BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Simon Stenneberg op 29 January 2010, 19:01:31
-
18:50:14 29-01-10 GROUP-1 TreinongevalMiddel 1590 2892 1571 0873 1542 1541 GALJOENWEG MAAS MAASTRICHT
1004420 BRW Maastricht (OvD)
1004424 BRW Maastricht (TS 1e uitruk)
1004426 BRW Maastricht (TS 2e Uitruk)
1004432 BRW Maastricht (HV 1571)
1004602 BRW Veiligheidsregio Zuid-Limburg (ROvD)
1004620 BRW Veiligheidsregio Zuid-Limburg (HOvD District 1 en 2)
1004690 BRW Limburg Zuid Regionaal (Alarmcentrale)
1005262 BRW Parkstad Limburg (Heerlen) (HV 0873)
1005264 BRW Parkstad Limburg (Heerlen) (Bevelvoerder)
1005582 BRW Maastricht (AOV - Ambtenaar Openbare Orde en Veilligheid)
In één keer twee blusvoertuigen én twee hulpverleningsvoertuigen (en daarnaast nog wat leidinggevenden), dat klinkt als een zwaar ongeval.
Op GoogleMaps is hier een rangeeremplacement te zien, vlakbij de Beatrixhaven. Daar zit toch ook een sloperij?
-
ehh...
volgens mij zijn we al 2010 hoor in plaats van 2001 ;) ;D
MVG
-
Tikfoutje.
Volgens Somda was de laatste cargo er één van ACTS, maar die was gepland om 16.50 uur vertrek Beatrixhaven en 16.55 uur aankomst station Maastricht. Die zou dan wel erg vertraagd zijn geweest...
-
Dat het een goederenlijn is intrigeert me, dus ben ik op zoek naar wat hier zoal vrijdag 's-avonds aan spoorvervoer kan zijn:
Ankerkade ’s nachts geregeld afgesloten
Vanaf 1 november gaat circa vier keer per week ‘s nachts een goederentrein rijden over de Galjoenweg naar de Ankerkade (Beatrixhaven).
De trein bevoorraadt Steel Logistics Europe. De trein heeft afhankelijk van de lading een lengte van ongeveer 300 tot 350 meter en zal tijdens de loswerkzaamheden een deel van de openbare weg versperren. Er is dan geen doorgaand verkeer mogelijk op de Ankerkade tussen Punterweg en Galjoenweg. Het verkeer wordt met borden omgeleid. Bedrijven in de Beatrixhaven blijven tijdens de loswerkzaamheden gewoon bereikbaar. De loswerkzaamheden vinden alleen plaats in de avond/nacht tussen 20.00 en 6.00 uur.
Steel Logistics Europe heeft een vergunning voor een jaar gekregen. Het inzetten van goederentreinen in plaats van vrachtwagens leidt tot een grote vermindering van vrachtverkeer. Met het rijden van deze trein is een nieuwe stap gezet in de activering van de spoorlijn Beatrixhaven.
http://www.maastricht.nl/web/Home/M_e_d_i_a_i_t_e_m-tonenop/Ankerkade-s-nachts-geregeld-afgesloten.htm
Overigens zie ik geen P2000-alarmeringen voor ambulances, hoewel dat niets hoeft te betekenen omdat ze ook per mobilofoon gestuurd kunnen worden.
-
Zie ook het bericht op www.l1.nl:
AUTO TEGEN GOEDERENTREIN IN MAASTRICHT - In Maastricht is vrijdagavond rond kwart voor zeven een auto tegen een goederentrein gebotst. Het ongeluk gebeurde op industriegebied Beatrixhaven, ter hoogte van een spoorwegovergang op de Galjoenweg. De trein en de auto reden stapvoets. De automobilist raakte niet gewond; een tweede inzittende, een vrouw, raakte licht gewond aan een schouder.
Niks ernstigs dus gelukkig!
-
L1nws
Auto tegen goederentrein in Maastricht
In Maastricht is vrijdagavond rond kwart voor zeven een auto tegen een goederentrein gebotst. Het ongeluk gebeurde op industriegebied Beatrixhaven, ter hoogte van een spoorwegovergang op de Galjoenweg. De trein en de auto reden stapvoets. De automobilist raakte niet gewond; een tweede inzittende, een vrouw, raakte licht gewond aan een schouder.
http://www.l1.nl/L1NWS/_pid/links4/_rp_links4_firstElementId/1_4348638/_rp_links4_hasclickpage/1_1013 (http://www.l1.nl/L1NWS/_pid/links4/_rp_links4_firstElementId/1_4348638/_rp_links4_hasclickpage/1_1013)
-
Niks ernstigs dus gelukkig!
Nee, idd. Maar ben nog wel benieuwd om welke trein het ging :P
-
Tikfoutje.
Volgens Somda was de laatste cargo er één van ACTS, maar die was gepland om 16.50 uur vertrek Beatrixhaven en 16.55 uur aankomst station Maastricht. Die zou dan wel erg vertraagd zijn geweest...
Nee hoor vandaag was de 1e dag op de nieuwe tijd....
-
Dus het was ACTS met hun vuiltrein en met G2000 loc 500 1607, ex RTB V201 ...
-
Dus het was ACTS met hun vuiltrein en met G2000 loc 500 1607, ex RTB V201 ...
Ik heb het filmpje op de link van L1 bekeken, en duidelijker kan het idd niet.
Maar de tekst in het eerder gevonden persbericht van de gemeente Maastricht lijkt niet helemaal te kloppen (dat de wegen worden afgezet). Ik zie bij de G2000 ook geen waarschuwingsverlichting voor rangeerwerk...
-
Dat is nu eigenlijk wel jammer bij die G2000, dat je niet duidelijk kan zien wanneer die aan het rangeren is.
Jos.
-
G2000 heeft geen waarschuwingssignaal zoals zwaailichten op een G1206.
G2000 heeft enkel de gebruikelijke 3 punts frontseinen of wanneer er met radiobediening wordt gewerkt ook nog eens 2 lampen aan de weerskanten van de motorhuif maar deze zijn gewoon wit en vallen niet genoeg op om te waarschuwen.
GreetZ Arjen
-
Dus in feite zou het IVW na dit ongeval de rode zwaailicht kunnen verplichten op de G2000? (speculaas)
Jos.
-
Dus in feite zou het IVW na dit ongeval de rode zwaailicht kunnen verplichten op de G2000?
Jos.
Waar maak je dat op uit ?
Spoorvoertuigen als trams en treinen dien jij als automobilist voorrang te verlenen...
-
Gewoon speculatie.
Jos.
-
Spoorvoertuigen als trams en treinen dien jij als automobilist voorrang te verlenen...
Los van het feit dat het moet, lijkt het me ook het verstandigst :-\ Zo'n trein, hoe langzaam hij ook rijdt stopt niet zo snel lijkt me.
Gr. Remco.
-
Los van het feit dat het moet, lijkt het me ook het verstandigst :-\ Zo'n trein, hoe langzaam hij ook rijdt stopt niet zo snel lijkt me.
Gr. Remco.
Helaas zijn er mensen die hier geheel anders over denken :-\
In Nederland schijnt men altijd haast te hebben en je kunt best nog wel voor de trein langs ook al branden de rode overweg lichten ::)
-
Op GoogleMaps is hier een rangeeremplacement te zien, vlakbij de Beatrixhaven. Daar zit toch ook een sloperij?
Yep, Maar ook de Essent afvalcentrale en daarvoor rijden er weer treinen door de beatrixhaven.
Ik kom ze zelf regelmatig tegen en ze rijden langzaam en luid claxonerend terwijl ze deze hoofdweg kruisen.
Gr. Oskar
-
In Nederland schijnt men altijd haast te hebben
Dat is een populaire misvatting. Dat zegt men in Nederland wel vaak, maar men bedoelt eigenlijk dat men zichzelf te belangrijk voelt om opgehouden te worden door andere, per definitie lastige en minderwaardige, weggebruikers. Want je eigen bestemming is altijd véél belangrijker dan die van een ander (wel eens opgevallen dat bij die politieprogramma's inderdaad iedereen haast lijkt te hebben, maar er in je eigen omgeving eigenlijk nooit iemand écht haast heeft?)
-
Oh, ik heb best weleens haast! ;D Maar daarom let ik dan ook extra op! Maar in Nederland wordt veel voor de bevolking geregeld dus men lijkt ook steeds dommer te worden. Zeker op de weg!! Of bij deze overweg nu alarmlichten of wat dan ook zitten, er staan zeker weten andreaskruizen en dan moet je als weggebruiker opletten. Ook al komt er op zo'n overweg maar sporadisch spoorvervoer voor... Zo'n G2000 heeft prachtige verlichting voorop zitten. Ik weet natuurlijk niet of de machinist er één of drie voerde bij het ongeluk. Bij rangeren hoor je er aar één te gebruiken maar zeker in het donker doe ik voorop maar alle drie aan want de burger snapt nog net dat die drie lampen bij een trein horen.
Vroeger op Den Haag Centraal werd ik in de rangeerdienst bijna wekelijks weleens aangesproken door een reiziger dat m'n 'koplampen' het niet deden...
-
Dat is een populaire misvatting. Dat zegt men in Nederland wel vaak, maar men bedoelt eigenlijk dat men zichzelf te belangrijk voelt om opgehouden te worden door andere, per definitie lastige en minderwaardige, weggebruikers. Want je eigen bestemming is altijd véél belangrijker dan die van een ander
(y)
De IK maatschappij ::)