BeneluxSpoor.net forum

Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Remco vM op 24 April 2017, 09:18:37

Titel: Aanrijding Deurne
Bericht door: Remco vM op 24 April 2017, 09:18:37
Vanochtend via het nieuws vernomen dat een collega bij Deurne op een graafmachine is gereden, gelukkig geen letsel.

http://nos.nl/artikel/2169916-botsing-tussen-goederentrein-en-graafmachine-in-deurne.html
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: Rondje_HO op 24 April 2017, 10:00:41
Wat een zootje  :P  Gelukkig inderdaad dat de machinist er netjes vanaf is gekomen. Nu alleen niet hopen dat de graafmachine alle kabels naast de rails heeft omgeploegd  :(
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: André82 op 24 April 2017, 10:02:42
Dat wordt tijd voor keiharde maatregelen voor dat soort zeer langzame voertuigen, eerst Dalfsen, nu hier.....
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: maartenvanderburgt op 24 April 2017, 10:30:21
Dat wordt tijd voor keiharde maatregelen voor dat soort zeer langzame voertuigen, eerst Dalfsen, nu hier.....
Zoals voetgangers, fietsers, bromfietsers, tractoren, invalide(voertuigen) en alle snelverkeer wat niet meer op tijd kan remmen, en alle kruip-door-sluip-door-criminelen, kortom een verbod op iedereen om de overweg te benutten.
Een verbod op treinen zou makkelijker te handhaven zijn.

Kortom: wat een onzinnige opmerking.
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: Rondje_HO op 24 April 2017, 10:39:13
Ik denk niet dat André het zo breed bedoelt  ;)  Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Die hoogwerker bij Dalfsen kon alleen stapvoets rijden. Wellicht is het inderdaad verstandig om in bepaalde situaties (bijvoorbeeld als de overweg in een bocht ligt, dus geen overzicht over grote afstand) om stapvoets rijdende voertuigen niet toe te staan. Deze zouden dan op een ander voertuig moeten worden vervoerd of een andere weg kiezen indien mogelijk.

Nou denk ik dat er hier wel iets mis was gegaan met opletten of dat de graafmachine wellicht kapot is gegaan of is blijven steken of zo.
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: Arbhin op 24 April 2017, 11:07:23
Het ongeluk heeft kunnen gebeuren omdat de motor stilviel op het moment dat de kraan op de overweg stond.
Eigenlijk iets wat iedereen zou kunnen gebeuren. Ook bij auto's kan bv een distributieriem het op een meest ongelukkig moment het begeven.
Om maar een voorbeeld te geven.
Is er niet iets van een bezet melding te geven op het moment dat een voertuig/persoon gebruikmaakt van zo'n overweg? Zodat bij bezetting de trein een melding krijgt om in ieder geval te vertragen?

Natuurlijk kunnen wij hier geen antwoord op geven, maar feit is wel dat op elke gelijkvloerse kruising altijd ongelukken kunnen gebeuren.
En je kunt bij elk ongeluk schuldige aanwijzen, ook ongeacht of deze schuldige er werkelijk ook iets aan had kunnen doen om het te voorkomen.
Hoewel gelijkvloerse overwegen mooi zijn om te zien en de gemakkelijkste oplossing, denk ik dat ongelijk kruisen van spoorwegen de beste oplossing is.

Mijn stuivertje.

Groet,

Arbhin
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: Reinout van Rees op 24 April 2017, 11:39:02
Er kan best veel. Maar het heeft ook nadelen. Vergelijk het eens met Duitsland:


Dus in zekere zin zijn sommige zaken daar veiliger geregeld dan in Nederland. Maar ten koste van extra (wacht-)tijd.

Bij elke voorgestelde maatregel moet je je dus afvragen "hoe ga ik het verkopen" en vooral "kan ik het aan Nederlanders verkopen" :D


Eigenlijk een standaard politiek/beleidsprobleem: je moet belangen afwegen en je kan onmogelijk alle goede punten tegelijkertijd doen.

Reinout
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: Remunj op 24 April 2017, 12:44:52
Valt op hoe relatief weinig (zichtbare) schade de loc heeft.
Goed voorbeeld van hoe de crash absorberende constructie zijn werk doet.
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: martijn v m op 24 April 2017, 12:52:34
Als het een mobielekraan was dan is zijn transport snelheid tussen de 25 en 50km/u.

Gevalletje shithappens.

Nadeel aan hydraulisch aangedreven voertuigen is dat je ze niet kan wegduwen.

En dit had net zo goed kunnen gebeuren met een auto.
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: Remco vM op 24 April 2017, 13:53:43
Valt op hoe relatief weinig (zichtbare) schade de loc heeft.
Goed voorbeeld van hoe de crash absorberende constructie zijn werk doet.
Ik vind dit toch wel behoorlijk
Vrees dat die voorlopig uit de roulatie is...
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG-20170424-WA0001.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG-20170424-WA0001.jpg)
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: André82 op 24 April 2017, 14:18:24
Ik weet het wel zeker, ik vrees dat de loc ook nog krom is.....Gelukkig is de machinist ongedeerd!
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: Remco vM op 24 April 2017, 14:26:33
Dat is het belangrijkste dat de machinist ongedeerd is, hopelijk valt het geestelijk ook mee!!

Gezien de knik in de zijkant, zou je wel eens gelijk kunnen hebben dat die krom is.....
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: ingenium op 24 April 2017, 14:33:31
Die knik is ingedrukt plaatwerk, gewoon nieuwe overheen trekken. Weer eens wat anders als een onderhoudslijstje afvinken.
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: Remco vM op 24 April 2017, 14:40:04
De tijd zal het leren wat er allemaal defect is aan de loc. Is voor een buitenstaander toch moeilijk te beoordelen aan de hand van een foto
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: Marijn op 24 April 2017, 14:43:51
We gaan het meemaken  ;) Belangrijkste is dat iedereen er heelhuids vanaf gekomen is.
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: ingenium op 24 April 2017, 15:22:29
'T is een leasbak?
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: Marc tramt op 24 April 2017, 16:03:14
En maar 4% bijtelling want volledig elektrisch.  8)
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: könings op 24 April 2017, 16:30:35
Is dat niet één van die nieuwe leaseloks van B-Logistics?
Mvg Bas
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: Remunj op 24 April 2017, 16:30:57
Ik vind dit toch wel behoorlijk
De tijd zal het leren wat er allemaal defect is aan de loc. Is voor een buitenstaander toch moeilijk te beoordelen aan de hand van een foto
Daarom schreef ik ook zichtbare schade.  8)
Onderhuids kan het behoorlijk mis zijn.
Maar blijft een feit dat de crashconstructie ongetwijfeld een hoop heeft opgevangen. Zeker voor de machinist.

Helemaal buitenstaander ben ik ook niet.
In ons werk (crash testen met auto's) zie ik genoeg schade die oppervlakkig mee lijkt te vallen maar onderhuids toch veel ernstiger is. En waar de crash absorberende constructie zijn werk goed heeft gedaan.
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: Rondje_HO op 24 April 2017, 16:37:25
Ik vind dit toch wel behoorlijk

De schade is natuurlijk flink maar gelukkig niet zoals in Dalfsen, waar de gehele cabine weg was. Het zal natuurlijk ook uitmaken hoe hij de graafmachine geraakt heeft. Alleen een hoek of de giek, of helemaal vol. Ik gok niet helemaal vol.
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: Floris op 24 April 2017, 16:41:28
Is dat niet één van die nieuwe leaseloks van B-Logistics?
Mvg Bas

nee, Captrain, zie
(https://c1.staticflickr.com/6/5618/31251201405_01c187e302_m.jpg) (https://flic.kr/p/PByzpk)
186295+186296+186457_Haaften_261116 (https://flic.kr/p/PByzpk) by florisdeleeuw (https://www.flickr.com/photos/florisleeuw/), on Flickr

eerste dag in NL
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: martijn v m op 24 April 2017, 16:43:24
Vergeet niet dat zo'n GTW veel lichter is in verhouding dan zo'n loc.

Dat stoot en trekwerk scheelt ook een hoop met het opvangen van de klap. 
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: Luit op 24 April 2017, 16:48:40
Met het andere plaatje denk ik dat er niet vol op de neus maar op de zij is geraakt. Op de buffer en zo opzij geslagen tussen portaal en lok in.
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: Remco vM op 24 April 2017, 16:55:39
http://www.ad.nl/binnenland/graafmachinist-wim-ik-had-m-nog-wel-zo-mooi-gepoetst~a206d2cf/
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: IJsselsteyn op 24 April 2017, 20:04:38
En dit had net zo goed kunnen gebeuren met een auto.

Maar een auto kun je dan in zijn vrij schakelen en van de overweg wegduwen. Ik geeft toe dat je daar wel koelbloedig voor moet zijn en dat de neiging 'maken dat je wegkomt' groter zal zijn, maar toch.


Steyn
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: Petertrein81 op 24 April 2017, 20:34:27
Kan nog simpeler, gewoon blijven starten en op de startmotor de overweg af rijden.
Maar dat lukt met een voertuig met hydraulische aandrijving uiteraard niet.

MvG Peter,
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: IJsselsteyn op 24 April 2017, 20:38:56
Kan dat op de startmotor wegrijden ook met een automaat, of lukt dat alleen met een handgeschakelde auto?


Steyn
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: Petertrein81 op 24 April 2017, 20:46:06
Bij handgeschakeld werkt het zeker. Wel in de 1 zetten uiteraard. Bij een automaat, zeker de modernere typen, zou ik het niet durven zeggen. Maar proberen kan natuurlijk altijd, zeker als het alternatief een aanrijding is.

MvG Peter,
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: Dutch op 24 April 2017, 20:54:04
In mijn DAF-tijd, 4 jaar terug, was er een vrachtwagen stilgevallen op een overweg. Ook daar kon de chauffeur op tijd wegkomen, maarja: vrachtwagen total loss en de vervoerder mocht niet meer op het bedrijventerrein van de spoorvervoerder komen.

Achteraf kon de chauffeur het oplossen door het contact uit en aan te zetten, maar daar denk je niet aan bij een dreigend ongeval. Als mijn auto stilvalt en de overweg dicht gaat ga ik niet nadenken over "hoe repareer ik de auto" maar zorg ik dat ik wegkom. Zo'n trein is dichterbij en komt harder aan dan je denkt.
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: martijn v m op 24 April 2017, 21:15:56
Kan nog simpeler, gewoon blijven starten en op de startmotor de overweg af rijden.
Maar dat lukt met een voertuig met hydraulische aandrijving uiteraard niet.

MvG Peter,
 

Klopt Nadeel aan hydraulisch aandrijving.

Ik kruis met mijn veegmachine een aantal keer per dag de drukke overweg bij Apeldoorn osseveld. Moet er niet aan denken dat die een keer stilvalt daar.

Belangrijkste is dat bijde machinisten met de schrik vrij zijn gekomen. 
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: JKER op 25 April 2017, 07:24:42
Toch nog een vraag aan de hele machinisten alhier. Zijn of worden jullie getraind of geinstrueerd voor dit soort situaties. je ziet dat ding staan, dus ik neem aan dat een maximale noodremming het eerste is wat je al of niet instinctief zult doen. Maar dan? Duik je onder de stuurtafel of vlucht je de gang in (als er nog tijd is)?
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: André82 op 25 April 2017, 08:23:08
Noodremming, alarmoproep en wegduiken.... om het gevaarsein te ontsteken heb je geen tijd meer, maar als het kan de kortsluitkabelplaatsen op het nevenspoor.Maar je kan je er moeilijk op trainen, want hoe handel je in een schriksituatie? Gelukkig nog niks mee gemaakt in die 12 jaar dat ik onderweg ben!
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: Joop_L op 25 April 2017, 08:47:09
In de 3 seconde dat je nodig hebt om de alarmoproep te activeren heb je wel kans gevaarsein te maken ;) Of je er in de situatie aan denkt is een tweede. 15 jaar, 1x een situatie meegemaakt dat het nodig was. Ging in 1 handeling, hoefde alleen niet weg te duiken of te vluchten.
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: oudebiels op 25 April 2017, 09:43:48
Een wat bewerkt zo'n 'gevaarsein' van de machinist dan?
Dat de Heer onder een begeleidende bliksemflits een dozijn androgyne en sportschoolminnende engelen laat neerdalen die dan in een vloeiende beweging het gestrande obstakel van de overweg tillen???
Ik geloof het niet, maar laat me beleren hoor!  ;D

Maar een auto kun je dan in zijn vrij schakelen en van de overweg wegduwen.
Ik kan me eerlijk gezegd nogal wat onbewaakte overwegen voor de geest halen, die 'bol' verlopen..
Je moet daar dan wel erg Jeroentje zijn om je suf in je eentje van de spoorstrook te duwen.
IK kan dat niet in elk geval.

Kan een machinist eigenlijk wegkomen wanneer hij een locomotief bemeestert?
Of is er enkel tijd voor het allerlaatste smsje naar het thuisfront?

Groet van oudebiels (die geen graafmachine bestuurt)
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: Rondje_HO op 25 April 2017, 10:14:38
Het valt nog best te doen hoor, een auto een stukje weg duwen. Er vanuit gaande dat hij op de rails staat dan zou hij op het hoogste punt staan. Indien er nog geen trein te zien is zou ik het zeker proberen.

Het gevaarsein is volgens mij bedoeld om andere machinisten te waarschuwen dat er een incident/gevaar is. Nu lijkt het me hier (waar de bovenleiding "tijdelijk gedemonteerd" was) niet aannemelijk dat er een achterop komende trein volgt, maar toch. Voor hetzelfde geld komt er een dieselstel of een baanonderhoudsvoertuig achteraan. Vandaar ook de kortsluitkabel plaatsen op het spoor ernaast. Er zal maar net een tweede trein van de andere kant doorheen komen.
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: wimk op 25 April 2017, 10:38:05
Citaat
het gevaarsein te ontsteken

Is dat iets concreets? Een extra lampje uit het bagageruim halen of zo? Een speciaal zwaalicht op het dak van de loc zetten? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

En hoe zit dat met "alarmoproep" ? Is dat e-e-n druk op de knop, waarbij alle seinen in de omgeving op rood gaan, of gaat er dan een bandje in de cabine van andere treinen afspelen? Kortom, dezelfde vraag, wat moet ik me daarbij voorstellen?

Wim K
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: Peter Kleton op 25 April 2017, 10:57:23
Ik heb van een spoorman wel eens gehoord ,dat een auto (Mss niet dit soort graafmachines met hydrolische aandrijving)
weg kan komen als de startmotor even inschakelt.
10m rijden is genoeg.  :D
Peter
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: Rick op 25 April 2017, 11:37:12
Ja, dat staat op de vorige pagina.

Is dat iets concreets? Een extra lampje uit het bagageruim halen of zo? Een speciaal zwaalicht op het dak van de loc zetten? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Een loc heeft geen bagageruim, maar een uitleg over het gevarensein staat in de encyclopedie (http://encyclopedie.beneluxspoor.net/index.php/Front_en_sluitseinen#Gevaarsein).  :)
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: oudebiels op 25 April 2017, 11:45:01
Ja, dat staat op de vorige pagina.
Daar heb je ook echt geen 'spoorman' voor nodig.
Je garagehouder om de hoek is het aanspreekpunt.
Om zelf te proberen: zet je corolla na sluitingstijd op de parkeerplaats van de aldi, zet hem/haar in versnelling 1 of 2, blijf van de trappers af en draai de contactsleutel om..
Oh wonder: hij/zij gaat schoksgewijs naar voren....

Behalve als je accu in zijn laatste dagen is en/of het erg koud is... (dan is het na 1 of 2 schokken afgelopen).

Vanavond dit maar even doorproberen  ;D

Groet van oudebiels
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: Gert Arkema op 25 April 2017, 12:12:27
Ik zou eerlijk gezegd eerst mezelf in veiligheid brengen tot de klap en het gevaarsein daarna inschakelen  :-X . Respect voor degenen die dat routine-achtig vooraf al kunnen.
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: roadster36 op 25 April 2017, 13:29:51
Ja dat is leuk , maar mijn Hyundai H 300 doet dus niks als je de koppeling niet intrapt bij het starten.
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: WilcoV op 25 April 2017, 13:32:45
Voorschriftelijk dient een machinist een snelremming uit te voeren, alarmoproep te plaatsen EN gevaarsein te ontsteken. Gevaarsein is twee sluitlichten en midden frontsein. Dit alles kan nagenoeg tegelijk plaatsvinden. Tevens dienen de stroomafnemers neergelaten te worden dan wel de dieselmotor uitgeschakeld te worden, bij voorkeur voor de aanrijding uiteraard. Dit alles vooropgesteld dat het mogelijk is. Primaire prioriteit is altijd de eigen veiligheid van de machinist.
Het gevaarsein ontsteek je voor een tegentrein die mogelijk een alarmoproep niet heeft ontvangen (ja, ondanks alle techniek is dit mogelijk). Zien van een gevaarsein betekend voor een machinist direct een snelremming inzetten. Snelremming is overigens volledige remkracht benutten.
Wegduiken of wegvluchten is een keuze die een machinist moet maken op het moment dat iets dreigt te gebeuren en vergt dus een inschattingsvermogen.
Ik ben zelf nu bijna 30 jaar machinist en heb in al die jaren 1 ernstige aanrijding in deze catagorie meegemaakt (naast diverse kleinere aanrijdingen met en zonder personen) en wel op 16 december 2011 op de overweg bij Maarsbergen met een vrachtwagen vol diepvriesvlees. Ik heb toen de keuze gemaakt na de eerste handelingen (snelremming, alarmoproep, gevaarsein, stroomafnemer neer) de cabine te verlaten via de deur achter me naar het reizigersgedeelte. Gezien de toestand van de cabine na de aanrijding een juiste keuze.
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: wimk op 25 April 2017, 14:08:57
Tjonge jonge, in die paar seconden moet je een hoop dingen doen. Dat allemaal en ook nog hard wegrennen, mijn complimenten.

Voor mij blijft nog steeds de vraag, wat een alarmoproep is.
Wim K
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: Sander. op 25 April 2017, 15:05:22
Een alarmoproep zend je (met 1 druk op de knop) uit met de GSM-R. Dit alarmsignaal komt direct binnen op de GSM-R van alle machinisten bevindend in hetzelfde gebied (regio) en brengt een directe spreekverbinding tot stand met de treindienstleider. (overruled alle andere gesprekken die mogelijk gaande zijn op dat moment)
Iedere machinist die het alarm ontvangt moet direct gaan rijden op zicht (Vmax 40km/h) zolang het alarm in de GSM-R geactiveerd is.
De alarmoproep kan enkel door de treindienstleider beëindigd worden.

Mvg

Sander.

Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: WilcoV op 25 April 2017, 16:13:54
Even kleine aanvulling, het rijden op zicht mag niet beëindigd worden als de alarmoproep uit de GSM-R is, maar zodra de machinist weet dat de alarmoproep niet bedoeld is voor het traject waarop de machinist zich bevind. De alarmoproep wordt namelijk ook beëindigd omdat op dat moment dat deze in de GSM-R staat er geen andere alarmoproepen binnen kunnen komen bij de machinisten (wel bij de treindienstleider). De machinist moet er dus zelf van overtuigd zijn dat de reden van de alarmoproep beëindigd is dan wel dat het een ander traject behelst. Hoe je dit doet als machinist wordt aan je vakmanschap overgelaten. Het kan nl zijn dat op het moment dat een alarm afgaat en je hoort dat het elders is en denkt het is niet voor mij, dat er op datzelfde moment een 2e alarmoproep op je eigen traject plaatsvind. Deze hoor je dan niet. De treindienstleider krijgt die 2e wel binnen. Door een alarmoproep uit de GSM-R te halen kan de treindienstleider er voor zorgen dat je eventuele verdere alarmoproepen wel binnen krijgt. Let wel het hoeft niet zo te zijn dat de aanrijding of zo dan al voorbij is, de alarmoproep wordt eerder beëindigd dan dat de verstoring die de oorzaak van de alarmoproep was is opgelost.
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: AlfaArjen op 25 April 2017, 17:10:33
Wat me van een br189 nog is bijgebleven, is dat de schakelaar voor de frontseinen op de achterwand zit/zat. Een gevaarsein maken zou problematisch zijn op het moment dat je een aanrijding aan ziet komen, ik zou als machinist dat risico niet eens nemen als ik weg moet duiken. In ons NS materieel zit het op de stuurtafel zelf, meteen binnen handbereik. Uit ervaring weet ik overigens dat je in een paar seconden heel wat knopjes kunt bedienen, dat je dan ook nog de juiste dingen hebt gedaan en je nog weg kunt duiken ook.
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: ingenium op 25 April 2017, 17:14:57
Jammer dat de frontseinen alleen zo'n beetje als eerste uitgeschakeld worden bij een flinke aanrijding. Misschien moet er maar weer een rode zwaailicht op het dak.  :police:
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: Remco vM op 25 April 2017, 17:16:18
Bij de 186 zit de bediening van front- sluit- en noodseinen inderdaad ook op de achterwand, dus dit in een rits met een noodoproep doen lijkt me ondoenlijk.
Denk dat je bij het ontwaren van dit soort objecten op het spoor je wel andere prioriteiten hebt, mocht je nog reactietijd genoeg hebben.
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: Walt3r op 25 April 2017, 17:27:33
Hallo allemaal,

Misschien is deze vraag niet echt relevant op dit moment maar ik stel hem toch: Waar gaat al het goederenvervoer dat normaal over Venlo gaat nu langs?
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: WilcoV op 25 April 2017, 17:31:59
Even dan maar de clusterregeling VVRV, de wijze waarop alle machinisten geacht worden te werken:
Cluster 10: Treinincidenten:

Veiligheidsmaatregelen
Bij een treinincident neemt de machinist de eerste veiligheidsmaatregelen:
- snelremming inzetten
- gevaarsein ontsteken
- alarmoproep geven via GSM-R
- kortsluitkabel plaatsen (bij gevaar of versperring nevenspoor)
- controleren tegensein 
- eventueel tegentrein tegemoet lopen.

Boven dit alles blijft gelden:
Constateert een machinist een onveilige situatie dan neemt hij in eerste instantie maatregelen die erger voorkomen voor:
- zichzelf
- overige personen (treinpersoneel; reizigers; omstanders)
- het milieu (de natuurlijke omgeving)
- de spoorwegomgeving
- het materieel en andere objecten.

En nog Cluster 4

Als de machinist een alarmoproep via GSM-R ontvangt, gaat hij rijden op zicht, tot de treindienstleider laat weten dat hij snelheid mag hernemen.
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: Remunj op 25 April 2017, 19:23:40
Misschien is deze vraag niet echt relevant op dit moment maar ik stel hem toch: Waar gaat al het goederenvervoer dat normaal over Venlo gaat nu langs?

O.a. via Roermond.  ;D
Stond vanmorgen ook een omgeleide containertrein. Zien we die ook eens een keertje  ;D ;D
Nadeel is dat je extra dieseltractie nodig hebt om van Roermond naar Venlo te komen en je twee keer kop moet maken.
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: JKER op 25 April 2017, 19:45:33
Ik heb nog niet kunnen constateren dat er iets omgeleid is over de noordelijke maaslijn. Maar ik ben niet de hele dag thuis.
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: André82 op 25 April 2017, 20:02:27
O.a. via Roermond.  ;D
Stond vanmorgen ook een omgeleide containertrein. Zien we die ook eens een keertje  ;D ;D
Nadeel is dat je extra dieseltractie nodig hebt om van Roermond naar Venlo te komen en je twee keer kop moet maken.
Het meeste zal via Emmerich rijden, de containertreinen van en Blerick via Roermond.
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: Petertrein81 op 25 April 2017, 20:08:07
Er is toch maar beperkt capaciteit over Emmerich? In verband met werkzaamheden.
Of is dat inmiddels al weer voorbij?

MvG Peter,
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: André82 op 26 April 2017, 09:47:17
Nee hoor, alles is gewoon in dienst daar.
Titel: Re: Aanrijding Deurne
Bericht door: ariemat op 26 April 2017, 22:54:46
Kan dat op de startmotor wegrijden ook met een automaat, of lukt dat alleen met een handgeschakelde auto?


Steyn

Dat kan je met een automaat wel vergeten, die is  alleen te starten in N(eutraal) of P(arkeren).

Arie