BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Modeltreinproblemen en -vragen => Topic gestart door: Dick van Aggelen op 26 November 2010, 21:32:43
-
Ik wacht nu al twee jaar op een kap van een Roco tender van de Baureihe 044. Had een ongelukje gehad met een tube goedkope secondelijm.
Tevens brandde een motor door van een Baureihe 81 van Fleischmann.
Ik heb deze onderdelen via MCH te Hilversum besteld en het wil maar niet komen.
Heb Roco een jaar geleden al een keer gemaild: "Geen probleem, is standaard onderdeel".Maar er komt dus gewoon niets binnen vanuit Oostenrijk of Duitsland. :(
Heb in 1971 ook al een keer 3 jaar moeten wachten op een Fleischmann 1390 blok.
Toen Reyne nog importeur was had die onderdelen binnen enkele dagen in huis.
Wie weet er een oplossing ?
-
Misschien kan je het proberen via www.hobbyparts.nl
ik heb daar enige tijd geleden onderdelen voor een Fleischmann Sprinter besteld en zonder problemen ontvangen.
-
Wel raar zeg, ik heb een aantal weken geleden een zakje met onderdelen besteld (konijnenhokken o.a.) voor de nieuwe 1600/1800 van Roco. Deze onderdelen had ik binnen een week of 2 ontvangen. ???
Gr. Rick
-
Ja, een week of twee is ook mijn ervaring voor onderdelen die regulier aanwezig zijn in Oostenrijk.
-
Andere winkelier zoeken?
-
Wel raar zeg, ik heb een aantal weken geleden een zakje met onderdelen besteld (konijnenhokken o.a.) voor de nieuwe 1600/1800 van Roco. Deze onderdelen had ik binnen een week of 2 ontvangen. ???
Gr. Rick
Die wilde ik ook nog bestellen, heb je misschien een nummer voor me, alvast bedankt.
-
Dat heb ik voor je ;D
Roco artikelnummer 97653, dit is een zakje met 2 konijnenhokken, isolatoren en nog wat onderdelen. Ik heb niet gekeken wat er precies in zat omdat ik alleen de konijnenhokken nodig had.
Gr. Rick
-
Top (y), ga ik meteen morgen bestellen, bedankt ;)
-
Twee jaar is wel erg lang.
Ik bestel regelmatig Roco-onderdelen. Tot nu toe had ik het allemaal binnen enkele weken in huis. Kijk hier (http://www.etsemmen.nl/) maar eens.
Groet,
Basilicum
-
Top (y), ga ik meteen morgen bestellen, bedankt ;)
Graag gedaan. ;)
-
hoi,
pas nog voor de roco 1800 een "kasten box" (onderdeel voor op het dak) besteld.
binnen 2 weken binnen
via winkel in vlaardingen
dennis
-
... Ik heb deze onderdelen via MCH te Hilversum besteld en het wil maar niet komen...
Ik heb een aantal keer geprobeerd via MCH onderdelen voor Roco te bestellen, nog in het Reyne tijdperk. Geen resultaat. Na meer dan een jaar via een andere winkelier lukte het wel binnen enkele weken.
Ik heb dit MCH nooit verteld, daar staat inmiddels 6 jaar later mijn bestelling nog open ...
-
Roco gewoon via APC-adams bestellen.
Office@APC-Adams.de
http://www.apc-miniaturmodell.de/
Meestal heb je het dan een paar dagen later al thuis.
bart
-
Ik heb een aantal keer geprobeerd via MCH onderdelen voor Roco te bestellen, nog in het Reyne tijdperk. Geen resultaat. Na meer dan een jaar via een andere winkelier lukte het wel binnen enkele weken.
Ik heb dit MCH nooit verteld, daar staat inmiddels 6 jaar later mijn bestelling nog open ...
^
Zes jaar ? ;D
Zal idd een via een andere winkelier proberen.
Maar we missen wel een echte impoteur.
Dit mailtje kreeg ik als antwoord:
----- Original Message -----
From: roco@roco.cc
To: Dick
Sent: Tuesday, April 27, 2010 5:41 PM
Subject: Antwort: Tendergehause Roco a
Sehr geehrter Herr van Aggelen,
als erstes möchten wir Ihnen für Ihr Interesse an unseren Produkten danken.
Es tut uns sehr leid zu hören, dass Sie Ihr benötigtes Ersatzteil noch nicht erhalten haben. Ersatzteile werden bei Verfügbarkeit innerhalb einer Woche und Regulärartikel, wie z.B. Gleise, Loks etc. binnen 10 Werktagen nach Bestelleingang von uns an den Fachhändler versandt.
Leider können wir nicht nachvollziehen, warum Sie die bestellte Ware noch nicht bekommen haben, da das Tendergehäuse mit der Ersatzteilnummer 126864 sowie auch der Zurüstbeutel mit der Ersatzteilnummer 108903 bei uns lagernd sind.
Bitte wenden Sie sich diesbezüglich nochmals an Ihren Fachhändler.
Gerne weisen wir Sie auf unsere Homepage www.roco.cc hin, wo Sie sich über unsere Produkte und deren Verfügbarkeit informieren bzw. wo Sie auch eine Liste mit empfohlenen Fachhändlern in Ihrer Umgebung finden können.
Wir hoffen, Ihnen mit unserer Antwort etwas weitergeholfen zu haben und wünschen Ihnen weiterhin viel Vergnügen mit Ihrem Hobby, der Modelleisenbahn.
Mit freundlichen Grüßen
Modelleisenbahn GmbH
Ihr Service Team www.roco.cc
----------------------------------------------------
Modelleisenbahn München GmbH
Triebstr. 14
80993 München
Deutschland
AG München . Handelsregister München B159908 . Firmensitz München
Geschäftsführer L. Heher, F. Hinterberger
-
Ook bij mij geen probleem. 14 dagen geleden drie zakjes met onder delen bij Het oude station in Papendrecht besteld. Liggen nu al op mij te wachten! :D
Marius.
-
Ik heb een aantal keer geprobeerd via MCH onderdelen voor Roco te bestellen, nog in het Reyne tijdperk. Geen resultaat. Na meer dan een jaar via een andere winkelier lukte het wel binnen enkele weken.
Ik heb dit MCH nooit verteld, daar staat inmiddels 6 jaar later mijn bestelling nog open ...
Bestellingen uit het latere Reyne tijdperk ? Niet wachten tot je een ons wegt, maar tot een miligram.
En dan MCH niks vertellen ?
Flauw hoor.
Ik snap best wel dat winkeliers de pest krijgen in sommige "klanten".
Maarten.
-
En na zes jaar nog niks leveren vind jij normaal Maarten? Die bestelling is bij MCH gewoon in de administratieve vortex verdwenen. Het was wel netjes geweest als Dirk had gemeld dat hij het onderdeel al heeft, maar hoogstwaarschijnlijk hadden ze bij MCH dan geen flauw idee gehad waar het over ging. Zes jaar geleden verliep de onderdelenservice via Reyne nog perfect.
Mijn ervaring is dat onbegrijpelijke vertragingen bij de levering van onderdelen vrijwel altijd hebben te maken met de winkelier en zelden met de fabrikant/vertegenwoordiger. Let wel, onbegrijpelijk, dus niet als het onderdeel er gewoon niet (meer) is. Dan nog geven fabrikanten dat meestal netjes aan de tussenhandel door en moet je als klant maar afwachten of de winkelier de moeite neemt die boodschap even door te vertellen. Ze zijn er wel, winkeliers die dat goed doen.
-
Bijster veel ervaring met onderdelen bestellen heb ik niet, maar die keren dat ik welgeteld 1 tandwieltje voor een Fleischmann motor moest hebben, en een Roco-as met aandrijftandwieltje, lag het steeds binnen anderhalve week klaar (dat fleischmann tandwieltje zelfs binnen 3 dagen, maar dat was puur geluk denk ik)
-
De problemen die hier geschets worden ken ik niet!
Doorgaans zijn de onderdelen binnen enkele weken binnen,het scheelt wel als je op het juiste moment komt![indien er een order uit gaat richting importeur].
Want voor 2 buffertjes zijn de handelings kosten hoger dan die van het onderdeel!
Voor als nog geen problemen,zeker geen jaren!!
Groet Wim
-
Of je hebt gewoon pech, heb ik ook gehad bij Roco, die weigerden een onderdeel van een nieuw uitgekomen loc te leveren, ik heb toen een kleurvariant met een ander nummer moeten bestellen en deze geverfd.
Stephan.
-
Misschien wat on-topic maar, Ik ben al blij als ik antwoord krijg op een mailtje naar mijn "winkelier"..........
Wacht al de hele week, nog geen antwoord !
-
Daar heeft Alexander Graham Bell +/- 130 jaar geleden al een oplossing voor bedacht. De telefoon (y)
Gr.
Eric
-
En dan MCH niks vertellen ?
Maarten, zodra hij de bestelling binnen heeft kan hij mij bellen. Hij heeft mijn telefoonnummer samen met de bestelling genoteerd. Ik zal het dan keurig netjes afnemen.
Overigens heb ik hem er ettelijke malen naar gevraagd, voor ik naar de concurrent ging.
Echter, ik voel mij door dit bedrijf waar ik voor een bedrag met vier cijfers voor de komma spullen gekocht heb enigzins ********. Jouw medelijden met MCH vind ik volledig onterecht.
-
nou sorry hoor,
maar MCH is langzamerhand m'n stamkroeg, en ik heb pas nog iets besteld van roco.
en ik had het binnen twee weken!
en het is bij mij altijd goed gegaan.
dus lijkt mij dat het niet aan MCH ligt. en anders moet je gewoon vragen hoe het met je
bestelling zit. vergeten is menselijk, het kan best zijn dat jan een bestelling per ongeluk
niet heeft doorgegeven. dan vraag je het gewoon, en komt het alsnog goed.
gr,
mathyn
-
Ik hen MCH tenminste al 10 keer gevraagd hoe het met de bestelling zit, hij zegt dat het resp. aan Roco en Fleischmann ligt.
Ik beschuldig niemand, ik stel alleen vast dat het bestellen van onderdelen een ramp is. Waar ik naar toe wil is dat er een onderdelencentrum komt van zowel Fleischmann als Roco, waar je direct en zonder tussenkomst van een derde je onderdelen kunt bestellen.
Kreeg wel een zakje met onderdelen van een Liliput BR 18, een loc die ik inmiddels al 5 jaar geleden verkocht had.
-
en anders moet je gewoon vragen hoe het met je
bestelling zit. vergeten is menselijk, het kan best zijn dat jan een bestelling per ongeluk
niet heeft doorgegeven. dan vraag je het gewoon, en komt het alsnog goed.
Denk je?
Overigens heb ik hem er ettelijke malen naar gevraagd, voor ik naar de concurrent ging.
-----------------------------
Kreeg wel een zakje met onderdelen van een Liliput BR 18, een loc die ik inmiddels al 5 jaar geleden verkocht had.
Hm, er is dus nog kans dat ik krijg wat ik zes jaar geleden besteld heb... ;)
-
Echter, ik voel mij door dit bedrijf waar ik voor een bedrag met vier cijfers voor de komma spullen gekocht heb enigzins ********. Jouw medelijden met MCH vind ik volledig onterecht.
daar doelde ik meer op...
een onderdelen centrum is inderdaad een goed idee.
en misschien ligt het ook echt aan F&R.
gr,
mathyn
-
Sorry Mathyn, maar als de ene winkelier na zes jaar een bestelling nog niet heeft geleverd, waar een andere het binnen enkele weken kon, wat denk je dan?
-
En na zes jaar nog niks leveren vind jij normaal Maarten?
Ja, volstrekt normaal.
Wanneer er in de keten tussen klant (bestelling bij winkelier) en de fabrikant (leverancier van het onderdeel ???? of bij de leverancier van dit onderdeel vanwege uitbesteed werk ???) en de weg terug ook maar iets mis gaat, laten we even zeggen binnen twee weken na bestelling door de klant, dan kan dat na 6 jaar dus nog steeds mis gegaan zijn, nl. niets gebeurd zijn. Of herhaaldelijk actie op ondernomen zijn, maar alsnog niets gebeurd zijn.
Dan vind ik het dus ronduit ******** om daar na 6 jaar nog over te mopperen, terwijl maatregelen allang genomen zijn.
Ronduit flauw dus.
Ik wil hier niemand in verdediging nemen, ik heb geen enkel "medelijden" , waarvan ik door een ander beticht wordt, en ik vind ook dat zaken netjes afgehandeld moeten worden. Ik ben zelfs van mening, uit eigen ervaring, dat het bestellen van onderdelen of zelfs complete modellen, soms al direct op weerstand stuit van de winkelier of niet uitgevoerd wordt.
Maar daar ga ik niet na 6 jaar en public over lopen ******* (heeft iets met de tegenpool "kwijlen" te maken).
Om even iets soortgelijks te vertellen: afgelopen dinsdag, dus na de beurs in Keulen, krijg ik van merk x 2 klachten te horen over "mijn handelen". Een van een consument die van mij geen antwoord (mail) gehad zou hebben en de tweede van een klant die via een winkel spullen van dit merk wilde kopen en geen sjoege kreeg.
Beide "klanten" hoop ik over 6 jaar nog te horen op Beneluxspoor, want er is niks goedkoper dan volstrekt anoniem (een van de twee weigerde zelfs op de vraag daarnaar zijn naam te geven) mensen tegen elkaar uit te spelen en bedrijven tegen elkaar op te zetten.
Ik neem aan dat ze hun naam dan nog steeds niet prijsgeven. Bah.
Maarten.
-
Ja, volstrekt normaal.
Wanneer er in de keten tussen klant (bestelling bij winkelier) en de fabrikant (leverancier van het onderdeel ???? of bij de leverancier van dit onderdeel vanwege uitbesteed werk ???) en de weg terug ook maar iets mis gaat, laten we even zeggen binnen twee weken na bestelling door de klant, dan kan dat na 6 jaar dus nog steeds mis gegaan zijn, nl. niets gebeurd zijn. Of herhaaldelijk actie op ondernomen zijn, maar alsnog niets gebeurd zijn.
Zo gebeurt het regelmatig, maar daarmee zou het nog niet normaal moeten zijn.
Nogmaals het gaat mij niet om onderdelen die er gewoon niet (meer) zijn, maar om onderdelen die via een andere handelaar wel binnen korte tijd leverbaar blijken te zijn. Het kan overal administratief mis gaan, maar naar mijn ervaring gaat het bij de ene winkelier aanzienlijk vaker mis dan bij de andere winkelier.
En ook als een onderdeel niet meer leverbaar is, zijn er grote verschillen. Ik heb meerdere malen meegemaakt dat ik netjes kreeg te horen als een onderdeel voorlopig niet leverbaar zou zijn, soms zelfs per post met een kaartje of een brief. Het kan zijn dat de betreffende winkeliers/servicecentres dat op eigen gezag deden, maar ik kreeg het bericht wel. Dat vind ik nou normaal.
-
In dit soort gevallen heb ik altijd een zeer simplistische kijk op de zaak. Als een winkelier na maanden of jaren wachten nog steeds niet heeft geleverd, en een andere winkelier levert binnen enkele weken, dan heeft die eerste winkelier niet genoeg zijn best gedaan.
Jaren geleden heb ik bij een winkel hier in de stad eens een Roco motortje besteld. Elke maand ging ik even informeren hoe het er mee stond. Elke keer was het verhaal: is uitverkocht, in heel Europa niet meer aan te komen. Beetje vreemd, aangezien nieuwe locs nog steeds met datzelfde type motor werden geleverd.
Kom ik een keer in Neurenberg langs een treinenwinkel en denk: het is het proberen waard. Stap daar binnen en vraag: heeft u Roco motortje zus en zo? Vraagt die man: hoeveel wil je er hebben? Trekt een la open waar ongeveer 100 van die dingen netjes in het gelid liggen.
De oorspronkelijke bestelling heb ik ook nooit afgezegd. Was ook niet nodig, want 5 jaar later bestond die winkel niet meer.
-
De oorspronkelijke bestelling heb ik ook nooit afgezegd. Was ook niet nodig, want 5 jaar later bestond die winkel niet meer.
Prima Klaas, want na 6 jaar loop je er in ieder geval niet meer over te zeveren. (en die winkel trouwens ook niet). ;)
Maarten
-
Maarten, ik krijg de indruk dat je vindt dat ik hierover zever. Dat mag je vinden. Maar heb je dan het draadje wel goed gelezen?
Dick vertelt van een probleem dat hij heeft met een bestelling bij MCH. Als reactie vertel ik hem van mijn ervaringen bij MCH op dit vlak.
Omdat het zes jaar geleden is had ik van jou dus geen antwoord mogen geven aan Dick? Jammer voor jou.
Jammer voor mij dat ik dit moest meemaken, want voor het overige vond ik het een heel prettige zaak. Maar als iemand anders mij wel vlot aan onderdelen kan helpen, vind ik het erg flauw die dan alleen voor de kleine rotdingetjes te gebruiken en een ander voor de makkelijke dingen. Dus werd de winkelier die mij wel snel aan onderdelen kon helpen mijn nieuwe leverancier, voor alle modelspoorgerelateerde spullen inclusief de onderdeeltjes.
Jij mag dat flauw en gezever vinden. Wat mij betreft zegt dat iets over de manier waarop jij naar het winkelier zijn kijkt, en dat is jouw goed recht. Net zo goed als het mijn goed recht is het handelen van sommige winkeliers onbegrijpelijk te vinden en er aanleiding tot overstap naar een ander in te zien.
-
" 2 jaar geleden
" in 1971
" 6 jaar geleden
Dat noem ik oude koeien uit de sloot halen. En dat vind ik gezever.
Voor de rest heb je alle recht om te vinden en te doen, zoals naar een andere winkelier gaan. Hoef je hier van mij niet meer te melden. Vind ik.
Maarten.
-
1971? Waar haal je dat vandaan? ::) ::)
Overigens: ik had hier na mijn eerste post niets meer gemeld, als je niet zelf begonnen was.
En voor de rest: :-X
-
1971 komt uit het startbericht van Dick. Dat is dus een oude koe, en zou je als gezever kunnen beschouwen als.....
...als het nu allemaal veel beter zou zijn.
Maar die gevalletjes '2 jaar geleden' en '6 jaar geleden' zijn zaken die nog steeds niet afgewikkeld zijn. Dus geen oude koeien.
De geschetste voorbeelden laten zien dat er nog steeds winkeliers zijn die een klant niet serieus nemen als het om zoiets 'onbenulligs' als reserveonderdelen gaat.
-
Het is sowieso een vraag of je op grond van de wet geen recht hebt op het kunnen kopen van reserveonderdelen. Mooie vraag voor de Consumentenautoriteit. En met de fabrikant heb je niets te maken, de winkelier die je het treintje heeft verkocht is je contractpartij en zal er voor moeten zorgen.
Ik begrijp best dat het verkopen van een M* insidermodel lucratiever is dan het verkopen van een koppelingetje, maar wil je overleven als winkelier, zul je vooral veel moeten doen aan service, anders gaan je klanten kopen bij de internetaanbieders.
Maarten, verkopen is dienstverlening. En een kort lontje helpt zelden om de omzet te laten stijgen. Als kopers kritiek hebben op winkeliers noem je het gezever, maar als jij kritiek hebt op potentiële klanten, dan is dat gerechtvaardigd. Is dat niet een beetje onevenwichtig?
Piet
-
Als is dit een oud draadje.
Ik heb op 3 december 2011 dak onderdelen van een Roco 185.2 besteld om mijn piko expert lok op te pimpen !
Maar nog steeds niet binnen.
Ik heb deze bestelling geplaatst bij jawel MCH !
Ik ben al jaren vaste klant, maar dit gaat me toch ver tot boven het hoofd zitten ;)
Vorig jaar ook al 8 maanden gewacht op fleischmann hützen van een 218.
Weet er hier iemand een winkel die snel levert waar ik mijn bestelling zou kunnen plaatsen ?
Alvast reuze bedankt !
Met vriendelijke groet,
Salvador
-
http://www.etsemmen.nl/
Maar misschien is het niet op voorraad bij Roco? Heb je contact gehad met MCH?
Gr, Ben.
-
Dankuwel !
Zeker heb ik contact gehad met MCH , hij zegt dat het niet leverbaar is bij de importeur ;)
Maar er worden toch echt een paar 185 loks gemaakt bij Roco op dit moment, die ook leverbaar zijn.
Ik ga proberen de onderdelen bij jouw genoemde winkel te bestellen ;)
Bedankt !
Met vriendelijke groet,
Salvador
-
Hi All,
Ik heb mijn vaste leverancier Het Winkeltje in Dordrecht. Ik heb eigenlijk nooit probelem bij bestellingen van Roco, Rivarossi, Fleischmann of wat dan ook. Meestal met een week of twee binnen.
-
Dankuwel !
Zeker heb ik contact gehad met MCH , hij zegt dat het niet leverbaar is bij de importeur ;)
Dat snap ik, want er is helemaal geen importeur van Roco. ???
Roco heeft soms wel een vreemde onderdelennummering. Ik had een wielstel van de Husa 1609 besteld en die kwam maar niet. Op de website staat/stond inderdaad dat er van de HUSA 1609 geen onderdelen leverbaar zijn. Maar ja, die wielstellen zijn bij al die nieuwe 1600-achtigen gelijk, dus toen maar een wielstel van de 1601 besteld. Dat op zich identieke onderdeel had inderdaad een ander bestelnummer dan bij de 1609 en was binnen de gebruilkelijke twee weken in huis.
Kijk even op de site of de onderdelen van dit specifieke model als leverbaar vermeld staan.
-
Ik bestel ook wel eens losse onderdelen, bij MCH. Nog nooit problemen gehad!
Ik denk dus dat het (helaas) aan jouw te bestellen artikel ligt..
Gr,
Mathyn
-
Hoi Mathyn,
Het ligt zeker niet aan mijn bestelling,
heb gister nog iets nagekeken en het blijkt dat ik al 5 maanden wacht op een paar Viessmann rijdraden , terwijl deze bij een dergelijke webshop binnen 2 a 3 werkdagen te leveren is.
Ik ga dinsdag informeren of mijn onderdelen al binnen zijn , anders weet ik genoeg ;)
Met vriendelijke groet,
Salvador
-
Pas geleden een LZB Antenne set voor een Roco Taurus besteld via mijn winkelier.
Dat is een klein plastic onderdeeltje van het draaistel, op 7-5 besteld en was op 23-5 binnen.
Dit is absoluut geen gangbaar onderdeelzakje, maar toch geen echt lange levertijd bij Roco.
Groet Peter,
-
Goed, je maakt mij nu wel nieuwsgierig. Overigens, als het echt niet lukt, MTE heeft ook steeds meer reserve onderdelen in hun webshop. Wie weet dat het daar lukt.
Gr,
Mathyn
-
Genoemd onderdeel heb ik inderdaad langs die weg besteld bij MTE.
Groet Peter,
-
Wauw ! echt geweldig !
Heb gelijk onderdelen besteld bij MTE,
Wat een super website !
Dank jullie wel ;)
Met vriendelijke groet,
Salvador
-
anw in medemblik eens bellen
bestelliingen binne 2 weken in huis
soms iets langer ivm verzamelen om porto te sparen
-
Ik bestel de onderdelen bij mijn vaste treinenzaak in duitsland en normaal levering binnen 14 dagen.
Nederland bestellen ligt eraan wat voor onderdeel niet geweldig.
Laaste bestelde onderdeeel waren de flensjes/ramen voor 22/2300 serie binnen week geleverd,niet verwacht i.v.m zomervakantie roco
groet dennie
-
heb 3jaar geleden roco onderdelen besteld in gouda.
bijna 2jaar geleden het zelfde in woerden.
begin dit jaar in vlaardingen
nog steeds geen resultaat.
-
@Opa: Als het iedere keer zo lang duurt, neem je dan wel eens contact op met de winkelier? Ik heb de ervaring dat het niet lang hoeft te duren. Soms geeft de winkelier aan dat hij pas laat komen als er zending zijn richting op komt.
Groeten Ronald.
-
Ik bestel af en toe ook wel wat kleine onderdelen voor m'n Roco locs...
Ik krijg dan altijd netjes een mail, dat de onderdelen met een lopende order (van meerdere bestellingen bij die persoon) mee zullen komen. Meestal is dat om verzendkosten te besparen.
Normaliter krijg ik de onderdelen binnen een week of 2/maandje...
Er is een tijdje gedoe geweest bij Fleischmann, met het omnummeren van de onderdelen.
Ooit voor m'n draaischijf een nieuwe aandrijving besteld bij m'n vaste treinleverancier.
Na 3 keer bellen: nee, niet meer leverbaar, want het onderdeelnummer was er zogezegd niet meer... :-\
Dus, schijf daar laten ombouwen met Faulhabermotor er in... Net een dag voordat ik de schijf op kwam halen, kwam de koerier, met een pakketje bij de treinenwinkel... MET de complete aandrijving! Dus, niet altijd vlekkeloos...
Groet,
Ronald
-
ik heb 1 keer onderdelen besteld bij mijn dealer en toen was het binnen 2 weken er (y)
-
heb 3jaar geleden roco onderdelen besteld in gouda.
bijna 2jaar geleden het zelfde in woerden.
begin dit jaar in vlaardingen
nog steeds geen resultaat.
En om welke onderdelen gaat dat dan? Wat er niet meer is, kan niet meer worden geleverd.
-
Ik bestel altijd bij Hobbyparts. Ik zag dat dit al geadviseerd was. Het kan zijn dat onderdelen niet komen omdat ze niet op voorraad zijn. Enkele onderdelen zoals dubbelgeisoleerde motorschilden van Fleischmann worden inderdaad slecht geleverd omdat Fleischmann ze tijdelijk niet meer maakt.
Andre
-
@Opa: Als het iedere keer zo lang duurt, neem je dan wel eens contact op met de winkelier? Ik heb de ervaring dat het niet lang hoeft te duren. Soms geeft de winkelier aan dat hij pas laat komen als er zending zijn richting op komt.
Groeten Ronald.
Lijkt me een goed plan......
-
Zodra Roco met de laatste serie Plan D uitkwam heb ik een setje van 4 gekocht (dus veel te duur, maar dat is een ander verhaal). Dat is dus twee, drie jaar geleden denk ik? Bij thuiskomst bleek een balgje afgebroken. Uiteraard direct bij de dealer gemeld. Hij heeft het naar eigen zeggen bij Roco in bestelling gezet. Ik help het nog regelmatig herinneren, maar veel schot zit er nog niet in. Het verhaal is telkens dat Roco of de importeur ze niet op voorraad heeft. Dat lijkt me op zich vreemd. Na zo'n hele serie zullen er toch wel een stelletje extra geproduceerd worden? Ik krijg de vinger er maar niet achter. Behalve ik heeft er natuurlijk ook niemand belang bij, want ik heb al betaald en het is slechts garantie...
-
Importeur?
Je dealer had natuurlijk gewoon het rijtuig moeten ruilen. Gek genoeg heb ik ergens vorig jaar een dozijn van die balgjes besteld - inderdaad voor een geheel ander project - en ook keurig gekregen. Dus of ze waren gelijk op of je dealer doet toch niet zo zijn best.
Als je je adres pm't, stuur ik er wel eentje op.
-
En om welke onderdelen gaat dat dan? Wat er niet meer is, kan niet meer worden geleverd.
[/
quote] roco nr. 123986 vlaardingen heeft ze in de onderdelenlijst staan.woerden vertelde destijds dat er binnen 2 weken geproduceerd zou worden. erwin emmen heeft ze ook niet. hoewel hun onderdelenarsenaal zeer groot is.
met spoorse groet, opa
-
Nee, MaTrix is lekker snel...., wacht ook al ruim anderhalf jaar op delen voor m`n NS IC-IV.
De enige die lekker snel uitlevert is Scaletrading, veelal spullen binnen 3 werkdagen in huis!!
Daar kan de rest een voorbeeld aan nemen!
Heer W. Wolters, Toppie (y)
-
Importeur?
OK, toch geen importeur meer dus. Ik wist het niet zeker.
Je dealer had natuurlijk gewoon het rijtuig moeten ruilen. Gek genoeg heb ik ergens vorig jaar een dozijn van die balgjes besteld - inderdaad voor een geheel ander project - en ook keurig gekregen. Dus of ze waren gelijk op of je dealer doet toch niet zo zijn best.
Als je je adres pm't, stuur ik er wel eentje op.
Aan het eind van het stammetje zit een ingevouwen balg. Ik heb er dus niet direct eentje nodig. Dankjewel voor het aanbod, dat waardeer ik bijzonder. Voor mij is het gewoon een principekwestie: ik heb voor een goed exemplaar betaald en vind dat ik 'm dus nog moet krijgen. Dat mijn dealer direct had moeten ruilen ben ik met je eens. Hij koos er echter voor een balg in bestelling te zetten. Dat leek me op dat moment een goede oplossing. Nu wordt het echter een langdurige kwestie, dus misschien tijd voor een andere tactiek. Ik weet nu dat ze wel degelijk verkrijgbaar zijn (waren) en kan 'm dat voorleggen. Het is immers een duidelijke aanwijzing dat hij niet erg hard voor me loopt. Het is niet zo dat die Plan D's mijn eerste en enige aankoop bij hem waren, bepaald niet zelfs, misschien eens fijntjes op wijzen.