BeneluxSpoor.net forum
Wat zijn we aan het bouwen? => Materieel => Topic gestart door: Bob R. op 01 February 2010, 16:11:27
-
Ik had nog een (dramatisch verongelukte) Lima 1200 over.
Omdat ik me een tijdje geleden afvroeg hoe deze locomotief er zou hebben uitgezien als diesel locomotief leek het mij wel leuk een 1200 om te bouwen zoals die er uit zou hebben gezien als de NS deze als diesel zou hebben besteld.
Omdat in Amerika de meeste diesellocomotieven maar aan 1 zijde een cabine hebben ga ik dat ook toepassen op de 1200, anders is het niet meer dan de panto's eraf halen en uitlaten plaatsen.
Een gelukje is ook dat de NS de nummering 2700 nooit heeft gebruikt.
(later meer, ze is al bijna klaar (y))
-
psst Bob.,
NS heeft wel een serie 2700 gehad.. (ex HSM 71-73), maar die leken in de verste verte niet op wat jij nu gemaakt hebt :D
-
Ja dat weet ik, heeft maar heel kort voor de NS gestoomd. ;D
deze is de grootste inspiratiebron (http://www.tsfr.org/~efbrazil/alco_pa2_jundiai_0671.html) :D
En deze (http://www.railpictures.net/images/d1/3/3/9/7339.1244397777.jpg) heeft ook nog eens de juiste naam ;)
-
Klopt, tot 1925 of zo. Overigens een leuke link, maar ik mag er niet in... Classified en zo ;D
Yup. die tweede link werkt beter. Ik snap wat je bedoelt (y)
grt, Carlo
-
Ik heb de link van de eerste nu ook aangepast.
-
Het zijn de frontruiten en de neus die het 'm doen!
-
Ik ben altijd wel enthousiast van fantasiemodellen. Ik ben benieuwd wat je er uiteindelijk van maakt :)
Als je een Nederlandse versie van een Amerikaanse diesel wil maken, zou ik beide cabines behouden. Amerikaanse diesellocs hebben maar één cabine omdat ze meestal toch met twee of meer rug aan rug voor een trein worden gezet. Dan is een tweede cabine overbodig. In Europa zijn de treinen niet zo zwaar, dus is één loc voor de trein vaak genoeg, dus dan is het zeker wel handig als je met die ene loc beide kanten op kunt ;)
-
Vergelijk voor de grap de draaistellen van de bovenste foto met die van een 1200! 8)
Ik zou ook 2 cabines houden. Past inderdaad beter in Nederland, als je het dan toch enigzins verantwoord wil doen.
Maarten
-
het grote nadeel is dat er dan wel heel weinig te verbouwen valt.
Ik wil er dan ook een combinatie maken met plan D rijtuigen.
Een stuurstand voor aan de andere zijden is al voorzien bij de NS ;D
En dat is ook al eerder gedaan. (https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,15579.30.html) (niet dat dat mij tegenhoudt)
-
Je kunt de zijwand nog aanpassen, roosters erin, of zoals bij de Beel juist patrijspoortjes. Daar valt nog wel wat te halen. En het dak aanpassen, koelers erop of zo.
Succes!
Ernst-Jan
-
Hier volgt mijn excuus voor de ombouw van de Lima 1200:
Korte geschiedenis NS 2700,
Na dat bleek dat de NS 2600 in de praktijk erg tegenviel besloot de NS deze 5 locomotieven te vervangen door de serie 2700.
Om nu minder risico te nemen werd besloten locomotieven te bestellen uit een beproeft concept.
Net als de 1200 serie werd gekozen voor Amerikaanse techniek, aangezien de Amerikanen veel ervaring hebben met diesellocomotieven.
Het werd een dieselversie van de 1200 met (uit bezuiniging) een enkele cabine.
Nu kregen deze locomotieven een nog Amerikaanser uiterlijk.
In totaal ging het om 5 exemplaren die geassembleerd werden bij Werkspoor.
Ze kwamen gelijk in Berlijns blauw op de baan en waren op de eerste plaats bedoelt voor passagiers vervoer.
Er was nog een optie voor 15 extra exemplaren maar daar werd later van afgezien.
(http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/2701.jpg) (http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/2701.jpg)
Bouwtekening, gevonden op internet...uh voor 80% dan ;)
Praktijk,
In de praktijk bleek de enkele cabine erg onhandig in gebruik, de locomotieven werden in het begin daarom vooral gebruikt voor de internationale treinen zoals de TEE en D treinen waarbij incidenteel doorgereden werd naar Parijs.
Ook werd er veel met zowel voor als achter een locomotief geplaatst, met name op de dienst tussen Haarlem en Maastricht al werd daar meestal gebruik gemaakt met elektrische tractie.
Uiteindelijk werd de serie vrij snel “verbannen” naar de goederendienst.
Het thuis depot voor deze serie was Juinen.
Uiteindelijk ging de hele serie in 1975 uit dienst, wel werd nog geprobeerd de locomotieven te verkopen naar de Ontario railway.
Er is nog wel geprobeerd een afscheidsrit te organiseren, maar door ruzie tussen 2 initiatiefnemers is dat nooit doorgegaan.
Zo wilde de één dat de rit in Limburg gehouden werd omdat dit de laatste standplaats was van de serie en de ander wilde dit in Friesland houden omdat dat het grootse deel de standplaats was van deze serie. De Friesen noemen deze serie ook wel “Friese doorlopers”
1 2700, namelijk de 2701 is behouden gebleven als museumlokomotief.
(http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/2601.jpg) (http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/2601.jpg)
De 2701 in het spoorwegmuseum
(http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/P8308191.jpg) (http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/P8308191.jpg)
De 2107 tijdens de binnekomst in Haarlem
Deze locomotief is als proef destijds naar Canada gegaan en kwam nadat de Canadezen de serie toch niet wilde overnemen terug naar Nederland . De rest van de serie was toen al gesloopt.
In model.
Alleen Lima heeft een model van de 2700 gehad, echter door een vergissing is het grootste deel van de modellen op de Amerikaanse modelspoormarkt terecht gekomen.
In Nederland is het dan ook een zeer gezocht model.
Lima heeft de mal van de NS 1200 aangepast maar er zitten wel betere details op.
Zo zijn de handgrepen “los” aangebracht, is het model verlaagd en zitten er aparte luchtslangen en koppelingen. Ook ontbreekt er geen cabine interieur
Omdat het het geen verkoop succes was geworden is er nooit een 2de oplage uitgebracht.
Een nieuwe oplage heden ten dage zit er niet in omdat volgens Hornby Int. De mal gescheurd en dus onbruikbaar is.
(http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/P1300169.jpg) (http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/P1300169.jpg)*
De Lima 2701
Je kunt uit pure armoede natuurlijk ook met de betere verkrijgbare 1200 aan de slag....
Bereidwijze: :o
Men neme een Lima 1200 zetten die neer op de rand van een kast in de buurt van je “dominator” 500 watt geluidsboxen.
Je vergeet dat die daar staat , je struikelt over de snoeren die goed vast zitten aan je geluidsboxen zodat die omdonderen en (gedeeltelijk) de Lima 1200 verwoesten.
Als dat goed gegaan is blijkt nu dat 1 kant van de Lima 1200 verpleterd is.
Nu is de lok klaar om een 2700 dieselok te worden. (y) ;D ;)
Ingredienten:
80% Lima NS 1200
3% Mehano
0.05 % Roco
Binnenkort het resultaat
Bronnen:
Diesel-Elektrische locomotieven ns-serie 2600 uitgeverij St. Rail fantasy
Spoorwegen rond Juinen & TerWeksel H. F. Kriele uitgeverij Hekking
myths and stories about railways J. Walker Int. road books publishers
Of sla ik te veel met deze fanatasie op hol ;D
(*origineel uit de Lima catalogus)
-
Ik zou bijna geloven dat dat ding echt bestaat (y)
Heb je dat spul zelf allemaal op de computer gemanipuleerd?
Ben benieuwd hoe die wordt, ik heb die ook nog zo'n wrak liggen ;D
-
Je maakt er wel werk van Bob!
-
Vergelijk voor de grap de draaistellen van de bovenste foto met die van een 1200! 8)
Maarten
Ik dacht dat het Marklin (http://www.rocousa.com/MARKLIN/37610.jpg) model de draaistellen heeft gegeven aan de Marklin 1200?
Door zijn lage bouw en het ontbreken van panto's lijken Amerikaanse locs veel groter dan de Europese, dat beeld probeer ik ook te krijgen met de 1200/2700
@basdouma zelf geshopt
@Marc dat maakt het de moeite waard ;D
-
Haha! Geweldig verhaal!
Even serieus ::):
Die 2700 serie had toch aan de niet cabinezijde een hulpstuurstand voor rangeerwerk? Of hebben ze die later ingebouwd? Volgens mij werd ook later de vouwbalg verwijderd omdat ze alleen nog maar voor goederenvervoer gebruikt werden. Wel leuk dat die bij de museumloc weer is teruggeplaatst. 8)
Helaas heb ik nog steeds niet het boekje ´Spoorwegen rond Juinen & Ter Weksel´ kunnen vinden :-\. Volgens mij hebben ze daar maar een kleine oplage destijds van laten drukken. Uitgeverij Hekking heeft volgens mij niet zo lang bestaan. Voor zover ik weet was die eigendom van de broer van wethouder Hekking uit Juinen en door wanbeleid als snel failliet gegaan. Of niet?
Maarten
-
Het boekje ´Spoorwegen rond Juinen & Ter Weksel´ was eigenlijk een relatie geschenk voor de genodigde van de opening van het Juiner station voor de HSL.
Tot nu toe stopt alleen de Fyra in "Juinen HSL" ;D
Uitgeverij Hekking is bezig met een boek over het lobbyen om de HSL in Juinen te laten stoppen.
Uitgeverij Hekking geeft ook de Juiner courant (http://www.amibo.demon.nl/juinen/) uit
(http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/P1030127.jpg)
Al bijna klaar!
-
sla het beelenboek er maar es op na, werkspoor heeft daadwerkelijk zoiets bedacht, voorzien van een snellopende diesel uiteraard want ze wisten bij werkspoor van t begin af aan al dat die beelen niks dan ellende zouden opleveren.
-
Lijkt wel alsof dat ding uitgefikt is, aan de achterzijde is
de bluspoeder de loc uitgekomen ;)
Groetsels ....
-
Nou je het zegt, zal ik hem zo laten? ;D
-
sla het beelenboek er maar es op na, werkspoor heeft daadwerkelijk zoiets bedacht, voorzien van een snellopende diesel uiteraard want ze wisten bij werkspoor van t begin af aan al dat die beelen niks dan ellende zouden opleveren.
Staat daar ook een ontwerp over in ?
-
Ja, volgens mij wel. Een tekening die verdacht veel lijkt op een bolle neus van NoHab.
Eelco
-
Maar die Lok kan nooit bij NS gereden hebben omdat Juinen het domein was van Simpel Railways (Met als hoofdaktionair het bestuur van het Simplistisch Verbond).
Hier is het volgens mij toen begonnen met het Privatiseren van het Spoorwegnet. (y)
GEEN GEZEIK IEDEREEN REIK (y) (y)
-
Ja, volgens mij wel. Een tekening die verdacht veel lijkt op een bolle neus van NoHab.
Eelco
Oh , ook een uitdaging die na te bouwen.
Als ik door diverse boeken heen blader waren er heel wat fabrikanten (o.a. Henschel) die het Bolkop ontwerp imiteren,
Zoals deze locomotief in Ghana (http://www.internationalsteam.co.uk/trains/pics07/ghana07004.jpg) en een mooie webpagina over de bolle neusen en familie daarvan! (http://www.nohab-gm.hu/en/en05_1.html)
Eerst deze dan maar afbouwen ;D.
-
Leuk! Ik zou alleen de onderkant van de kap langs de hele zijkant recht maken en een flinke dieseltank tussen de draaistellen hangen.
-
Ik heb achter die zijkant al dieseltanks geplaatst, compleet met vuldop.
Dat zie je bij sommige Amerikaanse voorbeelden uit de jaren vijftig ook.
Ik ben er nu klaar mee:
(http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/P2010185.jpg) (http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/P2010185.jpg)
(http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/P1310174.jpg) (http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/P1310174.jpg)
(http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/P2020199.jpg) (http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/P2020199.jpg)
(http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/P1310175.jpg) (http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/P1310175.jpg)
(http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/P1310173.jpg) (http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/P1310173.jpg)
(http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/dubbel.jpg) (http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/dubbel.jpg)
Uh, ik heb er maar 1 gemaakt, photoshoppen blijft leuk ;D
En natuurlijk hier het bewijs op youtube (http://www.youtube.com/watch?v=E8t_dNYbu2M) dat ondanks mijn geklungel de locomotief nog kan rijden ;D
-
Fraai bouwwerk (y)
-
Dank je wel.
Dit is mijn derde verbouwde/gepimpte Lima 1200
Tijd voor iets nieuws ;D
-
Ziet er stoer uit!
Maar heeft hij nou een nummerplaat van een 2400?
Maarten
-
Leuk bouwwerk! Modelbouw en humor kunnen dus wel samen ;)
Is dat nu een soundmodule of een wasmachine die ik op de achtergrond hoor? ;D ???
Marc
-
Ziet er stoer uit!
Maar heeft hij nou een nummerplaat van een 2400?
Maarten
Klopt, maar die had ik wel bewerkt (maar is niet heel erg goed gelukt :-\)
Ik had ze over.
@marc
Is het geluid van een filmpje opgenomen bij het spoorwegmuseum waar toen ook de Hondekop reed.
-
Nog wat info .
De uitlaten en ventilatoren komen van een Mehano Amerikaanse GP 18 nlampringen van een Roco 2200 en ook het rooster.
De zijroosters zijn van styreenplaat.
Oorspronkelijk was deze 1200 als een ACTS 1255 bedoelt maar is door een "ongelukje" gesneuveld.
Ik wilde de kap dan ook eerst weggooien maar toch maar weer opgepikt.
Door de ombouw naar een 1255 had ik het 1200 fabriekswapen en de seinlamp ringen weg gehaald, die heb ik dus ook moeten terugzetten.
Ook de raampjes in de deuren moesten hersteld worden.
Voor de rest mijn "pimp"normen op deze lima losgelaten.
Baanschuiver (groter dan werkelijkheid om ruimte op te vullen)
trapjes op de draaistellen (achter meer naar achter omdat ik een kleiner deurtje op een andere plek had bedacht)
losse handrails voorkant en bij de deuren.
ingezetten ramen
opnieuw gespoten.
Verlaagd
Ruitewissers, luchtslangen
Interieur.
De ACTS 1255 (http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/vos2.jpg) is er toch ook nog gekomen door mijn blauwe Lima ACTS om te spuiten en te pimpen.
-
kijk eens...
ga naar nicospilt.com dan naar nieuw en dan rechtsboven in de "lijst"
staat wat leuks
Mvg, Mark
-
Ja, leuke he? (y)
DDD in 1/87 (https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,22174.msg395440.html#msg395440) staat er nu ook ;D
-
heb zelf ook een lima 1200 verbouwt, alleen dan heeft ie 2 uitlaten zoals de 2200 alleeen zonder demper dus gwn 2 pijpen naast elkaar alleeen dan iets schuin zoals met duitse diesels.
ook heeft ie een messing rooster in het eertse dak
en heb ik de orignele cabinedeur aan de achterkant behouden.
daarnaast heb ik achter nwe lampringen gemaakt
verder krijgt hij een lichtblauwe kleur en een 2200 snor vindt ik toepasselijk
foto's komen nog
hoe heb je de naden trouwens glad gekregen??
-
Schuren en plamuren.
Leuk dat je ook een verdieseld hebt, ik ben heel nieuwsgierig naar je foto's (y)
-
hierbij de foto's:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/SNC00215.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/SNC00185.jpg)
heb trouwens ook nog foto's gemaakt (ik doe behalve onderhoud en exploitatie ook aan onderhoud bij de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij in beekbergen, daarnaast ben ik leerling conducteur) vandaag van de stoomlok 23 076 tijdens de kerstritten
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/SNC00204.jpg)
oh ja, gebruiken jullie 'normale' plamuur of speciale varianten voor plastic?? ik denk dat het wel op de tube staat of ie geschikt is....
groet,
Remmert
-
Lakplamuur heb ik gebruikt.
Is eigenlijk voor hout op te vullen, nadeel is dat het lang duurt voor het hard is.
Voor modelbouw heb je ook nog Putty, maar dat droogt zo snel uit dat je de tube na een tijdje weg kan gooien.
Leuk project, gave uitlaten (y)
-
Ik heb je een pb gestuurd over het uploaden van foto's.
-
Dit draadje was tot nu toe volledig aan mijn aandacht ontsnapt. Leuk gedaan Bob.
Vooral die zeer creatieve geschiedvervalsing met zelfs een 'authentieke' Lima-folder. Erg leuk! (y)
mvg,
Gert
-
Dank je wel Gert :)
Was erg leuk om te doen, ik had ook nog in gedachten om een stuurstandrijtuig te maken met gebruik van een plan D en de kop van een 1200.
Komt misschien nog eens.
-
Dat lijkt me een interessante variant.
-
het lastige is het dak van de plan D, hoe laat je die geloofwaardig overlopen in het dak van de 1200?
Dan zou ik natuurlijk een Plan E kunnen kiezen maar de 2701 had ik nou juist "ontwikkeld" voor dienst met de plan D :-\
En nog een (wat geschiedenis betreft) last verhaal is dat er van de Plan D al een (BeNeLux) stuurstand bestaat ;D
....Toch maar een Plan E aanpassen.
-
Of wat dacht je van een plan W met stuurstand? Is ook een te vinden op deze site, ik meen in het draadje over mijn NS 1400 in aanbouw.
Maarten
-
Van mij ook nog de wat verlate complimentjes hoe je dit aangepakt hebt, hartstikke leuk gedaan! (y)
Een geloofwaardig stukje geschiedvervalsing! ;D
Mocht het vervolg ervan komen, ik blijf het volgen! ;)
-
Ik kan ook de body verlengen en er een bagage stuurstand van maken.
-
Nu we toch in de fantasiewereld zitten denk ik voor
tijdperk III aan een plan E RD met de snoet van een NS1100.
De daken hebben volgens mij zowat de zelfde vorm.
Lijmen, plamuren en schuren maar. :D
Groet
Jeff
-
Lakplamuur heb ik gebruikt.
Is eigenlijk voor hout op te vullen, nadeel is dat het lang duurt voor het hard is.
Voor modelbouw heb je ook nog Putty, maar dat droogt zo snel uit dat je de tube na een tijdje weg kan gooien.
Leuk project, gave uitlaten (y)
ik heb voor de uitlaten een rietje scheef geknipt... waardoor ie dus iets een hoek er in krijgt en niet rond meer is.... heel makkelijk en doeltreffend krijg je zo een duitse uitlaat...
ik vraag me af hoe ik nu nieuwe buffertjes kan maken.... ook wil ik nog de balg van een zwarte rand voorzien.. zal ik die van rubber maken of gwn van plastic???
-
Mijn buffers zijn gemaakt van plastic (styreen) en op maat van de buffers van een Märklin 1200.
Mijn balgen zijn ook van styreen, maar rubber lijkt me ook een mooie oplossing.
-
Ik heb een rand van plastic (halve loc is gemaakt van een oud collegeblock voorkant) zoals bij een Wagon lits (de echte) van metaal is gemaakt en dan wil ik hem met een rubber stuk er op als tochtstrip
www.stoomtrein.org/mat_wl. (http://www.stoomtrein.org/materieel/images/mat_wl.jpg)
-
Mooie oplossing.
Ik zit nou ook eens te denken om van een 1200 een krokodil te maken, die dus kan scharnieren en met een verlengde neus.
Niet erg bruikbaar op de het nogal rechte sporen, dus hoe ik dat nu weer moet "verkopen" ;D
Misschien als DE opvolger van De NS 1000, die immers Zwitsers bloed heeft ;)
-
of verlengen en op een GG1-onderstel zetten.
-
Ja, kan ook. Hij wordt sowieso flink langer.
In Spanje reden 1200 lookalikes rond met 3 draaistellen, is misschien ook leuk om na te maken.
(http://farm2.static.flickr.com/1176/5143638183_8e6fe1e975_b.jpg)
(Foto van Fernado , op flickr (http://www.flickr.com/photos/fernand0))
Dan wordt dat het proefbedrijf van de toekomstige mDDM ;D
-
er waren wat dat betreft meer geinige dingen, zoals dit indonesische hok, al heeft ie een platte neus, maar wel een erg lekker geluid.
http://www.youtube.com/watch?v=XSZ2hcZBKf4&playnext=1&list=PL1B35EAC764758993&index=1
ook drie draaistellen, de buitenste twee drieassig, van min of meer hetzelfde type als de 1200 (maar dan smalspoor uiteraard, dus de secundaire vering zit voor de stabiliteit buiten het draaistel) en een extra loopdraaistel met 2 assen in het midden om de asdruk te beperken. Het idee was oorspronkelijk om dat loopdraaistel na verloop van tijd te verwijderen als de baan wat opgeknapt was, maar dat gebeurde natuurlijk niet dus het ding bleef zitten.
-
ik ga trouwens morgen ook nog wat spul kopen in de rijnhal in Arnhem....
-
Hoi
Ik vind die 2700 leuk geworden. Alleen de blauwe kleur staat me niet zo aan.
Ik had voor bruin of het 2400 blauw gekozen. Of als je veel lef hebt voor bisschop lila.
bart
-
Ik heb voor blauw gekozen omdat ik deze loc in combinatie wil laten rijden met de blauwe Plan D.
Dan had ik ook eventueel turquoise kunnen kiezen, maar met 2400 blauw of bisschop lila had ik haar alleen als goederenloc kunnen inzetten.
Ondertussen heb ik besloten geen stuurstand te maken, als je dat een beet realistisch wil doen kom je uit bij dezelfde oplossing als de Benelux Plan D stuurstand, weinig uitdaging dus...
Nu maar eens iets anders bedenken voor mijn overgebleven 1200...Groen met zwarte sierstreep?
-
Nu maar eens iets anders bedenken voor mijn overgebleven 1200...Groen met zwarte sierstreep?
Dat kan, maar ook geheel geel met groot NS teken op de zijkant,
Connexxion blauw
Ariva rood/wit
veolia wit/rood
Of een of andere goederenvervoerder.
Maar ook kan je kijken of er niet een gelede BoBoBo-lok van te bouwen is (als de zwitserse Re 6/6, prototype)
Ik noem maar wat...
Groet,
Michel
-
Al die maatschappijen is mij net wat te dicht bij de waarheid ;D
Aan een Krokodil heb ik wel gedacht (mooi verhaal met inzet als meersysteem locomotief naar de Oostenrijk of Zwitserland).
Maar dam moet je wel een middenmotor donor hebben (Roco E94?) want door de motoropstelling is de Lima onbruikbaar.
-
Iets minder waarheidsgetrouw:
1200 in Benelux kleuren (donkerblauw met gele streep)
1200 in (duitse) TEE kleuren
1200 Inox, paste goed bij de franse TEE
1200 in CNL?
Of een tandpasta 1200 voor de trein naar Berlijn?
British rail heeft overigens ook overwogen om dit type lok aan te schaffen voor de enige 1500volt lijn die ze hadden ;) ::) 8)
Groet :D :D
Michel
-
British rail heeft overigens ook overwogen om dit type lok aan te schaffen voor de enige 1500volt lijn die ze hadden ;) ::) 8)
Is dat een feit, want die lijkt me erg leuk om te doen (y), al is het aanpassen van de kleuren en belijning een lastig verhaal.
Hoe kom ik aan de logo's bijvoorbeeld.
(http://home.tiscali.nl/amibo/rail/bicentenary39.jpg)
Dan moet ik van deze kleurstelling uit gaan..
(eigen foto)
-
Effe goochelen en eerste hit leverde dit op: http://www.fox-transfers.co.uk/products.cgi
-
O.k. bedankt :)
Moest me er nog in verdiepen, zo moet er ook achter komen welke logo's de juiste geweest zouden zijn.
-
British rail heeft overigens ook overwogen om dit type lok aan te schaffen voor de enige 1500volt lijn die ze hadden ;) ::) 8)
Is dat een feit, want die lijkt me erg leuk om te doen (y), al is het aanpassen van de kleuren en belijning een lastig verhaal.
Hoe kom ik aan de logo's bijvoorbeeld.
(http://home.tiscali.nl/amibo/rail/bicentenary39.jpg)
Ongeveer zo'n zelfde feit als de NS 2700 en de NS 900 :)
Groet,
Michel
-
Om even een oud draadje af te stoffen.
Ook ik heb een een 2700 gemaakt.
Ik heb gekozen om de luchtkwast los te laten op een BR 232, oftewel de Ludmilla.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/FB-IMG-1671408581028-639fac33e5c66.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/FB-IMG-1671408581028-639fac33e5c66.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/FB-IMG-1671408589054-639fac33e6364.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/FB-IMG-1671408589054-639fac33e6364.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/FB-IMG-1671408607998-639fac341e8e9.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/FB-IMG-1671408607998-639fac341e8e9.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/FB-IMG-1671408613596-639fac3420302.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/FB-IMG-1671408613596-639fac3420302.jpg)
De lok is nog niet voorzien van opschriften, maar zal dezer dagen ook hier foto's van maken.
Jos.
-
Dat is een bijzondere uitvoering, Jos. Van welk merk is de loc?
Heb je deze echt gespoten? Het lijkt wel alsof er een dikke verf- of plamuurlaag onder de gele en grijze verf zit.
Maarten
-
Dat is een bijzondere uitvoering, Jos. Van welk merk is de loc?
Heb je deze echt gespoten? Het lijkt wel alsof er een dikke verf- of plamuurlaag onder de gele en grijze verf zit.
Maarten
Het is een beschadigde Roco kap.
De uitlaatdemper is ook een beetje vervormd door een iets te warm geworden decoder.
Ja, hij is echt gespoten.
Alleen het dak laat veel oneffenheden zien helaas.
De raamlijsten zijn wel met zilver aangezet met de kwast.
Jos.
-
Nog wat foto's nadat de lok is voorzien van opschriften.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/20221219-191754-63a0ac84299ef.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/20221219-191754-63a0ac84299ef.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/20221219-191823-63a0ac8439638.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/20221219-191823-63a0ac8439638.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/20221219-192035-63a0ac852616b.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/20221219-192035-63a0ac852616b.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/20221219-192000-63a0ac8542319.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/20221219-192000-63a0ac8542319.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/20221219-192159-63a0ad3793a1f.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/20221219-192159-63a0ad3793a1f.jpg)
Ze heeft ook een naam meegekregen.
Toepasselijk dezelfde naam als het loktype wat ervoor gebruikt is.
De technische opschriften komen trouwens van een setje van de 1300.
Jos.
-
Deed me in eerste blik aan een 1500 denken
-
Het is een beschadigde Roco kap…..
….De raamlijsten zijn wel met zilver aangezet met de kwast.
Jos.
Hi Jos, tip voor een volgende keer: probeer je raamlijsten aan te zetten met gebruik van een zilverkleurige Edding stift. Geeft echt een heel mooi en strak resultaat.
Rob
-
Bedankt voor de tip Rob.
Waar zijn die trouwens de verkrijgen?
Jos
-
In de meeste kantoorboekhandels.
-
@Bob
Natuurlijk 14 jaar te laat en hopelijk lees je dit nog.
Ik vind het een inspirerende verbouwing en een met humor geschreven motivatie en nu komt het! Helaas zijn de foto's in de photobucket gelazerd, dat leek toen natuurlijk een goede oplossing en natuurlijk nu niet meer te zien. Zou jij genegen zijn op de foto's van de verbouwing hier nog een keer te plaatsen?
Ik heb nog wat oude Lima 1200 kappen liggen die wachten op een verbouwing.
Al vast bedankt.
-
Van het weekend duik ik het digitaal archief in :)
Maar deze is de belangrijkste
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/BR-loc2700-671aa19385e75.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/BR-loc2700-671aa19385e75.jpg)
-
Met Dank
-
Nog wat gevonden:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/P1300169-6720b14a09717.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/P1300169-6720b14a09717.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/P8308191-6720b14a09717.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/P8308191-6720b14a09717.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/2601-6720b14a266f2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/2601-6720b14a266f2.jpg)
Even afgestoft:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/20241029-104754-6720b04ce4c16.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/20241029-104754-6720b04ce4c16.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/20241029-104628-6720b04d13699.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/20241029-104628-6720b04d13699.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/20241029-104622-6720b04d78313.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/20241029-104622-6720b04d78313.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/20241029-104616-6720b04d9198b.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/20241029-104616-6720b04d9198b.jpg)
-
Lijkt me wel wat en dan als A-B-B-A (nee, niet de band).
Dan heb je zoiets (als ABA dan):
(https://live.staticflickr.com/8066/8205225476_b6fa6613f1_b.jpg)
-
In ons vlakke landje? ;D
Ik dacht meer aan voor en achter een locomotief, maar zelfs Amtrak doet dat niet ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/amtrak1-6720b97e94583.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/amtrak1-6720b97e94583.jpg)
-
Bedankt Bob 👍