BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Modeltreinproblemen en -vragen => Topic gestart door: Mispoes op 11 October 2009, 22:24:47
-
Eigenlijk zou er een topic "merkproblemen" moeten zijn.
Vorige week voor Remco! een paar splinternieuwe Duitse rijtuigen gekocht voor zijn Noordzee Expres. Kreeg ik net een mailtje van hem dat de 45856 uit de Konsulset getordeerd was. Ik kijken, want ik had hem ook gekocht... Volledig getordeerd, net een wokkel. Hoe vaak het wel niet voor komt dat het casco niet deugt van een 1:87 rijtuig...
Doorgezakt: zilverlingen 45889/90, Bc 44925, BD 44749 (sommige uitvoeringen)
Kattenrug: Bm uit Popfarbeset, AB 44917, BD 44755 (deze is superkrom)
Getordeerd: 45856, 44754
En dan heb ik het nog niet eens over de incidenten: zaken die willekeurig niet in orde zijn.
Ik worrr zo moe van dit merk. Roco, ga naar huis en blijf maar eens een tijdje weg!
-
Rijtuig dak afnemen
Rijtuig licht draaien in tegen gestelde richting van de kromming (alsof je een handdoek uitwringt)
Rijtuig geeft een lichte tik
Rijtuig is recht
Dak opzetten
(helpt niet bij elk rijtuig en alleen bij getordeerde rijtuigen)
Terug naar winkel. Nieuwe vragen of geld terug.
-
Ja helaas is het zo en we kunnen de 45855 ook aan het rijtje toevoegen :(
Zie hier de foto's:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/kaduuk_002_rs.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/kaduuk_002_rs.jpg)
( rijtuig op dezelfde tafel alleen dan omgedraaid en camera gewoon op de tafel gezet )
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/kaduuk_001_rs.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/kaduuk_001_rs.jpg)
En 55 euro per rijtuig he :-X
/me is teleurgesteld in Roco
Gr. Remco.
-
Rijtuig licht draaien in tegen gestelde richting van de kromming (alsof je een handdoek uitwringt)
ik kijk wel uit!
44755:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/CIMG3051.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/CIMG3051.jpg)
-
Het blijft toch jammer dat een firma als Roco, met zo'n lange (over het algemeen uitzonderlijk gunstige) staat van dienst de laatste tijd steeds meer en ook steeds grotere bokken schiet. En dat terwijl er steeds beter op kwaliteit zou worden gelet...
Overigens dit kromtrekken doet mij denken aan iets wat ik meer bij andere kunststof verwerkende bedrijven heb gezien... daar probeerde men, om meer shots per uur uit een mal te halen, de afkoeltijd te verkorten. Dat veroorzaakt dan vaak of spanningen in het materiaal die na verloop van tijd tot uiting komen, of het materiaal komt te plastisch uit de mal en trekt meteen al krom op diverse manieren. Kortom : voor een bedrijf dat kwaliteit wil leveren een totaal verkeerde manier van "besparen" !
-
Hoef ik de Konsul Bm'tjes dus niet te kopen, ook niet als ze in de ramsj komen dus. Roco maakt mij het geld besparen wel makkelijk :P . Het lijkt dat de grote problemen echt met de 1:87 Bm'tjes en consorten bestaan. Met kortere rijtuigen (van oudere 1:1 rijtuigen, zoals Eilzug en zo) zijn de problemen van de Bm'tjes e.d. me nog niet opgevallen. Het is wel apart. Ik vraag me af waar dat aan ligt. Interieurdelen die ontbreken, verkeerde draaistellen, kromme rijtuigen, nu ook getordeerde rijtuigen. Verkeerde onderstellen, foutieve bedrukkingen (silberlingen). Het is haast alsof de onderdelen standaardisering om verschillende elementen voor verschillende rijtuigen te gebruiken ze opbreekt.
Het is echt heel spijtig, maar qua 1:87 26,4m rijtuigen gaan ze de laatste tijd steeds weer de mist in, en dat voor prijzen die boven de LSM prijzen liggen. Het is echt heel goed zoeken om goede rijtuigen te kopen. Ook met oude rijtuigen ben je lang niet altijd veilig. Ik moet mijn rijtuigen nog eens goed nakijken of er bij mij nog kromme bakken bij zitten. Bm'tjes heb ik niet, maar nog wel een Bpmz en Avmz/Apmz. Eens kijken in hoeverre die problematisch zijn en of het probleem zich dan nog verder verspreidt dan de Bm familie van de DB.
Ernst-Jan
-
Ik heb het gehad (of nog steeds eigenlijk) met een dak van een 1:87-rijtuig. Trok "ineens" krom. Roco aangeschreven en ik kreeg als antwoord dat losse daken niet leverbaar zijn en men de klacht over dit rijtuig nog nooit eerder had ontvangen. De meest rigoureuze oplossing is het dak vastzetten met sterke lijm ;D.
Nou ja, zo overkomt ons allemaal wel eens wat en koop je dus de mispoes :P . Maar desondanks blijf ik in het merk geloven. Alsof er bij andere fabrikanten nooit eens iets mis is...
-
Dit komt toevallig alleen bij DB rijtuigen voor of zijn er ook al getordeerde ICK's gesignaleerd? De laatste keer dat ik mijn ICK rijtuigen uit de kast haalde zag het er op het eerste gezicht nog recht uit maar dat is ook alweer een tijdje geleden. Ik zou het erg jammer vinden als deze ook onder die productiefout vallen.
-
Ga gewoon terug naar de winkel. Er kan in een productie proces altijd iets fout gaan. Als ik zie wat er in de korte tijd dat ik op deze forum actief bent al voorbij heb zien komen. Denk ik dat alle merken wel fouten maken. Gewoon terug naar de winkel een ander rijtuig of geld terug.
Ik vind wel dat je op je eigen manier mag reageren als er iets mis is. Merken als Roco zijn heus niet van suiker en kunnen heus wel tegen een stootje. Net of dat ze telkens alles lezen. Ik vond het niet echt op het randje. Misschien niet zoals ik het zou hebben gebracht..... Maar ach we zijn nu eenmaal mensch en consument.
Ben.
-
Zou er niet een manier te bedenken zijn om de fabrikant, in dit geval Roco, uit te nodigen een reactie te geven. Wellicht hebben ze zelf een idee wat er speelt en hoe het eventueel opgelost kan worden.
Sander
-
Nadat men verteld dat Roco lekker een tijdje weg moet blijven ? Nee, zo werkt het (forum) niet.
In ieder geval is de draad opgeschoond, omdat enkele via mail het nodig vonden om persoonlijk te worden. (y)
Ik probeer al niet meer te bemiddelen en modereer deze draad alleen nog maar. Dus,
Je gaat fatsoenlijk met elkaar om. Dus ook met een fabrikant/importeur or whatever.
-
Natuurlijk werkt het niet als je iemand verteld dat hij beter kan wegblijven. Maar je zou bijvoorbeeld 'n paar mensen binnen BNLS kunnen "aanstellen" als contactpersonen voor fabrikanten. Goed gedocumenteerde problemen (zoals de foto's vaan Remco) kunnen de contactpersonen dan voorleggen bij de fabrikant en een reactie vragen - en die hier weergeven.
Mijn gevoel is dat fabrikanten zich hullen in stilzwijgen of individueel afhandelen via de betrokken winkelier. Een instituut zoals een forum wordt genegeerd en daardoor krijg je bijna vanzelf ongewenste uitspraken op dat forum. Indien communicatie met de fabrikant kan ontstaan, via de 'contact commisie', dan zal dat vanzelf veranderen.
Sander
-
Vervelend dat het zo moet. Maar hoe het ook zij, nu is m'n ICK vraag ook verdwenen. Aangezien ze wel op m'n verlanglijstje staan (het is bijna weer zover), zou ik toch graag weten of bovenstaande incidenten zich alleen beperken tot de rijtuigen die Frank noemt.
@Chris: die tip van jou, het rijtuig voorzichtig 'terug knikken', is dat niet riskant? Zit er dan ergens iets niet goed vastgeklikt, zeg maar?
Gerard.
-
@Sander Euh...
Geloof me, dit zien ze, lezen ze en binnen no time weet Oostenrijk het.
Daar hebben we geen contact commissie voor nodig.
@Gerard : Nee, ze zijn niet van peperkoek. Heb het al eens geprobeerd met succes.
Je moet em natuurlijk niet echt gaan uitwringen, maar de beweging nadoen van uitwringen en voorzichtig.
-
Begrijp ik goed dat er meerdere gevallen van deze wagons dit probleem hebben of alleen wat er hier online vermeld staat?
-
Zonder twijfel zal, voor het forum onzichtbaar, de probleemstelling in Oostenrijk aankomen. Maar er ontbreekt dan kennelijk een (herkenbaar) doorgeefluik om de antwoorden weer terug op dit forum te krijgen. (Ik snap dat jij in de meest moeilijke positie zit om die rol te vervullen.)
Ik praat daarbij niet specifiek over Roco. Dit geldt veel breder.
Sander
-
Ik kan je nu al vertellen dat dit niet gaat werken.
@de rest, ja de ICK's hebben dit ook. Foto's laat ik zo zien, en het resultaat na de 'handdoek' methode.
-
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/icktorIMG_3302.jpg)
Goede kant
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/icktorIMG_3303.jpg)
Slechte kant (voor de handdoek methode)
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/lastIMG_3306.jpg)
Slechte kant na handdoek methode, rijtuig is weer recht.
Klik op de vergroting, als bewijs heb ik een rijtuig gekozen wat rechts een kleine afwijking in de lijn geel-blauw heeft, zodat ik echt de andere kant laat zien.
Dus :
Rijtuig dak afnemen
Rijtuig licht draaien in tegen gestelde richting van de kromming (alsof je een handdoek uitwringt)
Rijtuig geeft een lichte tik
Rijtuig is recht
Dak opzetten
Je ziet, het is op te lossen, en dit heb ik net even om half 3 in de nacht gedaan, dus je hoeft er niet eens voor te studeren.
Niet alle ICK's hebben het, ik heb er een paar bij, die zo zijn.
En nee, ik praat niets goed, dat bewijzen de foto's. Anders had ik mijn mond gehouden en geen foto's getoont.
Wat het is ? Geen idee, maar het is een combinatie van kap, interieur en bodemplaat.
-
Kijk, daar heb ik wat aan. Hoef ik dus niet meteen in de stress stand te schieten als deze rijtuigen binnenkomen. Thanks Chris (y).
-
Astu !
En nou ga ik pitten. (y)
-
uuuh ik zie geen plaatjes?
truste!! ;)
-
Je ziet, het is op te lossen, en dit heb ik net even om half 3 in de nacht gedaan, dus je hoeft er niet eens voor te studeren.
Je kan zo bij ons aan de slag!
-
;D en nou ga ik echt pitten.
-
Zeker vrij vandaag. ;D
Let wel op het interieur. Een paar maanden geleden had ik een nieuwe ICK gekocht, maar die ging wegens wokkelneigingen de volgende dag weer retour Kuijpers. Daar wachte een verrassing. Hans Kuijpers mompelde zoiets als "dat heb ik eerder meegemaakt", pakte een bak met twee handen stevig vast, draaide het in tegenrichting, de bak zei 'knak' en was recht. Kennelijk is de bak zelf niet krom, maar is het een montagekwestie: de onderdelen passen niet goed of zijn niet goed geassembleerd. Alleen het interieur had bij dit rijtuig te lang knel gezeten en was beschadigd. Ik heb verder maar voor de ICK-lol bedankt.
-
Tuurlijk vrij, anders was ik een wrak. ;D
-
Net als zo'n wokkelbak. :P
Zal vanavond mijn ICK-tjes eens nakijken.
Of geldt het alleen voor de ICK's van de tweede generatie?
mvg,
Gert
-
Da's wel de meest eenvoudige ombouw die ik ooit gelezen heb... (y)
Top Chris, je krijgt het publiek nog wel eens zover dat ze hun eigen modelspoormaterieel met hun eigen vingers aanraken ;D !
-
Hans Kuijpers mompelde zoiets als "dat heb ik eerder meegemaakt", pakte een bak met twee handen stevig vast, draaide het in tegenrichting, de bak zei 'knak' en was recht.
Blijkbaar is het dus niet eens nodig om het dak er eerst af te halen.
-
Ik zou het toch maar even doen.
Dan kan je veel beter zien hoe de wokkellijn loopt.
En je loopt kans het dak te beschadigen (pinnetjes) die afbreken en je je dak niet meer goed kan terug plaatsen.
-
Blijkbaar is het dus niet eens nodig om het dak er eerst af te halen.
Jawel, het dakje was er al af omdat het wokkeleffect dan nog beter valt te bewonderen.
-
Is iemand er ook al mee bekend of de wokkel na verloop van tijd weer terug komt als je een getordeerd rijtuig 'teruggewrongen' hebt?
Jeroen
-
Lijkt me niet als er iets na het ontwokkelen in het juiste tabje klikt.
-
Nee, andere die bij het uitkomen van de ICK zo heb behandeld zijn nog steeds recht.
-
Welke ICK's waren dat Chris? De vernieuwde versie met goede trapjes, wielstellen enz. die dit jaar zijn uitgekomen?
-
Ik heb het nog niet mee gemaakt.
Maar Roco heeft toch ook een eind controle,als ze zoiets opmerken dan kunnen zij toch stappen ondernemen zodat het niet meer voorkomt.
Het gaat wel hun goede naam kosten
Heb van LSm de een type Am maar die is kaars recht en super gedetaileert.
Cor
-
Ja, maar je kunt dan ook wel stellen dat LS Models inmiddels Roco voorbij is in kwaliteit.
Die beweging is twee kanten opgegaan: LS Models is steeds beter geworden en bij Roco laat men steeds vaker steken vallen.
De prijs/kwaliteitsverhouding is bij Roco naar mijn mening nu echt zoek...
mvg,
Gert
-
1:87 rijtuigen voor 65 euro, ja zo jaag je mensen lekker naar ebay en 2e hands ;)
-
Waarschuwing :
Hou je aan feiten.
Speculatie en beweringen die niet waar zijn, of niet waargemaakt kunnen worden, die worden verwijderd.
Blijft men doorgaan, dan gaat deze draad dicht.
-
Ik heb de ruimte niet voor 1/87 rijtuigen. Is dus helemaal niet erg hoor ik net ;D
Overigens is het met nieuwe treinen niet anders als met gewone produkten, als het niet deugt ga je naar de winkelier want je hebt garantie, die lost het voor je op en neemt dan contact op met de importeur/fabrikant over de problemen. Deze kan dan de grootte van het probleem in kaart brengen en daarnaar handelen.
Het is een typisch Hollandse houding om tegen elkaar te roepen 'hoe slecht die rommel wel niet is' en vervolgens de producent niet in de gelegenheid stellen het op te lossen. Zo werkt het consumentenrecht niet en komt er ook geen structurele oplossing.... :-X
Dat is mijn mening over het probleem.
-
Daar heb je helemaal gelijk in.
Ben alleen wel benieuwd of dit nou het probleem was wat door Frank werd bedoeld. Zo ja, dan gaattie wel erg hoog van de toren, en dat lijkt me nou niet iets voor Frank.
Daarnaast wil ik graag opmerken dat al mijn Rocorijtuigen, ook een aantal door Frank genoemde keurig recht zijn, niet doorgezakt of wat dan ook, en dat Roco wat mij betreft lekker door mag gaan met leveren, zelfs als ik straks een V kan helpen door wat wringen... ;)
-
Voordat je tot aanschaf van een wagon, rijtuig of lok overgaat, aan de verkoper vragen of hij hem voor je uit de verpakking kan halen voor een visuele inspectie. Als er dan een probleem is kan die het ter plekke verhelpen of een ander exemplaar overhandigen. Helaas bij een online-aankoop is dit dan weer lastig :-\
Had dit trouwens zelf ook ondervonden met een NS postwagen van Roco. In de winkel bleek bij meer dan de helft van de aanwezige exemplaren, de kunstof pennetjes van de wielophanging te zijn afgebroken. Waarschijnlijk doordat de wagons te strak in de verpakking zaten. Gelukkig waren er toch nog 2 goede wagons aanwezig :) Moet zeggen dat ik (3-rail rijder) verder erg tevreden ben over het Roco-materiaal in m'n treinenpark.
MvG,
Jeroen
-
Het doet de naam roco geen goed, zelf koop ik al jaren roco en nog nooit heb ik problemen gehad tot voor 2 jaar geleden.Mijn zoon kocht een setje interfrigo koelwagons een leuk setjes maar er was 1 wagon die niet spoorde en ontspoorde overal en nergens, later bleek dat de bodemplaat krom was, geld terug gekregen en klaar.Maar ik vraag me toch wat af, werk als operator in een kunststof granulaatfabriek, daar verwerken we diverse soorten granulaat die aan hoge kwaliteits eisen moeten voldoen,de viscositeit is erg belangrijk en moet ook binnen zeer krappe grenzen liggen,als dit niet gebeurt dan heb je een product met een andere eigenschap,dus veel controles zowel ingaand als uitgaand.weet niet welk type kunststof roco gebruikt, maar bij de meeste kunststoffen is het zo als de viscositeit hoger wordt is het smelt gedrag in een spuitgietmachine lager (MVR)ook als een spuitgietmachine te koud of te warm is geweest kan je een product krijgen met een andere eigenschap.Hoe doet roco dat misschien een ander merk granulaat die paar cent per kilo goedkoper is,het zou jammer zijn dat roco daardoor zijn naam op het spel zet.
mvgr Mass an See.
-
als het niet deugt ga je naar de winkelier want je hebt garantie, die lost het voor je op en neemt dan contact op met de importeur/fabrikant over de problemen. Deze kan dan de grootte van het probleem in kaart brengen en daarnaar handelen.
Het is een typisch Hollandse houding om tegen elkaar te roepen 'hoe slecht die rommel wel niet is' en vervolgens de producent niet in de gelegenheid stellen het op te lossen.
Dat ik hier mijn kritiek debiteer wil niet zeggen dat ik niet ook naar de winkel terugga. Het wordt door de winkel altijd opgelost. Iets dat helaas niet altijd gezegd kan worden van de fabrikant, zoveel is mij wel duidelijk geworden. Lange tijd ben ik alleen naar de winkel teruggegaan zonder het hier te melden. Toen het structureel begon te worden ben ik het ook maar hier gaan roepen. Het één hoeft het ander trouwens niet uit te sluiten.
Mijn frustratie wordt vooral gevoed door het feit dat ik zelf met de buffetrijtuigen alles uit de kast haal om het beste resultaat voor de klant te krijgen. Iets wat mij op veel vertraging (en in feite dus geld) komt te staan maar ik vind kwaliteit het belangrijkste, niet de kwantiteit. Mijn hulp, Ernst-Jan, wordt soms gek van mij...
Waarom zou ik dan van een fabrieksmodel niet mogen verwachten dat het goed is? Van de drie ritten naar de winkelier is er gemiddeld één om iets terug te brengen. Na vele mooie beloftes over de verbetering van de kwaliteitscontrole is mijn geduld op, vandaar mijn felle bewoording.
-
Ja, maar je kunt dan ook wel stellen dat LS Models inmiddels Roco voorbij is in kwaliteit.
Die beweging is twee kanten opgegaan: LS Models is steeds beter geworden en bij Roco laat men steeds vaker steken vallen.
De prijs/kwaliteitsverhouding is bij Roco naar mijn mening nu echt zoek...
mvg,
Gert
Uhhh, een van mijn LSM (46021) autozug ligrijtuigen was ook al niet helemaal recht.... stond niet recht op de draaistellen en/of was getordeerd. Bovendien had het rijtuig te strak in de doos gezeten, waardoor er kracht op koppeling en onderstel was gekomen en dit enigszins naar beneden was verbogen. Teruggaan met zo een set voor omruiling heeft weinig zin, want ze waren inmiddels al niet meer bij LS te krijgen...
-
Mijn hulp, Ernst-Jan, wordt soms gek van mij...
Soms? ;D
Nee, het is soms inderdaad te gek wat er gebeurt. Bij de eerste 50 stuks wagens die uit elkaar werden gehaald ontbraken bij 10 wagens onderdelen en bij nog 1 zat een verkeerd draaistel (er zat geen draaistel met dynamo bij, maar 2 zonder). Dus 11 van de 50 wagens hadden gebreken. Dat doet mij vermoeden dat er geen kwaliteitscontrole wordt toegepast, indien wel dan is de controle ondermaats. De problemen doen zich bij Roco dus voor bij zowel de productie (kromme en getordeerde bakken) als wel bij de assemblage (ontbrekende onderdelen). Waar de bedrukkingsfouten vandaan komen weet ik niet, of dat een productiefout is of dat er een verkeerde tekening is aangeleverd en de fout dus bij de onderzoeksafdeling ligt, indien dat laatste het geval zijn er ook problemen bij de onderzoeksafdeling.
Andere merken hebben soms ook wel problemen, maar zo hardnekkig als bij Roco heb ik het nog niet meegemaakt. In combinatie met prijsverhogingen is het merk zich in mijn ogen in een neerwaartse spiraal aan het bewegen.
Eigenlijk zou ik wel eens een vergelijking willen zien tussen een Roco en een LSM Bm'tje. Ben benieuwd welke gedetailleerder is, al verdient dat natuurlijk een nieuw draadje.
Ernst-Jan
-
IK heb dan een Am,etje in bezit
Detailering met o.a bagagerekken kopkant en overgang klep beschrifting ook onder de wagen bak verende buffers etc.
Cor
-
Roco heeft het probleem onderkend en een aantal weken geleden is het netjes opgelost door Roco, d.w.z. ik heb vier rechte Silberlinge ontvangen en ben voor de blauw/beige rijtuigen gecrediteerd. Naar verluidt zou Roco iets aan het productieproces wijzigen om dit soort problemen te voorkomen.
-
We zullen morgen die avatar eens van je herstellen ;)
-
Weet iemand eigenlijk de oorzaak van de getordeerde rijtuigen: ander materiaal, fabricagetechniek,.....?
Ik heb nl. zes Bm`s (Roco 44746) en geen van hen is getordeerd.
-
Te warm (te snel) uit de mal gehaald.
-
Ik had eigenlijk een leuker idee bij dit topic. Dacht dat Roco nieuwe rijtuigen had gemaakt die Rommel in WO2 gebruikte. ;D
-
Welke ICK's waren dat Chris? De vernieuwde versie met goede trapjes, wielstellen enz. die dit jaar zijn uitgekomen?
Ik sta op het punt een hele sleep Roco ICK aan te schaffen (nieuwe uitvoering). Ben dus ook wel erg benieuwd of de wokkel afwijking de oude (blokkenrem) of de nieuwe (schijfrem) versie betref.
-
De nieuwe uitvoering zoals die vorige zomer is geproduceerd.
-
Als iemand zijn 45856 DB Bm (recht of krom) kwijt wilt, houd ik me aanbevolen.
-
Zet dan volgende keer even een 'advertentie' in vraag-en-aanbod!
Gr, Bert
-
Heb onlangs diverse Roco rijtuigen gekocht voor mijn Berlijn trein.
Dit keer vergeten op te letten op vervormde bakken.
Zojuist even gecontroleerd.
En ja hoor, 45789 en 45790 blijken allemaal forse katterug te hebben.....
-
Eigenlijk zou er een topic "merkproblemen" moeten zijn.
Vorige week voor Remco! een paar splinternieuwe Duitse rijtuigen gekocht voor zijn Noordzee Expres. Kreeg ik net een mailtje van hem dat de 45856 uit de Konsulset getordeerd was. Ik kijken, want ik had hem ook gekocht... Volledig getordeerd, net een wokkel. Hoe vaak het wel niet voor komt dat het casco niet deugt van een 1:87 rijtuig...
Doorgezakt: zilverlingen 45889/90, Bc 44925, BD 44749 (sommige uitvoeringen)
Kattenrug: Bm uit Popfarbeset, AB 44917, BD 44755 (deze is superkrom)
Getordeerd: 45856, 44754
En dan heb ik het nog niet eens over de incidenten: zaken die willekeurig niet in orde zijn.
Ik worrr zo moe van dit merk. Roco, ga naar huis en blijf maar eens een tijdje weg!
Het is heel simpel. Heb je spullen nieuw bij een handelaar gekocht dan heb je 2 jaar garantie en kromme rijtuigen of andere gebreken vallen daaronder.
Ga als je garantie hebt er niet zelf aan knoeien omdat het zelfs je garantie dan kan kosten.
Bovendien weet Roco dan dat ze wat moeten doen aan hun eindcontrole.
-
Het is helaas niet alleen Roco met deze gebreken. Ik heb toch al diverse keren mooie rijtuigen op de toonbank laten liggen na een korte inspectie uit de doos. Het betrof dan Hobbytrain (doorgezakt, is wel wat minder erg, zie je in het echt ook, alleen niet zo erg als bij exemplaren die ik heb gezien) en LS (ook katterug) , die laatste kan er ook wat van....
Het komt er gewoon op neer, dat ik niet zo gauw meer dit soort rijtuigen ga bestellen, ik wil ze eerst zien...
-
Tja, ik heb hier twee Piko silberlingen. Een stuurstand en een rijtuig. Allebeide hebben ze nu flinke kattenrug, terwijl ik ze een paar jaar terug recht heb gekocht bij MWO in Oberhausen en tja, die is daar niet meer.
Dus ja, Roco is niet de enige met het probleem.
Alex
-
Wie heeft een Roco 64316 DB Bm235?
Is deze recht?
-
@ES 64 F4: Niet moeilijk doen. Gewoon naar de winkel gaan en daar het model in het echt gaan bekijken. Is hij recht genoeg voor jou: kopen. Is dat niet het geval: Niet doen. Bestellen via internet: Je hebt in Nederland recht op retour sturen binnen 7 dagen dus dat mag het probleem niet zijn.
Groeten Ronald.
-
Roco heeft een aantal oplagen van de DB Bm234/235 uitgebracht:
44746
44767
45855, 45856
64316
64507, 64508, 64509
Van de 44746 weet ik dat hij recht is.
Weet iemand of de 64507, 64508 en 64509 en recht zijn?
-
Ik zal het maar nog een keer herhalen wat in het bericht er boven staat:
@ES 64 F4: Niet moeilijk doen. Gewoon naar de winkel gaan en daar het model in het echt gaan bekijken. Is hij recht genoeg voor jou: kopen. Is dat niet het geval: Niet doen. Bestellen via internet: Je hebt in Nederland recht op retour sturen binnen 7 dagen dus dat mag het probleem niet zijn.
Groeten Ronald
-
Hallo Ronald,
Bedankt nogmaals voor de reactie.
Ik wil niet moeilijk doen, ik wil alleen weten of laatstgenoemde versies in orde zijn.
Van het recht op retourneren ben ik op de hoogte, ik wil alleen gedoe voorkomen.
vriendelijke groet Arjen.