veranderen.
Wesley
-
Het model is al in ontwikkeling Maxima 1:87 (http://www.waggonfabrik.eu/logbuch.html)
Groet
Bernd
-
POLLETJE 8)
eric
-
Ik snap niet dat men 4 pagina's kan vullen met
o, wat is ie lelijk.
We weten het nu wel.
-
Tja, blijkbaar kan men alleen kwijlen over een 'muizenneus'...
-
Ik snap niet dat men 4 pagina's kan vullen met
o, wat is ie lelijk.
We weten het nu wel.
Nou Chris, als we iets mooi vinden zeggen we het ook wel, en doorgaans zijn dan 4 pagina's niet voldoende.
-
Nee, ok, da's waar.
Maar nu gaat men af en toe wel heeeeel erg ver.
Ik zou em zowiezo graag in het donker zien rijden, minder kans dat ik er tegenaan geplakt ziet als ik de overweg kruis......
-
@ fissy
is dit een bekend modelfabrikant en wat is normaal de prijs
Marc
-
Ik vind het wel een spannend ontwerp! Oftewel mooi van lelijkheid.
Van mij mag die komen bij een Nederlandse vervoerder
Teminste minder saai dan al die Duitse eenheidsworsten.
(http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/dbengerd.jpg)
Zoals deze (niks mis mee maar de verschillen zijn alleen voor kenners te zien)
-
Stoer ding, lekker modern, weer eens wat anders.
-
Ik zag laatst bij Voith in Kiel een 2-assig stoomlokomotiefje staan. Zag er erg schattig uit.
Die zag er heel wat appetijtelijker uit!
Rob
-
Ja, en ik zag laatst een vrouw lopen en die zag er ook wat appetijtelijker uit dan deze locomotief. ::)
Maar zoals ik e.a. al zeiden: het is weer eens wat anders. En zo met een treincombinatie erachter vond ik 'm direct al weer stoerder.
Achja...smaken verschillen.
(ook over vrouwen)
;)
J
-
In Nederland overigens onder attest van ACTS, en de proefloc zou de Lw/Vdm sh. moeten gaan rijden een paar keer.
Dat kan net zo goed een 186 of een Class 66 gaan worden...
Groetjes,
Robbert
-
Als ik er naar kijk denk ik:
1. Zorgen al die hoeken niet voor behoorlijk windgeruis bij hogere snelheden ???.
2. Afgaande op de kunststukjes die hier voorbij komen lijkt een kap voor deze loc, voor sommigen, wel heel gemakkelijk na te bouwen ... ;).
Wicher.
-
De deskundige op het gebied van modern design vinden het in ieder geval een geslaagd ontwerp:
Klikkerdeklik naar de Design award!! (http://en.red-dot.org/303+M5b7e77db23a.html)
Op de foto van die website is die helemaal geweldig.
-
Het lijkt me wel gaaf dat MRCE een paar van die dingen koopt, en ook die in hun zwarte kleurstelling laat rondrijden.
Dan noemen we de loks vanaf dan : Darth Vader.....
-
En met het stealth-uiterlijk zelfs niet te spotten met de meest verfijnde radar-apparatuur! ;)
Zwart-zilver zal dit loc-type vast heel erg goed staan!
mvg,
Gert
-
Dat kan net zo goed een 186 of een Class 66 gaan worden...
Waarom zouden met een cl.66 gaan proefrijden? dat loctype hebben ze al een poos...
-
Ik dacht dat de loc nog een andere bijnaam had: Darth Vader.
Ik zie de locomotief al in het zwart voor me 8)
May the Force be with you!
-
Hij is inderdaad erg geschikt voor bijnamen :P
-
Tja, toen ik op de luchtmachtbasis Eindhoven een F-117A 'stealth fighter' zag (met een heleboel Amerikaanse militairen met machinepistolen en honden eromheen) vond ik die, laten we zeggen, niet echt mooi.
Deze is niet zo erg, maar eerlijk gezegd vind ik het ontwerp een beetje saai. Net alsof ze de demo-versie van het CAD-pakket hadden, dat geen gekromde vlakken aan kan.
- Peter
-
Opzich heeft de 1600 serie ook weinig met gekromde vlakken,
Maar persoonlijk vind ik die wel mooier.
Overigens in zwart lijkt me deze loc wel wat of in de nieuwste kleuren van ACTS met die rode vegen op een donker blauwe ondergrond.
m.v.g.
Mark
-
Volgens mij is die nieuwe kleurstelling van ACTS alleen voor het deel van het bedrijf wat gaat rangeren in de haven. HEt lijkt mij niet echt practisch om met deze loc te gaan rangeren. Dus als die al voor acts gaat rijden dan alleen in de groen grijze kleuren.
-
Opzich heeft de 1600 serie ook weinig met gekromde vlakken,
Maar persoonlijk vind ik die wel mooier.
De 1600 heeft tenminste nog afgeronde hoeken. Zelfs dat heeft deze niet.
- Peter
-
Misschien is deze daardoor wel goekoper om te produceren dan een dieselloc met rondingen.
-
Ja, timmer wat triplex aan elkaar en voilà ;D. Nu zal dat - kostenbesparing - ongetwijfeld ook wel het idee erachter zijn, want een kunstzinnig statement maken...ik weet niet of een treinenbouwer zich daar anno 2008 nog aan durft te wagen, met de (uiteraard gezonde) redelijk moordende concurrentie tussen fabrikanten.
-
Als ik er naar kijk denk ik:
1. Zorgen al die hoeken niet voor behoorlijk windgeruis bij hogere snelheden ???.
Vraag het Darth Vader ;D
met vriendelijke groeten,
Jon van Dijk
(Die het zelf een redelijk net model vind, mooie strakke vlakken)
-
Wie verzint 't?
Kon het niet een beetje mooier? ;D
-
Dit bedrijf http://www.ma-design.de/ (http://www.ma-design.de/) en Thomas Mamero verzint 't en won er vervolgens een prijs mee ;D
Red Design award (http://en.red-dot.org/303+M5b7e77db23a.html)
Er zit dus toch een verhaal achter: ("Het onafhankelijke ontwerp van de maxima 40 CC is een Verklaring voor de zelfverzekerde start van Voith in de markt van de spoorwegvoertuigen". ), ik geloof ook niet dat het uit zuinigheid is voortgekomen.
Mooi? smaken verschillen, maar "anders/opvallend" vind ik persoonlijk belangrijker
-
Ja, timmer wat triplex aan elkaar en voilà . Nu zal dat - kostenbesparing - ongetwijfeld ook wel het idee erachter zijn, want een kunstzinnig statement maken...ik weet niet of een treinenbouwer zich daar anno 2008 nog aan durft te wagen, met de (uiteraard gezonde) redelijk moordende concurrentie tussen fabrikanten.
uuuhh je discussiert met z'n allen over een kunstzinnig statement en vraagt je dan af of men dat nog durft.. duh, ja en het werkt! Het gaat neit om mooi of lelijk, maar herkenbaar, zeker geslaagd!
en platte vlakken zijn zo gekozen omdat de loks dan makkelijk door anderen in licentie te bouwen zijn
-
Ok dan word hte al een stuk duidelijker waarom deze vorm. En herkenbaar is die zeker. Netzoals de G2000 met asymtrische cabines.
-
Waarom zouden met een cl.66 gaan proefrijden? dat loctype hebben ze al een poos...
Ik heb niks gezegt over proefrijden, dat hoeven ze ook niet te doen met een class 66. Maar ik heb het over de uiteindelijk beslissing, dat is nog geen Voith hoor.
Groetjes,
Robbert
-
De HVLE gaat samen met ACTS in NL rijden...
En als je niks zegt over proefrijden, qoute dan alleen het stuk waar je op reageert.
-
Dat is wel een interesant weetje. Vanaf wanneer willen ze dat dan met deze loc's gaan doen?
-
er zijn nog maar twee maxima's, waarvan er nu bijna 1tje klaar is omnaar NL te komen, dan komend de praijktijsten, toelatingen enz enz. er zijn al diverse loks besteld maar binnen nu en een jaar verwacht ik nog nergens planmatige inzet van deze machine
-
En als je niks zegt over proefrijden, qoute dan alleen het stuk waar je op reageert.
Eh, hij citeert precies één zin die niet verder te ontleden is. Ik heb er eens naar gekeken (verspreid over verschillende pagina's) en volgens mij is er eerder sprake van dat er ergens iemand iets verkeerd begrepen heeft. Ik zelf begrijp de hele uitwisseling tussen jullie twee niet, om heel eerlijk te zijn.
- Peter
-
uuuhh je discussiert met z'n allen over een kunstzinnig statement en vraagt je dan af of men dat nog durft..
Sorry, maar dat is nonsens ;). Niet alles wat er anders uitziet is een kunstzinnig statement. Ik ben er niet a priori vanuit gegaan dat er een artistieke filosofie achter het ontwerp zat (dat wil in dit geval zeggen: een ontwerp dat ook daadwerkelijk bedoeld is om "anders" te zijn), omdat dat dus niet altijd zo is. Uit het verhaal van Bob blijkt overigens dat de waarheid anders is, maar dat kon ik op dat moment nog niet weten.
Anders gesteld: toen ik mijn opmerking plaatste stond nog niet vast dat men hier een bepaalde designfilosofie mee had en dus kon ik mij op dat moment afvragen of dat wel zo was.
En herkenbaar is die zeker. Netzoals de G2000 met asymtrische cabines.
Dat andere gedrocht :-X ;D.
-
Vind je ik vind die G2000 dan wel weer mooi.
-
Verschrikkelijk, die G2000. Nee, dan is dit echt een verademing.
Sterker nog, deze heeft wel wat, zo'n G2000 (dat ding met die rare cabines) vind ik toch wel zo'n mal ding.
Maar goed. Gauw verder met deze nuttige discussie ;)
-
Mijn hemel, deze Maxima gaat nog meer discussie oproepen dan de Argentijnse...
- Peter
-
Inderdaad, bij de Argentijnse was het de vader die fout was, hier is het Maxima zelf die fout is ;D.
-
;D ;D ;D
-
Heel gevat, maar we gaan hier pertinent geen discussie over Prinses Maxima voeren, dus graag vanaf nu weer on topic!
mvg,
Gert
-
Moet je bij je eigen Administrator zijn, die begon er over.....
-
Dat ten eerste, ten tweede was mijn opmerking nauwelijks voor discussie vatbaar...rechtens vaststaande feiten enzo.
-
Kan wel zo zijn, maar toch hebben we het hier alleen maar over het loctype Maxima. Wie per se wenste te discussiëren over Prinses Maxima, kan dat via privé-berichten doen.
Dus vanaf nu weer echt on topic over de Voith-loc.
Lijkt me echt iets voor Mehano om daar een fijn model van te maken! ;)
mvg,
Gert
-
Moet je bij je eigen Administrator zijn, die begon er over.....
Nee, ik had het erover dat er weer oeverloos geklept gaat worden over deze trein. Waarvan akte.
En gelieve ook even het eerste bericht van dit draadje te lezen... dus...
- Peter
-
Had jij iets anders verwacht dan? Wij doen bijna niet anders hier en dat vinden wij kennelijk leuk naast de serieuzere items. Volgens mij had de aftrap van dit draadje alles in zich om een beetje heen en weer te roepen mooi of lelijk. Gert heeft vanaf het begin gevraagd Prinses Maxima er buiten te houden. Dat deden we tot jij er zelf over begon. Mijn bericht aan Gert was bedoeld om er op te wijzen dat Wesley uitgelokt werd tot zijn uitspraak.
En in plaats van het nu dan maar verder te laten zitten begin je een nieuwe discussie off-topic. Vind ik niet handig want je kent mij, ik kan mijn mond daarna ook niet houden! ;D
Nu dan maar aan Gerts verzoek voldoen en on-topic gaan? Je kunt mij altijd een PM sturen voor een weerwoord. ;)
-
Heren, hierbij voor het laatst mijn vriedelijke verzoek om nu toch echt alleen nog maar over de Voith-loc te discussieren.
Anders moet ik - zeer tegen mijn gewoonte in - in dit draadje gaan vegen.
Dank u voor uw medewerking! :)
mvg,
Gert
-
haha, zijn ze hardleers?
Wat betreft de loc, tja. Hij had mooier kunnen zijn, maar opvallen zal hij zeker doen. Ik ben benieuwd wanneer we dit ding in het echt kunnen tegenkomen in Nederland! Heeft toch wel iets zo'n lelijk eendje (of het zwarte schaap ;D)
Groeten Alex
-
Ik denk gewoon op de lijnen van duitsland naar rotterdam. Tegen de tijd dat dat ding is toegelaten zal het wel betuwelijn zijn.
-
Over bv. de class 66 zijn de meningen ook verdeelt. Mooi vind ik de loc ook niet, maar wel erg stoer. Vooral de verscheidenheid aan kleurstellingen maakt de loc m.i. interessant.
Het zilvere prototype van de Protos, vond ik ook niet om aan te zien. Toen de blauwe connexion-versie op de baan kwam, zag het er eigenlijk best wel aardig uit.
Ik durf te wedden dat wanneer de Maxima in Nederland rijdt er weer hordes hobbyisten achter deze loc aanrennen, zeker als er weer veel verschillende vervoerders mee gaan rijden.
Groet, Edwin
-
Ben ik TP 3 gaan rijden want dan heb je van dat lekker onbeholpen materieel zoals een duivenhok op fietswielen (NS 1000) of zo'n knullig ding als de blokkendoos, allemaal weer mooi van lelijkheid en geen grote vergeling, maar als ik die criteria bekijk had ik nu dus net zo goed TP 5-6 kunnen gaan rijden.
Al die raargevormde regenboog diesels, vlavlip, duitse huurrijtuigen,HSL aarbeiyogurt, Protos, enz.
Nou ja, :-|
Gr. Stephan.
-
@EMS dat laatste is zeker waar. Als die in nederland is moet ik er ook een foto van hebben. 8)
-
En vergeet dat vogelbekdier van de HSA niet, ook weer zo'n ding waarover de meningen uiteenlopen - vooral naar het negatieve neigend.
- Peter
-
Het is gewoon wennen, "Wat de boer niet kent, dat vreet hij niet".
Neem nou de 1500 of de 2400, daar komt weinig "Design" aan te pas.
-
En vergeet dat vogelbekdier van de HSA niet, ook weer zo'n ding waarover de meningen uiteenlopen - vooral naar het negatieve neigend.
Dat ding heeft als werknaam Albatros las ik ergens op Somda.
-
Kijk en die vind ik dan wel weer wat hebben.
-
Ik denk gewoon op de lijnen van duitsland naar rotterdam. Tegen de tijd dat dat ding is toegelaten zal het wel betuwelijn zijn.
Hopelijk niet de Betuwelijn, maar wordt het de Betuweroute
Dick Bolt
sinds 1947
-
Ja klopt die bedoelde ik ook.
-
Ik durf te wedden dat wanneer de Maxima in Nederland rijdt er weer hordes hobbyisten achter deze loc aanrennen
Ik durf te wedden dat ik dan lekker thuis blijf zitten... yeck, walgelijk ding, of had iemand dat al gezegd? ;-)
-
Ik moet kwijt dat ik hem wel wat vind hebben :D
Als ik de loc zo zie zou de kleurstelling die er het beste bij past het Franse grijs met het blauwe 'En voyage' zijn :)
en als die gaat rijden, wil ik er zeker een foto van :D
-
Dan zal ik jullie niet laten schrikken maar kijk even op de onderstaande link
want de loc komt niet alleen in het groot naar onz land maar ook als model 1:87 ;D ;D.
http://www.waggonfabrik.eu/
groetjes edwin
-
Ik durf te wedden dat ik dan lekker thuis blijf zitten... yeck, walgelijk ding, of had iemand dat al gezegd? ;-)
dan durf ik te wedden dat je over 30 jaar op je keukentrapje middenin de fotohaag staat bij de afscheidslineup van de laatste maxima's in nederland ;D
-
Heel bijzonder die "Saechsischen Waggonfabrik Stollberg"!
Ze hebben kennelijk een exclusieve deal met Voith.
Iemand ooit een ander model van deze modelspoorfabrikant gezien?
mvg,
Gert
-
Ik zou het geluid wel eens willen horen met een paar 1000 ton aan de haak.
eric
-
Als ik de loc zo zie zou de kleurstelling die er het beste bij past het Franse grijs met het blauwe 'En voyage' zijn :)
Ten eerste: waarom? En ten tweede: nee ;D.
-
Heel bijzonder die "Saechsischen Waggonfabrik Stollberg"!
Ze hebben kennelijk een exclusieve deal met Voith.
Iemand ooit een ander model van deze modelspoorfabrikant gezien?
Als antwoord op deze vraageerder in deze topic kreeg het volgende van Fissy
Beste Marc, ik weet helaas nog niet de prijs voor de Maxima, maar deze produzent is ook onder het name "Kombimodell" bekennt. Echt goede quality, maar echt niet goedkoop...
Groet
Bernd
-
Ok nou ja zoveel willen dit ding denk ik niet dus is het niet zo erg als er niet zo veel worden gemaakt.
-
Oke, dus "Saechsischen Waggonfabrik Stollberg" en Kombimodell zijn een en dezelfde producent. Dat wist ik nog niet.
Iemand enig idee of er een vertegenwoordiger of importeur in Nederland is, want t.z.t. wil ik wel zo'n Maxima-model.
mvg,
Gert
-
ik heb geen idee ik vond deze link vandaar dat ik hem heb geplaats in deze topic.
groetjes
-
Bij eisenbahn romantik lieten ze beelden zien van deze machtige locomotief.
Ze moest o.a. een BR 423 (Duitse SLK) meeslepen.
(eisenbahn romantik is op srw te zien en zit in het digitaal standaard pakket van Multikabel/casema)
-
Ook bij @home.
-
Bij eisenbahn romantik lieten ze beelden zien van deze machtige locomotief.
Ze moest o.a. een BR 423 (Duitse SLK) meeslepen.
(eisenbahn romantik is op srw te zien en zit in het digitaal standaard pakket van Multikabel/casema)
Na de lok op Eisenbahn Romantik te hebben gezien, moet ook ik zeggen
wat een schitterende lok.
Vooral van de lengte schrokken wij, 23 meter, mensch was einen maschine
Heeft op mij en mijn vrouw grote indruk gemaakt, even ter info
mijn vrouw is ook gek van treinen zowel als schaalmodel als in het echt.
spoor Z, N, H0 2f en 2m liefhebbers zijn wij. ;D
Dick Bolt (1947)
Warffum
-
En vanmorgen zag ik m dan voor t eerst rijden in Nederland... Van Almelo richting Hengelo. Kwam 'm onverwacht tegen bij Borne. Volgens een medestudent heeft deze al enkele weken in Zutphen gestaan...
-
Kijk, dat het is het bewijs dat het inderdaad een stealth-loc is. Staat er al weken en je zag het gewoon niet. :)
- Peter
-
Ik kom ook nooit in Zutphen, dus kan ik 'm ook moeilijk daar zien staan ;D
-
Voor welke maatschappij rijdt dit gevaarte dan in de rondte?
Wel leuk dat er weer een heel nieuw type is in NL :)
Sander
-
Technisch gezien voor Strukton, de loc is hier voor toelatingsritten en daar zorgt Strukton voor.
-
Ik zag hem vrijdag in Driebergen-Zeist met allemaal gele vestjes er omheen.
-
Dit topic schreeuw zo langzamerhand wel om een actuele foto. Wie ???
-
Op het 3-rail forum staan ook nog een paar foto's...
Koen
-
Het is dan wel geen foto waar de loc rijdend op staat, maar ik zag de loc in Zutphen staan op 17 mei 2008.
Je begrijpt natuurlijk wel dat iedereen nu heel boos op je is he ;) Je had deze foto 10 dagen eerder moeten posten! ;D Maar deze loc heb ik inderdaad gezien vanochtend. Helaas vluchtig, maar beter iets dan niets :)
-
Beter iets dan niets??
Volgens mij kan je beter niets zien dan deze loc...
Doet gewoon pijn aan je ogen.
Koen
-
Ach, zo lelijk is ie niet ;)
-
De originele kleuren zijn mooier. Maar nog steeds, het is eigenlijk net een gestroomlijnde Class 66.
-
Kijk eens aan, bedankt voor de snelle service Fermon!
-
De originele kleuren zijn mooier. Maar nog steeds, het is eigenlijk net een gestroomlijnde Class 66.
Ik vind de Maxima er veel beter uitzien, veel geslaagder, de class 66 is meer een rijdende rioolbuis als ik naar de koppen kijk.
-
Gert.
Nu heb je Manuel en Marcel verdrietig gemaakt.
Zij hebben een aantal Class 66 loc's gemaakt, zo mooi dat je je eigen ogen niet gelooft.
Harm
-
Zou toch mooi zijn, Maxima's bij de NMBS:
(http://i425.photobucket.com/albums/pp338/Theedooz_photos/NMBS_reeks58-1.jpg?t=1228518493)
[:D]
-
Als moderator vraag ik me af wat ik hier van zou moeten zeggen. :D
- Peter
-
Omdat het onderwerp "komt naar Nederland" is? Dit zou de vervanging kunnen zijn van de reeks 55 en die kwamen tot voor kort ook in Nederland.
-
Nee, die Photoshop-job. Dat zou toch eigenlijk niet mogen. :)
- Peter
-
Omdat dat ding alleen in het zwart mooi is? ;)
-
Alleen zwart?
En zo dan?:
(http://i425.photobucket.com/albums/pp338/Theedooz_photos/NMBS_reeks58b.jpg?t=1228517549)
Groter plaatje met rechtermuisknop of in nieuw venster openen.
-
Das al beter ;D ;D ;D
-
Het ding heeft nog steeds de elegantie van een F117A "Shadowhawk"... met andere woorden, geen. :)
- Peter
-
Ach, alles beter dan 'n class 66 (vind ik zelf dan) :P
-
"Shadowhawk"
laten we er maar Nighthawk van maken ;)
vind deze machine daar inderdaad wel wat van hebben, en moet zeggen net als de Nighthawk vindt ik deze ook mooi omdat ze lelijk is ;D
-
Dat geel/groen staat ook leuk.
Het ding heeft nog steeds de elegantie van een F117A "Shadowhawk"... met andere woorden, geen. :)
Met als verschil dat de F117 wel mooi is en dit geval nog steeds niet. ;D
-
Er was sprake van dat er een model van Ox-Traction zou komen, maar euh
quote van hun website:
Ox-traction N.V. are ending their business activities.
Should you wish to contact any Ox-traction employee, please use the existing email-adresses or below link:
Contact
Should you have an interest in buying or leasing any Voith locomotives please use below link:
Voith locomotives website
http://www.ox-traction.com/
Misschien dat er een model komt van Legios, die bouwen de maxima toch in licentie (of zoiets) volgens RM. zie item Innotrans.
-
Discussie over het model van deze prachtige locomotief is afgesplitst naar dit topic (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,32491.0.html).
-
http://www.flickr.com/photos/arjenverlaan/4818801358/ (http://www.flickr.com/photos/arjenverlaan/4818801358/)
Bovenstaande locje heb ik van Bentheim naar Amsterdam gebracht, dit was overigens de enige keer dat deze loc hier was, hier valt vast wel een decaltje voor te fabriceren.
De nieuwe Maxima van Wiebe welke nu eigendom is zal wat lastiger worden
http://www.flickr.com/photos/arjenverlaan/5012147137/ (http://www.flickr.com/photos/arjenverlaan/5012147137/)
Ook deze machine is inmiddels al in nederland geweest en zal ongetwijfeld vaker komen.
GreetZ Arjen
Heb je voor die ene keer dan een opleiding op de lok gehad, zodat je hem mocht besturen....hoe gaat dat tegenwoordig met al die verschillende lok merken en typen?
gr,
Arkadas
-
Ik heb zo het idee dat Arjen alleen erbij was als pilot omdat de machinist van Wiebe niet zelf in NL mag rijden. Maar nog steeds (zal ook zo wel blijven) moet je voordat je met een loc mag rijden opgeleid zijn en een examen hebben gedaan. Er zo opstappen en wegrijden is er niet bij!
-
Helaas, moet je teleurstellen, ik heb ook zelf met deze machine gereden, waarbij ik de pilot was voor de Duitse mcn voor het Nederlandse gedeelte en de Duitse mcn op zijn beurt weer mijn pilot was voor de machine.
Maar ik heb er wel degelijk zelf mee gereden.
-
Weet iemand eigenlijk of de Maxima in 1:87 ook nog in Locon-uitvoering (http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/6141159310/in/photostream) komt?
-
En ik maar denken dat ze het ding niet nog lelijker konden maken.
- Peter
-
http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/6141159310/in/photostream (http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/6141159310/in/photostream)
Toet! Kwam ik bijna je foto vergallen met de 5800 uit de tegenrichting... ;) 8)
-
Ja, waarom doe je dat dan ook? Wacht gewoon even tot die man zijn foto heeft gemaakt, stuk ongeduld ! >:(
;D ;D
-
Toet! Kwam ik bijna je foto vergallen met de 5800 uit de tegenrichting... ;) 8)
Aha! gelukkig was je iets te laat (y) en stond ik niet een overweg verder..... ;D