BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Mediatheek => Topic gestart door: PieterW op 05 October 2010, 19:32:36
-
Staat op de site van railmagazine: :-[
In de week van 4 oktober staat de verschijning van Rail Magazine 278 gepland. Eind vorige week echter heeft drukkerij Thieme Rotatie in Zwolle surséance van betaling aangevraagd. De productie van drukwerk, waaronder Rail Magazine, werd stilgelegd. Afgelopen weekeinde zou bekeken worden wat de mogelijkheden voor Thieme Rotatie zijn: een doorstart of overname.
De verschijning van Rail Magazine is daardoor vertraagd. Onze excuses hiervoor.
-
. Onze excuses hiervoor.
Ik vergeef het je hoor Peter :-*
-
;D ;D
-
Wel vervelend dat het financieel niet goed gaat bij de drukkerij, maar ik ben al zo lang gewend aan te laat verschijnen van de Railmagazine. De ene keer ligt het blad in de winkel en staat het niet op de site en de andere keer staat het juist wel op de site en duurt het een week of meer voor het in de winkel ligt. Tegenwoordig bel ik maar naar de boekenzaak of het blad er is voor ik de deur uitga. Stond er soms wel drie keer in twee weken voor niks.
Ik heb vroeger een abonnement op de RM gehad, maar zelfs dan kreeg ik het later binnen dan het in de winkel lag. Beetje balen als er treinen, boeken of tijdschriften te koop aangeboden worden, deze zijn dan al verkocht voor ik de advertentie's heb kunnen zien.
Jammer hoor, heel leuk tijdschrift,maar mega onregelmatige verschijningsdata.
Groeten Ruud B.
-
Tsja, de hele grafische branche ligt op zijn kant. :'( Mede door de crisis. Dit is ook de reden dat ik dit jaar zonder werk ben komen te zitten.
Nu maar hopen dat het allemaal op korte termijn gaat bijtrekken, zodat jullie ook verzekerd kunnen zijn van het optijd verschijnen van de RM.
(y)
Jeroen
-
Jammer hoor, heel leuk tijdschrift,maar mega onregelmatige verschijningsdata.
Meest natuurgetrouwe blad wat er dus te verkrijgen is; geheel in stijl van het grote voorbeeld en van de modelspoor industrie!
Stond er soms wel drie keer in twee weken voor niks.
Met die verkoopster die wij in het dorp hebben, sta je er nooit voor niks (y)
He wat jammer istie er nou nóg niet, voor de rest ben ik blij dat elke dag de zon op tijd weer op komt, alhoewel die de laatste dagen ook weer wat aan het versloffen is 8)
-
Ik kan jullie vertellen dat er momenteel nog geen papier naar de algehele Thieme drukkerijen zijn gegaan deze week, ik denk dat ze van de RM naar een andere drukkerij zullen moeten gaan.
-
Eerlijk gezegd denk ik dat het niet zoveel moeite zal kosten om een andere drukkerij te vinden. Gezien de hierboven al genoemde malaise in de grafische branche, zijn er drukkerijen genoeg die maar wat graag een nieuwe order binnen halen.
Overigens verschijnt Railmagazine echt wel regelmatig hoor. Het is evenwel geen maandblad, maar een 10x per jaar verschijnende uitgave. Bovendien vermelden ze in ieder nummer wanneerde volgende uitgave op stapel staat, dus je hoeft nooit voor niks in de winkel te staan.
mvg,
Gert
-
Helemaal eens met Gert; mijn exemplaar valt netjes in de aangegeven week op de mat.
Maar goed, omgaan van drukkerij betekent vaak de eerste 1-2 nummers wel wat aanpassingsprobleempjes, organisaties moeten even op elkaar ingespeeld raken. Maar het komt vast wel in orde (y)
-
Bij mij komt het altijd op tijd. (y)
Ik hoop maar dat de overgang naar een evt. andere drukker soepel verloopt.
En ik wens het personeel van de huidige drukker veel sterkte.
Gr.Theo
-
Ik weet ook dat Railmagazine geen maandblad is. Maar heb pas RM in Vlaardingen holy gehaald omdat de winkel in het centrum waar ik het blad normaal haal hem niet binnengekregen had.
De boekenwinkel heeft RM meestal rond de 13e van de maand pas binnen en soms later. Tijdens mijn abonnement heb ik het blad twee keer niet ontvangen en heb Uqilair moeten bellen en het blad dus twee keer nagezonden heb gekregen, daarom dus abonnement opgezegd.
En het gebeurt echt wel dat de datum dat het blad op de site staat en in de winkel ligt niet overeen komen. Ik weet heus wel waar ik het over heb, ik heb zelf naar Uqilair gebeld dat ik nr. 277 al had gekocht bij de winkel in de Holy en dat het blad nog niet op de site stond. Degene die ik bij de Uqilair heb gesproken zei dat ze vergeten waren om het aan te passen op de site.
Daarom bel ik altijd naar de winkels om te vragen of RM er is, ik heb gewoon geen zin om drie keer naar een boekenwinkel te gaan voor één uitgave.
Groeten Ruud B.
-
Ik weet heus wel waar ik het over heb, ik heb zelf naar Uqilair gebeld dat ik nr. 277 al had gekocht bij de winkel in de Holy en dat het blad nog niet op de site stond.
Als bij mij Railmagazine binnen komt is het eerste wat ik ga doen dat blad lezen en het laatste wat ik ga doen controleren of het betreffende nummer al op hun website staat... ::)
mvg,
Gert
-
@ Gert,
Wat ik probeer uit te leggen is dat ik juist op de website kijk om te zien dat het blad in de winkels ligt en ik niet voor de zoveelste keer voor Jan L.. in de winkel sta. ( duhhhhh )
Ruud B.
-
ik heb gewoon geen zin om drie keer naar een boekenwinkel te gaan voor één uitgave.
Simpele oplossing: dan ga je alleen de derde keer. ;D
... dat ik juist op de website kijk om te zien dat het blad in de winkels ligt ...
Volgens mijn inschatting heeft het bijhouden van de website bij RM een lage prioriteit.
Overigens heb ik nooit problemen met de uitleverdatum. Ik controleer ook niet of hij elke keer op de goede dag in de bus valt, maar ik heb nooit het gevoel gehad dat ze laat waren.
Deze keer waarschijnlijk wel, maar in de tussentijd kan je ook lekker gaan modelbouwen. ;)
-
@ Klaas;
Het is soms gewoon vervelend als iedereen al reageert op wat er in RM staat en ik vaak veel moeite moet doen om het blad ook in huis te krijgen. Het is maar 10 keer per jaar, das als er dan ook nog eens een paar weken extra overheen gaan kan ik daar bijhoorlijk van balen. Verder ga ik hier niet meer op reageren, want ik geloof niet dat ik uit kan leggen waarom het zo vervelend is om te moeten bellen waar het blad blijft of naar de andere kant van de stad te moeten rijden omdat de boekenwinkel in het centrum het blad niet kijgt.
Maar goed nu het blad waarschijnlijk later gaat komen door de ellende met de drukkerij krijgt iedereen het deze keer later.
Groeten Ruud B.
-
als de RM 10 keer per jaar te laat komt, valt ie ook regelmatig op de mat 8)
-
@ Klaas;
Het is soms gewoon vervelend als iedereen al reageert op wat er in RM staat en ik vaak veel moeite moet doen om het blad ook in huis te krijgen. Het is maar 10 keer per jaar, das als er dan ook nog eens een paar weken extra overheen gaan kan ik daar bijhoorlijk van balen. Verder ga ik hier niet meer op reageren, want ik geloof niet dat ik uit kan leggen waarom het zo vervelend is om te moeten bellen waar het blad blijft of naar de andere kant van de stad te moeten rijden omdat de boekenwinkel in het centrum het blad niet kijgt.
Maar goed nu het blad waarschijnlijk later gaat komen door de ellende met de drukkerij krijgt iedereen het deze keer later.
Groeten Ruud B.
[/i]
Mijn probleem is nog groter, wij ontvangen helemaal geen folders in de bus, dus horen we toevallig veel later dat er weer KRUIDVAT kaartjes waren.
De RAILMAGAZINE haal ik altijd bij de BRUNA in de week dat in het vorige blad is aangegeven. Meestal is ie er dan op woensdag.
Maar ja als je hem laat bezorgen per DHL of SANDD dan krijg je vaak helemaal niks of zes weken later, en dan stinkt het ook nog eens naar TABAK.... kijk daar heb ik tabak van.
on topic, jammer van de vertraging en het gedoe rond de drukker(s)
sterkte dus allemaal!!
-
Maar ja als je hem laat bezorgen per DHL of SANDD dan krijg je vaak helemaal niks of zes weken later, en dan stinkt het ook nog eens naar TABAK....
Sinds wanneer heb je die keuze dan? Ik heb echt nog nooit gehoord dat je zelf kan aangeven welke postdienst bij jou thuis bladen mag bezorgen.
Bij mij komt RailMagazine 'gewoon' via TNT Post. Dat is nog de minst slechte...
mvg,
Gert
-
@ Gert
heb je volkomen gelijk in maar de problematiek met die andere bedrijven komt veel voor bij week- of maandbladen. Het was dan ook om aan te geven dat dit de gevolgen zijn van het europese post gedo[nder]e.
Voorbeeld VERONICA al jaren per abo, misschien één keer niet ontvangen, vanaf Januari via DHL resultaat al vier keer geen blad ..., dus hoera aanbesteding, weer bellen.
Maar verder hou ik er over op omdat dit [bijna] niks met de RAILMagazine problemen te maken heeft.
Ik baal wel dat ik nu niks te lezen heb.
Sterkte redaktie RAILMAGAZINE
-
via TNT Post. Dat is nog de minst slechte...
Dank u, dat is een treffende kwalificatie. (y) ;D
-
Nou TNT bezorgt hier ook slecht, zelfs slechter dan SANDD. Heb een dit jaar 11/2 week gewacht op een aangetekend poststuk, DHL komt hier niet eens langs die gaan hiet ook met Toch Nog Traag. Hoewel de werknemers liever het nu noemen terug naar toen.
MArc
-
Marc, probeer het nog eens, ik snap geen hol van wat je probeert te vertellen...
-
Aha, ik ben gewend dat ie meestal een paar daagjes te laat komt, maar deze keer duurde het wel erg lang. Maar het wachten is het dubbel en dwars waard. Prachtig blad, mooie foto's, goede rubrieken etc.
Tot die tijd lees ik de oude gewoon nog een keer ;D
Gr Timo
-
Toch Nog Traag.
MArc
TNT...ach vroeger hadden we gewoon PTT...Putje graven Tentje bouwen Tukkie doen
eric
-
@ Stig
Terug N/b]aar Toen, gewoon fultime baan en niet een verplichte partime baan.
-
@ Stig
Terug N/b]aar Toen, gewoon fultime ban en niet een verplichte partime baan.
Marc, probeer het nog eens, ik snap geen hol van wat je probeert te vertellen...
En waarschijnlijk snap je er nu helemaal geen barst mee van, Stiggie..... ;D ;)
-
10 x per jaar is mijn brievenbus gevuld met RM, hij ruikt lekker als je hem opent, en staat vol met de zaken die ik wil weten (y).
Met vriendelijke groet,
Hans
-
gewoon fultime ban
Niet zo moeilijk lijkt mij: Stig krijgt een fulltime ban.
Gr.Jaap
-
Dus nu krijgen de abbonnees het blad een keer op dezelfde tijd als het normaal gesproken in de losse verkoop ligt, lekker belangrijk dus.
En wie is Stig?
-
wacht ff, ik haal even een bak nootjes en een pintje! ;D
Jeroen
-
En wie is Stig?
Een of andere klojo bij de post...
-
Aha, ik ben gewend dat ie meestal een paar daagjes te laat komt, maar deze keer duurde het wel erg lang.
Dat kan niet aangezien de RM pas deze week zou komen.
-
ooh, kan wel, ik weet nooit waar die verschijningsdatum staat. Mijn gevoel zei dat hij deze week zou moeten komen, want een tijdje geleden kwam hij nog op de 3e week v/d maand. Maar ik zit er naast, sorry
Gr Timo
-
Vertraging? ???
Hoe zit het met de bestellingen van het boek Stoomlocomotieven NS 6500 en 8100?
Met vriendelijke groet,
Hans
-
Voor dat boek is nooit een verschijningsdatum gegeven, dus die kan ook niet vertraagd zijn. 8)
Grtz,
Ton
-
Uquilair is alleen maar opdrachtgever aan de drukkerij, er is alleen maar wat vertraging.
-
Mijn gevoel zei dat hij deze week zou moeten komen, want een tijdje geleden kwam hij nog op de 3e week v/d maand.
Dat gevoel klopt niet. Hij komt niet elke maand in dezelfde week. Omdat er 10 nummers per jaar zijn komt hij om de 5 weken, alleen in de zomer zitten er een keer 7 weken tussen.
-
Ik vind railmagazine gewoon een supermooi blad, met prachtige foto's en interessante info.
Ik kijk er altijd naar uit en dat blijf ik doen. Ik hoop dat ie snel weer komt, ik wens de makers veel succes en alvast bedankt voor een volgende heel mooie aflevering!
Erik
-
Zojuist de nieuwste RM bij de Bruna gekocht. Artikelen over de oersik en plan N en nog veel meer.
Mvg,
Ivo
-
Nou, dan zal hij vandaag of morgen ook wel bij de abonnees op de deurmat ploffen.
mvg,
Gert
-
Ohhhhhhhhhhhhhhh,
dan moet ik morgen weer naar de BRUNA, leuke mensen trouwens daar.
Ik was vandaag naar het ziekenhuis, dus in de buurt, en dacht dat ie er nog wel niet zou zijn :'(
Nou ja kom [mag] ik morgen ook weer eens de straat op,
veel leesplezier,
en RAILMAGAZINE redactie ... SUCCES met de volgende
-
Wat mij betreft was het een storm in een glas water:
RM 278 plofte vanmorgen netjes op de deurmat en aan niets is te zien dat er problemen zouden zijn geweest met de productie.
Grtz,
Ton
-
Heb m'n stoel alvast maar bij de deurmat neergezet! (y)
-
Die van mij is al op de mat gevallen en reeds doorgebladderd.
Kan ik mooi in de spaarzame uurtjes de stukken doorlezen. (@ werk enzo)
Gr.
Robbert Jan.
-
Mijn mat zag er net ook heel gezellig uit.
-
RM 278 lag hier ook op de mat.
Het bericht was zeker geen storm in een glas water. Een aantal bedrijven van Thieme is failliet gegaan, waaronder de drukker van Railmagazine. De productie wordt nog even voortgezet, omdat een functionerende drukkerij meer kans op een doorstart/overname heeft. Dat laatste kon de redactie van Railmagazine nog niet weten toen ze het bericht op de site plaatste.
http://www.fd.nl/artikel/20420013/zes-vestigingen-thieme-failliet-verklaard (http://www.fd.nl/artikel/20420013/zes-vestigingen-thieme-failliet-verklaard)
-
@Henk,
Met die storm doelde ik niet op het faillissement, maar op de commotie die op dit forum ontstond over de (aangekondigde) vertraging.
Grtz,
Ton
-
Ik had hem ook op de mat liggen ;)
En dat boek ga ik denk ook bestellen.
Groetjes edwin
-
Hij ligt hier nog steeds niet op de mat. De deurmat is ook om de voeten te vegen. 'k heb ook geen abonnement. De vrouw legt de vieze boekjes meestal op tafel, dar beter dan op de mat. :P
-
Ook bij mij een
Ik had hem ook op de mat liggen ;)
En dat boek ga ik denk ook bestellen.
Ook bij mij op de mat gevallen.
En voor wat betreft het boek, ik zeg gewoon doen.
Met vriendelijke groet,
Hans.
-
Ik wil ook een deurmat >:( /stampvoetmodus aan/
-
wat moet je nou met een deurmat...?? ik heb een voetveeg thuis...en een RM vers van de pers.
eric
-
Ik wil ook een deurmat
Gewoon dullcoat erover heen spuiten Marty
-
wat moet je nou met een deurmat...?? ik heb een voetveeg thuis...en een RM vers van de pers.
Jij durft :-\
Met vriendelijke groet,
Hans
-
(Bijna) iedereen heeft de Railmagazine nu in huis, anders zaterdag wel.
Dus uiteindelijk is er weinig aan de hand voor de abonnees.
En het is heel erg voor het drukkerij personeel .
Op naar het volgende onderwerp (misschien een bespreking over de inhoud van Railmagazine 278?)
-
ja, ik had hem ook in op het brievenbusboxrechtsnaastdehoofdingangvanhetgebouw-matje
Maar ik had hem ook in 10 minuten uit, van voor naar achter :(, dus bij deze heb je gelijk de bespreking gehad Bob :D
-
Mooi, die sla ik dan over.
Wanneer ligt de volgende bij de bladenboer?
-
Ja maar er staat een stukje in over de keuken in de CDK plan E met kleurenfoto's en gebakjes en taartjes enzo...
-
Ik ben gek op taartjes.
Pipooooooo koeien....
-
Scan die foto maar even voor mij in dan :P, taartje heb ik bij mijn jarige neefje al gehaald.
Goed Frico artikel, dat dan weer wel.
Stephan.
-
Ook hier dr weer snel doorheen. Zal m de komende weken wel dr bij pakken om eens door te bladeren. Voor mij leukste stukken: Wadloper, Reischsbahn, Frico, en Plan N.
Over het blad in het algemeen: Ik heb geen abbo, maar koop m elke keer in de winkel. Prachtig formaat, lekker glossy en een stuk overzichtelijker dan RH. Maar ik vraag me de laatste maanden steeds vaker af: waarom koop ik het eigenlijk. De formule is telkens het zelfde en een keer wat anders zou prettig zijn (ik lees m al sinds het begin met een 'pauze' van 3 jaar. Ik heb t wel een beetje gezien, helemaal als je door fora als dit veel sneller op de hoogte bent van nieuwe uitgaves.
Ik zou het waarderen als meer wordt geschreven voor de normaal/klein behuisde modelspoorder die niet al z'n vrije uurtjes in treintje wil stoppen. Gewoon een paar simpele voorbeelden of tips n trucks hoe je op een betrekkelijk klein oppervlak iets leuks neer kan zetten. Het blad heeft me een net iets te 'professioneel' gehalte.
Qua modelspoor: graag een keer een overzichtelijk stuk met tekeningen over treinsamenstellingen in een bepaalde periode (bijvoorbeeld dagelijkse buurtgoederentrein naar Winterswijk en welke wagens van welke fabrikant daarvoor geschikt zijn). De bespreking van de modelbanen is altijd wel aardig - nu helemaal. Je merkt dat de modelrecenties en achtergrondstukken door 1 auteur is geschreven, dat is soms wat storend. Frico-stuk in deze uitgave is erg uitgebreid en kan ik waarderen.
-
Maar ik vraag me de laatste maanden steeds vaker af: waarom koop ik het eigenlijk. De formule is telkens het zelfde en een keer wat anders zou prettig zijn (ik lees m al sinds het begin met een 'pauze' van 3 jaar. Ik heb t wel een beetje gezien, helemaal als je door fora als dit veel sneller op de hoogte bent van nieuwe uitgaves.
Ik zou het waarderen als meer wordt geschreven voor de normaal/klein behuisde modelspoorder die niet al z'n vrije uurtjes in treintje wil stoppen. Gewoon een paar simpele voorbeelden of tips n trucks hoe je op een betrekkelijk klein oppervlak iets leuks neer kan zetten. Het blad heeft me een net iets te 'professioneel' gehalte.
MODELSPOORMAGAZINE...heel anders dan RM waar in veel beter uitleg word gegeven over BV: hoe maak ik een stalen deur realistish oud of en gevel, een houtmijt maken, algen en wieren in een rivier enz, een leistenen dak zelf maken en dan met foto,s stap voor stap uitgelegd, dat heb ik in de RM nog nooit gezien, ik vind het een wereldblad en de RM heb ik er bij gewoon voor de verzameling ik heb alle jaargangen liggen...moeilijk om te stoppen dan.
eric
-
Gewoon een van de betere bladen van dit moment.
Een goede belans tussen de spoorwegen en het modelspoor. Vooral de modelbaan in de Reichsbahn-tijd van 1944 is gewoon schitterend. Had ik maar zoveel ruimte.
Ik ben gestopt met RailHobby, Eisenbahn Journal en MIBA, maar dit blad blijft voorlopig.
-
Ik zou het waarderen als meer wordt geschreven voor de normaal/klein behuisde modelspoorder die niet al z'n vrije uurtjes in treintje wil stoppen. Gewoon een paar simpele voorbeelden of tips n trucks hoe je op een betrekkelijk klein oppervlak iets leuks neer kan zetten. Het blad heeft me een net iets te 'professioneel' gehalte.
dr staan vaker kleine dan grote baantjes in... en een beetje ambitie in de hobby kan geen kwaad.
-
Ik vind het een goed blad, met de juiste mix tussen grootbedrijf en modelspoor.
Maar inderdaad via het internet ben je sneller op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen, daar kan geen enkel blad tegen op concureren.
Groet,
Ron
-
In het uitstekende artikel over Frico in RM 278 staat de (foute) PIKO imitatie van een NS Gbs. Als PIKO daarvan nu eens de plankimitaties wijzigt, hebben ze direct wel een prima NS-model te pakken (en natuurlijk in meer uitvoeringen dan van Frico) en als variant met rembordes. Omdat de NS in 1985 honderd Gbs'en aan de DSB heeft verkocht, kunnen ze ook met DSB-opschriften worden getooid. Nog meer kassa voor PIKO........
-
Laatste jaren koop ik het blad niet meer:
te veel reklame en simpelweg het huidige materieel spreekt me niet meer aan.
De model verslagen van Len de Vries vind ik persoonlijk een beetje onprofessioneel van aard (laatste tijd echter verbeterd); bv dat een koppeling uitsteekt en in conflikt komt indien men de immitatie koppeling plaatst, sorry maar deze onwetendheid plaatst je niet in een Magazine!!!
-
Hou het er maar op dat Len de Vries dat echt wel weet, maar dat dit gewoon zijn schrijfstijl is.
Als je willekeurig door de jaren heen een artikel van Len pakt, is de kans groot dat je leest dat hij door schade en schande het getoonde resultaat heeft gehaald. Het is een manier van schrijven die een zekere laagdrempeligheid creëert. Iemand die twijfelt aan zijn kunnen om iets te bouwen, zal denken: goh, bij Len gaat het ook eerst verkeerd en later weet hij het toch weer goed te krijgen, laat ik het ook maar eens proberen. Hoe je deze schrijfstijl ervaart, is persoonlijk. Voor mij een reden geweest om mijn abonnement op te zeggen.
Maar belangrijker was dat ik helemaal niet zit te wachten op een modelspoorgedeelte.
Heb die combinatie altijd een beetje merkwaardig gevonden, zeker als het groot- en modelspoorgedeelte niet in direkte relatie tot elkaar staan (niet alleen een probleem van RM). Als je niet echt in beiden bent geïnteresseerd, kun je elke maand de helft van het blad ongelezen weggooien.
Huub
-
kwestie van de markt in nederland denk ik... je krijgt geen blad gevuld met alleen modelspoor hierzo.
enne northlander, onprofessioneel? Komop, het is hobby...
-
En als het hobby is, is het geen werk. Alhoewel het voor een enkeling wel een bron van inkomsten is.
-
Hou het er maar op dat Len de Vries dat echt wel weet, maar dat dit gewoon zijn schrijfstijl is.
Klopt, zoals Len schrijft, zo is hij. Met het maken van foto's van modellen voor het blad moest ik in het begin ook wel wennen aan hem: beetje losjes, beetje zoals de Zweedse kok in de Muppetshow... Als je hem wat langer kent is dat best plezierig werken. Zo ook met zijn artikelen: er gaat wel eens wat mis maar het gaat (bijna) altijd goed komen. Zijn schrijfstijl is niet de mijne maar ik vind het erg prettig te lezen... En waarom een blad niet uit een grootbedrijf èn modelspoordeel zou moeten bestaan... ik vind de ideale combinatie, ondanks dat ik bijna helemaal niets meer heb met het hedendaagse spoor in 1:1.
-
Ik zou het waarderen als meer wordt geschreven voor de normaal/klein behuisde modelspoorder die niet al z'n vrije uurtjes in treintje wil stoppen.
Mwah, ik ben ook 'normaal behuisd' en toch is beschrijving van Rhenen uitgesmeerd over 2 nummers RM. Mijn werkkamer ("ahum, het is hobby") meet een oppervlakte van 4 x 1,5 m onder een schuine kap. Misschien heeft Floris wel gelijk ;D .
-
ik heb sowieso altijd gelijk.
-
MODELSPOORMAGAZINE...
(y) Hier ook, groot fan! Vnl modelspoor en beperkt grootspoor. Al las ik wel een paar maanden geleden dat ze meer 1:1 wilden gaan doen, maar dat hoeft van mij echt niet. De NLse bladen lees ik allang niet meer, alhoewel ik ze uiteraard wel het beste toewens. Des te meer bladen, des te meer keuze voor elke smaak.
Hier in Engeland wordt je helemaal gek van de bladen. Een heel schap is gevuld met ca 30 treinbladen, ongelooflijk. Ze zijn daarnaast ook veel goedkoper, maar dat komt zeker omdat de helft van de bladen gevuld is met reclame. Ik betaal liever meer voor meer leesvoer dan al die storende reclame. Heb afgelopen jaar een abo op Eisenbahn Journal gehad, maar dat weer opgezegd. Het is eigenlijk alleen maar aandacht voor Ep. III-V en zelden daarvoor. Teveel van hetzelfde dus. Ik zou graag meer willen lezen over grootspoor in Ep. I en II, maar dat boeit blijkbaar te weinig. Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat het een full-time job is om research daarover te doen, het is allemaal wat moeilijker te vinden.
-
@ sven
de engelse bladen kunnen veel goedkoper zijn,
want er is een veel groter oplage
want de hobby leeft veel meer in engeland
want er is meer reclameopbrengst, door de grotere oplage
dus heeft het alledrie met elkaar te maken
NB amerikaanse bladen hebben nog meer reklame en een veeeel grotere oplage
MAAR ik lees geen engels dus ik doe het maar met RAILMAGAZINE,
helaas doet RAILhobby mij niet zoveel, grafisch gezien bijvoorbeeld, oubollig
Ach er is altijd wat, maar zelden is het goed,
veel lees/hobby plezier op deze prachtige zondag!
ANDREUS
-
Engelsen zijn zuinige miegerds, die zullen nooit (omgerekend) 8 euro voor een blad betalen. Die kiezen in de meeste gevallen voor het goedkoopste. Dus om welke reden het dan ook goedkoop is, duurder kunnen ze het niet maken, anders koopt de koper het blad van de concurrentie. Ik vind de prijsstelling van de Nederlandstalige bladen prima. Het zal ook niet makkelijk zijn om het op die prijs te houden. Ben eigenlijk wel heel benieuwd wat de oplagen zijn. Het Deense blad Banen wordt elke twee maanden gedrukt in 3000 exemplaren.
-
Goed Frico artikel, dat dan weer wel.
Stephan.
Ach, omwille van het aantal beschikbare pagina's zal het men het onderwerp verder wel niet hebben uitgediept, maar er was meer over het Frico-vervoer te vertellen.
Dat de laatste witte Frico 'blauwbander'Gbs zelfs na einde Frico-huur in Frico-tooi bleef rijden in het commerciële NS-goederenpark is ook een leuk weetje. Met Frico-opschriften werd 'ie pas begin maart 1991 door Koek gesloopt.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Asdwhv_25021991_Gbs_Frico.jpg)
Het vervoer tussen de fabrieken onderling (denk aan Rivella Wolvega) en de routes waarop de wagens in goederentreinen waren te vinden was ook zeker vermeldenswaard geweest.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Frico_wagen_Rotterdam_RMO_1958.jpg)
leuk, een Frico Oppeln met de nieuwe Brawa FS-koelwagens tesamen....
grtz,
Wim
-
Het Deense blad Banen wordt elke twee maanden gedrukt in 3000 exemplaren.
Zo'n tien jaar geleden heb ik eens gehoord dat de Nederlandse bladen een oplage van ongeveer 10.000 stuks hebben.
(En dat zou qua verhouding tussen het aantal Nederlanders en Denen ook aardig kloppen trouwens).
mvg,
Gert
-
railmagazine kocht ik vroeger vrijwel altijd,ik verzamelde destijds ns en db vond en vind het een prima blad.maar door mijn intresse verandering niet meer,tegenwoordig koop ik engelse bladen welke zich geheel richten op modelspoor iets wat je in nederland niet zo vaak ziet het is hier in de bladen vaak bij zaak.
-
Hou het er maar op dat Len de Vries dat echt wel weet, maar dat dit gewoon zijn schrijfstijl is.
Hier denk ik dan anders over, sorry.
Als hij het echt zou weten zou hij er GEEN foutieve foto bij plaatsen, zal eens kijken of ik het genoemde voorbeeld kan vinden.
Zulke fouten gebeuren, dat klopt, maar ik ben van mening dat een lezer van een Hobby Magazine niet op deze onkunde (amateur) staat te wachten maar naar een professioneel onderbouwd verslag.
Nogmaals: de laatste tijd is het beter, maw hadden ze niet beter een ECHTE modelspoor hobbyist, die de kneepjes van de hobby weet, deze baan kunnen geven....
-
Heb je er ook aangedacht dat je van fouten van een ander kunt leren? m.a.w. die fouten hoef jij niet meer te maken... Overal gaat wel eens wat mis, de meesten laten het alleen niet zien. Len dus wel.
Jij vraagt om een ECHTE modelspoorhobbyïst, misschien kun jij eens wat laten zien? Om te beginnen hier wellicht?
-
Zulke fouten gebeuren, dat klopt, maar ik ben van mening dat een lezer van een Hobby Magazine niet op deze onkunde (amateur) staat te wachten maar naar een professioneel onderbouwd verslag.
Ik ben blij om te zien dat het voor een rasechte modelspoordert zoals jij, allemaal gesneden koek is. Elk projectje waar jij aan begint, werk je in een mum van tijd foutloos af en draai je jouw hand eigenlijk niet meer voor om. Tuurlijk is het leuk om af en toe eens op BNLS rond te kijken om te zien wat die minkukels hier zoal uitspoken ... grappig eigenlijk, aangezien het amateurisme er vanaf druipt.
Maar ja, niemand is zo goed als jij bent. Zelfs de vermaarde Len de Vries is een amateur. Of beter gezegd, gewoon iemand met twee linkerhanden!!
Dat ze hem ooit een baan bij Rail magazine hebben geven is echt achterlijk. Je kan iemand die fouten maakt toch niet in zo'n blad laten schrijven. Eigenlijk hadden ze die baan aan jou moeten geven, aangezien je op BNLS ook al zo'n lichtend voorbeeld bent. Kijk maar eens naar al jouw oude berichten. Stuk voor stuk zijn het gedetailleerde bouwbeschrijvingen van de meest mooie modellen. Alles, maar dan ook echt alles is tot in de puntjes doordacht en uitgewerkt. Zo goed, dat zelfs grootserie fabrikanten van amateurisme beticht zouden kunnen worden.
Het is dan ook onvoorstelbaar dat ook maar iemand blij zou kunnen zijn met het feit dat een ook een redacteur van een hobbyblad fouten maakt. Dat iemand ook maar zou kunnen denken dat, ondanks het feit dat hij niet een perfectionist is, het hem dan misschien ook wel zou kunnen lukken om iets moois uit zijn handen te kunnen toveren. Nee, natuurlijk niet … waarom zou je beginnend modelspoorders of dat stelletje minkukels ook maar het geringste sprankeltje van hoop geven. Nee … modelspoor is er alleen maar voor de mensen die er echt verstand van hebben.
Echt waar ... en dit heeft niets te maken met stuurlui die alleen maar op de wal staan en heel hard kunnen roepen dat anderen het helemaal fout doen … echt niet hoor …
-
tut tut frank :), is dat niet een beetje een dooddoener eerste klas, ben ik van jou niet gewend
Mag iemand pas aanmerkingen hebben op de nachtwacht al hij of zij beter an schilderen dan rembrandt bv ??
Ik ben het totaal oneens met de de noordlander, ik denk juist dat len heel veel verstand heeft van modelbouw, alleen misschien wat minder van sommige onderdelen van het grootbedrijf, so what
Voor mij was vroeger len een grote inspirator, zoniet de grootste , en zoals ik hem nu ken, is het een begenadigd "namaker" van de realiteit, en dan hoef je niet altijd de kennis hebben van de werkelijkheid, en dus ja, In mijn ogen is het een ECHTE modelspoorhobbyist
Echter mag iemand anders, die voor het werk betaalt, wat Len doet ( zoals iedere abonee/losse nummer koper) zijn mening geven, zonder het gelijk beter te hoeven kunnen, hij is klant :)
hoe onzinnig zijn opmerkingen ook zijn, maar om nou gelijk te eisen dat ie minimaal net zo goed moet zijn....... dan zou ik nooit meer in mijn leven opmerkingen over jouw werk kunnen maken Frank :D
edit..... jeroen zegt tegelijk hetzelfde, maar in een iets andere bewoordingen :D
Edit 2 , beste Mods....dit is een discussie, geen ruzie, dus gaarne sleutels nog even in de kast laten ;)
-
Edit 2 , beste Mods....dit is een discussie, geen ruzie, dus gaarne sleutels nog even in de kast laten ;)
:-X
-
Iemand als Len ziet, fotografeert, praat en schrijft al jaren over modelbouw. Dan weet je er echt wel veel meer van af dan velen hier. Het is juist zijn verdienste dat hij als een gemiddelde modelbouwer overkomt in het blad en niet als de Grote Expert. Welke hij met zijn ervaring echt wel zal zijn.
-
dikke hulde @ jeroen. (y)
-
Als hij het echt zou weten zou hij er GEEN foutieve foto bij plaatsen, zal eens kijken of ik het genoemde voorbeeld kan vinden.
Het hele probleem is dat er een keer een foute foto bijstond?
-
http://www.youtube.com/watch?v=47T0WZTF_yo
:)
-
maar ik ben van mening dat een lezer van een Hobby Magazine niet op deze onkunde (amateur) staat te wachten maar naar een professioneel onderbouwd verslag
Jij verwacht van een magazine dat jij nadrukkelijk een hobbymagazine noemt wel dat ze allemaal professioneel werk afleveren? Ik zie een contradictio in terminis. :-X
-
Jij vraagt om een ECHTE modelspoorhobbyïst, misschien kun jij eens wat laten zien? Om te beginnen hier wellicht?
Zie verslag 1310 Rivarossi
-
ik zie hier nergens een verslag van de 1310. Wel van de 1312, maar dat is van Jos.
-
Ach, hoe hebben we dat werk toch over het hoofd kunnen zien ... de Nachtwacht onder de 1300'en!!!
Met die memorabele quote in de bouwbeschrijving …
... de aanwezige gaten ga ik op een eenvoudige wijze hergebruiken (extra stroomleiding en of handvat). De dakopbouw is dan misschien niet meer 100% naar het grote voorbeeld maar naar mijn inzien wel acceptabel zonder het hele dak te moeten overspuiten ...
... bijna net zo perfectionistisch als menig redacteur van een modelspoorblad ... die baan als redacteur behoort jou toe!
-
@Marty: ik weet niet wat de criteria zijn van een ECHTE modelspoorhobbyïst dus dan vraag ik naar werk van een ECHTE modelspoorhobbyïst...
en ik heb het antwoord gekregen!
....... dan zou ik nooit meer in mijn leven opmerkingen over jouw werk kunnen maken Frank :D
En dat is sowieso al he-le-maal niet de bedoeling...
Ben jij nog maar 40? ;D
-
oh, dat 1300-ding! ik uh... ga geloof ik maar ff niks zeggen. Doe ik niet vaak, maar jij hebt t voor mekaar.
-
dikke hulde @ jeroen. (y)
Dito! ;)
-
Het is een sekte...
-
Zucht...... ::) Laat 't nou eens los, Frank.
-
Kijk EJ, het werkt... ;D
-
;D ;D ;D Heerlijk, kan er wel om lachen ;D ;D ;D
-
Ik niet, het is allemaal heel afschuwelijk wat hier gebeurt de laatste 24 uur...
-
???
-
Het is cursief geschreven Mart... Dus... ;D
-
??? ???
-
Zullen we het laten rusten? ;)
Ik vind (maar dat is natuurlijk persoonlijk) dit nummer erg goed, veel artikelen die mij interesseren.
De bouw van die Oersik is echter voor mij veel te moeilijk, daarvoor heb ik veel te weinig bouw talent en geduld ;D
Die achtervolging in Zweden vind ik ook wel een leuk verhaal., die locomotief komt mij bekend voor.... ;)
-
Tjonge en dat al 7 pagina's lang op iets dat gequote is (y) (y) ;D ;D
Tja het is niet zo ingevuld als de modelspoormagazine van onze zuiderburen, maar het blijft wat hebben vind ik.
Leuk artikel over de wadlopers die bij de Polen nu rondtuffen.