BeneluxSpoor.net forum

Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: spoorzolder op 08 September 2008, 19:45:18

Titel: Air France-KLM en Veolia
Bericht door: spoorzolder op 08 September 2008, 19:45:18
Luchtvaartmaatschappij Air France-KLM tekent volgende week een samenwerkingsverband met het Franse transportbedrijf Veolia om reizigers in Europa te vervoeren met hogesnelheidstreinen

bron: Luchtvaartnieuws
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=27608 (http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=27608)


gr.jan
Titel: Re: Air France-KLM en Veolia
Bericht door: Hans Reints op 08 September 2008, 19:50:29
Als je dit leuk vind, moet je ook niet zeuren als er wachttijden van enkele uren ontstaan. Dit Hoort bij het vliegen, en wordt als zodanig gewoon geaccepteerd door de reiziger.(zie de luchthavens overal ter wereld!!! ;D

SK
Titel: Re: Air France-KLM en Veolia
Bericht door: spoorzolder op 08 September 2008, 19:53:42
er zaten toch al vliegtuig stoelen in die treinen ?
Titel: Re: Air France-KLM en Veolia
Bericht door: Hans Reints op 08 September 2008, 19:54:52
Kon je alvast wennen :P
Titel: Re: Air France-KLM en Veolia
Bericht door: Matthijs van Heijningen op 08 September 2008, 19:59:52
Argh, als ze maar wel wat doen aan de beenruimte. Dat is in de vliegende kisten van Transavia een ramp als je lang bent.

mvg,

Matthijs
Titel: Re: Air France-KLM en Veolia
Bericht door: Speedle op 08 September 2008, 20:30:54
Dat kan je wel vergeten, de Project Manager die daar over gaat is nl amper 1,60 meter. Dus hij vind al snel dat er genoeg beenruimte is.
Toen ik tijdens de test met mijn 1,90 ++ naast hem probeerde te gaan zitten en hier een opmerking over maakte, liep hij boos weg.

Dus de beenruimte blijft -te- klein.

Peter
Titel: Re: Air France-KLM en Veolia
Bericht door: Marco1044 op 08 September 2008, 20:40:06
Tja, ben benieuwd hoe tactisch je dat gebracht hebt Peter!  ;D

Groeten van je vriend....

P.S. eindelijk eens wat gepost! Welkom!

Titel: Re: Air France-KLM en Veolia
Bericht door: spoorzolder op 08 September 2008, 21:16:58
Citaat
Dat kan je wel vergeten, de Project Manager die daar over gaat is nl amper 1,60 meter

is zeker een fransman
Titel: Re: Air France-KLM en Veolia
Bericht door: Alexander op 08 September 2008, 21:29:53
Maar laat al meteen zien hoe goed de Fransen naar de doelgroepen kijken.   ::)

Groeten, Alexander
Titel: Re: Air France-KLM en Veolia
Bericht door: Gert1 op 08 September 2008, 22:53:32
Argh, als ze maar wel wat doen aan de beenruimte. Dat is in de vliegende kisten van Transavia een ramp als je lang bent.

En is het in de auto die jij in je avatar hebt staan dan beter?   ;)

mvg,
Gert
Titel: Re: Air France-KLM en Veolia
Bericht door: Mispoes op 09 September 2008, 00:10:33
(http://www.mitropa.nl/forum/images/smiles/crowd.gif)

(leentje buur van Mitropa via Echte Kees)
Titel: Re: Air France-KLM en Veolia
Bericht door: Victor op 09 September 2008, 02:00:30
Als er dan treinen gaan rijden dmv deze samenwerking, worden de NS en Thalys dan verstoten van de betreffende lijnen of komen er dan weer andere samenwerkingen of overeenkomsten?

Gr. Victor

(hmmm die vraag had ik wel kunnen stellen aan G. Koopmans, PvdA. Die gaf  vrijdag namelijk een college op mijn studie)
Titel: Re: Air France-KLM en Veolia
Bericht door: Spoors op 09 September 2008, 08:43:06
Er meerdere vervoerders op de HSL rijden. Voordeel is dat we  naast het lelijke geval van NS HiSpeed ook de AGV van Air France - KLM - Veolia te zien krijgen ...  ;D

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/g_972008202831.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/g_972008202831.jpg)
Titel: Re: Air France-KLM en Veolia
Bericht door: Railhopper op 09 September 2008, 09:04:13
vind het een beetje op donald duck lijken  ;D ;D
Titel: Re: Air France-KLM en Veolia
Bericht door: Spoors op 09 September 2008, 09:17:54
Inderdaad ... de NS HiSpeed trein lijkt net op DD ...

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/050542.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/050542.jpg)
Titel: Re: Air France-KLM en Veolia
Bericht door: Trabantfahrer op 09 September 2008, 11:37:33
Er meerdere vervoerders op de HSL rijden. Voordeel is dat we  naast het lelijke geval van NS HiSpeed ook de AGV van Air France - KLM - Veolia te zien krijgen ...  ;D
Wie zegt
- dat Air France/Veolia écht zal gaan rijden
- dat Air France/Veolia met AGV gaat rijden
- en.... dat het materieel van NS HiSpeed ooit geleverd gaat worden?  ;)

www.raymondkies.nl
Titel: Re: Air France-KLM en Veolia
Bericht door: Spoors op 09 September 2008, 12:28:35
Stukje op nu.nl is wat duidelijker:

Citaat
PARIJS - Luchtvaartmaatschappij Air France-KLM wil samen met het Franse transportbedrijf Veolia reizigers in Europa gaan vervoeren met hogesnelheidstreinen.
Daarvoor richten ze een samenwerkingsverband op. Dat heeft het bedrijf maandag bevestigd na berichtgeving door Franse media eerder op de dag.

Europese spoornetwerk
De eerste treinen moeten in januari 2010 gaan rijden. Dan gaat het Europese spoornetwerk open voor concurrentie. Klanten van Air France-KLM kunnen dan met de trein reizen tussen Parijs, Amsterdam en Londen.
De Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij liet begin juli al weten in gesprek te zijn met Veolia. Ze zouden inmiddels al treinen hebben besteld bij het Franse Alstom.  

Plannen
Air France-KLM werkt al vier jaar aan plannen om de trein als vervoermiddel toe te voegen aan zijn activiteiten.
Het luchtvaartbedrijf hoopt zo op korte routes klanten terug te winnen die zijn kwijtgeraakt aan traditionele spoorwegbedrijven als SNCF en Deutsche Bahn.


Het onderstreepte geeft een antwoord op je vragen ... behalve over de levering van die HiSpeed stellen ...

Groet,

Jeroen
Titel: Re: Air France-KLM en Veolia
Bericht door: Remunj op 09 September 2008, 12:33:40
Dat het een AGV wordt staat nergens. Alleen dat ze materieel besteld hebben bij Alstom maar AGV ligt wel voor de hand. Je wilt concureren met vliegverbindingen en dan ga je geen boemeltje inzetten. Alhoewel de HSL is nog geen toppunt van snelheid  8)

G.
Eric
Titel: Re: Air France-KLM en Veolia
Bericht door: Anoniem op 09 September 2008, 12:55:08
Alhoewel de HSL is nog geen toppunt van snelheid

Natuurlijk wel. Onlangs heeft Transavia het experiment op de verbinding Rotterdam - Orly afgebroken. Ze kregen de toestellen niet vol, reden: de Thalys was zowel goedkoper als sneller (door to door).

Wat er besteld zou zijn, geen idee. Dat kunnen er eigenlijk maar twee zijn: Duplex of AGV. Het beleid van Alstom is duidelijk: als je een TGV wilt die enkeldeks is, wordt het een AGV; dubbeldeks een Duplex of misschien in de toekomst een AGV-Duplex.

Krijg je zo'n nieuw ding in 16 maanden toegelaten in drie landen?

En dan is er ook nog sprake van diensten Parijs - Londen, die roepen weer een hele set andere problemen op...we gaan het zien  8).
Titel: Re: Air France-KLM en Veolia
Bericht door: Matthijs van Heijningen op 09 September 2008, 14:01:21
En is het in de auto die jij in je avatar hebt staan dan beter?   ;)

Voor mijzelf wel, voor degene die achter mij gaat zitten stukken minder 8) ;D

mvg,

Matthijs
Titel: Re: Air France-KLM en Veolia
Bericht door: Trabantfahrer op 09 September 2008, 17:50:54
Dat het een AGV wordt staat nergens. Alleen dat ze materieel besteld hebben bij Alstom maar AGV ligt wel voor de hand. Je wilt concureren met vliegverbindingen en dan ga je geen boemeltje inzetten. Alhoewel de HSL is nog geen toppunt van snelheid  8)

G.
Eric

Als je met AGV wilt rijden kun je dat vergeten in 2010. De enige klant die zich tot nu toe voor de AGV heeft gemeld, een maatschppij uit Italië, krijgt haar treinen niet eerder dan 2010 geleverd. Een volgende klant sluit dan keurig achterin de rij aan. Bovendien verkeert de AGV op dit moment nog in het experimentele stadium, dus het zou heel goed kunnen dat de levering vanaf 2010 naar Italië ook niet eens wordt gehaald.

www.raymondkies.nl
Titel: Re: Air France-KLM en Veolia
Bericht door: Robin op 09 September 2008, 17:56:08
Hopelijk worden het niet net zulke lelijke treinen als voor op de HSL-Zuid...
Titel: Re: Air France-KLM en Veolia
Bericht door: Trabantfahrer op 09 September 2008, 18:17:27
Ik vind dat zo'n flauwe opmerking: hopenlijk worden het niet zulke lelijke treinen... Wat is de essentie van een trein? Juist: het vervoeren van mensen (of goederen). En het uiterlijk van een trein dient meer doelen dan het gerief van een plaatjesmakende spoorweghobbyist, zoals bijvoorbeeld optimale stroomlijn voor een zo laag mogelijk energiegebruik, het beperken van lawaai etc. Kijk naar de laatste generatie hogesnelheidstreinen - die hebben allemaal een soortgelijke kopvorm.

www.raymondkies.nl
Titel: Re: Air France-KLM en Veolia
Bericht door: Mispoes op 09 September 2008, 18:25:43
Ik vind dat zo'n flauwe opmerking: hopenlijk worden het niet zulke lelijke treinen...

Die opmerking zal vast niet flauw bedoeld zijn maar uit hobbyïstisch oogpunt. Het oog wil ook wat en mijn oog wil niet dat vogelbekdier. Als reiziger zal ik het treinstel overigens vast wel weten te waarderen...
Titel: Re: Air France-KLM en Veolia
Bericht door: Anoniem op 09 September 2008, 18:30:10
Als je met AGV wilt rijden kun je dat vergeten in 2010. De enige klant die zich tot nu toe voor de AGV heeft gemeld, een maatschppij uit Italië, krijgt haar treinen niet eerder dan 2010 geleverd.

2012 had ik zelfs begrepen... maar ik weet niet in hoeverre dat accuraat is.
Titel: Re: Air France-KLM en Veolia
Bericht door: Robin op 09 September 2008, 18:59:10
Die opmerking zal vast niet flauw bedoeld zijn maar uit hobbyïstisch oogpunt. Het oog wil ook wat en mijn oog wil niet dat vogelbekdier. Als reiziger zal ik het treinstel overigens vast wel weten te waarderen...

De opmerking was inderdaad niet flauw bedoeld. De *opmerkelijke* vorm zal ongetwijfeld een bepaald doel dienen. Ik twijfel ook niet aan het comfort aan de binnenkant, dat is tegenwoordig bijna altijd goed, hooguit een kwestie van smaak bij kleurkeuzes, en het enige echte discussiepunt is beenruimte. Overigens heel belangrijk ,want ik ben 1m86, met het vooruitzicht op 2m00 ;D