BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: Overlast op 12 March 2010, 11:33:09
-
Op de site van LS Models wordt deze loc voor het derde kwartaal van 2010 aangekondigd :D. Ik heb hem al besteld bij de plaatselijke treinenzaak, omdat er voor de Nederlandse markt niet veel exemplaren geleverd zullen worden.
Op de site van LS Models staan de volgende nummers genoemd:
10044 BB 7003 = gris métal/rouge/orange, TEE, plaques (BB 7003) IV III/2010
10044 S BB 7003 = digital sound rouge/gris argenté, ligne orange, plaques (BB 7003) IV III/2010
10544 BB 7003 ~ digital rouge/gris argenté, ligne orange, plaques (BB 7003) IV III/2010
10544 S BB 7003 ~ digital sound rouge/gris argenté, ligne orange, plaques (BB 7003) IV III/2010
Bron: http://www.lsmodels.com/Pages/General_F/Cadres_General_F/production.php?lang=F&compagnie=SNCF
Wat ik wel vreemd vind is dat alleen art. nr. 10044 de zilvergrijze versie is, zoals deze in de jaren '70 ook een paar keer in Nederland geweest is. Gelukkig verzamel ik analoge gelijkstroommodellen, maar als wisselstromer of wanneer je digitaal gelijkstroom rijdt, zou je dus alleen de grijze versie kunnen bestellen.
Maarten
-
Toch nog even om de twijfel weg te nemen (of juist te stichten).
Is deze niet de "NL-versie": 10044 S BB 7003 = digital sound rouge/gris argenté, ligne orange, plaques (BB 7003) IV
De aanduiding TEE bevreemdt mij, daarnaast: gris argenté is zilvergrijs (wat dan het verschil zou moeten zijn met gris métal weet ik ook niet).
-
Dat verschil in gris argenté en gris métal snap ik ook niet. We zullen het wel zien als de modellen verschijnen.
Maarten
-
Als ik eerlijk ben, denk ik niet dat er een verschil is... De 7003 heeft maar één kleurstelling gehad, dat is de u allen welbekende TEE-kleurstelling (vandaar de aanduiding TEE) met zilvergrijs - en niet het betongrijs dat pas later in zwang kwam - zoals die destijds ook te vinden was op de locs BB 15000 en CC 6500. Deze dus:
(http://www.railfaneurope.net/pix/fr/electric/dc/7000/SNCF_7003_1.jpg)
(Railfaneurope)
Pas bij de ombouw naar BB 10003 in 1982 werd de kleurstelling gewijzigd. Er komen bij LSM naar ik begrijp dus vier varianten, maar die moeten dus allemaal dezelfde kleurstelling hebben - of je het nou gris métal of gris argenté noemt -: er zijn geen andere smaken ;D.
-
Het volgnummer van alle modellen is hetzelfde, naar LSM synchronisatie gaat het hier gewoon om hetzelfde model in de 4 versies waarin zij vanaf heden alle locomotieven leveren (DC/DC DCC sound/AC/AC DCC). Dat de omschrijving inderdaad nodeloos verwarrend is zijn de mensen die al langer LS Models modellen verzamelen wel gewend. Er staan zo meer foutjes in de catalogus. Ach, zolang de modellen goed zijn is er niks aan het handje ;D
-
Wesley, volgens mij is de BB 7003 wel degelijk nog een tijdje betongrijs geweest:
(http://www.lsmodels.com/Elements/Folders/RailExpo%202009%20p3.jpg)
http://www.lsmodels.com/Elements/Folders/RailExpo%202009%20p3.jpg
Bron: www.lsmodels.com
Maarten
-
Hmm, apart... ik heb hem nog nooit zo gezien eigenlijk. Would make sense though, want de SNCF is eind jaren '70 overgestapt van het dure en moeilijk "reparabele" zilvergrijs (een stukkie overschilderen, dat zie je meteen) naar het goedkopere en gemakkelijkere betongrijs. Maar goed, dat kan ook komen doordat de loc, na de beginperiode, een beetje van de radar is verdwenen bij hobbyisten, tijdschriften en dergelijke. Dat kan een verklaring zijn voor het nooit hebben gezien
Alleen waarom zou je betongrijs nu "gris argent" willen noemen ??? Daar begrijp ik dan weer niks van ;D.
-
Maar Maarten waarom stel je deze vraag niet op de LS Models site?
Zelfs Alain zou daar denk ik een antwoordt op kunnen geven.
Zelf ben ik daar ook wel benieuwd naar, alhoewel ik de analoge BB 7003 in bestelling heb staan.
Jeroen
-
In het boek "De jaren tachtig bij de NS in kleur" staat een foto van deze lok in Hengelo. Datum foto is 22 oktober 1976 (eh, boek was toch jaren 80?), aan de haak 2x Plan N, Plan E RD en Plan E A. Kun je vast de rijtuigen klaar zetten.
-
aan de haak 2x Plan N, Plan E RD en Plan E A
Ehhh, goed kijken, is toch echt plan W, niet N. Dus 2x Plan W, Plan E RD en Plan E A
-
Jaaa! Ik hem ´m eindelijk binnen! :D
(http://i95.photobucket.com/albums/l125/overlast/P9060254bw.jpg)
http://i95.photobucket.com/albums/l125/overlast/P9060254bw.jpg
Mooi hè? LSM heeft haar best weer goed gedaan! (y)
gelukkig zijn ook de schuitjes goed. Als ik een keer meer tijd heb plaats ik nog wel meer foto´s.
Op de foto is het slecht te zien, maar de loc is in mooi grijs metallic gespoten. Ongetwijfeld een van de mooiste modellen van mijn verzameling!
Maarten
-
Wow! Ziet er heel mooi uit.
mvg,
Gert
-
Is dat nu zilver- of betongrijs? Ik zie het al staan, gelukkig... (y)
-
Jippie, kan bijna niet wachten! Het is echt een juweeltje geworden (y)
-
Vanavond uitgebreide bespreking op Groterdam
-
Vanavond ben jij moe...
-
Prachtige kar Maarten! Nu maar hopen dat we binnen 5 jaar de NS versies ook kunnen verwelkomen.....
Jeroen
-
Vanavond ben jij moe...
ja het is dat je facebook niet in de gaten houd, maar er zijn al de hele week updates en besprekingen op Groterdam :-*
-
Prachtige kar Maarten! Nu maar hopen dat we binnen 5 jaar de NS versies ook kunnen verwelkomen.....
Jeroen
Deze hebben toch snel geproduceerd, volgens mij stonden de tekeningen pas een jaar geleden erop. Ok, dat zijn geen garanties maar het kan dus wel ;)
Ik ben benieuwd naar de bespreking, sinds kort pas een loc van ze en in het echt gezien hoe mooi gedetailleerd ze zijn (wel een jaar van mn leven eraf door dat gepriegel en bang iets te breken ;D).
-
Dan zal die voor mij ook klaar liggen :) . Maar snel een bezoekje aan de leverancier inplannen.
Deze hebben toch snel geproduceerd, volgens mij stonden de tekeningen pas een jaar geleden erop. Ok, dat zijn geen garanties maar het kan dus wel ;)
Voor de Franse markt hè, die is wel wat groter. Ik heb de indruk dat de doorlooptijd bij LS Models tussen aankondiging en het in de winkel liggen voor de Franse modellen behoorlijk korter is dan voor NL modellen. Zal wel om aantallen gaan.
-
Handig, Chris! Scheelt mij weer foto´s maken ;).*
Zoals gezegd is het een schitterend gedetailleerd model. Zelfs de remkranen op de bufferbalk zijn als lose onderdelen aan de remslagen aangezet (!). Voor de puristen: De loc is nagenoeg geschikt om hem in Nederland in 1975 in te zetten. Het enige wat moet gebeuren is een aantal bruine isolatoren en remslagen op een paar punten wit aantippen en aan één kant (zie mijn foto) zitten de typhoons aan een soort kippenhok. Dat ´hok´zou er niet tussen moeten zitten. Als je de BB 7003 in NL in 1976 wilt inzetten, moet er 1 Nederlandse, korte stra opgezet worden met Nederlandse schuitjes (bv. die van @Fissy)en moeten er boven 1 cabine een soort luchthappers worden geplaatst. In beide gevallen moet er een tijdelijk A-sein worden aangebracht. Eens kijken hoe ik dat d.m.v. een klein ledje en zonder schade aan de loc zou kunnen doen...
*(Ja, Jeroen, voor dat je gaat reageren op bovenstaande opmerking; ik ben echt lui. Ik ben zelfs te beroerd om een loc te fotograferen die binnen handbereik staat :P)
-
ps, gaat nachtwerk worden hoor, dus nog effe geduld ;D
Ze is wel weer mooi zeg, ik blijf foto's maken......
-
Als je de BB 7003 in NL in 1976 wilt inzetten, moet er 1 Nederlandse, korte stra opgezet worden met Nederlandse schuitjes (bv. die van @Fissy)
Op de foto van 22 oktober 1976 in het "De jaren 80 bij de NS in kleur" boek staat de lok te Hengelo met beide stroomafnemers tegen de draad. Is lastig te zien, maar beide stra's lijken gelijk.
In beide gevallen moet er een tijdelijk A-sein worden aangebracht. Eens kijken hoe ik dat d.m.v. een klein ledje en zonder schade aan de loc zou kunnen doen...
In 1976 een rond lampje onder op de stijl tussen de frontramen, boven de handrail. Met een kabeltje aangesloten op de linker (voor de kijker rechter) koplamp.
-
Ik wacht nog even op meer foto's, of op de lok zelf, want op basis van de foto van Overlast zie ik wat kleine verschillen in beschildering met de 1976 foto.
En wat zie ik verder op die foto, een naad op de neus?...... Maar gelukkig, het model heeft dat ook ;)
-
Ik heb bij RailColor een tweetal foto's gekocht. Volgens de opschriften beide gemaakt in oktober 1976, maar op de ene zie ik 2 Franse sleepstukken (met een grote radius) en op de ander zie ik een NL sleepstuk en een Frans sleepstuk.
En op de foto met 2 Franse sleepstukken zie ik ook geen luchthappers... hoewel beide foto's vanaf dezelfde kant van de lok genomen lijken.
Overigens : de foto met 2 Franse sleepstukken is van de BB7003 + 1315 (als ik het goed lees op de foto) + olietrein te Apeldoorn (richting Amf)
De foto met 2 verschillende sleepstukken is van de BB7003 + meetrijtuig + zelflossers te Utrecht, 9 oktober 1976
-
Staat online !
BB 7003 van LSModels (http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=736:bb7003&catid=54:lsmodels&Itemid=113)
-
Dank je Chris :)
Ziet er zeer goed uit! Dit draadje gevolgd ivm aanschaffen Roco (met beter geplaatste roosters) of LSM 1600. De pantografen van LSM zijn veeeel mooierder dan de standaard Sommerfeldts. Als LSM voor de NS versie ook nog eens de juiste kortere stroomafnemers plaatst gaan al mijn oude Roco's weg :)
Groetsels,
Robert
-
Leuk verslag Chris, misschien laat ik me ook nog wel verleiden tot een NS 1700 elok van LS Models.
Want dit toch wel een erg mooie lok geworden.
Je moet eigenlijk nog wel een klein LED'je achter het raam van de lok zetten om het Nederlandse A-sein uit de foto na te maken.
Groet Peter,
-
Ziet er goed uit, al was het eerste wat ik gister tegenkwam op een Franse site een discussie over... een naad. ;D
Op de foto's van Chris is het ook te zien, de dakdelen sluiten niet overal lekker aan met de lokkast.
Onduidelijk of er iets mis is gegaan bij de productie of dat het zo door LSM is bedoeld.
Zelf vind ik de oplossing bij de draaistellen met de rubberblokken niet zo fraai. Het is bij deze voorbeeldconstructie heel moeilijk om het geloofwaardig in model om te zetten, maar persoonlijk vind ik de constructie zoals Märklin en Roco die hebben (het deel dat in het echt aan de lokkast vastzit, in model meenemen aan het draaistel) wat mooier.
Nog een vraagje aan één van de bezitters. Op alle foto's die ik nu van het model heb gezien, lijkt het zilvergrijs erg licht te zijn, tegen het latere betongrijs aan. Is dat als je het model gewoon voor je hebt staan ook zo of is het gewoon een kleur die het niet lekker doet op foto?
Huub
-
Ziet er goed uit, al was het eerste wat ik gister tegenkwam op een Franse site een discussie over... een naad. ;D
Naden zijn dan ook officieel erkend als universele modelspoorhobbyistenergernis nummer één ;D.
-
@ JAB van Ree. In een oude Railmagazine staat bij een foto waar de loc de Franse stra's heeft 1976. Er zal dus vermoedelijk vaker de fout gemaakt zijn. Voor zover ik weet (bron RM) is de loc in '76 nog voor de proefritten van 1 NS stra voorzien. Over de luchthappers: die zaten (in '76) maar aan 1 kant. Volgens mij kreeg de loc in '76 op den duur 2 NS stra's.
@Petertrein81: de ledje moet aan de handrail zitten, niet achter een van de ruiten.
Maarten
En over de kleur: die is echt mooi donker zilvergrijs op mijn foto en die van Chris lijkt het inderdaad lichter.
-
Het grote probleem van het zilvergrijs was dat het bijzonder besmettelijk was. En als er dan een laagje stof op zat, zag het er al snel een beetje 'verlept' en fletsig uit. Dat, in combinatie met de hogere kosten van metallicverf, maakte dat de beslissing voor betongrijs snel gemaakt was. Al met al heeft het zilvergrijs op de meeste modellen (BB 7003, BB 15000, CC 6500, "Ratagaz", GC-rijtuigen, de C160-kleurestelling, enz.) niet veel langer dan 5 jaar dienst gedaan met een zilvergrijs kleurtje.
-
Maarten,
Als je je loc niet wilt beschadigen met het aanmbrengen van het LEDje, is het wellicht een mogelijkheid om de handrail waar het LEDje op moet na te maken. Ik ga er tenminste vanuit dat de handrail een los onderdeels is. Met een beetje crativiteit wat jij wel bezit, kun je misschien de twee pootjes van het LEDje zo verbuigen dat ze door bestaande gaatjes in de kap kunnen waar de originele handrails door heen is geprikt. De originele handrail bewaar je in de doos en je hebt een mooi derde pitje zonder je loc aan te tasten.
Leuk projectje voor 2038? Luie donder!!!! ;D ;D ;D
Jeroen
-
@Hubertus
Ja de naad in het dak zag ik ook. Maar het was half 3 in de nacht en dacht, daar kijk ik morgen wel eens naar. Kijken of ik het kan aandrukken of zo :)
-
Ach die naad leidt misschien wel tot onverwachte verbroedering tussen LS Models en Artitec: Als de mannen van LS Models helemaal gek worden van alle kritiek op die naad, dan kunnen ze immers gaan uithuilen aan de Amsterdamse Papaverweg... ;)
mvg,
Gert
-
Maar of die verbroedering wat oplevert?
De sterke en zwakke punten van beide merken liggen een beetje op hetzelfde vlak.
Huub
-
ja het is dat je facebook niet in de gaten houd, maar er zijn al de hele week updates en besprekingen op Groterdam >:(
Ik wist dat we een dag moesten wachten...
Mooi verslag van een prachtige loc! Reserveer hem maar vast voor mij, dan hoef je geen koper te zoeken als je er over 10 maanden op uit gekeken bent... :-*
-
Hoi
Pfoe..zelfs ik kom in de verleiding om hem aan te schaffen.
Gelukkig kan het oranje biesje op de neus mij niet zo bevallen :(
Net iets te breed en iets schuin oplopend? Ik weet, het gaat helemaal nergens over, maar ik vind het zo gezichtsbepalend dat het voor mij een reden is om hem te laten staan. (Tenzij Chris me weet om te praten ;D )
Zie ik het nou goed dat de lok wielstellen heeft met lage flenzen?
Bart
-
Maar of die verbroedering wat oplevert?
De sterke en zwakke punten van beide merken liggen een beetje op hetzelfde vlak.
Huub
Ja, op het dak ;D
Maar mooi model, niet mijn cupoftea Frans is niet mijn ding.
Voor een goedgelijkende 16/17/1800 moet er nog wel even iets gebeuren aan de kap/onderstel. ;)
-
Ik wist dat we een dag moesten wachten...
Mooi verslag van een prachtige loc! Reserveer hem maar vast voor mij, dan hoef je geen koper te zoeken als je er over 10 maanden op uit gekeken bent... :-*
Hee ! Ik had geen boze smiley gebruikt !
Dag ? Paar uur extra !
Nope, krijg je niet. Bij LSModels is de boel al helemaal uitverkocht, en we hebben er nog maar 1 op voorraad (dus Bart opschieten ! )
Ik heb net 3 plan W rijtuigen erbij gezocht, net als op de foto van het echte voorbeeld (y)
Edit : 2 plan W rijtuigen en 2 Plan E rijtuigen. (Dank Mispoes)
-
Bart, te laat !
Uitverkocht ;D ;D ;D
-
Gelukkig maar...kan ik wat zinnigs kopen ;D
Ik wil natuurlijk ook een AC-tje.
Bart
-
Gelukkig kan het oranje biesje op de neus mij niet zo bevallen :(
Net iets te breed en iets schuin oplopend?
Ik twijfel of de bies te breed is.
Het wekt op mij de indruk dat de frontseinen wat aan de grote kant zijn, ook gezien de foto's die ik van de groen 15000 heb gezien. Daar overtuigt de neus me ook niet helemaal.
Om dan toch de boel passend te krijgen, dat knikje in de bies.
Had de loc niet op het lijstje staan, daarom ook niet over nagedacht of ik hem om deze redenen zou laten staan.
De concurrerende modellen hebben weer andere eigenaardigheden, zeker in het geval van de BB7003.
Huub
-
Hee ! Ik had geen boze smiley gebruikt !
Ja, ik ben me er eentje... en ik heb er eentje:
Uitverkocht ;D ;D ;D
-
Kijk kijk, zelfs de Poes gaat het Franse materieel meer en meer waarderen ;D ;D
-
Speciaal voor deze loc is Poes overgestapt van 1974 naar 1975 als themajaar. Omdat deze kar zonodig de materieelshow op de nog te bouwen baan moet opvrolijken..... :-\
Valse kat. ;D ;D ;D ;D
Jeroen
-
Welnee. Deze kar vrolijkt natuurlijk gegarandeerd de materieelshow op tussen al dat saaie geel en Berlijns blauw, dus dat begrijp ik wel ;D.
-
Valse kat. ;D ;D ;D ;D
Riseemodelbouwer!
-
Riseemodelbouwer!
Ja ik weet het, ik ben lachwekkend.....
Jeroen
-
Mooi verslag van een prachtige loc! Reserveer hem maar vast voor mij, dan hoef je geen koper te zoeken als je er over 10 maanden op uit gekeken bent... :-*
Maar wat moet je met een loc met stroomafnemers tussen alle diesel-geweld?
mvg,
Gert
-
Een CC 72000 van bouwen ;D.
-
Als paradepaardje op de materieelshow plempen naast drie (!) afgeragde NS TEE stellen en een DE-V die allen een jaar daarvoor terzijde zijn gesteld.
Jeroen
-
Maar wat moet je met een loc met stroomafnemers tussen alle diesel-geweld?
Materieelshow: de mensen moeten kunnen zien wat ze de komende jaren kunnen verwachten als de elektrificatie een feit is...
-
En teleurgesteld dat ze zijn als het dan zo'n saai geel hok wordt :( :(.
;D
-
Zoiets heet marketing: mensen lokken met mooie vooruitzichten en als ze eenmaal binnen zijn confronteren met de harde realiteit... ;D
-
Een CC 72000 van bouwen ;D.
Das tijdverspilling, kun je beter even op Roco (http://www.roco.cc/produkteshop/uebersicht/detail/cat/50/pr/diesellokomotive-serie-cc-72000-der-sncf-mit-sound-1.html) wachten.
Groet Peter,
-
Bart, te laat !
Uitverkocht ;D ;D ;D
En er komt ook geen nieuwe meer of zo? Ik houd daar eigenlijk niet zo van, dat je binnen een dag moet beslissen of je een model zou willen hebben.
- Peter
-
In dit geval is dat expliciet door LSM gezegd dat het een eenmalige oplage is
Wel extreem snel uitverkocht ook, doet me een beteje denken aan de beginperiode van LSM...
Overigens in Frankrijk nog wel te bestellen.
-
Men gaat waarschijnlijk nog een nieuwe run maken.
Daar denkt men over na
bron : LSModels.
-
Op zich is dat natuurlijk ook waar LS voor staat... en kleine oplages brengen nu eenmaal de kans met zich mee dat het model in korte tijd is uitverkocht.
-
En er komt ook geen nieuwe meer of zo? Ik houd daar eigenlijk niet zo van, dat je binnen een dag moet beslissen of je een model zou willen hebben.
Binnen een dag...
Dat is inderdaad een erg vervelend trekje van LSM: op het moment dat ze de boel aankondigen ligt het ook al in de winkel en is het uitverkocht...
-
Dat is inderdaad irritant. Aan de andere kant biedt LSM de consument wel de mogelijkheid om ruim van te voren de modellen al te bestellen, omdat zij de door hen te produceren modellen op de website plaatsen. Dan duurt het altijd nog lang voordat het model in de winkel ligt.
Tja het is maar voor welke strategie de fabrikant kiest.
Jeroen
-
Mijn ironie is dhr. Water volledig ontgaan... :-*
-
Als je op aankondiging wilt bestellen, lijkt er niet zo'n probleem te zijn.
Alleen zijn ook de LS modellen niet van dusdanig onvoorwaardelijke kwaliteit, dat ik ze nog op voorhand durf te bestellen.
Ook in dit geval had ik er goed over na moeten denken of ik het model wel had gekocht, mocht het op mijn wensenlijstje staan. Er zitten toch best wel wat mindere punten op die het totaalbeeld verstoren. Dat zie je pas op het moment dat het model in de winkel ligt.
Huub
-
Als je een model hebt besteld en het voldoet niet aan je verwachtingen laat je het toch staan? Ik heb in elk geval wel een dusdanige relatie opgebouwd dat ik dat kan doen.
Heb ik jullie wel eens verteld dat ik in november 1994 vier bestelde DE-treinstellen heb laten staan? Het was van het merk DKM enne blablabla....
Het is nog steeds de dagelijke nachtmerrie van mijn winkelier... ;D
-
En dan kun je bij een beetje winkel je bestelling zo annuleren. Zeker met LSM want voor jouw bestelling 100 andere klanten.....
Hierbij zeg ik niet dat je maar lukraak moet bestellen en alles weer ongedaan moet maken als het in de winkel ligt, maar als het nu een keer voorkomt, zal een beetje winkel er niet moeilijk over doen.
@Mispoes: Je hebt gelijk Frank, ik had je tekst even beter moeten lezen. (y). Maar heb je de 7003 in het verleden nu wel of niet besteld?
Jeroen
-
Nee, hij stond wel hoog op mijn lijstje maar ik had het idee dat het allemaal nog wel kon. Toen ik gisteren het bericht van Chris las dat MTE er nog maar één had heb ik hem maar even gebeld.
-
Bij een goede relatie met je winkelier, lukt dat inderdaad vaak wel.
En er zijn ook wel wat mensen in den lande die gelukkig zijn omdat ik het bestelde heb laten staan, al is het meeste wat ik van LS in huis heb voor de gemiddelde Nederlandse hobbyist niet echt interessant. Dus met die 100 andere klanten loopt het wel los.
Maar buiten dat vind ik dat niet iets waar je zomaar vanuit mag gaan.
Dus ik bestel inmiddels niets meer, totdat ik het met eigen ogen heb gezien.
Door schade en schande wijs geworden, zeg maar.
-
Als je een model hebt besteld en het voldoet niet aan je verwachtingen laat je het toch staan?
Als je de luxe hebt om zelf bij de winkel langs te gaan, kan dat inderdaad. Overigens was ik niet op de hoogte (of misschien niet meer, weer vergeten en zo) dat deze eraan zat te komen. En dat levert me toch op eens een briljant idee op, maar dat is iets heel iets anders en iets voor de toekomst.
Momenteel zit ik te dubben over drie mogelijkheden:
- Laten voor wat het is, aangezien het budget niet oneindig is;
- Er actief naar op zoek gaan;
- Bestellen bij MTE en hopen dat er een nieuwe run komt.
Daar ben ik nog niet helemaal uit.
- Peter
-
Hij is in Frankrijk in ieder geval nog goed te vinden (online), en een rerun zal wel even op zich laten wachten denk ik zo (ik wil u hem niet aanpraten hoor, maar mogelijkheden genoeg ;-))
-
Das niet onlogisch, de betere Franse handelaar zal ze ook ruim hebben ingeslagen.
Daarom was de voorraad voor NL ook zeer gering, de meeste zullen in Frankrijk worden verkocht.
Groet Peter,
-
Als je de luxe hebt om zelf bij de winkel langs te gaan, kan dat inderdaad.
Dat is geen luxe Peter, dat is een faciliteit waar bijna iedereen hier over kan beschikken. Maar wie gaat er dan ook op een ontwikkelingseiland wonen, ver van de bewone wereld... ;D
Ga je het briljante idee nog met ons delen?
-
Ga je het briljante idee nog met ons delen?
Zodra de tijd daar is, zeker.
- Peter
-
Hij is in Frankrijk in ieder geval nog goed te vinden (online), en een rerun zal wel even op zich laten wachten denk ik zo (ik wil u hem niet aanpraten hoor, maar mogelijkheden genoeg ;-))
Klopt. Als ik 100% zeker zou weten dat er een re-run zou komen, dat zou ik daar op wachten, want dat komt budgettair gezien wat beter uit. Maar het is dus niet 100% zeker.
- Peter
-
Staat online !
BB 7003 van LSModels (http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=736:bb7003&catid=54:lsmodels&Itemid=113)
Mooi verslag van een hele mooie lok 8), alleen heb je de luchtkranen nu open staan op de laatste foto's ;)
-
Grom. 8)
-
't Zijn de kleine dingen die het doen, die het doen ;D
-
Ja maar dit zijn wel zeer kleine dingen. ;D
-
Een lek in je fietsband is meestal ook zeer klein, maar toch zul je daar ook iets aan moeten doen 8) ;D.
-
Ook missen er nog 2 onderdeeltjes op de bufferbalk, Chris (aansluiting HS-leiding en nog een soort van ophanghaak voor een leiding?). Nog even verder zeuren 8): de bevestiging van de HS-leiding aan de onderkant van de bufferbalk heb je een kwartslag gedraaid. Die remkranen zijn inderdaad heel erg klein!
Ik ben er gister achtergekomen wat die crèmekleurige onderdelen zijn: zonnekleppen om aan de binnenkant van de cabine achter de frontruiten te plaatsen :).
Weet iemand of losse onderdelen van LSM makkelijk los te bestellen zijn zoals bijv. bij Roco? De loc heeft aan een zijde een soort kast met aan beide zijden daarvan een typhoon. Toen de loc in NL reedt, had hij deze kast niet op het dak.
Maarten
-
Bestellen is geen moeite, maar meestal gebeurt er daarna niks. Vlak na uitlevering, nu dus, heb je nog kans.
-
@Maarten
Ik ga eens kijken, maar heb je een foto ? Want ik heb gewoon de handleiding lopen volgen.
-
Chris, ik zal kijken of ik vanavond even een fotootje voor je kan maken.
Maarten
-
(y)
-
Goed nieuws: het ding is besteld. :)
Slecht nieuws: ik mag (en kan) het pakje pas op 1e Kerstdag uitpakken. :(
- Peter
-
@ Peter: Goed nieuws is dat de dagen alweer duidelijk korter worden. Voor je het weet is het Kerst!
mvg,
Gert
-
Speciaal voor Chris even een fotootje gemaakt:
(http://i95.photobucket.com/albums/l125/overlast/IMG_4989-kopie.jpg)
Wat blijft het toch een stoer monster van een loc!
Ik ben nog even bij de plaatselijke treinenzaak geweest, maar die gaven aan dat onderdelen bestellen bij LSM vrijwel niet te doen is, dus als iemand nog typhoons van LSM over heeft... 8).
Maarten
-
Aha daar zijn die stukje metaal voor (y)
-
Mooi genomen Maarten, nu is goed de kleur te zien: argenta i.p.v. beton. Prachtig model, alleen lijken mij de muisgrijze onderdelen (zoals de buffers) wat plasticachtig... Ik verheug mij op mijn gereserveerde model...
-
Dankje. Door niet te flitsen komt de kleur inderdaad beter over.
Sommige onderdelen zoals de buffers zien er inderdaad wat plasticachtig uit, maar dat is door wat grijze verf wel op te lossen.
Maarten
-
@ Peter: Goed nieuws is dat de dagen alweer duidelijk korter worden. Voor je het weet is het Kerst!
Maar rond deze breedtegraad worden de dagen nooit zo kort als bij jullie. :)
Enfin, ik ben blij met het ding. Mijn vrouw zei "just buy the bloody thing" nadat ik met een sip gezicht had verteld dat het in Nederland was uitverkocht en dat ik het heel misschien nog in het buitenland zou kunnen vinden. Sinds ze een aantal jaar geleden een zeker iets heeft gekregen waarvan het gewicht in karaats wordt gemeten, kan ik wel een potje breken. ;)
- Peter
-
@Maarten,
Dan kun je de buffers beter antraciet of mat zwart maken. (zie foto groterdam)
By the way: de neuzen zijn prima verwijderbaar voor het plaatsen van de hulp 3e pit.
Mvg Ad M.
-
Super tip !
Ik ba een naar die neus kijken dan :)
-
Hier is ie ook. Fotootje (helaas van matige kwaliteit, maar lok had prio boven nieuwe camera ;) ) met een Artitec Plan W, als deel van de 1976 testtrein. Mooie combi toch?
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/LSM7003metPlanW.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/LSM7003metPlanW.jpg)
Zal binnenkort op de clubbaan een fotootje proberen te maken met 2x Plan W en 2x Plan E (A en RD)
-
Ondertussen heeft de vriendelijke Duitse leverancier zijn website aangepast zodat ik ook 'Malta' als bestemming in kan voeren. :) Echter:
Bis dato haben wir noch keine verbindliche Lieferterminzusage zu der von Ihnen bestellten LS Lok.
Hmm.
- Peter
-
Zelfs in Frankrijk lijkt 't lastig. Op de site van Hobby-Trains.fr, normaal goed gesorteerd ook met LSM, kun je wel je email adres achterlaten, krijg je een mail als ie leverbaar is.
http://www.hobby-trains.fr/fr/traction-electrique/808-bb-7003-sncf.html (http://www.hobby-trains.fr/fr/traction-electrique/808-bb-7003-sncf.html)
(Heb daar zelf o.m. een Veolia 437500 lok besteld (en geleverd gekregen).)
-
Is het trouwens al in dit draadje voorbij gekomen wat er zoal achter een 7003 kan hangen (in Nederland)?
- Peter
-
(y)
Fotootje ... met een Artitec Plan W, als deel van de 1976 testtrein.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/LSM7003metPlanW.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/LSM7003metPlanW.jpg)
Zal binnenkort op de clubbaan een fotootje proberen te maken met 2x Plan W en 2x Plan E (A en RD)
Euh, zoiets? ;)
-
euh, zoiets ? ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/15_9_2011_005.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/15_9_2011_005.jpg)
Zo heeft deze stam op 22 0ctober 1976 in Hengelo gestaan.
bron: de jaren tachtig bij de NS in kleur.
De neuzen kunnen easy verwijderd worden voor 'n nood 3e Pit.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/15_9_2011.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/15_9_2011.jpg)
in de rijrichting naar voren trekken.
-
@Ad: o.a. de buffers zijn inmiddels antraciet geschilderd en dat de neus eraf kan ben ik ook achter. Sterker nog: de 3e pit is al bijna volledig ingebouwd. Ik zal komende weekend een paar foto's plaatsen.
Qua samenstelling kan dit ook:
(http://www.martijnhaman.nl/afbeeldingen/rhamoen_foto02_tn.jpg)
Bron: www.martijnhaman.nl
(moet ik nog wel even mijn meetrijtuig afmaken)
(http://i95.photobucket.com/albums/l125/overlast/P3200643.jpg)
Zie http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,5035.0.html.
Maarten
-
Maarten,
Leuke foto, wat is de basis voor de meetwagen? ben benieuwd naar je foto's.
Ik heb tijdelijk 'n alternatief op de 3e pit gemaakt.
Ik heb ook ergens 'n foto gezien (op Internet) met de 7003, NS1300 (geel/grijs) en 'n aantal 4 ass ketelwagens. Olieboot?
Mvg Ad
-
Als basis heb ik zo een gebruikt voor het meetrijtuig
(http://lestrainsjouef.free.fr/img/zoom/jf5770.jpg)
Bron: lestrainsjouef.fr
@Ad, Hoe heb je de tijdelijke pit gemaakt? En doet deze het ook?
Maarten
-
Ik heb ook ergens 'n foto gezien (op Internet) met de 7003, NS1300 (geel/grijs) en 'n aantal 4 ass ketelwagens. Olieboot?
(http://665-667.vanree.net/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=105778&g2_serialNumber=3)
Deze bedoel je?
Foto uit RailColor archief, SNCF BB7003 + 1315 te Apeldoorn oktober 1976
-
@maarten,
De tijdelijke 3e pit is gemaakt van een gemodificeerde lantaarn van de sik en werkt niet maar de lens is zilverkleurig geschilderd. ;) Ik hoop d.m.v jouw knutselwerk wat ideeen op te kunnen doen.
@JAB,
Ja, die foto bedoel ik inderdaad. (y)
Zijn er nog Forumleden met nog andere interessante foto's over deze test fase van de BB7003 bij de NS??
-
In RM 144 staan 5 bladzijden met info + foto's over de huurperiodes van de BB 7003.
Wat een onzin trouwens dat 3e frontsein... Geen van de 106 E-locs series 1000-1300 had een derde frontsein maar zo''n uitheemse huurloc moest van een provisorisch aangebrachte derde pit voorzien worden...
-
Bijzonder die foto, beide loks met beide panto's tegen de draad.
Wat een onzin trouwens dat 3e frontsein... Geen van de 106 E-locs series 1000-1300 had een derde frontsein maar zo''n uitheemse huurloc moest van een provisorisch aangebrachte derde pit voorzien worden...
Maar die konden toch wel een omgekeerd L-sein maken, dus met 3 witte lampen? D.m.v. zo'n hoog geplaatst in kleur wisselbare lamp. Zoals ook de DE-1 en 2, Hondekoppen (voor ze die lamp bovenop de neus hadden), de 2200, de 2400 dat hadden, om maar wat te noemen.
Dat L-sein lukte dus bij die 7003 niet, met alleen rode sluitlichten naast de frontseinen. En 3 lampen was nu éénmaal verplicht, dus zo'n oplossing.
Wat wel leuk te zien is dat het met een kabeltje aan de buitenkant, over de neus, aangesloten is.
-
Ja, da's waar... daar had ik niet aan gedacht... Merkwaardig overigens om iets onzin te vinden wat je niet begrijpt, beetje primaire reactie van mij... :-[
-
10 x 1000, 60 x 1100, 25 x 1200, 15 x 1300 is toch 110 locs ;-)
-
Was het leven maar zo simpel...
Uit de NS materieellijst 01-01-1976:
1001, 1003-1005, 1007-1010, 1101-1130, 1132-1155, 1157-1160, 1201-1225, 1301, 1302, 1304-1316
-
Ah t ging om een exacte datum..heb ik niks gezegd ;D
-
Nee, geen exacte datum, het ging wel om het tijdsgewricht waarin de BB 7003 bij NS te gast was...
Consequent was je niet: er zijn 16 1300'en voor NS gebouwd, zij het dat het aantal aanwezige locs nooit hoger is geweest dan 15: de 1303 is vervangen door de 1311 en die laatste is ook nog eens opgebouwd met een groot aantal onderdelen van de 1303.
-
Ik heb ook nog een RailColor foto van de BB7003 met meetrijtuig plus kolenbakken maar om nu al die foto's die ik niet gemaakt heb hier te posten...
-
Haha juist omdat er nooit tegelijk 111 locs zijn geweest zei ik 110!
:)
-
@ JAB,
'n paar kan toch geen kwaad ?
Leuk voor de inzetbaarheid op onze clubbaan.
Mvg Ad
-
Hello.
You should better not! order (and buy) anything at Hobby-Trains in France.
In the past I ordered some freight-waggons there and paid with credit-card. As I have in mind that were 3 orders and so I got 3 parcels. But one parcel was packed so bad that the items were damaged. I should have be warned :(.
But than it got really worse:
In his shop an Electrotren model was listed as "on stock". I ordered it and paid with credit-card (as before). But "suddenly" it wasn't on stock (he said it was a "computer-mistake"), but in around 2 weeks he would be able to deliver the model. I trusted him and so I did not! contact the credit-card-company to get the money back (Today I know that I have "only" 4 weeks to get the money back). So at least 2 month were gone and nothing arrived. I said and wrote: I want my money back. But another 2 weeks nothing happened. So I went to the german police and made an "Anzeige" (sorry I know only the german word). At least it would not have helped "really", because the french police would not react (only at murder and cases with 100.000 of Euros and more) but now the owner of Hobby-Trains showed a reaction and send me back the money (with wire transfare).
That was the first and only dealer up to now, where something like that happened. And I buy much items (in foreign countries also). In french forums Hobby-Trains was known for that behaviour.
So better choose another dealer.
greetings
Ralf Wittkamp
Zelfs in Frankrijk lijkt 't lastig. Op de site van Hobby-Trains.fr, normaal goed gesorteerd ook met LSM, kun je wel je email adres achterlaten, krijg je een mail als ie leverbaar is.
http://www.hobby-trains.fr/fr/traction-electrique/808-bb-7003-sncf.html (http://www.hobby-trains.fr/fr/traction-electrique/808-bb-7003-sncf.html)
(Heb daar zelf o.m. een Veolia 437500 lok besteld (en geleverd gekregen).)
-
Maar ik heb hem dus in Duitsland besteld. Met creditcard, bij iemand die hem niet op voorraad heeft. :)
- Peter
-
Een plaatje met Franse- en Nederlandse stroomafnemer tegen de draad en zaklamp tussen de frontruiten.
(http://farm4.static.flickr.com/3051/3008364261_4131b32208_z.jpg) (http://farm4.static.flickr.com/3051/3008364261_4131b32208_b.jpg)klik
SNCF 7003 op proef in Utrecht
09 oktober 1976.
En nog maar een, ook de luchthappers zijn goed zichtbaar;
(http://farm6.static.flickr.com/5019/5526936549_965a7a2907_z.jpg) (http://farm6.static.flickr.com/5019/5526936549_965a7a2907_b.jpg)klik
SNCF BB7003,
Utrecht,
09 oktober 1976.
-
Ik heb dezelfde ervaring met Hobby Trains als Ralf. Ging gelukkig maar om een paar euro, iets dat nageleverd zou worden maar nooit gekomen is (wel betaald dus). Dat hij dingen niet heeft die wel op de site staan als beschikbaar is zeker de laatste twee jaar normaal geworden. Eerdere ervaringen met Hobby Trains waren goed.
Ik doe tegenwoordig mijn bestellingen bij Jura Modelisme (vriendelijk contact, veel voorraad, erg snel) of als alternatief Pierre Dominique.
groeten Sicco
-
@Gerardvv,
Bedankt voor de 2 foto's, alle beetjes helpen.
Nog iemand meer ? Alle foto's zijn welkom.
Wanneer zij de luchthappers geplaatst?
Is dit bij de NS gebeurd ? en waarom?
Zien we dat terug bij onze 16/17/1800en( in andere vorm misschien?)?
Wie weet meer?
Mvg Ad
-
De luchthappers zijn na het eerste bezoek van de 7003 in Frankrijk geplaatst. De reden hiervoor was dat bij het eerste bezoek in ´75 de koeling van de motoren niet voldoende bleek te zijn. De loc moest namelijk veel optrekken en afremmen, in tegenstelling tot Frankrijk waar veel treinen langere ritten maken met een meer constante snelheid. Hierdoor raakten de motoren oververhit.
Even de uiterlijke verschillen op een rij tuss het bezoek van 1975 en 176:
1975: loc grotendeels in SNCF-staat, alleen voorzien van een 3e frontsein.
1976: naast het 3e frontsein krijgt de loc ook i.p.v. een van de SNCF-stroomafnemers een een NS-stroomafnemer, de luchthappers zijn inmiddels geplaatst en de loc is voorzien van ATB-lezers aan de draaistellen.
Kijk ook eens op dit Franse forum voor meer foto´s (in Frankrijk) en een artikel: http://histoire.trains-en-vadrouille.com/viewtopic.php?f=164&t=53936&p=368715
Wat ik wel vreemd vind, is dat ik nog nergens een foto van de loc heb kunnen vinden waarbij aan een kant de typhoons aan een kast gemonteerd zitten zoals bij het model van LSM is. Misschien dat deze maar vrij kort op de loc gezeten heeft?
Maarten
-
Zien we dat terug bij onze 16/17/1800en( in andere vorm misschien?)?
Wie weet meer?
Mvg Ad
Ik denk dat daarom die zijroosters nu over de hele lok lopen.
Erich
-
@ Maarten,
Bedankt voor de reactie.
Leuke foto's , alleen Frans is voor mij abrakadabra.
Dus heb ik nog 1 typhoon nodig om het konijnenhok te vervangen.
Ik wil 'm in de houden in de staat van 1975.
@Chris, kun je er voor mij ook 1 bestellen?
Mvg Ad
-
Mijn Frans is ook niet geweldig, maar via google translate zijn zulke fora nog wel redelijk te vertalen.
Ik zou ook graag een extra typhoon willen, bestel voor mij dus ook maar!
Maarten
-
Tegen welke Chris hebben jullie het nu ? Want dat kan ik even nergens volgen.
-
Gelukkig (y)
Ik had al 3 pagina's terug gelezen en meende dat ik ze al zag vliegen ;D
Gr. Remco.
-
Me too ;D
-
@Maarten
Ik ga eens kijken, maar heb je een foto ? Want ik heb gewoon de handleiding lopen volgen.
Sorry, verkeerd gelezen.
Mvg Ad
PS; Zie je ze vliegen Remco ;D ;D ?
-
Op Ebay.nl ( objectnummer: 300602540740) kun je de BB7003 nog vinden bij Huenerbein. (stand vandaag 10.48 uur)
Mvg Ad
-
Het was even schelden en pielen, maar mijn 7003 heeft nu ook een werkend 3e frontsein:
(http://i95.photobucket.com/albums/l125/overlast/IMG_5011.jpg)
Ik heb een SMD-LEDje met lakdraad aan het printje van de front- en sluitseinen gesoldeerd. Uiteraard ook een weerstandje er tussen gezet. Deze heeft een wat hoge weerstandswaarde (47000 Ohm), maar ik had geen andere. Van een 1,8 mm led heb ik het bolle gedeelte afgesneden en op de LED geplakt met 2-componentenlijm.
(http://i95.photobucket.com/albums/l125/overlast/IMG_5013.jpg)
De neus was makkelijk te verwijderen en heb ik van een kleine uitsparing voorzien om de draadjes van de LED te kunnen doorvoeren.
(http://i95.photobucket.com/albums/l125/overlast/IMG_5018.jpg)
Het resultaat.
(http://i95.photobucket.com/albums/l125/overlast/IMG_5017.jpg)
En het bewijs dat de LED het ook doet ;).
Zoals op de foto´s te zien is hebben verschillende dakonderdelen, buffers en de remslangen een likje verf gekregen. Voor het donkergrijs heb ik Humbrol 79 gebruikt. De bovenste delen van de remslangen Aluminum Humbrol Metal Cote 27002, de remkranen Humbrol geel 69 en het onderste deel van de remslangen mat zwart. De isolatoren zijn nu i.p.v. bruin, grijs/wit en de kleine kastjes bij de panto´s grijs (Humbrol 129).
Het kleine kastje op het dak was door LSM verkeerd om geschilderd. Deze was alu-kleurig met grijze roosters, nu is deze grijs met alu-kleurige roosters:
(http://i95.photobucket.com/albums/l125/overlast/IMG_5014.jpg)
Maarten
-
Ziet er goed uit Maarten,
Voor mij is het net te ingrijpend (slechte ogen) , ik laat het zo.
Mvg Ad
-
Mooie lok hoor (y)
-
Het was even schelden...
Nee toch! ;D ;D ;D
Fraaie loc geworden Maarten! Ik zou nu alleen nog iets proberen te verzinnen om dat draadje op de neus aan te brengen waarmee in het echt het derde frontsein gevoed werd. Dat geeft nu juist zo'n mooi beeld dat het hier om een tijdelij kaangebracht sein gaat.
Voor de rest (y) gedaan!
Jeroen
-
Ik denk dat daarom die zijroosters nu over de hele lok lopen.
Erich
De NS 1600 is voorzien van in totaal 6 ventilatoren.
2 ventilatoren zitten boven op de tractie motoren om deze te koelen, de "hitte" komt vrij in de machinekamer waar het via de bekende grijze zij roosters prima kan ontsnappen.
De overige 4 fans koelen de HS ruimte (hoog-spannings), deze koelen de chopperinstalatie (2 choppers) en de statische omzetter.
De variabele gelijkspanning (70 tot 142 volt) voedt de ventilatoren.
Tractie motorfans kunnen / worden ingeschakeld door;
Schakelaar op faiveley blok (cabine).
Bij inschakelen compressor
Het beproeven van de ED noodrem en het ED remmen
En bij het inschakelen van tractie, maar het aanzetten.
Gr. Silvester
-
Silverster,
Bedankt voor de informatie.
Mvg Ad
-
Bedankt voor de complimenten!
@Jeroen, ja dat draadje moet er nog opkomen, al vind ik de loc zonder mooier.
Maarten
-
Ja ik ook, maar het is juist zo karakteristiek voor de proefperiode.
Jeroen
-
Zo goed Jeroen?
(http://i95.photobucket.com/albums/l125/overlast/IMG_5172.jpg)
Maarten
-
Die is goed gelukt! (y)
Het blijft toch een fraai ding
-
Dankje! Was wel even een gepriegel, met name de 2 zwart geverfde draadjes die de wit geschilderde draad aan de handrail vastmaken. Overigens heb ik de typhoon van de andere cabine op deze gezet en de 2 gaatjes die overbleven met styreenstaaf gevuld en donkergrijs aangetipt.
Maarten
-
WOUW!!!!!!!!!!!!!
Fantastisch Maarten!!!! Helemaal top! (y) (y) (y) (y) (y) Vooral die twee zwarte draadjes om de handrailing doen het hem! Je bent een ware kunstenaar!
Nu heb je echt een loc die voor proefneming in ons land is, erg fraai gedaan!
Jeroen
-
Dank u, dank u, meneer Water! :)
Zo is hij inderdaad klaar voor de inzet in NL in 1975, hoewel..., eigenlijk moet ik ook de andere cabine van zo'n frontsein voorzien. Maar daar heb ik eigenlijk niet zo'n zin in...
Maarten
-
Ja hoor! Meneer Lui heeft er weer geen zin in! Je bent meteen weer een heel eind in aanzien gezakt hoor! ;D ;D ;D ;D
Jeroen
-
Zucht... alweer zo'n half afgemaakt project... en het begon zo goed.
-
Ik durfde het niet te zeggen uit angst voor tegenaanvallen... ;D
-
Zucht... alweer zo'n half afgemaakt project... en het begon zo goed.
Ook daar is een draadje voor ;D ;D
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,39555.msg618545.html#msg618545 (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,39555.msg618545.html#msg618545)
-
Ja, hoor... Het is ook nooit goed! :P
Jeroen, kon ik nóg verder in aanzien zakken? Volgens mij zat ik al op het dieptepunt ;).
Maarten
-
Oh nee! Dat zeker niet!!!!
Ik prijs mijzelf gelukkig dat ik je naast dit forum ook persoonlijk ken als collega. Je bent een fijn mens en dat vind ik veeeeeel belangrijker dan je hobbhyprestaties. :D :D
Je hebt in je hobby gouden handjes en ik denk dat met mij velen graag veel meer van jouw werk zouden willen zien. Dat je de keuze maakt om maar één front van je 7003 aan te passen is uiteraard geheel jouw goed recht.
Alleen je kent mij ook wel een beetje....... ik mag graag een beetje voeren.
VRIEND! (y)
Jeroen
-
met alleen aardige mensen krijg je op die manier nooit een modelletje af he ;D hup, zagen met je donder!
-
Dat dan weer wel natuurlijk........... ;D ;D
Jeroen
-
Dankjewel, vriend Jeroen. Wat een complimenten! :D (y)
Maar ik moet toegeven, dat jij toch zeker ook gouden handen hebt. gezien die brug die je in elkaar hebt gezet. En al helemaal doorzettingsvermogen! Daar ontbreekt het bij mij ook wel eens aan. ;)
M'n laatste reactie was ook niet serieus bedoeld, hoor. En elkaar een beetje voeren en afzeiken, maakt dit forum ook weer leuk, anders wordt het ook zo'n serieuze boel.
Floris, daar heb je gelijk in ;D. Maar eerst ga ik weer 'In het zweet des aanschijns mijn brood verdienen'.
Maarten
-
M'n laatste reactie was ook niet serieus bedoeld, hoor. En elkaar een beetje voeren en afzeiken, maakt dit forum ook weer leuk, anders wordt het ook zo'n serieuze boel.
(y) (y) (y)
Jeroen
-
Zo, zijn alle veren weer op onfatsoenlijke plaatsen gestoken? Dan kunnen we weer verder ;D ;D.
-
En elkaar een beetje voeren en afzeiken, maakt dit forum ook weer leuk,
Zo is het maar net...
Hoe zit het met de kerstmarkten dit jaar?
-
Volgens mij wel goed. Die vraag was uiteraard weer eens te verwachten ;D
Even een aantal Mispoescitaten op een rijtje:
17 Maart 2008, 09:41:13 Jij gaat weer naar de Kerstmarkt? ;D
14 Augustus 2008, 19:47:04 Ga je binnenkort nog naar de Kerstmarkt?
28 September 2008, 21:22:38 en daarna is er wel weer een kerstmarkt :P
25 September 2009, 12:57:12 Ik zou het maar doen, eind november beginnen de Kerstmarkten weer...
Ik houd je wel op hoogte als ik weer naar een kerstmarkt ga (of naar Scheveningen ;)). ga je zelf trouwens niet naar een kerstmarkt dit jaar?
@Ad.m: ga jij je 3e frontsein nog werkend maken?
Maarten
-
@ Maarten,
Nee, het ligt nog niet in de planning.
Mvg Ad M.
PS: nog steeds niets gehoord van LS
-
Zucht... de Duitse firma heeft eens geïnformeerd bij de importeur (Lemke) en goh, ze hadden er 10 in totaal gekregen en die waren meteen weg. Hem een antwoord gestuurd dat je met LS Models niet kunt wachten met bestellen tot het model leverbaar is en of ik de bestelling zou kunnen annuleren.
- Peter
-
Voor de goede orde: een veer steek je in iemands HOED.
Zo, zijn alle veren weer op onfatsoenlijke plaatsen gestoken? Dan kunnen we weer verder ;D ;D.
-
Nietus, niet IN je hoed.
http://www.woorden.org/woord/veer (http://www.woorden.org/woord/veer)
-
euh, zoiets ? ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/15_9_2011_005.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/15_9_2011_005.jpg)
Zo heeft deze stam op 22 0ctober 1976 in Hengelo gestaan.
bron: de jaren tachtig bij de NS in kleur.
Zie ik het goed dat er een plan E B inzit?
Grtn,
Dennis
-
Op de foto in het boek voor zover ik kan zien 2x Plan W B, Plan E A en RD.
-
Dennis,
Nee, het is geen E 1kl maar 'n E 2e kl rijtuig.
Dus het zijn 'n W1 , W2 met reclame banen, Rest E en 'n E 2e klasse.
Mvg Ad M.
-
Oke, duidelijk (y)
Wel vreemd dat trein Amsterdam/Enschede geen eerste klas had?
Waren er meer treinen met alleen B rijtuigen?
Grtn,
Dennis
-
Dat is ook vreemd... het klopt namelijk niet. De echte stam bevatte wel degelijke een plan E-A.
-
Op de foto hier is inderdaad een plan E B te zien, in het boek is de het een plan E A (de eerste klas strepen en de raamindeling geven dat weg).
-
De hoofd vraag ging uiteraard over het grote voorbeeld (y)
Was dit een standaard stam?
Grtn,
Dennis
-
A + RD + B + B, waarbij de B's Plan W waren. Zie oa
Elektrische Lokomotieven in NL pagina 5, achter een 1100
Jaren 80 bij NS in kleur pagina 58, met de 7003, te Hgl
Jaren 80 bij NS in kleur pagina 68, achter een 1100 en met veel versterkingsrijtuigen
http://www.seinarm.nl/Treinsamenstellingen/TreinsamPlanE.aspx
-
Iemand een idee of en wanneer LSM de BB7200 gaat leveren? Misschien past het niet in dit draadje, maar ach...
-
Nee dat weten we niet, want LSM roept zelf ook altijd maar wat.
Jeroen
-
En zo heb je dan ineens mazzel
Hoewel het compleet niet binnen de tijdspanne past waarin ik ooit hoop te rijden (ik ben van 1979 en wil ooit een baan met dingen die na mijn geboorte rijden) toch deze loc aangeschaft vanuit de duitse ebay in AC versie. 128 euro ! En geen medebieders. Mooiste is nog wel dat ik hem gewoon op kan halen in Nederland, dus ook geen verzendkosten.
Nu de vraag, misschien ooit een derde lamp plaatsen, maar kan iemand (overlast?) precies aangeven waar dat ledje aan te sluiten is ? Ik neem aan dat dat voor de AC versie hetzelfde is
Martijn
-
Almelo heeft vandaag nog 1 lok binnengekregen. 7003 met het LSnummer 10044.
Wie nog interesse heeft ? 0546812981
Mvg Ad
-
Wie o wie weet hoe ik de BB7003 met een ESU V4.0 decoder moet programeren?
Mvg,
Manuel
-
De meeste instellingen van loks van ls models zijn gelijk, dus je kunt een gedeelte van hier (http://www.loksound.be/15/27.htm) overnemen. Rijgedrag is wellicht nog speciaal te regelen.
dirkjan
-
In deze volgorde:
CV32 = 2
CV53 = 125
CV52 = 5
CV51 = 10
CV54 = 48
CV55 = 45
CV56 = 255
CV266 = 2
CV282 = 0
CV298 = 2
CV314 = 0
CV330 = 16
CV346 = 16
CV426 = 12
CV442 = 12
CV458 = 32
CV474 = 32
CV490 = 1
CV506 = 1
-
Dirkjan het is gelukt met de programmer. Bedankt. (y)
Manuel
-
@martijn: zie pagina 9 van dit draadje en onderstaande foto om te zien hoe de LED is aangesloten:
http://i95.photobucket.com/albums/l125/overlast/IMG_5011.jpg
Maarten
-
Onverwacht kwam die ook voor mij bij Wentink binnen. Heb ooit nog in een IC gezeten getrokken door deze lok.
-
Mijn BB-7003 is (aangetekend!) onderweg. :)
- Peter