BeneluxSpoor.net forum

Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: ingenium op 29 October 2017, 02:34:06

Titel: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: ingenium op 29 October 2017, 02:34:06
veel kopers

Ohja? Heb je daar onderzoek naar gedaan?

Je kan het ook met Kiala, nu UPS, versturen voor 4 euro. :police: Was deze maand zelf maar 3 euro... :laugh:
Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: EddyK op 29 October 2017, 02:48:43
En een nieuwe voor 40 euro wordt natuurlijk gratis verzonden? ;D
Oftewel, verschil blijft ongeveer net zo groot.

Kiala... als je wilt dat je spullen zoek of beschadigd raken moet je dat gebruiken ja. Zeker met al die "ervaren verkopers" die de spullen zo perfect inpakken voor het verzenden :-X
Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: ingenium op 29 October 2017, 02:57:37
En dat heeft dan weer niks met de vervoerder t maken. Wat *** verpakt is gaat ook bij PostNL of Selektvracht of GLS of DHL stuk.

Een nieuwe wordt soms gratis verzonden inderdaad. Ligt aan de aanbieder. Lippe of Conrad bijvoorbeeld. Er zullen er meer zijn.
Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: EddyK op 29 October 2017, 04:33:51
Lippe al een tijdje niet meer hoor (nu € 7,90 onder de 100 euro en daarboven € 3,90), en de meeste winkels verzenden pas gratis bij een hoger bedrag.

Maar bij Kiala zijn gewoon zo enorm veel problemen... daar raakt ontiegelijk veel zoek, en zelfs de stevigste dozen krijgen ze daar nog kapot.
Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: +++2010*** op 29 October 2017, 08:15:04
Kiala heb ik ook keer geprobeerd, ik moest zo lang wachten. Ik had beter kunnen afspreken met de verkoper mag ik het over een week/twee weken ophalen.
Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: MarcNL op 29 October 2017, 11:17:49
Een paar dagen extra wachten bij Kiala/UPS vind ik niet zo erg, voor die 3 euro prijsverschil met PostNL. Van slechtere behandeling van de pakketten heb ik nog niets gemerkt.
Ook wel een voordeel dat je je pakket zelf in een winkel ophaalt.

Wij hebben een heel aardige PostNL pakketbezorger.
Als je niet thuis bent legt hij je pakketje gewoon achter het huis.
In ons dorp kan dat gewoon, wordt echt niet gestolen.
Maar van mij  is er wel een keer een pakket natgeregend. Zat inwendig gelukkig plastic omheen dus geen schade. Maar ik was er toch niet zo blij mee...

De PostNL bezorger gevraagd om dit maar niet meer te doen.
Maar zij kunnen heel vaak hun pakketten niet kwijt omdat er in een halve straat niemand thuis is overdag.
Echt niet zo'n leuk baantje wat dat betreft.
Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: Bert van Gelder op 29 October 2017, 11:23:22
Ik heb begrepen dat sommige bezorgers per pakketje betaald krijgen, dus die rijden liever niet nog een keer.

Doen ze in ons dorpje ook, gewoon achter leggen onder de overkapping. Helemaal goed.. (y)

Gr, Bert
Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: henk op 29 October 2017, 11:47:37
Niet sommige, dat is de regel. Veel werken als nepzelfstandige en zien jaar in jaar uit het tarief dalen. Gratis bestaat niet; de prijs voor gratis of goedkoop bezorgen wordt door de bezorgers betaald. Waarvan acte.
Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: ingenium op 29 October 2017, 13:16:31
En de marge van de winkeliers. En zo zijn we allemaal een beetje slachtoffer van onze hebzucht.
Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: tothebeach op 29 October 2017, 14:26:18
De afgelopen weken heb ik bijna mijn gehele verzameling verkocht. Daarbij heb ik ook via UPS/Kiala de boel laten versturen.
Mijn eerste ervaring met UPS was slecht. Ik kreeg geen bericht van UPS dat ik een pakket had verzonden, iets dat bij Kiala wel het geval was. Dus had ik ook geen referentie, die ik de koper had kunnen geven. Maar dat realiseerde ik mij pas later, toen ik in twee dagen drie verzendingen had per UPS/Kiala.
Ik heb toen alle kopers aangeschreven te informeren bij hun UPS Acces Point naar het betreffende pakket na een bepaalde datum. In alle gevallen was het pakket daar ook aanwezig. Drie van de vier kopers heeft uiteindelijk ook een afhaalbericht ontvangen voor hun pakket. Het was even schrikken (voor mij dan) en ik heb even de service van UPS/kiala opgeschort.

Wat mij wel opvalt is, dat ik diverse spullen voor schandelijk lage prijzen op marktplaats had staan en dat er nog afgedongen wordt. Het lijkt alsof er een soort automatisme is dat je wel af moet dingen op marktplaats en dat je niet de gevraagde prijs mag betalen. Maar op het moment dat ik hen uitleg dat ik de prijs toch wel het minimum vind komen we wel tot een verkoop.

Overigens, en dat is toch erg leuk, staan er ook diverse spullen van ons op marktplaats die gratis zijn af te halen. Dat zijn spullen waar wij niets mee doen, of gaan doen, en die gewoon liggen te verstoffen bij ons op zolder. Meestal ben je ze zo kwijt aan mensen die er of handel in zien, of mensen die er werkelijk nut van hebben. De laatste groep is het leukst te ontvangen, daar je ziet dat zij er werkelijk baat bij hebben. En ons ligt het gewoon in de weg.

Groet,
Michel

Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: MarcNL op 29 October 2017, 16:38:24
UPS is inderdaad niet zo duidelijk, zal misschien een kwestie van wennen zijn.
Als je de verzending thuis aanmaakt en betaalt, krijg je per mail het adreslabel.
Daar staat ook het UPS tracking nummer op.
Ik bewaar altijd een PDF tot het pakket ontvangen is.
Ook mail ik die PDF naar de koper.

Vaak krijg je geen mail van UPS. Maar dat was bij Kiala ook regelmatig het geval zo.
Ook wel eens een mail van Kiala dat er een pakket op me lag te wachten, wat ik allang had opgehaald.
Maar zoekgeraakt of beschadigd heb ik bij hen nog niet meegemaakt.
Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: Teun60 op 29 October 2017, 17:09:32
Als ontvanger ben ik heel blij met UPS. Krijg een e-mail als een pakket onderweg is en kan dan nog vóór de eerste bezorgpoging het afleveradres aanpassen naar een afhaalpunt als ik zie dat ik niet thuis kan zijn. Bij aflevering op het afhaalpunt kun je wederom een e-mail of sms naar keuze ontvangen. Werkt prima, was alleen voor de afhaalpunten even wennen om pakketjes rechtstreeks te krijgen.

Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: EddyK op 29 October 2017, 17:22:11
Er zit flink verschil in UPS (perfect) en Kiala-UPS (drama).... Bij die laatste werkt er maar weinig goed.
Een vriendin hier heeft het een tijdje gebruikt om haar zelf gemaakte sieraden mee te versturen, de labels aanmaken gaat vaak al mis (wel betalen geen label krijgen), e-mails komen niet aan (totaal geen bewijs dat het verzonden is dus, want track&trace werkt ook vaak niet en in de winkel krijg je niets), enz. enz.
Nee voor mij geen Kiala-UPS voorlopig.... misschien over een tijdje als ze hun zaken op orde hebben.
Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: etd op 29 October 2017, 22:41:21
Ohja? Heb je daar onderzoek naar gedaan?

Je kan het ook met Kiala, nu UPS, versturen voor 4 euro. :police: Was deze maand zelf maar 3 euro... :laugh:

Die paar euro bij Kiala is eigenlijk een trucje. Wil je namelijk dat een pakket voor 50 euro verzekerd is dan kost dat heel toevallig 3 euro bij Kiala. Klant had wat gekocht en wilde het per Kiala verzonden hebben.  Bij Kiala mag je echter geen plakband over het adreslabel plakken ivm het scannen! Tijdens transport is echter een pakket zoek geraakt bij Kialla, vermoedelijk het adresdeel van een label blijven plakken aan een ander pakket. Klant boos omdat hij niets kreeg terwijl ik de track en tracecode had dat het pakje bij Kiala was. Kiala mailen en na twee weken krijg je te horen dat ze het niet kunnen vinden en omdat er geen 3 euro verzekering is afgesloten treft Kiala geen blaam.... erg makkelijk om die 3 euro karting te geven en geen garantie dat het ooit aan gaat komen.

Ed
Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: ingenium op 29 October 2017, 23:27:08
Nee het was een 25% kortingsactie. 25%korting op 4 euro maakt 3 euro.

Maar goed, we hebben weer een beerput opengetrokken.  :police:
Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: Martijn193 op 30 October 2017, 06:56:15
Mmmmmm

Het zal wel meevallen. Ik heb iig zelf nooit problemen gehad met UPS/Kiala. En we hebben het over UPS, één van de grootste pakketverstuurders ter wereld. Dat zullen ze niet zijn geworden door te klooien. Dus we zullen hier, net als bij andere verzenders, vooral de verhalen horen waar iets niet is gegaan.

Enneh, wat labels betreft, ze zullen niet de enige zijn waar je niets over een streepjescode mag plakken. Tip, plak alleen de randen vast....
Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: MarcNL op 30 October 2017, 09:40:24
Beschadigde pakketten kun je voor een groot deel wel voorkomen door zelf iets degelijk in te pakken.
Als koper kun je de verkoper daar ook best expliciet om vragen.

Ik kreeg (via PostNL) eens een boek opgestuurd, met alleen dun cadeaupapier eromheen.
Was wel onbeschadigd, maar zoiets is natuurlijk vragen om moeilijkheden.


Boeken doe ik altijd in een plastic zak, en daar karton omheen.
(Bij de super een grote chipsdoos halen, dat vouw je er zo omheen.

Treintjes zonder OVP doe ik in een boterhamzakje oid., of anders de OVP in een plastic zakje.
Dan in een groter doosje, met noppenfolie of snippers.
Dan kan er weinig mee gebeuren en is het ook nog behoorlijk tegen regen beschermd.

Is wat meer werk, mag je best een paar kwartjes extra voor vragen.
Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: MarcNL op 30 October 2017, 18:55:39
Vandaag kwam ik er achter dat UPS/Kiala de boel eigenlijk behoorlijk besodemietert:

Ik had bij een antiquaraat in Zeeuws Vlaanderen een serie boeken besteld en gevraagd die via UPS/Kiala op te sturen.

Vandaag wilde de afzender de zending via internet aanmaken, maar moest ruim 11 euro betalen ipv. 4,06 euro.
Wat blijkt: Zeeuws Vlaanderen valt bij UPs onder "de eilanden" en daarvoor geldt een toeslag.
Van ruim 7 euro dus.


PostNL rekent wel gewoon 6,95 euro vanuit Zeeuws Vlaanderen.

Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: ingenium op 30 October 2017, 21:33:35
Hoezo nou weer besodemietert? Heb je san niet de moeite genomen even de verzendvoorwaarden door te nemen?
Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: IJsselsteyn op 30 October 2017, 22:04:00
Vandaag kwam ik er achter dat UPS/Kiala de boel eigenlijk behoorlijk besodemietert:

Ik had bij een antiquaraat in Zeeuws Vlaanderen een serie boeken besteld en gevraagd die via UPS/Kiala op te sturen.

Vandaag wilde de afzender de zending via internet aanmaken, maar moest ruim 11 euro betalen ipv. 4,06 euro.
Wat blijkt: Zeeuws Vlaanderen valt bij UPs onder "de eilanden" en daarvoor geldt een toeslag.
Van ruim 7 euro dus.


PostNL rekent wel gewoon 6,95 euro vanuit Zeeuws Vlaanderen.


En hoe had jij gedacht dat een pakje uit Zeeuws Vlaanderen elders in Nederland komt? Dat wordt of omrijden door België of door de Westerscheldetunnel en daar zul je toch echt tol voor moeten betalen. Dus niks 'besodemieteren', maar gewoon kosten doorberekenen.



Steyn
Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: Dave....... op 30 October 2017, 22:07:28
Nou heel eerlijk, ik vind het ook bijzonder.
Had ik ook nooit verwacht.
Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: MarcNL op 30 October 2017, 22:12:36
PostNL rekent wel 1 tarief voor heel NL. Net als voor brieven etc.
Die bedrijven hebben heus wel een abonnement voor die tunnel.

Bij UPS kost een pakket van Maastricht naar Delfzijl of Den Helder gewoon 4 euro.
Van Zeeuws vlaanderen naar bv Breda is veel korter, maar kost 11 euro. Ik zie de logica en redelijkheid echt niet.
Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: EddyK op 30 October 2017, 22:19:38
Bij UPS is niets logisch, moet je de track&trace eens bekijken, de pakjes gaan het halve land door...
Zo ging een pakje van Dordrecht naar Den Haag helemaal via Ridderkerk-Eindhoven-Utrecht-Voorburg.
Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: IJsselsteyn op 30 October 2017, 22:21:05
Wat begrijp je niet aan het tunnel-verhaal? Zo'n abonnement is echt niet gratis hoor.
Bovendien is PostNL de voortzetting van het oude staatsbedrijf PTT en heeft het zeer waarschijnlijk nog steeds een soort bezorgplicht.
Daar hebben die commerciële bedrijven echter niets mee te maken en die kunnen dus aan prijsdifferentiatie doen.



Steyn
Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: EddyK op 30 October 2017, 22:28:36
Steyn, kijk eens op de kaart, je hoeft helemaal niet door die tunnel  ;)
Van ZV naar Ridderkerk of Eindhoven (UPS sorteercentra) is het via Antwerpen bijna niet om.
Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: IJsselsteyn op 30 October 2017, 22:40:03
Maar dat doet men dus zeer waarschijnlijk niet bij UPS. Zou me niks verbazen als UPS Nederland en UPS België nauwelijks samenwerken.
En dus dikke kans dat UPS iedere dag weer door die tunnel kachelt...


Steyn
Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: EddyK op 30 October 2017, 22:51:12
Heeft niets met UPS België te maken, gewoon in ZV rechtsaf slaan en de snelweg op i.p.v. linksaf de tunnel in  ;)
Is gewoon geld aftroggelen van de klanten met een smoesje, meer niet.   :-X
Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: IJsselsteyn op 30 October 2017, 23:00:50
Je hebt navraag gedaan bij UPS over hun routes, dat je dit met zoveel stelligheid zegt?


Steyn
Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: EddyK op 30 October 2017, 23:17:28
Het gaat over de routes die je KUNT rijden, niet wat ze doen.  ;)
Ze hoeven niet door de tunnel, kan natuurlijk wel. Maar dan nog als ze het wel doen, dan ligt er heus wel meer dan 1 pakje in dat bestelblik of vrachtwagen, dus of dat die flinke meerprijs rechtvaardigt...?
En van ZV naar Eindhoven is het een flink stuk korter zelfs via Antwerpen, dus dan zouden ze wel gek zijn om via de Westerscheldetunnel te gaan rijden.

Hier rijden ze ook door de Kiltunnel om op mijn eiland te komen, kost 5 euro, rekenen ze ook niets extra voor ;)
Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: ReneN op 30 October 2017, 23:27:05
Het is natuurlijk wel zo dat het afstanden van bijna niks zijn in Nederland - in Duitsland betaal je ook 1 tarief voor veel meer kilometers, maximaal zo'n 1000. B Post en Post NL samenvoegen zou mooi zijn geweest - zeker als ze de hele Benelux dan als binnenlands tarief beschouwden, maar dat zal wel nooit gebeuren.
Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: NS264 op 30 October 2017, 23:56:09
Kort samengevat is de logica in de logistiek helemaal niet logisch, zeg ik altijd als distributiechauffeur zijnde.
Ja, ook ik krijg met een vrachtauto envelopjes mee...

Op, overslag, sorteren, soort auto en betreffende brandstofprijs en je personeel(die het werk nog wil doen) die nog betaald moet worden, dat zit allemaal in die 7 euro.
Verdubbel het en daar is je winst als er niks misgaat onderweg.

Moordende concurrentie die denken dat het nog goedkoper kan zie het resultaat van over de schutting gesmeten pakketten of beledigende berichten waarom je wel niet thuis was.

Besef dat ons kleine kikkerlandje een van de dichtste distributie netwerken heeft, vandaag besteld, morgen in huis.

Koen.

 

Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: ZwolsBas op 31 October 2017, 00:58:35
Tja, ik denk altijd voor 7,- kan je toch redelijk wat kms rijden in een moderne auto (1 op 20) heb je wel wat meer zekerheid, maar als je 100 km moet rijden tja... maar voor iets van boven de 100 euro, anderzijds je doet het en het treintje verkent in slechte staat klopt niet met de advertentie, wie gaat de brandstofkosten vergoeden?
Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: ingenium op 31 October 2017, 01:17:04
Reken je niet rijk, je wil niet weten hoeveel auto's nog steeds niet gemiddeld 1:20 rijden...

https://www.spritmonitor.de/de/die_sparsamsten_autos.html Alle auto's die minder dan 5L/100km nodig hebben. Met benzine ben je al snel uitgezocht.
Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: Martijn193 op 31 October 2017, 07:04:44
Mwah, niet helemaal on topic (verzendkosten en zo), Maarreh....

Hoe kan je nou opgelicht worden als je van te voren weet wat je moet betalen en dat ook betaalt? Dan maak je toch gewoon geen gebruik van een dienst?
Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: roco op 31 October 2017, 14:39:43
Hallo
Nu het verzenden toch aan bod is dit "avontuur" met een pakje .
Ik heb wel , 14 dagen geleden , modeltreinen verkocht via een site in Oostenrijk . Na ontvangst van het geld heb ik het naar de post gebracht . Met T&T kon ik heb gedeeltelijk volgen na . Een mailtje van de koper zei dat het retour kwam . Dat bleek . Het was ergens in België en kwam daar vandaan retour . De postbezorger bracht zelfs 2 pakjes terug . Ze waren allebei in België gelabelt met mijn adres en T&T code ovv"adres onbekend ". De een was wel van mij , de ander niet . Voorzichtig heb ik de labels verwijdert van het "vreemde" pakje . Die was gepost in Naaldwijk en moest naar een afnemer (klant ) in Salzburg Oostenrijk . Er zat een plant in ( was te zien door de open handgrepen ) . Na een telefoontje mocht ( moest ) dat pakje weer aangeboden worden maar de mijne mocht dat niet wegens onderzoek . Dat duurt minstens 14 dagen . De mijne moest ook dichtbij Salzburg bezorgt worden .
Wat is er mis gegaan ? Ik kon het via T&T niet helemaal volgen . De telefoniste wist te vertellen dat zij meer kon zien op het scherm en dat het zelfs in Oostenrijk was geweest .
Het was teruggestuurd met de melding dat het adres onbekend was . Googlemaps liet het duidelijk zien dat het adres wel bestaat . Ik vermoet nu , dat een hele container vol teruggekomen is naar Nederland . Ik wacht het onderzoek af .
gr Jos
Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: henk op 31 October 2017, 15:03:30
Leken de bladeren van die plant soms hier op.  ;D

(https://www.vreeken.nl/afbv/390800-hennep-vezel-uso-31.jpg)
Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: ZwolsBas op 31 October 2017, 15:07:03
Reken je niet rijk, je wil niet weten hoeveel auto's nog steeds niet gemiddeld 1:20 rijden...

https://www.spritmonitor.de/de/die_sparsamsten_autos.html Alle auto's die minder dan 5L/100km nodig hebben. Met benzine ben je al snel uitgezocht.
Dat zijn theoretische waarden, trek er 30% vanaf, de praktijk valt heel vies tegen, mijn auto hoort 1 op 24,5 te lopen maar red het nooit, vandaar 1 op 20.
De meeste auto's rijden 1 op 14 a 15, ligt er net aan hoe je rijdt, de metingen is een valse manier tov werkelijkheid. Maar dat is een andere discussie.

Verbaasd me wel, heb ooit iets moeten op sturen naar iemand dat 25 km verderop woont... ik zei nog ophalen is voordeliger, wou hij niet.

CatwWiki zie ik soms ook vreemde biedingen, hoger dan de nieuwprijs wat nog leverbaar is, een 1103 ging voor over de 100 van de hand, en nieuw is het ook te vinden voor die prijs... is dit om de prijs op te jagen door een nep koper?
Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: Arjan6511 op 31 October 2017, 15:07:41
Je bent me net voor....  ;D

Leken de bladeren van die plant soms hier op.  ;D

(https://www.vreeken.nl/afbv/390800-hennep-vezel-uso-31.jpg)

Je bent me net voor....  ;D
Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: ingenium op 31 October 2017, 17:53:31
Dat zijn theoretische waarden,...

Nee, dit zijn echte verbruikscijfers van mensen die hun tankbeurten bij houden.
Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: Bert van Gelder op 01 November 2017, 09:43:08
Beste allen,

Dit is het nieuwe draadje over ervaringen met transporteurs, afgesplitst van "Ervaringen met Marktplaats, Ebay, etc".

Gr, Bert
Team moderatoren
Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: roco op 01 November 2017, 09:45:49
@ Bert : Goed zo , die afsplitsing ervan .
@ Arjan en Henk : nee , die plant was het niet
Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: rjr op 01 November 2017, 11:29:31

Verbaasd me wel, heb ooit iets moeten op sturen naar iemand dat 25 km verderop woont... ik zei nog ophalen is voordeliger, wou hij niet.


in z'n geval speel ik zelf voor postbode, laat bezorgkosten betalen, en breng het zelf even langs, na overleg over een tijdstip zodat ik niet voor niets hoef te rijden.

Roelco
Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: Patrick Meeder op 01 November 2017, 12:01:07
Goedemorgen,

Aangezien ik de afgelopen jaren veel verstuurd heb, vooral boeken en dus zware pakketten, zal ik mijn ervaringen eens in hoofdlijnen opschrijven.

NL - PostNL: altijd goed, snel, betrouwbaar, track&trace, enz. Prijs 3,50 voor briefpost of 6,50 voor pakket tot 10 kg (bij aanmelden via de website).

NL - Kiala (bestaat niet meer): nadeel was dat er geen adresboek was als je vaker naar dezelfde persoon verstuurt, maar het was goedkoop (3,95 naar pakketshop), betrouwbaar en relatief snel. Verder een voordeel dat de grens bij 15kg lag i.p.v. 10 zoals bij overige vervoerders. Alleen mijn pakketten naar EddyK kwamen aan alsof ze al rijdend uit de auto gegooid werden. Verder nooit problemen gehad.

NL - UPS als opvolger van Kiala: tijdrovend invoerformulier dat niet altijd goed werkt (eerste keer 1 uur voor 6 labels nodig gehad), betaling lukt niet altijd (sommige PayPal-betalingen van vorige maand zijn nog altijd niet afgeboekt, label is een website i.p.v. PDF, of je het label nogmaals kunt printen weet ik niet. Ondoorzichtige tarieven die niet vast zijn zoals bij de overige vervoerders (vul je de waarde van je pakket in, dan is de prijs veel hoger dan 4,05 Euro en UPS doet op de website alle mogelijke moeite om je van de pakketshop-optie af te brengen). Lage aansprakelijkheid bij verlies. En dan is het pakket nog niet eens verstuurd. Ontvangers krijgen in een kwart van de gevallen geen mail voor afhaling. Pakketten werden tot 4 werkdagen later bezorgd dan Kiala zelf op de website aangaf (donderdag i.p.v. de geplande zaterdag). Slechte track&trace-info (label aangemaakt, pakket ingeleverd staat voor mij altijd op Tilburg ondanks dat ik daar 100km vandaan woon, en dan pas weer info als het pakket is bezorgd; ertussenin niets). In oktober is 1 pakket helemaal onvindbaar geraakt. Klantenservice slecht bereikbaar en antwoordt zelden op (na)vragen. Voordeel is dat de grens bij 15kg ligt i.p.v. 10 zoals bij overige vervoerders. Kortom: probeer UPS voorlopig te vermijden, want dat levert een hoop irritatie en schade op. Bij het bedrijf van mijn vrouw zijn ze ook gestopt met UPS (standaard, niet ex-Kiala) vanwege aanhoudende problemen.

NL - DPD: betrouwbaar, relatief snel, adresboek op de website. Ik gebruik het weinig, maar heb er geen klachten over.

NL - DHL4YOU/DHLParcel: voor pakketjes aan pakketshop (5 Euro) ideaal, relatief goedkoop. Na overgang naar DHLParcel is het een stuk meer werk om formulieren in te vullen. Nadeel is dat er bij verzending naar buitenland slechte track&trace-informatie is en je nooit kunt zien of je pakket daadwerkelijk bezorgd is (gehad bij Noorwegen en Italië); ook dit is bij DHLParcel pas het geval en bij DHL4YOU nooit. Soms krijg je via de Duitse DHL-website ineens wel track&trace-info die je in NL niet te zien krijgt.
Voor pakketten naar huisadres gebruik ik deze vervoerder niet meer. Een paar jaar terug is de afhandeling gewijzigd, en als iemand niet thuis is, wordt het pakket nog één of twee keer aangeboden en dan teruggestuurd naar de verzender (!). Het pakket wordt niet bij de dichtstbijzijnde pakketshop bezorgd (tenzij de ontvanger dit direct 's avonds via de website aangeeft aan de hand van de kaart met code die de bezorger niet altijd achterlaat). Dan voor 75 cent meer naar PostNL.

NL - GLS: gebruik ik alleen voor zware pakketten aangezien GLS een staffel op basis van formaat heeft, ongeacht het gewicht (tot 32kg). Dus 20 kg aan boeken: GLS voor 8 Euro binnen NL. Werkt nog niet met online frankeren (of in ieder geval levert het geen voordeel op voor de verzender). Men had de gewoonte om zware pakketten naar het buitenland nogal eens na twee dagen weer bij de verzender te bezorgen, want dat is een stuk dichterbij dan de ontvanger (bijv. Italië of Bulgarije). Dus dat levert dan wat extra werk op om dat nogmaals te laten versturen. Maar verder werkt dit uitstekend en relatief snel (1-2 dagen bezorgtijd binnen NL).

D - Deutsche Post / DHL: betrouwbaar, voor Großbrief (500g/2cm dik/1,45) en Maxibrief (1kg/5cm dik/2,60) goedkoop (vergelijking NL: 2kg/3,2cm dik/3,50), snel. Pakketten helaas maar tot 5 kg in aantrekkelijk tarief, daarboven snel duur.

D - Hermes: betrouwbaar, goedkoop (Duitsland binnenland 25 kg voor 5-6 Euro, Duitsland naar EU 25 kg voor 14/19 Euro), relatief snel, vooraf verzendlabels maken en in pakketshop betalen. Nadeel is dat de website geen adresboek heeft. Het komt regelmatig voor dat ik met een grote kofferbak vol zware pakketten naar Duitsland ga en het bij Hermes afgeef (boeken...).

Mvg,
Patrick
Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: Jos B. op 06 November 2017, 11:24:46
Ik heb met alle verzendbedrijven goede ervaringen.
Maar heb wel eens een keer meegemaakt dat er een pakket niet aankwam bij UPS, dat het weer teruggaat naar het verzendadres.
Maar deze fout lag echt aan de verzender, de adresgegevens waren te onduidelijk.

En ja, dat UPS een toeslag rekend voor de eilandengroep is heel logisch.
Post NL rekend die heffingen door in het gehele posttarief, dus in principe betaald heel nederland iets wat ze totaal niet gebruiken, daar maakt PostNL dikke winst op.
Terwijl UPS voor de scherpste prijs gaat all-round komt de eilandengroep er het duurst van af, en laat dan ook niemand anders de onkosten betalen die men niet gebruikt.

Dus met andere woorden flest PostNL de zaak door heel Nederland iets aan te rekenen wat bijna niemand gebruikt.
En daar vallen ook de buitengebieden bij.

Ik werk zelf bij een postbedrijf, en weet gewoon dat de buitengebieden letterlijk onrendabel zijn, het geld wat je daar verliest zul je ergens anders moeten terugbverdienen.


Jos.
Titel: Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
Bericht door: Jos B. op 06 November 2017, 11:28:19
in z'n geval speel ik zelf voor postbode, laat bezorgkosten betalen, en breng het zelf even langs, na overleg over een tijdstip zodat ik niet voor niets hoef te rijden.

Roelco

Zo kan het ook.
Als het bij mij binnen een straal van 30 kilometer ligt weiger ik het te verzenden of om het te laten verzenden, dan haal ik het nog liever zelf op.
Zelfs als de ontvanger binnen die straal woont, reken ik gewoon de benzineprijs, en ga het zelf brengen, ik vind het heerlijk om door het Limburgse te rijden met de scooter.


Jos.
Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: Rick op 06 November 2017, 11:37:24
Ik werk zelf bij een postbedrijf, en weet gewoon dat de buitengebieden letterlijk onrendabel zijn, het geld wat je daar verliest zul je ergens anders moeten terugbverdienen.
De tol is een vaste prijs per rit door de tunnel, of je nou 1 of 200 pakjes bij je hebt maar iedereen betaalt de extra bijdrage ervoor. Zo kan je het ook terugverdienen, of de boel flessen om in jouw woorden te blijven.
Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: SBBcargo op 06 November 2017, 11:40:38
En ja, dat UPS een toeslag rekend voor de eilandengroep is heel logisch.
Post NL rekend die heffingen door in het gehele posttarief, dus in principe betaald heel nederland iets wat ze totaal niet gebruiken, daar maakt PostNL dikke winst op.
Terwijl UPS voor de scherpste prijs gaat all-round komt de eilandengroep er het duurst van af, en laat dan ook niemand anders de onkosten betalen die men niet gebruikt.

Dus met andere woorden flest PostNL de zaak door heel Nederland iets aan te rekenen wat bijna niemand gebruikt.
En daar vallen ook de buitengebieden bij.

Ik werk zelf bij een postbedrijf, en weet gewoon dat de buitengebieden letterlijk onrendabel zijn, het geld wat je daar verliest zul je ergens anders moeten terugbverdienen.

Flest? Solidariteit? Wat een dikke ikke, ikke ikke! Bah!  :'( :'( :'(

Marius.
Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: henk op 06 November 2017, 11:46:31
Ja, opmerkelijk.  ???
Bezorgen in al die Limburgse dorpen schiet ook niet op. In feite pleit Jos voor een verlaagd tarief voor de vier grote steden.  (y) ::)
Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: Jos B. op 06 November 2017, 11:51:35
Flest? Solidariteit? Wat een dikke ikke, ikke ikke! Bah!  :'( :'( :'(

Marius.

Solidariteit??
Dus jij vind het solidair om iemand anders voor jou kosten te laten opdraaien?
Klinkt een beetje communistisch.


Jos.
Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: Dirk J op 06 November 2017, 11:51:47
NS1607 gaat er volkomen aan voorbij dat PostNl een wettelijke plicht heeft tot een dienstverlening in heel Nederland tegen een uniform tarief. UPS kan kiezen waar ze zin in hebben, en het onrendabele overlaten aan PostNL dat die keuze niet kan maken. Oftewel, dankzij clubs als Sandd en UPS die alleen dat doen waar ze zin in hebben, moet PostNL alles duurder maken omdat zij die keuze niet hebben.

Het zou heel goed kunnen zijn dat de tarieven van PostNL lager waren geweest wanneer er minder concurrentie was geweest. Het zou ook kunnen dat de tarieven van PostNL vergelijkbaar waren geweest met die van UPS nu, wanneer PostNL geen wettelijke verplichtingen had. Het zou kunnen, maar we zullen het nooit weten, want we kunnen het niet overdoen.

En als je bijvoorbeeld ziet hoe PostNL omgaat met rouwpost, dan kan dat alleen maar een kostenpost zijn voor het bedrijf. Daar biedt PostNL een service waarin ze absoluut uniek zijn. Maar daar hebben we het nu niet over.
Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: Rick op 06 November 2017, 11:53:18
Solidariteit??
Dus jij vind het solidair om iemand anders voor jou kosten te laten opdraaien?
Klinkt een beetje communistisch.


Jos.
Eh?
Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: Dirk J op 06 November 2017, 11:53:51
Dan zijn verzekeringen waarschijnlijk ook volkomen onzin. Communistisch.
Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: Jos B. op 06 November 2017, 11:58:48
Henk, ik ga nergens aan voorbij.
PostNL heeft nog steeds die bezorgplicht, en dat werkt de liberalisering van de postmarkt niet in de hand.
Door dit soort onderhandse regelingen blijft PostNL gewoon een monopolist op de Nederlandse postmarkt.

Je zou het kunnen plaatsen als concurrentievervalsing.
Want andere postbedrijven lopen steeds tegen muren aan terwijl PostNL een soort bescherming vanuit de overheid geniet.

Henk, in zekere zin ja.
Ik eoon zelf niet in een van de grote steden.
Maar als je ziet met welke pakken post een stadspostbode de deur uit gaat, en hoe snel die klaar is.
Terwijl een plattelandspostbode in hetzelfde tijdsbestek maar 1/3e kan doen.
Want men vergeet gewoon de kilometers mee te rekenen.


Jos.
Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: Dirk J op 06 November 2017, 12:02:09
Bescherming van de overheid? Dat is wel een heel bijzondere benadering. Ze hebben een bezorgplicht, en zijn niet vrij in de tariefstelling. Alle anderen hebben geen bezorgplicht en zijn vrij in de tariefstelling. Ik ben veel liever een concurrent van PostNL.
Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: Jos B. op 06 November 2017, 12:03:07
Dan zijn verzekeringen waarschijnlijk ook volkomen onzin. Communistisch.

Dirk, verzekeringen zijn geen onderwerp van discussie.
En vallen hier ook buiten.
Het gaat hier om bedrijven die hun hoofd boven water proberen te houden, en die zich staande moeten proberen te houden tegenover een monopolist.


Jos.
Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: IJsselsteyn op 06 November 2017, 12:06:03
Onzin, PostNL is helemaal geen monopolist. Maar gezien je gebruik van het woord communistisch heb je sowieso weinig kennis van de termen waar je mee strooit.


Steyn
Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: Klaas Zondervan op 06 November 2017, 12:06:53
Dus jij vind het solidair om iemand anders voor jou kosten te laten opdraaien?
Dat is inderdaad wat het begrip solidair inhoudt, we betalen allemaal in gelijke mate aan een dienst waar we allemaal baat bij hebben.
Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: Patrick Meeder op 06 November 2017, 12:12:48
Wat is de link van deze onzin met het onderwerp 'Ervaringen met pakketbezorgers'?

Mvg
Patrick
Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: Martijn193 op 06 November 2017, 12:29:50
Niets, iemand stelde ergens dat UPS de boel oplichtte door meer te vragen voor verzending van en naar de eilanden/Zeeland. En dan komen er vreemde argumenten als solidariteit en bezorgplicht naar voren.

Mijn meest recente ervaring dan maar: UPS heeft er een 5 dagen over gedaan om een pakketje 30 km verderop te krijgen. Track en Trace stonden compleet stil in die periode. Maar het was er wel.
Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: henk op 06 November 2017, 12:55:27
Het wordt nog steeds als een publiek belang gezien dat overal in Nederland post- en pakketbezorging mogelijk is tegen een aanvaardbaar tarief. Als we de markt volledig loslieten op post- en pakketbezorging, zou bezorging in delen van Nederland voor velen onbetaalbaar worden of zelfs verdwijnen. Om dat te voorkomen worden regels gesteld die erop neerkomen dat ik in Utrecht wat meer betaal, zodat de postbezorging in Limburgse dorpen overeind kan blijven. Dat noemen we inderdaad bij wet geregelde solidariteit en is een zeer gebruikelijk verschijnsel voor taken van publiek belang in een sociale markteconomie.
Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: Bert van Gelder op 06 November 2017, 13:03:42
Precies Henk!

En dat heeft niets te maken met 'iemand flessen' of 'communisme'....

Het staat de verzender nog steeds vrij een andere vervoerder te kiezen in deze 'kapitalistische' markt.

Gr, Bert

Ps, we kunnen wel kijken of we de wegenbelasting in Limburg kunnen verhogen, want daar zijn minder inkomsten dan in de Randstad. Of we maken de brandstof daar duurder, want transport naar Limburg is duurder dan vlak bij de raffinaderij...
Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: Martijn193 op 06 November 2017, 13:42:16
Nee, maar de hele tariefdiscussie slaat nergens op. Maar graag hoor:

Tegen redelijke tarieven houdt niet per definitie in dat iedereen hetzelfde betaalt. Dat mag de wetgever niet eens vragen, daarvoor is de postmarkt gewoon vrijgegooid. PostNL KIEST ervoor een standaard tarief te hanteren, waarschijnlijk uit duidelijkheid. En de extra kosten die de Post maakt voor moeilijk bereikbare plekken (of minder voor makkelijk te bereiken plekken) slaan ze gewoon om. Maar een gedifferentieerde prijsstrategie kan alleszins redelijk zijn en zal de wetgever niets tegen doen. Een UPS past wel die gedifferentieerde strategie toe en prijst zich dan voor een deel van het land uit de markt. Die keuze hebben ze.

Solidariteit heeft er echt geen klap mee te maken. Ook niet vanuit een wetgever. Als dat een argument zou zijn dan zouden de gemeentelijke lasten die in de dure steden/gemeenten worden geheven worden omgezet naar een enkel tarief....
Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: Jos B. op 06 November 2017, 13:46:24
MDK, dat klopt als een zwerende vinger.


Jos.
Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: nkob op 06 November 2017, 13:59:14
recentelijk ervaringen met UPS en POST.nl
beide positief
daarbij gebruik ik DEBUREN als afleveradres ,werkte prima
werd netjes afgeleverd in kluisjes in eindhoven
groet kees
Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: henk op 06 November 2017, 14:18:24
Tegen redelijke tarieven houdt niet per definitie in dat iedereen hetzelfde betaalt.

Dat heb ik ook nergens beweerd. In de Postwet is de zogenaamde Universele Postdienst opgenomen. De uitvoering daarvan is aan PostNL opgedragen. De UPD houdt onder andere in dat ik meen vijf keer per week op ieder adres post moet kunnen worden bezorgd tegen een redelijk tarief. Zonder tariefbepaling zou de verplichting tot bezorging een wassen neus zijn. Wat een redelijk tarief is, is aan de toezichthouder. PostNL moet de tarieven ook aan de acm voorleggen. Dat hoeft niet een gelijk tarief te zijn, maar het is zeker ook geen marktconform tarief. Het resultaat is dat in Utrecht meer wordt betaald dan marktconform zou zijn en in het dorp van Jos minder, als daar bij een ongereguleerde postmarkt al post zou worden bezorgd. Dat is wel degelijk een bij wet geregelde vorm van solidariteit en zo wordt het ook door de wetgever benoemd.

Een andere oplossing zou zijn om iedere bezorgdienst aan de UPD te binden. Ik denk niet dat dat erg doelmatig zou zijn. Ik denk zelfs dat andere postdiensten dat ook helemaal niet willen. Ze moeten dan wel aanvaarden dat PostNL behalve extra verplichtingen ook een paar privileges heeft.

Met communisme heeft het niets te maken. In Nederland is de vrije markt het uitgangspunt. Waar de vrije markt niet in staat is het publiek belang voldoende te dienen, stelt de overheid regels of voert de dienst zelf uit. Wat het publiek belang precies is en welke regels daar dan bij horen, is onderwerp van politiek debat. In een communistische samenleving is het uitgangspunt dat de overheid alles doet en debat is daar zeker niet over. Triest als mensen het verschil niet begrijpen.
Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: Martijn193 op 06 November 2017, 14:41:48
Henk,

Dat jij je aangesproken voelt kan ik niet helpen, mijn opmerking was ook niet specifiek aan jou gericht.

En kwalificaties als 'triest' laat ik graag aan jou. De termen solidair en uniform worden hier ook door elkaar gehusseld...
Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: henk op 06 November 2017, 14:48:01
Eeh, door jou eigenlijk.

Solidariteit heeft er echt geen klap mee te maken.

Ook bij gedifferentieerde tarieven kan nog sprake zijn van solidariteit.
Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: Martijn193 op 06 November 2017, 14:54:16
Wat jij wil henk...
Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: ingenium op 06 November 2017, 15:49:05
recentelijk ervaringen met UPS en POST.nl
beide positief
daarbij gebruik ik DEBUREN als afleveradres ,werkte prima
werd netjes afgeleverd in kluisjes in eindhoven
groet kees

En als het kan afhalen he, want dat is leuker.  (y)
Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: Ben op 06 November 2017, 16:59:08

Waar de vrije markt niet in staat is het publiek belang voldoende te dienen, stelt de overheid regels of voert de dienst zelf uit. Wat het publiek belang precies is en welke regels daar dan bij horen, is onderwerp van politiek debat.


Dat geldt ieder geval niet voor mobiele telecom, kabel en glasvezel TV/Internet. Daar ben je in dunbevolkte of buitengebieden vaak de sjaak omdat "de markt" het te duur vindt om aan te leggen en de overheid steekt geen poot uit om dit op te lossen.

Gr, Ben.
Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: nkob op 06 November 2017, 19:41:54
ingenium
afhalen is zeker leuker
hebben winter en teuntje al tickets  geboekt ?
de huisjes zijn perfect gelijmd trouwens
wat restauratie werk nadat de douane er door had gewroet
afhalen bij albert heijn gaat ook goed KIALA
groet
kees
Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: mDDM op 06 November 2017, 22:13:22
Als in het OV het tarief afhankelijk zou zijn van de rentabiliteit van de betreffende lijn, dan.......
Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: maartenvanderburgt op 07 November 2017, 10:59:11
Niet meer van toepassing
Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: Wim Ros op 07 November 2017, 11:30:32
Mijn ervaringen.

PostNL uitgaand uitstekend, ingaand uit China een ramp
DHL uitgaand uitstekend, ingaand uitstekend. gem, binnen 3 dagen vanuit China in huis, uit Europa kan het iets langer duren.
Fedex ingaand uitstekend, gem binnen 3 dagen vanuit China in huis. Vanuit Eur volgende dag
UPS ingaand vanuit Eur volgende dag en meestal voor 12 u. vanuit China gem 3 dagen.

Over de tarieven heb ik geen oordeel. Kies bij zendingen vanuit China b.v. altijd de voordeligste. Maakt qua service niet uit.

Mvg
Wim.

Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: Martin Welberg op 07 November 2017, 12:44:59
Heb geen enkel probleem met vervoerders..
Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: Dirk J op 07 November 2017, 15:57:59
Hier geen problemen met vervoerders, en bedrijfsmatig krijg ik ze allemaal wel aan de deur.
Dat wil zeggen, tot een jaar geleden had ik regelmatig problemen met DHL maar die heb ik op geheel eigen wijze opgelost... De meeste leveringen waren een drama. Chauffeur belt niet aan en doet geen briefje in de bus. Op internet zie je dan de status "niet thuis". Dat was niet waar, en als het wel waar was had er een briefje in de bus moeten zitten - dat er dus niet was. En nee, het afleveradres was niet in het buitengebied maar aan een gewone straat binnen de bebouwde kom. Tweede dag hetzelfde verhaal. En als je dan belt, mag je vervolgens anderhalf uur in de auto gaan zitten om heen en weer te rijden naar het dichtstbijzijnde DHL depot. Ik heb meer te doen en mijn tijd is ook geld. Klagen heeft geen zin, de DHL chauffeur heeft per definitie altijd gelijk en ik was volgens hen gewoon niet thuis en dat briefje had ik volgens hen toch echt gehad. Keer op keer.
Alle leveranciers die gebruik maken van DHL heb ik gevraagd om met een andere vervoerder te versturen. Degenen die dat om wat voor reden dan ook niet deden zijn nu mijn leverancier niet meer. Einde probleem DHL.
Met verzenden naar een DHL afhaalpunt heb ik overigens wel goede ervaringen.
Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: SBBcargo op 07 November 2017, 16:36:07
DPD: deze hebben tegenwoordig een leuke service  :D. Je kunt nu de pakket bezorger door de wijk volgen en zien hoeveel adressen hij nog moet aandoen. Kan je zien of je nog even naar het toilet kunt of even op de hobby kamer wat kunt rommelen.  (y) Top! Zondag op de website (Duitsland) besteld, maandag om 15:00 bij de leverancier opgehaald, dinsdag om 11:00 in huis.
POST-NL: opsturen: OK, ontvangen: komt vaak buiten de door hen voorspelde tijd venster  :police: (tegenwoordig)

Marius.
Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: CHH op 07 November 2017, 17:34:19
Even een nutteloze bijdrage mijnerzijds  ;)

In een straat met 16 huizen, zijn wij zo ongeveer de enigen die overdag thuis zijn.
Dat werd al snel ontdekt door Post NL en Co.

De hulpvaardigheid heeft ook mindere kanten. Denk aan het vergeten te maken van een ontvangstbemerking bij een beschadigd pakket. Vorig jaar december liep het echt uit de hand. Ik moest ruimte in de schuur maken voor de pakketdiensten c.q. de buren. Alle afgegeven zendingen worden ook weer afgehaald. 's-Avonds 8 x naar de deur lopen was in december geen uitzondering. Voor het naar bed gaan nog even de overgebleven pakketten bezorgen. Het is moeilijk te stoppen of te beperken t.o.v. pakketbezorgers en buren. Toch maar gedaan.
Begonnen met de racers; wij wonen in een woonerf, waar je stapvoets mag rijden .......... De meeste pakketdiensten vallen dan meteen al af.

Ik controleer het adres en zie daarbij natuurlijk ook vaak de afzender. Op die wijze ontdekt dat in onze straat nog iemand woont met dezelfde (treinen)hobby.

Gr Cor H.
Titel: Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
Bericht door: v140 op 07 November 2017, 20:45:44
Ingaand:
Post NL: weinig problemen
DHL : regelrechte ramp: paar voorbeelden:
Ik woon in een flat waar het begrip buren erg ruim wordt opgevat. Als er dan ook nog eens geen kaartje in de bus wordt gegooid (Hier meer regel dan uitzondering)  weet je dus niet waar het pakketje blijft.
Aanbellen bij het juiste nummer vervolgens geen bezorger boven, is het pakje toch ergens anders afgegeven, waar je pas achter komt als de persoon van het verkeerde adres het pakje langs brengt.
Doodleuk beweren dat je niet thuis was terwijl je gewoon in het bezorgvenster thuis bent.
1 zending gewoon gejat evenals ongeveer 200 andere pakketten in de wijk.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik laat zendingen tegenwoordig bij m'n ouders, die in de buurt maar andere wijk wonen, bezorgen.
Die zijn meestal ( zeg maar altijd) thuis en hebben weinig problemen.
Uitgaand: geen ervaring.

Gr. Ron