BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: santerdam op 29 October 2008, 19:30:25
-
In De Telegraaf :
wo 29 okt 2008, 18:47
Eurlings steekt geld in snellere treinen
DEN HAAG - De Nederlandse Spoorwegen kunnen maximaal 25 miljoen subsidie tegemoet zien om treinen sneller te kunnen laten rijden. Dat heeft minister Camiel Eurlings (Verkeer) woensdag toegezegd in overleg met de Tweede Kamer.
Verkeersminister Camiel Eurlings. Om op vier trajecten de snelheid te kunnen verhogen van 140 naar 160 kilometer per uur is een ander beveiligingssysteem nodig. Dit kost de NS bijna 50 miljoen aan aanpassing van het materieel. Eurlings heeft nu aangeboden daarvan de helft voor zijn rekening te nemen.
-
één van die trajecten is zeker A'dam Utrecht?
Zou goed zijn.
Daan
-
Volgens mij is Asd - Ut daar al voor gebouwd...
De staat ervan is wel belabbert, maartoch...
-
Volgens mij gaat het meer om de lange afstands verbiningen en hoofdtrajecten.
Ik zelf dacht eigenlijk aan Leeuwarden/Groningen - Amersfoort - Utrecht.
Maar we zullen wel afwachten.
Wil het eerst zien en dan geloven.
Eerst wilden ze het Traject Heerlen Sittard gereedmaken voor 160 Km/h.
Maar dat leverde maar een tijdswinst op van 1,5 minuut.
Nooit meer iets van gehoord trouwens.
Jos.
-
Als ze 160 willen gaan rijden op Adam - Utrecht gaat het geheid fout. Bij de max van de Sprinter (130 ofzo) wiebelt de trein al als een gek, laat staan als de nieuwe Sprinter er met 160 gaat rijden. Dan moeten ze het hele traject weer opbreken.
-
Als ze 160 willen gaan rijden op Adam - Utrecht gaat het geheid fout. Bij de max van de Sprinter (130 ofzo) wiebelt de trein al als een gek, laat staan als de nieuwe Sprinter er met 160 gaat rijden. Dan moeten ze het hele traject weer opbreken.
En waar basseer je deze totale nonsens op? de Sprinter en de SLT hebben namelijk niks met elkaar van doen.
-
Amsterdam Utecht is geheel 4 sporig.
Binnenste 2 Intercity en ICE en buitenste Sprinters.
Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik heb zoiets meegekregen.
Maar wat ik me afvraag hoe zit het dan met Goederen op dit traject.
Die rijden vaak op zn snelst ongeveer 120 KM/h.
Jos.
-
(...)
Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik heb zoiets meegekregen.
(...)
Jos.
Waar heb ik dat nou pas nog eens ergens gelezen ;D ;D
Sander
-
Amsterdam Utecht is geheel 4 sporig.
Binnenste 2 Intercity en ICE en buitenste Sprinters.
Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik heb zoiets meegekregen.
Maar wat ik me afvraag hoe zit het dan met Goederen op dit traject.
Die rijden vaak op zn snelst ongeveer 120 KM/h.
Jos.
Het lijkt me handiger om dit om te draaien ;)
Het lijkt me anders erg lastig worden om vanuit de sprinter op het perron te komen aangezien die tussen de 2 binnenste sporen liggen.
De goederentreinen kunnen misschien dan op het zelfde spoor als de sprinters rijden.
Ferry
-
Zou goed kunnen, ik wist het namelijk niet zeker, daarom vroeg ik het ook.
-
Volgens mij gaat het meer om de lange afstands verbiningen en hoofdtrajecten.
Ik zelf dacht eigenlijk aan Leeuwarden/Groningen - Amersfoort - Utrecht.
Waar haal je dat vandaan. WAnt het lijkt me een beetje vreemd om het op zo'n traject te doen. Neem toch aan dat ze het op drukkere trajecten laten plaatsvinden.
-
@ Rail4Marcel.
Er staat ook bij "volgens mij"
Dat wil niet zeggen dat dat ook zo is.
Jos.
-
Waar haal je dat vandaan. WAnt het lijkt me een beetje vreemd om het op zo'n traject te doen. Neem toch aan dat ze het op drukkere trajecten laten plaatsvinden.
En jij denkt dat dat geen drukke verbinding is?
Is juist een wat drukkere lange afstandverbinding, daar kun je juist tijdswinst mee boeken....
-
Ik zal es effe kijken of ik de tijdswinst kan berekenen op het traject, maar daarvoor had ik wel graag de lengte van het traject Groningen - Utrecht gehad.
Wie kan mij deze verzorgen?
Jos.
-
Hoe wil jij met alleen de afstand de tijdswinst uitrekenen... ???
-
Dat moet ik nog effe uitvogelen.
-
Zou het hier écht om een nieuwe beveiligingssysteem gaan of gewoon die ATB versie die gebruikt is op de schiphollijn waarmee de mannetjes in Brussel weer tegen hun scheentjes werden getrapt omdat zij liever een peperduur ERTMS (ofzoiets) systeem zien.
Het argument was dat de ATB versie van Schiphol werd gezien als een nieuw beveiligingssysteem en dat mag niet, alleen ERTMS of een bestaand beveiligingssysteem mag namelijk geïnstalleerd worden ???
-
Amsterdam Utecht is geheel 4 sporig.
Binnenste 2 Intercity en ICE en buitenste Sprinters.
Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik heb zoiets meegekregen.
Maar wat ik me afvraag hoe zit het dan met Goederen op dit traject.
Die rijden vaak op zn snelst ongeveer 120 KM/h.
Jos.
Zoals anderen ook al vermoeden, de binenste sporen zijn voor de stoptreinen (sprinters) en liggen dus ook aan de perrons en de buitenste zijn voor de sneltreinen en ice.
De goederen treinen rijden ook op de binnenste sporen en daar sluit bij Breukelen ook de lijn vanuit Harmelen op aan. Kijk maar eens op Sporenplan.nl
Groet Gerrit
-
Dat moet ik nog effe uitvogelen.
Dat lukt je zo niet alleen daarmee, daar heb je ook acceleratie van treinen voor nodig, snelheidsbeperkingen op zo'n lijn [niet alles word 160] de stops onderweg icm met overstappen etc etc etc...
-
Dat moet ik nog effe uitvogelen.
Eerst denken, dan praten?
-
Soms is het net alsof jullie hier denken dat de hoofdbaan ook met een rijtrafo word bestuurd en die voor 160 gewoon iets verder open gezet word ofzo.... ::)
-
Er zijn al diverse lijnen voorbereid voor het 160km/h verhaal. Alleen het ATB verhaal is nog niet bekend wat daar mee gaat gebeuren. ATB-NG installeren op deze lijnen en al het materieel voorzien van ATB-NG of bij de ATB-EG de snelheidsbewaking van 140 naar 160 te zetten bij het materieel waarbij 160 is toegestaan. Maar dan komt stap 140 (groen) te vervallen. Maar om een 6e stap erin bouwen kost een vermogen.
-
...en is niet toegestaan door Brussel. Groen van 140 naar 160 volgens mij wel, alleen heeft IVW daar grote moeite mee omdat dat materieel dan óveral 160 kan rijden waar nu 140 is toegestaan. Niet dat ATB een snelheidsbewakingssysteem is, maar goed...
-
Technisch lastig, maar een goede zet. Ik vind het zelf maar raar dat er geen 160 gereden kan worden, terwijl de sporen er al geschikt voor zijn. Maar dat is typisch Nederland; half Europa hanteert 130 op de snelwegen, maar wij moeten naar de 120.
MVG, Robin