BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => Archief 2013 => Topic gestart door: Han Zijlstra op 22 October 2012, 10:49:17
-
Aangekondigd voor 2013
ESU-31055 Class 77 van Crossrail (ex-DLC) DE 6311
ESU-31056 Class 77 HHPI 29002
ESU-31052 Class 66 HGK DE 671
ESU-31057 Class 66 Captrain
ESU-31054 Class 66 SNCF Fret Benelux
ESU-31058 Class 66 Ascendos
ESU-31060 AC/DC. De alom gekende BR V60 815 in "altrot", Epoche III rond 1960
ESU-31063 AC/DC. De HLD-8040, zoals deze momenteel nog dienst doet in het Stoomcentrum (http://www.stoomcentrum.be/NL/Materieel/nd8040.htm) te Maldegem, Epoche IV rond 1980
ESU-31061 AC/DC. BR 360 160 in "ozeanblau-beige" uitvoering, Epoche IV rond 1986
ESU-31062 AC/DC. BR 365 683 in "verkehrsrot", Epoche V rond 2000
-
Joepie! Een V60 met sound. :)
Meer info en een folder is hier te vinden: klik (http://www.loksound.be/v60/)
-
Het belooft volgend jaar weer een mooi modelspoorjaar te worden (y)
Die V60 lijkt me wel wat...
Groet, Roelof
-
En de speciale locomotieve-catalogus met alle modellen:
http://www.esu.eu/fileadmin/download/brochures/2012/52927_ESU-Lokomotiven_Katalog_2012_ESU_KG_DE_eBook.pdf
mvg,
Gert
-
Zelfde link als 2 posts eerder.
-
Nee hoor. De eerste link leidt naar een pagina van de Belgische importeur.
De tweede link leidt rechtstreeks naar ESU zelf.
mvg,
Gert
-
Interessant. Nu komen er bij Esu dus ook machines voor tp III. Voor een V 60 met sound lijkt me wel een markt, mits de prijs enigszins acceptabel blijft. Gezien de geringe beschikbare ruimte in bijv. de V60 van Roco krijg je er zelf niet zo gauw een loksounddecoder in geprutst.
Ik zie ook de VT 69 900, die Esu in samenwerking met Liliput gaat ontwikkelen. Ben benieuwd: Liliput en Esu liggen kwalitatief nogal ver uit elkaar... We wachten het maar eens af. Wil tzt eerst ook de testberichten in de tijdschriften lezen.
Groet,
Ruud
-
Ben benieuwd: Liliput en Esu liggen kwalitatief nogal ver uit elkaar...
Nu ben ik ook benieuwd, want moderne Liliput modellen hebben een heel aardige kwaliteit.
Tegelijkertijd kan ik me ook niet goed voorstellen dat je de kwaliteit van ESU prut vindt.
Dus wat bedoel je dan wel?
mvg,
Gert
-
De VT69 900 is al van twee jaar terug. Daar zit weinig vaart in, maar dat is met meer nieuwtjes van Liliput.
De keuze om een model voor zowel AC als DC is vreemd. Om de lok op AC te kunnen laten rijden worden zulke compromissen gesloten, dat de lok op DC niet meer aan de normen voldoet (bijv de binnenmaat wielen op 14,1mm). Ik heb liever de lok goed op maat voor DC en AC apart.
dirkjan
-
Ik zie op internet de VT 96-900 kan alleen niet de hersteller vinden.
Ja deze mag hier ook gaan rijden.
wil.
http://www.miniplaats.nl/modeltreinen/h0/24-bagage-motorwagen-vt-69-900-db-tijdperk-iii.html
-
Inderdaad, de kwaliteit van Liliput is de laatste jaren verbeterd. Zo heb ik goede ervaringen met recente modellen als de stoomloc Br 71 en de eloc E 10 voorversie. Maar toch vind ik de kwaliteit nog wat minder dan van Flm, Roco of Esu. Liliput is kwetsbaarder in bouw en techniek. Een decoder inprikken is bijvoorbeeld lastiger dan je zou mogen verwachten. Ook als je voorzichtig te werk gaat, breekt er gauw een trapje of iets dergelijks af. Ook blijken er in de eerste run van hun producten nogal eens fouten te zitten - overigens niet alleen bij Liliput.
Daarom ben ik erg benieuwd of Liliput aan de hoge standaarden van Esu, blijkens hun 215-diesels uit hun engineering edition, kan voldoen.
Groet,
Ruud
-
Dirkjan, ik geloof dat modellen die zowel op AC als DC kunnen rijden, een bewuste keuze is van Esu. Die keuze hebben zij ook voor hun 215-diesels gemaakt. Ik had nog niet gelezen dat dit in de praktijk problemen opleverde, maar ik kan dat gemist hebben.
Groet,
Ruud
-
Wil, zowel in de folders van Liliput als in de link naar Esu in dit draadje wordt de VT 96 900 getoond.
Groet,
Ruud
-
Nou, een Radsatzinnenmass van 14,1 zorgt ervoor dat de lok stuiterend een modern wissel (Tillig, Weinert) overgaat. Over fleischmann profirails rijdt ie prima, dus daar zullen de eigenaars niets merken. Maar zulke wissels zijn net zo oud als Märklin K-rails, dus vallen bij mij buiten de boot. Als een moderne lok dan antieke rails nodig heeft, blijft ie bij mij buiten mn verlanglijstje. (hoewel een nieuwe set wielen vast wel helpt)
dirkjan
-
Interessant. Dan ontwerpt Esu een moderne superloc (diesel 215), die her en der in de prijzen valt, blijkt hij niet goed op modern railmateriaal te kunnen rijden.
Je schrijft over een andere set wielen. Ik geloof dat ik ergens heb gelezen dat die bij de 215 af fabriek erbij zaten. Mensen die die loc gekocht hebben, kunnen daar wel iets over zeggen. Het gaat volgens mij om ruilassen zonder antislipbandjes. Of die ook een andere binnenafstandmaat hebben, weet ik niet.
Groet,
Ruud
-
Ruud ,liep iets te snel door internet heen,bedankt.
wil.
-
Nou, een Radsatzinnenmass van 14,1 zorgt ervoor dat de lok stuiterend een modern wissel (Tillig, Weinert) overgaat. Over fleischmann profirails rijdt ie prima, dus daar zullen de eigenaars niets merken. Maar zulke wissels zijn net zo oud als Märklin K-rails, dus vallen bij mij buiten de boot. Als een moderne lok dan antieke rails nodig heeft, blijft ie bij mij buiten mn verlanglijstje. (hoewel een nieuwe set wielen vast wel helpt)
dirkjan
Nou nou da's wel heel kort door de bocht. Hoeveel liefhebbers zullen er met Weinert rijden? En overigens om mijn Tillig railsjes en wissels (ja de zelfbouw varianten), heb ik geen enkel probleem ondrvonden hoor.
-
Ruud, in de verpakking van de 215 zaten assen om die met een slipbandje te vervangen voor assen zonder. Dat is een goed idee, niet iedereen heeft slipbandjes nodig op zn baan. Maar liever zie ik een vorm van standaard assen die ik in alle loks kan omwisselen. Zo kan ik de Brawa 216 voor 10 EUR voorzien van RP25, fine of proto wielen. Dat zouden meer mensen moeten doen ;D
dirkjan
-
Volgens de catalogus zijn de eerste twee varianten van de Class 66/77 al leverbaar. Heeft iemand die al gezien? Ben wel benieuwd naar de ervaringen, ik overweeg ook om er 1 te bestellen.
Mvg, Peter
-
Ik ben in bezit van de zwarte MRCE class 77.
Een geweldig model naar mijn mening, met zeer uitgebreide licht- en geluidsfuncties.
De rijeigenschappen zijn erg goed, mede door het ingebouwde powerpack. Hiermee blijft de loc nog enkele seconden doorrijden na stroomonderbreking. Haperen op slechte stukken rails gebeurt echt niet meer.
Je hoort de motor (als je zonder geluidsfuncties rijdt tenminste) wel zachtjes snorren. Niet storend, maar de gemiddelde (nieuwe) Roco loc is nog wat stiller.
Trekkracht is prima, mede door een gewicht van rond de 600 gr., maar het motorvermogen om echt lange slepen een helling op te trekken is aan de lage kant. Dan merk je dat de snelheid behoorlijk inzakt en de motor niet het vermogen meer heeft de boel (met 100% lastregeling) op de ingestelde snelheid te houden.
Maar als je er, zoals ik, een stuk of 16 zelflossertjes achter hangt, weet de loc daar prima raad mee.
Al met al ben ik er persoonlijk erg blij mee. :)
-
Weet iemand ook iets naders over de L.Net Converter nr. 50097? ???
Mvg,
Henk
-
Goed om te weten dat ze geslaagd zijn. Heb je toevallig wat foto's? Het blijft jammer dat je gedwongen wordt om voor een hoge prijs allerlei digitale functies te kopen als je ze niet nodig hebt. Ik rij gelijkstroom analoog, dus heb niets aan al die leuke nieuwe functies...
-
Lemke komt met de oude Mehano mallen uit en ook de 'vijf deurs' variant. Advies prijs daarvan ligt ruim €100 onder die van ESU voor een analoge Class 66/77. (Lemke site) (http://www.lemkecollection.de/shop/index.php?page=categorie&cat=154)
-
Hoi
En Heljan komt met een compleet nieuw ontwikkelde 4-deurs variant. ::)
http://imageshack.us/a/img651/9017/heljan.jpg
(plaatje van Ralf Wittkamp)
Bart
-
Van die 6 heljan loc's zijn er volgens mij 3 geschikt voor NL
-
Nou als je het mij vraagt zijn ze allemaal geschikt voor NL
PB03 (http://www.flickr.com/photos/rail4marcel2/4775326510/)
PB13 (http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/6857369165/)
PB02 (http://www.flickr.com/photos/rail4marcel2/4542937019/)
DE63 (http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/7815506184/)
6601 (http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/7481392216/)
6607 (http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/4730437477/)
-
Floris heeft inderdaad gelijk ze hebben allemaal in Nederland gereden zijn ook allemaal Nederland geschikt. Helaas is de PB02 door Crossrail weer ingeleverd en de 6607 rijdt ook niet meer voor Captrain. Waar ze nu rijden weet ik niet zo 1,2,3. Maar ze hebben dus wel hier gereden.
@Floris goede foto's ;D
-
Ja, en dat hou je toch. Er wordt tegenwoordig voortdurend met dergelijke locs geschoven en ze verschieten om de haverklap van kleur.
-
Mwah valt wel mee toch. De logoloze locs verwisselen wel snel en vaak van eigenaar maar de logolocs blijven meestal toch wel een tijdje bij dezelfde vervoerder. Zo rijdt de 189 096 al tijden voor ACTS/Husa de ERS 1201 en 1202 zijn zelfs als sinds eind 2003 begin 2004 in dienst. Zo zijn er nog wel meer loc die toch al jaren rondrijden in hun gekleurde jasje.
-
Weet iemand ook iets naders over de L.Net Converter nr. 50097? ???
Mvg,
Henk
februari 2013
-
Hallo.
Bei Stummi hat User "Ole" folgende ESU-Neuheiten gepostet. Ich weiß daher nicht, ob die Informationen zu 100% stimmen.
mfG
Ralf
Lokpilot V4 M4 = 64610 [Q2/13], 64613 [Q2/13], 64614 [Q2/13], 64616 [Q2/13], 64617 [Q3/13]
Digitales Set = Q1/13 = 64630 mit 51960, 64631 mit 51961, 64632 mit 51962
Lokpilot FX V4 = Q2/13 (NEM 652 [54620], NEM 660 [54621),
Railcom transmitter = Q3/13 [54680] für ältere Märklindekoder (die werden anerkennt und nennen die Lage an der Anlage an,
54617 LokPilot V4.0 DCC, PluX16 NEM558 Q3/13
64634 LokPilot digital set 21MTC 2 enthält LokPilot V4.0 M4 64614, 51968 und 51961, shielded choke Q1/13
64635 LokPilot digital set 21MTC 3 enthält LokPilot V4.0 M4 64614, 51968 und 51962, shielded choke Q1/13
Engineering Edition:
31023 Diesel loco, H0, BR 215-078, oriental red, EP V, Sound+Smoke, DC/AC Q2/13
31024 Diesel loco, H0, BR 215-058, old-red, EP IV, Sound+Smoke, DC/AC Q2/13
31028 Diesel loco, H0, BR 215-023, blue-beige, EP IV, Sound+Smoke, DC/AC Q2/13
31029 Diesel loco, H0, BR 215-049, traffic red, EP V, Sound+Smoke, DC/AC Q2/13
31053 Diesel loco, H0, C66 Cargo Net 66404, grey, EP VI, Sound+Smoke, AC/DC Q3/13
31070 Diesel loco, H0, C66 CFL 714, red-brown, Sound+Smoke, DC/AC
31071 Diesel loco, H0, C66 TGOJ 713, blue-green, EP VI, Sound+Smoke, DC/AC
31064 Diesel loco, H0, DB BR 260-249, old-red, EP IV, Sound+Smoke, DC/AC
-
Leuk, één van de 215's die de Huckepack Neuss-Dalheim-Weert-Neerpelt-Zeebrugge ooit reed
-
februari 2013
is in uitlevering!
mvg,
P.
-
Kijk aan! Dan kan er vanaf nu dus met Loconet-producten in combinatie met de Ecos gewerkt worden.
Zeer interessant!
(y)
mvg,
Gert