BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: spoorzeven op 16 June 2015, 17:00:59
-
Net op teletekst verschenen: Syntus gaat vanuit Zwolle naar Kampen en Enschede rijden in 2017.
-
betekent dit nu dat ik binnenkort meer was buiten kan hangen?
-
Vanaf 2017! (y)
http://www.nu.nl/binnenland/4069742/syntus-wint-aanbesteding-vervoer-overijssel.html
-
Er komt flink wat waslijn bij, inderdaad.
Traditionele dieseltrajecten gaan onder de draad. In het voorjaar van 2017 is Zwolle-Kampen aan de beurt.
Groeten
Hendrik Jan
-
Ik wist niet dat de NS nog diesellocs had. ;D
-
Dus de NS heeft straks geen enkel dieseltraject meer... ze worden wel klein nu dit zo door gaat.
DM90 richting de sloperij, achja tegen die tijd zijn ze ook weer 18 a 20 jaar dus afgeschreven volgens de huidige eisen.
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Syntus_Flirt.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Syntus_Flirt.jpg)
Syntus gaat de Flirt 3 inzetten tussen Kampen -Zwolle - Enschede. Foto komt van ov-wijzer.
Jeroen
-
nog meer FLIRT 3.
ben benieuwd wanneer ze in model komen.
Liliput?
zelfde kleuren als de GTW's van Ariva?
Groeten Martijn
-
blauwe kleuren zijn volgens mij de kleuren van Overijssel. NS begint heel voorzichtig alles kwijt te raken nog even en NS alle kwijt.
-
klopt.
de bussen in Deventer zijn ook 2 tinten blauw met silhouetten erop.
doelde dus ook op de vechtdallijnen GTW's.
Groeten Martijn
-
Syntus gaat de Flirt 3 inzetten tussen Kampen -Zwolle - Enschede
Zouden ze wel directe treinen Kampen-Enschede inzetten? Of worden het (net als nu) twee aparte treinen?
Bij een rechtstreekse trein moet je in Zwolle het hele emplacement oversteken, en heb je twee perronsporen nodig (uit beide richting net voor de knoop om .11 en .41 aankomst, en om .19 en .49 vertrek. Het levert niets extra's op, er is evenveel materieel nodig, en veel doorgaande reizigers zullen er toch niet zijn.
Verder vraag ik me af of er nog snellere treinen tussendoor komen naast de huidige halfuurdienst?
Wim K
-
Goede zaak (y) (y) (y)
3 weken geleden van Zwolle naar Hengelo gereisd met de NS en dat was geen plezierige ervaring.
Het begon al met een smerig station. De trein was overvol, ik heb een trein later genomen want ik weiger om voor 10,60 euro plus 1 euro voor het kaartje een uur lang als haringen in een ton vervoert te worden. In de volgende trein had ik wel een zit plaats (had mij een strategische plek op het perron uitgezocht) maar ook deze trein was in mum van tijd overvol. Schijn vaker op zaterdag voor te komen rond sluitingstijd. Ik zou zeggen hang er een extra wagen aan op drukke tijden maar bij de NS gaat winst blijkbaar voor de klant. In de trein kon je trouwens van de vloer eten want er lag genoeg ;)
Ik hoop dat er een NSer met invloed meeleest en het zich aantrekt.
Laan wat mij betreft Syntus maar komen.
-
Zouden ze wel directe treinen Kampen-Enschede inzetten? Of worden het (net als nu) twee aparte treinen?
Bij een rechtstreekse trein moet je in Zwolle het hele emplacement oversteken, en heb je twee perronsporen nodig (uit beide richting net voor de knoop om .11 en .41 aankomst, en om .19 en .49 vertrek. Het levert niets extra's op, er is evenveel materieel nodig, en veel doorgaande reizigers zullen er toch niet zijn.
Verder vraag ik me af of er nog snellere treinen tussendoor komen naast de huidige halfuurdienst?
Wim K
Ik heb vernomen dat Zwolle-Kampen een kwartiersdienst kan worden...Extra station ter hoogte van Stadshagen met mogelijkheid voor kruising en/of hogere baanvaksnelheid.
Doorrijden vanuit Kampen naar Enschede zou me verbazen. De trein moet dan de doorgaande lijn Amersfoort-Het Noorden kruisen in Zwolle. Met alle potentiƫle problemen van dien. Daar wil prorail juist vanaf, ontvlechten heet dat.
'allo uut Kampm
'Enderik Jan
-
Het begon al met een smerig station.
En dat veranderd als Syntus er rijdt ?
Stations vallen onder beheer van NS Stations. Die moeten er voor zorgen voor o.a. onderhoud aan de stations. Citaat van hun site Schoonmaak, onderhoud en veiligheid zijn hierbij belangrijke thema's, net als de optimale balans tussen de looproutes, service en voorzieningen rond en op het station.
Syntus kan er misschien als (toekomstige) gebruiker iets van zeggen maar er zelf niets aan veranderen.
Je kan je ook afvragen, waarom komt het station (en de trein) zo smerig. Daar is maar een antwoord op: de reiziger. Diezelfde die klaagt maar het ook zelf veroorzaakt :'( ::)
De trein was overvol, ik heb een trein later genomen want ik weiger om voor 10,60 euro plus 1 euro voor het kaartje een uur lang als haringen in een ton vervoert te worden. In de volgende trein had ik wel een zit plaats (had mij een strategische plek op het perron uitgezocht) maar ook deze trein was in mum van tijd overvol. Schijn vaker op zaterdag voor te komen rond sluitingstijd.
Tsja, klinkt niet geheel onlogisch dat als de winkels sluiten mensen weer naar huis gaan en de treinen dus drukker zijn. had je zelf kunnen bedenken 8)
En die 1 euro extra is ook een eigen keuze. Je kan ook een chipkaart aanschaffen. Hoef je die euro niet te betalen ;)
Ik zou zeggen hang er een extra wagen aan op drukke tijden maar bij de NS gaat winst blijkbaar voor de klant.
Lekker kort door de bocht reactie. Allereerst rijden wagens op de weg. Bij de spoorwegen hebben ze het over rijtuigen.
En even er extra aanhangen klinkt lekker simplistisch. Is wel even iets anders dan een aanhangertje achter je auto hangen als je iets teveel spullen hebt. Achter de materieelinzet zit een hele planning/logistiek.
Wie zegt dat het een structureel "probleem" is. Kan toevallig een keer druk geweest zijn. En misschien is het toevallig alleen dat stuk even druk en op het verdere traject niet. Dan is het een afweging of je een (grotendeels) te lange trein inzet of een stukje ongemak op een deel van het traject.
Uiteraard niet leuk als je nu net toevallig dat deel treft.
blauwe kleuren zijn volgens mij de kleuren van Overijssel.
Je ziet ook veel vaker dat de regio het materieel aanschaft en dat verhuurd/beschikbaar stelt aan de vervoerder. En anders wel aangeeft in welke huisstijl het materieel moet komen om herkenbaar voor de regio te zijn.
In Duitsland al heel gewoon.
NS begint heel voorzichtig alles kwijt te raken nog even en NS alle kwijt.
Dus de NS heeft straks geen enkel dieseltraject meer... ze worden wel klein nu dit zo door gaat.
Nou niet echt.
De nevenlijnen verdwijnen bij NS en worden zo'n beetje overal aanbesteed.
Maar het hoofdrailnet blijft bij NS. En dat is best nog heel wat, als in zo'n beetje heel Nederland ;D
-
En dat veranderd als Syntus er rijdt ?
Stations vallen onder beheer van NS Stations. Die moeten er voor zorgen voor o.a. onderhoud aan de stations. Citaat van hun site
Nee, maar maar een schoon station zou toch normaal moeten zijn.
Syntus kan er misschien als (toekomstige) gebruiker iets van zeggen maar er zelf niets aan veranderen.
Je kan je ook afvragen, waarom komt het station (en de trein) zo smerig. Daar is maar een antwoord op: de reiziger. Diezelfde die klaagt maar het ook zelf veroorzaakt :'( ::)
Ik mag dus klagen want in gooi echt alles in de prullebak ;) echt, maar je hebt een punt, het ligt ook bij de reiziger.
Tsja, klinkt niet geheel onlogisch dat als de winkels sluiten mensen weer naar huis gaan en de treinen dus drukker zijn. had je zelf kunnen bedenken 8)
En die 1 euro extra is ook een eigen keuze. Je kan ook een chipkaart aanschaffen. Hoef je die euro niet te betalen ;)
Lekker kort door de bocht reactie. Allereerst rijden wagens op de weg. Bij de spoorwegen hebben ze het over rijtuigen.
En even er extra aanhangen klinkt lekker simplistisch. Is wel even iets anders dan een aanhangertje achter je auto hangen als je iets teveel spullen hebt. Achter de materieelinzet zit een hele planning/logistiek.
Wie zegt dat het een structureel "probleem" is. Kan toevallig een keer druk geweest zijn. En misschien is het toevallig alleen dat stuk even druk en op het verdere traject niet. Dan is het een afweging of je een (grotendeels) te lange trein inzet of een stukje ongemak op een deel van het traject.
Uiteraard niet leuk als je nu net toevallig dat deel treft.
Precies, als je het goed plant, dan zet je bij structurele drukte, in Zwolle B.v. een extra rijtuig klaar. Ik snap ook wel dat je niet gaat van: 't Is druk we doen er een rijtuig bij.
Verscheidene mensen hebben van Zwolle naar Hengelo moeten staan. Sorry maar ik vind dat niet kunnen. Dat kan misschien als je 1 euro betaald maar niet voor 10,60 Euro
Dat zou je bij de KLM niet accepteren, dat zou je bij een restaurant niet accepteren, dus waarom wel bij de NS?
-
Nee, maar maar een schoon station zou toch normaal moeten zijn.
Ben ik met je eens. Maar het verschil tussen wens en praktijk...........
Naast de (niet altijd zo nette) reiziger mogen ze (NS Stations) zelf ook wel eens in de spiegel kijken.
De uitgeklede contracten met de schoonmaakbedrijven helpen ook niet echt, geldt ook voor de treinen.
Precies, als je het goed plant, dan zet je bij structurele drukte, in Zwolle B.v. een extra rijtuig klaar. Ik snap ook wel dat je niet gaat van: 't Is druk we doen er een rijtuig bij.
Verscheidene mensen hebben van Zwolle naar Hengelo moeten staan. Sorry maar ik vind dat niet kunnen. Dat kan misschien als je 1 euro betaald maar niet voor 10,60 Euro
Dat zou je bij de KLM niet accepteren, dat zou je bij een restaurant niet accepteren, dus waarom wel bij de NS?
Kom ik terug op mijn eerdere opmerking. Wie zegt dat het structureel is?
Ik proef uit jouw reactie dat je niet vaak met de trein reist.
Welkom in de realiteit van het reizen met het OV en in dit geval de NS.
KLM doet niet ter zake. In de vliegwereld mag je niet staan dus niet aan de orde. Zou wat lastig worden om je gordel vast te doen en je tafeltje op te klappen als je een staanplaats hebt ;D 8)
-
Verscheidene mensen hebben van Zwolle naar Hengelo moeten staan. Sorry maar ik vind dat niet kunnen. Dat kan misschien als je 1 euro betaald maar niet voor 10,60 Euro
Dat zou je bij de KLM niet accepteren, dat zou je bij een restaurant niet accepteren, dus waarom wel bij de NS?
Omdat je een vervoerbewijs hebt gekocht en niet een plaatsbewijs. Een extra rijtuig is ook niet zo makkelijk toegevoegd bij een treinstel.
-
ha heerlijk zo'n waslijn, ken je lekkur de vuile was buiten hangen ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
-
Kom ik terug op mijn eerdere opmerking. Wie zegt dat het structureel is?
Een mede reiziger die Zwolle werkt en in Hengelo woont.
Ik proef uit jouw reactie dat je niet vaak met de trein reist.
Gelukkig heb ik een Motor.
Welkom in de realiteit van het reizen met het OV en in dit geval de NS.
KLM doet niet ter zake. In de vliegwereld mag je niet staan dus niet aan de orde. Zou wat lastig worden om je gordel vast te doen en je tafeltje op te klappen als je een staanplaats hebt ;D 8)
Doet wel degelijk ter zake, neem je je klanten serieus of niet?
Omdat je een vervoerbewijs hebt gekocht en niet een plaatsbewijs.
Aan die instelling gaat de NS nog eens keer ten gronde!!!
Een extra rijtuig is ook niet zo makkelijk toegevoegd bij een treinstel.
Toen ik in mijn studententijd nog veel met de trein reisde heb ik heel wat koppelingen meegemaakt, ging met zo'n Scharfenbergkoppeling best snel.
-
Gelukkig kunnen we overal als we de bus inzitten ook direct neerdalen op een zitplaats... ;)
Hoewel, daar vinden we het ineens wel normaal als er meer mensen staan in een bus op een gemiddelde werkdag in de spits in een stad als Utrecht...
-
Daar zeg je het al.
In de stad.
Ik heb op korte stadtrajecten geen problemen met staan.
Maar als ik voor wat langere tijd on de bus,tram,metro of trein zit dan wel.
Ga maar is in een ICMm van Apeldoorn naar Amersfoort staan. Of erger een V-IRM.
Groeten Martijn
Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
-
Toen ik in mijn studententijd nog veel met de trein reisde heb ik heel wat koppelingen meegemaakt, ging met zo'n Scharfenbergkoppeling best snel.
Dat is geen rijtuig maar een heel treinstel. Dat kan natuurlijk weer teveel capaciteit zijn, waardoor deze niet wordt aangekoppeld.
-
Of de combinatie zit al aan zijn maximum waardoor extra treinstellen koppelen niet mogelijk is natuurlijk...
-
Kom ik terug op mijn eerdere opmerking. Wie zegt dat het structureel is?
Een mede reiziger die Zwolle werkt en in Hengelo woont.
NS en Rover hebben al heel lang de mogelijkheid om volle treinen te melden. Ik heb Almelo-Zwolle nog nooit in de lijstjes gezien die uit deze meldingen worden opgesteld. Het zal dus wel meevallen met de structurele volle treinen.