BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Nico Hoogerwerf op 05 August 2014, 21:21:26
-
Ik kwam deze tegen op een ander forum...
Mooi of lelijk, ik laat het in het midden. Lijkt wel een beetje op de 1300 met de grote vishaak.
http://www.railcolor.net/index.php?nav=1000006&file=bomb_186001_53&action=image
Groet,
Nico
-
Eh, kijk eens in het Fyra draadje.
Was het een paar dagen geleden al gemeld. 8)
Hier dus
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46980.2865.html
-
Was de bedoeling dat uit het Fyra-draadje te splitsen, dus ga hier maar verder (y)
Gr, Bert
-
is al bekend of de ICRm die erachter komt in de reguliere IC kleurenschema geschilder/geplakt worden?
of in een andere lay-out voor IC-Direct?
Groeten Martijn
-
Ze maken de loc speciaal geel/blauw zodat er oranje/groene rijtuigen aan kunnen. :P
-
@Rick,
Oranje groen ? BAM rijtuigen bedoel je ? ;D
Groeten Ruud B.
-
Kan dit draadje dan worden omgedoopt in ''[HSL] Intercity Direct''? Lijkt me een naam die wat meer dekking geeft aan de inhoud.
-
Er komen gewoon ICRm rijtuigen met de bekende geel/blauwe kleurstelling achter.
-
doet me denken aan een loc van een starter set in H0 (Piko NS 1900?)
-
En het is natuurlijk 186 001 zonder punt.
-
@Timtrein,
Doe het dan helemaal goed en vergeet de e niet ; E 186 001 ;D ( zie foto )
Groeten Ruud B.
-
Kan dit draadje dan worden omgedoopt in ''[HSL] Intercity Direct''? Lijkt me een naam die wat meer dekking geeft aan de inhoud.
Titel zo beter?
Gr, Bert
-
Om nou voor elke NS HSL Intercity Direct Traxx-loc een eigen draadje te beginnen ..... ;)
-
De Piko is ook zo slecht niet
(https://farm4.staticflickr.com/3726/11194222054_c81e387253_b.jpg) (https://flic.kr/p/i4cjdw)DSC_1332_024 (https://flic.kr/p/i4cjdw) by RhB-Mikey (https://www.flickr.com/people//), on Flickr
Maar de blauw/gele gaat aardig wennen
-
Die Piko kleurstelling bevalt me beter, en dat nummer ook.
Mvg, Michel
-
eerste stam staat klaar in haarlem, zes bakken met BDs als getrokken rijtuig, en meerspanning geschikt gemaakt....(geel/blauw)..
-
Wordt de BDs dan uiteindelijk ook als stuurstand ingezet?
Gr, Ben.
-
De bedoeling is de BDs geschikt te maken voor de Traxx.
Groetjes,
Emiel
-
Dan kan men weer rijden zonder om te lopen net als vroeger bij de rode benelux stammen+118x.
Dat is de hele gedachte achter het aanpassen van de BD's ;)
Scheelt je het omlopen of extra locs die je anders had moeten kopen om aan t andere eind van een ICR stam te hangen.
-
Dat is dus goed nieuws!
-
Dan kan men weer rijden zonder om te lopen net als vroeger bij de rode benelux stammen+118x.
Dat is de hele gedachte achter het aanpassen van de BD's ;)
Scheelt je het omlopen of extra locs die je anders had moeten kopen om aan t andere eind van een ICR stam te hangen.
De TD Beneluxen hadden gewoon in dienst kunnen blijven, er is niets veranderd...........Rare jongens en meisjes daar bij NS
-
Was wat mij betreft wat mooier geweest als het NS logo er in het geel in het groot op zou staan aan de linkerkant (a la gerenoveerde 1300) in het blauwe vlak.
-
dat vind ik ook
-
Wel ideetje ja.
Met vriendelijke groet,
Michel
-
Of in het wit.
-
De TD Beneluxen hadden gewoon in dienst kunnen blijven, er is niets veranderd...........Rare jongens en meisjes daar bij NS
Ja, met een revisie en verbouwing van de Bs, en het vervangen van de locs want de 11.8 gaat niet op de HSL rijden. Al was het niet de bedoeling dat dit zou gebeuren.
Voor de loc was het misschien mooier geweest om het logo in de gele band te zetten, zoals ook bij het ICR.
-
Wordt de BDs dan uiteindelijk ook als stuurstand ingezet?
Gr, Ben.
Voorlopig rijdt deze BDs mee als normaal rijtuig, de prototype om met de traxxen te rijden is nog niet klaar. Deze BDs gaat mee voor de Invalidentoilet. Maar zal later alsnog geschikt gemaakt worden voor de traxx locomotieven.
Groetjes,
Wesley ;)
-
Titel zo beter?
Gr, Bert
Nou lijkt me niet. We zijn nu 2 pagina's onderweg, maar je merkt nu al dat het niet specifiek over de 186.001 gaat, maar ook over het ICR en HSL. Daar lijkt me [HSL] intercity direct een prima titel. Je zou dan ook nog een draadje kunnen starten die [HSL] Benelux heet. Dan houd je alles gescheiden en overzichtelijk. Je zou er ook voor kunnen kiezen om dit ''ontwikkelingen op de HSL'' te noemen. Dan staat alles bij elkaar. Jullie keuze, maar de huidige titel vind ik te specifiek gericht op één loc.
-
is al bekend of de ICRm die erachter komt in de reguliere IC kleurenschema geschilder/geplakt worden?
of in een andere lay-out voor IC-Direct?
Groeten Martijn
Die rijtuigen zijn nu tochal geel/blauw, hooguit zit er wat Fyra stickerwerk op maar daar zit het geel/blauw nog wel onder.
-
Vind hem best mooi, maar het Piko design vind ik toch net ff iets mooier, geel/grijs voor een loc toch wat meer een classic look hebben.
(http://www.railcolor.net/images/basic/bomb_186001_51.jpg)
(http://www.railcolor.net/images/basic/bomb_186001_54.jpg)
-
Kleurenpatroon gaat nog wel, maar die logo'tjes..... Te klein, alsof ze nog iets hadden liggen van een sik.. "Doe die dan maar".
-
@het kleine mannetje,
Zal wel gewoon wennen zijn aan een geel blauwe loc. mij lijkt het juist mooi een loc in dezelfde kleuren als de rijtuigen die er achter moeten komen ( er vanuit gaande dat alle rijtuigen weer geel en blauw worden omdat NS alle sporen van Fyra wil wissen ) Vroeger was de Beneluxtrein in geel en bordeaux-rood met bijpassende locomotief toch ook mooi.......
Gewoon accepteren dat tijden veranderen. Geel grijze locs zijn van "vroeger" het worden er minder en minder ( helaas )
Groeten Ruud B.
-
Titel aangepast.
Gr, Bert
-
iets railjet achtigs als kleurstelling waar dus de loc in geïntegreerd is bij de rijtuigen met de kleurstelling zou wat meer eenheid geven.
Ben benieuwd hoe de complete stam eruit ziet
Groet Martijn
-
De bedoeling is de BDs geschikt te maken voor de Traxx.
Dat scheelt weer de aanschaf van een LS Models 1700. :) Moeten ze wel met 12 bakken gaan rijden natuurlijk.
- Peter
-
Ik vind hem ook mooi...nieuwschierig wanneer ze voor het eerst in NL gaan rijden...en naar het model (y) (y)
-
TJa, dan moet je natuurlijk wel eerst een fabrikant weten te vinden die een 186 maakt. ;)
-
Dat scheelt weer de aanschaf van een LS Models 1700. :) Moeten ze wel met 12 bakken gaan rijden natuurlijk.
- Peter
En dan maar hopen dat er aan de bestickering van de ICR niks veranderd, zoals witte pijltjes op de deuren net als bij DDZ. ;)
-
Heb van de week de eerste rijtuigen met pijltjes al gesignaleerd in Haarlem, dus daar gaat alle hoop. ;D
-
Die driehoekjes frot je toch zo zelf op je modellen? ;D
-
krijgen deze rijtuigen de handvatten weer terug of behouden ze de deurknop?
-
Mij kan de oostenrijkse railjet toch een stuk beter bevallen qua kleurstelling.
Vind dit het eigenlijk niet niet.
-
Die driehoekjes frot je toch zo zelf op je modellen? ;D
Denk even aan de economie. Vraag aan de modelspoorfabrikanten een nieuwe aangepaste modeloplage. Verkopen die ook weer wat. ;D
-
TJa, dan moet je natuurlijk wel eerst een fabrikant weten te vinden die een 186 maakt. ;)
@ Peter,
ehhhh Piko, Roco en A.C.M.E ???? het model is er, alleen bedrukken in de juiste kleuren !!! Dus komt misschien wel weer bij verschillende merken. De groene Traxx zoals voor de Prio / ICR rijtuigen is er ook van alle 3 de merken......
En Piko heeft bewezen perfect te kunnen bedrukken met de Railmagazine loc, dus de vraag is volgens mij wie er als eerste mee komt ;D
Groeten Ruud B.
-
Misschien komt Lokpaint er wel mee.
-
ehhhh Piko, Roco en A.C.M.E ????
Dat was dus ironisch bedoeld, aangezien je de nek breekt over die Duitse meuk.
- Peter
-
@V200-G2000,
Als Lokpaint ze gaat maken zullen het er toch geen honderden zijn....en er zullen waarschijnlijk steeds meer mensen de nieuwe NS loc willen als deze meer bekendheid krijgt. Nu weten veel modelspoorders nog niet dat deze loc's er aan zitten te komen, want niet iedereen zit op een modelspoorforum en buiten is de loc nog niet te zien.
Ik wil in elk geval een model van de loc hebben ;)
@Peter,
Ik ging er dus iets te serieus op in. Ik kan ook niet wennen aan de sippe smile met vraagtekens die automatisch verschijnen als ik 3 vraagtekens achter elkaar zet, dat maakt het nog onduidelijker. deze is beter :)
Groeten Ruud B.
-
krijgen deze rijtuigen de handvatten weer terug of behouden ze de deurknop?
Die klephandvatjes, en eigenlijk meer bedoeld de bijhorende spagnolet die de deuren mechanisch vergrendeld is verplicht in België.
In Nederland is die niet verplicht dus zolang ze op de Nederlandse HSL rijden zullen ze niet nodig zijn.
-
In principe vallen we weer terug op het idee wat Bombardier had aangedragen.
Jos.
-
Eigenlijk was 160 km/h met de NS1000 al de bedoeling, alleen toen enkel voor binnenlands verkeer.
Gaat het na 66 jaar toch nog lukken.
Stephan.
-
Jammer dat de ns niet gewoon weer een oud nummer heeft gedaan als wij die al kende bij alle ander
Gr thijs
-
Misschien omdat tegenwoordig alle materieel een EVN nummer moet hebben en het dan een beetje achterhaald is om dan ook nog eens een eigen nummer toe te kennen. Zeker voor locs die ook grensoverschrijdend opereren.
-
De 186 001 in Moenchengladbach, Hauptbahnhof op dit moment:
http://www.railcolor.net/index.php?nav=1405330&id=6564&action=dview
-
En maandag komt de loc naar Nederland. Met een beetje geluk kan ik de loc dinsdag bekijken bij één van de proefritten. Ik ben benieuwd hoe hij er in het echt uitziet.
-
Ah, het nummer staat er gewoon op. Het is dus de 1186. ;)
- Peter
-
Helaas Peter zo werkt het niet.
Zoek maar eens hoe het EVN nummer in elkaar zit.
De eerste 4 cijfers zeggen iets over de categorie voertuig en landcode.
Daarna volgen 7 cijfers waarvan het eerste cijfer (1) in principe nog geen specifieke betekenis heeft.
Daarna volgen 3 cijfers die de class aangeven, 186 dus en dan 3 cijfers die het volgnummer aangeven,001 dus.
Uiteindelijk gevolgd door een controlecijfer.
In jou redenatie zouden alle locs de 1186 gaan heten ;D
Loc zal wel bekend worden/blijven als 186001.
-
Joh.
- Peter
-
Misschien dat je een overdaad aan emoticons moet gaan gebruiken in je posts, Peter :P
-
Zo'n grote vishaak op de zijkant is zóó jaren '80. Dit geel met blauwe vlak heeft wel wat, maar misschien is een racestreeppatroon nog mooier. :)
Wat wel apart is: de nummering begint bij 001 terwijl de BR 186 al jaren bij diverse ondernemingen rijden. Misschien een reservering die nooit eerder verkocht is? Wie weet meer?
-
Ik heb maar eens twee subtiele alternatieven gemaakt, gebaseerd op de twee meest voorkomende opmerkingen: een 1900-nummer en minder 'verloren' NS logo's:
http://www.railcolor.net/index.php?nav=1405330&id=6566&action=dview
-
Ik vind het geen verbetering ;)
-
Ik ook niet. ;D De huidige logo's zo laten, 1900 nummer erbij vind ik wel een goede toevoeging, en eigenlijk moet er ook nog een stadswapen bij. ;) Wat ik vooral mis is meer kleur, graag zou ik op de rijtuigen iets zien á la IC+ destijds, alleen dan in de nieuwe kleuren van NS International:
(http://i272.photobucket.com/albums/jj192/FrontierA318/Various/NSIICRm1_zpse1fe1548.png)
Of andersom:
(http://i272.photobucket.com/albums/jj192/FrontierA318/Various/NSIICRm2_zpsb6564854.png)
(let niet op de kwaliteit, ik weet helemaal niks van photoshoppen, het gaat enkel om het idee ;D)
Vanzelfsprekend zou ik op de loc dan ook iets met die kleuren terug willen zien, geen idee wat precies, dat laat ik aan creatievere mensen over! En ook al mag de IC Direct dan tegenwoordig onder NSR vallen, toch vind ik dat de treinen er qua kleuren niet hetzelfde uit zouden moeten zien als de reguliere binnenlandse IC's, zodoende komen deze kleuren mooi van pas.
-
Ik vind het geen verbetering. ;)
- Peter
-
Ik denk dat als het logo er in het geel op staat, dat het wel mooier is dan in het wit.
-
Ik mis op het front nog een reliëflogo in dezelfde kleur als de ondergrond, zoals DM'90 en SLT ook hebben :P ::)
-
En ik mis nog een fraaie gevleugelde nummerplaat....
-
maar maar het zijn helemaal geen treinen van NS International, dus zijn de roze/paarse kleuren niet op hun plaats
-
Vandaag is de E 186-001 binnengekomen op Watergraafsmeer.
-
Wat wel apart is: de nummering begint bij 001 terwijl de BR 186 al jaren bij diverse ondernemingen rijden. Misschien een reservering die nooit eerder verkocht is? Wie weet meer?
Geen idee, maar voor zover ik het kon vinden begint de nummering van de 186 pas bij 101 dus zijn deze nummers eigenlijk nooit uitgegeven?
-
Klopt. Mogelijk wilden ze die nummers vrijhouden voor een eventuele levering aan een DB-dochter of zoiets?
-
Zoals we in het Fyra draadje al gemeld hadden, zie voor een overzicht www.railcolor.net (http://www.railcolor.net) (y)
Daar vindt je van alle geleverde types de historie en toegekende nummers.
-
Wat wel apart is: de nummering begint bij 001 terwijl de BR 186 al jaren bij diverse ondernemingen rijden. Misschien een reservering die nooit eerder verkocht is? Wie weet meer?
Uit mondelinge overlevering: De nummerserie 186.0 was ooit gereserveerd voor de eerste meersysteem-traxxen, namelijk de exemplaren gebaseerd op het Traxx2-platform. 26 dergelijks locs zijn er gebouwd, waarvan er 21 geleverd zijn aan SBB Cargo als Re484 en 5 identieke locs aan MRCE. Alle locs zijn echter vanaf levering alleen uitgerust en toegelaten voor diensten in Zwitserland en Italie. Ze kregen nummers gebaseerd op het Zwitserse (Re484) en Italiaanse (E484) systeem. Zodoende bleef de reeks 186.0 ongebruikt.
Voor de locs van het type Traxx 2E MS was men inmiddels al gestart met nummer 186 101
-
@ Simon. Dank voor de uitleg.
@ Eric. Met zoekmachines kan ik vrij goed omgaan, maar een nummerlijstje krijg ik niet gevonden. Niet in het Fyra-draadje noch op Railcolor. Als jij weet waar het staat, laat het maar weten.
-
Ik lees op de site van Nico Spilt dat het van oorsprong goederenlocs zijn voor een snelheid van 140 km/u maar voor de NS de specificaties worden aangepast naar reizigersverkeer met 160 km/u. Zou dat wel goed gaan? Ik krijg even een 1100- deja-vu waar de Franse goederenloc (100 km/u) werd aangepast voor 130 km/u met alle problemen van dien... we zullen er maar van uitgaan dat de huidige techniek dat gewoon toelaat.
Het design vind ik overigens wel heel erg jaren '80 zo, maar het is een proefloc dus wellicht bedenkt men wel een fraaier kleurschema voor de dienst.
-
Is Nico Spilt de autoriteit op spoorgebied dan ::)
Alsof de moderne goederenloc een minderwaardige loc is ::)
Ga er maar van uit dat men bij het ontwerpen er al rekening mee is gehouden.
Verschil tussen de cargo en reizigers versie is voornamelijk de software.
De 186 heeft gewoon een mooie rustige loop en ik spreek uit ervaring ;)
-
Remco, even een vraagje uit pure belangstelling :
- Wat is het essentiele verschil in de software ?
Sander
-
@ Simon. Dank voor de uitleg.
@ Eric. Met zoekmachines kan ik vrij goed omgaan, maar een nummerlijstje krijg ik niet gevonden. Niet in het Fyra-draadje noch op Railcolor. Als jij weet waar het staat, laat het maar weten.
Deze als voorbeeld (http://www.railcolor.net/index.php?nav=1405160&lang=1)
Om meer lijsten te vinden:
Kies het merk, kies het type, eventueel het subtype/eigenaar voila je krijgt nog meer lijstjes.
-
Sander, hoe het allemaal software matig in elkaar zit durf ik niet te zeggen. Meest essentiele verschil is in ieder geval de topsnelheid. Ik kan me voorstellen dat er qua aanzet krachten ook wel verschil in zit."
Helaas heeft de cargo software een aantal zaken die door de NS geeist werden,maar voor cargo een ergenis zijn.
-
Ik lees op de site van Nico Spilt dat het van oorsprong goederenlocs zijn voor een snelheid van 140 km/u maar voor de NS de specificaties worden aangepast naar reizigersverkeer met 160 km/u. Zou dat wel goed gaan? Ik krijg even een 1100- deja-vu waar de Franse goederenloc (100 km/u) werd aangepast voor 130 km/u met alle problemen van dien... we zullen er maar van uitgaan dat de huidige techniek dat gewoon toelaat.
Het design vind ik overigens wel heel erg jaren '80 zo, maar het is een proefloc dus wellicht bedenkt men wel een fraaier kleurschema voor de dienst.
Het is helemaal geen proefloc, het is gewoon de eerste van 19 stuks. Proefrijden zullen ze allemaal doen, dat is de afname proefrit namelijk.
-
Zo ver ik op de foto's kan zien wijkt de kleur geel al flink af van de ICR's en zit het blauwe vlak te hoog tov de ICR's
Eigenlijk echt Nederlands dit.., lekker zitten mekkeren terwijl je er geen bal aan kan doen ;D
Mvg,
Ad
-
De reden is dat de 186 halfafgeveerde tractiemotoren heeft (Tatzlager-antrieb) en dat daarom op conventioneel spoor de toegelaten snelheid van de locs maar 140 km/h is. Omdat de HSL speciaal gelegd spoor heeft voor hogere snelheden konden de locs daar wel een toelatingssnelheid van 160 km/h krijgen zonder dat de tractiemotoren het te zwaar te verduren krijgen.
-
Weer zo'n afzichtelijk blauw-geel ding. Probeer eens een origineel
ontwerp te bedenken. Kijk eens bij de buren om je heen NS....
-
zoals de V250 (http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-laughing025.gif) (http://www.freesmileys.org/smileys.php)
groet,
michel ;)
-
Weer zo'n afzichtelijk blauw-geel ding. Probeer eens een origineel
ontwerp te bedenken. Kijk eens bij de buren om je heen NS....
Michel was me net voor.
@Steef, te heet gewassen verkeersrood van de DB? neuh.
-
;D
Maar ik geef toe een BM73 was ook leuk geweest.
Groet,
michel
-
alsof de DB iets origineel flitsents heeft?
wit met een rooie streep ::)
-
Kijk eens bij de buren om je heen NS....
Moeilijk zeker, begrijpend leren lezen...
-
Ah, de Duitsers zijn geen buren meer dus. Vertel eens wat dan volgens jou een flitsend ontwerp is? :)
-
Misschien omdat tegenwoordig alle materieel een EVN nummer moet hebben en het dan een beetje achterhaald is om dan ook nog eens een eigen nummer toe te kennen. Zeker voor locs die ook grensoverschrijdend opereren.
Ehh, en de groene Traxx locs van Alpha trains dan ? E 186 125 is ook genummerd als 2803 bijv. Dus wat mij betreft hadden er ook 1900 nummers op de locs gemogen.
Groeten Ruud B.
-
Moeilijk zeker, begrijpend leren lezen...
wat bedoel je dan?
-
Zo ver ik op de foto's kan zien wijkt de kleur geel al flink af van de ICR's en zit het blauwe vlak te hoog tov de ICR's
Eigenlijk echt Nederlands dit.., lekker zitten mekkeren terwijl je er geen bal aan kan doen ;D
Mvg,
Ad
Denk dat de kleuren redelijk in de buurt komen uiteindelijk. Bedenk wel dat deze loc net uit de fabriek komt, en de ICR's waarmee vergeleken wordt ongeveer 10 jaar rond rijden. Momenteel wordt de ICR vloot gereviseerd en opnieuw voorzien van geel en blauw, waarna de kleuren minder/niet zullen afwijken.
-
Ehh, en de groene Traxx locs van Alpha trains dan ? E 186 125 is ook genummerd als 2803 bijv. Dus wat mij betreft hadden er ook 1900 nummers op de locs gemogen.
De al in gebruik zijnde traxxen hebben ook geen ander nummer gekregen.
Daarom verwacht ik dat dat bij deze ook niet zal gebeuren.
-
Ik heb maar eens twee subtiele alternatieven gemaakt, gebaseerd op de twee meest voorkomende opmerkingen: een 1900-nummer en minder 'verloren'
Die tweede vind ik wel erg leuk (y)
-
Nu ik wat meer foto's van de E186 001 in het wild heb gezien, moet ik zeggen dat ik de geel/blauwe kleurstelling nog niet eens zo verkeerd vind.
Het is misschien even wennen. Maar niet zo suf/saai als het standaard DB-rood of het Angeltrains mintgroen/grijs of het kale grijs (al dan niet met een blauw Railpool streepje).
Ik vind de geel/blauwe NS kleurstelling zelfs frisser ogen dan de grijze kleurstelling van de NMBS reeksen 13 en 18 (de huidige 18).
-
Zo ver ik op de foto's kan zien wijkt de kleur geel al flink af van de ICR's en zit het blauwe vlak te hoog tov de ICR's
https://www.flickr.com/photos/114606548@N06/14871518776/ (https://www.flickr.com/photos/114606548@N06/14871518776/)
https://www.flickr.com/photos/114606548@N06/14875378966/ (https://www.flickr.com/photos/114606548@N06/14875378966/)
Weliswaar niet de beste foto's om het te kunnen beoordelen, maar de blauwe baan lijkt toch heel redelijk op de goede hoogte te zitten.
Hij komt in ieder geval tot onder de "knik" van de ICR'en, net als de blauwe baan op de rijtuigen.
-
Als ik het goed zie, loopt de bovenzijde van het blauwe vlak gelijk met de dakrand, dus loopt deze niet gelijk met blauwe vlak op ICRm
-
Misschien trekken ze de blauwe baan op de ICRm wel gelijk met de loc bij de revisie?
-
Ik hoorde van de week maar helaas iets te laat iets op de TV dat er weer en nieuw FYRA debacle zou zijn met andere locs van de NS. Helaas zoals gezegd was ik iets te laat en heb het ook niet meer terug vindn ergens.
Weet iemand er meer van en wat er aan de hand is of was het loos alarm van de media?
Wim
-
Een nieuw Fyra debacle wordt moeilijk want die bestaat niet meer... ;)
-
Ik denk dat je de telegraaf las die publiceerde over de uitvalpercentages van de Intercity Direct shuttle tussen Amsterdam en Breda. Deze schommelt al enkele jaren tussen de 5-10 % uitval, waarvan de helft ongeveer door oorzaken bij de NS. Niet goed genoeg. Debacle is een populair woord dan.
-
Ziermon
Dank voor je reactie. Het was op het nieuws die een stuk kranten knipsel liet zien. Daarop stond dus dat bekende nieuws. Of het de Telegraaf was weet ik niet. Hier hebben de Telegraaf niet ik woon in de Belg.Ardennen.
Bedankt toch voor je reactie
Wim
-
Die shuttle naar Breda is natuurlijk ook flauwekul.
-
In de huidige constructie wel.
Maar was de bedoeling dat die dan door zou gaan naar Antwerpen/Brussel om het zuiden ook een snelle verbinding via de HSL te geven.
Door issues met Belgie is dat (nog) niet van de grond gekomen.
-
Nou er zijn diverse mensen hier in Brabant erg blij dat ze nu zo snel naar Schiphol kunnen. En voor forensen tussen Rotterdam en Amsterdam is deze shuttle een enorme vooruitgang.
-
En de 186 is zeker geen domme zet als je de IC verbinding Eindhoven-Heerlen-Aken in het vooruitzicht stelt.
Welk ander materieel wil je hier anders voor gaan gebruiken?
Jos.
-
Er is weinig keus op moment, dit is de enige loc die op moment in produktie is en NL toelating heeft. 189 is uit produktie en al het nieuwe spul heeft (nog) geen toelating!
-
Daar komt nog bij dat het rijdend en onderhouds personeel de machine al kent en daardoor niet opnieuw opleiding hoeft te krijgen.
-
En de 186 is zeker geen domme zet als je de IC verbinding Eindhoven-Heerlen-Aken in het vooruitzicht stelt.
Welk ander materieel wil je hier anders voor gaan gebruiken?
Jos.
Intercity Nieuwe Generatie vanaf ongeveer 2020 instroomt.
-
En dat Henk het volgens mij heeft over de verbinding Rotterdam - Breda, niet over het materieel dat er rijdt.
-
De 186 002 is inmiddels onderweg: http://www.railcolor.net/index.php?nav=1405330&id=6620&action=dview
Gr, Ben.
-
Eigenlijk vind ik ze best wel leuk. Weer eens wat anders dan de doorgaans vrij saaie kleurstellingen van de 186.
- Peter
-
Wie zou hem als eerste uitbrengen in model? Ik gok Piko..
Gr, Bert
-
Eigenlijk vind ik ze best wel leuk. Weer eens wat anders dan de doorgaans vrij saaie kleurstellingen van de 186.
- Peter
Dit is juist een loc serie waarvan een aantal interessante exoten rondrijden of hebben rondgereden en de NSR versie nou niet de meest spannende is ;)
-
Wie zou hem als eerste uitbrengen in model? Ik gok Piko..
Gr, Bert
Denk ACME die is altijd als eerst, die kwam ook als eerste met de fyra
-
Ja terwijl PIKO hem dus even niet mocht uitbrengen en later wel weer!
Wim
-
De 186 002 is inmiddels onderweg...
Vandaag gezien in Bentheim. Foto's op DSO (http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?4,7075197).
-
Vind hem toch wel wat hebben!! Laat het model maar komen!
-
Persoonlijk vind ik hem best wel mooi en zoals eerder gezegd/genoemd laat maar snel een model komen
Wim
-
Anders gewoon zelf de spuitbus erover ;D
-
Om meer lijsten te vinden:
Kies het merk, kies het type, eventueel het subtype/eigenaar voila je krijgt nog meer lijstjes.
Uit meerdere lijsten per eigenaar heb ik één lijst gemaakt per bedrijfsnummer.
Bedrijfsnummer Eigenaar Bouwjaar
186 001 NS 2014
186 002 NS 2014
186 003 NS 2014
186 004 NS 2014
186 005 NS 2014
186 006 NS 2014
186 007 NS 2014
186 008 NS 2014
186 009 NS 2014
186 010 NS 2014
186 011 NS 2014
186 012 NS 2014
186 013 NS 2014
186 014 NS 2014
186 015 NS 2014
186 016 NS 2014
186 017 NS 2014
186 018 NS 2014
186 019 NS 2014
186 020-100 Beschikbaar
186 101 Railpool 2006
186 102 Railpool 2006
186 103 Railpool 2007
186 104 Railpool 2007
186 105 Railpool 2007
186 106 Railpool 2007
186 107 Railpool 2007
186 108 Railpool 2007
186 109 Railpool 2007
186 110 Railpool 2007
186 111 Alpha Trains 2006
186 112 Alpha Trains 2006
186 113 Alpha Trains 2006
186 114 Alpha Trains 2007
186 115 Alpha Trains 2007
186 116 Alpha Trains 2007
186 117 Alpha Trains 2007
186 118 Alpha Trains 2007
186 119 Alpha Trains 2007
186 120 Alpha Trains 2007
186 121 Alpha Trains 2007
186 122 Alpha Trains 2007
186 123 Alpha Trains 2007
186 124 Alpha Trains 2007
186 125 Alpha Trains 2007
186 126 Alpha Trains 2006
186 127 Alpha Trains 2006
186 128 Alpha Trains 2007
186 129 Alpha Trains 2007
186 130 Alpha Trains 2007
186 131 Alpha Trains 2007
186 132 Alpha Trains 2007
186 133 Alpha Trains 2007
186 134 Alpha Trains 2007
186 135 Alpha Trains 2007
186 136 Macquarie Rail 2007
186 137 Macquarie Rail 2007
186 138 Macquarie Rail 2008
186 139 Macquarie Rail 2008
186 140 Macquarie Rail (gesloopt) 2008
186 141 Railpool 2008
186 142 Macquarie Rail 2008
186 143 Railpool 2008
186 144 Macquarie Rail 2008
186 145 Railpool 2008
186 146 Railpool 2007
186 147 Railpool 2007
186 148 Macquarie Rail 2007
186 149 Macquarie Rail 2007
186 150 Macquarie Rail 2007
186 151-160 Beschikbaar
186 161 Euro Cargo Rail 2008
186 162 Euro Cargo Rail 2008
186 163 Euro Cargo Rail 2008
186 164 Euro Cargo Rail 2009
186 165 Euro Cargo Rail 2008
186 166 Euro Cargo Rail 2008
186 167 Euro Cargo Rail 2008
186 168 Euro Cargo Rail 2008
186 169 Euro Cargo Rail 2008
186 170 Euro Cargo Rail 2009
186 171 Euro Cargo Rail 2009
186 172 Euro Cargo Rail 2009
186 173 Euro Cargo Rail 2009
186 174 Euro Cargo Rail 2009
186 175 Euro Cargo Rail 2009
186 176 Euro Cargo Rail 2009
186 177 Euro Cargo Rail 2009
186 178 Euro Cargo Rail 2009
186 179 Euro Cargo Rail 2009
186 180 Euro Cargo Rail 2009
186 181 Railpool 2008
186 182 Railpool 2008
186 183 Railpool 2011
186 184 Akiem 2009
186 185 Akiem 2009
186 186 Akiem 2009
186 187 Railpool 2011
186 188 Akiem 2014
186 189 Akiem 2014
186 190 Akiem 2014
186 191 Akiem 2014
186 192-195 Beschikbaar
186 196 Alpha Trains 2008
186 197 Alpha Trains 2008
186 198 Alpha Trains 2008
186 199 Alpha Trains 2008
186 200 Alpha Trains 2008
186 201 Alpha Trains 2008
186 202 Alpha Trains 2008
186 203 Alpha Trains 2008
186 204 Alpha Trains 2008
186 205 Alpha Trains 2008
186 206 Alpha Trains 2008
186 207 Alpha Trains 2008
186 208 Alpha Trains 2008
186 209 Alpha Trains 2008
186 210 Alpha Trains 2008
186 211 Alpha Trains 2008
186 212 Alpha Trains 2008
186 213 Alpha Trains 2008
186 214 Alpha Trains 2008
186 215 Alpha Trains 2008
186 216 Alpha Trains 2008
186 217 Alpha Trains 2008
186 218 Alpha Trains 2008
186 219 Alpha Trains 2008
186 220 Alpha Trains 2008
186 221 Alpha Trains 2008
186 222 Alpha Trains 2008
186 223 Alpha Trains 2008
186 224 Alpha Trains 2008
186 225 Alpha Trains 2008
186 226 Alpha Trains 2008
186 227 Alpha Trains 2009
186 228 Alpha Trains 2009
186 229 Alpha Trains 2009
186 230 Alpha Trains 2009
186 231 Alpha Trains 2009
186 232 Alpha Trains 2009
186 233 Alpha Trains 2009
186 234 Alpha Trains 2009
186 235 Alpha Trains 2009
186 236 Macquarie Rail 2009
186 237 Macquarie Rail 2009
186 238 Macquarie Rail 2009
186 239 Macquarie Rail 2009
186 240 Macquarie Rail 2009
186 241 Alpha Trains 2008
186 242 Alpha Trains 2009
186 243 Alpha Trains 2009
186 244 Alpha Trains 2009
186 245 Alpha Trains 2009
186 246 Alpha Trains 2009
186 247 Alpha Trains 2009
186 248 Alpha Trains 2009
186 249 Alpha Trains 2009
186 250 Alpha Trains 2009
186 251 Railpool 2008
186 252-260 Beschikbaar
186 261 Akiem 2014
186 262 Akiem 2014
186 263 Akiem 2014
186 264 Akiem 2014
186 265-270 Beschikbaar
186 271 Railpool 2009
186 272 Railpool 2010
186 273 Railpool 2010
186 274 Railpool 2010
186 275 Railpool 2010
186 276 Railpool 2010
186 277-280 Beschikbaar
186 281 Railpool 2009
186 282 Railpool 2009
186 283 Railpool 2009
186 284 Railpool 2009
186 285 Railpool 2009
186 286 Railpool 2011
186 287 Railpool 2011
186 288 Railpool 2012
186 289 Railpool 2012
186 290 Railpool 2011
186 291 Railpool 2012
186 292-300 Beschikbaar
186 301 Euro Cargo Rail 2010
186 302 Euro Cargo Rail 2010
186 303 Euro Cargo Rail 2010
186 304 Euro Cargo Rail 2010
186 305 Euro Cargo Rail 2010
186 306 Euro Cargo Rail 2010
186 307 Euro Cargo Rail 2010
186 308 Euro Cargo Rail 2010
186 309 Euro Cargo Rail 2010
186 310 Euro Cargo Rail 2010
186 311 Euro Cargo Rail 2010
186 312 Euro Cargo Rail 2010
186 313 Euro Cargo Rail 2010
186 314 Euro Cargo Rail 2011
186 315 Euro Cargo Rail 2011
186 316 Euro Cargo Rail 2011
186 317 Euro Cargo Rail 2011
186 318 Euro Cargo Rail 2011
186 319 Euro Cargo Rail 2011
186 320 Euro Cargo Rail 2011
186 321 DB Schenker 2010
186 322 DB Schenker 2010
186 323 DB Schenker 2010
186 324 DB Schenker 2010
186 325 DB Schenker 2010
186 326 DB Schenker 2010
186 327 DB Schenker 2010
186 328 DB Schenker 2011
186 329 DB Schenker 2011
186 330 DB Schenker 2011
186 331 DB Schenker 2011
186 332 DB Schenker 2011
186 333 DB Schenker 2011
186 334 DB Schenker 2011
186 335 DB Schenker 2011
186 336 DB Schenker 2011
186 337 DB Schenker 2011
186 338 DB Schenker 2011
186 339 DB Schenker 2011
186 340 DB Schenker 2011
186 341 Euro Cargo Rail 2011
186 342 Euro Cargo Rail 2011
186 343 Euro Cargo Rail 2011
186 344 Euro Cargo Rail 2011
186 345 Euro Cargo Rail 2011
186 346 Alpha Trains 2009
186 347 Alpha Trains 2009
186 348 Alpha Trains 2009
186 349 Alpha Trains 2009
186 350 Alpha Trains 2009
186 351-900 Beschikbaar
186 901 Macquarie Rail 2007
186 902 Macquarie Rail 2007
186 903 Macquarie Rail 2007
186 904 Macquarie Rail 2007
186 905 Macquarie Rail 2007
186 906 Macquarie Rail 2008
186 907 Macquarie Rail 2008
186 908 Macquarie Rail 2008
186 909 Macquarie Rail 2008
186 910 Macquarie Rail 2008
186 911 Macquarie Rail 2009
186 912 Macquarie Rail 2009
186 913 Macquarie Rail 2009
186 914 Macquarie Rail 2009
186 915 Macquarie Rail 2009
-
(y)
Voor de heren modelspoorfabrikanten meer dan genoeg mogelijkheden om modellen uit te brengen zonder elkaar het gras voor de voeten weg te maaien.
Varianten zat. ;D
-
Mis ik de DB varianten in jouw lijstje of heb je die ook al bij ECR gezet?
-
Gd Laurent,
Alleen 186 321/322/323 stonden er in op naam van ECR. De andere locs van DB Schenker ben ik vergeten in de lijst te zetten.
Scherp opgemerkt. Als je de bladzijde terugslaat is het lijstje bijgewerkt.
Gr Maarten
-
De discussie over de controlenummers is nu hier te vinden: http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,60312.msg3221485399.html#msg3221485399
Eelco
team forummoderatoren BNLS
-
186 911 Macquarie Rail 2009
186 912 Macquarie Rail 2009
186 913 Macquarie Rail 2009
186 914 Macquarie Rail 2009
186 915 Macquarie Rail 2009
Waren alleen gepland, nooit geleverd, dus die bestaan nu niet. Bovendien zijn de 186 321-332 nu allemaal van EuroCargoRail, ook al zijn ze nog rood. Akiem krijgt nog meer locs (186 19x en 26x), Railpool ook, alsmede nog twee vervoerders die binnenkort bekend zullen worden gemaakt.
-
186 001 en 186 002 zijn vrijgegeven voor de intercitydienst.
-
Als ik een Piko Traxx 186 te pakken kan krijgen voor weinig ;D
Dan ga ik misschien de verfspuit ter hand nemen.... ::)
Gr.
Ad
-
In N rijdt ie al rond:
(http://i1359.photobucket.com/albums/q796/Admburgh/N-SpoorEvent%202014/IMG_5160_zpsf5434f39.jpg) (http://s1359.photobucket.com/user/Admburgh/media/N-SpoorEvent%202014/IMG_5160_zpsf5434f39.jpg.html)
Bron (http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=27&t=6688&start=100)
groet,
michel
-
Dat ziet er niet slecht uit zo.
Jos
-
Grappig om ineens mijn foto hier tegen te komen ;D
Lok is via Rob Bisschop te verkrijgen en is handgespoten, nummer op aanvraag
Ziet er goed uit toch 8) (y)
Nu nog de raampjes van de ICR's zien aan te passen...
Mvg,
Ad
-
Fraaie lok zo in n-spoor! (y)
-
NS vervroegt frequentieophoging Intercity Direct (http://www.ns.nl/over-ns/nieuwscentrum/nieuwsberichten)
''Reizigers kunnen vanaf 2016 vier keer per uur een Intercity Direct nemen op de hogesnelheidslijn (HSL) tussen Amsterdam en Rotterdam. Nu is dat nog twee keer per uur. Aanvankelijk zou deze frequentieverhoging in het spoorboekje van 2017 worden opgenomen, maar door onder meer de eerdere beschikbaarheid van materieel is het mogelijk om de extra treindiensten eerder door te voeren. NS heeft daarom besloten om de kwartierdienst, op dit deel van het HSL-traject, eerder te starten''.
-
Als ik een Piko Traxx 186 te pakken kan krijgen voor weinig ;D
Dan ga ik misschien de verfspuit ter hand nemen.... ::)
Gr.
Ad
Eventjes geduld kan ook (Scroll naar p85!): http://www.piko.de/KAT_PDF/99505_H0_Katalog_2015.pdf (http://www.piko.de/KAT_PDF/99505_H0_Katalog_2015.pdf)