BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Railhopper op 29 November 2014, 19:50:41
-
NS-dochteronderneming Abellio bestelt zes tweewagenstellen van het type Flirt bij de Zwitserse fabrikant Stadler. De stellen gaan vanaf december 2016 dienst doen op het traject Gouda–Alphen aan den Rijn.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/flirt_gouda_alphen_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/flirt_gouda_alphen_2.jpg)
De nieuwe treinstellen, de eerste van dit type in Nederland, krijgen de huisstijl van R-net mee en worden onder meer uitgerust met wifi, usb-oplaadpunten, een rolstoelvriendelijk toilet, dynamische reisinformatie en een lounge en kidscorner.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/flirt_gouda_alphen_590x290.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/flirt_gouda_alphen_590x290.jpg)Lees ook: Rood van R-net rukt op in de Randstad
Een kleine groep machinisten krijgt een opleiding voor eenmansbediening. De treinen worden in de loop van 2016 geleverd, en onderhouden bij NS-dochter NedTrain.
http://www.ovmagazine.nl/2014/11/nsabellio-stelt-nieuwe-huisstijl-gouda-alphen-voor-2002/
-
ah de eerste R-NET treinen.
staat goed :D
Hopelijk komt er tegen die tijd ook een model van.
Groeten Martijn
-
Weer een eilandbedrijfje, heel efficiënt dus weer .......
Ook lekker gevarieerd werk voor het handje vol machinisten.
Die politiek ook ....... :-\
-
Inderdaad lang leve de aanbestedingen :-) not...
Zullen wel nieuwe machinisten zijn.
-
Men zal ongetwijfeld hierdoor overcomplete geraakte Mcn'en bij NSR een baan bij Abelio aanbieden...
-
Top op heden zijn bij de losse aanbestede lijntjes volgens mij nog geen NS personeelsleden over gegaan.
In ieder geval niet bij de Valleilijn, de Vechtdalllijnen en de Merwede-Lingelijn.
-
Klopt. Dat zal ook echt niet snel gebeuren. NSR kan ze ook prima zelf gebruiken.
-
Lilliput heeft al een Flirt trein in het assortiment.
Die is niet gelijk aan bovenstaand plaatje.
Deze trein is al voor verschillende maatschappijen geleverd dus ik verwacht er wel een model van.
http://www.stadlerrail.com/en/vehicles/flirt-3/ (http://www.stadlerrail.com/en/vehicles/flirt-3/)
-
Ik ben wel benieuwd of er gewoon NS machinisten op blijven rijden, en of die slagen dan in een dienst opgenomen zijn.
-
Het zijn wel fraaie treinstellen ,ook de kleur kan een boel doen bovenstaande combinatie is zeer geslaagd.
Neem aan dat piko er wel eens mee kan komen, want in Duitsland rijden de eerste stellen al en er zullen vele kleurvarianten volgen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/7and88gz.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/7and88gz.jpg)
plaatje geleend van DSO een duits forum waar ik dagelijks op kijk.
mvgr Evert en Bas
-
Finger weg ?
Heeft de Duitse forens hekel aan deze treinen, of zijn ze altijd vertraagd ;D
Maar dat Abellio naar Nederland komt is een rare (bedrijfs) politieke manoeuvre die alleen maar lastig is wat bedrijfsvoering betreft.
Maar gelukkig heb je de OV chipkaart, zo dat ze de extra kosten kunnen dekken. :P
De kleuren zijn wel makkelijker dan geel, straks geen gezeur meer over de juiste kleur geel ;D
Neem aan dat piko er wel eens mee kan komen, want in Duitsland rijden de eerste stellen al en er zullen vele kleurvarianten volgen.
Ik denk eerder aan Liliput, die heeft de Flirt al in haar programma zitten.
De Flirts in deze uitvoering gaan ook in Duitsland rijden, echt vriendlijk zien ze er niet uit...
(http://www.raillynews.com/wp-content/uploads/abellio-300x195.jpg)
(www.raillynews.com)
-
Weer een eilandbedrijfje, heel efficiënt dus weer .......
Ook lekker gevarieerd werk voor het handje vol machinisten.
Die politiek ook ....... :-\
Wees blij als je werk hebt.
-
kidscorner.
Voor dat kleine roteindje?
-
Men zal ongetwijfeld hierdoor overcomplete geraakte Mcn'en bij NSR een baan bij Abelio aanbieden...
Ik weet niet waar jij deze onzin vandaan haalt hoor, maar bij NSR zijn eerder tekorten aan mcn dan dat ze overcompleet verklaart zijn.... :(
Ook lekker gevarieerd werk voor het handje vol machinisten.
Dordrecht - Geldermalsen, Zwolle - Emmen, Amersfoort - Ede - Wageninge is qua afstand iets langer, net zo eentonig.
Top op heden zijn bij de losse aanbestede lijntjes volgens mij nog geen NS personeelsleden over gegaan.
In ieder geval niet bij de Valleilijn, de Vechtdalllijnen en de Merwede-Lingelijn.
Dus wel ;)
Wees blij als je werk hebt.
Heerlijke dooddoener weer :P
-
Inderdaad, machinisten over hebben we niet momenteel.
-
Top op heden zijn bij de losse aanbestede lijntjes volgens mij nog geen NS personeelsleden over gegaan.
In ieder geval niet bij de Valleilijn, de Vechtdalllijnen en de Merwede-Lingelijn.
Op de vechrdallijnen rijden oud NS machinisten ;)
-
Maar niemand wilde in principe over geschoven worden. Alleen die uit Emmen konden geen kant op. Bij NS blijven was geen optie, praktisch gezien. Er waren genoeg open vacatures.
Met vriendelijke groet,
Michel
-
En idd. Al die enkele lijntjes ben ik geen voorstander van. Eentonig werk en inefficiënt qua kosten en exploitatie. Maar ja, de NS is er vanaf hè en de politiek heeft z'n heilige aanbestedingen ........ ::)
Met vriendelijke groet,
Michel
-
Maar niemand wilde in principe over geschoven worden. Alleen die uit Emmen konden geen kant op. Bij NS blijven was geen optie, praktisch gezien. Er waren genoeg open vacatures.
Met vriendelijke groet,
Michel
Dat klopt niet helemaal, er is gevraagd wie er over wilde gaan, en er waren maar een paar die mee wilde
De rest zit in groningen of Zwolle.
-
Was dus vrije keuze. Of over of lange forenzen afstand. Geen verplicht overschuiven zoals bij bus concessies.
Ik verwacht niet dat NSR machinisten tijdens hun dienst een deel Gouda-Alphen gaan rijden voor Abellio of als aparte dienst geheel op die lijn. Dan begeeft NS zich namelijk wel op heel glad aanbestedingsijs .....
Met vriendelijke groet,
Michel
-
Ik had begrepen dat niemand van standplaats Emmen over wilde naar Arriva. Maar wellicht dat later toch nog mensen van keuze zijn veranderd.
-
Was/waren ook maar een handje vol machinisten.paar daar van wouden veel reizen dus naar zwolle of Groningen. Of omdat ze al op leefdtijd waren.
-
Van voormalig NS standplaats Emmen is wel geteld 1 persoon over gegaan.
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
-
Maar niemand wilde in principe over geschoven worden. Alleen die uit Emmen konden geen kant op. Bij NS blijven was geen optie, praktisch gezien. Er waren genoeg open vacatures.
Met vriendelijke groet,
Michel
Ze konden alle kanten op hoor. In Zwolle, Groningen Leeuwarden konden de collega's zo ingepast worden. Er is niemand, maar dan ook niemand gedwongen over te gaan naar Arriva. De optie om gewoon lekker bij NS te blijven is wel degelijk geboden, en op 1 collega na, is dat ook gewoon gebeurd.
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
-
Ja, uiteraard konden ze alle kanten op. Niemand gaat vanaf NS verplicht over. Of ze het recht hebben WEL over te gaan weet ik niet. Fijn dat je bij NS mag blijven, maar ver reizen moet je maar kunnen en willen, dag in dag uit.
-
Er zijn anders best veel mensen die voor hun werk veel moeten reizen. Zo dikgezaaid zijn de banen ook weer niet hoor...
-
En de klant mag weer extra in en uitchecken.... want wat is dat nou voor raar kort stukje Gouda–Alphen aan den Rijn??
-
Een stukje van 19 minuten om precies te zijn...
-
Ja, uiteraard konden ze alle kanten op. Niemand gaat vanaf NS verplicht over. Of ze het recht hebben WEL over te gaan weet ik niet. Fijn dat je bij NS mag blijven, maar ver reizen moet je maar kunnen en willen, dag in dag uit.
Er is ook helemaal niemand die hier in dit topic geroepen heeft dat er Mcn over MOETEN, alleen dat ze waarschijnlijk zoals altijd de keuze krijgen...
Daarnaast zal er niemand langer of korter hoeven reizen, want zowel Gouda als Alphen zijn volgens mij geen standplaatsen, dus hoeft daar niets aan te veranderen voor de Mcn die bij NSR blijft, hij zal alleen niet op die lijnen meer komen...
-
En de klant mag weer extra in en uitchecken.... want wat is dat nou voor raar kort stukje Gouda–Alphen aan den Rijn??
Je zult maar met korting meereizen met iemand. Steeds weer dat kortingsproduct op je OV****Kaart laden...... Dat is het echte probleem, het nog steeds niet eenmalig kunnen in en uit checken....
**** = chip
-
Ik vind het design niet zo slecht. Om maar eens weer On-topic te gaan ::) ;)
Groet,
Michel
-
Daarnaast zal er niemand langer of korter hoeven reizen, want zowel Gouda als Alphen zijn volgens mij geen standplaatsen, dus hoeft daar niets aan te veranderen voor de Mcn die bij NSR blijft, hij zal alleen niet op die lijnen meer komen...
Alphen is ten tijde van de A32 Lightrail project wel een standplaats geweest. Schaften konden we in een portocabine nabij de onderhoudsloods die er toen stond of in het hotel nabij het station. Kregen we voor diensttarief koffie en voor een gereduceerde prijs broodjes. Gouda heeft een schaftlocatie. Maar Albellio zal daar wel wat aan gaan doen neem ik aan.
-
er komt een vaste groep machinisten die op de NS R-Net flirt gaan rijden. deze groep heeft standplaats Gouda. deze groep gaan er een jaar rijden en dan komt er weer een nieuwe groep machinisten en die rijden een jaar en dan komt er weer een nieuwe groep enzovoort. deze nieuwe machinisten komen vanaf de MBO machinisten opleidingen. en de oude groep gaat over naar een gewone standplaats van de NS