BeneluxSpoor.net forum
Wat zijn we aan het bouwen? => Banen of diorama's => Topic gestart door: HenkN op 14 September 2011, 20:43:17
-
Na twee keer aan de bouw begonnen te zijn en ook twee keer de boel weer afgebroken te hebben, heb ik nu het definitieve plan klaar.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Station_Simpelaar_pdf_6.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Station_Simpelaar_pdf_6.jpg)
Dit gedeelte is de lange poot van de L-vormige baan "Station Simpelaar".
Ik heb dit plan gemaakt met de demo-versie van Anyrail en het werkt super.
Nadat ik het plan heb geprint en vergroot op een kopieermachine, kon ik het raster van de tekening overbrengen op multiplex platen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_12_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_12_1.jpg)
Vervolgens kon het zaag-, lijm- en timmerwerk beginnen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_14.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_14.jpg)
Segment 1
En al snel volgden segment 2,3 en 4
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_16_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_16_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_19a_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_19a_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_29_segment_4.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_29_segment_4.jpg)
Puur uit nieuwsgierigheid het baanplan eens uitgelegd op de vier segmenten.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_25_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_25_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_30_segment_4.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_30_segment_4.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_31_overzicht_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_31_overzicht_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_34_overzicht_3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_34_overzicht_3.jpg)
Het begin is er. Het hout voor de twee segmenten voor de korte poot van de L, is al gezaagd.
Binnenkort meer.
Groet,
Henk
-
Ziet er leuk uit!
Blijf ik volgen! :D
gr. Viktor
-
Een paar dagen vrij en dus maar weer eens verder bouwen aan Station Simpelaar.
Vandaag ben ik begonnen met de laatste 2 segmenten (de korte poot van de L-vormige baan).
Dit wordt het buitengebied met een boerderij, molen een enkel huis e.d.
Foto 1: bepalen waar de baan exact loopt.
Foto 2: na wat zaagwerk volgt een eerste proefpassing. De elementen staan nog los.
Met de top 2000 op de achtergrond is het goed toeven in mijn kelder.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_35_platteland_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_35_platteland_1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_36_platteland_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_36_platteland_2.jpg)
-
Van welk merk is die boerderij?
Heeft wel iets weg van het huis van onze buren :D
Ziet er strak uit!
gr. Viktor
-
Ziet er uit als een baantje om te gaan volgen! :o
Denk dat ik wel goede ideetjes op kan doen voor mijn volgende baan
Vind de boerderij en de molen wel erg mooi
Ben benieuwd!
-
Iets in mij zegt dat dit héél mooi gaat worden.
Succes Henk. (y)
Groet Jaap
-
Het ziet er heel proffesioneel uit! (y)
Gr
Quinton
-
Victor: De boerderij is zelfbouw. Karton, papier, overheadsheet, enzovoort.
De molen is van Faller.
Groet,
Henk
-
Dat ziet er echt heel leuk uit, en typisch Nederlands.
-
Ok, bedankt dat je het zegt (y)
Gr. Viktor
-
Ziet er interessant uit Henk. Ik ga je vorderingen zeker volgen.
-
Ziet er fraai uit!; welk merk rails gebruik je?
-
Het railmeriaal is Rocoline (zonder bedding). Ik gebruik de zogenaamde slanke wissels die ik met servo's ga schakelen.
Inmiddels zijn de twee laatste segmenten klaar om definitief in elkaar gezet te worden (een klusje voor de komende dagen). Daarna kan de kurkbedding er op die ik wil vastlijmen met textiellijm! Volgens de beschrijving krijg ik daarmee een flexibele lijmverbinding.
Wordt vervolgd,
Henk
-
Naar aanleiding van een paar mailtjes over de de bouw van Station Simpelaar, het volgende:
De baan is L-vormig. De lange poot is 4.30m en 60cm breed. De korte poot 2.80m en 45cm breed.
Het geheel hangt met plankdragers aan de muur. Daarboven hangt (ook aan plankdragers) de lichtkap.
Voor de foto's heb ik de segmenten er even afgehaald.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_2_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_2_1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_1.jpg)
Huidige stand van zaken:
De twee segmenten op de korte poot zijn zo goed als af. Dat betekent dat de kurkbedding er morgen op kan.
Foto's volgen.
-
Update 03-01-2012
Het timmerwerk van de twee plattelandsmodules is klaar.
Vandaag de doorgang naar de fiddleyard gemaakt.
De treinen komen via de doorgang op een tafel terecht waar ze opgevangen worden in cassettes.
Ik hoef dan maar de complete cassette te draaien en de trein kan de terugreis gaan maken.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_37_doorgang.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_37_doorgang.jpg)
Foto 2 geeft een overzicht van de beide landschapsmodules
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_39a_plattelandsmodules.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_39a_plattelandsmodules.jpg)
Foto 3 en 4 laten de bouw van de spoordijk zien.
Eerst kartonnen stripjes en daaroverheen strookjes kranten (papiermaché).
Na droging komt hier een laagje gips overheen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_40_spoordijk_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_40_spoordijk_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_41_spoordijk_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_41_spoordijk_2.jpg)
Tot een volgende update.
Groet,
Henk
-
Ziet er goed uit :D! De spoordijk wordt al mooi (y)!
Tim
-
Vanavond weer een uurtje kunnen rommelen aan de baan.
Ik ben wat aan het experimenteren met de beide plattelandsmodules.
De spoordijk is gemaakt van papiermaché op basis van een kartonnen skelet.
Hieroverheen wil ik met een dun laagje gips het landschap gaan vormen.
De bedding van kurk heb ik vastgelijmd met Textiellijm.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_411_Textiellijm_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_411_Textiellijm_1.jpg)
Het kurk blijft goed liggen en zit inmiddels goed vast. Volgens de beschrijving op de tube is dit een elastisch blijvende lijm.
De spoordijk met waterverf bruin geschilderd. Eigenlijk onnodig omdat er nog gips overheen komt.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_43_spoordijk_4_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_43_spoordijk_4_1.jpg)
Nog een tweetal plaatjes.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_44_spoordijk_5_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_44_spoordijk_5_2.jpg)(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_45_spoordijk_6.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_45_spoordijk_6.jpg)
-
Met een huisje,molentje en een spoordijk lijkt het al een baan.
Blijf je boerderij geweldig vinden (y)
Ga zo door!
-
Das een mooi doorkijkje zo.
Vergeet greppels en sloten niet langs de dijken. Al of niet met water kun je dat mooi groen aankleden en heb je toch een niet zo heel erg plat land ;)
Groeten Koen
-
Henk, je kurk kun je gewoon met houtlijm lijmen hoor... die dure bison zooi hoeft echt niet. En die elasticiteit is zo weinig dat je daar geen enkel voordeel uit haalt qua rijgeluid, zeker niet als je ook nog eens balast gebruikt (elastisch of niet).
Sfeervolle Hollandse bebouwing! (y)
-
@Ronald: ik heb vanavond kurk met Bisontix geplakt. Dat werkt in elk geval ook prima.
En je hebt gelijk, zo'n tube Textiellijm is eigenlijk te duur voor deze klus.
Groet,
Henk
-
Het is lang stil geweest in "Simpelaar", maar inmiddels zijn er weer bouwactiviteiten.
Een update dus:
Vandaag ben ik bezig geweest met een oplegbrug over een smalle beek.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_46_oplegbrug_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_46_oplegbrug_1.jpg)
De staalconstructie maak ik van aluminium gordijnrail.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_47_oplegbrug_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_47_oplegbrug_2.jpg)
De bruggehoofden heb ik beplakt met zelfgemaakt steentjespapier.
Op de computer een vel muursteentjes getekend. Dit ingekleurd met wasco en vervolgens met een doekje dat gedrenkt is in wasbenzine, uitgeveegd. De brug ligt wat verder naar achter, het effect is goed.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_48_oplegbrug_3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_48_oplegbrug_3.jpg)
Met roofmate het dijklichaam verder opgevuld en vervolgens met gips aan de slag.
Twee overzichtsfoto's.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_50_overweg_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_50_overweg_1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_51_overweg_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_51_overweg_2.jpg)
-
Forumvrienden, een vraag.
Gisteren heb ik een deel van de spoordijk met gips bekleed.
Onder de gips zit roofmate en op sommige plekken natte kranten.
Vanavond bleek de gips op sommige plekken nog niet uitgehard waarbij het geen verschil maakt of er kranten of roofmate onder zit.
Kennen jullie dit fenomeen? Gips heeft toch de eigenschap om snel uit te harden?
Groet,
Henk
-
ikzelf heb ook een keer gehad dat het een week duurde voor de gips volledig was uitgehard.. dit was zelfs snelgips..
heeft denk ik te maken met de hoeveelheid gips die is gegoten :)
ziet er mooi uit die baan van jou, ga je zeker volgen ;D
-
Dank je Auke.
Dat wordt dan afwachten. De gips is op sommige plekken wel redelijk dik aangebracht.
Groet,
Henk
-
Het ziet er fraai uit! Ik ga dit zeker volgen!
Groetjes
Hans Hegger
-
Het lukt nog niet echt meters te maken met Station Simpelaar, maar een stukje verder zijn we al wel weer.
Vandaag bezig geweest rails te leggen: Rocoline Flexrails die ik vastzet met stukjes dubbelzijdige tape.
Nadat de stroomvoorziening aangebracht is, kon er even proefgereden worden.
Komende dagen werk ik door op module 3 en dat betekent dat de wisselstraat die naar het station leidt aan de beurt is.
Ik ga de wissels omzetten met servo's.
Wordt vervolgd.
Groet, Henk
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_52_Rails_leggen.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_52_Rails_leggen.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_53_Proefrit_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_53_Proefrit_1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_54_Proefrit_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_54_Proefrit_2.jpg)
-
Wow, ziet er al goed uit (y)
Nu al lekker landelijk Nederlands.
Groeten,
Rienk
-
Dat bedoel ik nu. Dat gaat een typisch Nederlandse sfeer worden. Daar geniet ik van. Vertel eens Henk hoe je op de stationsnaam "Simpelaar" bent gekomen. Geef je de hoofdlijn straks ook een naam zoals bij mij de Jankelijn?
-
Kees, de stationsnaam is ontstaan uit een samenstelling van Simpelveld (ZLSM) en KeuvelaarKade (een baantje van Len de Vries cs). In deze twee heb ik de inspiratie voor mijn museumbaan "Station Simpelaar" gevonden.
Kijkende naar Simpelveld zullen op mijn baan dus ook een duitse V200 en een Railbus gaan rijden. De haven en het eindstation zijn ontleend aan Keuvelaar Kade.
Groet,
Henk
-
Niet bepaald het werk van een "Simpel"-aar, ziet er prima uit en inderdaad heel mooi nederlands. Dit ga ik maar eens even volgen. Succes, Martijn (y)
-
Vandaag twee segmenten losgekoppeld om een start te maken met de ringleiding voor de rijstroom.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_57_Ringleiding_1_1_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_57_Ringleiding_1_1_1.jpg)
Handig die segmenten. Je kunt overal makkelijk bij.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_57_Ringleiding_1_4_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_57_Ringleiding_1_4_1.jpg)
Kroonsteentjes als draadgeleider.
Op enkele punten worden de draadjes die van de rail komen aan de ringleiding gesoldeerd en samen in een kroonsteentje geschoven.
-
De bouw van Station Simpelaar heeft erg lang stil gelegen.
Sinds deze week ben ik in de avonduren weer met de baan aan de slag.
Eerst heb ik in een hoekje van mijn kelder een werkplek gemaakt. De Draaischijf wordt gedigitaliseerd.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_59_Werkplek.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_59_Werkplek.jpg)
Vervolgens een verrijdbare kast gemaakt voor de Ecos en een programmeer mogelijkheid.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_60_Bediening_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_60_Bediening_1.jpg)
In een lade komt de programmeer mogelijkheid
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_61_Bediening__programmeren.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_61_Bediening__programmeren.jpg)
Achterzijde bedieningskast
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_63_Bediening_achterzijde.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_63_Bediening_achterzijde.jpg)
Ondertussen ben ik begonnen met het stationsdeel van de baan.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_65_Aanleg_station_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bouw_65_Aanleg_station_2.jpg)
Tot zover maar eerst. Tot gauw.
Henk
-
Dat ziet er goed uit Henk!
Mooi, zo'n programmeer-kast. Ik 'behelp' me met een stukje rails en de LokProgrammer op m'n bureaublad.
Dit is een veel mooiere oplossing! (y)
Groet,
Ronald
-
Zeker een mooie kast...
Ik behelp me altijd met programmeren op de Zeller rollenbank..
Michael
-
Mooi werk. Ga zo door.
Gr Jason
-
Complimenten voor de netheid! Nette werkplek met houders voor het gereedschap. Zelfs licht in de verrijdbare kast voor de keurig gelabelde ordners die eronder staan... Wow :-)
Ik heb twee vragen over de onderbouw van de baan. Ik zie plankdragers waarop weer latjes in de lengte- en dwarsrichting liggen. Daarbovenop liggen de eigenlijke segmenten. Hoe zitten de segmenten eigenlijk vast aan de latjes? En: waarom die "extra"dwars en langslatjes bovenop de plankdragers? Zijn plankdragers op zich niet voldoende?
(Ik ben nog in de planningsfase en dit zit er uit als een net systeem, vandaar mijn interesse).
Reinout
-
@Reinout
1. De segmenten liggen los op de latjes en zijn zodoende (beperkt) verschuifbaar. De segmenten zijn onderling verbonden met
slotbouten en geven elkaar daardoor voldoende stijfheid en stabiliteit.
2. De latten in lengte en breedte op de plankdragers zijn bedoeld om de plankdragers te fixeren (ze bewegen altijd iets). Bovendien
heb ik zo de mogelijkheid om de segmenten licht te kunnen schuiven én kleine hoogte verschillen uit te lijnen.
Het licht in de verrijdbare kast is eigenlijk een geintje. Ik had nog een IKEA ledstrip liggen die nu weer functioneel is. Inderdaad een mooi en handig effect.
Met vriendelijke groet,
Henk
-
Ik zie je baan nu voor het eerst, mooi strak werk en een mooi Nederlands thema.
Wel nog 1 vraag, Simpelveld ligt niet in het bepaald vlakste deel van Nederland, ga je daar nog iets mee doen? of heeft het alleen het station als basis gedient.
Mooie schone manier van werken (y)
-
Mooi werk, Henk. (y)
Dat geintje met de verlichting kan ik misschien ook nog eens toepassen in mijn kastje.
Groet,
Bas
-
@Gerwin
inderdaad heeft alleen het spoorplan en het feit dat er een aansluiting is met Duitsland, model gestaan voor het idee. Zo kan ik ook mijn duitse loks laten rijden.
Met Limburg heeft de baan verder weinig te maken. Ik situeer hem in Twenthe.
groet,
Henk
-
Is ok mooi doar ;D
-
Ziet er veelbelovend uit. En wat ziet dat er allemaal opgeruimd en gestructureerd uit....... :o Ik ga je volgen....!
-
@Reinout
1. De segmenten liggen los op de latjes en zijn zodoende (beperkt) verschuifbaar. De segmenten zijn onderling verbonden met
slotbouten en geven elkaar daardoor voldoende stijfheid en stabiliteit.
2. De latten in lengte en breedte op de plankdragers zijn bedoeld om de plankdragers te fixeren (ze bewegen altijd iets). Bovendien
heb ik zo de mogelijkheid om de segmenten licht te kunnen schuiven én kleine hoogte verschillen uit te lijnen.
Aanvullende vraag;
Hoe heb je de latten aan de plankdragers vastgemaakt? Ik heb je foto's van alle kanten bekeken, maar kan het maar niet ontdekken.
-
Verhuizing van de baan heeft ervoor gezorgd dat er een flinke vertraging in de bouw is ontstaan.
De in aanbouw zijnde baan "Station Simpelaar" is grotendeels gedemonteerd en wordt aangepast aan de beschikbare ruimte.
De baan krijgt nu een grote L-vorm. De zijde met daarop het station meet 4.20 m en de andere poot van de L is 4.60m.
Aan het eind van de lange poot verdwijnt de baan uit het zicht richting het onderliggende schaduwstation.
Foto's van de bouw plaats ik binnenkort. In de eerste plaats heb ik een paar vragen over het stationsdeel (zie ook het plaatje).
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Station_Daarhuizen_522.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Station_Daarhuizen_522.jpg)
Station Daarhuizen is een voormalige station aan de NOLS-spoorlijn. De lijn is na Daarhuizen opgebroken dus het is nu een eindstation geworden.
De lijn is nu in gebruik als museumlijn.
Ik wil (gedeeltelijk) automatisch rijden (Ecos II) + mogelijk iTrain (toekomst). Op spoor 1 en 2 kunnen locomotieven afgekoppeld worden. Via spoor 21 kunnen stoomlocs naar de draaischijf of anders omrijden.
In het gedeelte rond de draaischijf en de industrie/opstelsporen wil ik handmatig kunnen rangeren.
Mijn vragen:
1. Is 1 bezetmelder in het kopspoortje 21 voldoende om te dienen als bezetmelder én als stopmelder?
2. Is handmatig rijden in een geautomatiseerde baan wel mogelijk?
Groet,
Henk
-
Zoals beloofd, een paar foto's.
De basis voor het schaduwstation wordt gelegd.
Het zichtbare deel van de baan komt bovenop het raamwerk te liggen.
Spoedig meer.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0603___kopie.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0602___kopie.jpg)
-
Dat belooft wat :)
-
Ik ga deze ook volgen!
-
Dag Henk,
Mijn vragen:
1. Is 1 bezetmelder in het kopspoortje 21 voldoende om te dienen als bezetmelder én als stopmelder?
2. Is handmatig rijden in een geautomatiseerde baan wel mogelijk?
1.
1 bezetmelder voor zo'n kopspoortje kan. iTrain heeft daar voorzieningen voor. Je zult wel wat moeten experimenteren met het gedrag van je locomotieven.
2.
Handmatig rijden in een geautomatiseerde baan is wel mogelijk. Daarvoor zul je ook wat moeten inlezen in de handleiding van je besturingssoftware.
Als ik naar je baanontwerp kijk zou ik kiezen voor een semi-automatische bediening. Laat alleen de sporen 1 en 2 door de besturingssoftware gebruiken, ook als aankomst- en vertrekspoor van je goederentreinen. Daar vandaan kun je dan je treinen naar het schaduwstation dirigeren. Als je een trein wilt "ontvangen" laat je die terugkomen van het schaduwstation (beide doe je handmatig op een computer). De automaat zorgt er dan voor dat je trein zonder problemen op de bestemming aan komt. In de tussentijd, als de automaat niets laat rijden, kun je naar hartelust over je hele station rangeren. Bij programma's als iTrain en RocRail worden jouw eigen bewegingen in het wel bestuurde deel gewoon gevolgd. Dus als je een wissel in een foute stand achterlaat, zal de software dat indien nodig bij aankomst en vertrek van een trein corrigeren. Je zult je daarvoor goed in de software moeten inleven.
groet Cees
-
Een update.
in de eertse plaats moest ik de baan hoger afstellen (rekenfoutje). Nu staan beide poten van de L op juiste hoogte en kan de bouw van het schaduwstation beginnen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/10_schaduwstation.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/10_schaduwstation.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/13_schaduwstation.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/13_schaduwstation.jpg)
Vanuit het schaduwstation komen de treinen via een helling (2,5%) op het zichtbare deel van de baan uit.
Ik heb de hoogte tussen het schaduwstation en de baan verlaagd om zo af te kunnen zien van een klimspiraal.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/15_helling_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/15_helling_1.jpg)
De totale helling inclusief twee bochten is 7 meter. Het hoogteverschil is 16,5 cm.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/16_helling_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/16_helling_2.jpg)
Vanmorgen de laatste bocht, die naar het zichtbare deel van de baan leidt, gemonteerd.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/18_helling_bocht.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/18_helling_bocht.jpg)
-
Beste mensen,
Al zes maanden is er niet meer aan deze baan gebouwd. Een te grote ambitie, want ik kan te weinig tijd vrijmaken om het idee binnen afzienbare tijd af te ronden. Daarom heb ik besloten de baan af te breken, mijn materieel te saneren en mij te richten op een nieuw overzichtelijk plan.
De museumlijn " Station Simpelaar" houdt op te bestaan.
Binnenkort start ik een nieuw draadje over de bouw van mijn nieuwe project.
Met vriendelijke groet,
Henk
-
Ergens komt me dat wel bekend voor Henk.
In mijn andere hobby loop ik vaak tegen hetzelfde probleem aan.
Vandaar dat ik ook weer met mijn treintjes ben gaan spelen en bouwen. (Maar dan wel in mijn tijd en mijn snelheid.)
Ik zeg dan maar. Komt tijd. Komt raad..
-
Klopt Dirk Jan,
Ingegeven door OnTraxx, waar je regelmatig ziet dat het niet groot hoeft te zijn om voldoende rij-plezier te hebben, heb ik dit besluit genomen.
Nu eerst vakantie en dan bouwen.
Groet,
Henk
-
Perfectionisme, robuust en een tikkeltje grootschalig.
Maar je draadje zit ook boordevol handige dingetjes die ik ga onthouden.
Slimme constructies, bijvoorbeeld. (y)
Ik blijf je volgen, na je vakantie.