BeneluxSpoor.net forum
Wat zijn we aan het bouwen? => Banen of diorama's => Topic gestart door: Mark1706 op 03 December 2009, 21:33:23
-
Een half jaar geleden ben ik begonnen met mijn nieuwe baan in een nieuw huis. De ruimte die ik nu tot mijn beschikking heb is 5 meter bij 3 meter. De lengte van 5 meter kan ik nog ongeveer 1,5 meter verlengen door onder de schuine zijde van het dak verder te gaan achter het schot.
Ik ga proberen om, ook weer met een knipoog, het emplacement van station Simpelveld te maken uit die tijd. Ik vond tijdens de verhuizing een oude tekening van mezelf toen ik daar eens op vakantie was eind jaren 80.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/tekening_station_simpelveld.jpg)
Die tekening probeer ik nu, bijna 20 jaar later, om te gaan zetten in een modelbaan.
Alles heeft een start en ook ik begin met een schaduwstation.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/baan1_9.jpg)
Achter het schot ligt de keerlus.
Er komt een grote draaicirkel in die straks 5 wentelingen moet maken om boven te komen. Het landschap krijgt een knipoog naar Zuid-Limburg en dan specifiek naar de miljoenenlijn in de jaren 70 & 80.
-
Weer een baan on in de gaten te houden :D
ga je het project ook op je website bijhouden?
-
Hallo Mark,
Leuk dat je de vorderingen aan je baan hier laat zien. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Niet dat je nu moet gaan haasten hoor ;D gewoon rustig aan en netjes werken, dan komt er vast een mooie baan tevoorschijn. Het begin is er! Wordt het trouwens een permanente baan of ga je met modules werken? Het lijkt permanent, maar dat kan ook alleen voor het schaduwstation gelden.
Bart
-
Leuk idee om een stukje miljoenenlijn na te bouwen. Ik zal dit zeker volgen!
groeten,
Julien
-
Op mijn website staat nog mijn oude baan al komen wel sommige delen er weer in. Ik maak vaak mini modules met een grenspost of huis en een tuin erbij. Met al dat groen van de bekende merken is ook dat inmiddels een dure liefhebberij geworden. Al die kleine modules komen dan in de nieuwe permanente baan. Mocht ik die over 10 jaar weer zat zijn kan ik de kleine modules en heel uit halen.
Hier een voorbeeld:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_2019.jpg)
Zo'n stukje gaat met groenspul van Busch, Anita Decor, Mininatur, noch en Heki al in de 10-tallen euros lopen. Ik vind dat zonde om dat na een paar jaar te moeten slopen.
-
Hallo Mark,
Het ademt wel echt de sfeer uit van een volkstuintje. (y)
Gr Chris
-
Het lijkt alleen door de achtergrond net alsof je er enorme bloemen kweekt. ;D
groeten,
Julien
-
Hierbij nog een blik op de andere kant van het schaduwstation. Effectief is de lengte van het spoor nu 4 meter dus daar moet ik nu een aardig treintje van weg kunnen zetten. Het is de bedoeling (de railsen liggen nu nog los) dat als straks de treinen in het schaduwstation aankomen zij automatisch gaan wisselen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_5274.jpg)
Verder een start gemaakt met de railspiraal. het is straal 5 en 6 van Roco. Ik maak verder gebruik van de draadeinden die hier door een aantal anderen reeds is besproken. Het hout is 6 mm versterkt MDF.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_5279.jpg)
-
Ik ben weer een stukje verder gekomen. Ik heb nu de eerste rondingen erin zitten. Wel heb ik wat extra draadeindes geplaatst voor meer stevigheid.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_5297.jpg)
2 zijn er zoals nu te zien is gereed. Ik denk nog minimaal 3 te gaan. Rustig bouwen we voort.
-
Afgelopen periode ben ik heel ver gekomen. De spiraal is af en ik heb met de moeilijkste loks (vind ik zelf) proef gereden en uiteindelijk ging het foutloos. De loks die ik daarvoor gebruik zijn de 1000 van roco en het motorrijtuig van de dubbeldekker ivm het middendraaistel.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_6768_1.jpg)
Van de oude baan heb ik zeker niet alles gesloopt. de plaat met de burcht heb ik weer neergezet. Dit blijft het voordeel van de vele modules die ik heb gemaakt.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_6772.jpg)
Links van de weg zie je waar de spiraal uiteindelijk uit komt.
-
Afgelopen periode ben ik heel ver gekomen. De spiraal is af
Dat kan je wel zeggen. Een spiraal bouwen kost heel wat tijd. Het ziet er goed uit! (y)
Groet Jaap
-
Ik had nog een aantal foto's voordat de wielrenners geplaatst werden. De Burcht staat op zijn plaats.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/burcht.jpg)
De digitale zijlijn moet uiteraard ook getest gaan worden.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/zijlijn.jpg)
Ook natuurlijk even een overzichtfoto van het station. Het is met een knipoog naar Schin op Geul. De hoofdlijn (met in de toekomst bovenleiding) takt hier af. De hoofdlijn is analoog en de zijlijn is digitaal. Het stationnetje wat hier ligt zal de spanningssluis worden.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Overzicht_5.jpg)
Lijkt wel of de meeste tijd gaat zitten in het testrijden. De dubbeldekker en dan zeker het motorrijtuig wil ik gewoon goed hebben. en dat is nu dat de spiraal nog open is het meest makkelijk.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Testrijden.jpg)
-
Ziet er netjes uit (y)
Gr Bob
-
Ik heb met Drail het emplacement van Simpelveld (van mijn oude tekening) getekend.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/simpelveld.jpg)
Ik zit alleen een beetje met de aftakking naar Duitsland. die zou precies voor het raam komen dus misschien dat die na de wissel ook naar links moet draaien.
Aangezien het met een knipoog is heb ik wel een uitloop spoor gemaakt aan de rechterkant. Ik heb zelf nog een draaischijf liggen van Fleischmann. iemand een suggestie? Vooral omdat ik de ruimte aan de rechterkant (bij de splitsing waarschijnlijk niet red om hem daar (net als vroeger in het echt) neer te kunnen leggen.
-
Het was even stil, maar ook al ben ik aan Simpelveld nog niet begonnen. De splitsing met de hoofdbaan schiet al aardig op.
Het korte perron voor sprinters, Plan V en mat '46 is reeds gemaakt. De spoorattributen (spoorobjecten) kunnen er binnenkort op.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_6939.jpg)
Van boven is al redelijk te zien hoe het geheel rond om de splitsing gaat worden. Het bos van de vorige baan is nu bijna geheel geïntegreerd in de nieuwe. Wel heb ik aardig nog wat bomen omdat het aan de rechterkant nog wat leeg is.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_6940.jpg)
Links van de splitsing het het station komt nog water, maar omdat ik er nu nog achterin bij moet kunnen ben ik daar nog niet aan begonnen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_6941.jpg)
Door het nemen van foto's zie je pas echt hoe een klein preiserfiguurtje zich zal voelen op je baan. Tevens zie je dan gelijk nog wat pijnlijke foutjes die ik nog moet herstellen of dingen die ik af moet maken.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_6945.jpg)
-
Die foutjes die je \elf meestal het meeste opvallen ;)
Al met al begint het er al goed uit te zien (y)
Gr Bob
-
Het bos op de achtergrond is bijna klaar. Verder is er de afgelopen maand veel tijd besteed aan proefrijden. 1 6400 rijdt nu makkelijk rond met de 24 kolenbakken.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_6963.jpg)
Door de bomen van zeeschuim kijk je wat moeilijk door naar het naaldbos. Op deze manier krijg je wel mooie doorkijkjes. de bomen van Busch zijn een lust voor het oog op deze manier. zeker als de zon mee helpt. Het is even zoeken, maar de hazen zijn te zien.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_6968.jpg)
Ook de herten zijn door de doorkijkjes te zien, maar net als in het echt moet je zoeken.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_6969.jpg)
De 6503 van Trix rijdt verder richting de spoorwerkzaamheden. Het spoor heeft ballast van Conrad. Als je het koopt is het lichtgrijs, maar na bewerking met de water-lijm methode wordt het veel donkerder. Wat nabewerking heeft het straks nog wel nodig.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_6970.jpg)
-
Fraaie foto's van het bos (y)
Groet,
Ruud
-
Wat Ruud zegt! Mooi hoor! (y)
Groet,
Ronald
-
Strukton is er druk in de weer met het plaatsen van nieuwe dwarsliggers. Ook hier hebben de eerste bewegende poppetjes van Viessmann hun plek gevonden. En er wordt hard gewerkt....
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_6971.jpg)
Het is natuurlijk leuk als alles beweegt, maar de trein moet er nog wel kunnen rijden. Verder moet er nog de bekende L seinen komen welke aangeven dat de treinen langszaam moeten rijden.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_6972.jpg)
Langs het spoor komen nog de bekende afzettingshekken voor de veiligheid van het werkpersoneel.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_6983.jpg)
-
Ook nu pas ik weer een oude module in (in het verleden deed deze nog mee met de fotowedstrijd). De oude module was uitgevoerd in een diesellijn met 1 goed berijdbaar spoor en 1 spoor welke was overwoekerd met groen. daarnaast was het railmateriaal nog van FL profi en nu is het Roco line. dus, oude spoor eraf, wisselverbinding eruit halen en nieuw spoor aanleggen en weer met de bekende methode ballast storten. In een later stadium gaat de bovenleiding er nog op, maar om nu schade daaraan te voorkomen komt dat later.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_6973.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_6981.jpg)
Ook nu moet er weer veel worden test gereden.... ditmaal door de 2426. soms wilt er weleens een steentje tegen de railstaaf blijven plakken.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_6982.jpg)
-
De Amstel Gold race nadert zijn ontknoping, maar wat gebeurd er nu. In de laatste bocht voor de finish is er een valpartij.....
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_6985.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_6985.jpg)
-
Afgelopen periode ben ik heel ver gekomen. De spiraal is af en ik heb met de moeilijkste loks (vind ik zelf) proef gereden en uiteindelijk ging het foutloos. De loks die ik daarvoor gebruik zijn de 1000 van roco en het motorrijtuig van de dubbeldekker ivm het middendraaistel.
Ik heb dit wel vaker gelezen. De mDDm van Rivarossi zou problemen geven met het middendraaistel. Ik heb twee van deze sets. Aangezien ik geen vaste baan heb rijden die dingen bij mij op een 'laminaat' baantje. Nog nooit ontspoort oid, ondanks de hobbels. Scheuren echt overal doorheen. Waar roco locs het laten afweten rijden ze gewoon door.
Maar on-topic. Ziet er erg goed uit, blijf je vorderingen zeker volgen.
Gerard.
-
Baan ziet er mooi uit...mooie portalen ook.
Topic om te blijven volgen (y)
-
Fantastisch met die bollenvelden, dat maakt het echt nederlands.
Ik neem aan dat deze uit een bouwsetje van Busch komen?
Ook mooi, echt zonlicht over de baan, dat komt niet zo veel voor (y)
Gr.
Robbert Jan.
-
Het afgelopen half jaar is het extreem rustig geweest op mijn baan. Door omstandigheden lag de bouw nagenoeg helemaal stil, maar sinds kort zijn we weer volop bezig. De tweede spiraal ligt er nu ook in en de treinen kunnen nu volledig rondrijden. Wel is alles nog zonder beveiliging dus als er 6 treinen analoog op de hoofdbaan rijden is het druk in de gaten houden of de ene trein niet stiekem automatisch gaat koppelen aan de andere.
Ook het fictieve miljoenenlijntje vordert langzaam en is nu ook zo´n 10 meter lang en loopt nu tot in het fictieve station van Simpelveld annex 1989. Dankzij de slanke roco wissels van een mede forumgenoot ziet het er zonder bedding er al prachtig uit.
In de tussentijd ben ik in alle zichtbare huisjes interieur aan het maken, eigenlijk allemaal poppenhuisjes. Dankzij een aantal fabrikanten is er nu al meer interieur op de markt en ben ik niet meer alleen aangewezen op zelfbouw.
Hierbij een voorbeeld en ik hoop deze week veel meer foto´s te kunnen plaatsen van grote delen van het traject.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Miss_etam.jpg)
-
Het bouwen ging zo snel dat ik af en toe hier was vergeten om foto's te nemen, maar hierbij een klein kijkje in de spiraal...
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_9594.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_9595.jpg)
Als de treinen afdalen in de spiraal komen ze ongeveer 30 cm boven het onderste schaduwstation uit. waar nu nog de silberling en de 1300 staan komen straks nog 3 opstelsporen om treinen weg te zetten in het tweede schaduwstation.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_9598.jpg)
Bij het leggen van de keerlus kom je soms toch wel wat breder uit. Vooral als je bochten R5 en R6 gebruikt van roco. Maar voor een geleidelijk sporen verloop van ook de br01 e.d. wilde ik dat wel heel graag. Beter iets breder (als het toch kan) dan een bocht erin leggen waar straks een grotere kans op ontsporingen zijn.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_9599.jpg)
Op eerdere foto's was de (digitale) zijlijn al te zien deze komt uit bij het raam en rijdt dan het derde schaduwstation in. Hier komen straks 4 sporen te liggen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_9596_1.jpg)
De langste trein op dit traject zal de klompentrein (2200 - 3* Plan E - verwarmingswagen - 2200) zijn en is dus ook maatgevend voor de lengte.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_9597.jpg)
-
Hoi Mark, dat ziet er leuk uit joh, hoeveel lagen ben je wel niet aan het maken, een stuk of 4?
-
wauw dat ziet er super mooi uit zeg!! :o :o
ik blijf de bouw volgen! :D
Mvg Myron
-
waaauw :o :o
-
In het totaal komen er 5 lagen op elkaar. Het laagste niveau ligt op ongeveer 50 cm en het hoogste op 120 cm. Vandaag testgereden en en br23 van roco doet er bijna 10 minuten over om 1 rondje te rijden van punt naar punt.
Vandaag ook weer een stukje verder met de inrit van het stationnetje van de zijlijn.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_9600.jpg)
Ook even kijken met de hippel of die ook een beetje wilt en rijdt prachtig door de ruime bocht.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_9601.jpg)
Ik zit alleen te denken of de bocht nog iets schuin gelegd dient te worden zodat die wat mooier in een verkanting komt te liggen, maar door de wissel is dat wel moeilijk denk ik.
-
Dan zou je voor de verkanting ook het buitenste spoor iets hoger kunnen leggen.
Verder leuke plaatjes.
Tinus.
-
wauw!
ziet er goed uit markt!
ik blijf je volgen (y)
gr,
mathyn
-
Ik ben weer een stukje verder gekomen. Het station is nu voorzien van de 3 sporen (waarvan 2 perron). De dieseltjes en stoomtractie kunnen nu stoppen.
De moestuintjes van de oude baan hebben ook weer een plekje gekregen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG2.jpg)
De nieuwe draaibare kraan van Viessmann is nu ook ingebouwd. Geeft wel een apart idee als de stoomtrein er staat.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG3.jpg)
Nog veel is open, maar straks maakt de trein een mooie bocht naar links, richting Duitsland
-
Hee,
Heb je al nagedacht over de naam voor je baan of is dat nou juist 'Nederlandse Baan' ?
-
Ik heb er nog niet echt over nagedacht. De baan is naar idee van de miljoenenlijn (zuid Limburg) met een knipoog gemaakt. de bouw waar ik nu mee bezig ben is het sporenplan van Simpelveld uit 1989. Een paar jaar geleden had ik mijn baan Hofstad genoemd. Aangezien ik toen in Den Haag woonde. Ik merkte wel dat ik in die periode veel hits had op die site. Later begreep ik waarom, want het was namelijk de periode van de Hofstad groep :-\. Misschien komt er nog wel een leuke naam....
-
Ik ben nu ook een baan aan het maken met de miljoenenlijn erin, maar t wil nog niet zo lukken.
Wil je misschien wat meer foto's van je baan en zou je je baanplan online willen zetten?
Gr. Tom
-
Langzaam ben ik weer door aan het bouwen. Het gaat mij natuurlijk veel te traag, maar bij deze toch een kleine update.
De inrit van Simpelveld bezien richting Wijlre. Ten opzichte van de werkelijkheid loopt het sporenverloop hier in een bocht.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0793_2.jpg)
Vervolgens komen we ter hoogte van de overweg. Als je in werkelijkheid hier de overweg (aan de kant vanwaar de foto is genomen) over gaat en dan schuin omhoog zou lopen kom je aan de achterkant uit van het bungalowpark. Via de andere kant kom je op de weg naar het stationsgebouw en kun je het dorp in.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0791_1.jpg)
Het seinhuis is van Tilly. de overwegbomen die daar komen zijn die van Weinert (met hekwerk), maar dat is nog een werkje om in elkaar te zetten.
Na een flauwe bocht kom je dan aan in het station van Simpelveld. In werkelijkheid een pracht station. Hier heb ik voorlopig gebruik gemaakt van het station van Hollandscale en een perronoverkapping van Pola.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0795_3.jpg)
Op de voorgrond zijn nog twee kolenkarretjes te zien. Dit thema zal verder nog verder doorgevoerd gaan worden. Ook de banken welke Mitchell ontworpen heeft komen hier mooi tot zijn recht.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0803_4.jpg)
Nu ben ik bezig met de andere kant van het station. Hier moet ik iets sprokkelen qua ruimte en komt de draaischijf te liggen.
-
De 2 andere DE1's staan met een flink tegen zonnetje op het stationnetje in Schin op Geul.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0800_3.jpg)
Ook in Simpelveld staat een vrij laag staande zon.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0796_2.jpg)
-
Heey Mark,
Dat is een leuke update en je hebt een geweldige baan! (y)
Ik ben benieuwd naar je vorderingen en ga vooral zo door. :)
Groetjes,
Antal
-
De scouting is ook actief op de baan. Hier op de andere zijde van de baan ter hoogte van de burcht. wat zullen ze morgen eens gaan doen....
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0798_5.jpg)
-
Haha!
Leuke scene (y) (y)
Gr,
Mathyn
-
Ik ben een stukje verder gekomen. Ik heb een start gemaakt met de heuvel met op de heuvel het dorp. Ik heb expres eerst een groenstrook tussen het dorp en het spoor gemaakt om ook de plantjes van MBZ, Noch, Busch, GM&S, Anita Decor en Silflor mooi uit te laten komen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_00331.jpg)
Het water links van de Hippel is gemaakt van Window colour. Dit is te koop bij o.a. Pipoos. Zelf gebruik ik Olijf groen en daarna een laag transparant. Dit geeft hele mooie resultaten. eerst ziet het er nog een beetje uit als melk, maar tijden het uitharden laat ik de boot te water, zet de steiger neer en plant de plantjes direct in het water. Zo liggen ze er echt in.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_00341.jpg)
Misschien is de heuvel iets te stijl, maar ik wil toch beetje spelen met hoogteverschillen en dit is denk ik nog net toelaatbaar in Zuid limburg
-
Hey,
Het begint echt heel mooi te worden.
Heb jij toevallig ook een baanplan??
Gr. Tom
-
Ik maak meestal baanplannen vrij basic en ook dit plan is vrij basic. Wat wilde ik dat erin kwam. De splitsing a la Schin op Geul. Een imitatie van het Station Simpelveld en een geintje als eindpunt mijn eigen woonplaats Wateringen met haven. Het station Simpelveld is veel te groot om in het klein na te bouwen. Zo heb ik links van het station gebruik gemaakt van ronde wissels en omdat ik in Wateringen geen ruimte heb voor een omrijspoor heb ik in Simpelveld een kruiswissel moeten inleggen omdat daar de stoomloks moeten draaien.
De lengte van Station Simpelveld is 5 meter en de breedte van de ruimte is 3 meter. Op 1 van de eerste foto's is het lange schaduwstation te zien. Dit Schaduwstation komt uit bij A.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/baan_2011.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/baan_2011.jpg)
Via A rijden de treinen over een paradetraject via Schin op Geul naar B richting het andere schaduwstation en zijn dan weer uit het zicht. De treinen richting Simpelveld gaan via Schin op Geul het enkelsporige lijntje op en verdwijnen bij de burcht. Aan de rechterkant van de baan komen ze weer bij C te voorschijn en verdwijnen dan weer bij D (rechterkant) om even later aan de linkerkant weer te voorschijn te komen om station Simpelveld binnen te lopen.(In het verdekte gedeelte ligt nog een schaduwstation). Voor de stoomtreinen is dit het eindpunt en zullen middels de draaischijf gekeerd worden. De DE1 en DE2'en van Artitec zullen doorrijden via E richting het eindpunt Wateringen. Tussen de twee "E's" ligt nog een schaduwstation voor de treinen die uit Duitsland komen. Dit zijn ook alleen maar treinstellen (Talent en railbus). Basic baanplan met veel mogelijkheden door het inpassen van 4 schaduwstations.
-
.... gemaakt van ronde wissels en omdat ...
??? wat zijn ronde wissels ???
( Ja 'k weet 't, tis laat)
-
Ehhh laat mij eens raden.....
ronde wissel, mmm
Aaah ha (als Wiki de Viking): Een gebogen wissel (y)
Jan-Peter
-
Het was voor mij ook laat ;). Net als nu.
Nog wat plaatjes van de baan. als je echt tot rust wilt komen moet je lekker veel plantjes van Busch maken. Lekker priegelen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0866_3.jpg)
Er is een storing bij een sein dus snel er naar toe.....
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0878_1.jpg)
De weg ligt open vanwege het leggen van een nieuwe kabel.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0879_1.jpg)
-
MOOI gemaakt :o!!
Gr. Tom
-
Denk je in 2011 lekker een dagje naar Duitsland te gaan zijn is er ineens weer een ouderwetse grenscontrole. De bestuurders van de mini dachten zeker; Marechaussee aan de Grens, Grenscontrole?????
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0876.jpg)
Ook de Duitse Bundespolizei houdt verscherpte controles.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0877.jpg)
Het is voor iedereen weer even wennen........
-
zit er nog leven in?
-
gewaagde vraag
6 nov t laatst online
-
Na een lange tijd tijd afgelopen periode eindelijk wat kunnen doen. Als een klein meisje haar intrede doet in deze wereld krijgt de hobby toch wat minder aandacht, maar ik hoop de baan waar ik aan begonnen was weer nieuw leven in te blazen.
Ik heb de afgelopen periode vooral veel gereden om de loks weer een beetje in te laten rijden, maar zeker ook om de rails weer wat schoon te poetsen en dat was wel even nodig. De schoonmaakwagens hadden aardig wat werk. Daarna ook weer begonnen aan het kleine werk. Van Busch, Noch, HEKI, Polak en Anita Decor is het nodige uitgebracht dus onder andere weerk veel klaprozen aan het maken. Ik heb er nu 400 gemaakt en dat is alleen maar langs het spoor nog. En als ze er eenmaal staan moet je zoeken WAAR ze staan.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_4406_640x427.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_4406_640x427.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_4407.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_4407.jpg)
Ook op het station komt langszaam meer bedrijvigheid. Er staan nu wat passagiers te wachten op Perron 1 en ook de bagage staat nu klaar om ingeladen te worden straks op perron 2. Het is en blijft een klein station dus er kunnen niet tientallen passagiers staan te wachten.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_4414a.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_4414a.jpg)
Wel vind ik de ballast nog veel te mooi net als de glinstering van de railzen. De pigmentpoeders en de verf staan al klaar...........
-
Ik ben bezig om in de Veolia bus van Rietze binnenverlichting te maken. Met ledstrips is dit heel mooi te doen. In het achter gedeelte zitten drie leds en in het voorste gedeelte zes. De koplampen moeten nog verlicht worden. Wel heb ik de passagiers en bestuurder reeds geplaatst.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Veoliabus_5.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Veoliabus_5.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Veoliabus_6.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Veoliabus_6.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Veoliabus_7.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Veoliabus_7.jpg)
Misschien dat ik probeer om de koersborden ook nog te verlichten. Echter staat er nu Den Haag in, maar als Hagenees met een Limburgse baan moet daar Maastricht of Simpelveld in komen.
-
Ziet er goed uit die bus. Zal wel mooi zijn als je de bestemmingsborden ook kan verlichten (y)
Gr Bob
-
Misschien dat ik probeer om de koersborden ook nog te verlichten. Echter staat er nu Den Haag in, maar als Hagenees met een Limburgse baan moet daar Maastricht of Simpelveld in komen.
Hoeft niet.
Er rijdt er ook een in Heerlen op de lijn 44.
Dus je kan als bestemming: 44 Aachen Bushof, of Heerlen Station
Jos.
-
Je kunt ook lijn 41 nemen. Dan heb je keuze uit zelfs 3 bestemmingen.
Heerlen Station
Kerkrade Station
Sittard Station
-
Of bus 999, naar het bekende plaatsje "Geen Dienst".
Isíe meteen overal inzetbaar.
Hendrik Jan
-
Bij Veolia Limburg gebruiken ze dat helaas niet.
Op elke bus, ook de gelede bussen, staat:
Veolia Transport
Limburg
-
Je kunt ook lijn 41 nemen. Dan heb je keuze uit zelfs 3 bestemmingen.
Heerlen Station
Kerkrade Station
Sittard Station
De MAN geledewagen rijdt in Limburg alleen op lijn 44 als ik het goed begrepen heb
Jos.
-
Na een lange tijd tijd afgelopen periode eindelijk wat kunnen doen. Als een klein meisje haar intrede doet in deze wereld krijgt de hobby toch wat minder aandacht, maar ik hoop de baan waar ik aan begonnen was weer nieuw leven in te blazen.
Ik heb de afgelopen periode vooral veel gereden om de loks weer een beetje in te laten rijden, maar zeker ook om de rails weer wat schoon te poetsen en dat was wel even nodig. De schoonmaakwagens hadden aardig wat werk. Daarna ook weer begonnen aan het kleine werk. Van Busch, Noch, HEKI, Polak en Anita Decor is het nodige uitgebracht dus onder andere weerk veel klaprozen aan het maken. Ik heb er nu 400 gemaakt en dat is alleen maar langs het spoor nog. En als ze er eenmaal staan moet je zoeken WAAR ze staan.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_4406_640x427.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_4406_640x427.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_4407.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_4407.jpg)
Ook op het station komt langszaam meer bedrijvigheid. Er staan nu wat passagiers te wachten op Perron 1 en ook de bagage staat nu klaar om ingeladen te worden straks op perron 2. Het is en blijft een klein station dus er kunnen niet tientallen passagiers staan te wachten.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_4414a.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_4414a.jpg)
Wel vind ik de ballast nog veel te mooi net als de glinstering van de railzen. De pigmentpoeders en de verf staan al klaar...........
Dag Mark,
Van welk merk zijn de lantaarnpalen op het station??
mvg Henk
-
De lantaarnpalen komen van Brawa. Deze komen uit die gele doosjes met de gecombineerde stationlantaarns, maar je hebt ze ook met alleen deze lantaarnpalen. Het artikelnummer is 84017.
-
De MAN geledewagen rijdt in Limburg alleen op lijn 44 als ik het goed begrepen heb
Jos.
Sorry, heb me vergist.
Ik heb effe geinformeerd, En de MAN geledebussen rijden alleen op de lijn 41
Jos.
-
Bedankt voor de info. Als ik het dan goed heb wordt het buslijn 41 richting Kerkrade station. Ik zit nog even te wachten op de lichtgeleiders, maar als ik die heb dan gaan ook de huidige koersborden eruit en gaan de verlichte koersborden erin met de koplampen en sluitlampen. Heeft ook iemand een idee of er normale bussen uitgebracht zijn van Veolia of dat die misschien nog uitgebracht gaan worden.
-
Helaas. Voor Veolia Limburg is geen enkel busmodel te koop.
Dus geen VDL Ambassador, geen Volvo 7700, geen Volvo 8700 en geen Van Hool NewAg.
Ik weet niet of deze ooit gaan uitkomen.
Zoja, dan zijn daar behalve Veolia, ook andere vervoersmaatschappijen mogelijk.
Jos
-
Ik ben weer een aantal avonden bezig geweest met mijn engelengeduld en de tuin van Busch is af. Ook de bijbehorende kleindierstal is gereed. Echter is de bestemming iets anders geworden want anders zou van de tuin niets meer overblijven ben ik bang.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/tuin_busch_1_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/tuin_busch_1_1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/tuin_busch_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/tuin_busch_2.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/tuin_busch_3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/tuin_busch_3.jpg)
-
Wel geslaagd, vind ik. Wat een monnikkenwerk (y)
Gr Koen
-
Nice! (y)
Gr. Steef
-
Dat ziet er goed uit en eerlijk is eerlijk ik doe momenteel bijna niets liever dan zulk soort priegelwerk. :)
Je resultaat ziet er fraai uit nu zou ik nog het dak eens aanpakken en je hebt iets wat de werkelijkheid meer dan benadert. :)
Groetjes,
Antal
-
Een voor mij nieuw draadje om te volgen.
Deze fleurige baan ziet er magnifiek uit. (y)
Groet,Marco.
-
Dag Mark,
Nog bedankt voor de info over de lantaarnpalen op het perron.
Lees nu pas je reaktie.
mvg Henk
-
Super (y)
Erg mooi,
Gr, Myron
-
Denk inderdaad dat het dak nog iets minder mooi kan. Ik ben nu nog bezig met ongeveer 400 klaprozen. Maar ik ben het in fasen gaan doen, want als je dat achter elkaar doet wordt je knettergek......
-
Hoe staat het ervoor met deze baan?