BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: saltreinenfan op 15 June 2009, 13:17:23
-
Hoe staat het nu met de Railion 1607?
Is deze verkocht aan Acts of is deze nog van Railion ?
Of is ie gesloopt?
Ben benieuwd ! ...
Groetjes,
Salvador.
-
De 1607 staat nog altijd in Maastricht maar hoe en wat, wat de toekomst voor de loc is.
Dat is nog allemaal erg onzeker.
Meer weet ik er momenteel niet over.
Jos.
-
Deze is net als de overige 1600's verkocht aan Railmotion AG, het beheer en verhuurbedrijf dat uit ACTS is ontstaan. Echter is deze tot nu toe geen eigenaar van de andere ACTS locs.
-
Niet alle 1600'en he. Railion heeft er ook nog voldoende.
-
Nee, was onduidelijk van mij. Bedoelde dus net als de overige verkochte locs verkocht aan Railmotion AG
-
"de 1607 is vanavond samen met de 1608+1617 door een schunterloc overgebracht
van maastricht naar schunter in de waalhaven .vertrek Mt 19:05.
dan weet men waar de 1607 naar toe is gegaan"
Bron: Somda
Is er weer hoop? ;D
-
Sloop...nee, er zal in de werkplaats wel worden bekeken wat er nog van die lok's te maken is.
Groet,
Edwin
-
Gewoon reviseren (Frankrijk?) en karren met die karren! Al die jaren zijn ze maar lichtelijk geplukt, dus dat kan het probleem niet zijn
-
@Olaf: Frankrijk zit zelf ruim in de oudere eloks, bovendien is in Frankrijk het 1500V gebied eerder aan het krimpen dan het groeien.
Ik verwacht eerder dat Railion of ACTS meer tractie nodig heeft... of er zijn meer parts nodig, dat ze in Rotterdam verder geplukt worden (Railion zou overigens wel beetje raar zijn, gezien het tijdelijk uit dienst nemen van de vele 6400'en)
-
Ik weet het niet.
De lok verkeert in vrij beroerde staat.
Ik denk eerder dat er nog gekeken gaat worden of er nog bruikbare onderdelen in zitten.
Maar ja, wie zal het zeggen: Komt de lok nog de vrije baan op ;D / of gaat ze naar de sloop :'(
De toekomst zal het uitwijzen.
Jos.
-
Dag luitjes
zover ik weet is de 1620 pluklok.
De 1618 staat al bij Shunter binnen en wordt spoedig verwacht.
Van de bovengenoemde 3 is er 1 plukker bij en 2 worden hiervan gecompleteerd en rijvaardig gemaakt.
De loks krijgen geen grote revisie maar cosmetisch grondig opgeknapt.
groetjes
-
Horen die niet bij ACTS tegenwoordig?
-
kan er niet een trafo in die locs gebouwd worden zodat ze ook onder andere spanning kunnen rijden? zulke jonge locs!
-
Ja klopt.
Samen met de 1610 en de 1617
groetjes chris
-
De 1618 is een proto geweest voor een eventuele verkoop aan Italie.
Deze is om een onduidelijke reden toen niet door gegaan.
is ook de enige 1600 in oer uitvoering.
-
De 1618 is een proto geweest voor een eventuele verkoop aan Italie.
Deze is om een onduidelijke reden toen niet door gegaan.
is ook de enige 1600 in oer uitvoering
wat bedoel je precies met oer uitvoering....zelfs geen konijnenhok op het dak? of bedoel je het meer technisch?
-
Volgens mij heeft het er ook mee te maken dat het een 1600 was die nog NS tekens op de zijkant had en niet omgenummerd is naar 1800 of dat de loc naar Railion is gegaan.
"Toch?"
Gr. Iven
-
Dus als ik het goed begrijp is die treurige opstelling met 4 locs onder de graffiti verdwenen uit Maastricht? Het mocht tijd worden. Weet iemand of de locs ook in groen-wit worden gespoten? Ik neem aan dat de huidige verflaag (wat je verf noemt) niet blijft zitten.
Ik hoop eindelijk eens goed nieuws na al die elende met de overige serie 1600, 1800 en DDM-1.
Het is in ieder geval beter dan stilstaan.... Toch? NS 1607?
Gr Timo
-
Wat ik een erg mooi nieuws vind naast de negatieve verhalen van de 16/1800 is dat de Railion 1600'en weer schoon gemaakt worden. Maar ik dwaal een beetje af, het gaat immers over de 1607.
Gr. Iven
-
Wat ik een erg mooi nieuws vind naast de negatieve verhalen van de 16/1800 is dat de Railion 1600'en weer schoon gemaakt worden.
Gr. Iven
Dat was nadat de 1613 de koninklijke trein trok :) heeft hare majesteit toch nog iets goeds gedaan ;D
Gr Timo
-
Ik was net in Mestreech dit weekend, dochter wilde naar nijntje-winkel.
De 1607 verdwenen, nu staan er een paar andere waarvan ik de nummers niet heb genoteerd. Wat opviel, na eerdere verhalen over de dakkleuren, dat is goed smerig grijs, maar die bak in het midden is wel aluminiumkleur, moet ik toch opletten als ik mijn modellen ga kwasten. Overigens voor de liefhebber, wie nog een +ik trok de langste+
zoekt, ik heb nog een maagdelijk exemplaar. Wim
-
Dag luitjes
zover ik weet is de 1620 pluklok.
De 1618 staat al bij Shunter binnen en wordt spoedig verwacht.
Van de bovengenoemde 3 is er 1 plukker bij en 2 worden hiervan gecompleteerd en rijvaardig gemaakt.
De loks krijgen geen grote revisie maar cosmetisch grondig opgeknapt.
groetjes
De 1620 mist een panto. Vorige week stond hij nog in Waalhaven Zuid, vlak bij het Shunter terrein, buiten op een kopspoortje met 2 andere 1600 'ers. De andere 2 zagen ook niet al te best uit, volledig onder de graffiti.
Foto: http://www.flickr.com/photos/samtreinfotos/4901726138/
-
@ Wibi.
Zo?
(5 Juni 2010 op passerel Maastricht.)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_3288_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_3288_1.jpg)
Bedoel je zo smerig grijs met her en der wat groene begroeiing ;D
Waylon.
-
Wel opvallend dat er nu opeens beweging komt in die 1600en. toen de 1605 laatst werd afgevoerd dacht ik nog dat de rest wel snel zou volgen, maar blijkbaar niet.
Waar heeft de ACTS ze dan opeens voor nodig? En dan hadden we ook nog de 1601 en de 1603 van DBRSN, daar is blijkbaar nu ook opeens beweging in gekomen. Dat terwijl het aan de NSR kant akelig stil is geworden....
Gr Timo
-
Iets met aantrekkende economie... ::)
-
@Olaf: Frankrijk zit zelf ruim in de oudere eloks, bovendien is in Frankrijk het 1500V gebied eerder aan het krimpen dan het groeien.
Ik verwacht eerder dat Railion of ACTS meer tractie nodig heeft... of er zijn meer parts nodig, dat ze in Rotterdam verder geplukt worden (Railion zou overigens wel beetje raar zijn, gezien het tijdelijk uit dienst nemen van de vele 6400'en)
Ik had het over reviseren in Frankrijk, niet verkopen aan Frankrijk ;)
-
Waar heeft de ACTS ze dan opeens voor nodig? En dan hadden we ook nog de 1601 en de 1603 van DBRSN, daar is blijkbaar nu ook opeens beweging in gekomen. Dat terwijl het aan de NSR kant akelig stil is geworden....
ACTS kampt(e) toch met een lok-tekort? Misschien willen ze de loks weer in bedrijf brengen, om dat tekort op te vullen.
-
Goed om te zien dat een loc waar ook echt een verhaal aan hangt misschien opgeknapt word. Als het idd zo is ben ik erg benieuwd in welke kleurstelling dat dan is. ;D
-
Ik hoop in de zelfde kleur als die 189 en van acts (y) ( maar dat dat zal wel niet omdat de 1600 geen leaselocs van mrcs?
-
ACTS kampt(e) toch met een lok-tekort? Misschien willen ze de loks weer in bedrijf brengen, om dat tekort op te vullen.
Ik dacht dat ze een tijdje geleden G1206en hadden teruggegeven aan de leasemaatschappij (7101, 7102) door het verlies van de containertrein van Tilburg naar de Maasvlakte. Maar hoeveel 1600en knappen ze nou op? als ik het verhaaltje van loc6494 hierboven een beetje volg zijn de 1618 en de 1620 plukloc, dan hebben we de 1607, 1608, 1610 en de 1617 over. Welke 2 worden opgeknapt? Of worden ze allemaal opgeknapt?
Als het idd zo is ben ik erg benieuwd in welke kleurstelling dat dan is. ;D
Ik denk dat de kans groot is op een nieuwe kleurstelling (groen wit?) gezien de hoeveelheid graffiti en de vaalheid.
Gr Timo
-
Ik dacht dat ze een tijdje geleden G1206en hadden teruggegeven aan de leasemaatschappij (7101, 7102) door het verlies van de containertrein van Tilburg naar de Maasvlakte.
Dat klopt, de 7101 en 7102 waren terug. De 7101 rijdt inmiddels weer voor ACTS, terwijl de 7102 al reeds bij een ander bedrijf in dienst genomen was. Verder huurt ACTS nog 2 locs van MRCE, die we voor het gemak het nummer 7111 en 7112 meegegeven hebben. Deze zijn resp. zwart en groen.
Puntje 2: ACTS heeft GEEN 1600's in eigendom, deze zijn van Railmotion, een dochteronderneming van dezelfde eigenaar als waarvan ACTS is. Hiervan huurt ACTS de 1600's dan weer.
-
Het zou wel leuk zijn als de 1607 ( en andere 1600's ) op de baan komen in nieuwe kleurstelling. Kan Roco er gelijk op inspringen met variant het nieuwe 1600 model. Dus ik wacht met spanning af wat er met de ouwe trouwe 1600's gaat gebeuren.
-
Puntje 2: ACTS heeft GEEN 1600's in eigendom, deze zijn van Railmotion, een dochteronderneming van dezelfde eigenaar als waarvan ACTS is. Hiervan huurt ACTS de 1600's dan weer.
En de huisstijl van Railmotion is blauw/rood www.railmotion.com/site/EN/Welcome/ (http://www.railmotion.com/site/EN/Welcome/)
Is ook wel iets leuks van te maken.
-
dat zeker, weer eens wat anders. een soort MRCE effect (of dat zo mooi is weet ik ook niet, maar goed)
Maar ze knappen de locs toch niet alleen maar voor de grap op? Ik neem aan dat ze dan een opdracht hebben gekregen van een vervoerder (ACTS?) die locs nodig heeft. Of zit ik er nu mijlenver naast?
Gr Timo
-
Inspelen op wat komen gaat lijkt mij ook erg plausibel. EETC heeft nu de 1250's in gebruik en wil op den duur ook zelf de treinen gaan rijden. NSFS laat de locs nu wegroesten op o.a. de Dijksgracht, dus ik denk dat Railmotion NSFS een slag op voor wilt zijn door gebruiksklare locs aan te kunnen bieden. En mogelijk dat deze locs stukken goedkoper in exploitatie zijn dan die van NSFS. ;)
-
citaat- ACTS kleur- einde citaat
was daar niet eens een draadje over met een kleurvoorstel;
kijk van Frederico's frutsels
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/1607_ACTS_1.jpg)
Leuke huisstijl dan.
-
Vet !!!
(y)
-
Zou leuk zijn. We zullen het zien. (y)
-
Wow! Dat ziet er strak uit, zo zou ik hem graag willen zien. :o (y)
-
:o ACTS weet wel raad met hun locs, Lekker chill kleurtje. (y)
-
Volgens mij is deze niet door ACTS gemaakt! ;)
-
Nee ,helemaal niet.
was daar niet eens een draadje over met een kleurvoorstel;
kijk van Frederico's frutsels
:)
Gr Bruce
-
Waar staat de 1607 nu precies? Iemand foto's?
Kom zelf voorlopig niet in de buurt van Rotjeknor namelijk.
-
prachtige kleurstelling!!!!! (y)
Gr Timo
-
Is er nog nieuws over de lok?
Het is al een tijdje stil.
Jos.
-
Op Somda.nl stond die 22 Sep, 2010 nog vermeld als 'terzijde gesteld' op Waalhaven Zuid. Dit is de laatste spot.
MvG Jeroen
-
Loc staat inderdaad daar nog gewoon stil. Verwacht er verder niet teveel van hoor...
-
Doen we ook niet, alleen maar nieuwsgierig naar de huidige status.
Dat moet toch kunnen he? ;)
Jos.
-
Nu de keuze van het NSM op lok 1656 is gevallen lijkt het doek voor de 1607 toch wel te gaan vallen. Alleen het tijdstip is nog ongewis. Of de lok moet nog door een particulier of particuliere stichting kunnen worden overgenomen, maar die kans lijkt mij vrijwel nihil. Maar hopen mag nog steeds natuurlijk ;)
Voor mij was deze lok een hoogtepunt en symbool van het zeer bijzondere NS-150 jubileumjaar 1989 en is het jammer dat de keuze van het NSM niet op deze lok is gevallen. Maar een technische staat gaat (uiteraard) altijd boven keuze ingegeven door emotie en sentimenten. Met de opmerking dat een groot deel van de spoorliefhebbers die 1989 niet hebben meegemaakt het waarschijnlijk ook geen ene bal kan schelen.
-
Dat de keus anders is als gewenst is jammer te noemen,maar zoals je zelf ook al aangaf het is logisch dat men een loc kiest die zowel technisch als qua uiterlijk is bij te houden.
Verder geloof ik niet dat die loc buiten de functie "plukloc" nog een andere functie zal krijgen.
Jammer maar helaas.
-
Ik vrees ook het ergste voor de 1607 :'( Hij verkeert in een dusdanig slechte staat....
Behoor wel tot die generatie die 1989 nog heeft meegemaakt en het is jammer dat het NSM de 1607 niet over wil nemen, maar zoals hierboven al vermeld; Technische staat is veel belangrijker dan de nummers op de loc..(of het nou leuk is of niet..) :-\
Groetjes,
Martijn
-
Het enige dat ik weet is dat de bodemplaat van de loc op diverse plekken rot is.
Jos.
-
krijgen we dat weer...
-
Ach ja, ze kunnen er altijd nog een keer 1607 op de 1856 plakken!
(Knuppel naar binnen, snel het hoenderhok weer dicht en ik duik effe. ;D ;D ;D ;D ;D)
Gr. Yuri
-
Een 1600 heeft geen bodemplaat...
-
Waar loop je dan op als je langs de machine kamer loopt?
Jos.
-
Roosters en die liggen binnen en rotten dus echt niet zo snel.
-
Er zitten allemaal gaten in die roosters!
-
Ventilatie, om te voorkomen dat ze gaan rotten ;D
-
Het enige dat ik weet is dat de bodemplaat van de loc op diverse plekken rot is.
Jos.
frans fabrikaat he...
-
Nou heer Dilz; de BB9300 loks rijden nog steeds bij de SNCF en zien er als nieuw uit... misschien ook een gevalletje "rijden tot het uit elkaar valt" ?
-
Ventilatie, om te voorkomen dat ze gaan rotten ;D
Maar wat wil je als je 10 jaar op de zelfde plaats staat te staan zonder maar een vin te verroeren?
Dan heb je aan die roosters ook geen bal.
Wat denk je als zo een lok 10 jaar buiten staat, en ijskoud is, en 's nachts douwt het dat het barst.
Overdag de zon er op, krijg je weer condens dat zich aan de binnenkant gaat zetten.
Ik kan dan nu wel alle weersomstandigheden gaan opnoemen wat we op een jaar in Nederland tegenkomen.
En dan ook nog eens in combinatie met al dat onkruid er omheen.
Daar ga je toch vanzelf wel van rotten. ;)
Nou heer Dilz; de BB9300 loks rijden nog steeds bij de SNCF en zien er als nieuw uit... misschien ook een gevalletje "rijden tot het uit elkaar valt" ?
Je kan beter zeggen "Staan tot het vanzelf uit elkaar valt" ;D
Jos.
-
Nou heer Dilz; de BB9300 loks rijden nog steeds bij de SNCF en zien er als nieuw uit... misschien ook een gevalletje "rijden tot het uit elkaar valt" ?
daarom halen ze franse auto's ook altijd uit frankrijk, betere aardstralen daar.
-
Dat was toch om alle holle ruimten meteen met Frans druivesap te kunnen vullen? ;)
-
ja, zuur tuig is dat, gek zeg, dat t allemaal gaat roesten.
-
@Floris
Je weet wat een bekende Utrechtse zanger van Franse auto's vond:
Jij bent precies een Franse auto, mooi en overslijtbaar volgens de reclamespot. Maar als de motor nog wil lopen, is het plaatwerk al verrot... ;D
http://www.youtube.com/watch?v=mp1S_La7r-A
Eelco
-
woehahaha ;D
Floris is weer lekker bezig!
ik denk dat je als buitenstaander idd weinig over de conditie van een Loc kan zeggen.
de buitenkant zegt meestal niet zo veel.
Denk ook als ik alles zo lees dat het niet een kwestie is van slechte staat maar meer de laatste jaren hooguit het noodzakelijke onderhoud,en als dan alles op zn end loopt,dan houdt het gauw op denk!
-
Als hij 10 jaar op de zelfde plek staat, zou je zo kunnen bedenken wat er van onderhoud aan gepleegd is ??????
Jos.
-
@Floris
Je weet wat een bekende Utrechtse zanger van Franse auto's vond:
Jij bent precies een Franse auto, mooi en overslijtbaar volgens de reclamespot. Maar als de motor nog wil lopen, is het plaatwerk al verrot... ;D
http://www.youtube.com/watch?v=mp1S_La7r-A
Eelco
k hou t maar ff bij zn ronddraakprogramma's op rtv utrecht, slap ouwehoeren kan ie aanmerkelijk beter dan pruimbare liedjes maken.
-
k hou t maar ff bij zn ronddraakprogramma's op rtv utrecht, slap ouwehoeren kan ie aanmerkelijk beter dan pruimbare liedjes maken.
Ach, als de luisteraars ladderzat zijn, is het nog best te pruimen. 100 eerstejaars die aan het eind van een introkamp met z'n allen 'vriendschap is een illusie' mee lallen, dat doet het mentorhart goed... ;D ;D ;D
Maar goed, ontopic maar weer.
-
Maar goed, ontopic maar weer.
Graag (y)
-
Wat denk je als zo een lok 10 jaar buiten staat, en ijskoud is, en 's nachts douwt het dat het barst.
Overdag de zon er op, krijg je weer condens dat zich aan de binnenkant gaat zetten.
En dan ook nog eens in combinatie met al dat onkruid er omheen.
Daar ga je toch vanzelf wel van rotten. ;)
Een reden temeer deze loks zo snel mogelijk te slopen ;D
-
Waarom hadden ze die loc dan van stal gehaald een tijdje geleden? Ik dacht dat ze hem gingen opknappen en dat de 1618 de plukloc zou zijn. Doodzonde, ik mag dan niet van '89 zijn, maar de foto's zeggen genoeg. Is de 1607 nu plukloc voor de andere ACTS 1600en?
Gr Timo
-
Volgens mij is daar nog geen definitief besluit over gevallen.