BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: vnauta op 24 September 2007, 15:41:52
-
Volgens mij is de eerste gemondernisserde koploper ingebruik gesteld. kan dat kloppen?
Ik zat vanochtend te wachten op Zoetermeer toen de intercity hard langs kwam rijden richting den haag cs. De voorste van de drie gekoppelde koplopers glimde nogal(teken dat ze pas gespoten zijn) ook was de blauwe band aan de voorkant rond inplaats van recht.
Bij aankomst op CS reed hij net weer weg en zag dat er ook een groot(groter dan die op de sprinter drietjes) digitaal bestemming boord(hoe noem je dat?) op zat daarnaast zater er nieuwe licht units in. Ze waren zwart met de cilindervormige inham waar het licht in zit zilver.
Ze ziet er weer goed uit.
Heeft iemand al foto's van dat ding. Ik heb helaas geen nummer gezien.
gr victor
-
De eerste is al in april in dienst gesteld.
Voor afbeeldingen even googlen zou ik zeggen. ;)
-
Volgens mij zijn er al
drie twee toch drievier 8) in de actieve dienst. Het begon met de 4011 en de 4012. De 4013 is onderweg?
Zie ook wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Intercitymaterieel) en wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Afwijkende_reizigerstreinen_en_goederenlocs_in_Nederland#ICM_.28Koploper.29)
Groet,
Erik
-
De 4013 is ookal actief aanwezig ;D. Zag hem bijna daglijks op station Amsterdam Centraal staan...
-
oh dan heb ik ze gemist. ;D
Kom toch dagelijk twee keer op den Haag CS maar heb er nooit een zien staan. stom toeval denk ik.
bedankt voor jullie reacties 8)
-
Volgens mij rijden ze alleen nog maar op de lijn A'dam-Amersfoort. Hoewel de 4011 al een paar dagen op Rotterdam CS is gesignaleerd op een zijspoor.
-
Volgens mij rijdt er ook 1 tussen deventer / amersfoort / a'dam
gr paul
-
De 4015 wordt binnenkort al verwacht, dus dat maakt 5. ;)
-
Zie het bericht over NedTrain hier boven
-
Ik heb met lentetoer al in de kop van 4011 gezeten, en al mogen rijden ;D
De 4012/13 reden de pendeldienst tussen CS en Zaanstraat vorig weekend.
Tjah, alleen de 4014 nog niet gezien, maar zo te horen rijd deze dus al.
De 4015 stond trouwens al in de hal toen de 4011 de perspresentatie kreeg ;)
-
De 4015 is vandaag afgeleverd. ;)
-
Bij aankomst op CS reed hij net weer weg en zag dat er ook een groot(groter dan die op de sprinter drietjes) digitaal bestemming boord(hoe noem je dat?) op zat daarnaast zater er nieuwe licht units in. Ze waren zwart met de cilindervormige inham waar het licht in zit zilver.
Ze ziet er weer goed uit.
De koplampen van de eerste zoveel Koplopers hebben een soort witte koker waar de lampen in zitten. Deze is bij de revisie gebleven (bij de andere Koplopers is dat deel zwart of donkergrijs). Het is dus niet nieuw. :)
-
En hoe is de rijervaring in die vernieuwde dingen? Vooruitgang of achteruitgang?
Groeten, Jaap
-
De trein rijd voor uit, dus ik neem aan dat het een vooruitgang is ;) ;)
-
Hoewel de 4011 al een paar dagen op Rotterdam CS is gesignaleerd op een zijspoor.
Dat klopt helemaal ;D . Hij rijdt ook al mee in intercity's vanaf Rotterdam Centraal naar Amersfoort Schothorst of Leeuwarden.
mvg,
Matthijs
-
Een mooie bijnaam zou zijn: Doodloper! 8)
-
En hoe is de rijervaring in die vernieuwde dingen? Vooruitgang of achteruitgang?
Groeten, Jaap
Mijn ervaringen waren uitermate goed! Het is er zeker op vooruit gegaan al zeg ik het zelf. Hier is echt over nagedacht, niet van dat goedkope bezuinigings plastic interieurtje zoals VIRM heeft.
-
Keurig treinstel, ziet er strak en eigentijds uit. Eén (groot) nadeel vind ik persoonlijk de onhandig geplaatste afvalbak die tussen de stoelen van de plaatsen voor je is geplaatst.
-
ik vind ze er erg goed uitzien alleen heb ik er nog niet ingezeten helaas........die dingen rijden helaas (nog) niet in brabant :'(
-
Een mooie bijnaam zou zijn: Doodloper! 8)
Ik ga voor stoploper ;D
op mijn site zijn ook een paar foto's te zien van de ICMm: http://treinfan.ophetspoor.net (http://treinfan.ophetspoor.net)
dan eerst de fotovdweek kijken, daarna via het menu naar foto's koplopers ;)
-
De 4016 had deze week al een onderhoudsbeurt in onnen en eind deze maand wordt de 4017 verwacht.
-
Ik heb er in gezeten naar eurospoor ;D
-
jammer ik heb hem alleen richting rotterdam zien gaan terwijl ik naar zoetermeer moest(stond in gouda) dus als ik 1 treintje later had genomen... :(
Wesley
-
Dus het totaal komt nu op 7?
Mvgr Jan Wiebrand
-
Wat ik heb begrepen is het zo dat op een gegeven moment elke twee weken een nieuwe koploper de deur uit moet.
Manuel
-
in de praktijk +/- 1 in de maand.
rond de 25e wordt er weer 1 overgebracht van haarlem naar onnen.
dan kunnen we daar alles goed werkend maken. :D
-
Ze rijden nog steeds niet naar Eindhoven helaas.
-
Meestal vanuit het westen op Enschede, Leeuwarden en Groningen.
En voor de mensen die de mendini 4023 nog op de gevoelige plaat vast willen leggen,
nog ongeveer een maand en dan zal die ook uitgekleed worden in Haarlem.
Helaas, :'( want ''er gaat niets boven Groningen'' ;D
-
De koplopers rijden beter dan de niet gemoderniseerde stellen. Volgens mij zijn ook de stinkende remmen verleden tijd (NB. was dat gebrek aan onderhoud of waren dat gewoon verkeerde onderdelen? Bij redelij hard remmen ruik je in die oude koplopers de laatste tijd zo'n lucht van verschroeide koppelingsplaten).
De stoelen in de 1e klasse zien er beter uit, maar zitten voor mij minder (verdikking in de rugleuning zit voor mij op de verkeerde plaats, zodat je naarvoren gedrukt wordt.) Ook de herindeling van die oude 'werkcoupés" is een drama. Stoelen dichter op elkaar lijkt het wel.
Het uiterlijk is dan wel weer mooier: nieuwe donkerdere blauwe lak. Zijn de deuren in de koppen trouwens nog steeds werkend of worden deze tijdens de modernisering dichtgelast nu ze niet meer gebruikt worden?
-
@ucsdcom,
Alle apperatuur uit de deuren is verwijderd...
En dus een plaat ervoor.
Dus werkende kopdeuren.
Niet meer... :(
mvg,
Stijn de Vreede
-
onder icmm zitten de zelfde remsloffen als icm en verder is de tractie installatie ook het zelfde gebleven. maar er is wel 1 voordeel er zit geen mog meer onder maar een statische omvormer. weer een onderhouds looppad minder. ;D
-
Hoeveel zijn er nu van? Stuk of 7?
Zag er vandaag 3 in een tijdbestek van nog geen uur, eerst in Zwolle in de IC Groningen - Den Haag, met vertrektijd 12.46. Vervolgens reed mij in Wierden er één voorbij in de IC Den Haag/ Rotterdam - Enschede en toen ik in Hengelo kwam om 13.35 zag ik de 4011 gereedstaan voor vertrek richting Rotterdam/Den Haag. Een half uur later zag ik de trein die mij in Wierden voorbij reed weer in Hengelo. ;D
Een dag vol met ICMm'tjes :P
-
De 4017 is nu weg uit Haarlem, dus 7 stuks.
-
De 4017 heeft afgelopen weekend onnen verlaten na een afleveringsbeurt. En verder zijn de 4023 (mendini) 4024 en de 4025 buiten dienst gegaan. De 4022 is nog wel in dienst en de 4026 staat met een tractie storing in onnen.
-
Ik zag vandaag de 4027 in Deventer staan... Dacht nog maar een paar weekjes in dit jasje. Heb alvast afscheid van m genomen... ;)
-
heel verstandig maar mijn trots is helaas al buiten dienst 4023 ;)
nu is er helemaal niets meer van groningen. na de 1838 en nu de 4023.
-
De mBk is al leeg, en morgen voor demontage van de AB.
-
kunnen ze het magazijn in onnen ook opruimen met al die gekleurde zitjes. die worden vast niet in een ander stel geplaatst. :D
-
worden er wel eens banken verkocht uit treinstellen ofzo? Het lijkt me wel vet om zo'n gekleurd ding op me kamer te hebben :D
Wesley
-
De NS zelf verkoopt ze niet, misschien de sloper maar ik heb het nog nooit gehoord. maar
Ik heb er 1 tekoop, maar dan uit hondekop.
Compleet met rekken, vuilnisbak, etc.
Beetje reclame maken he :P
Willem
-
ehhm, op dit moment even geen geld(is deschuld van Artitec ;D en Piko) maar een hondekop bank is veel leuker. eh de grote vraag... wat wil je ervoor hebben? ;)
Wesley
-
PM.
-
Ik heb zelf nog niet in een gemoderniseerde koploper gezeten. Ben wel benieuwd. Ach in ieder geval voor mij een aanleiding om weer een keertje naar Railz Miniworld te gaan ;D
De renovatie vordert in ieder geval zoals ik lees in dit draadje.
Mvgr Jan Wiebrand
-
rond de 20e zal de 4018 onnen wel bezoeken voor een afleveringsbeurt. :D
-
Daar was die vanochtend dan, de 4018 in onnen voor een afnamebeurt.
hij zal in de loop van deze week weer in dienst komen. En verder rijdt de 4022 ook nog steeds in het rond, vorige week is die nog in onnen geweest ivm een tractie storing. :D
-
vrijdag A.S. komt de 4019 naar onnen.
-
worden er wel eens banken verkocht uit treinstellen ofzo? Het lijkt me wel vet om zo'n gekleurd ding op me kamer te hebben :D
Wesley
Zo'n rooie bank zie ik wel zitten, heb ik menig uurtje op doorgebracht! ;D
-
Op het station van Eindhoven hebben ze een restaurant voor de helft ermee volgebouwd
;D
-
Zo'n rooie bank zie ik wel zitten
Als je ze ziet zitten, heb je er te lang op gezeten hoor :P
Wesley
-
De 4019 wordt pas begin januari aangepakt. En de 4018 heeft Onnen ook nog niet verlaten
-
Wat ik een groot nadeel vind is de plaats van het prullenbakje bij sommige banken in de 2e klas bij de gemoderniseerde koploper. Heb altijd ruzie met die dingen. Die beperken de beenruimte voor lange mensen ;D 8)
mvg,
Matthijs
-
Daarom ben ik ook blij dat ik klein ben ;D :P
Vind ze wel mooi fris in hun nieuwe jasje. Herken ze al van verre ;D
-
Blijven de ICMm 3 delig of worden ze ook 4 delig?
-
ICMm blijft ook na de revisie (4011-4097) gewoon als driedelig treinstel rondrijden. :o
-
wat gebeurt dan met de extra tussenrijtuig?
-
Extra tussenrijtuig?
-
de 4011 - 4097 zijn driedelig en blijven dat dus ook. De viertjes worden vooralsnog niet gemoderniseerd. Zo oud zijn die ook nog niet...
-
Is ook zo en bovendien duurt hun revisietermijn tot 2010 dus die zullen dus ook zo nog wel even zo rondrijden. Overigens moet ik nog steeds in z'on gemoderniseerde ICM gaan reizen. Heb ik nog niet gedaan :(
Mvgr Jan Wiebrand
-
Nedtrain hoopt rond 2010 de revisie afgerond te hebben van de icm1/2 stellen en dan zullen de icm 3/4 stellen er achteraan gaan. verder staat de 4019 al een aantal dagen op onnen waar de SBFk aan 1 zijde geheel in onder gespoten. verder wordt dit stel pas in week 1 onderhanden genomen om bedrijfsvaardig te maken.
-
Vandaag de 4018 gespot in Deventer, ingeklemd tussen de 4054 (rechst) en 4218 (links). De stellen stonden te wachten op hun volgende dienst. Op het koersbord staat Amersfoort, maar ik dacht dat ze werden ingezet als spitstrein tussen Deventer en Amsterdam.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1000362_2.jpg)
Toen ik even later in de trein zat zag ik verder op het emplacement de 4011 en 4014 staan met een onbekend viertje. Ook deze stond te wachten om ingezet te worden tussen Dv en Asd.
-
Kijk, dáár houdt nou niemand rekening mee bij zo'n koploper renovatie; moeten in Barendrecht alle borden aangepast worden..... ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/bcity.jpg)
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/bcity2.jpg)
Staat ook een beetje suf hoor ;)
mvg,
Stijn de Vreede
-
LoL! De spleet tussen de deuren zit er in het echt volgens mij nog steeds, alleen zijn de deuren nu in werkelijkheid dichtgelast.
-
naar welke ICM(m) heb jij gekeken? ;D , het is nl een gele plaat ipv 2 delen. ;)
Wesley
-
Yep; de twee deuren worden vervangen door één kunststof plaat.
-
Ik heb 4 februari voor het eerst in een gemoderniseerd treinstel gezeten. De 4012 had de eer mij te vervoeren ;D En ook al was het maar voor een half uurtje, het was de moeite waard. NS heeft zijn best gedaan hoor :)
Mvgr Jan Wiebrand
-
Zag vandaag in station Gouda voor het eerst dat een trein bestond uit alleen maar gemoderniseerde koplopers (2 stuks). ;D
mvg,
Matthijs
-
Een klasgenoot had uit het raam van school (Windesheim) een trein gezien wat bestond uit 2 ICMm en 2 ICM, vrij grote kans dat je dezelfde ICMm's hebt gezien Matthijs!
-
LoL! De spleet tussen de deuren zit er in het echt volgens mij nog steeds, alleen zijn de deuren nu in werkelijkheid dichtgelast.
misschien een beetje laat maar er zit nogsteeds een zwarte rand om die plaatt toch??
-
Dat is de naad tussen de deuren en de rest van de kop. Die naad zie je ook op de ICMm, kijk maar op de foto in het onderste bericht van pagina 4 ;D
-
Een klasgenoot had uit het raam van school (Windesheim) een trein gezien wat bestond uit 2 ICMm en 2 ICM, vrij grote kans dat je dezelfde ICMm's hebt gezien Matthijs!
Dat zou inderdaad kunnen. Dan zijn die 2 ICM en de 2 ICMm denk ik in Utrecht aan elkaar gekoppeld. En de trein onderweg was naar Leeuwarden en Groningen 8) ;D
mvg,
Matthijs
-
hallo
hier wat plaatjes van de Koploper 4014 in Hengelo.
(http://img246.imageshack.us/img246/6474/dsc00665mo3.jpg)
koploper 4014, op 30 september 2007 te hengelo
(http://img246.imageshack.us/img246/2069/98082109qa0.jpg)
stuurtafel van koploper 4014.
-
Ik heb 4 februari voor het eerst in een gemoderniseerd treinstel gezeten.
Dat moest natuurlijk zijn 4 januari. Stom van me en dan zie ik het nou pas :o
Mvgr Jan Wiebrand
-
Dat had ik direct al gezien, maar niets gezegd... ::)
@Ruben, mooie dag gehad in Hengelo? ;D
-
@Ruben, mooie dag gehad in Hengelo?
Hengelo was super :) :) :) :)
mogen ze van mij vaker doen. alleen dan wat dichter bij mijn huisje :)
heb meer foto's van de koploper. die komen op www.ruben2foto.tk te staan. ;D
groeten.
-
op de boven genoemde site staat overigens ook de rest van Hengelo.
groeten.
-
Rijdt 4019 inmiddels alweer rond?
-
Ik heb ´m afgelopen week diverse keren voorbij zien komen in Zwolle ::)
-
momenteel rijden de 4011-4019 in de dienst, de 4020 is ook al klaar, maar rijdt nog niet met reizigers :D
-
Er is volgens mij door de verbouwing van de drietjes ook een 4-tje aangepast. Ik zat vanochtend namelijk in de 4444 2e klas, maar wel met gordijntjes en stopcontacten. Ze hebben deze koploper dus toch eindelijk aangepakt. Niet zo lang geleden heb ik de 4444 nog gezien met 2 1e klas bakken dus de verbouwing moet niet zo heel lang geleden hebben plaatsgevonden.
Het blijft dus wel een bijzondere verschijning voor de spotters, want er zitten ngo steeds twee rijtuigen in met minder ramen.
Sander
-
Niet zo lang geleden heb ik de 4444 nog gezien met 2 1e klas bakken dus de verbouwing moet niet zo heel lang geleden hebben plaatsgevonden.
4444 is eerder deze maand aangepast, met behoud van nummer.want er zitten ngo steeds twee rijtuigen in met minder ramen.
Minder ramen?
-
momenteel rijden de 4011-4019 in de dienst, de 4020 is ook al klaar, maar rijdt nog niet met reizigers :D
he jasses wat gaat dat toch snel :(
maar nou meot er wel een andere naam komen natuurlijk ;D koplopen kan je niet meer ;)
tijs
-
leuk zo'n opknapbeurt, maar hadden ze nou niet gelijk een anderkleurtje kunnen geven, of is hun voorraad geel en blauw nog niet op? :)<"b />
Groeten Jeroen
-
Minder ramen?
Een eerste klasbak heeft toch minder ramen dan een tweede klas, of heb ik het nu mis? Al dat moderne spul daar ben ik toch iets minder in thuis dan het oude.<òò />
Sander
-
Een eerste klasbak heeft toch minder ramen dan een tweede klas
Vaak wel ja, maar niet bij ICM (en ICR); 1e en 2e klas-bak hebben allebei 10 ramen. Handig natuurlijk bij ombouwacties zoals destijds bij deze 4444.
Julius
-
Wat is er nog handig aan een koploper?
Niet dat ik ze niet mooi vind, integendeel, maar ze zijn nu net als andere treinstellen. Je niet meer kunt doorlopen.
-
leuk zo'n opknapbeurt, maar hadden ze nou niet gelijk een anderkleurtje kunnen geven, of is hun voorraad geel en blauw nog niet op? :)
IC-kleuren zijn IC-kleuren en dus rijdt ICMm ook in de kleuren van het product 'IC' rond.
-
he jasses wat gaat dat toch snel :(
maar nou meot er wel een andere naam komen natuurlijk ;D koplopen kan je niet meer ;)
tijs
Doodloper, floploper ;D
-
Wat is er nog handig aan een koploper?
Niet dat ik ze niet mooi vind, integendeel, maar ze zijn nu net als andere treinstellen. Je niet meer kunt doorlopen.
Dat klopt, maar wat wil je hiermee nu zeggen?
- Peter
-
Dat was gewoon een vraag. ;)
Ik hoop dat de NS de ICM nog lang laat meedraaien. :D
mvg,
Daan
-
Na zo'n rivisie gaat een treinstel volgens mij nog 20 jaar mee. En dan is hij helemaal versleten en wordt gesloopt. Dus hij gaat nog ongeveer 20 jaar mee.
-
IC-kleuren zijn IC-kleuren en dus rijdt ICMm ook in de kleuren van het product 'IC' rond.
Snap ik, maar men had nu voor een nieuwe frisse huisstijl kunnen gaan, toch?
Succes
-
Ja precies de Beneluxtrein rijdt ook al in een zuurstok kleurstelling rond ;D 8)
mvg,
Matthijs
-
Ik dacht dat ze Wit/Blauw met gele streep werden.
-
Nee de sprinters krijgen de vlaflip kleurstelling. ;)
Wesley
-
Ja precies de Beneluxtrein rijdt ook al in een zuurstok kleurstelling rond ;D 8)
Dat is dan ook geen IC-product (ook al rijdt het nu tijdelijk als BNL-IC, maar een concept van HSA.
-
Deze week zat ik dus voor het eerst in een gereviseerde koplper. Wat viel mij op bij de tweezitters. Ze hebben achter de rugleuning van de stoel voor je ter hoogte van je knieen een heel irritant prullenbakje geplaatst. >:(
1. Het prullenbakje is klein genoeg dat het na 2 lege blikjes vol zit.
2. Het prullenbakje is groot genoeg om je knieen danig te bezeren.
3. Door het in het midden te plaatsen wordt je gedwongen kaarsrecht te zitten, ook als er niemand naast je zit.
4. Het prullenbakje oogt totaal niet. Het ziet eruit alsof de NS vergeten was prullenbakjes aan te schaffen...
Voor de Nedtrain medewerkers die nu meelezen, kunnen jullie vanaf de vervolgserie >4020 niet gewoon de prullenbakjes op de oude plek terugmonteren.
-
Hier een plaatje, in December op Utrecht CS geschoten. Je ziet hier duidelijk de verschillen in de koppen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_5334.jpg)
-
Deze week zat ik dus voor het eerst in een gereviseerde koplper. Wat viel mij op bij de tweezitters. Ze hebben achter de rugleuning van de stoel voor je ter hoogte van je knieen een heel irritant prullenbakje geplaatst. >:(
1. Het prullenbakje is klein genoeg dat het na 2 lege blikjes vol zit.
2. Het prullenbakje is groot genoeg om je knieen danig te bezeren.
3. Door het in het midden te plaatsen wordt je gedwongen kaarsrecht te zitten, ook als er niemand naast je zit.
4. Het prullenbakje oogt totaal niet. Het ziet eruit alsof de NS vergeten was prullenbakjes aan te schaffen...
Voor de Nedtrain medewerkers die nu meelezen, kunnen jullie vanaf de vervolgserie >4020 niet gewoon de prullenbakjes op de oude plek terugmonteren.
Hier ben ik het 1000% mee eens, heb het zelf ook al aangegeven in dit draadje, vooral lange mensen hebben hier last van (ik wel). Mijn knieen hebben altijd ruzie met dat prullenbakje.
Het was zeker geen lang persoon die dat prullenbakje op die plek bedacht heeft ;D Hopelijk gaat dat in de andere treinstellen nog veranderd worden. Net zoals dat tafeltje bij die vierzitters, die vind ik persoonlijk ook te ver uitsteken. Zoals het in de oude koploper zat was het prima en had er niemand last van.
De buitenkant ziet er goed uit, nu alleen de binnenkant nog op die paar punten dan is het een top treinstel 8)
mvg,
Matthijs
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/bcity2.jpg)
Staat ook een beetje suf hoor ;)
mvg,
Stijn de Vreede
misschien is dat wel een ICM 4-tje
-
Deze week zat ik dus voor het eerst in een gereviseerde koplper. Wat viel mij op bij de tweezitters. Ze hebben achter de rugleuning van de stoel voor je ter hoogte van je knieen een heel irritant prullenbakje geplaatst. >:(
1. Het prullenbakje is klein genoeg dat het na 2 lege blikjes vol zit.
2. Het prullenbakje is groot genoeg om je knieen danig te bezeren.
3. Door het in het midden te plaatsen wordt je gedwongen kaarsrecht te zitten, ook als er niemand naast je zit.
4. Het prullenbakje oogt totaal niet. Het ziet eruit alsof de NS vergeten was prullenbakjes aan te schaffen...
Voor de Nedtrain medewerkers die nu meelezen, kunnen jullie vanaf de vervolgserie >4020 niet gewoon de prullenbakjes op de oude plek terugmonteren.
Hier een nedtrain medewerker, wij doen alleen maar wat NSR ons opgeeft, en soms, vinden wij zelf ook, gaat DESIGN voor het praktisch.
Dus voor klachten NSR.
-
Kijk, dáár houdt nou niemand rekening mee bij zo'n koploper renovatie; moeten in Barendrecht alle borden aangepast worden..... ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/bcity.jpg)
misschien is dit wel een ICM 4-tje.
ik had bij mijn vorige post een voutje gemaakt :-X
-
dan pas je je vorige post toch aan, en anders, het is toch geen belangrijke toevoeging...
-
Ik heb even een vraag. Waar staan de letters ELD voor? Zal wel iets te maken hebben met dat het een elektrisch treinstel is maar weet iemand dat?
Mvgr Jan Wiebrand
-
EL staat voor ELekstrisch treinstel en de D betekent dat er een bagageafdeling aanwezig is. Al is dat laatste bij de Koploper moeilijk te zien.
-
4020 is net gespot in Apeldoorn!
-
Die heeft afgelopen week onnen verlaten.
Bij de 4444 is de mA weer mB geworden, Geen extra 1e klas meer.
Waneer zal die weer gewoon 4231 gaan heten. ;D
-
vanmiddag de 4015 gezien ;Djoepieeeee ;D
-
Hoever zijn ze nu?
4020?
Daan
-
3 posts boven je staat het antwoord. :)
-
Ja, dat dacht ik ook maar ik wist het niet helemaal zeker daarom zette ik ook 4020? onder mijn vraag ;)
-
Gister behoorlijk wat gemoderniseerde treinstellen gezien in 't Harde. op nummervolgorde: 4015, 4017, 4018, 4019, 4020. Ze spreken me zeer aan en ik wil heel graag weer een ritje maken in z'on treinstel :D
Mvgr Jan Wiebrand
-
er komt toch elke 2 weken z'on treinstel terug ???
-
Weet niets van nummers, daarvoor zit ik ook te hoog boven het spoor, maar zie dagelijks de gemoderniseerde koplopers voorbij rijden.
Ze rijden ook heerlijk (regelmatig Heerenveen-Utrecht CS). Als je daarna weer in de 'gewone' moet zitten (en ik rij alleen 1e klas), heb je het idee met een uitgewoonde bak te maken te hebben.
-
Alleen dat prullenbakje tussen de 2 stoelen in vind ik persoonlijk een minpunt. Heb pas 2 keer in zo'n gemoderniseerde koploper gezeten en beide keren heb ik wel ruzie gehad met prullenbakje ;D Zit veel liever in zo'n 'gewone' koploper.
mvg,
Matthijs
-
In de praktijk 1 treinstel in de maand weer de baan op
-
Ik vind het persoonlijk niks.
Je stapt in en je merkt direct die (vervelende) warmte.
Zelf bediening met de blazers is weg.(vond ik altijd verrekte handig) Echt een min punt.
Ramen kunnen niet open.nog een min punt.
Interieur ziet er goed uit verder.
Greetz:Menno
-
Dat de ramen niet open kunnen is natuurlijk vanwege het verhaal wat Airco heet... ;)
-
Ja idd en die persoonlijke waaiers die mis ik juist!!
Greetz:Menno
-
Gisteren naar Rotterdam geweest en tot Utrecht reed de 4022 (de oude) mee (ging naar Den Haag). Dit vond ik erg raar omdat deze allang buiten dienst moest zijn om gemoderniseerd te worden. Weet iemand hoe dit zit? Doen ze het niet op volgorde?
-
Jawel, alleen de 4022 gaat wat later. Deze kwam ook later in dienst naar ik meen.
-
Wat ik mee gekregen heb van collega's (OB Onnen) heeft de 4022 een tijd buiten dienst gestaan, daardoor zal die ook later aan de beurt zijn voor revisie.
De 4027 is ook al vertrokken naar Haarlem
-
Okee, bedankt voor het antwoord. Dit verklaart veel. En de 4026 is ook al voor revisie naar Haarlem afgereisd? Deze stond langs de kant staat ergens in dit draadje.
-
de 4022 is toch al biuten dienst gesteld, waarschijnlijk ook voor revisie. verder zijn de 4026 en de 4027 al in revisie.
-
De 4021 zal ook 1 deze dagen weer in dienst komen. Staat nu in Onnen.
-
Weet je zeker dat de 4022 nu buiten dienst is gesteld? Ik zag m vorige week echt rondrijden in z'n oude jasje! (Enschede - Den Haag Centraal)
-
ja die is vorige week buiten dienstgesteld voor revisie.
-
klopt het dat bij de ICMm 4 tjes de doorloopkop in er e hersteld word ???
-
Ik ken nog geen ICMm 4tje en al helemaal geen waar de doorloopkop in ere word hersteld.
Willem
-
klopt het dat bij de ICMm 4 tjes de doorloopkop in er e hersteld word ???
Zou je het zelf geloven als ze dat bij de 3tjes niet doen... ???
-
ik heb het volgens mij een keer gelezen in de rail magazine
-
Fout gelezen. Er is tot op heden nog geen sprake van geweest.
-
oke
-
Er is eerst wel sprake van geweest om een aantal doorloopkoppen te reviseren en dan bij een aantal treinstellen in te bouwen, maar doordat de kostenpost nu al oploopt voor de revisie hebben ze daar maar van af gezien. In de ICMm stellen zijn nog wel div onderdelen aanwezig voor een doorloopkop, alleen op de stuurtafel zijn de knoppen en meldlampen niet meer aanwezig. Maar er zijn ook wel meer icm stellen waar de doorloopkoppen al zijn verwijderd.
-
Ik zat vandaag in de ICMm 4011, daarbij viel het mij op dat in de glasplaat, halverwege het koprijtuig BFK, enkele gaten zitten. Zie hieronder. Ik vroeg mij af waarom deze gaten erin zitten. Weet iemand dat hier?
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1000590_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1000590_2.jpg)
Vergroting:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1000599_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1000599_2.jpg)
-
Volgens mij zijn die voor de toekomstige infodisplays die in de koplopers moeten komen.
Sander
-
dat klopt, alleen dat project staat ook al weer op losse schroeven.
-
Jaaaaaaaa ik zag er vandaag ook 1 rijden, tussen Hattem en Zwolle. Ze hadden die eletronische koersborden wel iets mooier mogen aanbrengen vind ik.
Groeten Jeroen
-
hoezo mooier
-
ik zag vrijdag de 4021 op rotterdam staan.
Hoelang duurt het voordat de 4022 in gebruik wordt genomen?
En: heeft iemand een link waarop ik een mooie wallpaper van een gereviseerde koploper kan vinden?
Het lukt me niet om een goeie te vinden.
alvast bedankt
-
De 4022 zal nog wel even duren, deze is enkele weken geleden pas uit dienst genomen. Volgens mij is de 4023 (de oude mendini) de volgende, deze is namelijk al een paar maanden buiten dienst.
Kijk voor plaatjes eens op www.manuelspot.nl (http://www.manuelspot.nl)
-
Welke nr de eerstvolgende gereviseerde Koploper is weet ik niet. Maar kunnen ze die k*% vuilnisbakjes niet even ergens anders monteren dan op de rugleuning van de stoel voor je. Ik heb al een paar keer lelijk mijn knieen gestoten tegen die rotdingen >:(
Voor de duidelijkheid: vroegah plaatsen ze dergelijke bakjes onder de ramen. Nu midden op de achterleuning, waar je rechter of linker been parkeert (afhankelijk van of je links of rechts zit)
-
ik vind ze van buiten vrij goed opgeknapt van binnen heb ik ze nog niet zelf ervaren,
vind deze kleur ook mooier en die lampen vind ze echt vet geworden
-
Deze gemoderniseerde koplopers (het zijn er ondertussen meerdere)
Ze rijden op meerdere trajecten, vorige week een trein gezien bij voorburg richting Utrecht die bestond uit drie gemoderniseerde stellen. Het zitcomfort is prima. Als echte hollander toch een puntje van kritiek. Bij de tweezits banken zit de prullen aan de stoel voor je. Geheid dat je je knieën stoot hier aan. Maar voor de rest een hele verbetering.
-
Bij de tweezits banken zit de prullen aan de stoel voor je. Geheid dat je je knieën stoot hier aan.
Zoals al meerdere malen door "ervaringsdeskundigen" gemeld.
Eric
-
De 4022 zal nog wel even duren, deze is enkele weken geleden pas uit dienst genomen. Volgens mij is de 4023 (de oude mendini) de volgende, deze is namelijk al een paar maanden buiten dienst.
De 4024 is al in Onnen aangekomen.
-
ik vind ze van buiten vrij goed opgeknapt van binnen heb ik ze nog niet zelf ervaren,
vind deze kleur ook mooier en die lampen vind ze echt vet geworden
Wat is er anders geworden aan de lampen dan?
De eerste vervolgserie ICM had in de ruimte van de frontseinen namelijk altijd al een witte achtergrond, in tegenstelling tot de later afgeleverde stellen.
Of bedoel je wat anders??
Jeroen
-
De 4024 is al in Onnen aangekomen.
Somda vermeld dat deze is afgeleverd, dacht dat die dus in dienst was. Das dus niet zo maar al wel in Onnen :)
Verder is de 4028 uit dienst genomen, gisteren de 4029 nog op de plaat gezet. Die heeft dus ook niet lang meer te gaan.
-
dit bedoel ik dat witte van binnen in plaats van dat zwarte
en zeg nou zelf ieder word toch verliefd op dat geel oranje
amber
Hier een plaatje, in December op Utrecht CS geschoten. Je ziet hier duidelijk de verschillen in de koppen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_5334.jpg)
-
Ik vind het maar een dom idee om de doorgang onder de koppen weg te halen. Waarom heet de trein uberhaupt Koploper? Omdat je onder de koppen door kan lopen naar het volgende treinstel. Hebben de ontwerpers zo hun best gedaan om een treinstel te maken, en dan later wordt hij gewoon zo veranderd dat het ontwerp eigenlijk nergens meer op slaat. Maar ik vind ze wel mooi, de versgespoten treinstellen staan goed op het Nederlandse net.
-
Ik vind het maar een dom idee om de doorgang onder de koppen weg te halen. Waarom heet de trein uberhaupt Koploper? Omdat je onder de koppen door kan lopen naar het volgende treinstel. Hebben de ontwerpers zo hun best gedaan om een treinstel te maken, en dan later wordt hij gewoon zo veranderd dat het ontwerp eigenlijk nergens meer op slaat.
Is er ooit al geopperd zo'n doorloop van twee koplopers neer te zetten in het Spoorwegmuseum in Utrecht? Niet de hele trein, die is verder niet zo bijzonder, maar gewoon alleen de eerst paar meter van de kopbakken. Dan kan je als bezoeker toch zien/ervaren hoe dat er heeft uitgezien!
Maurice
-
Ik vind het maar een dom idee om de doorgang onder de koppen weg te halen.
Tja, je kunt je afvragen: was het wel zo'n jofel idee om die doorloopkoppen uit te vinden? Nederland is niet het enige land waar treinstellen samengevoegd en gesplitst worden; toch zie je een dergelijke oplossing op weinig andere plaatsen.
Die paar mensen die tijdens de reis van het ene naar het andere treinstel lopen, kunnen ook wel over het perron lopen. Daar heb je geen dure en onderhoudsgevoelige doorloopkopinstallatie voor nodig.
Het was natuurlijk wel een geweldig gezicht, maar misschien dat achteraf gezien het nut slechts beperkt was.
- Peter
-
Vooral het afschaffen van de railtender heeft er een goed aandeel in ook..
Iets kan er wel leuk uitzien en wel leuk klinken, maar als het geen nut heeft, is het zonde van het geld.
-
kwam vandaag langs werkplaats tilburg en daar stond een losse kopbak van een ICM. helaas kon ik geen nummer zien. weet iemand of dit een bak is die nu gemoderniseerd word?
-
Dat kan sowieso neit omdat de rivisie plaats vind in Haarlem. Dus zal het niet van een stel zijn dat in rivisie is.
-
kwam vandaag langs werkplaats tilburg en daar stond een losse kopbak van een ICM. helaas kon ik geen nummer zien. weet iemand of dit een bak is die nu gemoderniseerd word?
deze staat er al een hele tijd. ik heb geen idee waarom ie daar staat
-
Gisteren in amersfoort de 4011, 4019, 4020 en de 4024 gezien.
Groetjes,
Robbert
-
deze staat er al een hele tijd. ik heb geen idee waarom ie daar staat
In Tilburg wordt de '' CW Compressor " uitgevoerd.
Onder de sb(f)k worden de knorretjes (zoals ze bij nedtrain worden genoemd) vervangen door 2 atlas copco compressoren.
-
Het nummer is: 4054
Groetjes,
Robbert.
-
In Tilburg wordt de '' CW Compressor " uitgevoerd.
Onder de sb(f)k worden de knorretjes (zoals ze bij nedtrain worden genoemd) vervangen door 2 atlas copco compressoren.
is dit een soort airco of zoiets ???
-
Een compressor bouwt luchtdruk op. Belangrijk. Remmen werken op lucht,
de deuren, stroomafnemer, rijrichtings schakelaar en ga zo maar door.
En de letters CW staan voor Construtie Wijziging.
-
Ik zag net op Youtube een filmpje met de gereviseerde ICMm 4025.
Ik ben op zoek naar een plan indeling hoe deze stellen er nu uit zien.Alle info is zeer welkom bij mij omdat ik van plan ben een stel te gaan bouwen in model en welke schaal dit wordt verklap ik nog niet :D :D
groetjes edwin
-
welk filmpje is dat? Volgens mij zijn ze nog niet verder dan de 4024 ???
-
4025 heeft er ook al weer een testrit op zitten en zal eerdaags ook wel afgeleverd worden.
Verder rijdt nu ook ICM-IV 4206 met een boegdeur van ICMm, deze is hersteld van aanrijdingsschade en heeft gelijk een nieuwe deur gekregen. Verder is dit treinstel niet gerenoveerd o.i.d.
-
ik zat gister in de 4024 van Rotterdam naar Gouda.
het wemelde van de ICMm's daar: de 4015, 4016 en 4020 stonden daar ook.
vaag trouwens dat de 4024 eerder is dan de 4022 en 4023...
-
de 4012 stond gisteren op een opstelspoor op het station in Enschede en zou rond een uurtje of tien s,avonds weer in dienst komen.
groetjes edwin
-
De 4025 komt ook 1 deze dagen in dienst.
vaag trouwens dat de 4024 eerder is dan de 4022 en 4023...
De beide stellen zijn eerder een tijd buitendienst geweest en hadden op dat moment hun revisie termijn er nog niet opzitten. Bij de 4022 is toen de tijd een andere tussenbak in geplaatst (ICR). en de reden van de 4023 weet ik zo niet.
Maar de 4023 wordt nu als eerste verwacht
-
Een ICR bak die in een ICM is geplaatst?
-
Ja maar de indeling is wel geheel aangepast en luchtdouches zijn er in gebouwd. maar dat is +/-8 jaar geleden geweest.
Er zijn er 2 afwijkende icm stellen in omloop.
De andere is de 4044 met een ICM 0 ab bak.
-
Op Somda wordt gemeld dat de 4024 eerder in revisie is gegaan omdat deze ook eerder is afgeleverd. Dat de 4022 een ICR tussenbak heeft wordt niet vermeld (en het lijkt me ook best lastig die ertussen te zetten).
-
Dat lijkt mij absolute flauwekul, dat komt namelijk bijna neer op nieuwbouw...
-
De 4023 is afgelopen weekend aangekomen in Onnen waar hij een onderhoudsbeurt heeft gekregen. In het treinstel zijn de sporen van de mendini niet helemaal uitgewist, vooral in de doorloopkop ruimtes waar de zijkanten nog gewoon blauw zijn met rode stippen.en zo zijn er buiten het oog van de reizigers nog wel meer sporen te vinden.
Verder is de 4248 ook weer in dienst gegaan. Daarbij zijn de kopdeuren van de sbfk vervangen door de welbekende polyester plaat, die ook toegepast zijn bij de icmm s.
En verder bestaat het treinstel uit de mbdk van de 4246. En is dat dan wel vermeld op somda. Er worden meer bakken doorgewisseld dan dat menig mens hier weet. ;D
Bij de virm's komt dat bijna wekelijks voor. ;)
-
Hoever zijn ze nu ?? 4026 ???
En dan bedoel ik welke ze aan het verbouwen zijn,
en welke er al daarvoor uit dienst zijn
MVG Salvador
-
De 4026 staat in onnen en heeft afgelopen nacht een onderhoud gekregen.
En verder is de eerste icm1b ook uit dienst voor revisie. (4031)
-
Oke,
Bedankt TRDL NRD
Mvg Salvador
-
ik zag vandaag de 4282 met op een kop een dichte kant zoals hij bij een ICMm te zien is. is dit een soort prototype of wat is het??
-
Nee, dit stelletje heeft aanrij schade gehad en is daarvan hersteld en daarbij is alvast de plaat gemonteerd ipv een setje deuren...
-
ik zag vandaag de 4282 met op een kop een dichte kant zoals hij bij een ICMm te zien is. is dit een soort prototype of wat is het??
Dat is knap. Hebben ze er dan nog 22 stellen bij gebouwd. ::) Volgens mij loopt ICM3/4 van 4201 tot 4250. ;)
-
Daar klopt iets niet in die berekening. :)
- Peter
-
kan ook de 4262 geweest zijn maar het leek duidelijk op een 8 en geen 3.
-
dit wordt uhm... ronduit psychedelisch nu.
-
* laat maar, ik moet voortaan beter lezen :P Over psychedelisch gesproken...
-
De sbfk van de 4206 en de sbfk van de 4248 zijn voorzien van dichte kop.
en verder 4201-4230 (icm3) en 4232-4250 en 4444 (icm4) en meer 4delige icm stellen zijn er niet.
-
klein foutje
4282
moet natuurlijk zijn
4248
ik wist dat het met een 8 was dus
maakt verder niet uit.
maar het komt dus door schade
-
Is dit misschien de 4248
https://images.beneluxspoor.net/bnls/Even_Wat_Fotos_Maken_010.jpg
en de achterkant https://images.beneluxspoor.net/bnls/Even_Wat_Fotos_Maken_011.jpg
ik vond het er wel raarr uitzien ;D .
Oja de foto's heb ik gisteren gemaakt in Naarden.
MVG Salvador.
-
Inderdaad eer raar gezicht, de ene kop nog met gewone deuren, de andere kant is al dicht. En ook heeft het treinstel nog die gewone blauwe baan.
Maar goed, we weten nu hoe dat komt.
Harm
-
Dat is inderdaad de 4248, die heeft de afdekkap voor de ak er nog op zitten.
En dat is bij de 4206 al verwijderd, maar heeft de plaat ook maar aan 1 kant.
-
De 4206 op 27 april in Amersfoort:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/NS_ICM_4206_Amersfoort_s.jpg)
-
Dat is inderdaad de 4248, die heeft de afdekkap voor de ak er nog op zitten.
En dat is bij de 4206 al verwijderd, maar heeft de plaat ook maar aan 1 kant.
Volgens mij heeft die Afdekplaat voor de AK er niks mee te maken of bedoel je soms de deuren voor de doorloopkop ;)
-
Het klopt wel hoor, de 4206 is herkenbaar aan het ontbreken van de koppelingsplaat, kijk maar op de foto.
-
Oh ja, de beugel en het hoedje hebben ze zeker niet teruggehangen...
-
Vandaag de 4025 gezien!!
-
Volgens Somda zijn ook de 4026 en 4027 afgeleverd. De 4022 en 4028-4032 worden momenteel gemoderniseerd.
-
de 4026 rijdt al een tijdje rond en had zn eerste ebk al te pakken. ivm defecte
omvormer
-
De 4027 is nog niet afgeleverd, moest voor "achterstallig" onderhoud naar onnen en zal weer terug gaan naar Haarlem.
-
afgelopen drie dagen 8! verschillende gemoderniseerde koplopers gezien! op rotterdam
-
Klopt, ik was gisteren vrij en heb een dagje getreind.
Heb er een aantal gespot op de lijn Rotterdam - Amerstfoort Vathorst.
Zag gisteren ook nog iets specials op station Heiloo.
De trein Alkmaar - Maastricht werd gereden met een DD-AR stam 7451 en loc 1724. ???
Normaliter bestaat deze trein uit 2 VIRM en word deze trein gesplitst in Sittard.
Zeker materieel te kort?? ???
Je zal maar om 19 uur van Alkmaar naar Heerlen willen.... >:(
Jarno
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/NS_ICM_4206_Amersfoort_s.jpg)
Deze vind ik er beter uitzien dan de gemoderniseerde koploper. Hmm misschien leuk projectje voor mn lima koploper die ik nog heb staan hier in de vitrine.
mvg,
Matthijs
-
De 4022 staat in onnen ook al klaar om in dienst te komen.
verder is de 4034 ook al buiten dienst gesteld. Zo blijven er nog maar weinig icm1 stellen over.
-
Ik weet niet of het mensen ook al een beetje opgevallen is hier.
Maar ik werd laatst door iemand erop geatandeerd dat de tweede klas kussens nu al bij zomige stellen aan vervanging toe zijn omdat het er al niet meer uit zal zien. Nu ben ik dus eens gaan kijken in de tweede klas en het is inderdaad al bij veel stellen één grote smeerzooi. En dan is nog het mooiste dat ze bij NedTrain ook nog niet eens 1 kussen kunnen vervangen van de ICMm omdat deze er gewoon nog niet zijn. Beetje jammer dus. En dan vraag ik mij dus af heeft het nu echt wel zin om gestofeerde kussens te gebruiken in de trein. want net als in de DM90 stellen ziet het er al heel snel niet meer uit integenstelling van sky bekleding.
Manuel
-
In het magazijn van ob onnen liggen genoeg icmm zittingen, hooftsteunen en zo.
Maar ik zag tijdens een a-b tje een vieze plakbende was in de 4012. Maarja dat is iets voor dat die onderhoud krijgt.
-
Nou hier in het oosten is aan geen 1 onderdeel te komen van de ICMm. ze gaan hier ook regelmatig buiten dienst omdat het gewoon niet gerepareerd kan worden. Dan heb ik het niet over de banken maar over technische mankementen.
Manuel
-
Mensen, het lukt mij maar niet om een mooie wallpaper te krijgen van de ICMm!
Ik wil er al een tijdje één!!
Tips zijn welkom!
Vandaag trouwens de 4012, 4015, 4016, 4023 en 4027 gezien.
-
Ik zou zeggen geef je mail adres dan mail ik wel wat foto's.
MArcel
-
Zoiets ?:
(http://farm4.static.flickr.com/3079/2549354956_f5389335de.jpg)
Groetjes,
Robbert
-
Nou hier in het oosten is aan geen 1 onderdeel te komen van de ICMm. ze gaan hier ook regelmatig buiten dienst omdat het gewoon niet gerepareerd kan worden. Dan heb ik het niet over de banken maar over technische mankementen.
Manuel
Ander materieel gaat ook zo vaak een dag buiten dienst, omdat de onderdelen uit het landelijk magazijn moeten komen.
Zo bijzonder is dat dus niet...
-
@ robbert,
zeer knappe foto ;D
-
zeer knappe foto ;D
Correctie: zeer knap fotótoestel (400D) ;D ;D ;D
Groetjes,
Robbert
-
allebei dan ??? ;D ;D ;D ;D
-
De 4028 en 4029 staan al op Onnen voor aflevering. Verder heeft de 4037 zn laatste onderhoudsbeurt gehad voordat deze naar haarlem gaat (volgens de planning moest deze op 08 juni al in Haarlem staan). Na de 4037 zal de 4051 (eerste ICM2) afreizen naar Haarlem. Daarna zal de 4044 (met ICM0 middenbak) deze weg ook gaan volgen.
-
4030 gaat vrijdag proefritten.
-
he he eindelijk weer 1 die rijvaardig naar onnen komt ipv een bouwpakket ;D (4027)
-
Hoezo?
-
Die was nog niet eens elektrisch afgebouwd en na 4 dagen in Onnen gestaan is die weer terug gesleept naar Haarlem. ;D Hij kon nog niet eens op eigen kracht rijden. :-X
-
Slim... :P
-
Ik heb vandaag in de 4027 mogen zitten (tussen Deventer en Apeldoorn). Zo te lezen is deze dus net opgeleverd. Dat verklaard dan ook waarom de banken (in tegenstelling tot n eerder bericht hier) er nog goed uitzagen en de trein zelfs nong nieuw rook. Ziet er allemaal erg netjes uit! Alleen dat prullebakje he...het vreet wel beenruimte, maar dat was ok al eerder aangehaald.
tot zo ver mijn eerste ritje i de vernieuwde koploper!
-
Maar in uitgerekend een Nederlandse trein gaan ze beenruimte inperken? Dat is toch een beetje raar, Nederlanders staan niet echt bekend om hun korte benen.
- Peter
-
Die was nog niet eens elektrisch afgebouwd en na 4 dagen in Onnen gestaan is die weer terug gesleept naar Haarlem. ;D Hij kon nog niet eens op eigen kracht rijden. :-X
Als je niet eens weet waarom dat was hou dan alsjeblieft je mening dan even voor je, mag er helaas niet over uitwijden.
-
Eh, Johnny, begrijp ik het goed dat je (a) iemand op een nogal botte manier de mond probeert te snoeren en (b) geen bron vermeldt?
- Peter
-
De reactie van Johnny kan ik begrijpen, er zijn altijd personen die de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de kleppel hangt is hetzelfde als een mening hebben maar niet weten waarom de trein in Onnen heeft gestaan. En de bron is Johnny zelf, als NS medewerker.
Marc.
-
ik wil niemand de mond snoeren, alleen wij moeten werken met beslissingen die gemaakt worden waar we soms ook niet helemaal blij mee zijn. Het vervelende aan de 4027 zit nog een heel ander verhaal wat "polïtiek" niet helemaal correct is, en ja de bron ben ikzelf, gisteravond nog aan de 4030 gewerkt tot 23:30.
-
In dat geval blijft de vorm van je bericht over. :) Maar goed, het is al wat duidelijker dan voorheen.
- Peter
-
Is het voor mij mogelijk om op afspraak een kijkje te nemen bij nedtrain haarlem, waar ze de koplopers reviseren?
-
Goed, iedereen tot 10 tellen en GEEN reactie meer plaatsen over het Onnen verhaal.
Anders afkoelperiode, dus op slot.
-
Vandaag heb ik weer een stukje gereden in een gemoderniseerd treinstel, in dit geval was het de 4022. Wat zitten die treinstellen toch heerlijk ;D Verder zie ik regelmatig gemoderniseerde treinstellen door 't Harde rijden. Ze doen volgens mij dus weer probleemloos hun rondjes zoals altijd ;D
Mvgr Jan Wiebrand
-
Is het voor mij mogelijk om op afspraak een kijkje te nemen bij nedtrain haarlem, waar ze de koplopers reviseren?
Over het algemeen lukt dit niet. Anders komt iedereen maar vragen of ze mogen komen kijken. En daar kan het revisie proces onder lijden. Het proces bij ICMm is erg strak op elkaar afgestemd. Maar er komen nog genoeg stellen die revisie moeten krijgen.
Daarvoor zijn juist de open dagen om dan een kijkje achter de schermen te nemen bij een werkplaats. Ik moet toegeven deze dagen zijn schaars. Maar wel leuk. ;) Weet ik uit ervaring ;D
-
4029 is in dienst genomen! zag hem staan op rdam cs.
wanneer is er een open dag?
Weet je dat?
gr Pieter
-
k zag vandaag waarschijnlijk de 4016 en er zit NU al weer graffiti op >:(
-
Gisteravond rond kwart voor zeven zag ik vier 'oude' koplopers leeg rijden ten noorden van Assen in de richting van Onnen. Kon helaas niet zien welke nummers de koplopers hadden...
Wellicht weer vier nieuwe koplopers voor een verbouwing dus.
Maurice
-
Koplopers worden in Haarlem verbouwd en vanuit Onnen in bedrijf genomen. Zullen wel voor regulier onderhoud naar Onnen geweest zijn.
Gr.
Eric
-
k zag vandaag waarschijnlijk de 4016 en er zit NU al weer graffiti op >:(
Ik zag gisteren de 4022 in Amersfoort en daarvan was de achterste bak (welke dat was kon ik niet zien) over bijna de hele lengte voorzien van grafity.
-
ik snap de relatie tussen graffity en ICMm niet helemaal....
Die lui intresseert het niet of het een wel of niet gereviseerd stel is, en die dingen hebben gewoon een x procent kans dat ze onder komten te zitten.
Eerlijk gezegd zie ik niet in wat er bijzonder is aan graffoty, sterker nog, naar mijn mening werkt het alleen averechts om het erover te hebben.
-
Dat mag je vinden. Ik vind het gewoon jammer dat een stel idioten het nodig vinden om eigendommen van anderen met hun "kunstwerken" te vernielen.
-
Als je er een beetje andere mening op nahoudt, staan de aanhalingstekens om "eigendommen" en niet om "kunstwerken". :)
Maar verder heeft Thom wel gelijk, de discussie over graffity (wat je trouwens heel anders uitspreekt dan 'gravity', maar dat terzijde) is eindeloos en ook eem beetje oeverloos.
- Peter
-
Ik zou een trein met graffity niet laten rijden voordat 'ie schoon is.
-
ben ik dan effe blij dat jij niet degene bent die dat bepaalt... anders stond ik elke morgen voor jan *** op de trein te wachten.
-
Is er een lijst wanneer de nieuwe treinstellen in dienst worden genomen?
in welke regelmaat worden ze ongeveer afgeleverd?
wat is tot nu toe de laatste?
Groeten Pieter
-
Tijdje geleden nog in 1 (4016) gezeten en het zelf bediening met de blazers vond ik altijd verrekte handig!!
Blijft Echt een min punt die airco.
Ook vele mensen om mij heen hoorde ik er over klachen dat de niet reviseerden toch beter waren omdat de ramen open konden en de waaiers persoonlijk waren af te stellen.
Greetz:Menno
-
ik zat vandaag in de 4052, die gemoderniseerd was.
ik heb ook de 4040 gezien, maar nog niet 4041-4051.
hoe kan dat?
-
De 4052 fungeert als prototype voor de revisie van de ICM-serie 4051-4097. Deze zijn wat verschillend van de serie 4011-4050. En daarom is de 4052 wat eerder gereviseerd.
-
Hoi Allen,
Nog even over grafitie/y
http://www.youtube.com/watch?v=-uUfeqjMWug (http://www.youtube.com/watch?v=-uUfeqjMWug)
Gaat niet helemaal om het filmpje. Treinen zijn daar wel aardig schoon.
Lees het commentaar van munimobsta en de reactie erop.
1500000 dollar boete als je gepakt word!!!
Misschien iets voo hier.
Groeten Jeroen
-
Ik zou een trein met graffity niet laten rijden voordat 'ie schoon is.
is op zich niet eens zo'n raar idee, hebben ze in New York ook gedaan en dat heeft (samen met een heel pak andere maatregelen)
er voor gezorgd dat de graffiti plaag waar de New Yorkse metro van pakweg 1973 tot 1985/6 last van had zo goed als uitgeroeid is.
een voorbeeld:
(http://images.nycsubway.org/i15000/img_15696.jpg)
(http://images.nycsubway.org/i3000/img_3346.jpg)
(http://images.nycsubway.org/i41000/img_41846.jpg)
is nu nagenoeg Graffiti vrij daar.
sorry voor de OT
Sander