BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Sander. op 15 June 2015, 21:30:45
-
Voor den liefhebbert ;)
De nieuwe fly-over bij Riekerpolderaansluiting sinds kort in gebruik
voor treinen van Schiphol naar de Westtak.
https://youtu.be/k7wz0TMBoMU
Mvg
Sander
-
Ik vind de overgang naar het fly-over spoor niet echt lekker overkomen.
Dat had zat soepeler/gestroomlijnder gekund lijkt me.
En de boog is met die max 80 nog best luidruchtig.
Nog niet goed ingesleten, of de verkanting niet helemaal je van het?
Mvg,
Michel
-
Daar is geen ruimte voor. Er hoeven geen hoge snelheidswissels in, 80 km/h is genoeg. Harder mag toch niet. ;D
De overloopwissels liggen er goed in, overgangen zijn lekker soepel.
Luidruchtig? Valt reuze mee, en met de verkanting is niks mis.
-
Mss dat een boogsmeerinstallatie nog wat verlichting biedt qua geluid. Ownee tegenwoordig hebben we het over een spoorstaafconditioneringssysteem geloof ik....
Qua verkanting en rijgedrag is het gewoon een typische 80km/h boog waar er zoveel van zijn. (in Amsterdam) Er is mij niets bijzonders opgevallen.
Mvg
Sander.
-
Voor den liefhebbert ;)
De nieuwe fly-over bij Riekerpolderaansluiting sinds kort in gebruik
Inmiddels 2 1/2 week nu, eerste week enkelspoor verbinding westtak-schiphollijn, de flyover in twee richtingen met wisselende rijrichting (uiteraard).
En de boog is met die max 80 nog best luidruchtig.
Nog niet goed ingesleten, of de verkanting niet helemaal je van het?
- De luidruchtigheid" komt volgens mij door de digitale opname, denk maar eens aan een telefoongesprek waarbij de gesprekspartner opmerkt dat er veel achtergrondlawaai is.
- Verkanting in een wissel? Hoe had je dat gerealisseerd hebben? Zowiezo onnodig bij 80 en wat als je rechtdoorgaat? Moet dan de trein ook overhellen, of een mechanisme die de rechtdoorgaande spoorstaaf weer naar een horizontale positie terug brengt? Anders gaat de trein ook overhellen als deze rechtdoor gaat! En wat te denken bij het tegenwissel, moet die dan in de tegengestelde verkanting gebracht worden? Geeft nog meer bewegingen als het al gerealiseerd zou kunnen worden. En zeer oncomfortabel!
JKLX mcn Thalys
-
Nee, verkanting uiteraard alleen in de boog, zodat je er met minder bijgeluid doorheen kunt. Maar de opname kan e.e.a. zeker versterkt hebben
Michel
(via mobiel)