BeneluxSpoor.net forum

Vraag en antwoord => Ombouwen => Topic gestart door: Fermon Bosman op 01 November 2008, 17:12:48

Titel: Van 2305 naar 2365
Bericht door: Fermon Bosman op 01 November 2008, 17:12:48
Vandaag heb ik mijn Roco 2305 voorzien van het "R"logo voor de radiografische besturing en daarom ook de loc omgenummerd naar 2365. Ik heb voor dit nummer gekozen omdat ik dan maar 1 nummer hoef te vervangen. Ja, ik weet het, ik ben lui  ;D

(http://i172.photobucket.com/albums/w11/fermon_photos/IMG_2461pb.jpg)

Hier de loc als 2305 maar met R-logo

(http://i172.photobucket.com/albums/w11/fermon_photos/IMG_2463pb.jpg)

Aan de andere kant is de 0 al weggekrabt.

(http://i172.photobucket.com/albums/w11/fermon_photos/IMG_2465pb.jpg)

En even later staat er een 6 i.v.m. de 0. Sorry voor de slechte foto  :-[

(http://i172.photobucket.com/albums/w11/fermon_photos/IMG_2475pb.jpg)

En dit is dan het eindresultaat

(http://i172.photobucket.com/albums/w11/fermon_photos/IMG_2475pbgk.jpg)

En hier is het wat duidelijker te zien.

Nou is het wel te zien dat vooral aan de lange huif een paar onderdelen missen. Die ben ik door een reparatie helaas kwijt geraakt. Heeft iemand nog wat onderdelen voor de serie 2200/2300 van Roco over? Uiteraard wil ik ervoor betalen.  :) Alvast bedankt.
Titel: Re: Van 2305 naar 2365
Bericht door: NS 1100 op 01 November 2008, 18:56:25
Ga je ook nog het looppad langs de huif aan de zijkant geel schilderen?
Titel: Re: Van 2305 naar 2365
Bericht door: sneek op 01 November 2008, 19:12:57
en rode zwaailichtjes plaatsen? De omgenummerde locs uit de oorspronkelijke serie 2201-2350 kan je niet met blauwe pitjes laten crossen ;)
Titel: Re: Van 2305 naar 2365
Bericht door: 5166 op 01 November 2008, 20:22:07
...en een derde frontsein aanbrengen? Als je er de 2367 van had gemaakt, hadden in ieder geval de grijze zijkanten geklopt  ;)

Groet, Edwin
Titel: Re: Van 2305 naar 2365
Bericht door: Olaf op 01 November 2008, 22:21:08
...en de branstoftank zwart en het cabinedak grijs schilderen? ;D
Titel: Re: Van 2305 naar 2365
Bericht door: Fermon Bosman op 01 November 2008, 23:07:19
...en een derde frontsein aanbrengen? Als je er de 2367 van had gemaakt, hadden in ieder geval de grijze zijkanten geklopt  ;)

Had de 2365 het derde frontsein? En over de gele zijkant en de rode zwaailampen ben ik nog over aan het nadenken. Wordt vervolgd   :)
Titel: Re: Van 2305 naar 2365
Bericht door: 5166 op 01 November 2008, 23:26:31
Je kan er beter de 2267 of 2270 van maken. Deze zijn begin jaren '80 inzetbaar als radioloc, hadden grijze zijkanten, blauwe zwaailichten en geen derde frontsein. En ja, de tank moet idd nog zwart en dak grijs geschilderd worden.

Succes!
Edwin
Titel: Re: Van 2305 naar 2365
Bericht door: JAB van Ree op 09 November 2008, 03:26:04
Mocht je nog rode zwaailichten willen : ik zoek nog blauwe voor op mijn 2305 ipv rood
Titel: Re: Van 2305 naar 2365
Bericht door: Fermon Bosman op 09 November 2008, 12:36:20
Ik heb gisteren op de beurs in Houten de rode 2384 gekocht en ik ga de kap van deze loc wisselen met de 2365. Heeft die grijze zijkant toch nog een voordeel  :)

@JAB: de blauwe zwaailichten van de 2365 zijn erop gelijmd en ik weet niet of ik ze er zonder schade van de loc af kan krijgen.
Titel: Re: Van 2305 naar 2365
Bericht door: Olaf op 09 November 2008, 12:49:11
Ik heb gisteren op de beurs in Houten de rode 2384 gekocht en ik ga de kap van deze loc wisselen met de 2365. Heeft die grijze zijkant toch nog een voordeel  :)

Wat is dan het voordeel? De 2384 heeft ook een grijs frame... Het heeft alleen maar nadelen, want dan krijgt de 2384 grijze batterijkisten en een aantal opschriften staat niet op het frame van de 2305.
Titel: Re: Van 2305 naar 2365
Bericht door: Fermon Bosman op 09 November 2008, 13:56:40
Voor die grijze batterijkasten heb ik al een oplossing: Deze ga ik rood maken. En voor de opschriften heb ik een transfersetje gekocht van KleiNSpoor.
Titel: Re: Van 2305 naar 2365
Bericht door: 5166 op 09 November 2008, 14:14:32
Maar dan nog, wat is het voordeel?
De 2384 heeft toch al een juist (en digitaal voorbereid) onderstel?

Om het simpel te houden, zou ik er toch echt de 2267 van maken. Zie hier  (http://www.hetutrechtsarchief.nl/collectie/beeldmateriaal/fotografische_documenten/1980-1990/155793) voor een foto (veel beter kan ik zo snel even niet vinden).

Groet, Edwin

Titel: Re: Van 2305 naar 2365
Bericht door: Olaf op 09 November 2008, 14:32:38
En voor de opschriften heb ik een transfersetje gekocht van KleiNSpoor.

Daarin zitten niet alle opschriften die je nu wel op je 2384 hebt staan...
De 2384 orgineel van Roco is correct, met allerlei kapwisselingen wordt deze dus alleen maar incorrecter.
Titel: Re: Van 2305 naar 2365
Bericht door: Fermon Bosman op 09 November 2008, 23:29:47
Ik ga hier nog even goed over nadenken. Het idee van de kapwisseling met de 2384 heeft te maken met het feit dat ik wisselstroom rij en Roco nooit de 2384 heeft uitgebracht in wisselstroom.
Titel: Re: Van 2305 naar 2365
Bericht door: Tedo op 10 November 2008, 22:09:58
Als je een geel-grijze radioloc van de laatste generatie wilt zonder derde frontsein en mét grijze zijkanten van de voetplaat, dan kan je ook de 2384 (ex- 2342) maken. Deze heeft immers zo gereden voor hij rood geschilderd werd. Nadeel is wel dat je het model niet gelijktijdig kunt inzetten met je rode 2384.
Zelf heb ik dit probleem ook; ik heb zowel de 2342 als 2384 in model (= 1 en dezelfde loc).
Titel: Re: Van 2305 naar 2365
Bericht door: Fermon Bosman op 11 November 2008, 23:07:26
Om het simpel te houden, zou ik er toch echt de 2267 van maken.

Ik heb er nog goed over nagedacht en het gaat de 2267 worden m.b.v. de KleiNSpoor-transfers.
En misschien ga ik het dak nog grijs schilderen. De tank tussen de draaistellen laat ik zo. Op de foto's lijkt deze lichter dan deze in werkelijkheid is.
Alleen heb ik nu wel de rode 2384 over. En deze is gelijkstroom en ik rij wisselstroom. Dus wie kan mij helpen deze om te bouwen  ???
Titel: Re: Van 2305 naar 2365
Bericht door: Tedo op 11 November 2008, 23:11:54
Je zou ook nog kunnen opteren voor de 2268, die had ook radiobesturing én grijze zijkanten van de voetplaten, zij het wat korter dan de door Edwin aangehaalde 2267 en 2270.