BeneluxSpoor.net forum

Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Nico Hoogerwerf op 05 August 2014, 21:21:26

Titel: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Nico Hoogerwerf op 05 August 2014, 21:21:26
Ik kwam deze tegen op een ander forum...
Mooi of lelijk, ik laat het in het midden. Lijkt wel een beetje op de 1300 met de grote vishaak.

http://www.railcolor.net/index.php?nav=1000006&file=bomb_186001_53&action=image

Groet,
Nico
Titel: Re: NS Traxx (186.001)
Bericht door: Remunj op 05 August 2014, 21:29:55
Eh, kijk eens in het Fyra draadje.
Was het een paar dagen geleden al gemeld.  8)

Hier dus

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46980.2865.html
Titel: Re: NS Traxx (186.001)
Bericht door: Bert van Gelder op 05 August 2014, 21:39:22
Was de bedoeling dat uit het Fyra-draadje te splitsen, dus ga hier maar verder (y)

Gr, Bert
Titel: Re: NS Traxx (186.001)
Bericht door: martijn v m op 05 August 2014, 21:48:11
is al bekend of de ICRm die erachter komt in de reguliere IC kleurenschema geschilder/geplakt worden?
of in een andere lay-out voor IC-Direct?

Groeten Martijn
Titel: Re: NS Traxx (186.001)
Bericht door: Rick op 05 August 2014, 21:50:04
Ze maken de loc speciaal geel/blauw zodat er oranje/groene rijtuigen aan kunnen. :P
Titel: Re: NS Traxx (186.001)
Bericht door: Forever Rocofan op 05 August 2014, 22:01:44
@Rick,

Oranje groen ? BAM rijtuigen bedoel je ?   ;D

Groeten Ruud B.
Titel: Re: NS Traxx (186.001)
Bericht door: Daan! op 05 August 2014, 22:01:53
Kan dit draadje dan worden omgedoopt in ''[HSL] Intercity Direct''? Lijkt me een naam die wat meer dekking geeft aan de inhoud.
Titel: Re: NS Traxx (186.001)
Bericht door: AlfaArjen op 05 August 2014, 22:25:45
Er komen gewoon ICRm rijtuigen met de bekende geel/blauwe kleurstelling achter.
Titel: Re: NS Traxx (186.001)
Bericht door: Mitchell op 05 August 2014, 22:32:46
doet me denken aan een loc van een starter set in H0 (Piko NS 1900?)
Titel: Re: NS Traxx (186.001)
Bericht door: timtrein op 05 August 2014, 22:37:49
En het is natuurlijk 186 001 zonder punt.
Titel: Re: NS Traxx (186.001)
Bericht door: Forever Rocofan op 05 August 2014, 22:45:13
@Timtrein,

Doe het dan helemaal goed en vergeet de e niet ; E 186 001  ;D ( zie foto )

Groeten Ruud B.
Titel: Re: NS Traxx (186.001)
Bericht door: Bert van Gelder op 05 August 2014, 23:31:41
Kan dit draadje dan worden omgedoopt in ''[HSL] Intercity Direct''? Lijkt me een naam die wat meer dekking geeft aan de inhoud.

Titel zo beter?

Gr, Bert
Titel: Re: NS Traxx-loc E 186 001 voor HSL Intercity Direct
Bericht door: Michel van den Hof op 05 August 2014, 23:39:01
Om nou voor elke NS HSL Intercity Direct Traxx-loc een eigen draadje te beginnen .....  ;)
Titel: Re: NS Traxx-loc E 186 001 voor HSL Intercity Direct
Bericht door: RhB-Mikey op 05 August 2014, 23:39:45
De Piko is ook zo slecht niet
(https://farm4.staticflickr.com/3726/11194222054_c81e387253_b.jpg) (https://flic.kr/p/i4cjdw)DSC_1332_024 (https://flic.kr/p/i4cjdw) by RhB-Mikey (https://www.flickr.com/people//), on Flickr

Maar de blauw/gele gaat aardig wennen
Titel: Re: NS Traxx-loc E 186 001 voor HSL Intercity Direct
Bericht door: Michel van den Hof op 06 August 2014, 00:58:02
Die Piko kleurstelling bevalt me beter, en dat nummer ook.

Mvg, Michel
Titel: Re: NS Traxx-loc E 186 001 voor HSL Intercity Direct
Bericht door: johnny-VIRM op 06 August 2014, 09:56:56
eerste stam staat klaar in haarlem, zes bakken met BDs als getrokken rijtuig, en meerspanning geschikt gemaakt....(geel/blauw)..
Titel: Re: NS Traxx-loc E 186 001 voor HSL Intercity Direct
Bericht door: Ben op 06 August 2014, 10:03:25
Wordt de BDs dan uiteindelijk ook als stuurstand ingezet?

Gr, Ben.
Titel: Re: NS Traxx-loc E 186 001 voor HSL Intercity Direct
Bericht door: Emiel_nl op 06 August 2014, 12:11:27
De bedoeling is de BDs geschikt te maken voor de Traxx.
Groetjes,
Emiel
Titel: Re: NS Traxx-loc E 186 001 voor HSL Intercity Direct
Bericht door: tijgernootje op 06 August 2014, 13:00:10
Dan kan men weer rijden zonder om te lopen net als vroeger bij de rode benelux stammen+118x.
Dat is de hele gedachte achter het aanpassen van de BD's  ;)
Scheelt je het omlopen of extra locs die je anders had moeten kopen om aan t andere eind van een ICR stam te hangen.
Titel: Re: NS Traxx-loc E 186 001 voor HSL Intercity Direct
Bericht door: Martijn193 op 06 August 2014, 13:12:21
Dat is dus goed nieuws!
Titel: Re: NS Traxx-loc E 186 001 voor HSL Intercity Direct
Bericht door: Hans Reints op 06 August 2014, 14:11:28
Dan kan men weer rijden zonder om te lopen net als vroeger bij de rode benelux stammen+118x.
Dat is de hele gedachte achter het aanpassen van de BD's  ;)
Scheelt je het omlopen of extra locs die je anders had moeten kopen om aan t andere eind van een ICR stam te hangen.

De TD Beneluxen hadden gewoon in dienst kunnen blijven, er is niets veranderd...........Rare jongens en meisjes daar bij NS
Titel: Re: NS Traxx-loc E 186 001 voor HSL Intercity Direct
Bericht door: sandersound op 06 August 2014, 14:37:31
Was wat mij betreft wat mooier geweest als het NS logo er in het geel in het groot op zou staan aan de linkerkant (a la gerenoveerde 1300) in het blauwe vlak.
Titel: Re: NS Traxx-loc E 186 001 voor HSL Intercity Direct
Bericht door: Meppelspoor op 06 August 2014, 14:38:27
dat vind ik ook
Titel: Re: NS Traxx-loc E 186 001 voor HSL Intercity Direct
Bericht door: Michel van den Hof op 06 August 2014, 15:10:31
Wel ideetje ja.

Met vriendelijke groet,
Michel

Titel: Re: NS Traxx-loc E 186 001 voor HSL Intercity Direct
Bericht door: jowi op 06 August 2014, 16:20:25
Of in het wit.
Titel: Re: NS Traxx-loc E 186 001 voor HSL Intercity Direct
Bericht door: Rick op 06 August 2014, 16:30:26
De TD Beneluxen hadden gewoon in dienst kunnen blijven, er is niets veranderd...........Rare jongens en meisjes daar bij NS
Ja, met een revisie en verbouwing van de Bs, en het vervangen van de locs want de 11.8 gaat niet op de HSL rijden. Al was het niet de bedoeling dat dit zou gebeuren.

Voor de loc was het misschien mooier geweest om het logo in de gele band te zetten, zoals ook bij het ICR.
Titel: Re: NS Traxx-loc E 186 001 voor HSL Intercity Direct
Bericht door: WesleyMunnik op 06 August 2014, 17:35:18
Wordt de BDs dan uiteindelijk ook als stuurstand ingezet?

Gr, Ben.

Voorlopig rijdt deze BDs mee als normaal rijtuig, de prototype om met de traxxen te rijden is nog niet klaar. Deze BDs gaat mee voor de Invalidentoilet. Maar zal later alsnog geschikt gemaakt worden voor de traxx locomotieven.

Groetjes,

Wesley ;)
Titel: Re: NS Traxx (186.001)
Bericht door: Daan! op 06 August 2014, 18:38:30
Titel zo beter?

Gr, Bert

Nou lijkt me niet. We zijn nu 2 pagina's onderweg, maar je merkt nu al dat het niet specifiek over de 186.001 gaat, maar ook over het ICR en HSL. Daar lijkt me [HSL] intercity direct een prima titel. Je zou dan ook nog een draadje kunnen starten die [HSL] Benelux heet. Dan houd je alles gescheiden en overzichtelijk. Je zou er ook voor kunnen kiezen om dit ''ontwikkelingen op de HSL'' te noemen. Dan staat alles bij elkaar. Jullie keuze, maar de huidige titel vind ik te specifiek gericht op één loc.
Titel: Re: NS Traxx (186.001)
Bericht door: Thom op 06 August 2014, 19:54:30
is al bekend of de ICRm die erachter komt in de reguliere IC kleurenschema geschilder/geplakt worden?
of in een andere lay-out voor IC-Direct?

Groeten Martijn
Die rijtuigen zijn nu tochal geel/blauw, hooguit zit er wat Fyra stickerwerk op maar daar zit het geel/blauw nog wel onder.
Titel: Re: NS Traxx-loc E 186 001 voor HSL Intercity Direct
Bericht door: Het Kleine Mannetje op 06 August 2014, 21:34:05
Vind hem best mooi, maar het Piko design vind ik toch net ff iets mooier, geel/grijs voor een loc toch wat meer een classic look hebben.

(http://www.railcolor.net/images/basic/bomb_186001_51.jpg)

(http://www.railcolor.net/images/basic/bomb_186001_54.jpg)
Titel: Re: NS Traxx-loc E 186 001 voor HSL Intercity Direct
Bericht door: Marc tramt op 06 August 2014, 22:12:13
Kleurenpatroon gaat nog wel, maar die logo'tjes..... Te klein, alsof ze nog iets hadden liggen van een sik.. "Doe die dan maar".
Titel: Re: NS Traxx-loc E 186 001 voor HSL Intercity Direct
Bericht door: Forever Rocofan op 06 August 2014, 22:12:44
@het kleine mannetje,

Zal wel gewoon wennen zijn aan een geel blauwe loc. mij lijkt het juist mooi een loc in dezelfde kleuren als de rijtuigen die er achter moeten komen ( er vanuit gaande dat alle rijtuigen weer geel en blauw worden omdat NS alle sporen van Fyra wil wissen ) Vroeger was de Beneluxtrein in geel en bordeaux-rood met bijpassende locomotief toch ook mooi.......

Gewoon accepteren dat tijden veranderen. Geel grijze locs zijn van "vroeger" het worden er minder en minder ( helaas )

Groeten Ruud B.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Bert van Gelder op 06 August 2014, 22:37:25
Titel aangepast.

Gr, Bert
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: martijn v m op 06 August 2014, 22:38:59
iets railjet achtigs als kleurstelling waar dus de loc in geïntegreerd is bij de rijtuigen met de kleurstelling zou wat meer eenheid geven.
 
Ben benieuwd hoe de complete stam eruit ziet

Groet Martijn
Titel: Re: NS Traxx-loc E 186 001 voor HSL Intercity Direct
Bericht door: Peter Korsten op 06 August 2014, 22:57:24
De bedoeling is de BDs geschikt te maken voor de Traxx.

Dat scheelt weer de aanschaf van een LS Models 1700. :) Moeten ze wel met 12 bakken gaan rijden natuurlijk.

- Peter
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: steven346 op 06 August 2014, 23:38:19
Ik vind hem ook mooi...nieuwschierig wanneer ze voor het eerst in NL gaan rijden...en naar het model (y) (y)
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Peter Korsten op 07 August 2014, 09:23:44
TJa, dan moet je natuurlijk wel eerst een fabrikant weten te vinden die een 186 maakt. ;)
Titel: Re: NS Traxx-loc E 186 001 voor HSL Intercity Direct
Bericht door: Rick op 07 August 2014, 10:47:47
Dat scheelt weer de aanschaf van een LS Models 1700. :) Moeten ze wel met 12 bakken gaan rijden natuurlijk.

- Peter
En dan maar hopen dat er aan de bestickering van de ICR niks veranderd, zoals witte pijltjes op de deuren net als bij DDZ. ;)
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Frontier op 07 August 2014, 14:35:27
Heb van de week de eerste rijtuigen met pijltjes al gesignaleerd in Haarlem, dus daar gaat alle hoop.  ;D
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: dh3201 op 07 August 2014, 14:44:07
Die driehoekjes frot je toch zo zelf op je modellen?  ;D
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Meppelspoor op 07 August 2014, 14:56:04
krijgen deze rijtuigen de handvatten weer terug of behouden ze de deurknop?
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: W. Thomas op 07 August 2014, 15:36:57
Mij kan de oostenrijkse railjet toch een stuk beter bevallen qua kleurstelling.

Vind dit het eigenlijk niet niet.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Ronald Brandt op 07 August 2014, 16:10:39
Die driehoekjes frot je toch zo zelf op je modellen?  ;D
Denk even aan de economie. Vraag aan de modelspoorfabrikanten een nieuwe aangepaste modeloplage. Verkopen die ook weer wat.  ;D
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Forever Rocofan op 07 August 2014, 23:08:03
TJa, dan moet je natuurlijk wel eerst een fabrikant weten te vinden die een 186 maakt. ;)

@ Peter,

ehhhh Piko, Roco en A.C.M.E ???? het model is er, alleen bedrukken in de juiste kleuren !!! Dus komt misschien wel weer bij verschillende merken. De groene Traxx zoals voor de Prio /  ICR rijtuigen is er ook van alle 3 de merken......

En Piko heeft bewezen perfect te kunnen bedrukken met de Railmagazine loc, dus de vraag is volgens mij wie er als eerste mee komt  ;D

Groeten Ruud B.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: V200-G2000 op 07 August 2014, 23:15:45
Misschien komt Lokpaint er wel mee.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Peter Korsten op 07 August 2014, 23:28:11
ehhhh Piko, Roco en A.C.M.E ????

Dat was dus ironisch bedoeld, aangezien je de nek breekt over die Duitse meuk.

- Peter
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Forever Rocofan op 07 August 2014, 23:29:30
@V200-G2000,

Als Lokpaint ze gaat maken zullen het er toch geen honderden zijn....en er zullen waarschijnlijk steeds meer mensen de nieuwe NS loc willen als deze meer bekendheid krijgt. Nu weten veel modelspoorders nog niet dat deze loc's er aan zitten te komen, want niet iedereen zit op een modelspoorforum en buiten is de loc nog niet te zien.

Ik wil in elk geval een model van de loc hebben  ;)

@Peter,

Ik ging er dus iets te serieus op in. Ik kan ook niet wennen aan de sippe smile met vraagtekens die automatisch verschijnen als ik 3 vraagtekens achter elkaar zet, dat maakt het nog onduidelijker. deze is beter  :)

Groeten Ruud B.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Thom op 08 August 2014, 00:42:48
krijgen deze rijtuigen de handvatten weer terug of behouden ze de deurknop?
Die klephandvatjes, en eigenlijk meer bedoeld de bijhorende spagnolet die de deuren mechanisch vergrendeld is verplicht in België.
In Nederland is die niet verplicht dus zolang ze op de Nederlandse HSL rijden zullen ze niet nodig zijn.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Jos B. op 08 August 2014, 17:34:47
In principe vallen we weer terug op het idee wat Bombardier had aangedragen.


Jos.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: prutser op 08 August 2014, 19:46:47
Eigenlijk was 160 km/h met de NS1000 al de bedoeling, alleen toen enkel voor binnenlands verkeer.
Gaat het na 66 jaar toch nog lukken.

Stephan.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: thijsdekok op 09 August 2014, 11:15:47
Jammer dat de ns niet gewoon weer een oud nummer heeft gedaan als wij die al kende bij alle ander

Gr thijs
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Remunj op 09 August 2014, 11:58:00
Misschien omdat tegenwoordig alle materieel een EVN nummer moet hebben en het dan een beetje achterhaald is om dan ook nog eens een eigen nummer toe te kennen. Zeker voor locs die ook grensoverschrijdend opereren.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: ziemon op 09 August 2014, 17:10:22
De 186 001 in Moenchengladbach, Hauptbahnhof op dit moment:

http://www.railcolor.net/index.php?nav=1405330&id=6564&action=dview
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: SimonH op 09 August 2014, 21:23:47
En maandag komt de loc naar Nederland. Met een beetje geluk kan ik de loc dinsdag bekijken bij één van de proefritten. Ik ben benieuwd hoe hij er in het echt uitziet.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Peter Korsten op 09 August 2014, 22:28:24
Ah, het nummer staat er gewoon op. Het is dus de 1186. ;)

- Peter
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Remunj op 10 August 2014, 11:48:54
Helaas Peter zo werkt het niet.
Zoek maar eens hoe het EVN nummer in elkaar zit.
De eerste 4 cijfers zeggen iets over de categorie voertuig en landcode.
Daarna volgen 7 cijfers waarvan het eerste cijfer (1) in principe nog geen specifieke betekenis heeft.
Daarna volgen 3 cijfers die de class aangeven, 186 dus en dan 3 cijfers die het volgnummer aangeven,001 dus.
Uiteindelijk gevolgd door een controlecijfer.
In jou redenatie zouden alle locs de 1186 gaan heten ;D
Loc zal wel bekend worden/blijven als 186001.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Peter Korsten op 10 August 2014, 21:12:22
Joh.

- Peter
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Eelco Storm op 10 August 2014, 21:15:03
Misschien dat je een overdaad aan emoticons moet gaan gebruiken in je posts, Peter  :P
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: MHS84 op 10 August 2014, 23:25:43
Zo'n grote vishaak op de zijkant is zóó jaren '80. Dit geel met blauwe vlak heeft wel wat, maar misschien is een racestreeppatroon nog mooier. :)

Wat wel apart is: de nummering begint bij 001 terwijl de BR 186 al jaren bij diverse ondernemingen rijden. Misschien een reservering die nooit eerder verkocht is? Wie weet meer?
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: ziemon op 10 August 2014, 23:28:03
Ik heb maar eens twee subtiele alternatieven gemaakt, gebaseerd op de twee meest voorkomende opmerkingen: een 1900-nummer en minder 'verloren' NS logo's:

http://www.railcolor.net/index.php?nav=1405330&id=6566&action=dview
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Remco vM op 10 August 2014, 23:54:17
Ik vind het geen verbetering ;)
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Frontier op 11 August 2014, 01:59:57
Ik ook niet.  ;D De huidige logo's zo laten, 1900 nummer erbij vind ik wel een goede toevoeging, en eigenlijk moet er ook nog een stadswapen bij.  ;) Wat ik vooral mis is meer kleur, graag zou ik op de rijtuigen iets zien á la IC+ destijds, alleen dan in de nieuwe kleuren van NS International:

(http://i272.photobucket.com/albums/jj192/FrontierA318/Various/NSIICRm1_zpse1fe1548.png)

Of andersom:

(http://i272.photobucket.com/albums/jj192/FrontierA318/Various/NSIICRm2_zpsb6564854.png)

(let niet op de kwaliteit, ik weet helemaal niks van photoshoppen, het gaat enkel om het idee ;D)

Vanzelfsprekend zou ik op de loc dan ook iets met die kleuren terug willen zien, geen idee wat precies, dat laat ik aan creatievere mensen over! En ook al mag de IC Direct dan tegenwoordig onder NSR vallen, toch vind ik dat de treinen er qua kleuren niet hetzelfde uit zouden moeten zien als de reguliere binnenlandse IC's, zodoende komen deze kleuren mooi van pas.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Peter Korsten op 11 August 2014, 08:12:10
Ik vind het geen verbetering. ;)

- Peter
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: sandersound op 11 August 2014, 09:06:10
Ik denk dat als het logo er in het geel op staat, dat het wel mooier is dan in het wit.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: dh3201 op 11 August 2014, 09:45:02
Ik mis op het front nog een reliëflogo in dezelfde kleur als de ondergrond, zoals DM'90 en SLT ook hebben  :P ::)
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Eelco Storm op 11 August 2014, 09:48:59
En ik mis nog een fraaie gevleugelde nummerplaat....
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: ziemon op 11 August 2014, 13:39:40
maar maar het zijn helemaal geen treinen van NS International, dus zijn de roze/paarse kleuren niet op hun plaats
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Frans-DB op 11 August 2014, 17:12:03
Vandaag is de E 186-001 binnengekomen op Watergraafsmeer.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Rick op 11 August 2014, 18:31:26
Wat wel apart is: de nummering begint bij 001 terwijl de BR 186 al jaren bij diverse ondernemingen rijden. Misschien een reservering die nooit eerder verkocht is? Wie weet meer?
Geen idee, maar voor zover ik het kon vinden begint de nummering van de 186 pas bij 101 dus zijn deze nummers eigenlijk nooit uitgegeven?
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: timtrein op 11 August 2014, 19:25:41
Klopt. Mogelijk wilden ze die nummers vrijhouden voor een eventuele levering aan een DB-dochter of zoiets?
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Remunj op 11 August 2014, 19:26:54
Zoals we in het Fyra draadje al gemeld hadden, zie voor een overzicht www.railcolor.net (http://www.railcolor.net)  (y)
Daar vindt je van alle geleverde types de historie en toegekende nummers.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: ziemon op 11 August 2014, 20:29:23
Citaat
Wat wel apart is: de nummering begint bij 001 terwijl de BR 186 al jaren bij diverse ondernemingen rijden. Misschien een reservering die nooit eerder verkocht is? Wie weet meer?

Uit mondelinge overlevering: De nummerserie 186.0 was ooit gereserveerd voor de eerste meersysteem-traxxen, namelijk de exemplaren gebaseerd op het Traxx2-platform. 26 dergelijks locs zijn er gebouwd, waarvan er 21 geleverd zijn aan SBB Cargo als Re484 en 5 identieke locs aan MRCE. Alle locs zijn echter vanaf levering alleen uitgerust en toegelaten voor diensten in Zwitserland en Italie. Ze kregen nummers gebaseerd op het Zwitserse (Re484) en Italiaanse (E484) systeem. Zodoende bleef de reeks 186.0 ongebruikt.

Voor de locs van het type Traxx 2E MS was men inmiddels al gestart met nummer 186 101
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: MHS84 op 12 August 2014, 09:12:57
@ Simon. Dank voor de uitleg.
@ Eric. Met zoekmachines kan ik vrij goed omgaan, maar een nummerlijstje krijg ik niet gevonden. Niet in het Fyra-draadje noch op Railcolor. Als jij weet waar het staat, laat het maar weten.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Besselspoor op 12 August 2014, 09:38:47
Ik lees op de site van Nico Spilt dat het van oorsprong goederenlocs zijn voor een snelheid van 140 km/u maar voor de NS de specificaties worden aangepast naar reizigersverkeer met 160 km/u. Zou dat wel goed gaan? Ik krijg even een 1100- deja-vu waar de Franse goederenloc (100 km/u) werd aangepast voor 130 km/u met alle problemen van dien... we zullen er maar van uitgaan dat de huidige techniek dat gewoon toelaat.
Het design vind ik overigens wel heel erg jaren '80 zo, maar het is een proefloc dus wellicht bedenkt men wel een fraaier kleurschema voor de dienst.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Remco vM op 12 August 2014, 10:00:50
Is Nico Spilt de autoriteit op spoorgebied dan  ::)
Alsof de moderne goederenloc een minderwaardige loc is ::)
Ga er maar van uit dat men bij het ontwerpen er al rekening mee is gehouden.
Verschil tussen de cargo en reizigers versie is voornamelijk de software.
De 186 heeft gewoon een mooie rustige loop en ik spreek uit ervaring ;)
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: santerdam op 12 August 2014, 10:11:16
Remco, even een vraagje uit pure belangstelling :
- Wat is het essentiele verschil in de software ?

Sander
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Remunj op 12 August 2014, 10:24:43
@ Simon. Dank voor de uitleg.
@ Eric. Met zoekmachines kan ik vrij goed omgaan, maar een nummerlijstje krijg ik niet gevonden. Niet in het Fyra-draadje noch op Railcolor. Als jij weet waar het staat, laat het maar weten.
Deze als voorbeeld (http://www.railcolor.net/index.php?nav=1405160&lang=1)

Om meer lijsten te vinden:
Kies het merk, kies het type, eventueel het subtype/eigenaar voila je krijgt nog meer lijstjes.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Remco vM op 12 August 2014, 10:26:59
Sander, hoe het allemaal software matig in elkaar zit durf ik niet te zeggen. Meest essentiele verschil is in ieder geval de topsnelheid. Ik kan me voorstellen dat er qua aanzet krachten ook wel verschil in zit." 
Helaas heeft de cargo software een aantal zaken die door de NS geeist werden,maar voor cargo een ergenis zijn.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Thom op 12 August 2014, 13:20:37
Ik lees op de site van Nico Spilt dat het van oorsprong goederenlocs zijn voor een snelheid van 140 km/u maar voor de NS de specificaties worden aangepast naar reizigersverkeer met 160 km/u. Zou dat wel goed gaan? Ik krijg even een 1100- deja-vu waar de Franse goederenloc (100 km/u) werd aangepast voor 130 km/u met alle problemen van dien... we zullen er maar van uitgaan dat de huidige techniek dat gewoon toelaat.
Het design vind ik overigens wel heel erg jaren '80 zo, maar het is een proefloc dus wellicht bedenkt men wel een fraaier kleurschema voor de dienst.
Het is helemaal geen proefloc, het is gewoon de eerste van 19 stuks. Proefrijden zullen ze allemaal doen, dat is de afname proefrit namelijk.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Ad_M op 12 August 2014, 14:44:17
Zo ver ik op de foto's kan zien wijkt de kleur geel al flink af van de ICR's en zit het blauwe vlak te hoog tov de ICR's

Eigenlijk echt Nederlands dit.., lekker zitten mekkeren terwijl je er geen bal aan kan doen  ;D

Mvg,
Ad
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: timtrein op 12 August 2014, 17:56:36
De reden is dat de 186 halfafgeveerde tractiemotoren heeft (Tatzlager-antrieb) en dat daarom op conventioneel spoor de toegelaten snelheid van de locs maar 140 km/h is. Omdat de HSL speciaal gelegd spoor heeft voor hogere snelheden konden de locs daar wel een toelatingssnelheid van 160 km/h krijgen zonder dat de tractiemotoren het te zwaar te verduren krijgen.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Simplex op 12 August 2014, 19:22:52
Weer zo'n afzichtelijk blauw-geel ding. Probeer eens een origineel
ontwerp te bedenken. Kijk eens bij de buren om je heen NS....
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: tothebeach op 12 August 2014, 19:32:43
zoals de V250 (http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-laughing025.gif) (http://www.freesmileys.org/smileys.php)

groet,
michel ;)
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Jeronimos op 12 August 2014, 19:34:37
Weer zo'n afzichtelijk blauw-geel ding. Probeer eens een origineel
ontwerp te bedenken. Kijk eens bij de buren om je heen NS....

Michel was me net voor.

@Steef, te heet gewassen verkeersrood van de DB?  neuh.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: tothebeach op 12 August 2014, 19:42:37
 ;D
Maar ik geef toe een BM73 was ook leuk geweest.

Groet,
michel
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: martijn v m op 12 August 2014, 20:12:13
alsof de DB iets origineel flitsents heeft?
wit met een rooie streep  ::)
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Simplex op 12 August 2014, 20:13:44
Kijk eens bij de buren om je heen NS....

Moeilijk zeker, begrijpend leren lezen...
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Rick op 12 August 2014, 21:33:43
Ah, de Duitsers zijn geen buren meer dus. Vertel eens wat dan volgens jou een flitsend ontwerp is? :)
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Forever Rocofan op 12 August 2014, 22:27:49
Misschien omdat tegenwoordig alle materieel een EVN nummer moet hebben en het dan een beetje achterhaald is om dan ook nog eens een eigen nummer toe te kennen. Zeker voor locs die ook grensoverschrijdend opereren.

Ehh, en de groene Traxx locs van Alpha trains dan ? E 186 125 is ook genummerd als 2803 bijv. Dus wat mij betreft hadden er ook 1900 nummers op de locs gemogen.

Groeten Ruud B.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: martijn v m op 12 August 2014, 23:05:39
Moeilijk zeker, begrijpend leren lezen...

wat bedoel je dan?

Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Chiel op 12 August 2014, 23:13:34
Zo ver ik op de foto's kan zien wijkt de kleur geel al flink af van de ICR's en zit het blauwe vlak te hoog tov de ICR's

Eigenlijk echt Nederlands dit.., lekker zitten mekkeren terwijl je er geen bal aan kan doen  ;D

Mvg,
Ad
Denk dat de kleuren redelijk in de buurt komen uiteindelijk. Bedenk wel dat deze loc net uit de fabriek komt, en de ICR's waarmee vergeleken wordt ongeveer 10 jaar rond rijden. Momenteel wordt de ICR vloot gereviseerd en opnieuw voorzien van geel en blauw, waarna de kleuren minder/niet zullen afwijken.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Remunj op 13 August 2014, 08:21:23
Ehh, en de groene Traxx locs van Alpha trains dan ? E 186 125 is ook genummerd als 2803 bijv. Dus wat mij betreft hadden er ook 1900 nummers op de locs gemogen.
De al in gebruik zijnde traxxen hebben ook geen ander nummer gekregen.
Daarom verwacht ik dat  dat bij deze ook niet zal gebeuren.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Edsko Hekman op 13 August 2014, 09:26:07
Ik heb maar eens twee subtiele alternatieven gemaakt, gebaseerd op de twee meest voorkomende opmerkingen: een 1900-nummer en minder 'verloren'
Die tweede vind ik wel erg leuk (y)
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: dh3201 op 13 August 2014, 09:59:53
Nu ik wat meer foto's van de E186 001 in het wild heb gezien, moet ik zeggen dat ik de geel/blauwe kleurstelling nog niet eens zo verkeerd vind.
Het is misschien even wennen. Maar niet zo suf/saai als het standaard DB-rood of het Angeltrains mintgroen/grijs of het kale grijs (al dan niet met een blauw Railpool streepje).
Ik vind de geel/blauwe NS kleurstelling zelfs frisser ogen dan de grijze kleurstelling van de NMBS reeksen 13 en 18 (de huidige 18).
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Quinzeedied op 13 August 2014, 19:16:51
Zo ver ik op de foto's kan zien wijkt de kleur geel al flink af van de ICR's en zit het blauwe vlak te hoog tov de ICR's

https://www.flickr.com/photos/114606548@N06/14871518776/ (https://www.flickr.com/photos/114606548@N06/14871518776/)
https://www.flickr.com/photos/114606548@N06/14875378966/ (https://www.flickr.com/photos/114606548@N06/14875378966/)

Weliswaar niet de beste foto's om het te kunnen beoordelen, maar de blauwe baan lijkt toch heel redelijk op de goede hoogte te zitten.
Hij komt in ieder geval tot onder de "knik" van de ICR'en, net als de blauwe baan op de rijtuigen.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Remco vM op 13 August 2014, 19:29:46
Als ik het goed zie, loopt de bovenzijde van het blauwe vlak gelijk met de dakrand, dus loopt deze niet gelijk met blauwe vlak op ICRm
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Remunj op 13 August 2014, 19:42:44
Misschien trekken ze de blauwe baan op de ICRm wel gelijk met de loc bij de revisie?
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: WWestley op 20 August 2014, 19:32:32
Ik hoorde van de week maar helaas iets te laat iets op de TV dat er weer en nieuw FYRA debacle zou zijn met andere locs van de NS. Helaas zoals gezegd was ik iets te laat en heb het ook niet meer terug vindn ergens.

Weet iemand er meer van en wat er aan de hand is of was het loos alarm van de media?

Wim
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Thom op 20 August 2014, 19:56:16
Een nieuw Fyra debacle wordt moeilijk want die bestaat niet meer...  ;)
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: ziemon op 20 August 2014, 20:47:01
Ik denk dat je de telegraaf las die publiceerde over de uitvalpercentages van de Intercity Direct shuttle tussen Amsterdam en Breda. Deze schommelt al enkele jaren tussen de 5-10 % uitval, waarvan de helft ongeveer door oorzaken bij de NS. Niet goed genoeg. Debacle is een populair woord dan.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: WWestley op 21 August 2014, 09:09:12
Ziermon

Dank voor je reactie. Het was op het nieuws die een stuk kranten knipsel liet zien. Daarop stond dus dat bekende nieuws. Of het de Telegraaf was weet ik niet. Hier hebben de Telegraaf niet ik woon in de Belg.Ardennen.

Bedankt toch voor je reactie

Wim
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: henk op 21 August 2014, 09:40:25
Die shuttle naar Breda is natuurlijk ook flauwekul.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Remunj op 21 August 2014, 12:36:49
In de huidige constructie wel.
Maar was de bedoeling dat die dan door zou gaan naar Antwerpen/Brussel om het zuiden ook een snelle verbinding via de HSL te geven.
Door issues met Belgie is dat (nog) niet van de grond gekomen.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: ziemon op 21 August 2014, 15:01:13
Nou er zijn diverse mensen hier in Brabant erg blij dat ze nu zo snel naar Schiphol kunnen. En voor forensen tussen Rotterdam en Amsterdam is deze shuttle een enorme vooruitgang.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Jos B. op 21 August 2014, 16:10:37
En de 186 is zeker geen domme zet als je de IC verbinding Eindhoven-Heerlen-Aken in het vooruitzicht stelt.
Welk ander materieel wil je hier anders voor gaan gebruiken?


Jos.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Remco vM op 21 August 2014, 17:05:15
Er is weinig keus op moment, dit is de enige loc die op moment in produktie is en NL toelating heeft. 189 is uit produktie en al het nieuwe spul heeft (nog) geen toelating!
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Thom op 21 August 2014, 17:12:25
Daar komt nog bij dat het rijdend en onderhouds personeel de machine al kent en daardoor niet opnieuw opleiding hoeft te krijgen.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Daan! op 21 August 2014, 17:29:03
En de 186 is zeker geen domme zet als je de IC verbinding Eindhoven-Heerlen-Aken in het vooruitzicht stelt.
Welk ander materieel wil je hier anders voor gaan gebruiken?


Jos.

Intercity Nieuwe Generatie vanaf ongeveer 2020 instroomt.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Rick op 21 August 2014, 17:38:09
En dat Henk het volgens mij heeft over de verbinding Rotterdam - Breda, niet over het materieel dat er rijdt.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Ben op 22 August 2014, 19:27:45
De 186 002 is inmiddels onderweg: http://www.railcolor.net/index.php?nav=1405330&id=6620&action=dview

Gr, Ben.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Peter Korsten op 23 August 2014, 08:51:43
Eigenlijk vind ik ze best wel leuk. Weer eens wat anders dan de doorgaans vrij saaie kleurstellingen van de 186.

- Peter
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Bert van Gelder op 23 August 2014, 08:55:31
Wie zou hem als eerste uitbrengen in model? Ik gok Piko..

Gr, Bert
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Remco vM op 23 August 2014, 10:56:52
Eigenlijk vind ik ze best wel leuk. Weer eens wat anders dan de doorgaans vrij saaie kleurstellingen van de 186.

- Peter
Dit is juist een loc serie waarvan een aantal interessante exoten rondrijden of hebben rondgereden en de NSR versie nou niet de meest spannende is ;)
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Meppelspoor op 23 August 2014, 16:53:58
Wie zou hem als eerste uitbrengen in model? Ik gok Piko..

Gr, Bert

Denk ACME die is altijd als eerst, die kwam ook als eerste met de fyra
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: WWestley op 23 August 2014, 17:18:31
Ja terwijl PIKO hem dus even niet mocht uitbrengen en later wel weer!

Wim
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: MHS84 op 24 August 2014, 23:41:21
De 186 002 is inmiddels onderweg...
Vandaag gezien in Bentheim. Foto's op DSO (http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?4,7075197).
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: steven346 op 24 August 2014, 23:44:43
Vind hem toch wel wat hebben!! Laat het model maar komen!
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: WWestley op 25 August 2014, 15:57:26
Persoonlijk vind ik hem best wel mooi en zoals eerder gezegd/genoemd laat maar snel een model komen

Wim
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: dh3201 op 25 August 2014, 16:04:26
Anders gewoon zelf de spuitbus erover  ;D
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: MHS84 op 27 August 2014, 02:16:46
Om meer lijsten te vinden:
Kies het merk, kies het type, eventueel het subtype/eigenaar voila je krijgt nog meer lijstjes.
Uit meerdere lijsten per eigenaar heb ik één lijst gemaakt per bedrijfsnummer.
Bedrijfsnummer   Eigenaar Bouwjaar
186 001   NS   2014
186 002   NS   2014
186 003   NS   2014
186 004   NS   2014
186 005   NS   2014
186 006   NS   2014
186 007   NS   2014
186 008   NS   2014
186 009   NS   2014
186 010   NS   2014
186 011   NS   2014
186 012   NS   2014
186 013   NS   2014
186 014   NS   2014
186 015   NS   2014
186 016   NS   2014
186 017   NS   2014
186 018   NS   2014
186 019   NS   2014
186 020-100   Beschikbaar   
186 101   Railpool   2006
186 102   Railpool   2006
186 103   Railpool   2007
186 104   Railpool   2007
186 105   Railpool   2007
186 106   Railpool   2007
186 107   Railpool   2007
186 108   Railpool   2007
186 109   Railpool   2007
186 110   Railpool   2007
186 111   Alpha Trains   2006
186 112   Alpha Trains   2006
186 113   Alpha Trains   2006
186 114   Alpha Trains   2007
186 115   Alpha Trains   2007
186 116   Alpha Trains   2007
186 117   Alpha Trains   2007
186 118   Alpha Trains   2007
186 119   Alpha Trains   2007
186 120   Alpha Trains   2007
186 121   Alpha Trains   2007
186 122   Alpha Trains   2007
186 123   Alpha Trains   2007
186 124   Alpha Trains   2007
186 125   Alpha Trains   2007
186 126   Alpha Trains   2006
186 127   Alpha Trains   2006
186 128   Alpha Trains   2007
186 129   Alpha Trains   2007
186 130   Alpha Trains   2007
186 131   Alpha Trains   2007
186 132   Alpha Trains   2007
186 133   Alpha Trains   2007
186 134   Alpha Trains   2007
186 135   Alpha Trains   2007
186 136   Macquarie Rail   2007
186 137   Macquarie Rail   2007
186 138   Macquarie Rail   2008
186 139   Macquarie Rail   2008
186 140   Macquarie Rail (gesloopt)   2008
186 141   Railpool   2008
186 142   Macquarie Rail   2008
186 143   Railpool   2008
186 144   Macquarie Rail   2008
186 145   Railpool   2008
186 146   Railpool   2007
186 147   Railpool   2007
186 148   Macquarie Rail   2007
186 149   Macquarie Rail   2007
186 150   Macquarie Rail   2007
186 151-160   Beschikbaar   
186 161   Euro Cargo Rail   2008
186 162   Euro Cargo Rail   2008
186 163   Euro Cargo Rail   2008
186 164   Euro Cargo Rail   2009
186 165   Euro Cargo Rail   2008
186 166   Euro Cargo Rail   2008
186 167   Euro Cargo Rail   2008
186 168   Euro Cargo Rail   2008
186 169   Euro Cargo Rail   2008
186 170   Euro Cargo Rail   2009
186 171   Euro Cargo Rail   2009
186 172   Euro Cargo Rail   2009
186 173   Euro Cargo Rail   2009
186 174   Euro Cargo Rail   2009
186 175   Euro Cargo Rail   2009
186 176   Euro Cargo Rail   2009
186 177   Euro Cargo Rail   2009
186 178   Euro Cargo Rail   2009
186 179   Euro Cargo Rail   2009
186 180   Euro Cargo Rail   2009
186 181   Railpool   2008
186 182   Railpool   2008
186 183   Railpool   2011
186 184   Akiem   2009
186 185   Akiem   2009
186 186   Akiem   2009
186 187   Railpool   2011
186 188   Akiem   2014
186 189   Akiem   2014
186 190   Akiem   2014
186 191   Akiem   2014
186 192-195   Beschikbaar   
186 196   Alpha Trains   2008
186 197   Alpha Trains   2008
186 198   Alpha Trains   2008
186 199   Alpha Trains   2008
186 200   Alpha Trains   2008
186 201   Alpha Trains   2008
186 202   Alpha Trains   2008
186 203   Alpha Trains   2008
186 204   Alpha Trains   2008
186 205   Alpha Trains   2008
186 206   Alpha Trains   2008
186 207   Alpha Trains   2008
186 208   Alpha Trains   2008
186 209   Alpha Trains   2008
186 210   Alpha Trains   2008
186 211   Alpha Trains   2008
186 212   Alpha Trains   2008
186 213   Alpha Trains   2008
186 214   Alpha Trains   2008
186 215   Alpha Trains   2008
186 216   Alpha Trains   2008
186 217   Alpha Trains   2008
186 218   Alpha Trains   2008
186 219   Alpha Trains   2008
186 220   Alpha Trains   2008
186 221   Alpha Trains   2008
186 222   Alpha Trains   2008
186 223   Alpha Trains   2008
186 224   Alpha Trains   2008
186 225   Alpha Trains   2008
186 226   Alpha Trains   2008
186 227   Alpha Trains   2009
186 228   Alpha Trains   2009
186 229   Alpha Trains   2009
186 230   Alpha Trains   2009
186 231   Alpha Trains   2009
186 232   Alpha Trains   2009
186 233   Alpha Trains   2009
186 234   Alpha Trains   2009
186 235   Alpha Trains   2009
186 236   Macquarie Rail   2009
186 237   Macquarie Rail   2009
186 238   Macquarie Rail   2009
186 239   Macquarie Rail   2009
186 240   Macquarie Rail   2009
186 241   Alpha Trains   2008
186 242   Alpha Trains   2009
186 243   Alpha Trains   2009
186 244   Alpha Trains   2009
186 245   Alpha Trains   2009
186 246   Alpha Trains   2009
186 247   Alpha Trains   2009
186 248   Alpha Trains   2009
186 249   Alpha Trains   2009
186 250   Alpha Trains   2009
186 251   Railpool   2008
186 252-260   Beschikbaar   
186 261   Akiem   2014
186 262   Akiem   2014
186 263   Akiem   2014
186 264   Akiem   2014
186 265-270   Beschikbaar   
186 271   Railpool   2009
186 272   Railpool   2010
186 273   Railpool   2010
186 274   Railpool   2010
186 275   Railpool   2010
186 276   Railpool   2010
186 277-280   Beschikbaar   
186 281   Railpool   2009
186 282   Railpool   2009
186 283   Railpool   2009
186 284   Railpool   2009
186 285   Railpool   2009
186 286   Railpool   2011
186 287   Railpool   2011
186 288   Railpool   2012
186 289   Railpool   2012
186 290   Railpool   2011
186 291   Railpool   2012
186 292-300   Beschikbaar   
186 301   Euro Cargo Rail   2010
186 302   Euro Cargo Rail   2010
186 303   Euro Cargo Rail   2010
186 304   Euro Cargo Rail   2010
186 305   Euro Cargo Rail   2010
186 306   Euro Cargo Rail   2010
186 307   Euro Cargo Rail   2010
186 308   Euro Cargo Rail   2010
186 309   Euro Cargo Rail   2010
186 310   Euro Cargo Rail   2010
186 311   Euro Cargo Rail   2010
186 312   Euro Cargo Rail   2010
186 313   Euro Cargo Rail   2010
186 314   Euro Cargo Rail   2011
186 315   Euro Cargo Rail   2011
186 316   Euro Cargo Rail   2011
186 317   Euro Cargo Rail   2011
186 318   Euro Cargo Rail   2011
186 319   Euro Cargo Rail   2011
186 320   Euro Cargo Rail   2011
186 321   DB Schenker   2010
186 322   DB Schenker   2010
186 323   DB Schenker   2010
186 324   DB Schenker   2010
186 325   DB Schenker   2010
186 326   DB Schenker   2010
186 327   DB Schenker   2010
186 328   DB Schenker   2011
186 329   DB Schenker   2011
186 330   DB Schenker   2011
186 331   DB Schenker   2011
186 332   DB Schenker   2011
186 333   DB Schenker   2011
186 334   DB Schenker   2011
186 335   DB Schenker   2011
186 336   DB Schenker   2011
186 337   DB Schenker   2011
186 338   DB Schenker   2011
186 339   DB Schenker   2011
186 340   DB Schenker   2011
186 341   Euro Cargo Rail   2011
186 342   Euro Cargo Rail   2011
186 343   Euro Cargo Rail   2011
186 344   Euro Cargo Rail   2011
186 345   Euro Cargo Rail   2011
186 346   Alpha Trains   2009
186 347   Alpha Trains   2009
186 348   Alpha Trains   2009
186 349   Alpha Trains   2009
186 350   Alpha Trains   2009
186 351-900   Beschikbaar   
186 901   Macquarie Rail   2007
186 902   Macquarie Rail   2007
186 903   Macquarie Rail   2007
186 904   Macquarie Rail   2007
186 905   Macquarie Rail   2007
186 906   Macquarie Rail   2008
186 907   Macquarie Rail   2008
186 908   Macquarie Rail   2008
186 909   Macquarie Rail   2008
186 910   Macquarie Rail   2008
186 911   Macquarie Rail   2009
186 912   Macquarie Rail   2009
186 913   Macquarie Rail   2009
186 914   Macquarie Rail   2009
186 915   Macquarie Rail   2009
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Remunj op 27 August 2014, 06:40:47
 (y)
Voor de heren modelspoorfabrikanten meer dan genoeg mogelijkheden om modellen uit te brengen zonder elkaar het gras voor de voeten weg te maaien.
Varianten zat.  ;D
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: laurent op 27 August 2014, 16:08:55
Mis ik de DB varianten in jouw lijstje of heb je die ook al bij ECR gezet?
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: MHS84 op 27 August 2014, 20:09:33
Gd Laurent,

Alleen 186 321/322/323 stonden er in op naam van ECR. De andere locs van DB Schenker ben ik vergeten in de lijst te zetten.
Scherp opgemerkt. Als je de bladzijde terugslaat is het lijstje bijgewerkt.

Gr Maarten
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Eelco Storm op 28 August 2014, 13:59:57
De discussie over de controlenummers is nu hier te vinden: http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,60312.msg3221485399.html#msg3221485399

Eelco
team forummoderatoren BNLS
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: ziemon op 29 August 2014, 23:21:03
Citaat
186 911   Macquarie Rail   2009
186 912   Macquarie Rail   2009
186 913   Macquarie Rail   2009
186 914   Macquarie Rail   2009
186 915   Macquarie Rail   2009

Waren alleen gepland, nooit geleverd, dus die bestaan nu niet. Bovendien zijn de 186 321-332 nu allemaal van EuroCargoRail, ook al zijn ze nog rood. Akiem krijgt nog meer locs (186 19x en 26x), Railpool ook, alsmede nog twee vervoerders die binnenkort bekend zullen worden gemaakt.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Daan! op 10 September 2014, 22:31:31
186 001  en 186 002 zijn vrijgegeven voor de intercitydienst.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: AdLoc op 25 September 2014, 14:06:18
Als ik een Piko Traxx 186 te pakken kan krijgen voor weinig  ;D

Dan ga ik misschien de verfspuit ter hand nemen....  ::)

Gr.
Ad
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: tothebeach op 25 September 2014, 15:56:44
In N rijdt ie al rond:
(http://i1359.photobucket.com/albums/q796/Admburgh/N-SpoorEvent%202014/IMG_5160_zpsf5434f39.jpg) (http://s1359.photobucket.com/user/Admburgh/media/N-SpoorEvent%202014/IMG_5160_zpsf5434f39.jpg.html)
Bron (http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=27&t=6688&start=100)

groet,
michel
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Jos B. op 02 October 2014, 07:50:30
Dat ziet er niet slecht uit zo.


Jos
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Ad_M op 02 October 2014, 12:40:52
Grappig om ineens mijn foto hier tegen te komen  ;D
Lok is via Rob Bisschop te verkrijgen en is handgespoten, nummer op aanvraag
Ziet er goed uit toch  8)  (y)

Nu nog de raampjes van de ICR's zien aan te passen...

Mvg,
Ad
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: sandersound op 27 October 2014, 17:25:24
Fraaie lok zo in n-spoor!  (y)
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: Daan! op 20 January 2015, 14:10:47
NS vervroegt frequentieophoging Intercity Direct (http://www.ns.nl/over-ns/nieuwscentrum/nieuwsberichten)

''Reizigers kunnen vanaf 2016 vier keer per uur een Intercity Direct nemen op de hogesnelheidslijn (HSL) tussen Amsterdam en Rotterdam. Nu is dat nog twee keer per uur. Aanvankelijk zou deze frequentieverhoging in het spoorboekje van 2017 worden opgenomen, maar door onder meer de eerdere beschikbaarheid van materieel is het mogelijk om de extra treindiensten eerder door te voeren.  NS heeft daarom besloten om de kwartierdienst, op dit deel van het HSL-traject, eerder te starten''.
Titel: Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
Bericht door: iarnrod op 20 January 2015, 15:09:09
Als ik een Piko Traxx 186 te pakken kan krijgen voor weinig  ;D

Dan ga ik misschien de verfspuit ter hand nemen....  ::)

Gr.
Ad

Eventjes geduld kan ook (Scroll naar p85!): http://www.piko.de/KAT_PDF/99505_H0_Katalog_2015.pdf (http://www.piko.de/KAT_PDF/99505_H0_Katalog_2015.pdf)