BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: eric10nl op 15 August 2012, 13:35:49
-
Het is weer eens zover.
Nederland heeft een zomerse dag.
Er worden onweersbuien verwacht en de NS schrapt vanaf 17.00 uur een aantal treinen in de Randstad.
zie ook: http://www.ns.nl/reizigers/reisinformatie/informatie/actualiteiten/blauwe-regel-15-augustus.html (http://www.ns.nl/reizigers/reisinformatie/informatie/actualiteiten/blauwe-regel-15-augustus.html)
-
Het is weer eens zover.
Ja en als er met de volledige dienstregeling doorgereden wordt en de boel loopt wél vast door blikseminslagen of wat dan ook, is het ook weer niet goed.
Op deze manier kun je het ook nooit goed doen he.....
Jeroen
-
gewoon niet in de randstad wonen 8) ;D
-
Zwaktebod.
Hoog tijd dat Prorail het spoornet eens echt bliksembestendig gaat maken.
-
Zwaktebod.
Hoog tijd dat Prorail het spoornet eens echt bliksembestendig gaat maken.
Ja en daar hebben we vanmiddag / vanavond ook niet veel aan.....
Jeroen
-
En weer een mogelijkheid voor die 3000 extra werknemers. In de herfst kunnen ze bladeren van de rails halen, en de winter de wissels sneeuw vrij houden. En in de zomer voor seinpaal spelen na bliksem inslag.
Bas
-
@ Bas: deze was je nog vergeten 8) ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/NS_Lentestoringen.gif) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/NS_Lentestoringen.gif)
Bron (http://www.foksuk.nl/)
Groet,
Michel
-
Klopt helemaal ;D
Bas
-
@Michel
;D ;D ;D
Vr groet,
Allie
-
Als er door blikseminslag een traject getroffen is dan rijden er toch helemaal geen treinen meer??
Ik zeg, hup holland hup, laat de trein maar in de werkplaats staan :P
Inderdaad een zwaktebod maar zoals al gezegd: je doet het nooit goed
-
Zoals Klaas al zei; zwaktebod. Als je gaat uitdunnen op het moment dat er daadwerkelijk in Nederland noodweer losbarst en je de koers van dat noodweer kunt voorspellen, vooruit, daar kan ik inkomen. Maar doe dat niet op het moment dat er nog niks aan de hand is en het geenszins zeker is dat je dienst daadwerkelijk verstoord gaat worden. Dat geeft de reiziger geen vertrouwen dat je een betrouwbare vervoerder bent. De A2 wordt toch ook niet preventief afgesloten, maar pas als er een laag water op staat?
gr. Carlo
-
@Michel
;D ;D ;D
Vr groet,
Allie
yep (y)
-
Met deze aanpassing in de dienstregeling verkleinen we de kans dat het treinverkeer vastloopt.
Best knap, dus als er dan een boom omvalt en de bovenleiding beschadigd kunnen de treinen wel door? ;D
Grt,
Gerard
-
Ja want er een NS met een ketting klaar in iedere trein ;D ;D
-
ehm, Bas, ???
Je denkt sneller dan je typt.
-
Zwaktebod.
Hoog tijd dat Prorail het spoornet eens echt bliksembestendig gaat maken.
Afgezien van het feit dat ProRail zaken als omvallende bomen tgv blikseminslag niet in de hand heeft, vermoed ik dat de beslissing evenzogoed bij NSR vandaan komt (immers: Arriva, Connexxion en Veolia heb ik er nog niet over gehoord) Bovendien : bliksem is een dusdanig heftig fenomeen dat iets moeilijk 100% bliksem-proof gemaakt kan worden.... zeker ook gezien het feit dat bijvoorbeeld bovenleiding een grote bliksemvanger is.
Wat de NSR invloed betreft : zolang men nog steeds niet aan 'rondje om de kerk' wil, valt bij ernstige verstoringen de personele/materiele planning van vooral NSR in het honderd. Om dit te voorkomen gaat men over op een noodscenario, maar dat invoeren kost vele uren (mensen en materieel op juiste uitgangspositie krijgen) Vandaar dat het nu al in werking gezet word.
-
ja sorry :'(
-
Valt nog mee dat ze niet alles platleggen: is er immers helemaal geen vertraging meer. Wat een super sukkels bij NSR / ProRail!! Is zeker vast om te wennen aan de tijd dat nagenoeg alle wissels zijn weg gesaneerd en helemaal niet meer kan worden bijgestuurd. >:( >:(
-
Trek de stoomlocs maar weer tevoorschijn, dat moderne spul kan echt nergens tegen. ;D
-
Is er überhaupt iemand, die mij nu dat beloofde noodweer kan GARANDEREN... Voorlopig heb ik zoiets van "eerst ZIEN"...
-
De temperatuur is hier anders al gezakt naar de 28 gr.C. , heel verstandig om een winterdienstregeling in te voeren.
-
Stelletje angsthazen bij NS Reizigers. Ze durven simpelweg de verantwoording niet te nemen. Bij NS Reizigers moeten ze eerst hun bijsturing eens op orde maken, zodat ze gelijk bij problemen kunnen bijsturen. Maarja als je niet weet hoe dat moet dan moet je bij slecht weer maar zo min mogelijk treinen laten rijden.......Toen NS nog NS was kwamen deze grappen niet voor. Lang leve Privatisering!!!!
-
Stelletje angsthazen bij NS Reizigers. Ze durven simpelweg de verantwoording niet te nemen. Bij NS Reizigers moeten ze eerst hun bijsturing eens op orde maken, zodat ze gelijk bij problemen kunnen bijsturen. Maarja als je niet weet hoe dat moet dan moet je bij slecht weer maar zo min mogelijk treinen laten rijden.......Toen NS nog NS was kwamen deze grappen niet voor. Lang leve Privatisering!!!!
Oja en dan hebben we ook nog een spoorbeheerder die zo min mogelijk wissels in zijn spoorwegnet wil hebben, want die dingen hebben schijnbaar nog wel eens last van een storing.....Ze vergeten wel als je van een plan moet afwijken door een storing dat je bijna geen kant meer op kan.....Zo, dit is mijn beeld van ProRail en NS Reizigers momenteel!
-
Even naar buienradar gekeken maar ik ben erg benieuwd waar het noodweer blijft hahaha.
Wat een ongelofelijke blunder, en dat in vakantietijd.
Yes Yes, altijd feest bij de NS
-
Vanavond/vannacht als je in bed ligt. Zet maar laarzen en zandzakken klaar. ;D
-
Bovendien : bliksem is een dusdanig heftig fenomeen dat iets moeilijk 100% bliksem-proof gemaakt kan worden.... zeker ook gezien het feit dat bijvoorbeeld bovenleiding een grote bliksemvanger is.
100% bliksemproof is inderdaad onmogelijk. Maar heb je wel eens goed naar het Nederlandse bovenleidingsysteem gekeken? Daar is werkelijk helemaal niks behoorlijk geaard.
Een paar jaar geleden ben ik eens gestrand met de trein toen de bliksen weer eens had huisgehouden,en daarna heb ik ze een brief gestuurd met suggesties om dit te verbeteren. Nooit meer iets van gehoord.
-
En weer een mogelijkheid voor die 3000 extra werknemers. In de herfst kunnen ze bladeren van de rails halen, en de winter de wissels sneeuw vrij houden. En in de zomer voor seinpaal spelen na bliksem inslag.
Bas
Mischien moet ik eens solliciteren, ik houd wel van afwisselend werk! (y)
Groet, Bruce
-
maar als je op tijd aangeeft dat een trein uit de dienstregeling is geschrapt, kan deze trein ook niet vertragen.
En als een trein niet vertraagd, zijn er ook geen passagiers die een vertragingsclaim indienen. Toch... ? :-X :-X
Groeten,
Joop
-
en als je dat met alle treinen doet is heel het probleem opgelost.
Misschien een idee om eens alle spoorlijnen te asfalteren? Lekker hoor, met de auto in het centrum van de stad ;D
-
Ik heb enige flitsen gezien en wat regen. In andere delen van Nederland beter of slechter?
-
Betur!
Bruce
-
waarschuwing voor prorail en NS : binnenkort vallen de blaadjes weer van de bomen en kan het misschien een beetje gaan waaien!!!!
Jullie kunnen nu rustig de herfstdienstregeling vast gaan beperken....
Wanneer doet de minister iets aan deze onzin? Oh nee die is demissionair en mag niets meer...misschien de volgende uit een kabinet met normale partijen.(zich niet verschuilende populistische partijen)
gr Hans
-
Het lijkt altijd wel zo te zijn dat als de NS niks doet het echt slecht weer wordt en de boel in de soep loopt en als ze wel wat doen waait het buitje over de noordzee weg.
Dus NS, lekker zo doorgaan dan hebben we wat minder last van buitjes! :P
-
Even naar buienradar gekeken maar ik ben erg benieuwd waar het noodweer blijft hahaha.
Hier in Uden oost-Brabant komt zo een wolkbreukje op de buienradar te zien. Helaas hebben wij geen station. ;D ;D
Gr, Ben.
-
-Breaking News- Essentiële Update ???
Hier in Den Haag (Zuidwest) zijn wat druppels regen gevallen; inmiddels heb ik vanuit mijn woning ( 10 hoog, kijkrichting WEST) zicht op wegtrekkende bewolking en de laatste resten van een toch wel fraaie zonsondergang...
Morgenochtend zal dus ongetwijfeld het treinverkeer verstoord zijn, omdat de diverse managers hun wonden moeten likken (of hun secretaresses dat laten doen :-X )
Ben ik toch wel blij, dat ik nu vakantie heb en dus niet naar Gouda hoefde...
-
Hier in Uden oost-Brabant komt zo een wolkbreukje op de buienradar te zien. Helaas hebben wij geen station. ;D ;D
Gr, Ben.
en in de buurt ook geen traject waar minder treinen rijden. Hier in Luxemburg lachen we ons rot om het paniekvoetbal van de NS ;D ;D ;D
Maakt niet uit wat, altijd feest bij de NS!
Zomer: onweerdreiging
Herfst: paar blaadjes op de rails
Winter: paar verdwaalde sneeuwvlokken
Lente: komt vast nog wel wat ;)
-
In Wageningen onweert en regent het! Dat hadden ze mij beloofd dus ik ben tevreden.. ::)
-
Ja maar daar ligt geen spoor, daar heb je als NS niets aan.
Hier is het bewolkt en Arriva vindt dat niet erg genoeg om een paniekdienstregeling in te voeren.
-
Volgens mij hoort deze NS actie thuis in het rijtje paniek voetbal..
Oh toevallig was er een wedstrijd die eigenlijk net zo was, genaamd Nederland-Belgie! ;D ;D
-
En morgen is het treinverkeer ernstig ontregeld omdat ze bij NS niet meer weten waar welke trein staat...
-
En overmorgen zullen er wel weer treinen uitvallen door railspattingen wegens de hitte! ;)
mvg,
Gert
-
Las net in de t..grof dat de treinen reden zoals gepland. Euhm volgens normale dienstregeling of die van 17:00 uur?
Oh, er is een lichte aardbeving geweest in Groningen.
-
Bocholtz, 2 á 3 druppels gevallen en al helemáál geen onweer. Moet morgen de bloemetjes gieten met de tuinslang :(.
De oplossing voor al dat ongemak:
Maak van het hele spoorbedrijf weer gewoon de NS i.p.v. allerlei niet-functionerende deelpartjes, dan loopt de trein ook weer gesmeerd en kan het nog goedkoper ook [minder directeuren en managers ;D]
Nederland krijgt van de winst dan een geheel overdekt spoor met wind- en geluidsschermen, kunnen ze lekker dag en nacht rijden !!!
-
Hier in Gulpen waar al 80 jaar geen spoor meer ligt.
Enkle drupje regen, en een zachte onweersklap die heel ver weg klonk.
Volgens mij heb ik het in Keulen horen donderen. ;D ;D ;D
Dus ongeveer het zelfde weer als in Bóches. ;)
Jos.
-
In Eindhoven zijn we gisteravond rond 21:30u compleet weggespoeld....
Hadden we niet met z'n allen (Prorail, NSR en Den Haag) afgesproken om de beslissing tot uitdunning van de dienstregeling eerder te nemen ipv te wachten tot het al helemaal mis is.....? Achteraf is het altijd makkelijk om de spoorsector belachelijk te maken, wanneer maatregelen niet nodig bleken te zijn. Waarmee ik niet wil zeggen dat de bijsturings organisatie van NSR in meer extreme gevallen feilloos functioneert.
Ik denk dat het juist verstandig is om een dienstregeling iets uit te dunnen. Zeker gezien de bijna belachelijke hoeveelheid treinen die er in ons land rondrijden.
Door deze uitdunning houd je wat extra materieel en personeel achter de hand, zodat je meer capaciteit hebt om onregelmatigheden op te vangen.
Hoe ernstig is het nou dat er op een aantal trajecten teruggevallen wordt op een halfuurs dienst ipv een kwartiers dienst om wat extra lucht te creëren zodat de overige treinen betrouwbaarder kunnen rijden?
Ik begrijp de ophef niet zo...
mvg
Sander.
-
Nu denk ik wel dat NS zich op voorhand heeft willen indekken maar de grootste buien dreven over zee naar het Noorden.
Wat velen vergeten/niet willen weten is dat 100km voor weersystemen niets is. En op de ochtend beelden zag je bij meerdere bronnen de buien de kustlijn overschrijden.Maar zoals gezegd Zandvoort of Amersfoort is voor ons mensjes een heel eind maar voor weer nagenoeg hetzelfde.
En in Zaandam kort en hevig maar nauwelijks mm(3,6)
-
Ook ik heb lekker meegedaan met katten, maar dit is de zoveelste keer dat men de plank mis slaat. Waarschuwen op zich is goed, echter NS moet eens kritisch kijken waarop de dienst wordt uitgevoerd. Dan zou een bijsturing niet uren van te voren geregeld moeten worden. En een oplossing zou zijn, het eerder genoemde rondje rond kerk principe. Dan kan je in mijn optiek wel wwaarschuwen en in grijpen wanneer het echt nodig moet zijn. Dan kom je tenminste geloofwaardiger over.
Bas
-
Wat een verschrikkelijk voorspelbare discussie over helemaal niets >:(
Dirk
-
....niets ??? Oh ja, over treinen die niet reden, dus niets op het spoor ;D
Allie
-
Ik denk dat het juist verstandig is om een dienstregeling iets uit te dunnen. Zeker gezien de bijna belachelijke hoeveelheid treinen die er in ons land rondrijden.
Waarom doen ze dat dan niet standaard, dus elke dag? ???
Ik begrijp de ophef niet zo...
Ik wel. NS probeert zich in te dekken tegen een calamiteit die waarschijnlijk niet eens komt. De doelstelling is helemaal verkeerd. Ze stellen zich nu ten doel om niet bestaande problemen te vermijden, terwijl het doel moet zijn de dienstregeling zo goed mogelijk uitvoeren, ook als die problemen zich wel voordoen.
Onweer en bliksem hoeft helemaal niet tot gevolg te hebben dat de zaak in het honderd loopt. Zoals ik al eerder zei, Prorail moet eens werk maken van het bliksembestendig maken van het netwerk.
-
Zal wel een kwestie van de kosten zijn. Of zie ik dat verkeerd Klaas en zouden ze tegen nauwelijks hogere kosten de boel bij vervanging zo kunnen maken dat het wel bliksembestendig is?
mvg,
Gert
-
Ik weet niet of het een kwestie van kosten is. Het kan ook voortborduren zijn op verouderde opvattingen.
Feit is dat geen enkele bovenleidingmast behoorlijk geaard is. Ze zijn wel via een overspanningsafleider verbonden met de naastliggende spoorstaaf, maar dat noem ik geen aarden.
En het kan wel. In België zijn alle bovenleidingmasten/portalen met elkaar verbonden door een doorgaande aardleiding, en één op de zoveel masten is echt geaard aan een aardelektrode.
Zoiets kost inderdaad geld, en is ook een makkelijke prooi voor koperdieven, zoals ik ook in België heb gezien. Maar die dieven kan je ontmoedigen door die draad van aluminium te maken, of desnoods van staal.
Dat de kosten niet echt doorslaggevend zijn kun je zien aan de 25kV bovenleidingen op de HSL en de Betuweroute. Daar zijn de masten nl. ook met een doorgaande aarddraad aan elkaar verbonden.
-
het eerder genoemde rondje rond kerk principe.
En juist dat rondje rond de kerk heeft in het verleden tot acties geleid onder het personeel, want de NS had het destijds willen invoeren.
Maar het is inderdaad een oplossing om de dienstregeling in clusters op te delen.
Dat wil dus zeggen dat zowel materieel als personeel zijn cluster niet verlaat.
Een groot nadeel hiervan is dat we vaker zullen moeten overstappen.
Voordeel hiervan is dat als er een storing is, maakt niet uit wat.
Dat je dit in zeer korte tijd zou moeten kunnen opvangen.
Dus je hebt de verstoring dus beperkt binnen dat ene cluster.
De rest van het land heeft hier dus geen last van, en kan dus gewoon door blijven draaien.
En als ik het dus zo bekijk heeft het meer voordelen dan nadelen.
(Dit is dus mijn eigen theorie)
Jos
-
Klaas,
Zou het kunnen zijn dat de kosten van aanleg bij een compleet nieuwe lijn, zoals de HSL en de Betuweroute, heel anders zijn dan het achteraf installeren bij een ouder bestaand spoor ? Ik kan me voorstellen dat in dat geval veel meer werk verzet moet worden dan eenvoudig gezegd "een extra kabel" meenemen bij nieuwbouw.
Sander
-
is ook een makkelijke prooi voor koperdieven
Mmm, nou je het toch noemt, slaat mijn fantasie een beetje op hol: Kan ProRail het nuttige niet combineren met het aangename?
Iets met een soort supercondensators die de bliksemspanning opslaan en weer vrijgeven als er iemand aan de koperen leidingen begint te morellen? 8)
mvg,
Gert
-
Gert,
De eigenschap van een condensator is toch dat die lading kan opslaan, zich 'langszaam' kan laden en zich 'langszaam' kan ontladen. Maar hoe vertel je nou die bliksem dat 'ie een beetje rustig en langszaam moet komen ?
Vergis je niet in de lading van een bliksemontlading, die supercondensator zou wel eens mega-groot kunnen worden .....
Sander
-
(y) als je die super condensator over de koperdief ontladen hebt en dan een foto van de "remains" op het net publiceert, is het snel afgelopen met die koper diefstallen denk ik 8).
-
Ik krijg ineens beelden voor me van een tentje naast het spoor met "hamburgers en broodje-gebakken-koperdief".
;D ;D ;D
-
Iemand nog ketchup? :P
mvg,
Gert
-
Als ie dan ook nog gesnipperde uien in zn zak doet is het compleet. ;D
Jos.
-
ik denk dat dat nou juist niet het meest smakelijke onderdeel is, of je er nou uien bij doet of niet...
;D
-
Als je 't maar op een half stokje serveert en niet op zo'n gummiding :P :P :P :P, misschien nog met een paar olijfjes en wat sla ?? (y)
-
Grrrr ddv
Eerst was m,n vriendin niet van het forum weg te slaan toen het over siliconen mallen ging.
Is ze net weer rustig en begin jij over een gummiding.
>:( ;D
Harm
-
waarschuwing voor prorail en NS : binnenkort vallen de blaadjes weer van de bomen en kan het misschien een beetje gaan waaien!!!!
Jullie kunnen nu rustig de herfstdienstregeling vast gaan beperken....
Wanneer doet de minister iets aan deze onzin? Oh nee die is demissionair en mag niets meer...misschien de volgende uit een kabinet met normale partijen.(zich niet verschuilende populistische partijen)
gr Hans
Hoi,
Volgens mij kan de minister beter naar het KNMI gaan. Die hebben volgens mij het ernstige noodweer uitgesteld, omdat er te weinig treinen reden. ;D
mvg, Fred.
-
Klopt Fred, het is altijd de schuld van het KNMI.
Vandaag hebben die gasten uit de Bilt zomaar weer eens een aardschok in Groningen veroorzaakt! :P
mvg,
Gert
-
Da's wel erg schokkend nieuws.. ::)
het spijt me.. echt waar
-
Jij hebt 'm gevoeld?
Staan de hunnebedden nog op elkaar?
mvg,
Gert
-
Grrrr ddv
Eerst was m,n vriendin niet van het forum weg te slaan toen het over siliconen mallen ging.
Is ze net weer rustig en begin jij over een gummiding.
>:( ;D
Harm
Hiermee bedoel ik die "smaakvolle, stevige, Amerikaanse" lebberdingen ;D ;D ;D, en kan ik er wat aan doen dat ze van barbeque houdt ???
-
Zal morgen even kijken Gert ::)
Ach.. het is toch maar een hoopje steen.
En die toeristen trappen er altijd weer in he! ;D ;D
Tot voor kort stond er ook een mooie graanspieker naast.. maar die was al geëvacueerd. (http://nos.nl/video/407611-graanspieker-gestolen-bij-hunebedcentrum-borger.html)..
gr. Viktor
-
(immers: Arriva, Connexxion en Veolia heb ik er nog niet over gehoord)
Nogal wiedes, die hebben geen bovenleiding. ;D ;D Nou vooruit: Connexxion gedeeltelijk wel.
-
En wat dacht je van Veolia.
Zonder waslijn komen die in het zuiden ook niet ver ;D
Gr.
Eric
-
Heren,
op vallei lijn van Connexion hang toch echt een waslijn.
Bas
-
Tot voor kort stond er ook een mooie graanspieker naast.. maar die was al geëvacueerd. (http://nos.nl/video/407611-graanspieker-gestolen-bij-hunebedcentrum-borger.html)..
Die wilde gewoon niet meer in Drente wonen en is verhuisd. Volgens geruchten naar Denemarken omdat daar meer te beleven zou zijn... ;D
Groetjes, Bart
-
Noordwaarts (http://forum.beneluxspoor.net/index.php?action=profile;u=19) dus :-X ;D ;D
-
Klopt Fred, het is altijd de schuld van het KNMI.
Vandaag hebben die gasten uit de Bilt zomaar weer eens een aardschok in Groningen veroorzaakt! :P
mvg,
Gert
Staat alle treinen daar nog in de rails?? :P
-
Volgens geruchten naar Denemarken omdat daar meer te beleven zou zijn... ;D
Op treinengebied zeker! Denk maar aan de soap met de treinstellen die DSB bestelde bij Ansaldo Breda... ;D
-
"Ze" leren het nooit.......
GOES - Tientallen treinreizigers wachtten vrijdagnacht bijna anderhalf uur tevergeefs op het station in Goes.
De laatste stoptrein richting Arnemuiden, Middelburg en Vlissingen, die om 0.26 uur vanuit Goes had moeten vertrekken, kwam niet opdagen.
De NS gaf geen informatie via omroepberichten op het perron, waardoor de reizigers lange tijd niet wisten of ze nog thuis zouden komen. Tegen twee uur werd een bus ingezet, die de reizigers alsnog naar hun plaats van bestemming bracht.
Bron: Provinciaal Zeeuwse Courant.
-
En waar zouden de mcn en hc zijn gebleven? Die moesten toch ook naar huis. Ik zou het kunnen navragen bij een bevriende cdt.
Gr. Erik.
-
SK, misschien is het handig om de bronvermelding iets duidelijker te maken, zoals een link naar het artikel van de Provinciale Zeeuws Courant waar je dit (ongetwijfeld zonder toestemming van de auteursrechthebbende) van hebt gekopieerd, in plaats van minuscuul 'pzc' neer te zetten.
- Peter
-
Het stond ook op de site van Omroep Zeeland als ik me niet vergis.
Erik..