BeneluxSpoor.net forum

Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: pieterz op 23 March 2009, 18:36:58

Titel: ICK, de plannen
Bericht door: pieterz op 23 March 2009, 18:36:58
Hallo allen,

Ik ben heel erg benieuwd wat de plannen zijn met de huidige ICK-rijtuigen.
Een lastige vraag, omdat ik graag wil weten wanneer dit gaat gebeuren.
Er zijn namelijk al behoorlijk wat ICK's uit dienst gehaald.

Ik zou blij zijn als die dingen het Nederlandse spoor hebben verlaten...

Ik ben benieuwd!

(O ja, ik was ook nog op zoek naar een mooie plaat van zijn vervanger, de nieuwe VIRM)

Pieter
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: Julius op 23 March 2009, 19:17:04
Het is de bedoeling dat ze per 20 april zijn verdwenen volgens dit (http://www.somda.nl/www/forum/315/p196987/) bericht.
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: Daan! op 23 March 2009, 19:23:11
De opvolger van ICK is Virm 4. Deze zijn genummerd vanaf 9551. Er zijn al aardig wat stellen ingestroomd. Helaas betekent dit het einde voor zowel ICL, ICK, en de 1800 serie
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: Remunj op 23 March 2009, 19:58:35
Hoe eerder hoe beter.
Tegenwoordig hebben ze het onzalige idee om een stam in te zetten tussen Maastricht en Schiphol, in de spits notabene.
Dacht dat we de tijd van het veevervoer al achter ons gelaten hadden.
Man man man wat een oude rammelbakken.  :(

Gr.
Eric
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: André82 op 23 March 2009, 20:06:09
Alleen de echte treinen verdwijnen zo. Er komen steeds meer "trams" op het spoor.Alleen maar het zelfde,het gaat een beetje heel erg vervelen bij het reizigersverkeer
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: Jos B. op 23 March 2009, 20:09:45
Alleen de echte treinen verdwijnen zo. Er komen steeds meer "trams" op het spoor.Alleen maar het zelfde,het gaat een beetje heel erg vervelen bij het reizigersverkeer


Wat is er mis met een dikke VIRM?

Ik zie ze wel graag voorbij komen.
Het enige dat ik jammer vind is dat je dan bijna geen 1700 of 1800 tegen komt in de reizigersdienst.


Jos.
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: Shinkansen200 op 23 March 2009, 20:34:39
 zo dik vind ik die "Dikke VIRM" nou ook weer niet, de hoeveelheid (V)IRM op het Nederlandse spoor begint me zo langzamerhand mn strot uit te komen, echt veel afwisseling is er zo niet meer. Om over het zitcomfort en het geluid nog maar te zwijgen...

ICK's zijn dan misschien wel rammelbakken, dat zei iedereen toentertijd ook over Plan E en Plan W, maar ze geven tenminste nog een beetje afwisseling in het IC Park.
en zoals André ook al zei, het waren tenminste nog echte treinen, zonder al te veel plastic en electronica.

blijft jammer om dit materieel te zien verdwijnen, en ja ik heb er een jaar lang bijna dagelijks in gereisd.

Sander
 

Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: Daan! op 23 March 2009, 20:43:47
VIRM 4 vind ik veel beter als de oude. Virm vind ik ook zeker niet lelijk, maar wanneer er teveel VIRM wordt ingezet begint het snel te vervelen.

Terug naar de ICK!
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: rail4marcel op 23 March 2009, 20:46:03
Sowieso 1 sneeuwvlokje en al het VIRM spul staat defect aan de kant. Nee geef mij maar een fraaie getrokkentrein zoals een 1800 met ICK's ICL's of de berlijntrein. Dat is veel beter en mooier als die suffe VIRM's of 1700 +ICRm.
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: Thom op 23 March 2009, 21:27:59
Het enige dat ik jammer vind is dat je dan bijna geen 1700 of 1800 tegen komt in de reizigersdienst.
Misschien eens achter de gerenium´s vandaan kruipen dan, want die dingen doen niks anders dan in de reizigersdienst rondrijden...  ::)
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: Robin op 23 March 2009, 21:32:11
Weer een mooi staaltje NS; erg jammer dat dit materieeltype eruit gaat.

Het ergste is nog wel dat deze treinen vervangen moeten worden door VIRM. Ik vind de VIRM's een schande wat betreft zitcomfort, en ook het feit dat de ramen niet open kunnen zint me niks. Je zit daar toch niet echt veilig, als je je bij een calamiteit door een paar van die smalle glazen rotdeurtjes moet wurmen... Ik moet er niet aan denken dat er een ongeluk met zo'n trein gebeurd. Dan moet een (in de spits al helemaal bom-)vol treinstel, in paniek, door die smalle deurtjes, en dat wordt chaos! Bij ICK kunnen de ramen op een (redelijk) normale manier open, als er dan iets is kan je er tenminste nog door het raam uit.

Verder weet ik niets stillers dan een ICK rijtuig, in (vooral oude) VIRM's hoor je toch te vaak gefluit/gezang van de motor/versnellingsbak, en ook het gepiep bij de bakovergangen is niet te harden. Ik begrijp wel dat ICK voor druk spitsverkeer iets minder ideaal is, maar het lijkt me beter materiaal voor buiten de spits.

Ook het overbodig raken van 1700/1800 locs lijkt me niet mooi, omdat ze nog niet afgeschreven zijn, en nog prima een personen- of goederentrein kunnen trekken. Dat is een stuk milieuvriendelijker dan vrachtauto's op de weg.

Helaas lijken de NS en de overheid het spoor bijster te zijn wat betreft het benutten van ons railnet.

MVG, Robin

P.S.
Sloop
Tot slot wil ik ook nog even kwijt dat ik het vreemd vind, dat de NS zo moeilijk doet over het overnemen van een bankstel o.i.d. uit sloopmaterieel. Enkele weken geleden heb ik daarover contact gehad (er worden wat Plan T'tjes gesloopt binnenkort, en een ICK-bank op termijn lijkt me ook wel wat).
Helaas: het antwoord kwam er op neer "Daar doen we niet aan." zonder verdere opgaaf van reden. Dat ze daar niet toe verplicht zijn, oké, maar in mijn ogen bespaart het hen alleen maar afval, en dus geld, als ik een bank overneem.
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: Jos B. op 23 March 2009, 21:32:56
Nu nog wel, maar als de ICK er uit gaat komen een hoop 1800-en stil te staan (utgezonder de loc's die de DDM1 rijden.

Voor de 1700 zal waarschijnlijk nog voldoende werk zijn zoals de ICRm trek-duw stammen, en de DD-AR.


Jos.
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: mDDM op 23 March 2009, 21:37:05
Ik zou blij zijn als die dingen het Nederlandse spoor hebben verlaten...

De draaistellen onder ICK zijn van een van de Minden Deutz types, met magneetrem geschikt voor 200 km/h. En dat hebben ze jarenlang bij de DB gereden. Geen blokkenremmen, dus mooie gladde geruisloze loopvlakken.

De Duitsers bouwden al de eerste versies van deze vooruitstrevende draaistellen toen werkspoor nog volstrekt verouderde loopwerken met scheengeleiding bouwde voor Plan E, Plan V, etc...

Dus a.u.b. geen kritiek op de loopeigenschappen van ICK. Deze zijn nog steeds subliem!!!
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: NS 1100 op 23 March 2009, 21:40:11
Dat ze daar niet toe verplicht zijn, oké, maar in mijn ogen bespaart het hen alleen maar afval, en dus geld, als ik een bank overneem.

Denk je dat ze het geld wat ze besparen met het geven/verkopen van een bank aan je opweegt tegen de administratieve rompslomp die er bij komt kijken?

Ik zie het al voor me: 100 hongerige hobbyisten die allemaal een bank willen uit een ICK bak! :P
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: rail4marcel op 23 March 2009, 21:41:43
Helaas is het wat betrefd banken en onderdelen dat je de juiste connecties moet hebben. Als je deze niet hebt mag je nog blij zijn dat ze een mail terugsturen.
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: Jos B. op 23 March 2009, 21:43:01
Tja smaken verschillen.

Voor mensen met een zwakke rug is de ICK in elk geval niet goed.
Ik heb een paar keer toen ik naar Rotterdam moest reizen voor de LRT een stammetje ICK gehad.
Als ik voldoende tijd had lied ik m in Eindhoven voorbij gaan en wachte op een VIRMof ICRm.
En als ik dan toch moest wegens tijdsgebrek bleef ik meestal staan tussen Eindhoven en Rotterdam, want die stoelen zijn verschrikkelijk.

Dus ik vind het al lang goed dat ze er uit vliegen.

En als de deuren dichtgaan, dat hoort een doof iemand nog. (wat een klere herrie) 8)

Bij ICK kunnen de ramen op een (redelijk) normale manier open, als er dan iets is kan je er tenminste nog door het raam uit.


dan moet je toch wel erg dun zijn om door een opening van ongeveer 30 cm naar buiten te kunnen. (er zijn namelijk blokjes onder de schuiframen gelast)



Jos.
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: Floris Dilz op 23 March 2009, 21:47:15
inderdaad, niks mis met de loop van ICK, het suizen van de draaistellen en gedender van de wielen als je uit rotterdam de tunnel bij Blaak induikt en vaart maakt in zo'n ding is heerlijk, nog echt treinig. Oke, een virm is stiller... je zit daar de altijd net te koude of te warme oude al 35 keer door iemand ingeademde aircolucht te kuchen met zo'n doedelzakorkest ernaast en als er ook maar 1 persoon op de verdieping besluit om heel hard schrale muziek te draaien (meestal zijn het er minstens 4 wat lekker door elkaar knettert) heb je dr gegarandeerd last van, bij ICK hoor je m in de coupé ernaast al niet meer. Bovendien kun je later op de avond genoeglijk een biertje opentrekken in een coupétje met wat vrienden als je t halve land door moet zonder dat je iemand lastig valt. Oh ja, in een virm kun je ook nergens je bagagetroep kwijt, nouja, alleen in de laag rochels en kauwgum en vertrapte stukjes hamburgerexcuussla op de grond.
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: Robin op 23 March 2009, 22:11:27
Denk je dat ze het geld wat ze besparen met het geven/verkopen van een bank aan je opweegt tegen de administratieve rompslomp die er bij komt kijken?

Ik zie het al voor me: 100 hongerige hobbyisten die allemaal een bank willen uit een ICK bak! :P


Er lijkt me weinig administratie voor nodig als ze op enkele railwebsites een keer een melding plaatsen met:

Citaat
Aankondiging:
Binnenkort wordt treinstel **** van type **** gesloopt.
Geïnteresseerden kunnen op zaterdag **/** tussen 10:00 en 17:00 op locatie **** (een) onderd(e)el(en) naar keuze uit het treinstel komen halen.

Schitterende oplossing! Hobbyisten tevreden, NS goedkoop van hun restanten af.
En dan kunnen bijvoorbeeld ook studenten, die vaak klagen dat ze het wat minder breed hebben goedkoop aan meubels komen (en het promoot ook nog -een klein beetje- de treinhobby.)

Daarnaast... Als er 100 man voor ICK-meubilair is te vinden, is er gezamenlijk wel iets uit te richten, lijkt me...
Hoewel ze ook wel vaker de belangen van enkele honderden betalende "klanten" verwaarlozen.

MVG, Robin
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: Esperopt op 23 March 2009, 22:14:59
ICK heb ik nog nooit ingezeten, maar jammer dat de inzet stopt. ICL zit ik wel regelmatig in (Amsterdam CS - Amersfoort). Dit zijn qua interieur wat merkwaardige rijtuigen, maar niets mis mee, beet ot misschien, sorry.

Gerard.
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: Jos B. op 23 March 2009, 22:23:24
De ICL mankeert ook niks aan, deze kun je vergelijken met het IC materieel wat de DB heeft rondrijden.
En dat is best wel aardig in orde.

De ICK's zijn gewoon duitse afdankertjes.


Jos.
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: mDDM op 23 March 2009, 22:30:51
Laten we bidden en smeken dat NS ICK en 1800 goed bewaart, zodat er eindelijk eens reserve materieel is wanneer opeens de materieelbehoefte weer stijgt.
We hebben al gehad:
- het gat van '73
- het gat van '83
- het gat van '93
- het gat van '01 (valt eigenlijk een beetje uit de toon; zou voor de regelmaat eigenlijk '03 moeten zijn
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: Rick op 23 March 2009, 22:37:20
In '03 huurden ze toch ook Duitse rijtuigen, als voorbode van de ICK.
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: Jos B. op 23 March 2009, 22:40:30
Er zullen nog genoeg gaten komen.
Maar daar zullen we ons wel effe overheen moeten zetten.

de NS doet nu wel lekker loyaal met nieu materieel aan te schaffen, en treinen in te huren.
Maar die heb je in feite alleen maar nodig in de spits.
Buiten de spits staat bijna de helft stil.

En dat zijn heel wat meer uren dan de 2 uurtjes s'ochtends en de 2 uurtjes s'avonds.

@ Rick.
Dat klopt.
Maar dat waren er niet zo veel.
De ICK's zijn er massaal gekomen toen de Belgische K4 terug naar belgië ging.


Jos.
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: Rick op 23 March 2009, 22:42:24
Ja dat weet ik, maar in ;03 was er dus ook een materieeltekort en dat past dan weer mooi in het rijtje. ;)
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: mDDM op 23 March 2009, 22:43:10
In '03 huurden ze toch ook Duitse rijtuigen, als voorbode van de ICK.

Eerst K4 bij de belgen ...
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: Rick op 23 March 2009, 22:47:36
Zie boven. ;)
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: Jos B. op 23 March 2009, 22:49:06
De duitse rijtuigen die in 2003 kwamen dat waren dezelfde type rijtuigen als de ICK.
Alleen bij het vertrek van de K4 kwamen ze terug als ICK is NS livrei.

Maar dan alleen wat meer rijtuigen als wat ze in 2003 gehuurd hebben.


Jos.
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: en_voyage op 24 March 2009, 00:28:31
Tja smaken verschillen.
Voor mensen met een zwakke rug is de ICK in elk geval niet goed.
[...]
En als ik dan toch moest wegens tijdsgebrek bleef ik meestal staan tussen Eindhoven en Rotterdam, want die stoelen zijn verschrikkelijk.
Goh, ben zelf bekend met rugklachten en ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe je het in de stoelen van (V)IRM kunt uithouden. Ik forens dagelijks tussen Den Haag en Rotterdam. De oudste stoeltypes zijn te bol, een pasvorm die niet lekker zit. De nieuwe types met stoffen bekleding zijn juist te vlak; Ze bieden geen steun.

De te smalle glazen deurtjes van V-IRM die altijd tochten, de te smalle trappen... geen aanraders. Maar het ergste: de veel te weke vering. Ik kan niet normaal schrijven in die stellen, het waggelt en wiebelt alle kanten op. M'n oma d'r ouwe Lelijke Eend is er niks bij. Wie is verantwoordelijk voor die vering?

Ik juich juist als ICK voor komt rijden: lekkere stoelen, degeijk veercomfort en tenminste een normale coupé. Heerlijk ook dat je door de kleine groepsruimte minder last lijkt te hebben van muziekspelers. Kennelijk toch een sociale drempel om dat ding niet zo hard te zetten, in tegenstelling tot de onpersoonlijke grote ruimtes van menig modern stel.

Persoonlijk zie ik liever VIRM op de sloop dan ICK, maar ja... vooruitgang is niet te stoppen hè  ;D

Groeten, Geoffrey

Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: Mispoes op 24 March 2009, 07:39:03
Wie is verantwoordelijk voor die vering?

De verencommissie.
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: RodeDuivel op 24 March 2009, 07:40:52
De rijtuigen InterCity Korte termijn zijn in 2001 aangeschaft door de Nederlandse Spoorwegen. De eerste rijtuigen zijn  in oktober 2001 door PFA te Weiden afgeleverd.  

De rijtuigen zijn destijd aangeschaft om het materieel tekort als gevolg van de reizigersgroei op te vangen en de gehuurde rijtuigen van de NMBS af te lossen.

Grtz,

Willem
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: Bob R. op 24 March 2009, 08:20:20
Ik juich juist als ICK voor komt rijden: lekkere stoelen, degeijk veercomfort en tenminste een normale coupé. Heerlijk ook dat je door de kleine groepsruimte minder last lijkt te hebben van muziekspelers. Kennelijk toch een sociale drempel om dat ding niet zo hard te zetten, in tegenstelling tot de onpersoonlijke grote ruimtes van menig modern stel.
Door al die kleine coupé's ziet niemand het, als je lastig gevallen wordt.
Niet voor niets kun je in moderen materieel alles en iedereen zien zodat er meer sociale veiligheid is.
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: Richard Snijder op 24 March 2009, 11:46:38
En je ziet wel wat er zich tussen de stoelen afspeelt?
In zo´n Coupe´heb je tenminste nog enige vorm van privacy en rust en hoor je niet elk telefoongesprek van een anderof het gejengel uit de koptelefoon van degene die in je verre omgeving zit.
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: Bob R. op 24 March 2009, 12:35:00
Ach als ik op de route Den Haag in de trein zit s'avonds ben ik toch wel blij als ik niet helemaal alleen zit.
Maar ik geef alleen aan waarom de NS treinen overwegend open ruimtes toepast in plaats van coupe's .
Ik heb 1x in een ICK gezeten en had net het "geluk" dat er een heel gezin bij mij kwam zitten...
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: d.vanaalst op 24 March 2009, 14:17:23
Misschien een beetje offtopic,
maar rijden de icl rijtuigen nog rond? Ik kom alleen nog maar de ick tegen.
Als ze alweer weg zijn, waarom zijn ze dan pas in de nskleuren was gespoten? (geld genoeg ofzo?) :D

on topic:
Heerlijke rijtuigen geven echt een treingevoel.
De Virm schommelt echt onnoemelijk veel en langer dan 10 minuten zitten die bankje echt niet...
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: Maarten.T op 24 March 2009, 14:34:25
Nog een klein beetje offtopic,
ICL rijdt nog volop in de regio van Amersfoort rond. Dan voornamelijk in de treinen van Amsterdam Centraal-Amersfoort-Apeldoorn-Deventer v.v.

Dit duurt tot waarschijnlijk half december. ;)
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: wibi op 24 March 2009, 15:30:51
Als je nog eens een keer in Weert komt, daar staat zat spul geparkeerd.
Pas wel op de hond, kan bijten. Gr Wim
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: Robin op 24 March 2009, 15:53:36
En je ziet wel wat er zich tussen de stoelen afspeelt?
In zo´n Coupe´heb je tenminste nog enige vorm van privacy en rust en hoor je niet elk telefoongesprek van een anderof het gejengel uit de koptelefoon van degene die in je verre omgeving zit.

Helemaal mee eens!
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: en_voyage op 24 March 2009, 17:19:48
Door al die kleine coupé's ziet niemand het, als je lastig gevallen wordt.
Niet voor niets kun je in moderen materieel alles en iedereen zien zodat er meer sociale veiligheid is.

Nog heel even off-topic:

Dat zou je verwachten. Gek genoeg lijkt het materieel met grote, open coupés er op de lijn Den Haag - Rotterdam er slechter uit te zien dan ICK. Denk dan aan bekraste ruiten, overvolle prullenbakken en smerige glazen tussendeuren. Kijk ik naar ICK, dan zie ik dat voor mijn gevoel minder.

Wat ik ermee wil zeggen is: een grote lege ruimte met veel glas is geen waarborg voor sociale controle en veiligheid. Integendeel, voor velen vormen het glas en de transparantie juist een uitdaging om rottigheid uit te halen of zet het aan tot nonchalant gedrag ("ben d'r toch één van velen, so what").

Het is niet voor niets dat men in de trams in Den Haag de ruimtes heeft verkleind door de c-bak af te sluiten: hoewel je helemaal door de tram heen kunt kijken (geen barrières, open ruimte) bleek er toch rottigheid te worden uitgehaald. Nu is de ruimte juist verkleind om de overlast te beperken, met succes (hoewel ook de inzet van surveillanten heeft bijgedragen).

Zo, nu weer on-topic ;D

Groeten, Geoffrey
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: Chris2412 op 24 March 2009, 17:57:36
Ach mensen

Ik zie hier hetzelfde spreekwoord in als bij het eerste afscheid van de Plan W.

Toendertijds was het

Plan W

Je kunt niet leven met ze ,maar ook niet zonder ze.
En ze kwamen terug voor 2 jaar.

Nu wordt het :

ICK je kunt niet leven met ze ,maar ook niet zonder ze.

Dus................................

groetjes Chris
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: Jos B. op 24 March 2009, 18:39:34
Nog heel even off-topic:

Dat zou je verwachten. Gek genoeg lijkt het materieel met grote, open coupés er op de lijn Den Haag - Rotterdam er slechter uit te zien dan ICK. Denk dan aan bekraste ruiten, overvolle prullenbakken en smerige glazen tussendeuren. Kijk ik naar ICK, dan zie ik dat voor mijn gevoel minder.

Wat ik ermee wil zeggen is: een grote lege ruimte met veel glas is geen waarborg voor sociale controle en veiligheid. Integendeel, voor velen vormen het glas en de transparantie juist een uitdaging om rottigheid uit te halen of zet het aan tot nonchalant gedrag ("ben d'r toch één van velen, so what").

Het is niet voor niets dat men in de trams in Den Haag de ruimtes heeft verkleind door de c-bak af te sluiten: hoewel je helemaal door de tram heen kunt kijken (geen barrières, open ruimte) bleek er toch rottigheid te worden uitgehaald. Nu is de ruimte juist verkleind om de overlast te beperken, met succes (hoewel ook de inzet van surveillanten heeft bijgedragen).

Zo, nu weer on-topic ;D

Groeten, Geoffrey


Alleen bij de ICK ruik ik de Plee veel harder als je naar binnen komt. (en dat kan ik missen als kiespijn)

@ Chris.
Goed gevonden
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: Robin op 24 March 2009, 19:05:49
Daar heb ik nog nooit last van gehad. Alleen in de ruimte tussen twee rijtuigen is het af en toe een beeje adem inhouden. Ik heb ook regelmatig een sterk stinkende WC in een VIRM getroffen. Zelfs enkele keren met donkerbruin getinte remsporen op de bril. Hoewel ik dan blij ben dat dat niet op mijn eigen bril zit (zou mijn zicht sterk belemmeren) vind ik het toch niet zo'n prettig aangezicht. Dit is overigens geen specifieke aanval op VIRM; in bijna alle treinen is de hygiene om te huilen.

MVG, Robin
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: Richard Snijder op 25 March 2009, 13:17:56


Alleen bij de ICK ruik ik de Plee veel harder als je naar binnen komt. (en dat kan ik missen als kiespijn)

@ Chris.
Goed gevonden
[/quote]

Volgens mij ligt dit toch wel echt aan wie er op gezeten heeft en wat deze geconsumeerd heeft. ::) ::)
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: Jos B. op 26 March 2009, 11:25:30
Volgens mij ligt dat er aan dat er ook mensen die er naast pissen.


Jos.
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: Robin op 26 March 2009, 11:28:39
Precies, Jos...
En de reden is dus niet dat ICK slecht of stinkend materieel is, maar dat er nogal wat viespeuken rondlopen die het nodig vinden om alles onder te pissen.

MVG, Robin
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: Bob R. op 26 March 2009, 12:51:50
Het mooie van de ICK (voor ons treinliefhebbers) is dat het meer "echte" treinen zijn, getrokken de een locomotief.
En je kan ze ook mooi in alle maten nabootsen op de modelspoorbaan.

En ze hebben nog echte plashokjes waar je, je heerlijk privé kunt terugtrekken zonder gestoord te worden. ;D
Ik vind het met de hygiene wel meevallen, op mijn dagelijkse tripjes naar mijn werk kom ik meer schoonmakers dan conducteurs tegen :-X
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: ZwolsBas op 26 March 2009, 15:11:11
Maar die schoonmakers gaan doodleuk met die dweil in de pot dweilen die vol uitwerpselen zit en vervolgens de deuren en de wanden en de deurklink.
Dan ruikt het mischien wel schoon maar de praktijk.
en daarna stap jij in en moet je even nodig pissen en je raakde de deurklink aan vol bacterien.

Ze weten niet wat schoonmaken inhoudt. >:(
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: Robin op 26 March 2009, 15:54:10
Ach ja, ook schoonmakers zijn tot rare dingen in staat...
Las laatst ergens iets over een huishoudelijk hulpje, dat de WC-borstel in de vaatwasser had gedaan, tegelijk met de borden en koffiekopjes.
Eet smakelijk!

Robin
Titel: Re: ICK, de plannen
Bericht door: henk op 26 March 2009, 16:20:19
Volgens mij komt het dan allemaal brandschoon uit de vaatwasmachine.
Niks mis mee. Misschien kun je het beter niet weten, dat is wat anders.  ;D