BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: jentje op 31 January 2007, 16:57:37
-
Kwam vandaag bij de plaatselijke boekenwinkel, de serie "Locomotieven uit de hele wereld" tegen. Per aflevering krijg je een boekwerkje over de geschiedenis van de trein+ een schaalmodel(in 1:160 N). Bij de eerste aflevering zit de flying scotsman. Heb maar direct zo'n pakket gekocht, dit kostte 4 euro. Zijn er al meer mensen, die zo'n pakket hebben gekocht?
-
Ook gekocht, geen geld voor zo'n locomotiefje.
Volgende aflevering is 2x zo duur, koop misschien dan alleen nog nummers met locomotiefjes waar ik iets mee "heb"
-
De volgende aflevering gaat 7 euro kosten, en alle afleveringen daarna 12 euro per stuk. Van de volgende afleveringen, koop ik alleen de loks die ik het mooist vind. Voor de ns verzamelaars onder ons, bij de derde aflevering zit een ns 1700(die ga ik zeker kopen ;D).
-
E12,- is duur, in duitsland kost het blad E10,50, en is daar trouwens al maanden te koop.
Groetjes Michiel
-
ns 1700, de gele of de stoomloc?
Sander
-
Uit hoeveel 'delen' bestaat zo'n hele serie?
-
ns 1700, de gele of de stoomloc?
De gele,
En kunnen deze loks rijden?, lijkt me niet maar zou mooi zijn ;D ;D
-
Nee de locs rijden niet en de panto's kunnen ook niet omhoog, maar verder ziet het er best goed uit( wat ik het laatste half jaar in duitsland heb gezien).
Groetjes Michiel
-
Hmmz, een redelijke 1700 voor 12 euro is nog wel te doen dit jaar :)
-
Is het misschien nog dummy kwaliteit? Of zijn de modellen echt van karton of gips of iets dergelijks?
m.v.g
Mark
-
:D Mijn lieve echtgenote heeft voor mij dit eerste pakket met de "Flying Scotsman"meegebracht.
Inderdaad 1:160 met aan de onderzijde de waarschuwing om dit model vooral niet op een electrische baan te plaatsen. ;D
Op zich een leuk en relatief zwaar model maar ook niet meer dan dat.
De echte klinknagelteller (2X WW) zal dit model niet waarderen. Ook de bovenbouw sluit niet helemaal aan op het chassis, het lijkt iets verschoven (misschien exemplarisch) .
Misschien kijk ik nog voor een ander model uit de serie, als er nog iets bij zit dat me aanstaat.
Toch leuk dat ze aan me gedacht heeft en dit pakket voor me heeft meegebracht.
Het boekje dat er bij zit zal ik ook eens doornemen , er staan wel een aantal bekende plaatjes van St-Loc's in.
-
Is het misschien nog dummy kwaliteit? Of zijn de modellen echt van karton of gips of iets dergelijks?
m.v.g
Mark
Zou ik ook wel willen weten.
willem
-
De trein heet wel metalen wielen. Als die nou eens een likje verf zouden krijgen? Kan het dan niet?
-
Is het misschien nog dummy kwaliteit? Of zijn de modellen echt van karton of gips of iets dergelijks?
Volgens mij is alles wat je kunt zien van kunst-stof, alleen het totaalgewicht doet zwaar vemoeden dat er ballastgewicht is aan toegevoegd.
Als je een statisch loc-depot zou willen bouwen zijn ze wel te gebruiken, denk ik.
-
De Flying Scotsman heeft onder de lok plastic wielen en de tender metalen die vrij kunnen draaien .
Ik ben zo eigenwijs geweest om de wielen uit de tender te halen (rolde gelijk de kamer in :P ) zitten op een plastic asjes, dus geisoleerd !
De Flying Scotsman is dus geschikt als statisch opject op N spoor banen :)
(http://home.tiscali.nl/amibo/benwellux.jpg)
-
Dank u heren!
De tekst en foto's laten duidelijk zien waar we mee tekmaken hebben.
De één zal het mooi vinden, de ander niet, maar goed daar zijn meningen voor ;).
Dank u.
m.v.g.
Mark
-
En daar is dus een forum o.a. voor.... ;D
-
Hoi Allemaal
Volgens mij is dit de serie van Del Prado, die al enige tijd in o.a Spanje wordt uitgebracht. Als je op ebay zoekt (del prado loc*) dan vind je veel plaatjes van alle locomotieven
Er zitten mooie modellen tussen.
Bert
-
Iemand een idee hoeveel delen er zijn?
Groet Marc
-
Kijk ook eens bij Nico Spilt. www.nicospilt.com (http://www.nicospilt.com) Hij heeft een soortgelijke verzameling van uitgeverij Atlas.
-
Iemand een idee hoeveel delen er zijn?
Groet Marc
Marc, het zijn 70 delen. Per week komt er een uit. Dus de hele serie duurt ongeveer 1,5 jaar.
-
Bedankt jentje, ik had al zo'n vermoeden.
Om plaats te sparen en mijn budget zal ik maar de leukste kopen ...
-
Marc, dat is wel zo verstandig. Tenzij je rond de 800 euro kunt missen voor 70 modellen ;D
-
Heb eerste deel in huis.
Bij een abonement is het om de 2 weken een 2tal modellen die je thuisgestuurt krijgt, je krijgt 7,5 % korting bij automatische incasso.
kosten per zending €11,05
Oordeel: Model is zorgvuldig gemaakt , bijbehoorde vervolg boek , duidelijk beschreven en gaan in op vele onderwerpen.
Per model een kaart met de gegevens.
Aangezien ik ook de fotoserie van atlas compleet heb , denk ik er over een abonement te nemen op deze serie
Pas wel bij de rest van mijn 1:160 modeltreinen.
Gr Alexander
-
Het is een leuke serie, maar ik vind het wel veel geld. Ik koop alleen de modellen die ik mooi vindt. Ben zelf een HO rijder, maar wie weet, stap ik nog wel eens over naar N ;D
-
Geef je gelijk wat betreft de kosten, zekers al het zoveel modellen zijn.
Kon op hun site niet meer modellen vinden dan 25 die steeds genoemt worden, dan is de 70 een behoorlijk aantal.
-
Alexander, ik kon geen site van hun vinden. Zou je misschien een link kunnen geven.
-
komt die , www.delprado.com
Nederlandse taal heeft nog niets over die treinen. andere talen wel
-
Bedankt voor de link, staan mooie modellen bij.
-
In de bijgeleverde folder spreken ze ook van een NS 1100 (Nederland 1950).
-
Kan je zeggen wanneer die uitkomen?
-
Daar staat niets over in, alleen het volgende model wordt aangekondigd (Franse electr. loc) en dan de NS 1700 als 3de.
-
Hoi,
Ik heb het eerste deel uit nieuwsgierigheid ook aangeschaft. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje tegen vallen. Het model wat er bij zit is netjes, eerlijk is eerlijk. Maar het leesboekje vond ik werkelijk nix aan.
Daarbij de prijs van een normaal deel ligt rond de 12 euro :-| vind ik ook te duur en dat x 68 delen ::) Ik stort dit geld dan liever in mijn spaarvarken om een paar extra treintjes te kunnen aanschaffen.
Ook de interessante NL modellen raken ze aan mij niet kwijt. Ik spaar wel voor een H0 variant ;D
Groetjes,
Brigitte
-
De nieuwe ligt nu in de winkels met de SNCF CC 7121.
Voor de N spoorders : wielen zijn nog steeds geïsoleerd en de draaistellen kunnen draaien (handig als je hem in een boog wil opstellen)
-
Die CC7121 heeft wel wat weg van een 1300. Zijn er veel verschillen weg te werken? Of lijken ze alleen op elkaar?
Groet Erik
-
Alleen aan de voorkant, de sierstreep loopt daar door en de kast tussen de draaistellen moet je verwijderen.
Niet echt lastig dus.
(http://home.tiscali.nl/amibo/beneluxspoor/1300.JPG)
(http://home.tiscali.nl/amibo/beneluxspoor/1301.JPG)
-
Idd, de randjes tussen de koplampen weg. De randen aan de zijkant voor het grootste gedeelte wegschuren.
De grote buffers er af en rechthoekige er weer op. Koppeling weghalen. Daarna van een vers kleurtje voorzien en ik heb een "mooie" statische 1300. ;D
Groet Erik, die nu wacht op de 1700 ;)
-
Vreemd die koppeling, is totaal nutteloos voor een statische model ???
-
De 1700 ligt nu in de winkel.
Helaas wel 11,95, maar voor een statisch model is het nog wel te doen. De detailering is redelijk. De verf is niet echt strak aangebracht, dus zal opnieuw gedaan moeten worden. De opmerking van de koppelingen hebben ze ter harte genomen, die zitten er niet meer aan ;)
Let op de onderzijde; "do not place this model on an elektric track" 8)
Groet Erik
-
En binnen.... ;)
zoek de 10 verschillen en kleur de plaatjes:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/16001600_bovenkant.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/16001600_zijkant_1.jpg)
Let vooral op de bovenkant ;D
Groet Erik
-
afgerond 12euro is in iedergeval nog goedkoper dan via ebay plus verzendkosten ;) ;D
-
De bovenste van Delprado? En op het dak de leiding bij de bovenste?
-
De del Prado heeft geen koppeling ;)
-
Willem,
je bent warm....
Het viel me op dat er waarschijnlijk mallen gebruikt worden van bestaande modellen, of ze hebben ze van de modellen zelf afgeleid. Op de delprado zit namelijk een mogelijk om over te schakelen op de bovenleiding. ;D
Groet Erik
-
En binnen.... ;)
zoek de 10 verschillen en kleur de plaatjes:
Let vooral op de bovenkant ;D
Groet Erik
Zo zou ik de flying scotsmen van del prado naast de beschikbare variant van Graham Farish kunnen zetten. Wat dan opvalt is het ontbreken van de windplaten aan de voorkant en een andere vorm van de schoorsteen. Maar dat komt misschien ook vanwege modificaties bij het voorbeeld.
Wat me wel opvalt is dat er gezegd wordt dat het 9mm en Nspoor is, maar de assen een fractie te smal zijn om recht op de rails te blijven staan. De mededeling dat het niet op een "echte" baan kan, komt misschien door de aanwezigheid van metaal en de kans op kortsluiting. Of omdat niet alles bewegend is. Maar voor een geïsolleerd en statisch deel van een baan kan het best. Kzit zelf te denken aan een latere baan, met een museumlijn naar een treinenmuseum. :)
-
zoiets hadden die modelletjes van atlas (helaas in 1:100) ook al, die Chapelon-pacific was duidelijk een verkleind rivarossi-model (er zat namelijk een bultje onderop waar bij de rivarossi het astandwiel zit ;D).
-
Misschien is zorgvuldig vastschroeven/lijmen een optie, of zelf met losse stukken rails iets maken. Anders staat ie zo scheef en das ook geen gezicht. Kben benieuwd naar de Adler...
-
Toen ik naderhand de foto's nog eens bekeek en daarna de modellen weer naast elkaar zette, vond ik dat de Fleischmann ook niet overal even strak geverfd is. Vooral rond de ramen is de delprado beter geverfd.
Overigens het model wat ik bij de plaatselijke boekhandel heb gekocht zit strakker in de verf dan het model wat ik gistermiddag in apeldoorn zag. Qua kleur is de delprado weer iets te citroengeel, terwijl de fleischmann iets te oranje is.
Maar ze (samen met de cc7100/ns1300) ergens op een zijspoor te staan en dienen dan als oefenobject voor herverfdoeleinden.
Groet Erik
-
Ik ga denk ik modernere ( wat in 2001 nog reed) dieselloks kopen als die uitkomen en als die niet goed op mijn modelbaan werken dan zet ik er op de één of andere manier wel andere assen ofzo in.
Groetjes Michiel
-
De 1700 is zeker geïsoleerd, de asjes zijn van plastic. Waarschuwing aan de onderzijde is volkomen overbodig :-X
Voor de N spoorders uit Duivendrecht is het nu natuurlijk feest ;D
-
Beste Forumlezers,
even ter info dit zal bij nummer 4 zitten
http://www.ospreyweb.pwp.blueyonder.co.uk/kmr/locomotivesoftheworld/issue002.htm
de nummering heb ik van een Engelse site,
die klopt dus niet,maar het schaalmodel wel
veel plezier
is er overigens behoefte om te weten wat er bij het volgende
nummer zit,
;D
Groentje
-
Als je doorklikt kom je bij "issue21" uit, de CC6500 van de SNCF. Is dat niet dezelfde loc als de 1700 die deze week erbij zat? ik vraag me in ieder geval af of de volgorde hetzelfde is. Bij jouw "nummer4" staat issue2 namelijk. Maar ben wel benieuwd hoe de reeks gaat lopen. :D
-
zoals ik al schreef is de indeling van een Engelse site deze loopt niet paralel met de Nederlandse uitgave
de CC7100 was de nummer 2,de CC6500 zat er nog niet bij
Flying Scottsman 1
CC 7100 2 (die van issue 23)
Ns loc 3
Amtrek 4
dat is de juiste NEDERLANDSE volgorde,
maar leuk om het scala te zien toch??
-
En ja, de CC6500 lijkt alleen op de 1700 ;D
Groet Erik
-
kunnen jullie zelf zien met deze links:
de CC6500
http://www.ospreyweb.pwp.blueyonder.co.uk/kmr/locomotivesoftheworld/issue021.htm
en de 1700
http://www.ospreyweb.pwp.blueyonder.co.uk/kmr/locomotivesoftheworld/issue063.htm
-
Hm, na alle gekrakeel over De Naad in de piko-hondekopben ik benieuwd wanneer de hel losbreekt over dat subtiele randje achter de 1700-cabine ;D
-
Ik zie trouwens wel dat de SNCF BB22200 http://www.ospreyweb.pwp.blueyonder.co.uk/kmr/locomotivesoftheworld/issue078.htm niet klopt omdat 1 panto verkeerd staat bij dat type wijzen beide ponta's namelijk de zelfde richting uit in het echt.
Locs/treinen die voor mij interesant zijn is de:
DB Br218(altijd welkom en makkelijk inzetbaar, ook als dummy)
DB Br103( voor de sloperij)
SBB Re4/4(omschilderen naar SBB Cargo, gewoon voor de show)
DB V60(sloperij)
DB Br772/"VT172"(oude DR aanduiding)
DB Br118(sloperij)
Het andere in duitse materieel is voor mijn modelbaan niet echt interesant.
groetjes Michiel
-
Ik heb net de 1700 nog even uit de vitrine gepakt en ik kan je gerust stellen. Die van mij heeft geen randje, is of exemplarisch, of vertekening door de foto. 8)
Groet Erik
-
Um, ja, de Fransen hebben nog wel meer locs met die rare voorkant. Een nogal voor de hand liggend verschil tussen de CC6500 en de NS 1700 is het aantal assen: zes tegenover vier.
- Peter
-
Daarnaast zat er volgens mij ook een andere vermogensvoorziening in, was de CC6500 een paar jaartje ouder en had ze meer vermogen (geloof iets van 5900kW ipv 4400 of zo), meer en exactere details zullen de francofielen wel weten. :)
Henk
-
morgen deel 4 te koop
zal dan ook mailen wat voor locomotief
er bij deel 5 zal komen
hoe krijg je eigenlijk een link zichtbaar
op dit forum en mag dat eigenlijk wel
tot morgen
-
voor de n-spoorders die de enige mooie 1700 willen hebben, is knutselen vanuit dit model mischien een optie. Je moet alleen een vuurkistje freubelen en dan zit je volgens mij al redelijk in de buurt.
http://www.ospreyweb.pwp.blueyonder.co.uk/kmr/locomotivesoftheworld/issue042.htm (http://www.ospreyweb.pwp.blueyonder.co.uk/kmr/locomotivesoftheworld/issue042.htm)
Sander
-
bij deel 5 zit de
Renfe 242 Confederacion
http://www.ospreyweb.pwp.blueyonder.co.uk/kmr/locomotivesoftheworld/issue070.htm
-
Is er nergens een lijst wanneer welke loc uit komt?
-
nee , gelukkig niet
dit is veel interessanter,
kan jullie alleen zeggen wat er bij het volgende
nummer komt en wat er al geweest is
http://s150.photobucket.com/albums/s89/groeneveld2007/
dus elke donderdag even inloggen
;D
-
Het is me gelukt
hier editie 5:
(http://i150.photobucket.com/albums/s89/groeneveld2007/wsr-070a.jpg)
-
nee , gelukkig niet
dit is veel interessanter,
kan jullie alleen zeggen wat er bij het volgende
nummer komt en wat er al geweest is
Maar voor mensen die een of meerdere bepaalde locs willen hebben is het juist weer irritant. Die moeten nu elke week in de winkel of op de site kijken welke het is.
-
voor de n-spoorders die de enige mooie 1700 willen hebben, is knutselen vanuit dit model mischien een optie. Je moet alleen een vuurkistje freubelen en dan zit je volgens mij al redelijk in de buurt.
http://www.ospreyweb.pwp.blueyonder.co.uk/kmr/locomotivesoftheworld/issue042.htm (http://www.ospreyweb.pwp.blueyonder.co.uk/kmr/locomotivesoftheworld/issue042.htm)
Sander
uhm, hij lijkt meer op de NCS 16-20 toen ze als 2B's rondreden (ook meteen de enige 2B's met buitenliggende cilinders in nederland). De kleur is ook al goed! Voor een 1700 lijkt ie me niet erg bruikbaar, maar met wat hak- en breekwerk valt er wellicht een HSM- of rhijnboogje van te maken
-
Maar voor mensen die een of meerdere bepaalde locs willen hebben is het juist weer irritant. Die moeten nu elke week in de winkel of op de site kijken welke het is.
Wat natuurlijk een goed marketingconcept is...Del Prado zou wel gek wezen als ze zo'n lijst zouden verspreiden ;D. Misschien loopt ergens een particulier rond die zo'n lijstje heeft gebrouwd aan de hand van anderstalige edities, dat zou ik niet weten
-
Wat natuurlijk een goed marketingconcept is...Del Prado zou wel gek wezen als ze zo'n lijst zouden verspreiden ;D. Misschien loopt ergens een particulier rond die zo'n lijstje heeft gebrouwd aan de hand van anderstalige edities, dat zou ik niet weten
inderdaad DelPrado wil verkopen,hoe meer hoe beter,
helaas is men gestopt met de info over de volgende aflevering
dus voor deel 6 : Helaas wachten tot 8-3-2007
ik ben met het lijstje bezig,elke week even kijken,op mijn photobucket site en je kunt het die zelfde week
gaan kopen,lijkt me het beste alternatief ;D
-
Weet iemand al welk model er deze keer bij zit?
Groetjes Michiel
-
Het is me gelukt
hier editie 6:
JA .............De Heuse TGV ;D
(http://i150.photobucket.com/albums/s89/groeneveld2007/wsr-092a.jpg)
-
Ik heb bij deel 6 deze loc gekregen, ipv de TGV. De technische kaart die erbij zat was wel van de TGV. Het schijnt dat er meerdere mensen last van hebben gehad, want toen ik belden wisten ze dit al en wordt de technische kaart van de EF 210 nagestuurd.
http://www.ospreyweb.pwp.blueyonder.co.uk/kmr/locomotivesoftheworld/issue100.htm (http://www.ospreyweb.pwp.blueyonder.co.uk/kmr/locomotivesoftheworld/issue100.htm)
Bij deel 7 zit deze loc:
http://www.ospreyweb.pwp.blueyonder.co.uk/kmr/locomotivesoftheworld/issue007.htm (http://www.ospreyweb.pwp.blueyonder.co.uk/kmr/locomotivesoftheworld/issue007.htm)
Dennis
-
De railhopper moet er ook bij ;D
-
Wie o wie heeft er een japanse N spoorbaan met stoomlocomotieven? :P
-
Is het aantal verkooppunten niet enorm afgenomen ? Ik zie ze nergens meer.... :-|
-
Dat idee heb ik ook en de aantallen die ik tegen kom zijn ook steeds kleiner(kan ook betekenen dat de verkoop sneller gaat) vandaag lag er nog eentje bij de bruna en daar zat de engelse HST125 in.
Tot nog toe kom ik ze bij de bruna's op de stations nog tegen.
Groetjes Michiel
-
Dat had mijn vader bij een andere uitgave van Del Prado ook: plots werden het aantal verkooppunten van de brandweerwagenreeks kleiner en de oplage ook....Incidenten of normaal?
-
(Even tussendoor: ik zit vrij regelmatig je berichten aan te passen omdat het voorgaande bericht geciteerd hebt. Liever niet doen, dus.)
Lijkt me vrij normaal, aangezien na de eerste paar exemplaren de consumenten het wel geloven. DeAgostini heeft bijvoorbeeld hele reeksen van die reeksen en die zullen ondertussen wel grafieken en voorspellingen hebben over hoeveel ze van ieder moeten fabriceren.
Deze reeks locomotieven is trouwens al in veel andere landen uitgebracht, dus daar zullen ze ook het één en ander kunnen afleiden.
- Peter
-
Op de beurs in Houten zag ik veel Del Prado locjes voorbij komen. Ik heb de flying scotsman zelfs voor 10 euro en meer zien liggen. beetje duur, gezien het feit dat het in de winkel een stuk goedkoper was en je er nog wat (oud) papier bij kreeg.
-
gezien het feit dat het in de winkel een stuk goedkoper was en je er nog wat (oud) papier bij kreeg.
Dat zie je ook bij "echte" modellen die niet meer verkrijgbaar zijn: veel vraag + weinig aanbod = hoge prijs. Dat is het hele idee achter het begrip 'verzamelwaarde'. De redenering klopt ook niet: hij is duur omdat hij vroeger minder geld kostte...een fiets kostte vroeger ook minder geld ;D.
-
Ook dat vraag ik me af. Op het moment dat ik voor nog geen 270 euro mijn minitrix TEE RAM nieuw in de winkel kocht, lag ie op beurzen al een tijdje voor 300+ euro. Minitrix had m toen al uit productie, maar hij was nog wel volop in winkels te verkrijgen. Beetje jammer is het wel, zo zet je jezelf als verkoper op een beurs toch buitenspel. Een beetje redelijk denkend mens koopt een trein, denk ik, liever goedkoper in een winkel dan duurder op een beurs :)
-
Aan de andere kant zijn aan beursbezoek ook kosten verbonden voor een standhouder: huur van de stand, transport, personeel dat niet in de winkel kan staan, enzovoorts.
Beurzen zijn vooral erg handig voor de koper. Voor de verkoper zal het eerder onhandig zijn. Misschien dat daardoor een ietwat hogere prijs te verantwoorden is.
- Peter
-
Heeft een winkelier dan niet te maken met personeelskosten en kosten voor het gebouw? De verkopers die ik sprak gaven allemaal aan dat het "hobby" was, dus niet iets waar ze hun brood mee verdienen. Iets wat bij een winkel wel het geval is.
Als het gaat om echte winkeliers op een beurs snap ik nog steeds niet waarom op een beurs de prijs omhoog zou gaan t.o.v. de winkel. Zou je dan als hobbyist niet beter de beurzen kunnen mijden en de winkel gaan bezoeken omdat het daar toch goedkoper is?
-
Intresantere vraag welk model word het deze week?
Groetjes Michiel
-
http://www.ospreyweb.pwp.blueyonder.co.uk/kmr/locomotivesoftheworld/issue026.htm
-
Heeft een winkelier dan niet te maken met personeelskosten en kosten voor het gebouw? De verkopers die ik sprak gaven allemaal aan dat het "hobby" was, dus niet iets waar ze hun brood mee verdienen. Iets wat bij een winkel wel het geval is.
Klopt, maar wat doe je als je je winkel niet wil sluiten als je naar de beurs gaat? Dat zijn namelijk ook weer gederfde inkomsten. Het voordeel van een beurs, voor de winkelier, is dat er potentieel meer klanten zijn. Aan de andere kant is het hit-and-miss, want je moet nog maar afwachten of ze iets kopen, wat jij bij een winkel veel minder hebt. (Waarom zou je naar een winkel gaan als je niets wil kopen?)
Als het gaat om echte winkeliers op een beurs snap ik nog steeds niet waarom op een beurs de prijs omhoog zou gaan t.o.v. de winkel. Zou je dan als hobbyist niet beter de beurzen kunnen mijden en de winkel gaan bezoeken omdat het daar toch goedkoper is?
Dat zei ik al, omdat er veel verkopers bij elkaar zitten. Je bent één keer geld kwijt aan vervoer en toegang, terwijl je veel meer geld (en tijd) kwijt zou zijn als je alle winkels afzonderlijk zou moeten bezoeken.
- Peter
-
Deze week zit de stroomlijn Br01 1088 van de DRG er in, groetjes Michiel
-
Deze week zit de stroomlijn Br01 1088 van de DRG er in, groetjes Michiel
is dat de week na pasen?
-
nee dat is was dus vanaf 5-4-2007 t/m 11-4-2007, groetjes Michiel
-
Morgen dus een rondje Bruna, hopelijk hebben ze m nog ergens....
-
Morgen zal je er wel naar moeten vragen want dan ligt de nieuwe er alweer.
Groetjes Michiel
-
Deze week zit de Duitse Br52 er in dit is een net niks loc, lijkt op veel uitvoeringen maar is het steeds net niet. Ik heb er vandaag 2 gekocht.
groetjes Michiel
-
Nummer 11 (de BR 52, en niet zoals op het skickertje staat B 52 ??? ;D)
Bestaat ook nog steeds in het echt ! ( 52 8183-7 )
Hij is in het bezit van de Duitse VSE in Schwarzenberg .
(http://www.bahnbilder.de/bilder/27579.jpg)
Foto gevonden op http://www.bahnbilder.de (http://www.bahnbilder.de)
-
Jep, alleen het model klopt dus niet met de verschillende uitvoeringen die er in het echt rijden of gereden hebben. Het model komt over al een mix tussen div. Europese uitvoeringen.
Groetjes Michiel
ps;Ik ben al druk de loc aan het verbouwen tot de Br52 8154
-
Inderdaad, de echte is ook nog eens een reko :P en het model een OBBer (de kleur dan..)
-
Die van vorige week is besteld (kan blijkbaar) en deze week weer een duiste loc? Wordt nog een dure week zo...Maandag maar rondvragen....
-
Vandaag lag er tot mijn verbasing( en volgens mij ook dat van het winkel personeel) nog niks bij de bruna. Het spul bleek nog niet gelevert.
Groetjes Michiel
-
Bij de AKO was die er wel. Deze week de GP 20 van de New York Susquehanna & Western Railroad (NYS&W)
http://www.ospreyweb.pwp.blueyonder.co.uk/kmr/locomotivesoftheworld/issue012.htm (http://www.ospreyweb.pwp.blueyonder.co.uk/kmr/locomotivesoftheworld/issue012.htm)
-
Leuk hoor die serie, maar bij nabestellen hoor je niks meer en in geen enkele Bruna/Ako/boekenzaak zijn ze te vinden/bekend..... :( Of kan je ze ook bij Del Prado zelf bestellen?
-
Volgens mij is het (helaas) zaak gewoon direct donderdags de winkels te checken.
Groetjes Michiel
-
Leuk hoor die serie, maar bij nabestellen hoor je niks meer en in geen enkele Bruna/Ako/boekenzaak zijn ze te vinden/bekend..... :( Of kan je ze ook bij Del Prado zelf bestellen?
Via een duur abonnement misschien?
Dat is als je het mij vraagt de opzet van Del Prado en DeAgostini. Het zou mij ook niets verbazen als die onder dezelfde moedermaatschappij zouden vallen.
In mijn ogen veel te duur voor een tijdschrift en een eenvoudig model.
-
Tja het gaat om de modellen want het tijdschrift is nie best, als je bij foto's al gaat zetten dat een loc een goederentrein trekt terwijl het duidelijk een reizigerstrein is dan heb ik toch zo mn twijfels bij eht tijdschrift.
Groetjes Michiel
-
Toch is DeAgostini razend populair. Hier krijgen we nogal veel Italiaanse (en Siciliaanse) TV en iedere maand of paar maanden hebben ze wel weer een nieuwe serie, bijvoorbeeld voertuigen van de Carabinieri. Het verschil met de treintjes van Del Prado is dat het een internationale serie is die beurtelings in verschillende landen wordt uitgebracht.
- Peter
-
Waarom zou ik een dure abo nemen als ik slechts in enkele modellen geïntresseerd ben om ze te gebruiken als statisch model? En helaas kan ik ook niet op donderdag een winkel induiken i.v.m. mijn werk :( Zal dus wel via ebay bestellen worden.
-
Waarom? Omdat veel mensen graag de serie compleet hebben. "Ach, ik heb ze nu bijna allemaal, die paar kunnen er dan ook wel bij."
Uiteraard klopt jouw redenering helemaal, maar als iedereen zo (na)dacht, was DeAgostini al lang op de fles. :)
- Peter
-
Voor de prijs van een volledige serie kan je bijna alle locs die wil hebben in de winkel kopen. Zien ze er nog mooier uit en rijden ze ook nog :) Maar als je het wil sparen (waar laat je in hemelsnaam zoveel treinen?) is een abo inderdaad handig.
-
Ik begin serieus het gevoel te krijgen dat deze serie hier in NL niks gaat worden. Eerst zag je ze overal, nu hoorde ik vandaag dat de bruna op station Arnhem ze ook al niet meer krijgt. Dat was de laatste bruna die ik wist die ze nog kreeg.
groetjes Michiel
-
De beide Bruna´s op Utrecht CS schijnen ze al helemaal nooit te hebben gehad...Waar liggen die dinge nog wel in het schap?
-
Waar ze nu nog liggen weet ik nie percies, maar weet nog 1 adresje in Ah maar die geef ik niet prijs omdat die maar er iedere keer 1 krijgt :-|. Ik heb er in een aantla gevallen al 2 nodig, dus ja maak het reken sommetje maar :-|
Groetjes Michiel
-
En daar liggen ze vanaf volgende week ook niet meer :P
Zo werken die uitgeverijen nu eenmaal
-
Tja dan nie dan bouw ik de gewenste modellen wel zelf voor de helft van de prijs 8)
Groetjes Michiel
-
@Rene wat je zei is gebeurd, die man heeft nu ook niks meer, dus tijd voor plan ZB.
groetjes Michiel
-
Je had het zelf ook wel kunnen bedenken zo gaat dat met al die serieus met boten robots enz.
-
Vandaag zag ik in de winkel http://www.ospreyweb.pwp.blueyonder.co.uk/kmr/locomotivesoftheworld/issue009.htm (http://www.ospreyweb.pwp.blueyonder.co.uk/kmr/locomotivesoftheworld/issue009.htm)
American Standard 'The General' Western & Atlantic Railroad (W&ARR)
-
Zouden ze terug zakken naar een schema van eens in de 2 a 3 weken?
Groetjes Michiel
-
Kan zijn dat ik de vorige gemist heb ???
Of heb jij deze ook in de winkel zien liggen ?
-
Deze nog niet gezien maar vorige week was er nergens wat te vinden zoals je hier boven kan lezen.
Groetjes Michiel
-
Vandaag lag de DB br 218/215 in de winkels (dus toch weer elke week ??? )
-
Oke dan morgen toch ff snel op jacht, dat is 1 v/d 4 die ik hebben wil.
Groetjes Michiel
[Edit;] uit eindelijk toch niet op jacht geweest want dat vond m'n bankrekening niet zo leuk :-|.
-
Eidelijk deel 10 (de gestroomlijnde DRG 01.10) binnen. Trein staat nu gewoon op de baan, maakt geen kortsluiting en hoeft dus niet op een geïsoleerd deel te staan. Ziet er wel leuk uit, zeker voor die prijs :) Tender is los te halen en kan dan meegesleept worden ;D
-
Vandaag lag de DB br 218/215 in de winkels (dus toch weer elke week ??? )
Het is vandaag 25mei, 2 weken later. Is er niks meer uit gekomen?
Kan iemand mij een berichtje sturen als de Adler uit gebracht is? BVD!
-
het blijft angstvallig stil hier.
-
Volgens mij worden ze nergens meer los verkocht.
-
Tja ik ga er niet meer naar zoeken, ik heb al andere dingen op verzamelgebied waar ik mee bezig ben. Of het nog geleverd word, geen idee maar heeeeeeeeeeeel beperkt in iedergeval.
Groetjes Michiel
-
Hoi
Ohh, nou. Bij de AKO op station Hilversum verkopen ze de serie voor zover ik weet nog steeds. Ik heb vorige week donderdag nog een GE 6/6 van de RhB gekocht.
Robert
-
Ik heb er ondertussen 17 en hier in de bruna heb ik ze nog gewoon zien liggen.
Zitten wel een paar leuke tussen weer.
John
-
Iemand enig idee wanneer de Adler uit komt? Je kan ze trouwens bij Bruna nabestellen. De eerste keer duurde dat 2 weken, de tweede keer 2 dagen.
-
Vandaag zomaar een deel gescoord, nr 25
Zat op mijn lijstje van exemplaren die ik wilde kopen
(http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/IMG_5451.jpg)
Is de NS 1100 al uitgebracht ?
-
Marc, het zijn 70 delen. Per week komt er een uit. Dus de hele serie duurt ongeveer 1,5 jaar.
In totaal zijn het 100 modellen, waarom wij er in Nederland maar 70 krijgen is mij
ook een raadsel.
Hier de volledige lijst.
http://www.ospreyweb.pwp.blueyonder.co.uk/kmr/lotw/lotw-000.htm (http://www.ospreyweb.pwp.blueyonder.co.uk/kmr/lotw/lotw-000.htm)
volgorde is wel anders dan hier in Nederland.
-
Nu bij sommige Kiosken:
http://www.ospreyweb.pwp.blueyonder.co.uk/kmr/lotw/issue011.htm (http://www.ospreyweb.pwp.blueyonder.co.uk/kmr/lotw/issue011.htm)
Weet iemand of de NS 1100 al uitgebracht is ??
-
Ik heb net een loc uit deze serie op MP gezet de"Pacific Chapelon Nord"
Groet Jaap
Dom dom :( verwijderd van MP, ik ga hem gebruiken om te leren weatheren :)
-
Nieuwste editie:
(http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/IMG_5575.jpg)
De Br 103 van de Deutschbahn in TEE Livrei
Is de NS 1100 al uitgebracht ?
-
Hallo, van de 1e 30 uitgaven heb ik door diverse oorzaken twee nummers gemist, nl 20 en 29.
Is er iemand die een volledige lijst heeft welke loks er al in Nederland zijn uitgebracht ?
Groet,
Jan
-
Als je terug leest in dit topic, dan kom je deze link tegen:
http://s150.photobucket.com/albums/s89/groeneveld2007/?mediafilter=all (http://s150.photobucket.com/albums/s89/groeneveld2007/?mediafilter=all)
Hier staat de hele serie op.
Nummer 29 is de LNER Class A4 'Mallard' uit het verenigd koninkrijk
Groet Dennis
-
voor bob zal ik maar weer vragen:
Is de NS 1100 al uitgebracht ?
-
Als je in de link van één bericht eerder kijkt kan je zien dat hij nog niet is uitgegeven
-
Ik heb het gezien :)
-
Die VL-80 (uit nr 25) klopt voor geen ... trouwens(2 pantografen?). Bovendien is het een 2 sectie lok en kan niet als een sectie worden gebruikt.
-
Klopt het dat de Adler in week 36 is uit gekomen? En welke loc is dit>
(http://i150.photobucket.com/albums/s89/groeneveld2007/week40.jpg)
Zit, volgens eerder genoemde link, bij week 40.
-
Dat is de NMBS-stoomloc 12-004, google maar effe.
http://www.nicospilt.com/Belgie_stoom.htm
-
De Adler is inderdaad al uit. Met een dubbele tender ???
Je kunt de NMBS-stoomloc 12.004 rijdend zien op dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=1UuHDc-0EFI (http://www.youtube.com/watch?v=1UuHDc-0EFI) tijdens de stoomparade van NS 150 in 1989
(http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/nmbs.jpg)
-
Is het week 36 of nummer 36? Dubbele tender? Grappig, maar die kan er snel af :)
Is wel een mooie stoomloc, heb alleen verder niks met Belgisch materiaal...
-
Nou Bob,
Goed nieuws als het goed is komt volgende week de NS 1100 uit.
Ik zal binnenkort proberen een foto te plaatsen.
Gr Dennis
-
Dit is de 1113.
(http://i194.photobucket.com/albums/z7/john1962tje/Treinen%20over%20de%20hele%20wereld/P221207_1914.jpg)
(http://i194.photobucket.com/albums/z7/john1962tje/Treinen%20over%20de%20hele%20wereld/P231207_1053.jpg)
Is alleen vreemd dat er 1 rijtuig in de serie zit, ga daar nog even over bellen.
-
Is de Adler nu week 36 of nummer 36?
Die 1113 ziet er beter uit dan de 1127 van Minitrix...
-
Het is nummer 36
Gr Dennis