Alleen de echte treinen verdwijnen zo. Er komen steeds meer "trams" op het spoor.Alleen maar het zelfde,het gaat een beetje heel erg vervelen bij het reizigersverkeer
Het enige dat ik jammer vind is dat je dan bijna geen 1700 of 1800 tegen komt in de reizigersdienst.Misschien eens achter de gerenium´s vandaan kruipen dan, want die dingen doen niks anders dan in de reizigersdienst rondrijden... ::)
Ik zou blij zijn als die dingen het Nederlandse spoor hebben verlaten...
Dat ze daar niet toe verplicht zijn, oké, maar in mijn ogen bespaart het hen alleen maar afval, en dus geld, als ik een bank overneem.
Bij ICK kunnen de ramen op een (redelijk) normale manier open, als er dan iets is kan je er tenminste nog door het raam uit.
Denk je dat ze het geld wat ze besparen met het geven/verkopen van een bank aan je opweegt tegen de administratieve rompslomp die er bij komt kijken?
Ik zie het al voor me: 100 hongerige hobbyisten die allemaal een bank willen uit een ICK bak! :P
Aankondiging:
Binnenkort wordt treinstel **** van type **** gesloopt.
Geïnteresseerden kunnen op zaterdag **/** tussen 10:00 en 17:00 op locatie **** (een) onderd(e)el(en) naar keuze uit het treinstel komen halen.
In '03 huurden ze toch ook Duitse rijtuigen, als voorbode van de ICK.
Tja smaken verschillen.Goh, ben zelf bekend met rugklachten en ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe je het in de stoelen van (V)IRM kunt uithouden. Ik forens dagelijks tussen Den Haag en Rotterdam. De oudste stoeltypes zijn te bol, een pasvorm die niet lekker zit. De nieuwe types met stoffen bekleding zijn juist te vlak; Ze bieden geen steun.
Voor mensen met een zwakke rug is de ICK in elk geval niet goed.
[...]
En als ik dan toch moest wegens tijdsgebrek bleef ik meestal staan tussen Eindhoven en Rotterdam, want die stoelen zijn verschrikkelijk.
Wie is verantwoordelijk voor die vering?
Ik juich juist als ICK voor komt rijden: lekkere stoelen, degeijk veercomfort en tenminste een normale coupé. Heerlijk ook dat je door de kleine groepsruimte minder last lijkt te hebben van muziekspelers. Kennelijk toch een sociale drempel om dat ding niet zo hard te zetten, in tegenstelling tot de onpersoonlijke grote ruimtes van menig modern stel.Door al die kleine coupé's ziet niemand het, als je lastig gevallen wordt.
En je ziet wel wat er zich tussen de stoelen afspeelt?
In zo´n Coupe´heb je tenminste nog enige vorm van privacy en rust en hoor je niet elk telefoongesprek van een anderof het gejengel uit de koptelefoon van degene die in je verre omgeving zit.
Door al die kleine coupé's ziet niemand het, als je lastig gevallen wordt.
Niet voor niets kun je in moderen materieel alles en iedereen zien zodat er meer sociale veiligheid is.
Nog heel even off-topic:
Dat zou je verwachten. Gek genoeg lijkt het materieel met grote, open coupés er op de lijn Den Haag - Rotterdam er slechter uit te zien dan ICK. Denk dan aan bekraste ruiten, overvolle prullenbakken en smerige glazen tussendeuren. Kijk ik naar ICK, dan zie ik dat voor mijn gevoel minder.
Wat ik ermee wil zeggen is: een grote lege ruimte met veel glas is geen waarborg voor sociale controle en veiligheid. Integendeel, voor velen vormen het glas en de transparantie juist een uitdaging om rottigheid uit te halen of zet het aan tot nonchalant gedrag ("ben d'r toch één van velen, so what").
Het is niet voor niets dat men in de trams in Den Haag de ruimtes heeft verkleind door de c-bak af te sluiten: hoewel je helemaal door de tram heen kunt kijken (geen barrières, open ruimte) bleek er toch rottigheid te worden uitgehaald. Nu is de ruimte juist verkleind om de overlast te beperken, met succes (hoewel ook de inzet van surveillanten heeft bijgedragen).
Zo, nu weer on-topic ;D
Groeten, Geoffrey