BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Mediatheek => Topic gestart door: Gert1 op 26 November 2013, 14:01:11
-
Railhobby wordt met ingang van januari 2014 dikker (8 pagina's ) en zal dat niet langer verschijnen als blad met een paar nietjes in de rug, maar een rechte rug krijgen en dus een magazine worden.
mvg,
Gert
-
Aha, je wordt dus een magazine als je een rechte rug krijgt. Nooit gesnapt wat het verschil was.
Als ze het nou maar geen Railmagazine gaan noemen. 8)
-
Nee, want Railmagazine heette ook al Railmagazine toen er nog nietjes inzaten. ;D
-
Magazine is gewoon Engels voor tijdschrift.
Dus RH was al een magazine, en blijft dat gewoon. Net als RM.
En het gaat om de inhoud, niet om de verpakking.
Misschien gaan ze die 8 extra pagina's vullen met 6 pagina's extra advertenties.
Uiteindelijk is het toch een kostenplaatje.
Als het niks opleverde, zouden ze het echt niet doen... Dus wellicht hebben ze gewoon een andere drukkerij/binderij gecontracteerd? (ook niks mis mee, natuurlijk)
-
Marc, taalkundig gezien heb je natuurlijk gelijk.
Maar qua uitstraling (en dus gevoelsmatig) zit er voor mij een verschil tussen een blad en een magazine.
Zeg eens eerlijk: Zou jij de Donald Duck een magazine noemen? Vast niet.
En noemde je de Avenue vroeger gewoon een blad of toch eerder een magazine?
Natuurlijk gaat het niet alleen om de omvang en een rechte rug. Er is nog meer nodig om een magazine te zijn in mijn optiek.
Railmagazine heeft die uitstraling wat mij betreft al heel lang. Wellicht krijgt Railhobby die uitstraling nu ook.
mvg,
Gert
-
De uitstraling mag dan anders zijn, als de inhoud nog net zo suf als voorheen is, gaat de uitdrukking van de aap met een gouden ring wel op...
-
De inhoud van Railhobby is al een tijdje niet meer zo suf (en die van RM niet meer zo vernieuwend) en verder noem ik zowel de Donald Duck als Avenue gewoon een tijdschrift. Zoiets als Avenue wordt geloof ik weleens als glossy aangeduid, maar Magazine?
-
De Donald Duck is natuurlijk maar een ding: een vrolijk weekblad (y)
-
Ik heb de bladen opgezegd, ik had ze allebei en om nu elke keer twee keer die suffe inhoud door te akkeren werd me ook wel wat te veel.
Weinig vernieuwend en vooral gebrek aan diepgaand foto en lees materiaal heeft mij doen besluiten de benodigde info digitaal te verzamelen.
Richard
-
Ik lees hem al jaren met plezier en voor mij zitten er echt hele leuke stukjes tussen. Lees ze eigenlijk allebei en allebei met net zoveel plezier...
-
Ik lees het blad hier in Frankrijk digitaal, blijf ik ook een beetje op de hoogte.
Voordeel is dat ik veel nummers gewoon terug kan zien vanaf 1997.
-
Ik ben lang geleden een jarenlang abonnee van Railhobby geweest maar ik heb dat abonnement toen opgezegd ten gunste van Modelkroniek, de inhoud van Railhobby was toen overwegend grootbedrijf en veel advertenties en weinig modelspoor, ik ben toen overgestapt op dat zuivere modelspoorblad, door fusie is dat echter ter ziele gegaan [met Railkroniek opgegaan in Railmagazine]. Na nog een jaartje Railmagazine, kreeg voor mij te veel gemeen met Railhobby, heb ik het voor gezien gehouden. Voor mij nu meestal de Belgische bladen en Miba, jammer eigenlijk Modelkroniek beantwoordde precies aan mijn behoefte maar het blad was zo economisch blijkbaar niet haalbaar in Nederland. Railhobby of Railmagazine koop ik slechts zeer incidenteel. Jammer eigenlijk ...
Groet Dieter.
-
Ik heb de bladen opgezegd, ik had ze allebei en om nu elke keer twee keer die suffe inhoud door te akkeren werd me ook wel wat te veel.
Weinig vernieuwend en vooral gebrek aan diepgaand foto en lees materiaal heeft mij doen besluiten de benodigde info digitaal te verzamelen.
Richard
Ik zou zeggen, doe je best en lever zelf diepgaande modelbouwartikelen aan. Simpel toch.....
-
Nou Kras, simpel...... ik heb al heel wat baanartikelen aangeleverd aan diverse bladen (op hun verzoek ;)) maar van Railhobby nog nooit iets gehoord. En ik draai al 14 jaar tentoonstellingen. Dus blijkbaar is er bij RH niet zo een geen behoefte aan nieuwe artikelen ;)
-
waarom zou ik een blad kopen die ik zelf helemaal gevuld heb ?? :-\
lekkere dooddoener weer Sobat, of moet ik de nachtwacht beter kunnen schilderen als ik het origineel een butschilderij vind ??
Al moet ik wel zeggen, de RM heb ik tegenwoordig in 8 minuten uit, de RH in 30 min . dus qua Nederlandse bladen gaat de RH langzaam omhoog, en zit de RM al jaren op een voor mij persoonlijk een bedenkelijk nivo.
Het is dat Len het modelspoorgedeelte nog een beetje sjeu geeft, maar de eerste 60 pagina's lees ik niet eens, maar dat ligt aan mij, ik geef geen moer om treinen :)
-
Nou Kras, simpel...... ik heb al heel wat baanartikelen aangeleverd aan diverse bladen (op hun verzoek ;)) maar van Railhobby nog nooit iets gehoord. En ik draai al 14 jaar tentoonstellingen. Dus blijkbaar is er bij RH niet zo een geen behoefte aan nieuwe artikelen ;)
Ik heb het niet over Railhobby maar over de bladen algemeen. Commentaar leveren op het niet goed zijn is zo makkelijk maar voorbeelden van hoe het dan wel moet zie je zelden.. Zo erger ik mij ook aan het afbranden van artikelen die nog niet eens in de handel zijn.
waarom zou ik een blad kopen die ik zelf helemaal gevuld heb ?? :-\
lekkere dooddoener weer Sobat, of moet ik de nachtwacht beter kunnen schilderen als ik het origineel een butschilderij vind ??
Al moet ik wel zeggen, de RM heb ik tegenwoordig in 8 minuten uit, de RH in 30 min . dus qua Nederlandse bladen gaat de RH langzaam omhoog, en zit de RM al jaren op een voor mij persoonlijk een bedenkelijk nivo.
Het is dat Len het modelspoorgedeelte nog een beetje sjeu geeft, maar de eerste 60 pagina's lees ik niet eens, maar dat ligt aan mij, ik geef geen moer om treinen :)
Nee Marty ik zeg niet dat jij het blad moet vullen, maar als je inhoudelijk commentaar heb, laat dan zelf eens zien hoe of dat het wel moet. Ook Len is op een gegeven moment aan het eind van zijn latijn, en dan............
-
Op de een of andere manier associeer ik Railhobby nog steeds heel erg met namen als Albert Roozenboom en Carel van Gestel.
-
Nee Marty ik zeg niet dat jij het blad moet vullen, maar als je inhoudelijk commentaar heb, laat dan zelf eens zien hoe of dat het wel moet. Ook Len is op een gegeven moment aan het eind van zijn latijn, en dan............
Nee hoor, Len vraagt continue om nieuwe artikelen. No problemo, en je mag ze zelf schrijven als je wilt. The same voor MSM, Gerard doet daar helemaal niet moeilijk over :)
-
Het is dat Len het modelspoorgedeelte nog een beetje sjeu geeft, maar de eerste 60 pagina's lees ik niet eens, maar dat ligt aan mij, ik geef geen moer om treinen :)
Iemand anders betreurde ook al dat modelkroniek niet meer bestaat maar samengevoegd is tot railmagazine. Ik ben zelf vanaf nummer 0 abonnee van modelkroniek/railmagazine en vind de combi prima. Niet alles is interessant, maar ik kreeg het idee dat het vooral economisch gezien handig was de twee bladen samen te voegen. Je betaalt (die indruk kreeg ik) vor de helft die je het interessantst vindt en krijgt de andere helft er gratis bij. Zo kijk ik er in ieder geval tegenaan.
Bij het grootspoor-deel wordt er nogal eens iets goed uitgezocht. Een spooraansluiting ergens in het land die nu dicht is. Vaak goede inspiratie voor de modelbouw als je ook naar rangeren wilt kijken. En machinisten-ervaring. Daarmee krijg ik toch meer gevoel voor de materie. De laatste railmagazine had een leuke set verhalen rondom de 2400 achterin staan.
Modelbouw: het verschilt nogal per nummer of het interessant is. Soms lijkt het ook dun, soms weer dik. Er zijn goede series geweest over het bouwen van banen en over verschillende technieken.
Ik moet wel zeggen dat hier op het beneluxspoor forum ook veeeeeel informatie te vinden is! Dus dat sommigen zeggen "ik zoek het wel digitaal op" kan ik ook begrijpen. Zelf laat ik mijn twee meter boekenplank aan railmagazines graag nog een tijd uitdijen :-)
-
Op de een of andere manier associeer ik Railhobby nog steeds heel erg met namen als Albert Roozenboom en Carel van Gestel.
Ofwel je hebt niet zo opgelet. ;D
Kan, maar misschien wat voorzichtiger met een oordeel als dat op tien jaar en langer terug is gebaseerd. Huidige namen zijn eerder Huib Maaskant en Karst Drenth. Zelfs Floris Dilz heb ik weleens voorbij zien komen.
Ik heb het abonnement op RH ook minstens 10 jaar geleden opgezegd. Sindsdien koop ik het weleens los als het bij de stationsBruna de moeite waard lijkt. De laatste jaren is dat steeds vaker het geval.
In het algemeen geldt dat de bladen minder hebben te bieden naarmate je langer de hobby beoefent. Maar daar kunnen ze weinig aan doen.
-
Hebben ze ook weer een goede reden om de prijs te verhogen ;D ;D ;D
Geef mij maar MSM. (y) (y)
-
Ik wil een Glossy..... 8)
"Heb jij de 'Karst' al gelezen? "
-
Nee joh, ik wil dit:
(http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/3-Railhobby_276x366_zps32385822.jpg)
Hoef ik helemaal niet meer online te zoeken (y)
-
;D
-
Ik zou zeggen, doe je best en lever zelf diepgaande modelbouwartikelen aan. Simpel toch.....
Je hebt een punt, je kent natuurlijk ook die van die zeelui.......
Als ik in staat zou zijn een volledig diepgaand artikel te schrijven zou ik het niet laten. Zou het ook aanbieden en blij zijn als het werd gepubliceerd. Ben er echter niet goed in. Op dit moment bouw ik mijn nieuwe baan weer op en maak foto's, ik hou de zaken bij, dus wellicht wordt dit nog wat voor een verhaal. Je weet het maar nooit.
Richard
-
In het algemeen geldt dat de bladen minder hebben te bieden naarmate je langer de hobby beoefent. Maar daar kunnen ze weinig aan doen.
Tja, dat noemen ze voortschrijdend inzicht. ;D
Gerard
-
Ken ze die na 10tal jaren nog genoeg kunnen leren uit de bladen :P
-
Diezelfde ervaring kun je ook hier opdoen, en nog vragen stellen en beantwoord krijgen ook. Waarom zou je betalen voor een star medium als een blad als je gratis zo'n fantastisch interactief medium kunt krijgen? De info in een blad is bovendien vaak al een maand oud, terwijl op het www de info al dezelfde dag te vinden is. De tijd van de bladen is een beetje over, dat kun je denk ik wel stellen. De laatste reorganisaties bij De Weekbladpers en Sanoma wijzen daar ook op.
-
Een blad leest we lekker in bed en je valt er heerlijk van in slaap, en als de RH uit is komt de Eppo.
Stephan.
-
Bovendien wordt een blad geredigeerd, en dat kun je van deze site niet zeggen.
Modereren is toch echt wat anders 8) Dat blijft toch een beetje aanmodderen (aanmodereren :-X) omdat iedereen zijn al dan niet doordachte zegje mag doen. En daarvan heb je bij de Railhobby geen last. De bijdragen daarin snijden inhoudelijk wel hout. En dat geldt bepaald niet voor alle bijdragen op het gemiddelde forum. Tijdschriften zijn wat mij betreft nog lang niet passé.
Daarnaast is het gewoon leuk, om eens per maand een LEUK blaadje op de mat te vinden, tussen alle blauwe enveloppen en suffe infotainment-rommel van de verzekering en de NS.
Tenminste, dat vind ik.
Hendrik Jan
-
Je kunt je wel afvragen hoelang een blad op deze manier nog uitgegeven wordt. Want RH heeft een digitale editie. Ze zijn niet de enige.
British Railway Magazine, Modelrailroader, e.v.a. Zelfs in gratis vorm, Modelrailroadhobbyist.
-
Hendrik Jan ... ik deel je vreugde (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y)
-
Diezelfde ervaring kun je ook hier opdoen, en nog vragen stellen en beantwoord krijgen ook. Waarom zou je betalen voor een star medium als een blad als je gratis zo'n fantastisch interactief medium kunt krijgen? De info in een blad is bovendien vaak al een maand oud, terwijl op het www de info al dezelfde dag te vinden is. De tijd van de bladen is een beetje over, dat kun je denk ik wel stellen. De laatste reorganisaties bij De Weekbladpers en Sanoma wijzen daar ook op.
Zit railhobby ook niet bij Sanoma?
-
Gelukkig niet, Scala (http://www.uitgeverijscala.nl/) is de uitgeverij.
"De tijd van de bladen" is niet over, er zijn in de afgelopen 10 veel te veel titels verschenen, buiten dat is het nog steeds crisis en worden ze niet bepaald "weggegeven".
Alles wat "gratis" is doet het in deze tijd goed (al moet al dat gratis wel gefinancierd worden, dat geld ook voor dit forum).
-
Tsja Hollanders en gratis ;) ;D
-
Tsja Hollanders en gratis ;) ;D
Correctie; Nederlanders!!!
-
oh dear, niet hier ook al....
-
Ja zeker...wel bij de les blijven hoor :) Een fries, Zeeuw of Limburger hoort niet graag dat hij een Hollander is!! (behalve als het hen goed uitkomt! dan hoor je ze niet ;D)
-
Al woon ik al jaren in Holland(noord) maar ben van geboorte Groninger en dus geen Hollander.
Dus kom ik uit : die Niederlande, the Netherlands of Les Pays Bas. en absoluut niet uit Holland
-
Zeg eens eerlijk: Zou jij de Donald Duck een magazine noemen? Vast niet.
En noemde je de Avenue vroeger gewoon een blad of toch eerder een magazine?
Als dat het verschil is tussen "blad" en "magazine" dan weet ik zeker dat het de "prijs" is die dat bepaalt ;D.
Ik was zelf al lid van RH sinds 1978 en heb hem een jaar of 15 geleden opgezegt, koop sindsdien nog steeds alle nummers los ;).
Sinds afgelopen jaar koop ik ook de RM elke maand los. Ik lees ze met veel plezier en daarna akkert mijn pa ze ook nog eens helemaal door. Vervolgens sla ik ze op, op de vliering samen met de Elektuurs, de oude kijk's, Hotrod, Streetmachine, Easyrider, Chroom en Vlammen en nog een berg losse bladen.
Als ik er ooit niet meer ben, ben ik bang dat mijn kids bij het leegruimen een papiercontainer zullen moeten bestellen ;D.
-
... koop sindsdien nog steeds alle nummers los ;).
Sinds afgelopen jaar koop ik ook de RM elke maand los....
Waarom neem je dan geen abonnement?! Is toch goedkoper? En ze worden nog bezorgd ook...
Koen
-
Hij is zo wel mooi de NSA te slim af! :D
-
@KNed: Ik rook niet, maar help zo wel die lieve meid met haar sigarettewinkeltje, die hem al die jaren trouw voor me bewaart en weg legt zelfs al kom ik er weken niet, met het open houden van haar winkeltje in deze moeilijke tijd ;). En verder is het niet in één keer een groot bedrag per jaar uitgeven en onderhoud ik op die manier ook nog wat sociale contacten ;D.
@Timtrein: juistem (y) ;).
-
Nou woon ik dan in Limburg, maar ik ben en blijf echt een Hollander! Laat diegenen die dat raar vinden maar
fijn in hun provincie blijven.
Fijn als je in het buitenland blijft en zegt, nee ben geen hollander, ik woon in drenthe, afzeiker he.
En magazine, fijn zo, ik lees het allemaal!
-
Iedere Hollander komt uit Nederland, maar niet iedere Nederlander komt uit Holland.
Ik kom bv uut Overiessel, en da's 'ele andere koek, 'iero.
Aj'det niet begriepm, be'j nog nooit 'ier ewest.
Of 'ooguut met de eugies dichte 8)
'Enderik Jan
(overigens weet de Railhobby hier ook gewoon elke maand de brievenbus te vinden)
-
Endrik Jan;
Ich begin steeds mier respec voor oe te ontwikkelen, ge heb kras moar goeij oetsproake ??