BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Railhopper op 27 November 2012, 19:33:18
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/224176_300220416745266_2104801741_n.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/224176_300220416745266_2104801741_n.jpg)
lekker dan...
fotograaf onbekend
-
Ze willen mat 64 terug? t is een GTW
-
de vechtdallijn versie. maar dan met de mat '64 kleuren er deels overheen
-
Hahaha, humor! (y)
-
Ziet er nog niet eens slecht uit ;D Van mij mogen ze die kleurstelling wel weer terug invoeren...
Groeten,
Rauke
-
Is dit niet gefotoshopt? Met andere woorden is dit graffiti?
mvg,
Gert
-
Dit lijkt me idd graffiti ;D
-
dit graffiti'ers weten toch (meestal) niets van plan V kleurstellingen?
-
Haha ;D Geniaal. Ik mag deze kunstenaar wel. Zullen ze weer blij mee zijn bij Arriva.
-
Wie zegt dat er geen enkele graffiti-artiest is die ook spoorweghobbyist is? Het een hoeft het ander niet uit te sluiten hoor. E daarbij, het kan ook iemand zijn die jarenlang met plan V heeft gereisd en het uiterlijk daardoor uit zijn hoofd kent...
-
Ik heb ook wel eens foto's gezien van duitse treinstellen waar een graffiti-artiest extra deuren had geschilderd. Die waren zo realistisch dat de DB er stickers op moesten plakken dat ze buiten werking waren ;D
Grt, Wim
-
Ja klopt die was ook erg geniaal bedacht. Wacht nog steeds op de Nederlandse versie. :P
-
Gaaf dat ook de bak overgang door deze artiest is verplaatst (y)
Zit wel één fout in, de cabine deuren zijn grijs ;D ;)
Groeten Edwin.
-
Bijzonder hoe positief de reacties hier zijn.... :o Blijft toch andermans spullen onderspuiten. Blijkbaar vinden we dit maar weer goed. Sterker nog, we mogen deze gast(en) wel en hopen dat er nog meer volgt....dat begrijp ik niet :(
Bijzonder ook dat dit kan gebeuren. Dit doe je niet "even"
Ik hoop dat ze die klojo('s) te pakken krijgen en de trein met een tandenborsteltje schoon laten poetsen.
Etienne
-
Er zijn gevallen dat ik graffiti daadwerkelijk als kunstvorm zie.
Overal snel een tag op zetten, dat niet. Maar sommige pieces zijn zo goed, dat ze echt meer zijn dan kladderwerk.
-
ik vond hem GEWELDIG :D ;D
-
Toen ik rond kwart voor 5 vanmiddag er langs reed moest ik wel even goed kijken naar wat ik zag.
Opzich orgineel maar ik juich het niet toe, net 2/3 maand uit de fabriek en nu al zo onder de graffitie dit gaat arriva klauwen vol met geld kosten. Hopelijk pakken ze de schoft(en) die dit gedaan hebben, maar de kans hiervan is nihil.
Groetjes,
Wesley
-
Ah weer een gevalletje misdaad..
Ze moeten ze .... laat maar,die discusie hebben we al zo vaak gehad :-[ :'(
En ja Eelco,ik ben een conservatieve rechtsmens ;D
gr Ed.
-
Degenen die zo positief reageren mogen hun auto's wel even onbeheerd achterlaten hoor, dan zullen we daar even een zeer kunstzinnige 'piece' op zetten. Of op hun huis, op hun modeltreintjes....
-
En ja Eelco,ik ben een conservatieve rechtsmens ;D
Ik weet het... ;D
We agree to disagree, zullen we maar zeggen.. ;)
-
Toen ik rond kwart voor 5 vanmiddag er langs reed moest ik wel even goed kijken naar wat ik zag.
Opzich orgineel maar ik juich het niet toe, net 2/3 maand uit de fabriek en nu al zo onder de graffitie dit gaat arriva klauwen vol met geld kosten. Hopelijk pakken ze de schoft(en) die dit gedaan hebben, maar de kans hiervan is nihil.
Groetjes,
Wesley
natuurlijk mag het niet, je moet tenslotte van andermans spullen afblijven.
maar je mag natuurlijk wel iets moois vinden :), ondanks het fout is :-\
-
Haha nou ik vind zolang het de boel opvrolijkt... Ik vind deze wel geslaagd, had misschien iets netter gekund...
Misschien moeten de spoormaatschappij net als bij sommige gebouwen gewoon graffitikunstenaars inhuren die op iedere trein iets moois spuiten. Hoeven ze het ook niet eraf te halen...
Groeten,
Rauke
-
dit is ook het GVB weleens overkomen
(http://www.vaarmij.nl/bestanden/image/ns-metro.jpg)
bron (http://www.vaarmij.nl/over/weblog/boot_rondvaart_amsterdam)
-
Arrivia moet NSR maar een rekening sturen voor reclame rijden. ;D
-
NSR moet Arriva maar aanklagen voor het illegaal gebruik van hun beeldmerk. ;)
-
Hmmm,lastig. Nee,het hoort niet want het is eigenlijk vandalisme.
Ja,ik vindt het wel geslaagd,en je hebt wel lef,want dit is niet in een half uurtje gedaan.
Maar das mijn mening.
Zo is er ook eens ergens een kluis opengebroken,niks gesloopt,geen gewonden of wat ook,niemand iets gehoord of gezien,maar wel tig miljoen weg. Stiekum heb ik daar dan best respect voor!
-
Nou ik niet, want je behoort gewoon met je poten van andermans spullen af te blijven.
Jeroen
-
Het hoort niet, maar ik kan wel lachen om de grap ;D
Sent from my iPad using Tapatalk HD
-
Hmmm,lastig. Nee,het hoort niet want het is eigenlijk vandalisme.
Ja,ik vindt het wel geslaagd,en je hebt wel lef,want dit is niet in een half uurtje gedaan.
Tsja, dat heb ik nou ook. Stiekum vind ik het wel geslaagd en een soort van grappig. Aan de andere kant....moeten ze met hun poten van andermans spullen afblijven.
Etienne (die eens grafitti van een 1300 van het NSM heeft gepoetst en daar niet blij van werd)
-
Etienne (die eens grafitti van een 1300 van het NSM heeft gepoetst en daar niet blij van werd)
Oef, da's een tijd terug :D (31-08-2002 ;D )
mvg,
Robin
-
Het hoort niet, maar ik kan wel lachen om de grap ;D
Uiteindelijk betalen we als reizigers wel voor deze grappenmakerij he.....
Jeroen
-
Oef, da's een tijd terug (31-08-2002 )
Kan je nagaan. Zo'n tijd terug en er nog steeds de balen van >:(
Laat ze lekker hun eigen spullen onderkliederen...
Etienne
-
Uiteindelijk betalen we als reizigers wel voor deze grappenmakerij he.....
Dit soort grappenmakerij zit allang in de prijs inbegrepen, net als mensen die auto's parkeren op overwegen, stormschade, noodremtrekken, etc.. Vind het een beetje onzin om dat nu hier aan te halen.
Ik zag deze foto vanochtend, en vind het geweldig. Moedwillig vernielen of beschadigen kan ik niet waarderen, maar goed uitgewerkte creativiteit wel. En daar valt dit onder. Arriva zou dit treinstel gewoon niet schoon moeten maken 8).
groet,
Michel
-
Dit soort grappenmakerij zit allang in de prijs inbegrepen
Oooooh, in dat geval... *rent naar de verfwinkel* ;D
-
Dit soort grappenmakerij zit allang in de prijs inbegrepen,
Dat is dus hetzelfde als: we betalen hier met z'n allen voor.
Iedereen die dit soort "kunst" goedkeurt of waardeert is niet goed bij z'n hoofd.
-
laat ik het zo zeggen,maatschappelijk gezien keur ik het zonder meer af,maar puur kunstzinnig gezien zeg ik,ja,ik vindt het mooi/leuk/goed gevonden.
Hoop dat mijn mening zo iets genuanceerder is. (y)
-
Iedereen die dit soort "kunst" goedkeurt of waardeert is niet goed bij z'n hoofd.
Ik waardeer sommige graffiti-pieces zeker als kunstwerk. Maar dat zegt niks over of ik wel of niet goed bij mijn hoofd ben.
Eelco
-
Dit soort grappenmakerij zit allang in de prijs inbegrepen,
Oooooh, in dat geval... *rent naar de verfwinkel* ;D
plan V in DK? :D
Dat is dus hetzelfde als: we betalen hier met z'n allen voor.
Yep, net als we betalen voor de schade die winkeldieven veroorzaken, auto's die erg close worden, rokers, mensen die de maatschappij niet meer kunnen volgen, etc.. What's new?
Iedereen die dit soort "kunst" goedkeurt of waardeert is niet goed bij z'n hoofd.
Dat was reeds bekend, dank u (http://serve.mysmiley.net/rolleye/rolleye0018.gif) (http://www.blueislandsdiving.com)
Groet,
Michel
-
plan V in DK? :D
;D Die nieuwe lyntoger van Ansaldo kunnen er alleen maar mooier van worden (y)
-
Reken mij dan ook maar tot de gekken :P ;D
Zeker, ik keur moedwillig vernielen niet goed,
maar soms zitten er gewoon mooie graffiti-exemplaren
tussen...
-
Het wordt ook bevestigd door experts ;D:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Gerrit_de_Jager.jpeg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Gerrit_de_Jager.jpeg)
Bron (http://www.doorzon.nl/p4.php)
Groet,
Michel
-
;D ;D ;D
-
Als je dat in DK doet.. dan betalen de Nederlanders daar niet voor toch? ::)
In dat geval: doe je best (y) ;D
-
Heren,
Ben ik nou de enige die zich afvraagt hoe de bewaking van de opstelterreinen is geregeld?
Als dit één grafitti-'kunstenaar' is geweest is hij hier meerdere nachten mee bezig geweest.
Gaan we uit van één nacht werk heb je waarschijnlijk 5-6 man nodig (alleen al om de verf mee te nemen).
Tussen twee bewakings ronden (4 uur?) weer het dubbele, ~12 man.
(Bij berekening is uitgegaan van hoeveel tijd ik nodig heb om één muur te verven)
Afgezien van de mensen moeter ook verf en ladders aangesleept zijn. Hoe zit dat dan met camera bewaking, bewegingsmelders en meer van dat moderne spul? De bewaking lijkt dus zo lek te zijn als een mandje, of geen prioriteit hebben.
Schuld en verantwoordelijkheid lijkt mij in dit geval niet bij dezelfde instantie te liggen. De schuld (als gevolg van oorzaak) ligt bij de 'artiesten' van zeer creatieve doch misplaatste vertoon van expressie.
De verantwoordelijkheid ligt (volgens mij) bij het zeer gebrekkig uitvoering van beheer (goed vaderschap) van Arriva\de bewaking.
Zie voor het splitsen van verantwoordelijkheid en schuld het voorbeeld sterke en zwakkere verkeersdeelnemers (auto vs fiets/voetganger).
Just my 0.02€
Jan-Peter
-
Het staat zelfs op de telegraaf.nl
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21115444/__Trein_Arriva_kleurt_NS__.html
-
(goed vaderschap)
Daar zeg je wat (al bedoelde je het niet). Aangenomen dat dit het werk is van een stel tieners: een goede vader zou het toch merken als zijn tienerzoon de hele nach niet thuis komt?
mvg,
Gert
-
Ben ik nou de enige die zich afvraagt hoe de bewaking van de opstelterreinen is geregeld?
Uit het Telegraaf-artikel dat Manuel aanhaalt blijkt dat er alleen camera's waren en geen bewaking...
mvg,
Gert
-
Tikfout! het is Telegrof!
De voorliegster vindt het een misdadige actie... valt toch wel mee? ;D
-
Ik zou het ook geen misdaad noemen, maar het onderkladden van andermans eigendommen (hoe creatief ook) is wel strafbaar!
Arriva doet trouwens erg zielig: Ze kunnen best rijden met dat treinstel (technisch gezien is er niks mis mee), maar ze willen het natuurlijk niet.
mvg,
Gert
-
haha ja laten we nu de Telegraaf(Telegrof) flink onder handen gaan nemen hier. :P
Maar ach iedereen heeft zijn eigen mening over dit prachtige kunstwerk. En ja de media moet er wel negatief over berichtgeven. Dit gezien het eigenlijk ook niet kan.
Gelukkig hebben die Arriva GTW stellen een speciale bestikkering zodat de graffitie er gemakkelijk af te halen is zonder te veel schade.
Kijk maar naar deze link: http://www.fleetshield.nl/nl/cases/73.html?tmpl=casedetail
Niet zo veel aan de hand dus.
-
Alwaar te lezen is dat 'de down-time korter wordt'. Jakkes zeg!
Wat is er mis met het Nederlandse begrip buitendienststelling?
mvg,
Gert
-
De Telegrof heeft het overigens over InterCity-kleuren, ze zijn altijd opvallend goed geïnformeerd. De gele DE-2 zou uit 1934 komen (begin jaren 90 een keer vermeld)...
-
Haha ooit was de Plan V waar het kunstwerk op lijkt ook een IC. Maar goed bij de telegraaf leven ze ook nog ruim 40 jaar terug in de tijd. Dus in hun ogen gezien een juiste opmerking. (y)
-
mmm,moet toch echt toegeven dat ik t zeker op de foto van de telegraaf prachtig gedaan vindt,zelfs aan de gestreepte bies boven de 1e klas is gedacht.
Nogmaals,ik praat t niet goed,het is (terecht) strafbaar,maar kan t op die manier wel waarderen (het werk an-sich dan he)
Overigens lijkt me de kostenpost van "tienduizenden euro's" wat overdreven.
Betwijfel ook als de zijkant met lukraak teksten besmeurd zou zijn,dat er dan ook zoveel ruchtbaarheid aan gegeven zou zijn.
-
Het is m.i. alleen maar een bevestiging dat dit door een hobbyïst gedaan moet zijn, misschien zit ie hier wel gewoon in de kolommen mee te praten over dit thema... ;D
Haha ooit was de Plan V waar het kunstwerk op lijkt ook een IC. Maar goed bij de telegraaf leven ze ook nog ruim 40 jaar terug in de tijd. Dus in hun ogen gezien een juiste opmerking. (y)
Plan V (en mat 64 in zijn algemeenheid) was van begin af aan bedoeld voor de stoptreinen, er zijn natuurlijk wel eens IC's gereden met mat 64, al dan niet omloopmatig.
-
Journalisten zijn niet per definitie intelligent en Telegraaf-journalisten al helemaal niet...
Een beetje journalist had doorgevraagd: "U zegt dat de trein niet kan rijden. Is er technisch iets mis dan?"
"Aha, het gaat u om de representatie. Is NS dan geen gewaardeerd collega-bedrijf voor Arriva?"
Gemiste kans dus. Nu is het een artikeltje zonder kraak nog smaak, dat alleen maar de mening van lezers bevestigt.
Je zult toch elke dag geld uitgeven aan een krant die jou vertelt wat je toch al vond...
mvg,
Gert
-
Je zult toch elke dag geld uitgeven aan een krant die jou vertelt wat je toch al vond...
Je zult verbaasd zijn hoeveel mensen dat graag willen, die bevestiging van hun wereldbeeld...
Eelco
(journalist)
-
Betwijfel ook als de zijkant met lukraak teksten besmeurd zou zijn,dat er dan ook zoveel ruchtbaarheid aan gegeven zou zijn.
Nee, want dat doen al zoveel grafitti-jochies. Dat valt niet eens meer op.
De 'pijn' zit 'm in die verwijzing naar de NS.
mvg,
Gert
-
Je zult verbaasd zijn hoeveel mensen dat graag willen, die bevestiging van hun wereldbeeld...
Eelco
(journalist)
Ha Eelco, ik weet dat je journalist bent. Je voelt je toch niet aangesproken door mijn eerdere opmerking? ;D
Ik stuur wel even een PB-tje, want we dwalen wat af.
mvg,
Gert
-
Je zult toch elke dag geld uitgeven aan een krant die jou vertelt wat je toch al vond...
Zo gek is dat niet, het geeft vast een goed gevoel, hetzelfde gevoel dat vrij komt bij roddelen...
-
Eelco
(journalist)
Lijkt me een héérlijk rustig baantje; correspondent in Denemarken.
Anyway, de graffitydiscussie is al vaker gevoerd en daar worden we het dus nooit over eens hier. Zal ik Banksy (https://www.google.nl/search?q=banksy&oe=UTF-8&hl=nl&client=safari&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=BjO2UKb-OaSY0QXeioGwAg&biw=1024&bih=672&sei=CTO2UOLgKOSq0QWh0ICIAw) er nog even ingooien als mooi, creatief, geaccepteerd maar volstrekt illegaal? 8)
-
Het is m.i. alleen maar een bevestiging dat dit door een hobbyïst gedaan moet zijn, misschien zit ie hier wel gewoon in de kolommen mee te parten over dit thema... ;D
Ik zocht een testobject voor mijn nieuwe airbrush ;D
@ mark: Cool die Bansky (y)
-
Nee, want dat doen al zoveel grafitti-jochies. Dat valt niet eens meer op.
De 'pijn' zit 'm in die verwijzing naar de NS.
mvg,
Gert
Oftewel,het is voor de journalist doodnormaal dat het halve materieelpark volzit met "gewone" graffiti,maar juist nu het eens niet alleen maar bedoeld lijkt om de boel zomaar te bekladden wordt er nogal ophef over gemaakt.
Vond het destijds in Duitsland (met die extra deuren) ook eigenlijk wel humor,en geef toe,het is best knap.
-
En zelfs op Radio 2 was er aandacht voor, bij Knooppunt Kranenbarg:
http://radio.omroep.nl/i/82515/
Jammer dat er weer over "Hondekop" word gesproken >:(
-
Nu maar wachten wie er als eerste een Piko deze behandeling geeft ;D
-
Uit het Telegraaf-artikel dat Manuel aanhaalt blijkt dat er alleen camera's waren en geen bewaking...
mvg,
Gert
En dat heeft de Televaag dan helemaal mis. Op Zwolle Rgs loopt gewoon bewaking rond.
Groetjes,
Emiel
-
Ze zouden het stel eigenlijk gewoon zo moeten laten.
Mooi voor de mensen die graag met een echte trein reizen. (y)
Tinus.
-
En dat heeft de Televaag dan helemaal mis. Op Zwolle Rgs loopt gewoon bewaking rond.
Tijd voor een ander beveiligingsbedrijf dus.
-
En dat heeft de Televaag dan helemaal mis. Op Zwolle Rgs loopt gewoon bewaking rond.
Ja, maar misschien is Arriva geen klant van het beveiligingsbedrijf en NS wel en letten de bewakers dus alleen op de NS-treinen?
mvg,
Gert
-
En dat heeft de Televaag dan helemaal mis. Op Zwolle Rgs loopt gewoon bewaking rond.
Groetjes,
Emiel
En als je dan eens wist hoeveel tientallen dak- en thuislozen hun nachtrust vonden in de uitgerangeerde Plannen V die daar stonden......
De deuren konden immers beter open blijven, want dan ontstond er minder inbraakschade....
met ene knipoog naar de bewakers.... ::)
(Totdat ik daar het nieuwe groene stalen hekwerk omheen moest laten zetten..... Van het voormalige Railion-pand, langs Windesheim tot aan het nieuwe tracé van de Hanzelijn / brugoprit.)
Maar back to topic: ik vind het een geweldige provocatie (y). De materiële schade is te overzien, de imagoschade lijkt groter dan die is. En soms is het wel eens nodig dat er weer eens iets gekieteld wordt. ;) ;D
Groeten,
Joop
-
Ben ik nou de enige die zich afvraagt hoe de bewaking van de opstelterreinen is geregeld?
Als dit één grafitti-'kunstenaar' is geweest is hij hier meerdere nachten mee bezig geweest.
Gaan we uit van één nacht werk heb je waarschijnlijk 5-6 man nodig (alleen al om de verf mee te nemen).
Tussen twee bewakings ronden (4 uur?) weer het dubbele, ~12 man.
Reken er maar op dat die gasten aanzienlijk sneller zijn dan je denkt... met een man of vier is dit zeker binnen twee uur geregeld. Hele ding geel spuiten of soppen is rechttoe-rechtaan, dan de details erop is maar even. Best kans dat dat tussen een bewakingsronde lukt, of dat ze weten dat de bewaking alleen via de andere kant loopt.
Het hoort zeker niet natuurlijk, maar dit heeft tenminste nog stijl.
-
En dat heeft de Televaag dan helemaal mis. Op Zwolle Rgs loopt gewoon bewaking rond.
Groetjes,
Emiel
Inmiddels wel ;D normaal alleen op Ge
-
En als laatste (?) heeft Evers staat op (Radio538) (http://www.538gemist.nl/fragment/18536) er nu ook aandacht aan besteed.
Gegeven de foute benaming hebben ze het eveneens uit de Telefaag.
De MD(Anne Heytinga) van Arriva sprak over 40000€ schade en een groep spuiters.
Jan-Peter
-
Reken er maar op dat die gasten aanzienlijk sneller zijn dan je denkt... met een man of vier is dit zeker binnen twee uur geregeld. Hele ding geel spuiten of soppen is rechttoe-rechtaan, dan de details erop is maar even. Best kans dat dat tussen een bewakingsronde lukt, of dat ze weten dat de bewaking alleen via de andere kant loopt.
Hoor ik hier nu een profesional spreken?.
-
Haha,
Ook op radio Veronica ging het er vanmorgen over.
Iets met buschauffeurs en omgebouwde bussen :P :P (y).
Die lui hebben er dus nog verstand van ook.
Tinus.
-
Wat treintim zegt klopt wel hoor ;)
Stond 'savonds in het donker een keer met een SLT op het keerspoor bij Leiden
aan de kant van De Vink, daar sta je dus hooguit maar 15 minuten maar
de heren hadden het gepresteerd om de achterzijde van de SLT over 7m2 in de graffity
te zetten :-X
Dan zit je dus in de cabine en op nog geen 50mtr afstand zijn ze dus bezig.
-
Zo iets? :o http://www.youtube.com/watch?v=_gLrwaXfeLg (http://www.youtube.com/watch?v=_gLrwaXfeLg)
Het is triest... die gasten zijn erg snel.
Groet, Peter
-
Ik heb ergens nog een krantenknipsel uit de jaren '90 liggen over dit fenomeen: daar werd toen over 'whole-piecen' gesproken: hoe dat whole-piecen dan precies in zijn werk ging werd uiteraard niet uit de doeken gedaan, maar het kwam erop neer dat er technieken zijn om binnen een half uur een complete trein 'aan te pakken'
Ik keur het zeker niet goed, maar ik moest wel even goed lachen en vind het ook echt wat anders dan een gemiddeld (scheld)woord, monster of ander vage tag.
-
Hoor ik hier nu een profesional spreken?
PARDON? Weet je hoeveel van die zooi ik al van MUSEUMtreinen heb AFgepoetst?? Van een forummod verwacht ik wel een iets fatsoenlijkere reactie eigenlijk!
-
Jeetje... wat zijn die museumlui toch altijd snel in hun wiek geschoten... :-\
-
Pffffff hoezo lichtontvlambaar timtrein? Vond die reactie prima, de opvatting daar zit het hem in.
Ontopic: het mag niet, maar het is wel tof. Volgende keer met waterverf, mauwt niemand meer erover
-
Het is triest... die gasten zijn erg snel.
Merkwaardig filmpje trouwens.. De trein komt binnenrijden, wordt 'besprongen' maar de inzittenden, inclusief personeel, lijken de actie lijdzaam en lethargisch te ondergaan. Trek de machinist het raampje nog even dicht? ???
-
Ja Marc, precies wat ik dacht. Het is dat ik principieel tegen geweld ben, maar ik begrijp ergens niet goed waarom de machinist en eventueel enkele reizigers die spuitbus-terroristen niet hebben aangepakt.
Bij wijze van ludieke tegenactie hadden ze toch op z'n minst een de spuitbus bij een van die gasten uit zijn kontzak kunnen trekken en de kleding van zo'n schoft onder kunnen spuiten?
mvg,
Gert
-
Of op zijn minst gas geven en een stukje verder rijden.
-
Denk je nu echt dat je als mcn even die 10 gasten aangaat pakken,
dacht het even niet :-X
voordat je het weet lig je naast je trein te wachten op de politie/ambulance.
Deur werd via noodhandel bedient tevens noodrem gertokken door ze.
Trouwnes amsterdamse metro is ook op deze manier te pakken genomen...
(http://home.hccnet.nl/r.stuifbergen/ns-metro.JPG)
foto van http://home.hccnet.nl/r.stuifbergen
http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=16&p=231688
-
en keurig met Sprinterramen, netjes hoor... ;D
-
Pffffff hoezo lichtontvlambaar timtrein? Vond die reactie prima, de opvatting daar zit het hem in.
Ontopic: het mag niet, maar het is wel tof. Volgende keer met waterverf, mauwt niemand meer erover
Onbegrijpelijk dat zoveel mensen dit goedpraten!!
Wat een onvolwassen instelling.
Ik ben het helemaal met Tim eens, het is een plaag.
Ik wil de goegemeente graag even herinneren aan de groene 418 zaliger nagedachtenis (maar misschien zijn velen hier daar te jong voor). Door een handvol vrijwilligers bij bittere vrieskou groen geschilderd, een lust voor het oog, en na één (1) nachtje op het Westelijk Eiland voor zo'n 20% onder de zooi.
Zeshonderd euro liefhebbersgeld was er nodig om hem weer op te knappen.
Als iets je enthousiasme voor de hobby een dreun geeft is het als je zo'n kunstje geflikt wordt!
Dus mijnerzijds geen greintje respect voor al die lieden die het wel leuk vinden dat dit is gebeurd.
Dirk
die net als Tim bij de 418 betrokken was, inderdaad
-
Dat was de 419 en ik kan mij dat nog wel herinneren; op een zondagmorgen een mailtje van een verdrietige en boze Michiel ten Broek. Volkomen terecht want dat was wat loos gekladder zoals de meeste graffity. Bij het GTW-treinstel is het de tweede keer dat ik graffity wel wat vind hebben, de eerste keer was een complete zwarte plan V-bak in 1993 met de tekst "Schoonmaker gezocht". Voor de rest vind ik graffity ook een plaag maar mogen we een keer glimlachen bij zo'n plan V in vermomming?
-
Ook al is er aan de noodrem getrokken, kan de machinist dan toch niet wegrijden?
Zo'n filmpje wekt bij mij voornamelijk verwontwaardiging en woede op.
Ik neig dan zeer ondemocratische dingen te gaan zeggen, als je begrijpt wat ik bedoel...
mvg,
Gert
-
Nee doe maar niet Gert, we hebben hier al een handjevol boze museummensen...
-
Ik zal het niet doen, maar snap je dat ik best wel begrip heb voor die boze museummensen?
mvg,
Gert
-
Absoluut, zie ook mijn vorige bericht...
-
Verkeerde tint geel!
-
Nog even en er begint iemand over een zichtbare naad! 8)
mvg,
Gert
-
Zeshonderd euro liefhebbersgeld was er nodig om hem weer op te knappen.
Oh, dat valt nog mee. Dan heeft Arriba (="Arriva" op z'n Spaans ;) ) dus € 1.000,- materiële schade en € 39.000,- emotionele- en imagoschade... ::)
Groeten,
Joop
-
imagoschade! daar hoeft graffity niet voor te zorgen hoor :-X
-
Arriva (eigendom van DB) wil natuurlijk niet vergeleken worden met zo'n klein bedrijfje als NS (wat véél kleiner is dan DB), kan me voorstellen dat je dan imago-schade oploopt ;D
Maar het blijft iets wat ik verafschuw >:(
-
Het wordt me in een keer duidelijk, nederduitsemeester: het is een eerbetoon aan de TEE Rembrandt, die tussen Amsterdam en München reed. 8)
Groeten,
Joop
-
Ik mis soms de vind ik leuk button voor sommige reacties.
Ik praat geklieder ook absoluut niet goed, bekladden van museummateriaal zeker niet maar ikWeet wel dat echte graffiti best mooi kan zijn. Op het moment dat ergens ook fatsoendelijke Graffiti op zit word deze ook niet meer beklad ( graffiti artist code ) deze gtw is niet bijsterstrak Gemaakt maar verdient in mijn ogen toch het predikaat kunst. Nogmaals, het zou allemaal minder "erg" zijn als het gewoon n stuk makkelijker te verwijderen is.
-
't Gaat er niet om of iets mooi is of kunst, maar 't gaat er om dat de zooi ongevraagd op andermans eigendom is gespoten. De nachtwacht is ook kunst, maar als iemand 'm op mijn auto spuit leg ik ook een knuppel in z'n nek.
-
Graffiti kunst ? Voor de een wel en de ander niet....
Het gaat er meer om bij de meeste vormen van graffiti dat men ongevraagd op spullen van anderen hun kunsten botvieren...
Dat is voor mij het irritante van dit soort " artiesten".
M´n 1000e post bewaar ik voor morgen, ik ga pitten ;)
Grt.
Ferry
-
AAA, kom op nou :)
-
Nope, die is voor morgen 8)
Oeps.... ;D
-
;D ;D ;D ;D ;D ;D
Goedemorgen en gefeliciteerd ;D
-
Zo iets? :o http://www.youtube.com/watch?v=_gLrwaXfeLg (http://www.youtube.com/watch?v=_gLrwaXfeLg)
Het is triest... die gasten zijn erg snel.
In Scandinavië (NSB?) hebben machinisten een geweer op de loc, dat zou hier ook een mooie oplossing voor zijn. Al was het maar om die type's eens flink bang te maken...
-
En wanneer komt er een VIRM in arriva kleuren ;D
Groetjes Rolf
-
Wie zegt dat er geen enkele graffiti-artiest is die ook spoorweghobbyist is? Het een hoeft het ander niet uit te sluiten hoor. E daarbij, het kan ook iemand zijn die jarenlang met plan V heeft gereisd en het uiterlijk daardoor uit zijn hoofd kent...
Waarschijnlijker is dat hij jarenlang Plan V beklad heeft.
Maar ik moet toegeven, het is een stunt. Of ik die stunt weet te waarderen is een tweede natuurlijk, maar het is weer eens wat anders dan die oerlelijke tags.
- Peter
-
Rivarossi mat 46 geel bestaat dus ;D
-
leg ik ook een knuppel in z'n nek.
Mag ik dit een beetje kansloze grootspraak vinden?
Ik begrijp de irritatie, maar gaan roepen dat je wel even een knuppel in iemands nek legt in zo'n geval gaat echt nergens over.
Eelco
-
Het is een spreekwijze. Niet op alle slakken zout gaan leggen.
- Peter
-
Gaan ze in die Slettebaktreinstellen ook een WC schilderen? ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D :P :P :P :P :P :P :P :P
Andre
-
Mag ik dit een beetje kansloze grootspraak vinden?
Ik begrijp de irritatie, maar gaan roepen dat je wel even een knuppel in iemands nek legt in zo'n geval gaat echt nergens over.
Ja hoor, dat mag. Wat jij wil. En ik mag daar mijn schouders over ophalen.
En verder: wat Peter zegt.
-
Nog een bijdrage aan de discussie.
Als je de fotos eens heel goed bekijkt lijkt het wel een sticker de randen zijn namelijk wel heel erg strak.
Ook ontbreekt er een tag. Een zichzelf respecterende graffiti spuiter zal altijd zijn tag achterlaten .
Toch reclamestunt misschien. (ook al roept arriva heel hard van niet).
Bovendien stond vanochtend in de krant dat het stel al bijna weer schoon is. ???
Mvg Rieks.
-
Het is een spreekwijze. Niet op alle slakken zout gaan leggen.
- Peter
Maat net zo primair gedrag als die mensen die overal hun "geurspoor" in de vorm van graffiti willen achterlaten.
Over het onderwerp:
ja, ik vind het leuk gedaan;
nee, ze zouden het niet moeten doen, je blijft van andermans spullen af.
Maar om termen als "zieke geesten" en "misdadige sabotage-actie" in de mond te nemen, zoals Hettinga doet. Hoe moet je zoiets (http://s72.webhostingserver.nl/~deb32397/totaalreclame/supermarkten/Jumbo/Arriva%206171%20te%20Sneek%20station%20%2802-02-2006%29%20%283%29%20RvI.JPG) dan kwalificeren? Voor de duidelijkheid, dit is een bus van Arriva.
De schilder heeft tenminste nog aan de reizigers gedacht en de ramen vrijgehouden.
Huub
-
Rivarossi mat 46 geel bestaat dus ;D
Gele Mat '46 stellen hebben bestaan hoor.
Een paar tweetjes om precies te zijn.
Dirk
-
Iedereen die treinen geel schildert is per definitie niet goed bij zijn hoofd.
-
Dan moet je toch maar eens denken aan:
- museumtreinstel 904 krijgt een nieuwe schilderbeurt
Groen is deze nooit geweest en in de overnameonderhandeling heb ik kunnen bedingen dat het stel geel mag blijven.
Groetjes,
Emiel
-
Wat mij betreft is dat stel dan ook een ideale kandidaat om goed verstopt te worden in de een of andere duistere attractie in het museum.
-
En haal dan de "echte" beul er weer uit ;D
Allie
-
Maar om termen als "zieke geesten" en "misdadige sabotage-actie" in de mond te nemen, zoals Hettinga doet.
De terminologie die tegenwoordig gebruikt wordt om een afkeuring van het en of ander aan te geven, is verschrikkelijk aan inflatie onderhevig. Men weet onderhand van gekkigheid niet meer in welke termen men moet spreken. De oschrijving 'misdadige sabotage actie' is in dat opzicht een sprekend voorbeeld. Het is gewoon niet genoeg meer om te zeggen dat men het vervelend vindt en dat het geld kost. Nee, het moet zo overtrokken mogelijk.
Slechte ontwikkeling.
Eelco
-
Het gaat nou wel erg off-topic. Graag weer terug naar het onderwerp: de 'verfbeurt' van de GTW.
- Peter
-
Zouden we het topic niet eventjes moeten dichtzetten? tenslotte willen we hier toch geen podium
zijn voor dit soort vervuiling van spoorwegmaterieel, welk type of maatschappij dan ook.
Gr.
Robbert Jan.
-
Kom op zeg.... Graffiti is (of je het leuk vindt of niet) een onderdeel van het spoorgebeuren. Dit topic op slot zetten of proberen akkefietjes als deze dood te zwijgen (zoals op Somda, als ik Nico Spilt lees) heeft natuurlijk geen enkel effect. Deze kunstenaars doen het namelijk niet voor de publieke aandacht, maar voor zichzelf.
Eelco
-
Ja juist ze doen het voor zichzelf, waarom zouden we hierover dan pagina's gaan vullen met prutpraat.
Ik vind het juist storend dat er zo over gepraat wordt, tenslotte is het wel mijn werkgever de hierdoor
gedupeerd wordt.
Gr.
Robbert Jan.
-
We praten er over omdat het iets met ons doet. De een kan er om lachen, de ander vindt het verschrikkelijk. Mijn mening in dezen mag gevoeglijk bekend zijn. Want wat bereik je er uiteindelijk mee om dit draadje op slot te gooien? Is het dan net of het nooit gebeurt?
Eelco
-
Hey Robert Jan,
Gelukkig zijn er ook bedrijven die verdienen aan de graffiti, de één zijn brood is de ..........
Oftewel levert het mooi wat geld op voor de economie.
-
Ja juist ze doen het voor zichzelf, waarom zouden we hierover dan pagina's gaan vullen met prutpraat.
Ik vind het juist storend dat er zo over gepraat wordt, tenslotte is het wel mijn werkgever de hierdoor
gedupeerd wordt.
Gr.
Robbert Jan.
NSR wordt al jaren geteisterd door graffity als we daar elk journaal meegaan vullen hebben we een avondvullend programma, maar nu het ineens arrivatrein overkomt is het sabotageactie... pfffff growup hettinga
en blijf niet van die calimirotrekjes houden.
-
Hey Robert Jan,
Gelukkig zijn er ook bedrijven die verdienen aan de graffiti, de één zijn brood is de ..........
Oftewel levert het mooi wat geld op voor de economie.
Nou, laat nou net het openbaar vervoer betaald worden (subsidie) door de overheid... Dus als al die treinen ondergekliederd (wat meestal zo is) worden betaald de overheid ervoor en komt het allemaal weer terug bij de belastingbetaler;)
Deze graffitti vind ik alleen geen geklieder dus wat mij betreft laten ze het een jaartje zitten (tot de APK;D)
Groeten,
Rauke
-
Een werkloos persoon kost toch echt wat meer dan dat graffiti. Uiteindelijk maakt het niet uit, het kost de maatschappij altijd even veel geld. Beklad of niet. ;D
-
Het levert de maatschappij ook geld op: dank zij deze actie is die verfspuitbussengigant nog net van het faillissement gered, heeft de verfgrossier weer overlevingskansen, mogen distributeurs weer in actie komen om de ontbrekende voorraden aan te vullen, is er ondertussen een schoonmaakbedrijf actief geweest. En al die betrokken mensen hebben zich er allemaal voor ingezet en hebben morgen hun verdiende plakje brood-met-pindakaas weer op hun bordje liggen.
Stel nu eens voor dat deze ludieke actie niet had plaatsgevonden.
Het had misschien wel de ondergang van de regionale middenstand kunnen betekenen...... tientallen gezinnen op droog brood met water.... :-X
groeten,
Joop
-
Als je een echte graffiti-artiest bent, dan steel je je spuitbussen. Naar het schijnt.
-
Jaja, hoor ik hier een ervaringsdeskundige? ;D
Sent from my iPad using Tapatalk HD
-
Wat mij betreft is dat stel dan ook een ideale kandidaat om goed verstopt te worden in de een of andere duistere attractie in het museum.
Je bent wel goed op de hoogte. De 904 is niet eens van het museum, maar van de Stichting Mat'64.
Groetjes,
Emiel
-
Tweede en laatste waarschuwing: of jullie gaan on-topic, of dit draadje gaat dicht.
- Peter
-
Heren,
Ben ik nou de enige die zich afvraagt hoe de bewaking van de opstelterreinen is geregeld?
Als dit één grafitti-'kunstenaar' is geweest is hij hier meerdere nachten mee bezig geweest.
Gaan we uit van één nacht werk heb je waarschijnlijk 5-6 man nodig (alleen al om de verf mee te nemen).
Tussen twee bewakings ronden (4 uur?) weer het dubbele, ~12 man.
(Bij berekening is uitgegaan van hoeveel tijd ik nodig heb om één muur te verven)
Dit is met 2 man binnen een drie kwartier tot maximaal uur gebeurd. Die jongens maken gebruik van prima spuitbussen, dus je berekening van je muur thuis gaat niet op. Die zouden ze binnen enkele minuten dicht hebben zitten. Bij het Duitse filmpje is het ook binnen 3 minuten gepiept.
Waarom begint niemand over het motief als de meesten het als kunst of grap zien? Nooit in het museum geweest? Het is overduidelijk een knipoog naar het verdwijnen van de Plan-V. Tegenwoordig rijdt er natuurlijk het meest lelijke materieel rond (met als grootste voorbeeld V250) en nu de Plan-V verdwijnt, verdwijnt er daardoor ook een stukje graffiti cultuur.
Ga maar na, graffiti is groot geworden vanaf de jaren 80/90.
-
Tegenwoordig rijden er de meest lelijke auto's rond, het is daarom toe te juichen als de graffiti artiesten al die lelijke Mercedessen, Toyota's, Audi's, VW's, Renault's (vul hier uw eigen automerk in) van een degelijke T-ford of Traction Avant voozien (y)
Groeten,
Wim
-
dan heb jij vast een
BMW :-X.
ben heel benieuwd zondag, ik loop zeker ff naar het oude station van Emmen-Bargres toe, te en te fotograferen (y)
-
Sommige bedrijven (bv Jungheinrich) maken zelfs bewust gebruik van deze manier van zij-aankleding:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Jungheinrich.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Jungheinrich.jpg)
Bron:www.intralogistiek.nl (http://www.intralogistiek.nl/2012/11/goede-service-valt-of-staat-met-de-onderdelen-voorziening/)
Natuurlijk wel zuur dat het voor de concu-legas is...
Ik bedenk me net dat t natuurlijk ook een 'stunt' kan zijn van een of de andere Nieuwjaars vereniging. Al menig standbeeld of icoon ging aan het eind van het jaar op 'vakantie' ... ;)
Jan-Peter
-
Is die GTW alweer schoon, of zijn ze er nog mee bezig?
Al nieuws over de daders? (bewakings cams?)
Of?
-
Dat ding was(ongeveer) een dag later al weer blauw.
Stefan
-
dan heb jij vast een BMW :-X.
Nee hoor, ik heb een lelijke japanner.