BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => Archief 2014 => Topic gestart door: Gérard Drost op 27 January 2014, 01:07:17
-
De eerste nieuwtjes voor 2014 van Artitec zijn bekend gemaakt in Duitsland:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2032001w_DRB_Kln_14432_R_4.jpg)
- SSym 46 6-achsige Schwerlastwagen (11 Ausführungen)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/387171w_Duitse_waterkraan_preproductie_3.jpg)
- Deutscher Wasserkran
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/87099w_Chevy_3T_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/87099w_Chevy_3T_1.jpg)
- Neue fertig gebaute und lackierte Militärfahrzeuge und –figuren
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/387156w_Panther_A_zimmerit_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/387156w_Panther_A_zimmerit_1.jpg)
En er komt nog meer, wachten tot woensdag, de eerste dag van de Messe in Nürnberg
Grz,
Gérard Drost
-
PEC Stroomlijn Postwagen
20.277.01 PEC P 8506, groen, zilver dak, 37-39, IIb 1:87 € 129,90 Q4
20.277.02 PEC 901, grasgroen, grijs dak, 50-56, IIIa-b 1:87 € 129,90 Q4
20.277.03 PEC 904, grasgroen, grijs dak, 60-65, III c 1:87 € 129,90 Q4
20.277.04 PEC 1906, grasgroen, grijs dak, 72-79 IVa 1:87 € 129,90 Q4
20.277.10 PEC P 8502, groen, zilver dak, 37-39, IIb (exclusief voor MTE) 1:87 € 129,90 Q4
20.278.01 PEC P 8521, groen, zilver dak, 37-39, IIb 1:87 € 129,90 Q4
20.278.02 PEC 907, grasgroen, grijs dak, 50-56, III a-b 1:87 € 129,90 Q4
20.278.03 PEC P 923, grasgroen, grijs dak, 60-65, III c 1:87 € 129,90 Q4
20.278.04 PEC 1928, grasgroen, grijs dak, 72-79, IVa 1:87 € 129,90 Q4
20.278.10 PEC 1935, grasgroen, grijs dak, 72-79, IVa (exclusief voor MTE) 1:87 € 129,90 Q4
Gr, Ben.
-
;D en er komt nog meer leuks (y)
De folder is al beschikbaar online ?
-
Ja, ja, zeg het maar: de bijbehorende vierdelige groene Hondekop toch hè, ja, ja??
-
Jeej N Pec (y) ;D
-
Ovaalramers al gezien op de site van Artitec ? ;D
-
Pec, niet mijn tijdperk. Oh een museum uitvoering kan natuurlijk wel. 8)
-
Ovaalramers al gezien op de site van Artitec ? ;D
Ja zeker ziet er heel gaaf uit vooral het interieur (y)
-
De 'Hongaar' wordt een gewilde goederenwagen als je de poll op BNLS mag geloven ;D
De folder is door diverse winkels al online geplaatst :o
-
Linkje?
-
ook leuk: de werkwagen met draaistel en? ? ? ? wat zie ik op die andere wagen??? lijkt wel een hondekopneus???? ;D
-
Pec, niet mijn tijdperk. Oh een museum uitvoering kan natuurlijk wel. 8)
Heb voor de c12c ook een uitzondering gemaakt. Die ovaal ramer wordt er ook 1 denk ik zo ;D
-
Yes een Pec!!! (y)
gr Ed.
-
http://mchminiatuurnieuws.punt.nl/content/2014/01/Artitec-de-folder
Gr, Ben.
-
Jammer jammer geen DD-AR met MDDM .. of DE 2 nr 183
Zit helaas niks bij voor mij behalve misschient dat perron setje ...
-
Ik verwacht op Neurenberg 2015 nu wel een Hondekop, het begin is er al ;D
De Pec is leuk, maar dan wil ik eerste mooie elektrische stroomlijn treinstellen. De Hongaar, ook hebbehebbehebbe en die Ovalenramers, jeetje ik wilde ze al graag hebben, maar nu ik het zo zie (ook nog eens in de versie die ik wil) kan ik al helemaal niet meer wachten!
Groeten Edwin.
-
Ovaalramer ziet er goed uit. Aanmerkelijk verbeterd tov het handmonster qua dak en ramen. Hongaar ziet er nog wat grof uit naar mijn gevoel. Zeker in vergelijking met de groentewagen.
mvg,
Ivo
-
Leuk, een Pec. Daar zullen veel modelspoorders op hebben zitten wachten.
Wat ik me wel afvraag is waarom het ding twee keer zo duur is als een normaal rijtuig. Zit er soms veel metaal aan? Of komt het door de nogal afwijkende kop, schortplaten e.d.?
- Peter
-
De deukneus is in real life een meter korter dan de opvolger. Er zijn nogal wat mallen nodig om al die uitvoeringen, met en zonder schorten uit te brengen. Dat zal de kosten wel opdrijven. Het is eigenlijk een serie rijtuigen waar de afnemers tussen gaan kiezen in plaats van het hele setje afnemen zoals bij een set plan E rijtuigen. Om zwarte cijfers te schrijven gaat de prijs per eenheid dan omhoog.
Zoiets vermoed ik. :)
-
Ja, dat klinkt wel logisch ja. Maar het was wel even schrikken. :)
- Peter
-
Ja , jammer ik haak dan ook af en hou het bij de nieuwtjes van 2013.
Stephan.
-
Ik denk dat die vrij hoge prijs komt doordat A. een lagere afzet verwacht dan bijv. een Stalen D. Eigenlijk verwacht ik dat ook, zeker omdat er nog geen stroomlijntreinstel van vergelijkbare kwaliteit is. Daarom vind ik die Hondekopneus op een wagentje een veelbelovend begin. Kom op jongens en meisjes bij Artitec, die "Kliko van Piko" is toch gemakkelijk te overtreffen? Maak een viertje, dat wil iedereen! Maak 'm groen, past er meteen een "PEC van Artitec" achter. Toe maar, ik heb er alle vertrouwen in (y)
-
Ja, de afzetmarkt van de PEc's is niet zo gek groot. Die dingen gingen ook niet echt de grens over. Ja, er was een historische uitzondering, maar die versie zie ik nou net niet. ;D
-
Ik denk dat die vrij hoge prijs komt doordat A. een lagere afzet verwacht dan bijv. een Stalen D. Eigenlijk verwacht ik dat ook, zeker omdat er nog geen stroomlijntreinstel van vergelijkbare kwaliteit is. Daarom vind ik die Hondekopneus op een wagentje een veelbelovend begin. Kom op jongens en meisjes bij Artitec, die "Kliko van Piko" is toch gemakkelijk te overtreffen? Maak een viertje, dat wil iedereen! Maak 'm groen, past er meteen een "PEC van Artitec" achter. Toe maar, ik heb er alle vertrouwen in (y)
Ik niet, ik wil een goed asbesttweetje ;D
-
Ik zie dan liever glaswol, tweetje of viertje maakt niet uit, liefst allebei natuurlijk (y)
Groeten Edwin.
-
Yes, mijn kinderhand is gauw gevuld........de YA126 !!!!
-
Een PEC zal geleverd worden met compleet interieur, binnenverlichting en sluitseinen en decoder aansluiting.
Het is niet zomaar een rijtuig.
En je moet het geheel ook nog kunnen koppelen natuurlijk. ;) Met een Mat 46 of leuke Piko Hondenkop.Stel je voor dat ze dat er ook bij gaan leveren ;D
-
Ik koppel m gewoon aan mijn rode 71 van Artitec ;)
-
Ik zie het begin van..... stroomlijn mat. 36 of 40?
Overigens heb ik ook wel eens een deukneus achter een plan U gezien :D
-
Een PEC zal geleverd worden met compleet interieur, binnenverlichting en sluitseinen en decoder aansluiting.
Het is niet zomaar een rijtuig.
En je moet het geheel ook nog kunnen koppelen natuurlijk. ;) Met een Mat 46 of leuke Piko Hondenkop.Stel je voor dat ze dat er ook bij gaan leveren ;D
Ok dus niet inclusief decoder zoals bij de stuurstand DDM? Hoop dat er ook een normale koppeling oplossing komt ik zou hem wel willen als NSM museum Pec. Maar dan wordt die ook wel eens overgebracht door een 1200/1300 met 2 koppelwagens.
-
Eindelijk een PEC! (y)
Leuk perronsetje ook, hier mag nog wel meer van komen.
Grtz,
Niels
-
Ik zie het begin van..... stroomlijn mat. 36 of 40?
Overigens heb ik ook wel eens een deukneus achter een plan U gezien :D
Achter een Plan U in de omloop via Zwolle-Enschede in die mooie zomer van 1979 ;)
-
gezien mijn forumnaam niet onligiisch word ik natuurlijk helemaal blij van die draisine met aanhanger.....
Hebben hebben hebben......
Michael
-
@Rail4Marcel : Goeie, ga ik navragen (over de decoder)
-
Joepie een Pec. En nu nog mat 54. Komt er nog een verrassing in Neurenberg?
-
Nog een verassing? Is't nog niet genoeg jong? ;D
-
Artitec gaat een zware aanslag op mijn portemonee doen ;D
-
Heel apart hoor!
Nu Artitec komt met een wagontje welke toch ff €129,- moet kosten zijn er een heleboel blij en zeggen niks over de prijs.
Roco komt met een locomotief dus iets met motor en electronicia welke +/-€350,- gaat kosten en iedereen valt daarover.
€350,- duur zeker als je kijkt wat je daarvoor krijgt maar €129,- voor 4 wielen en wat ramen toch wel wat erg duur is.
rare jongens die modeltreintjesrijders.
-
Een PEC zal geleverd worden met compleet interieur, binnenverlichting en sluitseinen en decoder aansluiting.
Het is niet zomaar een rijtuig.
En je moet het geheel ook nog kunnen koppelen natuurlijk. ;) Met een Mat 46 of leuke Piko Hondenkop.Stel je voor dat ze dat er ook bij gaan leveren ;D
rare opmerking rene... of gewoon beter lezen ;)
En 't is dus zo'n beetje een DE-1 zonder motor en aandrijving ;)
-
Sommigen menen dat een motor en tandwieltjes de andere 130 euro kosten... Maakt samen 260.
Artitec zou aandrijving kunnen overwegen, om andere moeizame modellen op gang te brengen. Soort opduw Pec. Verklaart meteen die deuk in de neus. ;D
-
;D ;D ;D
Tinus.
-
Ik mis in dit hele verhaal een wagon met laadkisten.
-
Die bij die DAF oplegger passen ? Yep, zou ik ook wel willen.
En natuurlijk een PEC-koppelwagen. Net als die dingen met die koppen er op ;)
-
Wat ik vooral mis in dit verhaal is een zak met geld. ;D
Mooi spul komt eraan zeg.
-
koppelwagen moet te doen zijn; ze hebben de GTU (onderstel), straks de koppelingen, nu nog een Kranige Knutselaar....
-
Zo iets??
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0271_6.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0271_6.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0276_7.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0276_7.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0281_8.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0281_8.jpg)
-
Heel apart hoor!
Nu Artitec komt met een wagontje welke toch ff €129,- moet kosten zijn er een heleboel blij en zeggen niks over de prijs.
Roco komt met een locomotief dus iets met motor en electronicia welke +/-€350,- gaat kosten en iedereen valt daarover.
€350,- duur zeker als je kijkt wat je daarvoor krijgt maar €129,- voor 4 wielen en wat ramen toch wel wat erg duur is.
rare jongens die modeltreintjesrijders.
Nee ik denk toch dat het iets genuanceerder ligt.
De door Artitec te leveren modellen kun je, hoe je het ook went of keert, toch wel scharen onder "niche" met bijbehorend prijspeil. Artitec is, behoudens sommige B-keus abverkopen, nooit in de categorie goedkoop terecht gekomen. Laten we wel wezen, ook de verwarmingswagen voor de klompentrein had een stevige prijs. Het verwachtingspatroon is dus dat een volgend project ook niet bepaald goedkoop zal zijn.
Roco daarentegen is natuurlijk meer een firma die "brot und butterloks" verkoopt in veel grotere aantallen (europabreed) en regelmatig ook goedkoper. Het verwachtingspatroon is hier dus anders. Daarnaast is de bewuste 1200 tov andere uitgebrachte locs een stuk duurder waardoor meer ophef ontstaat........
-
Bovendien een PEC in Artitec-kwaliteit, ongetwijfeld met verlichting (en stroomdoorvoerende koppeling?) als 'waggonnetje' classificeren is er ook een beetje te over ;D
En inderdaad is het vaak een prijsverhoging (zie ook de discussie over de Elotrains 1500) die stof tot discussie is.
-
Laten we wel wezen, ook de verwarmingswagen voor de klompentrein had een stevige prijs.
Wel vreemd om een echte kleinserieproductie met een basis van giethars te gaan vergelijken met spuitgietwerk, ook al is het van dezelfde fabrikant, maar verder klopt je verhaal denk ik wel.
En de Pec is inderdaad meer dan gewoon een rijtuig zeker omdat de leuke snufjes zoals sluitseinen en binnenverlichting er al in zitten! (y)
-
En dan hebben de meeste modelspoorders aan 1 PEC of verwarmingswagen wel genoeg. Van een loc worden er toch meestal meerdere (kleurvarianten) gekocht. De afzetmarkt voor een PEC is dus ook veel kleiner.
Jeroen
-
Ik verwacht nu overigens wel een hausse aan Combispoor/Kleinspoor? Peccen op de vraag- en aanbod pijler ;D
-
Gaaf die PEC (y), en de prijs vind ik mee vallen (y)
-
Bovendien een PEC in Artitec-kwaliteit, ongetwijfeld met verlichting (en stroomdoorvoerende koppeling?) als 'waggonnetje' classificeren is er ook een beetje te over ;D
Eerder met een LS Models ICR/ICRm Bs/BDs. Die kun je in welgeteld drie varianten uitbrengen (er even van uitgaande dat een Bs en BDs identiek zijn, op de voorruit na) en kostte destijds €90 of €95.
Maar goed, ik wil niet gaan klagen over de prijs. Zoals Chris al schreef krijgt het model veel dingen als standaard, zoals binnenverlichting. En het is inderdaad een niche-product.
- Peter
-
Het ziet er op de tekening veelbelovend uit, mooie ontwikkeling. Ik wil 'm wel eens zien, die deukneus met opgeklapte koppeling achter Karst's DE-3 (y)
Prijs; zie het als een motorloze DE-1, dan valt de prijs weer mee. En ja het is een niche-product, waarvan mensen er geen 3 verschillende van hoeven ( hoewel..?).
-
En dan hebben de meeste modelspoorders aan 1 PEC of verwarmingswagen wel genoeg. Van een loc worden er toch meestal meerdere (kleurvarianten) gekocht. De afzetmarkt voor een PEC is dus ook veel kleiner.
Ik twijfel nu al over een mogelijke aankoop van twee PEC's in twee kleurvarianten (en dan gelijk ook maar de deuk en deukloze variant).
Ik weet alleen nog niet welke varianten ik wil (rode biezen met deuk en gele biezen zonder deuk, of juist andersom).
Maar ze zijn er nog niet, dus nog genoeg tijd om daar over na te denken ;D
Wat koste die motorloze DE-1 destijds ook alweer?
-
Wat koste die motorloze DE-1 destijds ook alweer?
Die koste 149 Euro. ;)
Gr. Patrick
-
Kost-ie nog steeds, er zijn nog exemplaren ;D
Maar die Pec vind ik een heel welkome aanvulling voor de mat '46 zilverbuik. Ik hoop dat ze met de PEC's de Scharffenberg koppelingen á la DE I/II los beschikbaar gaan stellen om mooi te kunnen koppelen met bv de Limarossi's
-
Op Drehscheibe staan foto's van de MAV-versie van de CHHP "Hongaar". Niet verwonderlijk dat de MAV ze ook in dienst had :D
http://www.vasutikocsi.hu/jelleg/j1967%28028%29.jpg (http://www.vasutikocsi.hu/jelleg/j1967%28028%29.jpg)
Zou t.z.t. ook weer een leuke variant voor Artitec zijn ;)
grtz,
Wim
-
De nieuwtjes staan inmiddels ook op de site. (http://artitec.nl/index.php/nl/component/content/article/275) Ik weet niet of het al eerder genoemd is, maar zo te zien is de Pec van metaal gemaakt. Dat verklaard misschien de prijs ook mede. De folder is hier (http://artitec.nl/index.php/nl/component/zoo/item/folder-neurenberg-2014) te downloaden.
-
@sixkiller:
Waaraan kun je dat zien?
-
Staat erbij op de productpagina (http://artitec.nl/index.php/nl/modeltreinen/category/pec-gewone-neus):
Metalen model | Metallmodell | Brass Die Cast Model
-
Thanks.
Mvg Ad
-
Inderdaad, staat erbij, metalen model.
Yes, eindelijk, daar is ie, de PEC.
Kan ik 'm al bestellen, vriendelijke winkelier?
Deukneus, groen, gele biezen, schortplaten. 20.277.03, de 904 dus.
Ik hoop wel dat er werkende Scharfenbergs op zitten (betrouwbaarder dan die van Philo). En dat die ook los leverbaar zijn, voor onder de Piko Mat '54, de Rivarossi Mat '46 en de Piko Benelux Hondekop.
Met NEM normschacht mag ook hoor, zet ik er zelf wel Simoba's onder.
Heel apart hoor!
Nu Artitec komt met een wagontje welke toch ff €129,- moet kosten zijn er een heleboel blij en zeggen niks over de prijs.
Roco komt met een locomotief dus iets met motor en electronicia welke +/-€350,- gaat kosten en iedereen valt daarover.
€350,- duur zeker als je kijkt wat je daarvoor krijgt maar €129,- voor 4 wielen en wat ramen toch wel wat erg duur is.
rare jongens die modeltreintjesrijders.
Kom nou, iets genuanceerder graag. Beide hebben een onderstel, een kast, enkele ramen. Dus redelijk gelijk. Moet je dan voor die motor, wat asjes en tandwielen, een mini printplaatje en 2 pantografen € 220 meer rekenen..... ;D
Bovendien, dus van metaal, en niet heel veel duurder dan een stuurstand van LSModels (Bs, BDs) en Elotrains (Benelux WRDk).
-
En binnenverlichting, sluitverlichting en een decoderaansluiting voor maar €70,- is geen geld.........
En wat is het voordeel van metaal, is dat goedkoper voor kleine series dan een spuitgietmal maken?
Stephan.
-
Ja in t echt...
Gr Ed.
Sent from my GT-S6810P using Tapatalk
-
Verkopen ze er meer aan Märklin-rijders? ;D
-
das dan een foutje, die pec wordt gewoon van kunststof. (al kan ik geëtste details niet op voorhand uitsluiten ;D)
-
En nu zie ik het nergens meer staan dat ie van metaal is (vanmiddag nog wel). Ws. al aangepast door Artitec. Maakt me ook geen biet uit. Dat ding koop ik gewoon. Stond al heel lang op mijn verlanglijst, samen met de DG, dus dat is nu dubbel bingo (en kassa ;D)
-
Treintjes van metaal zijn heel slecht voor de aardstralen en het magnetisch veld hier in huis. 8). Doe mij maar plastic.
Gaaf ding die Pec.
Doet nog een euro in het spaarvarken...
-
Een PEC stond niet op mijn verlanglijstje, maar is toch wel welkom als museummaterieel achter mijn Rivarossi (meer een Biesjerossi na al mijn verbouwingen) mat '46 en piko hondekop en eventueel DE 41 als ie dat kan trekken.
Ik zou een glaswolstel zeker wel verwelkomen, van welke fabrikant dan ook. De Piko pimpen we wel en als iemand niet tevreden is met een Piko en niet zelf kan pimpen dan zijn er vast wel een aantal die voor anderen kunnen pimpen :) verzamelaars hadden vroeger ook Limastica's staan in een vitrine.
Mooie werkende koppelingen zijn ook zeer welkom. De Rivarossi scharfenbergs zijn net te grof en eigenlijk het type dat voor de Koplopers is. De koppelingen zoals geleverd bij de DE 1 en DE 2 zijn best wel prima, ondanks dat ze niet op afstand te ontkoppelen zijn.
Heb ik het goed begrepen dat de museum uitvoering zoals ie in het spoorwegmuseum staat het model is dat bij MTE te bestellen is?
De kwaliteit van Artitec heb ik niet veel op aan te merken. Elk model wat ik koop word gepimpt hier en eventueel technisch verbeterd. Welk merk dan ook. Enige model waarbij ik dat nog niet durfde is mijn Artitec 3737. De DE 2 179 met het Chinese motortje heb ik aangepast zodat er nu een Mashima in zit net als bij de DE 1. Ik ga zelfs zover dat ik de decoder van het plafond wil halen en onder het interieur wil stoppen. Maar moet nog even zien hoe ik dat precies ga aanpakken. Ik wil de decoder weg hebben daar omdat hij toch te zien is door de raampjes vanuit Preisser perspectief en ik wil daar ook interieurverlichting :)
Kortom: ik vind Artitec een top merk, ze maken vele modellen waar we vroeger alleen van konden dromen. Dat de consument steeds kritischer word kunnen zij niks aan doen. Stel je eens voor dat Artitec de DE2 op de markt had gezet ten tijde van de DKM Holland Rail DE 2? De redacties van de spoorwegbladen die de DKM al zo goed ontvingen zouden flink wat kalmeringsmiddelen nodig hebben.
Het perfecte model bestaat niet, maar waar wij vroeger gewoon aan de slag gingen met mastica wandjes en het verlagen van DKM DE 2 en het vervangen van de snaar met een tandwielkastje daar gaan we nu los op een forum waar we elke onvolkomenheid onder een grote loep leggen die de hele wereld kan zien. We zijn verwend :) We verwachten hapklare brokken voor weinig geld. We zijn consumenten geworden maar we waren modelbouwers.
Ik hoop dat Artitec ons blijft verwennen met mooie modellen en de eventuele kritiek meeneemt naar volgende ontwikkelingen en gebruik maakt van de enorme kennis die hier verzameld is door proefexemplaren te laten zien. Het is onmogelijk om iedereen tevreden te stellen, maar het is nu eenmaal zo dat iedereen die tevreden is gewoon zijn of haar mond houd en de paar die slechte ervaringen hebben deze gewoon vermelden. Kritiek is goed, het houdt de fabrikant scherp en alert. maar ik kan me ook best voorstellen dat een kleine fabrikant af en toe even denkt: waar doe ik het allemaal voor? Al die stress en ellende voor die paar centen die ik er aan over hou?
Vroeger kon je bouwpakketjes kopen van loks en wagens/rijtuigen van diverse merken. Deze waren helemaal bedrukt en geschilderd maar moest je zelf in elkaar zetten. Tegenwoordig is dit niet goedkoper dan alles in China in elkaar te laten zetten, maar ik zou het zelf veel leuker vinden om een doos met onderdelen te krijgen en zelf in elkaar te zetten. Dan kunnen meteen de nodige dingen gepimpt worden en ik ben zelf veel secuurder dan de gemiddelde lopende band medewerker. Ik kan er een paar weken over doen waar de fabriekswerker nog geen paar uur hiervoor heeft. Kost wellicht hetzelfde als een kant en klaar model wellicht (logistiek/verpakken is lastiger en evt support) maar dan kan je zelf beslissen hoe je het in elkaar zet. Bankjes alvast van zilveren stangetjes voorzien voordat je ze vastplakt en zo.
Bedankt Artitec, niet alleen voor de mooie modellen, maar ook omdat ik veel genoegen beleef om deze te pimpen en te verbeteren. Natuurlijk met behulp van alle informatie alhier.
Nog even ter verduidelijking: ik probeer niet recht te praten wat krom is, zeker geen kromme banaan bakken en broddelspuitwerk en verkeerder draaistellen en zo. Maar er is een bepaald verwachtingspatroon ontstaan bij ons, en ik denk dat we voor veel dingen net iets te kritisch zijn. We werken hard voor ons geld en we mogen best kritisch zijn voordat we het uitgeven. Maar we moeten ook kunnen relativeren: Artitec is geen Roco of Marklin en ze zijn afhankelijk van de middelen die tot hun beschikking staan. Ze leren van elke uitgave en hoe ze om moeten gaan met de fabrikanten in verre landen. Het zal steeds beter gaan en wie weet durven ze straks wel die hondekop 4 aan. Yay!
Hmm, waarom schreef ik zoveel? Nou ja, ik hoop dat iemand er wat een heeft.
Mvg,
Robert.
-
Oei, ooohhh kwijl kwijl! die werkwagen met draaistel op de site van Artitec ziet er uit om op te eten! Die komt zeker in de verzameling! :o (y). Zou dat ook geen goede basis kunnen zijn voor een koppelwagen?
Groet, Tim
-
Meende dat de koppel wagen ook kwam, maar kan dit ook verkeerd gelezen te hebben
-
We zijn consumenten geworden maar we waren modelbouwers.
En dat is de spijker op zijn kop (y)
Eelco
-
Dat wil ik ook wel onderschrijven, hoewel ik hier en daar wel uitzonderingen tegenkom. Eigenlijk nog best wel veel uitzonderingen. Maar in het algemeen kun je wel zeggen dat het een trend is.
Het bovenstaande 'bedankje' aan Artitec wil ik ook wel onderschrijven. Goed bezig, Artitec! (y)
Groet,
Jan
-
En dat is de spijker op zijn kop (y)
Eelco
Dat geldt ook voor de rest van het betoog! (y)
-
Artitec brengt ons wat niemand anders brengt, hiervoor hulde, zo'n keus hebben we nog nooit gehad in Nederland aan Nederlands spul !!
Dieter
-
Alleen jammer dat ze alleen voor oude modellen kiezen met als uitzondering de DDM
-
Wat niet is kan nog komen. De heren van Artitec hebben een voorkeur voor oudere tijdperken. De DDM bewijst dat ze openstaan voor nieuwer materieel. Maar welk materieel zitten we echt om te springen? Plan U? Beel? Plan Y "Sprinter" in 1:87 (ideetje? de ramen voor de sprinter zitten ook in de DDM)? Van mij mogen ze zo doorgaan. Er zijn ook nog mat '34, mat '36 en mat '40 en nog Ome Keesjes. Behalve museummaterieel niet mijn kopje thee maar genoeg liefhebbers voor denk ik :)
Ze steken hun nek uit voor ons, ik bewonder dat. Als de basis goed is dan vind ik het niet erg om te knutselen. Voor diegenen die gewoon een kloppend model willen hebben: je koopt het wel of niet. Als het niet verkrijgbaar is dan is deze keuze er helemaal niet. Artitec is vergeleken met reuzen als Roco en Märklin nog erg jong en vallen wat bij betreft in een soort niche markt: die van de kleinserie modellen voor grootserie prijzen. En als er eens iets is dan staan ze klaar met een oplossing.
Ook de acties met de kneusjes vielen goed bij mij. Ook al is mijn kneus overleden door een stommiteit van mij (vork van de bakoplegging afgebroken, bleh). Voor weinig geld reserve onderdelen en zelfs een betere motor.
Natuurlijk zijn zaken zoals kattenruggen, te korte snorren en zo erg jammer. Maar de Chinezen leren en Artitec ook. De tijd dat we alleen maar een paar Nederlandse modellen konden kopen is voorbij. Er zijn nog nooit zoveel Nederlandse fabrieksmodellen geweest. Niet goed? Dan kan je natuurlijk naar Duits of Frans voorbeeld gaan rijden of gewoon blijven rijden met de Lima Plan E, Hondekop en mastica stroomlijn verbouwsels, en Koploper. Of natuurlijk alles zelf bouwen :)
Mvg,
Robert (die nu toch wel hoopt op een 1:87 sprinter :P )
-
tis me nog te nieuw ;D
ik wil HSM, NCS en Staatsspoor (y)
-
Zit nergens om te springen.................................ton meer misschien ;D
-
En dat is de spijker op zijn kop (y)
Eelco
Nee hoor, modelspoorhobbyïsten zijn altijd al vooral kopers geweest als het om materieel gaat. Gelukkig maar voor Artitec.
-
Alleen jammer dat ze alleen voor oude modellen kiezen met als uitzondering de DDM
Als je bedenkt dat we al 175 jaar spoorwegen in Nederland hebben, ligt de nadruk toch vooral op het naoorlogse spul. Hier en daar kom je wel een grijze goederenwagen of een Blokkendoos tegen, maar de 100 jaar tussen 1839 en 1939 zijn nauwelijks vertegenwoordigd.
Nu verwacht ik ook niet een model van een HSM-loc uit de jaren '40 van de 19e eeuw, omdat er daar vaak maar twee exemplaren van een type gebouwd werden. Maar zelfs de eerste helft van de 20e eeuw is veel minder vertegenwoordigd dan pakweg de laatste 30, 40 jaar.
Dus wat dat betreft is het prima dat Artitec dat segment bestrijkt.
- Peter
-
Even een klein sprongetje off-topic:
Hier en daar kom je wel een grijze goederenwagen...
Tot wanneer kon je die tegenkomen? Op deze foto (uit het 'andere draadje') staat op het 'etiketje' de aanduiding IIIb/c:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0623_1280x768.jpg)
Ik heb begrepen dat IIIb zo'n beetje de jaren '50 betreft, en IIIc de jaren '60.
Trouwens, ik meen dat er eerder ook al eens over geschreven is, maar dat kan ik niet meer vinden.
Groet,
Jan
-
Grijze goederenwagens kon je zien tot ongeveer 1960, de laatste jaren wel met name de oude wagentypes die niet meer bruin geschilderd werden, maar vervangen.
-
. De heren van Artitec hebben een voorkeur voor oudere tijdperken.
Wij ook, dat gaat dus de goede kant op (y) Voor de modernere rijders zijn er genoeg andere producenten.
-
De DDM bewijst dat ze openstaan voor nieuwer materieel. Maar welk materieel zitten we echt om te springen?
Ik zelf niet, maar ik kan me voorstellen dat er liefhebbers om SLT of DDZ zitten te springen.
-
Alle treinstellen en locs na 1989 die nog niet door Roco, LSM of Artitec zijn uitgebracht.
-
Zit eerder om een 2 delige en 4 delige Hondekop van Artitec te springen zowel de glaswol als de asbest stellen (y)
-
Ik zit op slt te wachen, ddz ook welkom, maar een vlavlip sprinter 3 delig is ook welkom
-
Ik verwacht nu overigens wel een hausse aan Combispoor/Kleinspoor? Peccen op de vraag- en aanbod pijler ;D
Je voorspelling begint al uit te komen. De eerste staat als sinds gisterenmiddag op MP. Niet van mij, want ik heb er geen...
-
Hallo zou hier een PEC tussen passen???
::)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSCF0019_8.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSCF0019_8.jpg)
groet Ed
-
Tuurlijk. Al het elektrische stroomlijnmaterieel heeft Pecs vervoerd. Alleen de breedte kan optisch een issue zijn. Heb je de Lima hondekop breedte aangehouden voor je eigen modellen?
Mvg, Paul
-
Twee van de in totaal drie foto's die ik ooit van Pec's heb gemaakt (Roosendaal 140979):
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Roosendaal___Pec_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Roosendaal___Pec_2.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Roosendaal___Pec.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Roosendaal___Pec.jpg)
Van en naar Roosendaal reden de laatste diensten meen ik te weten.
-
Heb je de Lima hondekop breedte aangehouden voor je eigen modellen?
Hallo Paul
Het zijn limastica stellen dus de pec die ertussen komt zal een beetje
uit de toom vallen.
Trouwens leuke fotoos.
Heb nog zoveel mastica liggen om zelf een pec te bouwen,
aan de neuzen zal nog wel te komen zijn,spoorcurioza had er toen nog wel een setje liggen
wellicht....
groet Ed
-
das dan een foutje, die pec wordt gewoon van kunststof. (al kan ik geëtste details niet op voorhand uitsluiten ;D)
Toch wel minimaal geëtste postplaten op de zijkant?
-
goeie kans op...
even terzijde, als je naar de kleuren van de echte postplaten kijkt slaat het eigenlijk nergens op om die te etsen, want die zijn niet rood en messing, die zijn rood, geel en blauw. Messing postplaten zijn dus eigenlijk voor gouwetandenblingblingrappers. ;D
-
Wauw. Ik ben erg blij met wat Artitec nog gaat uitbrengen voor periode 4. Plan D 6 deurs. De goederen begeleidingswagen en nu de Pecs, de Hongaarders, de materiaal wagens met de koppen en het draaistel. Het wordt een zwaar jaar voor me. Ook wat andere merken nog gaan uitbrengen dit jaar.
-
Trouwens ik hoop dat de Hondekopkop op de materiaal wagen een voorbode is voor de gehele serie mat 54. Een grote wens van mij.
-
Ik meen me te herinneren dat Artitec daadwerkelijk in een aardig ver stadium was met de ontwikkeling van een hondekop, maar dat de komst van Piko met hun mat '54 dat project gestopt heeft. Ik vermoed dat de ontwikkelde koppen op deze wijze alsnog een bestemming kregen... ;D
Eelco
-
Of het is een spaarsysteem; om het jaar komt er een materiaalwagentje met een stukje Hondekop, kun je hem over een jaar of 20 zo in elkaar zetten.
Stephan.
-
Prachtige modellen die Artitec gaat uitbrengen.Zal zeker een paar van die modellen aanschaffen.
Maar ik mis iets.Vorig jaar kondigde Artitec de Dg aan.Dit model zou naar mijn weten dit jaar
uitkomen.Echter tussen al het nieuws van Artitec zie ik geen Dg.Heb ik iets gemist of zo?
Groetjes Jan.
-
Je zegt het zelf al, vorig jaar.... dit gaat over de nieuwtjes van dit jaar...
-
Ja en zo ook het stalen postrijtuig in turquoise en groen, die wil ik nu.
Wel graag zonder allerlei toeters en bellen zoals verlichting en decodergerommel want dan zie ik de bui al weer hangen.
Stephan.
-
Prachtige modellen die Artitec gaat uitbrengen.Zal zeker een paar van die modellen aanschaffen.
Maar ik mis iets.Vorig jaar kondigde Artitec de Dg aan.Dit model zou naar mijn weten dit jaar
uitkomen.Echter tussen al het nieuws van Artitec zie ik geen Dg.Heb ik iets gemist of zo?
Groetjes Jan.
Kijk op de foto's van Neurenberg op Groterdam facebook. Daar zie je de Dg in de vitrine staan.
mvg,
Ivo
-
Daar ik alleen overdag rij heb ik geen behoefte aan binnenverlichting. Ik hoop daarom dat de Pec zonder al die poespas met decoders en verlichting uitkom. Moet aanmerkelijk schelen in de aanschafprijs.
-
In de Pec werd gewerkt Hans. Als de omstandigheden het noodzakelijk maakten, ging daarin ongetwijfeld ook overdag de verlichting aan.
-
Ja maar niet bij mij, Ons bin zeunig he..... ::)
-
Daar ik alleen overdag rij heb ik geen behoefte aan binnenverlichting. Ik hoop daarom dat de Pec zonder al die poespas met decoders en verlichting uitkom. Moet aanmerkelijk schelen in de aanschafprijs.
Ik deel deze mening ook.
Gewoon dat spul uitbrengen zonder binnenverlichting.
Scheelt gelijk de nodige pegels.
En als je toch binnenverlichting wil, maak je die er maar lekker zelf in. ;)
Jos.
-
of zoals bij de DDM.
aperte setjes voor diegene de verlichting willen.
Kan je zelf kiezen wat je wilt.
-
Scheelt gelijk de nodige pegels.
Ik krijg de indruk dat het daar bij Artitec niet om draait - of juist wel, het ligt eraan hoe je het bekijkt.
Ze maken "high end" modellen. Weliswaar een stuk betaalbaarder dan Philotrain, maar nog steeds aan de bovenkant van de markt. Kleine oplages, modellen met alles erop en eraan, plus de bijbehorende prijs. Waarschijnlijk werkt het voor hun een stuk beter om minder modellen, maar met een hogere winstmarge te produceren.
- Peter
-
Maar hoort standaard binnenverlichting daarbij? Voor mij hoeft dat echt niet. Bij de DDM wagens is het uiteindelijk niet gedaan omdat er te weinig markt voor was.
-
Het is gewoon een ander marktsegment. Als je geen binnenverlichting wil, dan koop je toch een ander merk?
- Peter
-
Welk ander merk????
-
Bij welk merk kan ik dan een Pec kopen zonder binnenverlichting? Daarbij zeg ik toch ook niet dat ik hem hierom niet wil ofzo. Ik geef alleen aan dat het er van mij niet in hoeft te zitten. Jij kunt het een ander segment vinden ik denk dat als 80% van de kopers het er niet bij hoeft te hebben je je doel voorbij schiet. Maar misschien wil juist 80% van de markt het er heel graag in hebben.
Daarnaast denk ik dat dit product in hetzelfde marktsegment zit als alle andere Artitec producten. Hun eerdere producten hadden ook geen binnenverlichting.
-
eerdere artitec-treinstellen hadden allemaal binnenverlichting, Pec hoort toch vrij typisch bij treinstellen...
-
Daar heb je wel een puntje.
-
Ach, snap het wel, goeiekoop is het allemaal niet. Vind het mooi hoor, maar net als rijtuigen voor € 60,-, dat blijft toch een hoop geld voor een rijtuigje. Loc met een mooie sleep rijtuigen, hoppa, € 1000,- (ja, je leest het goed, duizend euro...) armer... Da's best veel geld...
Edit: nu ik het terug lees denk ik, we zijn ook gek ook, zoveel geld voor een paar stukkies plastic (of blik), 't is maar goed dat mijn vrouw het niet allemaal weet... Oh wacht...
-
Mijn DE heeft anders geen binnenverlichting!!.
-
Bij welk merk kan ik dan een Pec kopen zonder binnenverlichting?
Dat is niet de schuld van Artitec. :)
Daarbij zeg ik toch ook niet dat ik hem hierom niet wil ofzo. Ik geef alleen aan dat het er van mij niet in hoeft te zitten. Jij kunt het een ander segment vinden ik denk dat als 80% van de kopers het er niet bij hoeft te hebben je je doel voorbij schiet. Maar misschien wil juist 80% van de markt het er heel graag in hebben.
Laten we het anders stellen: BMW's zouden een stuk goedkoper zijn als ze er al die fratsen en luxe niet in zouden stoppen. Dan zouden ze een stuk meer verkopen, want 80% van de kopers hoeft al dat spul niet.
Artitec richt zich op de top van de markt. Daarom betaal je bijna €30 voor een E-tje dat je elder voor veel minder (minder geld en minder detaillering) kunt kopen. Dat ze dat doen met modellen die niemand anders heeft is een manier om de verkoopaantallen te maximaliseren.
Vind ik €130 veel geld voor een rijtuig? Absoluut. Zou ik het er voor over hebben? Waarschijnlijk wel - niet op dit moment, maar wel in de toekomst. Dat de modellen in een vitrine verdwijnen en nooit binnenverlichting aan zullen hebben: tja, het zij zo.
Mijn DE heeft anders geen binnenverlichting!!.
Dat is ook geen treinstel, maar een motorwagen. ;)
- Peter
-
Hoezo zit Artitec in een hogere prijsklasse.
Naar mijn mening komt de prijsklasse van Artitec zich prima meten met de rest van de fabrikanten.
Een Artitec rijtuig is in feite niet veel duurder dan een roco rijtuig.
De prijs voor de De stellen zijn ook gewoon marktcomform.
Alleen de Stoomloks vallen in een duurder segment, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Jos.
-
Tomasso;
Weet je wel zéker dat je vrouwtje hier niet meeleest ? ;D ;D ;D ;D
-
Als je de binnenverlichting niet wilt hebben branden, dan maak je toch gewoon het draadje los? ???
-
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik niets hoef te kopen. Ik mag het. Als ik sommige reacties hierboven lees moeten we Artitec als een soort criminele organisatie beschouwen. Zo had ik het nog nooit bekeken. We hebben het nog over een hobby he. En als ik enig cynisme heb gemist, ik zag er ook geen kekke internet lachebekjes bij staan dus vergeef me dan.
Ik wil meer DAFjes!!!
-
Zullen we even uitrekenen wat een Kleinspoor PEC kost met alles wat je nodig hebt om hem te bouwen? Ik ga er vanuit dat je van onderstaande nog niets hebt, de Att komt immers ook compleet.
-PEC kit = €89,50
-Verf 16,17, 18, 26 & 39 à €5,- = €25,00
-transfers 19 en 53 = € 9,30
Geetste postplaat (geschat) € 7,50
Assenset 4st. € 8,20
Scharffenberg koppelingset € 10,00??
Mastica diverse ruitsets € ??.....
Totaal: >€150,00
En dan heb je nog geen garantie dat het echt een mooi postrijtuig wordt, want niet iedereen is even handig. Resumé: De Artitec is een koopje, want ze zetten hem keurig voor je in elkaar, gespoten en bedrukt ;D ;D
Voor de goede orde: ik zeg niet dat Kleinspoor te duur is met z'n kit, het gieten van resin is nou eenmaal secuur handwerk. Maar ik denk dat het wel goed is de Artitec prijs in de juiste context te plaatsen.
-
Je vergeet een binnenverlichtingsset ;D.
Maar op deze manier is b.v. een blokkendoosrijtuig van Roco ook spotgoedkoop.
Stephan.
-
Valt die PEC's niet in het rijtje van de NS 6300/37/3800, oftewel Made in Korea en bijna handgemaakt?
Misschien kan Artitec beter diverse productlijnen starten net als Piko, dus het bovenstaande als exclusief, de plan e en DE-1 als High end en...etc etc...
-
In de Roco noviteitenfolder staat een setje van de CD, de 'Railjet-garnitur'.
Kost voor drie wagens + een stuurstandwagen €329,00.
1 Wagen kost €75,00. Maal drie is €225,00.
Stuurstandwagen kost dus €104,00
Een stuurstandkop kost €104,00 - €75,00 = €29,00
Twee koppen kosten dan €58,00
€75,00 + €58,00 = €133,00
Conclusie: Artitec is goedkoper dan Roco.
;D
-
en ik heb voor mijn Combispoor Pec 1904 in 1988 ook al fl.225.00 betaald,
voor de 'jongeren' onder ons: 100 euro
Deze blijft mooi voor achter mijn verbouwde Lima/Mastica hondekop.
De Artitec Pec schaf ik graag aan voor mijn huidige Piko hondekop.
mvg, Erich
Ga zo door Artitec (y) en graag wat meer DAF modellen :-*
-
Tja, daar wil ik er ook één voor aanschaffen. Maar ja de artitec stoomloc NS 6300 staat bij mij ook in de bestelling, dus ik vrees dat de Pec op de lange baan geschoven wordt. Ik ben enorme liefhebber van Nederlandse stoomlocs met een groen jasje en zwarte wielen. Dus dat krijgt absoluut voorrang. (y) (y) (y)
-
Ik heb nog zo veel van Artitec in bestelling staan, daar kan even niks meer bij. Kleine uitzondering voor de Hongaar wellicht...
Eelco
-
....
Conclusie: Artitec is goedkoper dan Roco.
;D
Prachtige, zeer logische gedachtengang (y) ;D
-
Ik ga beslist een PEC aanschaffen voor m'n Mat '46 zilverbuik, sterker nog: ik ga mijn grasgroene mat '46 wegdoen voor nog een zilverbuik, kan ik er een mooi setje mee samenstellen wat precies in de vitrine past (y)
Oh ja, iemand nog een grasgroene met reclamebanen nodig? Zie 'vraag&aanbod'.. ;D
-
Je moet zo'n pec ook nog effe bouwe. Naast geld kost 't tijd. Dat heb je met: "een gooi em maar even op de baan model" niet.
-
Die PEC komt ook hier in huis. Kan ie mooi tussen 2x Piko Mat 54/57 in, of erachter :P. Ik zit alleen nog ontzettend te twijfelen tussen eentje met en zonder deuken ???. Alle twee aanschaffen wordt me te gorig... ;D
-
Welk type draaistel staat er op dat draaisteltransport?
-
Te zien aan de foto's Plan T/V/W
-
Pec is meer een half treinstel ;D
-
Die PEC komt ook hier in huis. Kan ie mooi tussen 2x Piko Mat 54/57 in, of erachter :P. Ik zit alleen nog ontzettend te twijfelen tussen eentje met en zonder deuken ???. Alle twee aanschaffen wordt me te gorig... ;D
Dan zou ik er een zonder deuken bestellen, kun je altijd tzt de deuken er zelf nog in rammen..... ;D ;D ;D
Voor Ermehuizen is de Pec 1928 inmiddels ook in bestelling gezet. Gaaf ding! (y) (y) (y)
Jeroen
-
Te zien aan de foto's Plan T/V/W
Bedankt.
Een plan W draaistel ligt dan het meest voor de hand omdat Artitec die al heeft.
-
Zouden ze ook een 3 rail pec uitbrengen? ::)
Ik vrees met grote vrezen
Ach ja........ enige zelfwerkzaamheid kan ook leuk zijn.
Wat mij tegenvalt is het niet produceren van de DAF YA 4440 (http://www.dvandam.nl/temp/stock_photos/96/DAF-YA4440-4X4-foto-1.jpg) en de YA 4442 (http://i641.photobucket.com/albums/uu132/Siteje/dafmuseumdagen2010/135.jpg), en ik heb er nog zo op aangedrongen vorig jaar op de beurs in Houten ;D
Ook weer geen 2- en 3 assige platte wagens van Talbot ten behoeve van onze Landmacht in plaats daarvan wagens waarvan de meesten al geproduseerd worden door Roco, Liliput en Märklin. ???
Verder weer een paar prachtige modellen waardoor ik genoodzaakt ben een tweede baan te nemen om het een en ander financieel weer in balans te krijgen ;)
Weer goed werk Artitec (y) maarrrr denk aan mij
Rino
-
Ook weer geen 2- en 3 assige platte wagens van Talbot ten behoeve van onze Landmacht in plaats daarvan wagens waarvan de meesten al geproduseerd worden door Roco, Liliput en Märklin.
Er zijn nu juist voor het eerst correcte Ct-DEMEL aangekondigd, naast ook nooit eerder uitgebrachte SSy 55 modellen. En veel van de SSy 45 en SSyms 46 vragenden bestonden ook nog niet als model.
dirkjan
-
@Rockerbox, dan bouw je die toch zelf van een Kibri/DAFje?
-
Wat mij tegenvalt is het niet produceren van de DAF YA 4440 (http://www.dvandam.nl/temp/stock_photos/96/DAF-YA4440-4X4-foto-1.jpg) en de YA 4442 (http://i641.photobucket.com/albums/uu132/Siteje/dafmuseumdagen2010/135.jpg), en ik heb er nog zo op aangedrongen vorig jaar op de beurs in Houten ;D
Tijdens terug naar toen heb ik die types ook al doorgegeven. ;D
Misschien, als we lang genoeg blijven zeuren, komen ze er misschien ooit een keer. :P
-
Hier ben ik zelf ook fan van! Tijdens mijn dienstplicht ( A59 tankbataljon) begin jaren 90, veelvuldig in zo'n bak gezeten.
Zo heb ik in de jaren 90 wel iets geprobeerd te fabriceren wat er een beetje op lijkt, uit Herpa, Kibri en Roco onderdelen.
Het Kibri/Herpa model is ook van een ander type. Tsja...... ::)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Daf_leger.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Daf_leger.jpg)
Jeroen
-
Heb hier twee herpa cabines liggen die ik wil verbouwen tot 4442, de rest zal denk ik styreen en zo worden...
Romar
-
Ik weet niet of dit een YA4442 moet voorstellen, maar zo ja, dan is de cabine niet correct.
Dit is een DAF 2800-3300 cabine en dan hoort het een 2200-2500 cabine te zijn, een iets kleiner/fijner type.
Dit grotere type cabine zit bij Defensie alleen op de takeldozen YBZ-3300.
Verder wel een leuk model hoor.
Ik ben zelf 14 maanden YTV2300 dieplader chauffeur geweest, bij 102 Bouwmachine Cie in Wezep, en Genie onderdeel met diepladers, wielladers, rupsdozers, graders en mobiele kranen.
Het grootste wat ik gereden heb was 5,5 m breed en 30 m lang.
Heerlijke tijd gehad.
Lichting 90-4, tijdens de 1e Golfoorlog, ook nog deelgenomen aan massaale munitie transporten voor die oorlog tegen Irak.
Mvg, Michel
-
De tekst boven de foto van Jeroen ook gelezen Michel?
-
@ Dirkjan
Ik zit ook maar een beetje te zeuren, we mogen inderdaad blij zijn dat Artitec zulke mooie modellen uitbrengt.
@Gert
Zoiets als dit? (http://www.gaf92.nl/fotoalbums/fotoalbum_217/foto_217_1786.JPG)
@Romar
We hebben meer Zeurders nodig ;D
Ride On
Rino
-
Je moet zo'n pec ook nog effe bouwe. Naast geld kost 't tijd. Dat heb je met: "een gooi em maar even op de baan model" niet.
Dat zou ik anders bekijken: Als je een Pec zelf bouwt, heb je urenlang bouwplezier en kan je zelf de uitvoering bepalen. Al dat extra plezier heb je niet van een model dat je uit de doos even op de baan gooit.
Grtz,
Ton
-
Aan de andere kant heb je dus met een kant en klaar model dus langer rijplezier 8) ;)
dirkjan
-
Doe cabine van de YA hierboven is alleen maar omgeschilderd , kom op, leg je snijvrees aan de kant en ga hakkuh en zaguh. Zo moeilijk is dat niet: alles onder de cabine moet verdwijnen, je moet de wielkast een eindje uitsnijden en een trappetje solderen. Ook moet het Grote Gat dichtgezet worden , een paar opgetekende lijntjes zijn voldoende . dan nog een simpel bumpertje maken (Evergreen U profiel, op maat gemaakt en omgebogen) twee gaatjes erin, koplampen en je bent er al ongeveer.
Of wachten op Artitec om maar weer eens ontopic te komen.
-
@ Dirkjan: Scherp (y)
Hans
-
Hallo
Weet iemand wat voor kleur de kippenwagens op basis van de hongaar gaan krijgen?
Op de site van Artitec staat een tekening in het grijs terwijl bij de beschrijving staat dat
het een bruine wagen is.
Is op de site van artitec inmiddels al aangepast.
Worden dus grijs met text op de deuren. (y)
Groet
Jeff
-
Aan de andere kant heb je dus met een kant en klaar model dus langer rijplezier 8) ;)
dirkjan
Nee hoor, want als je hem zelf bouwt is hij veel eerder klaar dan dat Artitec hem uitlevert. ;D ;D ;D
Grtz,
Ton
-
Heer Arkema wrote:
Doe cabine van de YA hierboven is alleen maar omgeschilderd , kom op, leg je snijvrees aan de kant en ga hakkuh en zaguh
haha Gert, ik geef je helemaal gelijk! Alleen vroeger was ik nog niet zover, en is de verkrijgbaarheid van styreen iets van de laatste tijd.
Nu zou ik het inderdaad anders aangepakt hebben. Dan maar braaf afwachten op Artitec. ;D
Jeroen
-
Nee hoor, want als je hem zelf bouwt is hij veel eerder klaar dan dat Artitec hem uitlevert.
Je weet toch wel hoe lang een bouwpakket gemiddeld op de plank ligt voordattie wordt gebouwd (als ie al wordt gebouwd)? :)
-
Prachtig nieuws allemaal van Artitec, mijn enige bezwaar is dat de zelfbouwers zo steeds minder exclusief worden. >:(
Maar die plannen met de Pec roepen nu acuut de vraag op (en is hierboven ook al even genoemd) of nu eindelijk de werkende scharfenbergkoppelingen van Artitec ook los leverbaar worden, want je wilt die Pec toch minimaal achter een Hondekop of mat. '46 kunnen hangen, en in theorie ook achter je DE1 of DE2 (dit schijnt voorgekomen te zijn; zijn er foto's van bekend?), en dus wil je al je stroomlijnmaterieel met dezelfde koppelingen uitrusten. Hier moeten ze bij Artitec over nagedacht hebben....
-
Wat die Scharfenbergs betreft helemaal mee eens. De fabrikanten zien stroomlijnmaterieel nog te veel als zelfstandig rijdende units, terwijl het beeld van de jaren 50 en 60 vooral gekoppelde en lange combinaties was. Ik vind het persoonlijk onbegrijpelijk dat men weigert tegemoet te komen- op een praktische manier dan- aan het verlangen van tijdperkrijders om het stroomlijnmaterieel uit te brengen zoals het in die tijd op de baan te zien was. Dus onderling koppelbaar, lange treinen, allerlei materieel door elkaar (behalve DE3 dan)
En dan heb ik het nog niet eens over natuurgetrouw koppelen zoals de deukpec met de DE3 bijvoorbeeld. Zal Artitec dan een opklapbare koppeling maken? Natuurlijk niet. Alle details van locs en wagens zijn tegenwoordig subliem, en alles klopt, maar zoiets essentieels als authentieke koppelingen, dat is nog een rommeltje. Men doet niet eens moeite met elkaar te overleggen hoe dat aan te pakken is. Ieder brengt zijn eigen koppeling uit, de een een gewone imitatie, de ander een niet gelijkende maar wel werkende en allerlei kleinfabrikanten nog eens allerlei varianten.
We kunnen het hebben over details bij nieuw uitgebracht materieel- daar worden pagina's mee volgeschreven- maar wat betreft Scharfenberg koppelingen is het een zootje en een groot minpunt voor de enthousiast. En om ze zelf gelijkend en werkend te ontwerpen en bouwen is ook een te zware opgave voor de gemiddelde enthousiast.
Dus: doe daar wat aan, fabrikanten en ontwerp eindelijk eens universeel koppelbare treinstellen.
-
Blij dat je dat toegeeft Jeroen, maar trek dan een andere conclusie dan deze;
Dan maar braaf afwachten op Artitec. ;D
(y) (http://smileys.on-my-web.com/repository/Battle/knife.gif)
EDIT: Rockerbox had het al begrepen (y) (zie ik nu achteraf ;) ) En ja, ik moet m'n KX-33-78 ook es bouwen....
-
Vroeger was het heel gebruiker dat materieel van de ene fabrikant niet koppelbaar was met materieel van een andere fabrikant. Märklín gebruikte andere koppelingen dan Fleischmann en Trix en niets paste aan elkaar. In het gunstigste geval kon je de koppelingen losschroeven en vervangen door een ander, maar in de meeste gevallen zat de koppeling vast en was deze alleen via hakken, breken, zagen en lijmen te vervangen door iets anders.
Voor locs, rijtuigen en goederenwagens is dat inmiddels aardig verbeterd door de gestandaardiseerde NEM schacht. Tijd dat er ook een dergelijke norm voor stroomlijnmaterieel gaat komen.
-
::) Veit, Woytnik....
En als je die niet wilt, plug je toch een att-koppeling in je trekker? Er zitten twee werkenden en twee niet werkenden bij een DE - stel.
Toegegeven, losse waren handiger geweest.
Het zou mij trouwens niet verbazen als er op een Hk andere zitten dan op een DE, IC of Y
-
of nu eindelijk de werkende scharfenbergkoppelingen van Artitec ook los leverbaar worden,
Inderdaad, die vraag hebben we vaker gesteld. Het zou veel slimmer zijn om stroomlijnmaterieel met een NEM koppelschacht aan de voorzijde uit te rusten en koppelbare Scharffenbergs met de bekende steekverbinding uit te rusten. Dat moet toch te doen zijn. Dan kun je je bestaande materieel zelf wel van een NEM schacht voorzien om aan het recentere spul te koppelen, een kortkoppelmechaniek is dan eigenlijk niet eens nodig.
-
Niet eens Bessel, ;D
Een NEM schacht is veel te lomp om als Scharfenberg-koppelstang door te kunnen gaan... mogelijkheid zou zijn om de NEM-schacht zover naar achteren te zetten, dat hij niet door de frontschort steekt. Maar of je dan nog met het draaipunt uitkont, betwijfel ik ;)
Grtzz,
Karst
-
Wel eens. ;D
Maar toevallig in december in Houten gevraagd of mijn defecte 'werkende' Schafenbergs konden worden vervangen. Helaas was dat niet mogelijk en werden zo ook niet meer gemaakt, aldus het personeel op de stand. Ik dacht één van de gebroeders. De mal schijnt niet meer in orde te zijn, zodat veel koppelingen vroeg of laat defect raken. In mijn geval heel vroeg, want ze kwamen defect uit de doos. In plaats van de losse werkende koppelingen is er een vaste koppelboom in het model van de Scharfenbergs ontworpen. Bij de Roco v/t zit ook zoiets.
Ik werd geacht voor de koppelboom te betalen en dat leek me geen goed idee gezien het feit dat mijn koppelingen toch echt defect zijn geleverd. Maar goed, die koppelboom is dus leverbaar en ik vermoed dat ze voor het koppelen van de PEC ook langs die lijnen denken.
-
;D ;D
-
Ik krijg net een mailtje van mte, waarin een aantal exclusieve att pec's wordt voorgesteld. Betekent dat dat deze varianten niet zullen worden uitgebracht voor de andere winkeliers, bv met andere bedrijfsnummers?
Gr/H
-
Ja, zo staat het ook in de artitec folder aangekondigd
-
In de mail van MTE staat :
.... speciaal voor Modeltreinexpress worden er twee varianten gemaakt, die alleen bij ons te verkrijgen zijn.
Lijkt me redelijk duidelijk.
Sander
-
Op de site van Artitec wordt van beide typen ook een tweede nummer aangekondigd.
http://www.artitec.nl/index.php/nl/modeltreinen/category/pec-gewone-neus (http://www.artitec.nl/index.php/nl/modeltreinen/category/pec-gewone-neus)
http://www.artitec.nl/index.php/nl/modeltreinen/category/pec-deukneus (http://www.artitec.nl/index.php/nl/modeltreinen/category/pec-deukneus)
-
Het exclusieve is dus alleen het nummer, niet de variant. Dank!
-
Met de gedachte dat de MTE versie de museum versie zal worden.
Denk aan de dynamo op het draaistel die er bij de museum versie wel op zit.
-
Slimme zet van MTE daardoor is die ook voor mensen die latere tijdperken rijden prima inzetbaar. Wordt gewaardeerd (y)
-
Volgens mij zat de dynamo zo wie zo bij alle uitvoeringen aan één draaistel t.b.v. de voeding voor de verlichting en als er niet gereden werd d.m.v. de aanwezige accu's
-
Oorspronkelijk hadden de PECs een riemdynamo onder de wagenbak zitten, zoals de Blokkendozen ook hadden. Later is die vervangen door een asdynamo dat op de zijkant van een draaistel zit gemonteerd. De museumPEC is in de oorspronkelijke kleuren, maar die asdynamo zit er nog op en daarbij hoort een beetje rare opening in de schortplaat ter plekke. In die zin is de museumPEC uniek.
-
Is er nog nieuws over het stalen postrijtuig dat Artitec ons vorig jaar heeft beloofd. Ik krijg de indruk dat de ovaalramers in een ver gevorderd stadium zijn en de C12c's zijn al uitgeleverd, maar het postrijtuig zal zeker in 3 varianten bij mij welkom zijn. Iemand daar meer over gehoord?
mvg,
Ivo
-
Voor zover ik weet worden de ovaalramers dit voorjaar uitgeleverd en het postrijtuig en de stalen zesdeurs komen pas ergens in het najaar van 2014.
Gerard
-
Dat postrijtuig, is dat het rijtuig direct achter de 1000 in het onderstaande plaatje?
(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/1000gn.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/P7011gn.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/stalDIVgrn.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/C12cgr.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/C12cgr.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/C12cgr.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/C12cgr.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/Dtrein32-gn.gif)
1000 PIV DIV C12c C12c C12c C12c ABd9
Bron: http://www.seinarm.nl/Treinsamenstellingen/TreinsamC12c.aspx
Off-topic: bestaat die ABd9 in model? Heeft Artitec die misschien aangekondigd?
- Peter
-
Peter, helaas(nog) niet, is van de serie ABd9 NS AB 7521 - 7555.
Grt, Ronald.
-
ABd9 bestaat wel in model van Philotrain.
mvg,
Ivo
-
Dat vermoeden had ik al. En dat postrijtuig? Is dat wat Artitec heeft aangekondigd?
- Peter
-
Even een zijstapje met betrekking op het rijtuig ABd9, er is ooit een firma/persoon geweest die deze rijtuigen heeft gemaakt nl. RS Models, zie onderstaande foto's:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/ABd_7157_7177_1.gif) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/ABd_7157_7177_1.gif)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/C_7001_7026_1.gif) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/C_7001_7026_1.gif)
Hij/zij maakte/verbouwde ook deze rijtuigen:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/AB_6009_6012_1.gif) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/AB_6009_6012_1.gif)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P_6040_6060.gif) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/P_6040_6060.gif)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/D_4101_4145.gif) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/D_4101_4145.gif)
Wie weet waar deze modellen te verkrijgen zijn of wat er met deze firma/persoon is gebeurd?
Grt, Ronald.
-
Peter,
Die post in de tekening is inderdaad de stalen post die Artitec wil maken.
De ABd9 in de vorige post is geen nederlands rijtuig, maar een omgebouwd duits rijtuig. Nmm lijkt die in de verte nog niet op een AB rijtuig uit de serie AB 7521
mvg,
Ivo
-
Was dat niet TDS, of iets dergelijks? Bij dat doorgangsrijtuig moet je trouwens wel flink wat fantasie gebruiken voor je er en ABd van kunt maken...
Eelco
-
Nieuw kleurtje en een lettertje, meer is er niet mee gedaan en dat is jammer, er klopt werkelijk niets van...
-
Die post in de tekening is inderdaad de stalen post die Artitec wil maken.
Dat is mooi. Mijn collectie Artitec zal weer een beetje uitgebreid worden.
- Peter
-
stoptrein Maastricht - Vise 1957
6300 DIV B12c
Over overkill gesproken ;D Straks wel voor in ieder geval 66,6% te realiseren door Artitec ;D
-
Wie weet waar deze modellen te verkrijgen zijn of wat er met deze firma/persoon is gebeurd?
Grt, Ronald.
Ik had er een poosje terug eentje te koop maar die was niet kwijt te raken en is inmiddels al versneden, het was de H0 versie van de AB die op de foto's boven in N afgebeeld is.
Het spuitwerk van mijn TDS exemplaar was trouwens ook niet je dat, niet naar gaan zoeken dus.
Stephan.
-
Heren,
Dank voor de antwoorden, hopelijk gaat Artitec dit rijtuig uitbrengen om het te completeren met de uitgebrachte C 6400en tot de juiste treinsamenstellingen die zo rond gereden hebben.
Grt, Ronald.
-
Voor die laatste (https://images.beneluxspoor.net/bnls/D_4101_4145.gif) kun je (voor veel geld) bij Fleischmann (http://www.modeltreinexpress.nl/fotos/Fleischmann/F506703.jpg) terecht.
In hoeverre die wagen dan klopt weet ik niet.
-
Artitec heeft een eigen webshop: http://www.artitecshop.de/nl/.
Opmerkelijk....
Gr, Ben.
-
Heb er geen ervaring mee, maar die webshop bestaat al jaren.
-
Dat je er geen ervaring mee hebt kan wel kloppen, de webshop bestaat pas sinds een paar weken :).
Ted
-
Dat het nu een webshop is kan misschien wel kloppen ;D Maar kende wel www.artitec.de die nu doorverwijst naar de nl site. Eerst was dat een uitgebreidere site.
-
Voor die laatste (https://images.beneluxspoor.net/bnls/D_4101_4145.gif) kun je (voor veel geld) bij Fleischmann (http://www.modeltreinexpress.nl/fotos/Fleischmann/F506703.jpg) terecht.
In hoeverre die wagen dan klopt weet ik niet.
Heeft Maikel daar niet een ombouwsetje voor?
-
De site die jij bedoelt behoorde aan Artmaster/Das Kantoor, ook wel bekend onder de verwarrende naam Artitec Duitsland. Dat stamde nog uit de tijd dat Artmaster (Das Kantoor) verdeler was voor Artitec in Duitsland. Ondanks dat dit verdelerschap al geruime tijd niet meer van toepassing is, heeft Artmaster nog jaren gebruik gemaakt van de naam en faam van Artitec (niet alleen met de naam van deze webshop ook zijn beursstand vertoont duidelijke overeenkomsten met die van Artitec) omdat hij ook, naast zijn eigen producten, Artitec producten verkoopt.
Groeten
Ted
-
Heeft Maikel daar niet een ombouwsetje voor?
Jawel.
-
En dan heb je er gelijk een juiste indeling (deur) in en kun je er een kloppend nummer opzetten.
Ik heb trouwens de Fleischmann omdat ik deze goedkoop op een beurs tegenkwam en lui ben.
Stephan.
(hopla, gaat niet meer over Artitec, sorry)
-
Jawel.
Nou 't wagentje nog.... ;)
-
De site die jij bedoelt behoorde aan Artmaster/Das Kantoor, ook wel bekend onder de verwarrende naam Artitec Duitsland........etc
Ted,
Duidelijk.
-
Is er inmiddels al een levertijd bekend van de gebouwde model van de dikke daf van Artitec?
Hij werd dacht ergens in maart toegezegd.
-
Volgens mij nemen de meeste modelspoorders die uitleveringskwartalen met een korreltje zout. Het model is er als het er is ;)
Eelco
-
Toevallig met Artitec over gehad.
De kant en klare Dikke DAF modellen komen binnenkort naar Nederland.
Gaat niet lang meer duren.
-
Onlangs kondigde Artitec een nieuwe variant aan van de DE2, nl. een versie met reclame voor het AD. Dit model heb ik vandaag opgehaald. Het model ziet er tip top uit. Werkelijk prachtig. En toch voel ik mij een beetje bekocht... Ik had namelijk verwacht (zonder mij daar overigens vooraf over te laten informeren) een compleet nieuw productiemodel in handen te krijgen, maar bij nadere bestudering vertoont deze DE2 veel overeenkomsten met de Koplopervarianten die we tot een paar jaar geleden zagen van Märklin. Ik bedoel daarmee bijvoorbeeld de Alexia- en Voetbal-Koplopers van Märklin die we voorbij hebben zien komen. Dat bleken handmatig bewerkte modellen te zijn van de reguliere 4221 die in de catalogus stond. Deze reclame-DE2 van Artitec blijkt net zo bewerkt te zijn. Als je in strijklicht kijkt, dan zie je dat het nummer (181) er niet opgedrukt is, maar gewoon een soort watertransfer is dat in de plaats is gekomen van het oude nummer. Ook de kleine treinstelnummers bij de cabinedeuren zijn in de plaats gekomen van het oorspronkelijk opgedrukte nummer. Net zoals bij bovengenoemde Märklin-modellen dus.
Behalve de 181 met AD-reclame die ik vandaag heb gekocht, ben ik ook in het bezit van de 165 (eveneens geel/grijs met reclamebanen). Ik had hetzelfde resultaat kunnen bereiken als ik op een beurs voor pakweg 5 euro een setje reclamestickers voor de Fleischmann Plan V had gekocht en die op de 165 had geplakt. De AD-reclame op dit Artitec-model lijken ook stickers te zijn i.p.v. de door mij verwachte opdruk. De printkwaliteit van de AD-reclame vind ik matig, want - nogmaals - ik had een opdruk verwacht. Ergo, het is verder een prachtig model, maar ergens heb ik toch het gevoel dat ik deze 350 euro (AC-versie) wellicht beter had kunnen besteden.
Groeten van Arjen
-
komt er ooit een vervolg op de DDM-1, b.v. met reclame op de rijtuigen?
-
@Arjen B.
Jammer dat je zo teleurgesteld bent in jouw aankoop, zeker als je het idee hebt dat je het voor een paar euro zelf had kunnen doen. Ik hoop dat je toch plezier aan je model gaat beleven nu je het eenmaal gekocht hebt.
@Meppelspoor.
Niet alleen zou het leuk zijn als er varianten met reclame zouden komen, maar ik heb nooit begrepen waarom Artitec losse DDM rijtuigen met dezelfde nummers heeft verkocht als de rijtuigen in de sets. Mensen die bijvoorbeeld 2 complete stammen van een stuurstand en vijf rijtuigen willen maken ontkomen niet aan dubbele nummers. Terwijl een aantal extra nummers uitbrengen niet zo heel moeilijk is voor een fabrikant. Als ze toch veel moeite doen voor een DDM in juiste lengte met veel details had dit best gekund.
Groeten Ruud B.
-
een vervolgserie DDM-1 rijtuigen met reclame en andere rijtuig nrs zou ik zeker toejuichen dan komt er een 2e stam met 7 rijtuigen .
Maar laten ze eerst maar eens de DDAR en MDDM gaan uitbrengen
-
@Corné,
Je vergeet de hondekoppen nog.... ::)
Groeten Ruud B.
-
uiteraard die mogen zeker wel komen !
-
Ik ben eigenlijk nooit teleurgesteld geweest over Artitec aankopen. Maar ja, kijk niet zo nauw als het om precisie van het model gaat. Enne ik ben al helemaal geen klinknagelteller. Wat Artitec produceert, is mooi gemaakt. Dat zei ik destijds ook van de DKM DE2. Jammer van de beroerde aandrijving, maar het model was qua 1/87 niet verkeerd bemeten. Soms een beetje grof. Maar dat kwam destijds wel vaker voor bij de grootseriefabrikanten.
-
daar wacht ik ook op, een DDM 2/3 + MDDM motorrijtuig en een DDZ maar dat zou wel weer te modern voor ze zijn. Een moderne Nederlandse station zou ook niet misstaan b.v. Lelystad, Almere, Zaandam en zo zijn er wel meer. Het is jammer dat als je moderne baan wilt bouwen altijd op je zelf bent aangewezen qwa station.
-
Vandaag bij Artitec de eerste seriemodellen van de SSy platte wagen gezien. Hier een paar foto's van mn mobiel:
(http://nh-finescale.nl/dso/IMG_4473.JPG)
(http://nh-finescale.nl/dso/IMG_4475.JPG)
(http://nh-finescale.nl/dso/IMG_4478.JPG)
(http://nh-finescale.nl/dso/IMG_4483.JPG)
(http://nh-finescale.nl/dso/IMG_4487.JPG)
Nu 18 van die dingen voor een militaire trein....
dirkjan
-
Ik moet toch eens een excuus gaan vinden voor het plaatsen van een Panther op mijn +/- 1954 NL'se baan... ;D
-
Nou, misschien wordt er wel eentje van of naar Breda (http://nl.tracesofwar.com/artikel/2/Panther-Tank-Breda.htm) gebracht
-
Zie ik hier weer de mooiste platte wagens voorbijkomen , vooral Duitse, want een grote markt en dat snap ik ook wel. Maar als Nederlander heb ik dan toch liever dat ze eerst aan het thuisfront denken als Nederlandse producent.
Hier nogmaals het verzoek voor 2016 ;D
Een SALMMPs
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/25052009178_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/25052009178_2.jpg)(https://images.beneluxspoor.net/bnls/25052009179_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/25052009179_1.jpg)
En een Slmmnps
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/25052009185.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/25052009185.jpg)(https://images.beneluxspoor.net/bnls/25052009187.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/25052009187.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/25052009186_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/25052009186_1.jpg)
En vergeet dan niet het patroon van het rijdek en de opritten boven de buffers
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/02062009223_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/02062009223_1.jpg)(https://images.beneluxspoor.net/bnls/02062009224_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/02062009224_1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/25052009206_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/25052009206_1.jpg)
© Alle foto"s Rino Voogd
Kunnen mijn Leopart's 2 A6 (Al hadden wij meer een Leo2 A5½ , A5 onderkant met A6 geschutskoepel) en de PZ2000 conform het origineel vervoerd worden.
Ride On
Rino
-
Dr is heus wel aan het thuisfront gedacht, er komt ook een demel-versie. ;D
-
Nou, misschien wordt er wel eentje van of naar Breda (http://nl.tracesofwar.com/artikel/2/Panther-Tank-Breda.htm) gebracht
Is dat nou een tank (met koepel) of zo'n vast gemonteerd kanon op het onderstel van een Panther?
-
Dit is een jagdpanther: http://en.wikipedia.org/wiki/Jagdpanther
Ziet er toch wel anders uit dan het apparaat in Breda.
-
dit is een normale panther met draaibare koepel. het bijzondere eraan is dat het de enige overgebleven uitvoering D is, de oudste soort panther. De artitec is een uitvoering A (ja die is nieuwer dan de D), die verschilt in wat kleine details van de D. Later kwam nog de uitvoering G, met oa een andere rompvorm.
-
Te hopen dat Artitec nog eens aan de proefsnor gaat beginnen:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/proefsnor.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/proefsnor.jpg)
Toch ook een leuke uitvoering van de dieselstelletjes ;)
-
Heeft iemand de werkplaats wagon met hondekop al ?
Ben wel benieuwd naar een foto van de binnenzijde van de kop.
Tinus.
-
Ik ben meer benieuwd naar het verslag van de eerste die er 2 gebruikt om z'n Piko Hondekop op te waarderen ;D
-
Bij MTE hadden ze er maar een paar binnen gehad. En die waren dus al weer op. Ik was er vrijdag nog ff langsgeweest.
Gr. Erik.
-
Artitec 6300 aanstaande vrijdag of zaterdag in de winkels.
(eerste kleine oplage)
-
(y)
Hopen dat die voor mij er bij zit, ben wel nieuwsgierig naar het model :)
-
Hopelijk gaat vrijdag lukken met de NS6300!
-
Artitec 6300 aanstaande vrijdag of zaterdag in de winkels.
(eerste kleine oplage)
Ook dat nog.
Ik heb laatst de bespreking van de RH online zitten lezen en de foto's flink uitvergroot en hij valt beslist niet tegen, zeer fraai (y).
Stephan.