BeneluxSpoor.net forum

Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: spoorfan op 03 March 2015, 09:13:48

Titel: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: spoorfan op 03 March 2015, 09:13:48
Allereerst de complimenten voor de bespreking op Groterdam. Toch vallen mij nog een paar dingetjes op.
In het kenmerk staat NL NS. Volgens mij stond dit er maar kort op na aflevering en is dit inmiddels NL HSA.
Ook lijken de sleepstukken op de foto's van de beide kopstroomafnemers het zelfde. Volgens mij is er 1 voorzien van een smal sleepstuk en 1 van een breed (wat er nu op zit) sleepstuk.

Voor het overige een prima lok. Aanschaffen dus.

Spoorfan
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Daan! op 03 March 2015, 09:24:16
Als alles straks gaat zoals het bedoeld in, wordt de dienst uitgevoerd door NS en gaat de HSA-sticker er gewoon weer af.
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Arjen B. op 03 March 2015, 09:31:48
Op in elk geval de 186 019 staat NL-NS. Ik heb daar afgelopen zaterdag speciaal op gelet toen ik op weg was naar de winkel om de door mij bestelde NS-Traxx van ACME op te halen. Op Rotterdam Centraal trof ik de 186 019 met een IC Direct en die had op de zijkant de vermelding NL-NS in het UIC-nummer.

Groeten,
Arjen
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Ben op 03 March 2015, 09:34:27
Spoorfan,

Ik zie in de bespreking van Chris en op mijn model 2 verschillende sleepstukken. Dus wat is daar verkeerd aan?

Gr, Ben.
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: rjz222 op 03 March 2015, 09:57:07
Over de stickers: als ik het goed heb onthouden zijn de locs afgeleverd met NL NS, zijn ze daarna afgeplakt met NL HSA-stickers tot 1 januari, waarna de HSA-stickers er weer afgehaald zijn en de NS-stickers weer tevoorschijn zijn gekomen.
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: spoorfan op 03 March 2015, 11:40:08
Spoorfan,

Ik zie in de bespreking van Chris en op mijn model 2 verschillende sleepstukken. Dus wat is daar verkeerd aan?

Gr, Ben.
Het kan zijn dat ik de foto's niet goed interpreteer maar van voor naar achter moet het zijn breed sleepstuk, sleepstuk voor 1500 volt (is ok), nogmaals een sleepstuk voor 1500 volt, smal sleepstuk.

Spoorfan
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: ZwolsBas op 03 March 2015, 11:48:47
Waar dienen die kleine 6 schakelaartjes voor?
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: henk op 03 March 2015, 11:52:44
Staat in dat andere draadje.
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,60821.msg3221551035.html#msg3221551035 (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,60821.msg3221551035.html#msg3221551035)
Is echt reuze handig al die draadjes.  ::)
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Ben op 03 March 2015, 12:19:15
Ik snap wat je bedoelt Spoorfan, goed opgemerkt.

https://www.flickr.com/photos/spoorhaar/16269904068/in/pool-2678586@N24/

Dan is het model niet correct.

Gr, Ben.
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Bahn-AG op 03 March 2015, 12:24:14
Hallo

Er lijkt inderdaad een smallere op te zitten. Raar..

Bart
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Ben op 03 March 2015, 12:37:22
Op cabine 2 zit een smalle. De lok's zijn ook in CH gesignaleerd, kan het daar mee te maken hebben?

Gr, Ben.
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Chris op 03 March 2015, 13:10:05
Over de stickers: als ik het goed heb onthouden zijn de locs afgeleverd met NL NS, zijn ze daarna afgeplakt met NL HSA-stickers tot 1 januari, waarna de HSA-stickers er weer afgehaald zijn en de NS-stickers weer tevoorschijn zijn gekomen.

Klopt !
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Remco vM op 03 March 2015, 14:22:50
Nou weet ik niet wat de configuratie is van de NS locs, maar bij de 186 NL versies die ik ken, zit er aan een zijde de duitse stroomafnemer en aan de andere zijde de zwitserse cq belgische 25Kv, die idd een stuk smaller is.
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: WouterMarklin op 04 March 2015, 22:20:51
Zelf vind ik het na een dagje rijden een prachtige lok! (y)
Prachtig gedetailleerd (ondanks wat foutjes) en zeer stil op de baan, zeker met de stille sleper  ;D
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: spoorfan op 05 March 2015, 08:45:09
Overigens is het verkeerde sleepstuk wel te vervangen door een goed sleepstuk uit setje 744 van sommerfelt.
Wel even de verf er af halen en aan de kant waar de 2 gaatjes zitten een nieuw gaatje boren en een stukje afslijpen, anders past de stroomafnemer niet in de lage stand.

Spoorfan
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Bob R. op 05 March 2015, 09:03:04
Ik wacht op de eerste die duidelijk foto's (origineel naast het ACME model (http://www.hetgroterdamproject.nl/images/stories/bespreking3/acmehispeed/P1150244.jpg) heeft van het niet exact kloppende sleepstuk.

Is het nooit eerder opgevallen bij andere 186ers van ACME of heeft de NSer de primeur?
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: spoorfan op 05 March 2015, 13:15:01
De Fyra traxx heeft het zelfde probleem

Spoorfan
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Bob R. op 06 March 2015, 17:59:09
Oude discussie dus....

Maar kan niemand een foto van een echte panto laten zien?
In Rotterdam staat een brug over het spoor, daar komen dze mooie dames met regelmaat, dus als iemand zin heeft.... ;D

Eerlijk gezegd stoort het mij niet, maar aangezien je straks kan kiezen, dan maken Brawa,LS,Trix/Märklin en Roco ook nog een kans om wat te verkopen 8)
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Willem1951 op 06 March 2015, 19:04:00
@Bob R. Zie bericht 9134 van Thom in het draadje Onlangs gespot, de foto's. Doorklicken op de Flickr site. Betere foto's van het dak kan je niet krijgen.
http://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=27792.9120
Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Bob R. op 06 March 2015, 20:02:33
Ah, dank, die zijn nieuw voor mij  (y)

Eerlijk gezegd, ik geloof direct dat het niet exact klopt, maar erg veel verschil zie ik niet als leek op het gebied van panto's.

Als dit (https://flic.kr/p/rmdpLP) vergelijk met het model:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20150306_194426_RichtoneHDR.jpg)

Hier wat foto's voor wie de ACME met rijtuigen wil zien:
(http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/temporary_zpscffcb855.jpg)
De ACME met een LSmodels icrm, kleuren zijn perfect
(http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/temporary_zps2b52d141.jpg)
(http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/temporary_zpsbfb8d138.jpg)
Met een Märklin icrs
(http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/bnls/20150306_183226_zps7vgx40vn.jpg)
(http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/bnls/20150306_183305_zpsgpvumbuo.jpg)
En weer een LS aan de haak (excuses voor de wat simpele foto kwaliteit).


Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: spoorfan op 09 March 2015, 13:51:43
Het sleepstuk op de laatste foto's is duidelijk breder dan die op de eerste foto. Ik weet het ik verzamel mieren. Als het je niet stoort prima. Niks aan doen.

Zoals ik al eerder zij verder een prima lok. Ik heb hem ook. Kunnen andere fabrikanten een puntje aan zuigen.

Groet,

Spoorfan
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: ArnodeBruin op 09 March 2015, 20:07:11
Hallo

Ik heb afgelopen zaterdag deze loc gekocht, ik vind het heel prachtig loc.
Maar ik wil graag front en sluitlicht aanpassen.
Ik wil de frontlicht op F0, de sluitlocht op F1 en rangeerlicht op F2 en gevaarsein F3 maken.
Dus welke cv moet ik instellen? Ik hrb geen evaring, dus daarom vraag ik hier om te helpen!

Bedankt

Mvg Arno
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Remunj op 09 March 2015, 20:10:32
Welke decoder gebruik je?
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: ArnodeBruin op 09 March 2015, 21:45:27
Sorry vergeten om te melden: Het is ESU 21 MTC decoder (54614)

Mvg Arno
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Ben op 10 March 2015, 06:23:39
Arno,

De 2 onderste witte seinen zitten op de uitgangen F0, de beide toplichten op AUX 1 en 2 en de sluitseinen op AUX 3 en 4.

Ik wil wel even met je meekijken maar vertel even wat precies is rangeersein en gevarensein?

Gr, Ben.
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Remunj op 10 March 2015, 08:32:40
Arno,

Ik begrijp hieruit dat je geen LokProgrammer hebt.
Dan moet je deze handleiding (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,58351.msg3221453542.html#msg3221453542) eens doorlezen hoe je met de Lokprogrammer software e.e.a. kan instellen.
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Wijbe op 10 March 2015, 08:35:12
Rangeer is 1 gele pit aan aan beide zijden.

Gevarensein 1 gele pit + 2 rood of de 3 gele pitten plus 2 rood aan beide zijden aan.
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: ArnodeBruin op 11 March 2015, 10:02:48
Hallo

@Remimj ik heb lokpragrammer niet! Dus ik ga IB2  cv instellen doen.
Even duidelijk overzicht wat ik wilde.

F0 -> front wissel per richting
F1 -> sluitlicht wissel per richting
F2 -> rangeerlicht (1 gele licht pit aan beide zijden)
F3 -> gevaaarsein (ik weet het niet of het mogelijk is)
F4 -> rangeersnelheid

Iemand voor mij vertellen welke cv instelllen?
Bedankt alvast :)

Mvg Arno


Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Wijbe op 11 March 2015, 11:45:02
Ik zou het anders doen:  ;D ;D

F0 = Front & Sluitseinen aan
F1 = Seinen aan cabine zijde 1 uit (Logischer voor Koploper software en dergelijk)
F2 = Seinen aan cabine zijde 2 uit (Logischer voor Koploper software en dergelijk)
F3 = Rangeersnelheid
F4 = Optrek/Remvertraging
F5 = Rangeersein (werkt alleen als F0 uit staat)
F6 = Gevarensein met 1 gele pit (werkt alleen als F0 uit staat)
F7 = Gevarensein met 3 gele pitten (werkt alleen als F0 uit staat)
F8 = Onderste 2 gele pitten knipperend met om en om met bovenste gele pit (werkt alleen als F0 uit staat)
F9 = Onderste 2 gele pitten knipperend (werkt alleen als F0 uit staat)
F10 = Bovenste gele pit knipperend (werkt alleen als F0 uit staat)
F11 = Onderste 2 gele pitten knipperend met om en om met bovenste gele pit + alle sluitseinen aan (werkt alleen als F0 uit staat)
F12 = Onderste 2 gele pitten knipperend + alle sluitseinen aan (werkt alleen als F0 uit staat)
F13 = Bovenste gele pit knipperend + alle sluitseinen aan (werkt alleen als F0 uit staat)


Of F8 tm F12 nu echt mogelijk zijn of fantasie.........   ;D ;D ;D Cv's op verzoek.... ;) Dien ik even te maken in de lokprogrammer software. Je kan dan zo een lijst exporteren welke cv's je moet veranderen op welke waarde... Alleen de software voor nodig die gratis is.
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Remunj op 11 March 2015, 12:45:14
@Remimj ik heb lokpragrammer niet! Dus ik ga IB2  cv instellen doen.
Even duidelijk overzicht wat ik wilde.

Iemand voor mij vertellen welke cv instelllen?
Lees dan mijn link ook even door.  ::) 8)
Dan zie je hoe je met de lokprogrammer software ZONDER lokprogrammer kan uitvogelen welke CV's je moet aanpassen.
Krijg je netjes een lijstje met de wijzigingen.
Dat je die dan vervolgens met je IB wijzigt doet er niet toe.  8)
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: ArnodeBruin op 11 March 2015, 13:48:00
Aha, ik had niet goed begrijpen, nu wel maar ik ga vanavond kijken of het lukt :)

Je hoort het wel meer van mij of het wel gelukt is!

Mvg Arno 8)


Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Hans.F op 12 March 2015, 20:33:09
Spoorgenoten,
Ik heb een klein probleempje met de licht instellingen van deze loc. Ik zou namelijk graag de sluitlichten apart willen bedienen, dan wel in en uit kunnen schakelen. Helaas is mij dit nog niet gelukt.
Ik heb momenteel de volgende lichtfuncties:
F0 = head light en sluit licht brandt rijrichting afhankelijk
F1 = top light brandt niet rijrichting afhankelijk bij CAB 2.
F2 = top light brandt niet rijrichting afhankelijk bij CAB 1.

Kan iemand (die deze loc misschien ook heeft) mij vertellen of het inderdaad mogelijk om dit met functiemapping te realiseren is, en zo ja welke instellingen ik moet aanpassen?
Het lukt mij niet om iets zinnigs te doen met de uitgangen AUX 3 en AUX4. Slechts een beetje geflikker van lichten.

Ik heb de volgende instellingen uitgeprobeerd, echter niet met het gewenste resultaat. Ik heb geen lokprogrammer, maar wel de software op de pc.
cv 31 = 16
cv 32 = 2
cv 490 = 16  (AUX 3)
cv 506 = 16

cv 31 = 16
cv 32 = 3
cv 266 = 32 (AUX 4)
cv 282 = 32

Wie o wie kan mij verder helpen?

groet,
Hans
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Ben op 12 March 2015, 21:13:37
Hans,

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Naamloos_119.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Naamloos_119.jpg)

CV31 = 16, CV32 = 2
----------------------
CV330 =   9
CV346 =   6
CV362 =  32
CV378 =  16
CV394 =   0
CV410 =   0

Uitgaande van de default V4 waarden.

Gr, Ben.

Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Hans.F op 13 March 2015, 09:14:26
Hallo Ben,
Hartelijk dank voor je snelle reactie. Ik heb jouw Physical outputs echter opgeslagen onder de toetsen F5 en F6 en het werkt (uiteraard, anders had jij het niet zo opgegeven).
Ik heb nu de volgende mogelijkheden:
F0 = Headlight rijrichting afhankelijk (dus alleen de onderste witte led)
F1 = toplight CAB2 rijrichting onafhankelijk (dus alleen de bovenste witte led)
F2 = toplight CAB1 rijrichting onafhankelijk (dus alleen de bovenste witte led)

F5 = headlight + toplight rijrichting  afhankelijk (dus onderste en bovenste witte led)
F6 = sluitlicht rijrichting afhankelijk (dus alleen de rode led)

De volgende stap zou kunnen zijn: F7 = iets dat knippert, F8 = gevarensein. (Ik heb een TC en heb dus maar 8 functietoetsen).
Tot zover bedankt voor de hulp.

Ik heb echter nog een ander vreemd verschijnsel. Mijn vraag is of iemand dit herkent en / of een simpele oplossing weet.
Het doet zich alleen voor direct nadat alles voor de eerste keer is opgestart. (dus stroom op de baan en de TC op groen).
Nadat ik het loc adres heb ingegeven en een rij commando heb gegeven, duurt het 2 tot 3 seconden voordat de loc in beweging komt. Ook bij het indrukken van een functietoets duurt het 2 tot 3 seconden voordat het licht aangaat.
Zet ik vervolgens de loc stil en geef opnieuw een rijcommando, dan komt de loc wel direct in beweging en ook de lichten reageren meteen.
Ook bij het programmeren krijg ik soms een foutmelding. Oplossing: in rij stand zetten, stukje laten rijden, doorgaan met programmeren, klaar.
Momenteel is de kap verwijderd. Al je goed luistert met je oor tegen het chassis, dan hoor je een zacht brommen.

Vraag: Wie herkent dit ook?
Of zou het iets kunnen zijn van vuile wielen, los draadje bij wielstel. Of kan het op een ernstiger probleem duiden.

Voordat ik het vergeet: Ik moet de loc nog inrijden. Afgelegde rij afstand tot op heden is hooguit 2 meter vooruit en 2 meter achteruit.

Groet,
Hans



Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Jasperkc op 16 March 2015, 07:21:43
Hallo allemaal,

Ik was begin maart bij ontraxs en zag daar het beschreven model. Op mijn vraag hoe de front en sluitseinen werken werd mij gewezen op de 6polige schakelaar. Hiermee kan je de verlichting tussen lok en rijtuigen uitschakelen. Hoop dat dit de vraag was?

Groet Jasper
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Remunj op 16 March 2015, 08:46:17
De schakelaars zijn voor analoog gebruik.
Bij digitaal regelt de decoder e.e.a.
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Arjan73 op 16 March 2015, 11:27:34
Dus op een digitale modelbaan is het gebruik van deze schakelaars zinloos?
Met mijn rode MM is het namelijk nog niet gelukt om bij geduwd bedrijf de seinen aan de rijtuigzijde uit te schakelen. ???
Het is mij wel gelukt om na een reset van de decoder deze permanent kortsluiting te laten genereren. :'(
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Hans.F op 16 March 2015, 13:11:07
Spoorgenoten,
In de handleiding staat dat voor het goed functioneren van de lichtfuncties bij digitaal gebruik de dip switches 1 t/m 4 uit dienen te staan.
AUX 3 en 4 hebben betrekking op de sluitlichten en dienen wel aan een functietoets toegewezen te worden.

Arjan, Wat bedoel je met permanente kortsluiting? En waar zit deze sluiting; in de loc of in de decoder?

groet,
Hans
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Arjan73 op 16 March 2015, 13:50:40
Hans,

Met permanente kortsluiting bedoel ik dat het volgende.
Wanneer de lok met decoder op het spoor staat en ik de MultiMaus centrale inschakel dan meldt deze direct kortsluiting.
Dit gebeurt ook wanneer ik de MM loskoppel van de baan en aansluit op een rollerbank en hierop de lok plaats of wanneer de lok daar al op staat.
Eigenlijk krijg ik ten alle tijde een melding van korstluiting.
Na het uitnemen van de decoder en het plaatsen van de dummystekker blijkt de lok gelukkig wel op een analoog baantje te functioneren. :) Ook het plaatsen van een andere decoder heeft op de digitale baan een positief resultaat. :)
Kennelijk is er iets goed mis met de decoder. Dit is gebeurt nadat ik getracht had om met de MM de seinen aan een zijde uit te kunnen schakelen. Nadat dit cv wijzigen niet het gewenste resultaat gaf heb ik de decoder gerest en kortsluiting is het gevolg.
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Zoedelaar op 29 March 2015, 12:04:11
Gister de Traxx opgehaald. Vandaag wilde ik locadres programmeren met de rode muis echter als ik de loc op het programmeerspoor zet gaan alle lichten meteen vol aan en geeft de loc een piepend geluid. Bij het toekennen van het adres geeft de loc een schok en gaan vervolgens weer de licht en gepiep aan. Wat kan dit zijn? Iemand ervaring hiermee? Of is de decoder bij aflevering al direct kapot?

Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Joop_L op 29 March 2015, 12:21:35
Zoiets had ik dus ook met een Porter van Bachmann.....Er zat geen decoder in  ::) Misschien bij jou dus of kapot of er ontbreekt een decoder.
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Floris op 29 March 2015, 12:42:23
Gister de Traxx opgehaald. Vandaag wilde ik locadres programmeren met de rode muis echter als ik de loc op het programmeerspoor zet gaan alle lichten meteen vol aan en geeft de loc een piepend geluid. Bij het toekennen van het adres geeft de loc een schok en gaan vervolgens weer de licht en gepiep aan. Wat kan dit zijn? Iemand ervaring hiermee? Of is de decoder bij aflevering al direct kapot?

Als ie twee rail is zit er standaard géén decoder in......
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Chris op 29 March 2015, 13:24:07
Daar zit geen decoder in, dus nog even inprikken.
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Zoedelaar op 29 March 2015, 17:22:32
Bedankt voor de reacties! Ik ben waarschijnlijk te verwend geraakt bij mijn laatste aankopen (trein én trams) waarbij de decoders reeds ingebouwd waren  ;D
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Arjan73 op 31 March 2015, 07:25:44
Dus op een digitale modelbaan is het gebruik van deze schakelaars zinloos?
Met mijn rode MM is het namelijk nog niet gelukt om bij geduwd bedrijf de seinen aan de rijtuigzijde uit te schakelen. ???
Het is mij wel gelukt om na een reset van de decoder deze permanent kortsluiting te laten genereren. :'(
Inmiddels is mijn decoder in rook opgegaan en via de dealer retour naar ESU gezonden.
Mij rest nog wel de vraag hoe ik met de lokprogrammer en bijbehorende software versie 4.4.16 aan een zijde van de lok de front- en sluitseinen kan uitschakelen en aan de andere zijde van de lok deze seinen met de rijrichting te kan laten wisselen?
Een printscreen zou mij enorm helpen.
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Ben op 31 March 2015, 07:39:26
Is dit wat je wilt?

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Naamloos_120.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Naamloos_120.jpg)

Met F0 schakel je de witte seinen en met F1 de rode seinen, beiden richting afhankelijk.

Zelf heb ik het zo:

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Naamloos1_6.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Naamloos1_6.jpg)

F0 schakelt afhankelijk van de richting het witte sein en het rode sein. F1 idem maar dan andersom.

Gr, Ben.
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Arjan73 op 31 March 2015, 07:45:07
Ben, dit helpt mij enorm :)
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Guillaume38 op 02 May 2015, 15:13:28
Hoi allemaal.
Ik krijg de sluitseinen niet geprogrammeerd met De multimaus van roco.
Wie heeft n oplossing of tips.

Groetjes Guillaume
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: henk op 02 May 2015, 15:15:15
Maus updaten.
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Chris op 02 May 2015, 15:16:33
En dat kan op een digitale dag van Roco.

Volgende week :

Donderdag bij MTE
Vrijdag bij Bentink
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Mug op 09 May 2015, 11:07:18
Even iets heel anders mbt tot de frontseinen.
Is het jullie ook opgevallen dat bij de nieuwe NS Traxxen NS
de binnenste seinen als frontsein gebruikt en de buitenste
als sluitsein?
Bij aflevering was dit andersom.

Zie: https://www.flickr.com/photos/69195288@N07/16365531892/in/pool-2678586@N24/ (https://www.flickr.com/photos/69195288@N07/16365531892/in/pool-2678586@N24/)

Frits
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: rail4marcel op 09 May 2015, 11:40:06
De binnenste zijn voor groot licht.
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Klaas Zondervan op 09 May 2015, 11:50:15
En waar zitten de sluitseinen dan?
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Ben op 09 May 2015, 13:25:45
De buitenste seinen zijn leds en gecombineerd wit / rood. De binnenste zijn witte lampen. Dat is wat een grootspoor kenner mij vertelde n.a.v. een vraag.

Gr, Ben.
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Klaas Zondervan op 09 May 2015, 13:35:52
Okee, toch eens van dichtbij bekijken als ik er een in het echt tegenkom.
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Remco vM op 09 May 2015, 16:40:13
De buitenste seinen zijn leds en gecombineerd wit / rood. De binnenste zijn witte lampen. Dat is wat een grootspoor kenner mij vertelde n.a.v. een vraag.

Gr, Ben.
de 186 heeft volgens mij geen ledverlichting. Maar ik mag er al weer een tijdje niet mee rijden dus me geheugen zou me in de steek kunnen laten  ;)
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Maarten.T op 09 May 2015, 17:20:52
Plaatje van het front van de 186 239. Hier zijn alle lampunits te zien. Van de onderste lampen de buitenste kunnen zowel wit als rood branden. Is net welke keuze er is gemaakt door de machinist. De lok rijdt inmiddels alweer een tijdje bij NS internationaal. De lampen die gebuikt worden zijn halogeenlampen. Bij de BR 189 zitten er inderdaad LED's in combinatie met halogeenlampen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_6044_01.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_6044_01.jpg)
Foto: Eigen collectie
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Mug op 09 May 2015, 22:17:12
Dit zou dus betekenen dat de sluitseinen van de ACME 186 001 IC Direct correct zijn
maar die van mijn ACME 186 236 Fyra niet want daarbij zijn de binnenste seinen rood.

Frits
Titel: Re: ACME 186 NS Hispeed
Bericht door: Ben op 10 May 2015, 11:08:51
Klopt, de Acme Fyra lok's zijn niet correct. Het zijn nog de oude kappen met de seinen in de kap.

Gr, Ben.