BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Mediatheek => Topic gestart door: Andries op 25 February 2009, 10:16:26
-
Railmagazine 262
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Verkoop_22_februari_2009_037.jpg)
De nieuwe Railmagazine plofte vandaag op de mat. Het is een aardig boekwerk geworden van 124 pagina's met veel aandacht voor het nieuws uit Neurenberg. Inhoudelijk zal ik er verder niets van zeggen, omdat er op dit forum mensen zijn die die bladen bespreken. Nu mis ik die besprekingen volgens mij de laatste tijd(of ik heb ze over het hoofd gezien). Worden ze nog besproken?
Het maartnummer van MSM is overigens ook al een tijdje uit.
Andries
-
Het blijft bij Railmagazine jammer dat ie altijd eerder in de winkel ligt als bij de abonnees... Zag het nummer trouwens zaterdag al liggen op de beurs in Utrecht....
Michael
-
Inhoudelijk zal ik er verder niets van zeggen, omdat er op dit forum mensen zijn die die bladen bespreken. Nu mis ik die besprekingen volgens mij de laatste tijd(of ik heb ze over het hoofd gezien). Worden ze nog besproken?
Ik bespreek (besprak) Railmagazine vorig jaar, maar ga daar denk ik mee stoppen. Het gebeurt regelmatig dat mensen een draadje openen en dan enthousiast vertellen over de mooie dingen die ze in een vers ontvangen exemplaar hebben gelezen. Dat vind ik volkomen begrijpelijk, maar het haalt de lol een beetje van het bespreken af.
Misschien is het handiger als er na het verschijnen van een nieuw nummer een draadje wordt geopend waarin een ieder zijn mening over de inhoud kan geven. Dat draadje is bij deze voor Railmagazine 262 geopend wat mij betreft.
Kan ik in het vervolg weer Railmagazine lezen zonder in het achterhoofd dat er een stukje moet komen. ;D
-
Het blijft bij Railmagazine jammer dat ie altijd eerder in de winkel ligt als bij de abonnees... Zag het nummer trouwens zaterdag al liggen op de beurs in Utrecht....
Michael
Vind ik ook , maar zal wel met aanlevering aan TNT of welke verzendorganisatie dan ook te maken hebben.
-
Ik bespreek (besprak) Railmagazine vorig jaar, maar ga daar denk ik mee stoppen. Het gebeurt regelmatig dat mensen een draadje openen en dan enthousiast vertellen over de mooie dingen die ze in een vers ontvangen exemplaar hebben gelezen. Dat vind ik volkomen begrijpelijk, maar het haalt de lol een beetje van het bespreken af.
Maar daar hebben we toch afspraken over gemaakt? We zouden de eer volledig aan de recensent laten. Is het daarna dan toch nog weer misgegeaan? Als je geen zin meer hebt om dergelijke stukjes te schrijven dan houdt het natuurlijk op want je bent niets verplicht maar ik dacht dat het door jou genoemde probleem opgelost was.
-
Zoek maar even terug.
Volgens mij kun je daar met een heel forum geen sluitende afspraak over maken, als we dat al zouden willen. Ik wil mensen helemaal niet verbieden om kort na het verschijnen over de inhoud van een tijdschrift te beginnen.
-
Maar daar hebben we toch afspraken over gemaakt? We zouden de eer volledig aan de recensent laten.
Zo'n soort afspraak was er inderdaad. Maar je kunt moeilijk verwachten dat iedere nieuwkomer hier die afspraak kent.
Daarom denk ik dat we beter iemand de aftrap kunnen laten doen, en iedereen voegt daar dan aan toe wat hem het meest op het hart ligt.
Heb je wel eens gezien hoe het toegaat op het forum van Modelspoormagazine? Daar wordt 2 weken voor het verschijnen van een nummer al een aftrap genomen, en tot het verschijnen hebben ze al 2 of 3 pagina's vol geouwebet over wat er mogelijk in zou kunnen staan. Niet echt productief, maar wel vermakelijk, zoals bij veel dingen uit België. 8)
Mijn exemplaar is ook een uurtje geleden binnengevallen. Heb hem nog niet goed gelezen, maar als ik er iets besprekenswaardigs in vind zal ik me weer melden.
-
Heb je wel eens gezien hoe het toegaat op het forum van Modelspoormagazine? Daar wordt 2 weken voor het verschijnen van een nummer al een aftrap genomen, en tot het verschijnen hebben ze al 2 of 3 pagina's vol geouwebet over wat er mogelijk in zou kunnen staan.
Dan vergeet je nog de pagina's die vol staan met mededelingen dat deze en gene het tijdschrift inmiddels heeft ontvangen, waarna mensen reageren dat zij hem nog niet hebben ontvangen en twee dagen later dan weer wel en dan anderen weer niet en .... ;D
Ik heb RM 262 overigens nog niet. >:( ;D
-
Ik heb er al een tijdje in zitten bladeren, maar het valt me op dat er een sterke onaangename geur vanaf komt. Ik weet niet waar dat aan ligt: inkt of papier. Dat moedigt het verder lezen niet aan.
Andries
-
Daarom lees ik hem altijd op het toilet ;D ;D ;D ;D ;D
Hier trouwens nog niet in de winkel, ben net wezen kijken.
-
Ik denk dat het Henk een beetje aan het zelfde euvel lijdt als ik: aardappelmoedheid. Op een gegeven moment kwam Modelspoormagazine zo snel achter elkaar uit, dan het bijna niet meer bij te benen was. En het begon ook een beetje een herhaling van zetten te worden. En toen lagen er bij mij drie exemplaren te wachten. Tsja, een maanden oud blad recenseren heeft weinig zin.
Stukjes schrijven vind ik daarentegen nog steeds leuk. Misschien is het wel een beter idee als we iets bijzonders tegenkomen in de bladen daar een stukje over schrijven, zonder plichtmatig een heel blad onder handen te moeten nemen?
mvg,
Gert
-
Mocht dat de reden zijn dan begrijp ik dat best, bij mij werd alleen een andere indruk gewekt.
@Andries: je hebt gelijk, degenen die de RM na het lezen bij het oud papier leggen (ik behoor overigens niet tot deze categorie) doen er beter aan deze bij het KCA te deponeren, alle mensen wat een chemische stank komt daar vanaf.
Niet te begrijpen vind ik de kortingsbon die in de RM zit voor € 2,50 reductie op de toegang tot Rail 2009. Deze bon moet uit de pagina geknipt worden. Waarom wordt er geen aparte bon toegevoegd?
-
Niet te begrijpen vind ik de kortingsbon die in de RM zit voor € 2,50 reductie op de toegang tot Rail 2009. Deze bon moet uit de pagina geknipt worden. Waarom wordt er geen aparte bon toegevoegd?
Dat is niet zo gek hoor Frank
Er zijn een hoop mensen die hun blad niet willen verknippen, en dan maar hopen dat hun kopieer kapot is, zodat ze afzien van de korting ;)
-
Ter info : Op de site http://www.rail.nl/ staat een link naar een .pdf van de kortingsbon.
Toegangsprijs € 15,--
Maak gebruik van de kortingsbon* (http://www.eigenwijzetreintjes.nl/bugbyte/uploads/kortingsbon.pdf) en betaal dan slechts € 12,50!!!
* klikken, printen, invullen en inleveren bij de kassa.
Sander
-
Of je knipt hem uit je scherm.
(http://www.modelspoorbeurs.nl/Afbeeldingen/Rail_2009/Kortingsbon.jpg)
-
Lekker dik nummer! Het begint overigens wel steeds meer op een vakblad te lijken met de vele advertenties van producten voor de 1 op 1 spoorbouw en de nieuwe producten gepresenteerd op de Railtech.
Voor mij niet zo erg om dat ik ook aan 1 op 1 spoorbouw doe, maar ik kan me voorstellen dat anderen het minder prettig vinden.
Marc
-
Sowieso in dit nummer een hoop grootspoor met een hoog PR-gehalte.
Verder zit de acceptgiro voor het abonnementsgeld erbij. Goed op letten, die van mij lag al weer bijna in de vuilnisbak. ;D
-
Verder zit de acceptgiro voor het abonnementsgeld erbij. Goed op letten, die van mij lag al weer bijna in de vuilnisbak. ;D
Bedankt voor de tip! Ik heb gauw het wikkel uit de prullenbak gevist en zo de (verfrommelde) acceptgiro gered ;D (gelukkig bankier ik digitaal)
Vooral het artikel over Veldhoven vond ik geweldig, al was het artikel in Modelspoor Magazine 77 nog beter. Maar om het echt te waarderen moet je het baantje wel eerst gezien hebben, helaas ontbraken in de RM de foto's van de opbouw zoals in Modelspoor Magazine.
Wat het grootbedrijf betreft, op de infomercial over die railbouw beurs in Utrecht na was het weer lekker gevarieerd. Vooral foto's van cargo circa 10 jaar terug waren leuk om te zien.
-
Ik heb geen problemen met de toename van 'grootspoor-adverteerders'.
Dankzij het geld wat dit oplevert kan Railmagazine er zo goed uitzien en voortbestaan.
Verder weer een prima nummer!
mvg,
Gert
-
Ze gebruiken nu wel een ander soort papier, jammer want ik vond het oude wel prettig.
-
Bij het verslag van de speelgoedbeurs staat ook in dat Roco niet met een 2530 komt en van de 1100 botsneus zijn er 200 met een verkeerde beugel geleverd (waar van ik er 2 bezit >:()
-
Dat is niet zo gek hoor Frank
Er zijn een hoop mensen die hun blad niet willen verknippen, en dan maar hopen dat hun kopieer kapot is, zodat ze afzien van de korting ;)
Ze hoeven toch geen korting te geven?
-
Bij het verslag van de speelgoedbeurs staat ook in dat Roco niet met een 2530 komt en van de 1100 botsneus zijn er 200 met een verkeerde beugel geleverd (waar van ik er 2 bezit >:()
Ben vooral benieuwd hoe ze aan dat aantal komen (slag in lucht vermoed ik) en of ze nieuwe beugeltjes willen leveren.
-
staat er ook iets over een vervangings actie voor de foute beugels? ik heb er ook twee in bezit, hebben wij nu 4, wij heeft de rest? ;D
Ik denk 2530 niet van Roco zou jammer zijn, maar wachten wij af....
Groet
Bernd
-
Merkwaardig dat ze nu afzien van de 2530 als je weet dat bij de constructie van het model destijds wel met het uitbrengen van die versie rekening hebben gehouden.
Wel goed nieuws voor KleinSpoor...
Verder nu maar weer met RM 262 (en de andere bladen)
Ik vermoed dat de lucht die aan het blad zit iets te maken heeft met vernis die de drukker gebruikt.
mvg,
Gert
-
Frank, lees ook mijn knipoog, maar dat is reclame technisch spiegies, snappie, net als 14.95 goedkoper klinkt dan 15.00 :)
-
Merkwaardig dat ze nu afzien van de 2530 als je weet dat bij de constructie van het model destijds wel met het uitbrengen van die versie rekening hebben gehouden.
Wel goed nieuws voor KleinSpoor...
Dat is toch maar een gedachte?
En wie weet is het wel overwogen....
Verder nu maar weer met RM 262 (en de andere bladen)
Ik vermoed dat de lucht die aan het blad zit iets te maken heeft met vernis die de drukker gebruikt.
;D ;D ;D
-
Ik weet nog net wat ik er van moet vinden....het papier voelt stroef aan en dikker als voorheen. 'k vond het oude papier niet slecht, dus of deze wijziging nu zo nodig is.??
De inhoud van de afgelopen 2 editie's vielen mij wat tegen, maar het kan natuurlijk toeval zijn dat juist nu een aantal artikelen geplaatst zijn die mij wat minder interresseren. Ik hoop dat het geen trent wordt :-|
Op die grootspoor advertenties etc. zit ik ook niet te wachten, ik blader er overheen, maar als dit er voor zorgt dat het blad betaalbaar blijft zit ik daar niet mee. ;D
-
Het is een beetje logisch gevolg he... als je als RailMagazine met je winkeltje op zo'n Grootspoorbeurs staat, dat er een uitgebreide advertentie in je blad verschijnt. Op de RM website kun je ook een toegangskaart voor de beurs printen.
Voor mij heeft de RM nog steeds een prima verhouding tussen Groot- en Modelspoor artikelen. Ik heb een abo op de RM en koop elke maand het duitstalige magazine Modelleisenbahner.
Gr.
Brigitte
-
Ze hoeven toch geen korting te geven?
De bon is als pdf te downloaden bij www.rail.nl (http://www.eigenwijzetreintjes.nl/bugbyte/uploads/kortingsbon.pdf)
Dan kun jezelf kiezen wat voor papier je gebruikt om op te printen ;)
Ik zag de Bon ook in het gratis ANWB krantje waar je ook nog eens toegangskaartjes kan winnen! ;D
-
Ben nog steeds bezig met het doorspitten van dit nummer. Als elektrotechneut ben ik geïnteresseerd in het systeem Primove van Bombardier, voor contactloze energieoverdracht. Maar ik moest wel even fronsen bij het fotobijschrift op blz. 67 bovenaan. Daar staat: Uiteraard rust er een patent op PRIMOVE, daarom blijven de deksels op de doos en de inhoud voorlopig geheim. Deze bewering is een tegenspraak in zichzelf. Als ergens patent op is verleend, of zelfs als de patentaanvraag nog loopt, dan is het niet meer geheim. Een van de eerste dingen die het patentbureau doet na de aanvraag is nl. openbaar maken wat er gepatenteerd gaat worden. Dat moet om anderen de gelegenheid te geven bezwaar te maken tegen het patent. En als het patent eenmaal verleend is, dan moet het openbaar zijn, zodat iedereen kan weten dat je het niet zomaar mag namaken.