BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: Chris op 06 June 2007, 23:40:00
-
Zie titel en voor ons niet frans sprekende gebruikers hier de NL vertaling met dank aan NS1100 op de site van onze modellen commissie.
Ah, de site van LSM is weer eens geupdated (op dit moment alleen het Franstalige gedeelte). Aangezien ik dicht bij de Nederlands-Franse taalgrens woon, kan ik wel een aardig woordje Frans lezen en vertaal voor jullie ffkes wat er staat ;)
- ICR: Eerste foto's van ongeschilderde prototypes zijn binnen en worden gecontrolleerd op fouten. (Begint dus eindelijk schot in de zaak te komen!)
- RAm TEE: eerste prototype is af, maar nog niet geschilderd
en 'gedetailleerd' (zullen wel geen ramen inzitten enzo). Over 2 maanden moet deze leverbaar zijn! (Das al erg snel! :o )
- Bcvmh: nieuwe varianten (EETC) zijn binnen en liggen over een maand in de winkel.
-
En nee.....er zijn geen foto's.
-
http://www.lsmodels.com/LS/Elements/News/12-02-2007_RAm.swf
Bron: LS Models website
mvg,
Matthijs
-
Ja, maar het gaat over het bovenstaande nieuws.
Dat er foto's waren van de RAm wisten we. ;)
Dus nieuwe foto's, want er zijn ook plaatjes van de ICR. (oud dus)
-
Ik wist het, ik wist het. Had een mailtje van de week van Alain binnen gekregen maar ik wist niet of ik dit mocht publiceren. Eindelijk is het dan zo ver. Ons wachten wordt dubbel en dwars beloond. Ben reuze benieuwd hoe het een en ander er uit gaat zien. :D De ICR zal na de grote vakantie als alles goed verloopt uitgeleverd gaan worden. Dus medio september. Medio de maand juli is het de beurt aan de TEE Ram. 8)
Jeroen
-
Noem alsjeblieft geen datum, zeker bij LS models niet, anders krijgen we straks in September weer een draadje waar de modellen blijven.
Bij LS models moet je gewoon wachten tot ze komen en zeker niet aan een bepaalde data vasthouden.
Dat geeft altijd teleurstellingen. :(
-
Wat we wel weten is dat die ICRs mooi eruit gaat zien. ;D
Hoe beperkt wordt die oplage eigelijk?
Zijn ze snel uitverkocht?.
-
Bas: kijk op de site van LSmodels.com en je weet ALLES!!!!
-
Op hun site staat nog niets vermeld over de oplages van de ICR's... Neem maar aan dat daar genoeg modellen van gemaakt worden. Indien ze er achter komen dat de verkoop nòg beter gaat dan verwacht, zullen ze vast met wat nummervarianten uitkomen. Als je de rijtuigen als één van de eersten wil hebben raad ik je wel aan om deze nu al te bestellen. Meestal werken ze namelijk met een paar aparte zendingen naar de winkeliers. Bij de Bcvmh's duurde het een paar weken totdat de tweede zending aankwam en kon worden verkocht.
Jeroen (Thowra), weet jij misschien al meer over de Buffetkarren van LSM? De Belgische variant is sinds kort uit, dus ik neem aan dat de eerste Nederlandse varianten ook binnenkort zullen uitkomen? (Eventueel per PM.)
-
- ICR: Eerste foto's van ongeschilderde prototypes zijn binnen en worden gecontrolleerd op fouten. (Begint dus eindelijk schot in de zaak te komen!)
En nee.....er zijn geen foto's.
Chris,
Ik weet dat ik nu misschien een rare vraag stel. Maar zijn er nu wel of geen foto's van de LS ICR, enzo ja waar kan ik die vinden ? ::)
Groetjes,
Robbert
-
Er zijn oude computertekeningen te vinden op de site.
Scroll naar beneden en klik news2006 aan, scroll iets naar beneden en hoppa.
-
Wauw.
Als ik goed kijk zie ik dat ze ook die glazen doorgangen erin willen maken.
van de ene deel van het rijtuig naar die andere deel ( in het midden ).
Kwijl Kwijl ;D
-
Eindelijk zit er schot in de zaak,van de hele serie die LSm heeft aangekondigt heb ik alle no. besteld dus 21 wagens.
Cor
-
Nou Cor, dat wordt een duur treintje, toch zo´n 50 Euro per rijtuig :-|
Rob
-
Eindelijk zit er schot in de zaak,van de hele serie die LSm heeft aangekondigt heb ik alle no. besteld dus 21 wagens.
Cor
Vreemd! want ik heb ze ook allemaal besteld en ik kom op 22.
MvG
Dave
-
Zo 22 stuks, ergens een geldboompje staan. Ben al blij met mijn 4 bestelde wagens.
Zijn tevens mijn eerste NS rijtuigen, ga er vanuit dat ze geweldig gaan worden.
Dion
-
Kwaliteit is verglijkbaar met Couchette / K4 rijtuigen.
ik heb ze zelf (nog) niet besteld.
Zelf ga ik aanschaffen.
Stam 1 :
1x Benelux AB
1x Benelux B
2x Binnenlands B ( niet gerenoveerd )
1x BKD ( niet gerenoveerd )
1x Binnenlands A ( niet gerenoveerd )
1x Binnenlands A ( gerenoveerd )
1x Binnenlands B ( gerenoveerd )
Mooi een combi rommel stam ;D
Stam 2 :
1x Binnenlands A Gerenoveerd.
3x Binnenlands B Gerenoveerd.
1x Stuurstand ( gerenoveerd )
Tussen Zwolle en Roosendaal hebben ze zo gereden ( kleinste stam was zelfs 4 delig ! )
het voordeel van deze rijtuigen is dat ze allemaal uitkomen en je kan diverse soorten stammen maken dus koop je 10 rijtuigen kan je ook 2x een 5 delige stam maken ;D
-
Stam 2 :
1x Binnenlands A Gerenoveerd.
3x Binnenlands B Gerenoveerd.
1x Stuurstand ( gerenoveerd )
Tussen Zwolle en Roosendaal hebben ze zo gereden ( kleinste stam was zelfs 4 delig ! )
Serie 3600 reed destijds met BNL-AB's en onverbouwde A's. Sinds december 2006 weer ICR in de 3600, nu wel met gerenoveerde A's, maar dat is loc-BAB-BAB-BDs, twee A's dus.
Groet, Julius
-
Dave
Eentje meer of minder
Paar zaterdagen beunen en ,t is voor elkaar
Cor
-
Beunen = treinbaan bij een ander aanleggen?
Ook ik heb ze allemaal besteld.....
-
Brekelmans in Rosmalen geeft op zijn website aan dat de icr rijtuigen ns binnenkort leverbaar zijn.
Nu vraag ik mij af weet hij meer als wij of loopt hij te ver voor op de feiten.
Binnenkort is bij mij toch wel binnen een maand. Volgens mij gaat dat toch niet echt lukken.
Dion
-
Eh nee die winkel nooit geloven.
Dat dacht ik dus ook met de ICK rijtuigen en bleek voor geen kanten te kloppen....
Gewoon afwachten tot er fotos zijn dan zal het sneller gaan maar zolang er geen foto bekend is duurt het nog even.
Reken op zn vroegst July / Augustus.
eerder niet denk ik.
-
Tussen Zwolle en Roosendaal hebben ze zo gereden ( kleinste stam was zelfs 4 delig ! )
Uit welke rijtuigen bestond die stam???
mvg,
Matthijs
-
http://www.railway.fr/
Net onder de zeilbootjes scrollen.
-
Wow dat betekend veel goeds !!!
Ben benieuwd....ziet er zoal goed uit.
Al een prijs bekend?
@Bas, super plaatje onder je naam. Heb je daar nog een grote versie van???
-
Uit welke rijtuigen bestond die stam???
mvg,
Matthijs
Weet niet welke rijtuigen het PRECIES waren maar.
Het was ergens in 2002/2003 was ik meen op een dinsdag/woensdag tijd was rond 2 uur ik stapde toen in in arnhem en ging richting Zwolle.
Er zat een Benelux AB in ( niet gerenoveerd )
1x BKD
1x B ( niet gerenoveerd
1x B gerenoveerd
of die BKD nou een BKD of een B was weet ik niet meer.
Die benelux rijtuig zat in het midden.
-
http://www.railway.fr/
Net onder de zeilbootjes scrollen.
Off topic...Yes, ehhhh, oui, de Mehano (4)37 500 in Veolia kleuren! Hebbe! Nu ook de G1206 nog...on topic
Hier wordt ook flink in de geldboom gesnoeid, zeg maar gewoon gehakt!
ICR Benelux Bs/B/B/BKD/AB/A
ICR buurland A/A/BKD/B/B/B
ICR binnenland A/A/BKD/B/B (later hopelijk nog +plan W)
staan op mijn bestellijstje
En als deze ook komen:
ICRm A/A/B/B/Bf/BDs
(en voor de volledigheid, ook nog een stam NMBS I11 staat op de lijst)
Albert
-
Weet iemand een niet al te grote stam ICRm rijtuigen met een BDs er in??? Ik heb een niet al te grote modelbaan en wil toch wel een beetje realistische samenstelling hebben.
mvg,
Matthijs
-
Prijs voor de TEE Ram gaat zo plusminus (vanaf) 299 euro kosten. ;)
8)
-
Weet iemand een niet al te grote stam ICRm rijtuigen met een BDs er in??? Ik heb een niet al te grote modelbaan en wil toch wel een beetje realistische samenstelling hebben.
mvg,
Matthijs
Kortere stammetjes hebben veel tussen Zwolle en Roosendaal gereden.
Korste was zelfs 4 delig maar weet niet meer 100% welke erin zaten.
Mij viel het wel op dat EERST de 2e klasses zijn gerenoveerd en DAARNA pas de 1e klasse....heb zelf nooit een 1e klasse gerenoveerd gezien eerst dacht ik die blijven zo ivm goeie interieur en stoelen (2002/2003)
Pas begin 2004 zag ik een gerenoveerde ICR bak B en toen de B bakken in de renovatie gingen zaten er Benelux AB bakken in ( heel soms 2 )
Heb in een 5 delige stam gezeten ( waren meerdere soorten van )
1x A ( Niet Gerenoveerd )
4x B ( Gerenoveerd )
1x BDS ( Koprijtuig )
1x A ( niet gerenoveerd )
1x AB (Benelux niet gerenoveed )
1x B ( benelux niet gerenoveerd)
2x B ( gerenoveerd )
( hier zat geen stuurstand voor maar een 2e lok en soms lokwissel te Zwolle )
7 delige stammen :
1x BKD
2x B ( Niet gerenoveerd )
2x B (Gerenoveerd )
1x A (Niet gerenoveerd
1x AB (Niet gerenoveerd
( hier zat geen stuurstand rijtuig voor maar een 2e lok )
1x BKD
2x AB ( Benelux niet gerenoveerd )
2x B ( Gerenoveerd )
2x B (Niet gerenoveerd)
(hier zat geen stuurstand voor maar een 2e lok en soms lokwissel te Zwolle )
A bakken zag ik opgeef moment niet meer toen zag ik alleen maar AB bakken en soms 2x
Hoe precies de samenstellingen was weet ik niet meer.
Wat ik ongeveer weet nog is:
dat de BKD bak vaak in het midden zat of 1 rijtuig voor de lok.
een 1e klasse zowel A als AB zat zelden vooraan of achteraan met uitzondering van die 4 delige stam toen zat die helemaal achteraan ( rit Arhem - Zwolle )
die 4 delige stam kan ik fout hebben kan ook 5 delig zijn...maar dat weet ik niet goed meer omdat ie zo kort (leek?)
-
Heb ook al eens een 4 delige samenstelling gezien op foto in de RM.
1 x A
2 x B
1 x BKD
en een 1600 ervoor.
gewoon in de reguliere dienst.
Mvg, marcel
-
@Bas, super plaatje onder je naam. Heb je daar nog een grote versie van???
@Thowra: bedankt, eerlijk gezegd niet verwacht...had hem persoonlijk hoger in geschat.
-
@ Rene ik stuur je vanavond wel een PM.
Het is van een modelbouw club in Zwolle ze hebben station Zwolle nagebouwt.
Helaas zijn de fotos niet mooi geworden ( met een oudere telefoon gemaakt ).
Die TEE 299 is niet duur.... :)
Ik had hem 399 geschat ( ls models he )
Marklin probeer hier maar eens tegenop te Concurreren ;D ;D ;D
-
Hoi Bas,
Hé bedankt, he.
Die zelfde gedachte had ik ook over de prijs.
-
De Trix DE/RAm heeft ook een adviesprijs van 299,-- dus ....
Ik vind wel dat het in geen verhouding staat tot de 1215 die voor
319,-- in de boeken staat (even flauw: dat is 700 oude nederlandse guldens).
-
Tja, op de 1200 hebben ze geen concurrentie, op de TEE RAM wel, anders had je hier zo een paar honderd euro meer bij op kunnen tellen ;)
-
Die TEE kost van Marklin zon 769 ?.
Even naar de guldens 1691 gulden ;D
Wordt het dan PRECIES dezelfde als die van LS-Models ?.
Die marklin model is toch van 1983 ??? die was destijds 300 gulden is dat geld nog steeds niet terug verdient???
Die 1200 euh nee daar had ik t niet over maar met HEEL veel hoop misschien hornby ;D het oude Lima model opnieuw uitbrengen ;D.
Morgen is een droom :).
-
Modelspoor prijzen, het blijft toch een vreemde materie.
Je krijgt er soms een naar gevoel bij, als je er over na gaat denken...het lijkt de benzine prijs wel...ook niet te volgen.
-
Die TEE kost van Marklin zon 769 ?.
Even naar de guldens 1691 gulden ;D
769x2,20371=1694,65 en dan de invlatie nog niet meegerekend ;)
Bas
-
Weet iemand een niet al te grote stam ICRm rijtuigen met een BDs er in??? Ik heb een niet al te grote modelbaan en wil toch wel een beetje realistische samenstelling hebben.
Met alleen maar gerenoveerde rijtuigen is een 7baks setje loc 1700-BAB-BAB-BDs de kortste die ik ken uit de normale dienst. Ook 6baks komt voor, maar dat is loc-BAB-BAB-loc en dus zonder de stuurbak.
Groet, Julius
-
769x2,20371=1694,65 en dan de invlatie nog niet meegerekend ;)
Bas
Achja die van marklin zal nooit op me baan komen koop ik liever een LS models EN een Roco.
-
Met alleen maar gerenoveerde rijtuigen is een 7baks setje loc 1700-BAB-BAB-BDs de kortste die ik ken uit de normale dienst. Ook 6baks komt voor, maar dat is loc-BAB-BAB-loc en dus zonder de stuurbak.
Groet, Julius
En ongerenoveerde rijtuigen in een stam met een BDs??
mvg,
Matthijs
-
Destijds bestond het stammetjesbedrijf nog niet en was het dus meer een samenraapsel van gerenoveerde B en BDs en ongerenoveerde BNL-AB en A met verschillende mogelijke combinaties. Lengte/samenstelling dus verschillend, maar al met al ook een rijtuig of 6/7 wat ik zo zie, uitzonderingen daargelaten. Voorbeeld: 1700-B-B-AB-A-B-B-BDs of 1700-B-A-B-AB-A-B-BDs.
Groet, Julius
-
Hallo,
Ich bin total verwirrt!
LS Models produciert erst die nicht renovierten ICR Wagen?
Sind diese noch im Einsatz, bzw bis wann waren sie im Einsatz?
Worin unterscheiden sich die blau/gelben Inlandswagen von den blau/gelben Außlandswagen?
Die Benelux-Züge wurde doch auch von den blau/gelben Wagen verstärkt? Wenn ja, von den Außlandswagen?
Gruß
Bernd
-
@Bernd:
Ja, dat klopt.
De ongerenoveerde ICR waren tot rond 2004/2005 in dienst (uitgezonderd de Benelux stuurstandwagens).
Tussen de blauwgele rijtuigen zit geen verschil in de wagens voor binnenlands en buitenlands op enkele opschriften na.
Ja, dat klopt. De binnenlandse ICR mogen niet in het buitenland rijden.
Ik kan helaas te weinig Duits om het zo te proberen ;)
-
LS Models produciert erst die nicht renovierten ICR Wagen?
Ja, stimmt. Sind diese noch im Einsatz, bzw bis wann waren sie im Einsatz?
Bis auf den Benelux-Steuerwagen, der Ende dieses Jahres ausscheiden werden, sind die 'originalen' ICR nicht mehr im Einsatz. Von etwa 1999-2005 wurden alle ICR renoviert, die letzten A- und BKD-Wagen verschwunden etwa Ende 2005. Worin unterscheiden sich die blau/gelben Inlandswagen von den blau/gelben Außlandswagen?
Inlandswagen sind m.W. nur für 1500V Gleichstrom geeignet. Sonst unterscheiden die Wagen sich auch noch in einigen Details:
*Klapptrittstufen bei ICR Ausland/festen Trittstufen bei ICR Inland
*Griffen an den Wagenenden gibt es nur bei Auslandwagen
...und vielleicht gibt's da noch etwas Kleines ;) Die Benelux-Züge wurde doch auch von den blau/gelben Wagen verstärkt? Wenn ja, von den Außlandswagen?
Blau/gelben Wagen waren und sind dort aktiv ja, und klar handelte es sich dabei um Auslandwagen ;)
Die Beneluxwagen haben übrigens wiederum eine andere Bauart Trittstufen und unterscheiden sich auch in einigen kleinen Details von den "normalen" Auslandwagen, sehr erwähnenswert ist das alles jedoch nicht.
Gruß, Julius
[edit: Rick was me net voor zie ik, hebben we het nu in beide talen :P]
-
De rangeerhandgrepen en treden was ik vergeten, maar Julius, je vergeet de opschriften (toelatingsraster). ;)
-
@ Rick + Julius, Danke!
Ich hatte schon befürchtet ich hätte die falschen Wagen bestellt! Da ich meine Sammlung auf den Zeitraum 2000-2005 (mit wenigen Ausnahmen) begrenzen möchte. Also werde ich von der zweiten modernisierten Variante nur wenige Wagen benötigen....
Gruß
Bernd
-
Vandaag zag ik dat er weer een Nederlandstalige update is geweest. Veel info over de stand van zaken van de verschillende aangekondigde modellen (inclusief de RAm) maar helaas niets over de Nederlandse buffetrijtuigen (ex Gril express). De Belgische uitvoeringen zijn schijnbaar al wel verkrijgbaar, ze stonden ook in RailMagazine...
-
Tussen Arnhem-Roosendaal rijd een 6 delig BDs stam rond.
Dus LS models komt met BDs stam met ICRm wagons of heb ik dat verkeerd begrepen.
op de site staat een franse 1600 loc van roco, zou fijn zijn als roco ook weer eens een 1700 loc van de ns uitbrengt en het liefst ongenummerd
-
Helemaal zonder nummer en stadswapens enzo?
Doe mij maar liever met losse nummers en stadswapens desnoods ook zonder NS logos en NS logos en Railion logos erbij doen.
;D Maarja de 1602 is nog niet zo oud (2004)
-
ja, zonder nummer wel met ns logo, op die manier kan je er meer aanschaffen, zoek nog een geschikte loc voor BDs stam en hopend dat LS models snel met de BDs stam uitkomt
-
op de site staat een franse 1600 loc van roco, zou fijn zijn als roco ook weer eens een 1700 loc van de ns uitbrengt en het liefst ongenummerd
Dan kan het dus ook een 1600 of 1800 zijn ;D
Maarten
-
Ik kreeg net van Alain Jennes te horen:
Het zal binnenkort zijn, Ik heb gisteren de printings met de Chineezen verbeterd. De productie zal dus direct starten.
Levering augustus.
Een maandje wachten dus, maar dan hebben we wel weer perfecte Buffet-rijtuigen! :D
-
Eine frage zu der Beneluxvariante habe ich noch:
Welche Lok kann man außer der NMBS HLE 11 benutzen?
Die HLE 11 soll zwar von Mehano kommen, nur wann ist die Frage. Aber bis dahin sollten die Beneluxwagen auch zum Einsatz kommen...
Gruß
Bernd
-
Mijn Duits is niet zo goed maar ik neem aan dat de vraag is welke loc als vervanging voor de 11.8 gebruikt kan worden: Elke E-loc uit de jaren '90 zou ervoor kunnen, als vervanging van een defecte 11.8. Alleen liep de 11.8 dan wel mee in opzending en werd in Roosendaal van loc gewisseld.
-
Welche Lok kann man außer der NMBS HLE 11 benutzen?
Keiner. Die Benelux-Steuerwagen sind nur met der 11.8 kompatibel und die rot/gelben Wagen vekehrten nur sehr selten in anderen Zügen. Man konnte immer noch die alte 11.8 von Lima nützen, mit Umbausatz (Dachlüfter) von Jocadis und vielleicht eine Antrieb aus einer Roco-215...
Arjen.
-
Nicht im Beneluxbetrieb. Ausserdem liefen die wagen auch im Mischbetrieb mit Blau-Gelben ICR im Inlandbetrieb.
Und dann, ja dann.... Dann soll die Frage sein: Welche E-Lok kann man nìcht benutzen?!
11, 12, 13, 1501 vielleicht, 16, 17 und 1800 :)
Grüss,
Huibert
-
Danke für die Infos! Dann werden die Beneluxwagen auf ihren Einsatz Warten müssen. Eine alte 11.8 werde ich mir nicht zulegen, denn ich habe noch genug Projekte zu erledigen, da warte ich lieber auf Mehano...
Gruß
Bernd
-
Wat is trouwens ook alweer het verschil tussen buurland en binnenland verkeer?.
Rijden buur/binnenland in combis of rijden deze 2 altijd gescheiden van elkaar?.
Ik weet wel dat tussen Zwolle en Roosendaal soms welleens een Benelux ICR tussen de normale geel blauwe icrs...
-
Buurland ICR reed vroeger bijvoorbeeld in de Ardennen-Express (Amsterdam - Luxemburg), binnenlands ICR mocht alleen in het binnenland rijden. Volgens mij had buurland ICR een ander profiel dan het binnenlands ICR en waren er wat opschriften in meerdere talen. En wellicht kon buurland ICR met meer spanningsniveau's werken.
-
de buurlandenrijtuigen hadden zilverkleurige treeplanken in verband met de soms lagere perrons in het buitenland, de rijtuigen voor de binnenlandse dienst niet. Was ook iets met UIC-kabel of zo...?!
Over buitenlandse inzet gesproken, ze kwamen naar Köln Hbf en in de seizoentrein 1138/1139 naar Luxemburg. Waren dat de enige inzet (de Benelux-rijtuigen buiten beschouwing latend) voor de geel/blauwe ICR buiten Nederland?
Wim
-
Is mij nooit opgevallen haha.
Maar tussen Zwolle / Roosendaal reden tot 2005 ICRs.
Je zag vaak 7 delige stammen met zowel benelux als geel blauw.
Volgens mij zijn die geel blauwe die er toen in zaten gewoon puur binnenlands?
Mogen buurland en binnenlands ICRs gecombineert rijden?.
-
Ja. Er zijn meer buurland- dan binnenlandrijtuigen, maar bij de ombouw van ICR naar ICRm is het verschil tussen buurland en binnenland toch komen te vervallen?
-
Volgens mij is het verschil er nog steeds.
@Bas: Ik denk het niet, waarschijnlijk reden er ook gewoon ICR mee die voor de buurland dienst geschikt zijn.
-
http://www.martijnhaman.nl/typeicr_binnenlandbuurland.htm (http://www.martijnhaman.nl/typeicr_binnenlandbuurland.htm)
Martijn
-
Trouwens even tussendoor: de eerste 2 varianten van het Buffetrijtuig 44030/44031 zijn nu eindelijk leverbaar. Bron: Brekelmans. 8)
-
Oke!.
Dus ik kan gerust een stam maken met zowel binnenlandse ICRs en buurlandse ICRs door elkaar.
Het is dus niet zo van zo hebben ze nooit gereden dat klopt van geen kanten!!!.
Tussen Zwolle en Roosendaal reden toch ICRs vaak 7 delig met zowel benelux AB / B en normale blauw gele ICRs er tussen ik ga ervanuit dat die normale blauwe gele zowel binnenlands was als buurlands.
Op wikipedia vindt ik weinig en op sites met fotos is lastig.
-
Ja, het reed gewoon door elkaar heen en zou inderdaad gek zijn als je een trein maakt met alleen maar binnenlandse rijtuigen. :P
-
Dan bestel ik nog wel 2 buitenlandse setjes erbij ;D.
Enig idee wat een koprijtuig mag kosten ?
Ik gok zon 70 euri?
-
Over buitenlandse inzet gesproken, ze kwamen naar Köln Hbf en in de seizoentrein 1138/1139 naar Luxemburg. Waren dat de enige inzet (de Benelux-rijtuigen buiten beschouwing latend) voor de geel/blauwe ICR buiten Nederland?
Wim
Ik herinner me vaag dat ik in 1980 of zo voor het eerst ICR zag staan op Amsterdam CS: twee gloednieuwe A's in een D-trein naar Italië. Dat zal wel een proefbedrijf zijn geweest; de B's waren nog niet afgeleverd dus wat moest je er anders mee....
Er heeft ook nog een aantal maanden een aangepaste A gelopen in de EC Berner Oberland, in het kader van een internationale proef met veldbus-elektronica. Het rijtuig zat in het deel van de trein dat niet naar Nederland doorliep maar er in Emmerich afging, vandaar dat je er hier niet zo snel een foto van zult zien.
Voor de rest kan ik me geen buitenlandse inzet herinneren.
Arjen.
-
ICR-rijtuig 50 84 20-70 821-8 werd in 1984 voorzien van een prototype van de statische omvormers voor het nieuw te bouwen Benelux-materieel. Het rijtuig werd voorzien van stuurstroomkabels en reed ongeveer anderhalf jaar mee in trekduweenheden tussen Amsterdam en Brussel. Ook bracht het rijtuig bezoeken aan het buitenland waarbij het onder andere in Luxemburg (L), Keulen en Krefeld (D) en Essen (B) kwam.
Martijn
-
Titel aangepast.
-
@Arjen; Het lijkt me niet dat die A's naar Italie zijn gegaan, ze waren alleen toegelaten in Nederland, Belgie, Duitsland en Luxemburg. En om nou rijtuigen die net nieuw zijn als proef maar lekker ver weg te sturen.
De aangepaste A in de Berner Oberland staat op de foto in 'De NS in 1995', als tweede rijtuig achter de loc.
@Martijn: Dat was dus in de oude trek/duwstammen? Heb je er toevallig een foto van? ;D
-
(http://www.home.zonnet.nl/m.haman/jsolleveld_foto05_tn.jpg)
ICR-rijtuig 50 84 20-70 821-8 in de Beneluxdienst. Rotterdam CS, 22 juli 1984.
Foto: J. Solleveld
Martijn
-
@Arjen; Het lijkt me niet dat die A's naar Italie zijn gegaan, ze waren alleen toegelaten in Nederland, Belgie, Duitsland en Luxemburg.
Kan zijn dat ze niet verder liepen dan Duitsland. Maar er staat me bij dat die trein volgens de koersborden naar Ancona ging, kan iemand hieruit afleiden welk treinnummer het was en of NS daar rijtuigen in stelde?
Arjen.
-
@ Martijn: Bedankt, dat is een leuk gezicht. :)
@Arjen: Dat zou best wel eens kunnen.
-
In Railmagazine 250 staat zowaar een advertentie van LSM met het voor 2007 en 2008 (altijd optimistisch daar) aangekondigde NL en Beneluxmaterieel. Staat nu ook een fotootje van een bont bestickerde HSL-ICRm bij.
Een vroom voornemen uiteraard. Benieuwd of die rijtuigen nog op de HSL rijden tegen de tijd dat het model mocht komen.
-
Is er al meer bekend over de leverdatum? Zit wel te denken om een setje van zo'n 7 rijtuigen aan te schaffen... Maar de stuurstand in geel/blauw wordt niet geleverd zie ik... Zou het een mogelijkheid zijn om de geel/rode om te spuiten naar geel/blauw?? Of klopt er dan geen hout meer van de stuurstand?
Nog een vraag: Weet iemand in welke oplage ze komen en of ze in de voorverkoop al zijn uitverkocht?
-
wacht nog even, de blauwe stuurstand komt ook uit :)
-
Eind 2008 op zn vroegst zien we de ICRs van LSM.
(denk ik)
Nog geduld.
-
Bron....?
-
Diverse keren bij LSM....nu denk ik op zn vroegst 2008 sorry zei het verkeerd.
Reken maar niet eerder.
Eerst was het eind 2005 toen begin 2006 toen zomer 2006 toen eind 2006...toen begin 2007 toen halvewege toen eind ga maar door......
alssie toch eerder komt is het mooi meegenomen ;D ( zo zie ik het maar )
-
@lars
je zou de benelux stuurstandrijtuigen wel om kunnen spuiten maar er zitten wel verschillen tussen de 2 stuurstands. bijvoorbeeld de spijl in het raam aan de voorkant. daar moet je dan allemaal rekening mee houden.
kijk maar naar de eerder genoemde site van martijn:
http://www.martijnhaman.nl/typeicr.htm
-
Lijkt me heel lastig omspuiten...ivm kleur verschillen en verkrijgbare opschriften.
Die van KleiNSpoor zijn namelijk 1:100 ( Marklin / Lima ).
Wie nog verder durft te gaan kan van een ICR bak een koploper maken ;D
Maja das offtopic.
Ik heb er zelf tot nu toe 6 besteld van de oude serie ( 2 benelux 4 geel blauw )
-
Diverse keren bij LSM....nu denk ik op zn vroegst 2008 sorry zei het verkeerd.
Reken maar niet eerder.
Voor 2008 gaat het inderdaad niet meer lukken, lijkt me. We hebben immers nu de 25e december 2007 al...
Een paar weken geleden heb ik met LSM contact gehad over hun geplande NMBS K4-rijtuigen (op de site staat als levering: I/2007). De K4 rijtuigen zullen waarschijnlijk in de 2e helft van 2008 komen, maar de ICR rijtuigen komen nog voor die tijd op de markt.
Ik ga van medio 2008 uit, mochten ze eerder komen is het mooi meegenomen.
-
Nou ja, gewoon even afwachten. Dan hoop ik dat ik volgend jaar mijn 7 bestelde rijtuigen kan ophalen.
Groeten,
Christoph
PS. dan nog 2 of 3 plan W rijtuigen erbij en dan is mijn trein, uit de tienertoer tijd ook compleet. ;D
-
Christoph:
PS. dan nog 2 of 3 plan W rijtuigen erbij en dan is mijn trein, uit de tienertoer tijd ook compleet.
Ja ja... en doe er maar een 1ste klasse Artitec plan E bij (met reklame banen) dan kan mijn Intercity trein ook verantwoordt vertrekken.
;D
-
;D hihi, dit dacht ik ook al.
Groeten,
Christoph
PS. ik twijfel wel een beetje of er nog een plan E bij was, in de trein van Zandvoort naar Maastricht en dan toch eens een doos Limburgse vlaai namaken. Deze ging altijd mee richting huis.
-
Nou ik spreek over midden jaren tachtig. Alleen was dat de Intercity die door ging richting Den Helder en weer terug.
Jeroen
-
Ahh, dan spreken we wel over dezelfde tijd. Echter een andere trein.
Groeten,
Christoph
-
Maar de stuurstand in geel/blauw wordt niet geleverd zie ik...
Dat is niet zo vreemd. Vergeet niet dat die stuurstand BDs pas bestaat sinds de renovatie; LSM heeft nu de ongerenoveerde rijtuigen aangekondigd en daar hoort dus geen BDs bij.
-
Dus de stuurstand blauw/geel wordt uitgebracht met de gerenoveerde versie? Heeft LSM die al aangekondigd of is het hopen dat deze rijtuigen ook allemaal worden uitgebracht?
Qua uiterlijk zijn er toch geen verschillen tussen gerenoveerd en niet gerenoveerd, op de stuurstand na? Of heb ik dat nu mis?
-
Dus de stuurstand blauw/geel wordt uitgebracht met de gerenoveerde versie? Heeft LSM die al aangekondigd of is het hopen dat deze rijtuigen ook allemaal worden uitgebracht?
Niet expliciet aangekondigd, maar zal vast wel gaan gebeuren getuige bijvoorbeeld dat plaatje van de HSL-ICR. Qua uiterlijk zijn er toch geen verschillen tussen gerenoveerd en niet gerenoveerd, op de stuurstand na?
Jawel. Het meest opvallend zijn de ramen, de gerenoveerde rijtuigen hebben airco en dus nagenoeg geen te openen ramen meer.
-
Het model (ICRm BDs) is wel aangekondigd, er staat een plaatje van onder de Hi-Speed ICR in de Rail Magazine.
-
In dat geval koop ik alles in de gerenoveerde versie. Heb ik nog even om te sparen ;D
-
Voor wie het nog niet gezien heeft:
Op de site van LSModels staan nu foto's van de prototypes van ICR (Benelux en binnenlands). Je vind ze door op de homepagina naar beneden te scrollen. Onder de gelukwensing van LSM voor een goed 2008 staan ze.
Jeroen
-
Wow, die rode zien er nu wel heel goed uit.
Ik wacht lekker op de HSL versie. Alle 4 de wagens, 1700 ervoor en knallen maar !
Groetjes,
Robbert
-
Zien er errug netjes uit!
Het lengteverschil met mijn Märklins valt erg op :)
Koen
-
Wat mij opvalt aan foto's van de Benelux ICR rijtuigen is dat er een periode geweest is dat de kleur rood aanzienlijk lichter van kleur waren. Volgens mij ging Lima destijds hierin mee. Wellicht zal na een grote revisie de donkere NMBS kleur rood weer terug op aangebracht zijn? Kan iemand duidelijkheid geven? Want in dat geval zit LSM er niet gek naast. Maar persoonlijk vind ik de kleur een tikkeltje te donker op de LSM rijtuigen.
Ik ben reuze benieuwd wanneer de uitlevering plaats gaat vinden. :P
Jeroen
-
Zou het? Wellicht was de NMBS-kleur dan interpretabel voor NS.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/img561.jpg)
Splinternieuwe Bs 101-7 te Roosendaal Wpl, 15 oktober 1986
-
Wederom een mooi plaat Frank! ;)
Deze foto geeft duidelijkheid met wat ik bedoel.
Jeroen
-
Op de homepage van Ls Models zie ik nu ook NL icr rijtuigen.
Sinds waneer staan die erop?
Die beneluxversie wist ik al maar die blauwe nooit gezien ;D?
Zijn ze nou binnekort leverbaar?.
Het is nu bijna 4 jaar terug dat het werd aangekondigd ( 2004 )
Het mag dan toch wel een keer in de winkels liggen? :-[ ???
-
Bas, nog weekje.. dan zal er meer bekend zijn hoop ik vanuit Neurenberg.. en dan zal er ook meer bekend zijn over die ICR's van LS. En hoop ook meer info over de ICRm's!
-
Ja Jumboy dat klopt.
Maar dat hoor ik al sinds 2005....elke keer nurnberg maar ze komen maar niet.
jammer.
-
Ja beetje vervelend gaat het worden daar bij LSM. Nu heb ik ook gehoord dat de bekende Corailrijtuigen type VTu van LSM bij de meeste winkeliers niet eens zijn uitgeleverd binnen Nederland. Terwijl daar dikke bestellingen voor stonden. :-| Mijn bestelling staat ook nog open.
Maar goed... even afwachten dus tot na de beurs dan maar.
Jeroen
-
Ik was het wachten goed zat en vond de rode kleur niet mooi, had er een andere kleur rood verwacht. Een die helderder en niet zo donker is.
Dit was niet de enigste redenen om ze af te bestellen.
Dion
-
maar wannee komen ze nu ???
-
Een vraag die al jaren wordt gesteld, waar nog steeds geen juist antwoord op gegeven kan worden :'(.
Maar er zijn al protomonsters op de LSM site. Afwachten dus.
Dion
-
hou er bij het rood rekening mee dat er een knik in de wanden van de rijtuigen zit en de tint bij een 1:1-foto door spiegeling etc lichter lijkt. De onderbalk van een 1:1-rijtuig oogt op foto's wel vrij donker. Dan nog, t is altijd afwachten hoe een model in t eggie overkomt.
-
Goedenavond,
Ik ben op zoek naar een 5 tot 6 rijtuigen lange ICR stam (zodat deze nog in de vitrine past) die heeft gereden tussen begin 2002 en eind 2004, bijvoorbeeld een weekendstam. Ik zelf heb al wat zitten puzzelen met foto’s maar helaas is daar niet makkelijk de baktype‘s (A/B ect.) op af te kijken. Tevens zou ik graag willen weten welke kleuren ik ze zou moeten bestellen. Mag zowel binneland/ buurland of benelux zijn.
Alvast bedankt,
met vriendelijke groeten,
Jon van Dijk
(http://www.nvbs.com/NieuwsOpderails/2003/images/20031101-BDs.jpg)
Bron: NVBS.com nieuws 11-2003
foto: Michael Postma
-
Uit mijn hoofd zeg ik: BDs - AB - B - B - A - B. Alleen de AB is in dit geval rood en andere samenstellingen zijn ook mogelijk.
-
Een benelux stam heeft er wel gereden in 6 delige formatie:
Loc 11.8 - A - AB - B - B - B - Bs
m.v.g.
Mark
-
Zullen we van een B een BKD en van de BDs een Bs maken? De BDs rijdt alleen in de binnenlandse dienst. :)
-
Rick
Bs heb je gelijk in! foutje :-[
Verder..
Tijdens de revisie van de ICR bakken (2000 - 2003) hebben de rood gele van de benelux ook in niet beneluxstammen gezeten, evenals dat de blauwe te vinden waren in de benelux stammen.
De BKD is eveneens in die tijd omgetoverd tot Bs rijtuig, waardoor er beneluxstammen hebben gereden zonder BKD.
(De BKD is namelijk in N alleen te krijgen in Blauw. Dus als je een Benelux stam wilt in N en helemaal rood, moet je of spuiten of een combinatie vinden zonder BKD, die er dus (met enig zoek werk) wel geweest zijn)
m.v.g.
Mark
-
Eh, ik ga waarschijnlijk een stomme vraag stellen, maar ik kom er zelf niet uit. gezien mijn tijdperk (begin jaren 80) wil ik een stam van deze rijtuigen kopen.
Eigenlijk wil ik 6 rijtuigen. Welke nummers moet ik dan bestellen? Reden de beneluxrijtuigen al begin jaren 80?
-
http://nl.wikipedia.org/wiki/ICR volgens mij staat het antwoord hier tussen...
-
Uit mijn hoofd zeg ik: BDs - AB - B - B - A - B. Alleen de AB is in dit geval rood en andere samenstellingen zijn ook mogelijk.
De A's waren daarbij 'oude' bakken, de B's gerenoveerde. Er reed zelfs een set met 3*AB. gezien mijn tijdperk (begin jaren 80) wil ik een stam van deze rijtuigen kopen.
Eigenlijk wil ik 6 rijtuigen. Welke nummers moet ik dan bestellen?
Op foto's zie je als basissetje A-BKD-B-B, als versterking lijkt me ook Plan W goed denkbaar.
Julius
-
http://nl.wikipedia.org/wiki/ICR volgens mij staat het antwoord hier tussen...
En dan meteen met een korrel zout nemen (378 ICR-rijtuigen, mocht de NS wel willen). De Benelux kwam in '86/87 in dienst, de rijtuigen hebben ook los gereden in de binnenlandse dienst voor ze de Beneluxstammen ingingen.
@Julius: Reden er toen niet al een paar gerenoveerde A's rond?
@Esperopt: Uit 1986: A - B - A - BKD - B - B, bide A's waren Benelux rijtuigen.
-
Tijdens de revisie van de ICR bakken (2000 - 2003) hebben de rood gele van de benelux ook in niet beneluxstammen gezeten, evenals dat de blauwe te vinden waren in de benelux stammen.
De BKD is eveneens in die tijd omgetoverd tot Bs rijtuig, waardoor er beneluxstammen hebben gereden zonder BKD.
Nee, er is niks gebeurd met de Bs'en tijdens de ombouw van ICR tot ICRm de afgelopen jaren. Uit BKD's zijn tijdens die revisie BDs'en ontstaan - en die hebben weer niks van doen met de Benelux-dienst.
-
Op foto's zie je als basissetje A-BKD-B-B, als versterking lijkt me ook Plan W goed denkbaar.
Klopt. In de eerste jaren waren die treinen vaak niet langer dan zo'n vierwagenstammetje. De Plan W's liepen toen nog vooral samen met Plan E tussen Zandvoort en Maastricht, maar een paar jaar later gingen ze regelmatig ICR versterken. Een mooie combinatie is zo'n ICR-stam + 3 rijtuigen plan W (bijvoorbeeld 1x blauw, 1x blauw/geel en 1x Benelux) + een A-rijtuig plan E. Halverwege de jaren 80 reed dat op zondagavond van Vlissingen (vertrek 19.56) naar Amsterdam; de plan W's hadden dan het hele weekend in Vlissingen overgestaan en het duurde tot voorbij Goes voordat de batterijen weer voldoende waren opgeladen om het licht continu te laten branden...
Arjen.
-
Dat lijkt me een leuke samenstelling. Overigens bedoelde ik met m'n vraag over samenstellingen de bestelnummers van Ls models. Op de site van Brekelmans zie ik ze nl steeds per 2 staan en ik vroeg me af welke ik moest bestellen.
-
De rijtuigen worden door LSM in sets van twee aangeboden. Alleen de Bs zit los in een set. Voor de nummers en samenstellingen zie het overzicht op de site van LS Models.
(http://www.lsmodels.com/LS/Elements/Folders/Nurnberg%2006-07%20page%2042.jpg) (http://www.lsmodels.com/LS/Elements/Folders/Nurnberg%2006-07%20page%2043.jpg)
Bron: LSmodels (http://www.lsmodels.com/LS/Pages/General_N/Home_N.htm)
Martijn
-
Rick en Mark bedankt, zit nog even met het feit dat ik een B rijtuig overhoud. Maar ik heb in ieder geval een samenstelling waar ik iets mee kan!
met vriendelijke groeten,
Jon van Dijk
-
En dan meteen met een korrel zout nemen (378 ICR-rijtuigen, mocht de NS wel willen).
Dan verander je het toch? Het is immers Wikipedia.
- Peter
-
Aan Rick,
Niet vervelend bedoeld hoor, dat absoluit niet!
Maar hoeveel zijn het er dan?
Want hoewel ik altijd erg nieuwsgierig ben naar dit soort weetjes en feitjes, heb zelf nog niet de kans gezien om ze allemaal te tellen ;D
m.v.g.
Mark
-
@Mark: 317 in totaal en geen eentje meer. ;) Verdeeld over 59 Beneluxrijtuigen (ICR-3), 226 rijtuigen uit de eerste bestelling (ICR-1 en ICR-4) en 32 uit een nabestelling (ICR-2).
@Peter: Weet ik, maar dan moet ik wel weten hoeveel A en B rijtuigen er waren (Wiki meldt 33 om 60 wat fout is).
-
Ik wil dus een stammetje uit begin jaren 80. Kom ik er dan met de volgende nummers? Op de site van Brekelmans staat er nl tussen haakjes achter 'binnenlands verkeer'. Neem dus aan dat ik die moet hebben?
44078
44079
44080
Of werden de rijtuigen ook door elkaar gebrukt en kan ik bv rustig 44070 toevoegen?
Normaal hecht ik niet zo aan dit soort dingen. Maar aangezien ik nu voor !:87 ga leek het me het beste ook eenmin of meer verantwoorde stam rijtuigen aan te schaffen.
-
Buurland en binnenland werd in binnenlandse treinen gewoon door elkaar heen gebruikt. Dus ook nummers 44070 t/m 44073 kan je gebruiken.
-
de ICR's worden 1/87 toch? welke loc past er dan bij? de Marklin 1700 of de Roco 1700? Roco = 1/100?
-
Gezien het feit dat er op de foto van LSModels de nog niet gerenoveerde rijtuigen staan kun je er alle loks voor zetten die sinds de aflevering van ICR in dienst waren, dus: 11/12/13/15/16/17/1800.
Een ROCO 16/17/1800 is gewoon 1:87 hoor, maar als je vraag is welke 1700 mooier is dan is de vraag snel beantwoord toch?
-
o ja welke dan? 8)
-
kan deze rijtuigen en straks de Bds ook op marklin baan of alleen op een gelijkstroombaan?
-
Lijkt mij dat ze gewoon op de Märklinbaan kunnen, wellicht zullen de wielen even vervangen moeten worden voor een soepelere loop. Of misschien knallen de rijtuigen wel tegen de wissellantaarns in industriebogen? :P
-
kan deze rijtuigen en straks de Bds ook op marklin baan of alleen op een gelijkstroombaan?
Zal van de boogstraal van de betreffende baan afhangen. Maar dat geldt sowieso voor het gebruik van 1:87 rijtuigen.
-
Een ROCO 16/17/1800 is gewoon 1:87 hoor, maar als je vraag is welke 1700 mooier is dan is de vraag snel beantwoord toch?
Ben benieuwd, volgens mij is op zowel de Märklin als de Roco wel iets aan te merken...
Koen
-
Die discussie is al geweest hier.
Dit gaat over de ICR, niet een 16 17 of 1800.
-
Op de wel heel mooie modelbaan van de MSCMechelen zoals die in Dortmund stond, reden de ICR's van LSM rond: geel/blauw en rood/blauw.
Maarrrr..... Als iemand morgen nog naar Dortmund gaat, bevestig dan alsjeblieft niet mijn bange vermoeden dat men de lengteknik niet of te weinig heeft nagebootst. De rijtuigwanden lijken volledig recht te zijn.
Groet,
Huibert
-
Eh, zou inderdaad wel fijn zijn om dit van te voren te weten.
-
Op de wel heel mooie modelbaan van de MSCMechelen zoals die in Dortmund stond, reden de ICR's van LSM rond: geel/blauw en rood/blauw.
Maarrrr.....
Groet,
Huibert
zijn de rijtuigen al uit dan???
ik heb ze nog niet gezien
-
Ze zijn nog niet uit. Is in 1/1 nou zo'n enorme knik waarneembaar? Laten we geen paniek zaaien.
-
Ja en als je ze daarom niet mooi genoeg vind. Niet getreurd er zijn er nog zat van lima te koop op marktplaats.
-
Ik heb ze ook gezien op de belgische modelbaan in Dortmund, deze waren geleend werd mij verteld door één van de leden daar. Ze zouden binnenkort uitkomen en werden bij hun in een trein ingezet. Het betrof een aantal rood-gele rijtuigen en één blauw-gele internationaal rijtuig en één blauw-gele nationaal rijtuig. Het koste mij moeite om niet te kwijlen, o zo mooi waren ze. :o
Ik heb nog gevraagt of ze ook wisten waarneer ze uitgeleverd werden, dit zou zeer binnenkort zijn werd mij verteld.
Groeten,
Christoph
-
dat zou een domper zijn, heb een foto van een 1/1, bron martijn haman
(http://www.martijnhaman.nl/afbeeldingen/nlollinga_foto03_tn.jpg)
-
... om niet te kwijlen, o zo mooi waren ze....
Mooi? Vreemd waren ze. Om de een of andere reden, klopt het beeld niet.
Jan
-
@Jan. Kun je dat uitleggen?
-
't is schrikken om een NL rijtuig in 1/87 te zien. ;D Klik nou eens op de LSM site het jaar 2006 aan (staat op de pagina met de foto's van ICR) en zie daar de 3 D tekeningen. Toch wel duidelijk een knik te zien.
-
Arnold, de rijtuigen die ik gezien heb, waren geen drieD-tekeningen en hadden vrijwel tot geen knik.
De volgende mail aan LSM verstuurd:
Geachte Lezende,
Op de modelbouwtentoonstelling in Dortmund was bij de ModelSpoorClub Mechelen een rits ICR-rijtuigen te zien. Volgens een clublid waren deze rijtuigen van uw bedrijf.
Wat mij tot mijn schrik opviel was dat de rijtuigen de knik in de zijwand lijken te missen.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat u deze knik, die de hele lengte van het rijtuig betreft en beeldbepalend is, over het hoofd hebt gezien of in een verkeerde hoek hebt weergegeven.
Zoudt u mij alstublieft hierover willen informeren?
Met vriendelijke groet,
Huibert van Noord
Rustig afwachten dus maar.
-
Er zit wel een knik in heb er een foto van.
Cor
-
Laat zien! NU! ;D
-
JA! NU! gromgrom. ;D
-
En nu het spannend wordt, zit er een knik in de fotoserver...
-
De persoon met foto cor is toch offline. Van de eerste serie koop ik alleen 2 beneluxrijtuigen en een stuurstand. Komt de beneluxstuurstand ook al in mei?
-
in de draad LSModels in Neurenberg heb ik foto's neergezet.
Groeten David
klik (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=7419.90)
-
Eén discussie in twee draadjes? Nou, ik reageer hier wel. Heb de foto's bekeken. jammer dat ze niet groter waren, aan de andere kant, heel erg bedankt dat je de moeite neemt om de foto's te plaatsen.
Het geheel ziet er volgens mij niet vreemd uit.
@Chris: Heb jij de rijtuigen al gezien en wat vind je ervan?
-
Wel.....om heel eerlijk te zijn, viel me die knik (of het ontbreken ervan) niet op.
Dus, zonder dat te weten, vond ik ze zeer geslaagd.
En, met of zonder knik, zal ik ze zeker aanschaffen.
Zoals het er nu naar uitziet, hebben ze toch een lichte knik.
-
Het LSM-antwoord aan mij:
Hallo,
De knik in de zijwand is op de modell, ze zijn op maat getekend. Het zal
misschien afhangen van de lichtinval.
M.v.g.
Alain Jennes
LS Models
Groet,
Huibert
-
... en zo keerde de rust weder in het grote bos. Ja kinders, jullie kunnen weer rustig gaan slapen! :)
-
Tot je ze ziet.....
-
ja, maar dat zien we dan wel weer.
-
Op verzoek een vergrote foto (http://www.dgfly.dds.nl/pkp/images/HPIM6496.JPG)
En nog eentje (http://www.dgfly.dds.nl/pkp/images/HPIM6497.JPG)
Groeten David
-
Beste,
als een van de leden van mscm De Pijl,
was ik aanwezig in Dortmund.
En kan ik dus met zekerheid bevestigen,
dat de aanwezige rijtuigen van LS-models zijn.
De knik in het rijtuig heb ik kunnen waarnemen ;).
Vriendelijke groeten
Hans
-
ze zien er goed uit :o
komen de gemoderniseerde benelux rijtuigen eigenlijk ook uit?? (ik bedoel niet de hsl rijtuigen ;))
-
KWIJL...!!!! na 3 jaar zien we ze eindelijk...
kom op nu naar de winkels ermee!
-
David, bedankt voor de grote foto's. Ziet er inderdaad goed uit.
-
komen de gemoderniseerde benelux rijtuigen eigenlijk ook uit?? (ik bedoel niet de hsl rijtuigen ;))
Op de site van Brekelmans zie ik ze niet staan, wel de Hispeedrijtuigen. De ICRm komen wel uit...
-
LSM kennende zallen álle varianten wel vroeg of laat uitkomen, dus ook de gemoderniseerde BNL-bakken..
-
Is er zoveel verschil met de beneluxbakken die ik vlak voor de omstikkering heb gezien en de beneluxwagens voor de modernisering.
-
De NS-Hispeed Priority rijtuigen komen volgens Rail Magazine wel uit. Lijkt me wel hartstikke mooi. Toen ik ze voor de eerste keer zag dacht ik, daar wil ik nog eens een keer in rijden! ;D
Maar nou was ik wel benieuwd, is er al wat meer duidelijkheid over de uitleverdatum van de rijtuigen algemeen? Niet dat ik me er echt druk om maak maar toch...
En ten tweede wat zal de prijs ongeveer zijn per rijtuig of komen ze ook in sets?
Mvgr Jan Wiebrand
-
ICR in originele versie, zowel geel/blauw als Benelux staat geplanned voor deze maand. Ik ben eens benieuwd, maar ik denk wel dat ze er voor de zomervakantie zijn.
De prijzen zijn gewoon terug te vinden op de sites van de bekende winkeliers. Ga maar uit van 40-45 euro per stuk.