BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: laurent op 12 July 2017, 17:23:49
-
Zie nieuwsberichtje: http://www.rtvoost.nl/nieuws/272523/rechtbank-verklaart-twee-bedrijven-in-zwolle-en-enschede-failliet#
-
Ai. Niet goed.
Rijd Locon niet de huisvuiltrein uit Apeldoorn?
-
Rijdt niet meer, reed wel :P ;D
-
Raar, hier rijdt het nog wel....... ;D
(http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/922/hjIZP6.jpg) (https://imageshack.com/i/pmhjIZP6j)
Gr, Ben.
-
Rijdt niet meer, reed wel :P ;D
Ehh ja. ::)
Hmm dat is niet zo mooi dus.
Benieuwd wie dan nu onze wagons huisvuil transporteert?
Zal wel weer een bende worden in de overslag ben ik bang.
Groet Martijn.
-
Raar, hier rijdt het nog wel....... ;D
(http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/922/hjIZP6.jpg) (https://imageshack.com/i/pmhjIZP6j)
Gr, Ben.
Voor het mooie nog even stroomafnemertje wisselen :angel:
-
En een tp6-ketelwagen ;)
-
Bedankt. Bietenkarren zonder vishaak kunnen wel? :laugh:
-
Oei, die zag ik niet aankomen. Ik had juist het idee dat ze het marktaandeel behoorlijk aan het vergroten waren.
Wel jammer, de kans bestaat misschien dat een hoop van het (voor de liefhebber interessante) materieel hiermee definitief van het spoor verdwijnt.
-
Schept weer ruimte voor wat nieuws.
-
op collega spoorforum was het bericht al vorige week bekend locon in zwaar weer
-
Oei, die zag ik niet aankomen. Ik had juist het idee dat ze het marktaandeel behoorlijk aan het vergroten waren.
Wel jammer, de kans bestaat misschien dat een hoop van het (voor de liefhebber interessante) materieel hiermee definitief van het spoor verdwijnt.
Volgens mij viel dat juist tegen en hadden ze veel minder vervoer dan eerder. Daarnaast stonden er ook aardig wat 9900'en aan de kant.
-
Hier in Apeldoorn stond er al heel lang 1 stil met een flinke laag graffiti.
Afgelopen vrijdag is er door de ex ACTS 6703 de huisvuiltrein bij Circulus-Berkel in Apeldoorn weggehaald.
Naar horen zeggen van collega's in opdracht van de curator.
Nu een week later helaas nog geen trein en een overlaadstation die begint uit te puilen vas huisvuil.
Benieuwd wie en wanneer er weer treinen met huisvuil gaat rijden.
-
:-[ Misschien niet echt 'on-topic', maar hopelijk begrijpt menigeen de kreet wel:
Lang Leve Het Aanbesteden En De Marktonzin... >:( >:( :'(
Frans
-
We zullen het nooit weten, maar was het met het goederenvervoer wel goed gegaan dan als het NS was gebleven?
Wat ik begreep is door de concurrentie op het spoor het goederenvervoer juist weer gegroeid en was het onder de paraplu van de NS enigzins aan het wegkwijnen.
Dat niet alle vervoerders succesvol zijn, dat moge duidelijk zijn.
-
:-[ Misschien niet echt 'on-topic', maar hopelijk begrijpt menigeen de kreet wel:
Lang Leve Het Aanbesteden En De Marktonzin... >:( >:( :'(
Frans
Ik hoop dat je begrijpt dat je reactie totaal niet onderbouwd is en dus weinig waarde heeft. Het is inderdaad wat Remco zegt. Het goederenvervoer heeft een opleving gehad. Bedenk eens dat er bijvoorbeeld geen locwissel meer hoeft plaats te vinden aan de grens. Dat maakt goederenvervoer goedkoper en dus aantrekkelijker. Dat had met NS nooit gekund.
-
Daan ,
jouw laatste zin ,past wel bij de eerste denk ik dan weer...
waarom zou dat niet kunnen bij NS ?
Als we het goederen vervoer niet hadden verkocht dan had een traxx zo de weide wereld in kunnen rijden [ja voor de puristen wel met de juiste beveiligings pakketten ...],zie bij de zuiderburen die doen toch ook aardig mee .
Maar dat is niet gebeurt er is toen een keuze gemaakt al weer wat jaartjes terug .
Wat als ...dat weet niemand
Bert.
-
:-[ Misschien niet echt 'on-topic', maar hopelijk begrijpt menigeen de kreet wel:
Lang Leve Het Aanbesteden En De Marktonzin... >:( >:( :'(
Ja inderdaad, van 17 miljoen ton in 1993 (https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwj9zKWcnJvVAhXDSRoKHWOGDDIQFggmMAA&url=https%3A%2F%2Fwww.rijksoverheid.nl%2Fbinaries%2Frijksoverheid%2Fdocumenten%2Frapporten%2F2007%2F11%2F19%2Fmarktontwikkelingen-in-het-goederenvervoer-per-spoor-1995-2020%2Fmarktontwikkelingen-in-het-goederenvervoer-per-spoor-1995-2020.pdf&usg=AFQjCNHTYB7HhiBZeg0LFYCB6gVy_t2NLw) tot bijna 45 miljoen ton in 2013 (http://www.railcargo.nl/uploads/artikelen/spoor_in_cijfers_2014_web.pdf). Het is ook niet zo dat de NS in de jaren '80 erover nadacht om te stoppen met het goederenvervoer.
-
Daan ,
jouw laatste zin ,past wel bij de eerste denk ik dan weer...
waarom zou dat niet kunnen bij NS ?
Als we het goederen vervoer niet hadden verkocht dan had een traxx zo de weide wereld in kunnen rijden [ja voor de puristen wel met de juiste beveiligings pakketten ...],zie bij de zuiderburen die doen toch ook aardig mee .
Maar dat is niet gebeurt er is toen een keuze gemaakt al weer wat jaartjes terug .
Wat als ...dat weet niemand
Bert.
B-CARGO/Lineas is losgekoppeld van NMBS. De markt is simpelweg anders, waardoor andere vaardigheden van een bedrijf worden gevraagd. Als NS daar mee mee had willen doen, hadden ze ook een aparte bedrijfstak moeten opzetten.
-
Eh, NS Cargo, anyone? ;D
Maar ik hoop dat we het er met z'n allen mee eens zijn dat het in de goederenwereld grosso modo vrij goed gaat met het systeem van verschillende vervoerders.
-
En de modelspoorfabrikanten pikken een graantje mee. (y)
-
Eh, NS Cargo, anyone? ;D
Maar ik hoop dat we het er met z'n allen mee eens zijn dat het in de goederenwereld grosso modo vrij goed gaat met het systeem van verschillende vervoerders.
Mee eens, maar het hoogtepunt is op dit moment voorbij. Er is best wel wat vervoer komen te vervallen in de recente paar jaar, en dat er dan een vervoerder omvalt / er mee nokt / opgaat in ander bedrijf is dan een gevolg.
-
Mee eens, maar het hoogtepunt is op dit moment voorbij. Er is best wel wat vervoer komen te vervallen in de recente paar jaar, en dat er dan een vervoerder omvalt / er mee nokt / opgaat in ander bedrijf is dan een gevolg.
Tja, het is een vrije markt, zoals in andere bedrijfstakken.
Er gaat eens eentje failliet, eentje wordt overgenomen ....
In Belgie had je x aantal jaar geleden ook DLC ( Dillen Lejeune Cargo ), zag ze regelmatig in de Antwerpse haven.
Dan voor een groot deel opgekocht door Hupac en geen idee wat er sinsdien van geworden is. Feit is dat Crossrail en DB Schenker nu veel van hun treinen reidt of B-Logistics/Lineas.
-
Volgens mij is er op het moment toch een redelijke groei.
DLC is volgens mij opgegaan in crossrail
-
Ik weet niets over de bedrijfsvoering van deze onderneming, noch die van de conculega's.
Maar het is ook in andere bedrijfstakken geen ongewoon verschijnsel: voorzichtige probeerders, groei van het aantal aanbieders gevolgd door wildgroei en daarna zoals dat eufemistisch heet: een shake out.
En dat kan ook in een positieve marktontwikkeling
Dirk
-
:-[ Misschien niet echt 'on-topic', maar hopelijk begrijpt menigeen de kreet wel:
Lang Leve Het Aanbesteden En De Marktonzin... >:( >:( :'(
Frans
Aan Goederenverkeer is niks aanbesteed hoor.
Dat is gewoon een commercieel vrije markt, net zoals het vrachtverkeer over onze Nederlandse wegen.
Het kan ook gewoon zijn dat Locon hun zaakjes niet op orde heeft gehad, te weinig financiële reserve, teveel loonkosten/onderhoudskosten tov het werk, te goedkoop werk aannemen etc.. Als je dan niet mee kunt concurreren dan verlies je vervoer en leg je het af tegen de concurrentie...
Maar met aanbesteden heeft dat dan niks te maken...
-
DLC heeft op een gegeven moment Crossrail AG overgenomen. De 2 oprichters van DLC zijn beiden hun eigen weg gegaan. Lejeune heeft DLC omgedoopt in Crossrail en Dillen is momenteel ook nog actief in de spoorwereld net onder meer participaties in RSN, Railtraxx en IFB. Lejeune heeft een paar jaar geleden Crossrail verkocht aan de grote duitse reus Rhenus. Crossrail wordt momenteel compleet gereorganiseerd want blijkbaar was het niet allemaal goud wat lag te blinken. Eerder qua financiëen een bodemloze put. Qua organisatie en personeel zat het wel redelijk goed ineen, maar het managment, of wat daar voor door ging, heeft er een stinkende beerput van gemaakt.
Lejeune heeft de benen genomen en kan momenteel genieten van een toenemende belangstelling van de belastingdiensten. Ach ja.