BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: spoorzolder op 08 September 2008, 19:45:18
-
Luchtvaartmaatschappij Air France-KLM tekent volgende week een samenwerkingsverband met het Franse transportbedrijf Veolia om reizigers in Europa te vervoeren met hogesnelheidstreinen
bron: Luchtvaartnieuws
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=27608 (http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=27608)
gr.jan
-
Als je dit leuk vind, moet je ook niet zeuren als er wachttijden van enkele uren ontstaan. Dit Hoort bij het vliegen, en wordt als zodanig gewoon geaccepteerd door de reiziger.(zie de luchthavens overal ter wereld!!! ;D
SK
-
er zaten toch al vliegtuig stoelen in die treinen ?
-
Kon je alvast wennen :P
-
Argh, als ze maar wel wat doen aan de beenruimte. Dat is in de vliegende kisten van Transavia een ramp als je lang bent.
mvg,
Matthijs
-
Dat kan je wel vergeten, de Project Manager die daar over gaat is nl amper 1,60 meter. Dus hij vind al snel dat er genoeg beenruimte is.
Toen ik tijdens de test met mijn 1,90 ++ naast hem probeerde te gaan zitten en hier een opmerking over maakte, liep hij boos weg.
Dus de beenruimte blijft -te- klein.
Peter
-
Tja, ben benieuwd hoe tactisch je dat gebracht hebt Peter! ;D
Groeten van je vriend....
P.S. eindelijk eens wat gepost! Welkom!
-
Dat kan je wel vergeten, de Project Manager die daar over gaat is nl amper 1,60 meter
is zeker een fransman
-
Maar laat al meteen zien hoe goed de Fransen naar de doelgroepen kijken. ::)
Groeten, Alexander
-
Argh, als ze maar wel wat doen aan de beenruimte. Dat is in de vliegende kisten van Transavia een ramp als je lang bent.
En is het in de auto die jij in je avatar hebt staan dan beter? ;)
mvg,
Gert
-
(http://www.mitropa.nl/forum/images/smiles/crowd.gif)
(leentje buur van Mitropa via Echte Kees)
-
Als er dan treinen gaan rijden dmv deze samenwerking, worden de NS en Thalys dan verstoten van de betreffende lijnen of komen er dan weer andere samenwerkingen of overeenkomsten?
Gr. Victor
(hmmm die vraag had ik wel kunnen stellen aan G. Koopmans, PvdA. Die gaf vrijdag namelijk een college op mijn studie)
-
Er meerdere vervoerders op de HSL rijden. Voordeel is dat we naast het lelijke geval van NS HiSpeed ook de AGV van Air France - KLM - Veolia te zien krijgen ... ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/g_972008202831.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/g_972008202831.jpg)
-
vind het een beetje op donald duck lijken ;D ;D
-
Inderdaad ... de NS HiSpeed trein lijkt net op DD ...
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/050542.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/050542.jpg)
-
Er meerdere vervoerders op de HSL rijden. Voordeel is dat we naast het lelijke geval van NS HiSpeed ook de AGV van Air France - KLM - Veolia te zien krijgen ... ;D
Wie zegt
- dat Air France/Veolia écht zal gaan rijden
- dat Air France/Veolia met AGV gaat rijden
- en.... dat het materieel van NS HiSpeed ooit geleverd gaat worden? ;)
www.raymondkies.nl
-
Stukje op nu.nl is wat duidelijker:
PARIJS - Luchtvaartmaatschappij Air France-KLM wil samen met het Franse transportbedrijf Veolia reizigers in Europa gaan vervoeren met hogesnelheidstreinen.
Daarvoor richten ze een samenwerkingsverband op. Dat heeft het bedrijf maandag bevestigd na berichtgeving door Franse media eerder op de dag.
Europese spoornetwerk
De eerste treinen moeten in januari 2010 gaan rijden. Dan gaat het Europese spoornetwerk open voor concurrentie. Klanten van Air France-KLM kunnen dan met de trein reizen tussen Parijs, Amsterdam en Londen.
De Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij liet begin juli al weten in gesprek te zijn met Veolia. Ze zouden inmiddels al treinen hebben besteld bij het Franse Alstom.
Plannen
Air France-KLM werkt al vier jaar aan plannen om de trein als vervoermiddel toe te voegen aan zijn activiteiten.
Het luchtvaartbedrijf hoopt zo op korte routes klanten terug te winnen die zijn kwijtgeraakt aan traditionele spoorwegbedrijven als SNCF en Deutsche Bahn.
Het onderstreepte geeft een antwoord op je vragen ... behalve over de levering van die HiSpeed stellen ...
Groet,
Jeroen
-
Dat het een AGV wordt staat nergens. Alleen dat ze materieel besteld hebben bij Alstom maar AGV ligt wel voor de hand. Je wilt concureren met vliegverbindingen en dan ga je geen boemeltje inzetten. Alhoewel de HSL is nog geen toppunt van snelheid 8)
G.
Eric
-
Alhoewel de HSL is nog geen toppunt van snelheid
Natuurlijk wel. Onlangs heeft Transavia het experiment op de verbinding Rotterdam - Orly afgebroken. Ze kregen de toestellen niet vol, reden: de Thalys was zowel goedkoper als sneller (door to door).
Wat er besteld zou zijn, geen idee. Dat kunnen er eigenlijk maar twee zijn: Duplex of AGV. Het beleid van Alstom is duidelijk: als je een TGV wilt die enkeldeks is, wordt het een AGV; dubbeldeks een Duplex of misschien in de toekomst een AGV-Duplex.
Krijg je zo'n nieuw ding in 16 maanden toegelaten in drie landen?
En dan is er ook nog sprake van diensten Parijs - Londen, die roepen weer een hele set andere problemen op...we gaan het zien 8).
-
En is het in de auto die jij in je avatar hebt staan dan beter? ;)
Voor mijzelf wel, voor degene die achter mij gaat zitten stukken minder 8) ;D
mvg,
Matthijs
-
Dat het een AGV wordt staat nergens. Alleen dat ze materieel besteld hebben bij Alstom maar AGV ligt wel voor de hand. Je wilt concureren met vliegverbindingen en dan ga je geen boemeltje inzetten. Alhoewel de HSL is nog geen toppunt van snelheid 8)
G.
Eric
Als je met AGV wilt rijden kun je dat vergeten in 2010. De enige klant die zich tot nu toe voor de AGV heeft gemeld, een maatschppij uit Italië, krijgt haar treinen niet eerder dan 2010 geleverd. Een volgende klant sluit dan keurig achterin de rij aan. Bovendien verkeert de AGV op dit moment nog in het experimentele stadium, dus het zou heel goed kunnen dat de levering vanaf 2010 naar Italië ook niet eens wordt gehaald.
www.raymondkies.nl
-
Hopelijk worden het niet net zulke lelijke treinen als voor op de HSL-Zuid...
-
Ik vind dat zo'n flauwe opmerking: hopenlijk worden het niet zulke lelijke treinen... Wat is de essentie van een trein? Juist: het vervoeren van mensen (of goederen). En het uiterlijk van een trein dient meer doelen dan het gerief van een plaatjesmakende spoorweghobbyist, zoals bijvoorbeeld optimale stroomlijn voor een zo laag mogelijk energiegebruik, het beperken van lawaai etc. Kijk naar de laatste generatie hogesnelheidstreinen - die hebben allemaal een soortgelijke kopvorm.
www.raymondkies.nl
-
Ik vind dat zo'n flauwe opmerking: hopenlijk worden het niet zulke lelijke treinen...
Die opmerking zal vast niet flauw bedoeld zijn maar uit hobbyïstisch oogpunt. Het oog wil ook wat en mijn oog wil niet dat vogelbekdier. Als reiziger zal ik het treinstel overigens vast wel weten te waarderen...
-
Als je met AGV wilt rijden kun je dat vergeten in 2010. De enige klant die zich tot nu toe voor de AGV heeft gemeld, een maatschppij uit Italië, krijgt haar treinen niet eerder dan 2010 geleverd.
2012 had ik zelfs begrepen... maar ik weet niet in hoeverre dat accuraat is.
-
Die opmerking zal vast niet flauw bedoeld zijn maar uit hobbyïstisch oogpunt. Het oog wil ook wat en mijn oog wil niet dat vogelbekdier. Als reiziger zal ik het treinstel overigens vast wel weten te waarderen...
De opmerking was inderdaad niet flauw bedoeld. De *opmerkelijke* vorm zal ongetwijfeld een bepaald doel dienen. Ik twijfel ook niet aan het comfort aan de binnenkant, dat is tegenwoordig bijna altijd goed, hooguit een kwestie van smaak bij kleurkeuzes, en het enige echte discussiepunt is beenruimte. Overigens heel belangrijk ,want ik ben 1m86, met het vooruitzicht op 2m00 ;D