BeneluxSpoor.net forum

Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: Richard Snijder op 17 June 2008, 19:31:52

Titel: service dienst van Lenz
Bericht door: Richard Snijder op 17 June 2008, 19:31:52
Na een ontsporing bij het opdrukken van de Roco Clean wagen deden mijn Lenz componenten het niet meer ,na telefonisch contact met Lenz alles opgestuurd en vandaag met hen gebeld ,het pakketje vanuit Oostenrijk was geariveerd.
En men wenste mij als Nederlander in Oostenrijk nog veel succes met de EK voetbal want wat Duitsland gisteren heeft laten zien was van dien aard dat ze na de volgende wedatrijd wel naar huis zouden gaan. :) :)
Kijken hoe lang het duurd voor ik alles weer terug heb .
Heeft iemand hier ervaring met de servicedienst van Lenz?
Titel: Re: service dienst van Lenz
Bericht door: RobE op 17 June 2008, 20:24:08
Hallo Richard,

Mijn ervaring met Lenz is uitstekend. Ze doen niet moeilijk over de oorzaak van het defect raken en sturen het snel terug.
Ook de contacten via de email verlopen erg goed.

Groet,
Rob 
Titel: Re: service dienst van Lenz
Bericht door: br212 op 17 June 2008, 20:28:47
Service dienst van Lenz: perfect.

Antwoord op email binnen 1 a 2 werkdagen, reparaties binnen 2 weken weer retour, kosten normaal. Zelfs beter dan de NL importeur die zeker ook geen verkeerde naam heeft.
Titel: Re: service dienst van Lenz
Bericht door: Gert1 op 17 June 2008, 20:35:16
...het pakketje vanuit Oostenrijk was geariveerd.
Uh? Lenz zit toch gewoon in Duitsland?

mvg,
Gert
Titel: Re: service dienst van Lenz
Bericht door: Private SNAFU op 17 June 2008, 20:53:53
Gert,

Richard woont in Oostenrijk en heeft het daar vandaan naar Lenz gestuurd, dat weer in Dld zit.

Gr,
Bart
Titel: Re: service dienst van Lenz
Bericht door: Richard Snijder op 17 June 2008, 21:14:01
En post dit item in een nederlands forum,das internationaal of niet?
Titel: Re: service dienst van Lenz
Bericht door: santerdam op 17 June 2008, 21:40:48
En wordt waarschijnlijk gelezen in Malta ........
Titel: Re: service dienst van Lenz
Bericht door: Richard Snijder op 17 June 2008, 22:15:00
Leuk clubje.
Titel: Re: service dienst van Lenz
Bericht door: Jan van den Berg op 19 June 2008, 19:33:28
Top service van Lenz.Ik heb er zelf ook goede ervaringen mee.
Titel: Re:service dienst van Lenz
Bericht door: Ekklesia op 25 November 2011, 20:11:46
Tja ligt er blijkbaar aan wat het is, want als het gaat om een update van je LH 100 regelaar dan duurt het zomaar 5 maanden.

Ik heb de regelaar op 5 juli j.l. weg gebracht naar de winkel en hij belde zojuist dat de regelaar weer terug was. De regelaar is diezelfde week nog opgestuurd met wat decoders.

Groenten Rob
Titel: Re:service dienst van Lenz
Bericht door: Ronald Halma op 25 November 2011, 20:56:51
Rob, dan ligt dat wss niet aan Lenz maar aan de winkelier... ik heb ze onlangs aan de telefoon gehad (Lenz Duitsland) en een uiterst vriendelijke meneer meldde mij dat het 2 tot 3 weken duurde voor een update van een LZ100, 2 LH 100 en 1 LH90.

Titel: Re:service dienst van Lenz
Bericht door: SBBcargo op 25 November 2011, 21:25:55
Ik heb de regelaar op 5 juli j.l. weg gebracht naar de winkel en hij belde zojuist dat de regelaar weer terug was. De regelaar is diezelfde week nog opgestuurd met wat decoders.

Rob, ik heb de zelfde ervaring via mijn winkelier (6 maanden wachten). En nog fout ook! De winkelier had het waarschijnlijk niet goed begrepen wat er moest gebeuren en had de spullen ter controle naar Lenz opgestuurd. Na wat brieven/mailtjes heen en weer tussen winkelier en Lenz kwam alles half ge-updated terug. Spulletjes toen maar meegenomen naar de beurs in Dortmund en alles was binnen 1 week, correct, retour.  (y)
Dus, mijn advies rechtstreeks contact opnemen met Lenz.

Marius.
Titel: Re:service dienst van Lenz
Bericht door: maartenvanderburgt op 28 November 2011, 16:54:05
Voor updates apparaten en reparaties apparaten is mijn advies:  direct naar Lenz, graag  even contact van te voren of een duidelijke update / klachtomschrijving.
Garantiegevallen dienen uiteraard in principe via de winkelier te lopen, maar wanneer daar weer extra kosten aan zitten (vervoer of transport), dan ook na contact met Lenz direct opsturen.  Dat is in de meeste gevallen de goedkoopste en zeker de snelste methode. (vergeet niet een kopie van de aankoopbon mee te sturen).

Ik heb tot nu toe alleen voor updates ooit een rekening gehad, gebreken, ook als gevolg van fouten van de klant, zijn tot nu toe altijd gratis verholpen.  Een bijdrage in de (porto)kosten wordt door mij wel in rekening gebracht.

Maarten van der Burgt
importeur Lenz in Nederland
Titel: Re:service dienst van Lenz
Bericht door: Ekklesia op 28 November 2011, 18:25:16
Ik had al zo'n vermoeden. Maar aangezien ik thuis niets aan deze regelaar heb en alleen gebruik voor op de club heb ik het via een winkelier laten gebeuren. Allen dank voor de toelichting, een wijze les voor een eventuele volgende keer.  (y)

Groenten Rob
Titel: Re:service dienst van Lenz
Bericht door: Marty op 28 November 2011, 18:54:19
is de allereerste versie van Lenz nog te updaten ?? nee toch ??
Titel: Re:service dienst van Lenz
Bericht door: Ronald Halma op 28 November 2011, 20:49:01
Die hardware is niet direct te updaten, dan moet er wat nieuw spul in.... misschien kun je dan beter een nieuwe set kopen ;)
Titel: Re:service dienst van Lenz
Bericht door: SBBcargo op 28 November 2011, 22:56:46
is de allereerste versie van Lenz nog te updaten ?? nee toch ??
Je weet maar nooit.... dus ff een mailtje naar Lenz geeft vast en zeker duidelijkheid!  :D
Marius.
Titel: Re:service dienst van Lenz
Bericht door: Marty op 29 November 2011, 10:42:50
wha, ik en in een andere taal mailen, dan weet ik zeker dat ik een doos Milka repen ofzo terug krijg die ik dan schijnt te hebben besteld ofzo   ;D
En mijn MM voldoet tot dusver, maar ik zag toevallig hier ergens in een hoek op de zaak die oude Lenz liggen, onderhand al nostalgie, ding zal ook al een jaar of 16  oud zijn, maar van buiten ziet het er nog net zo jong uit als de Lenz van tegenwoordig ,
Beetje zoals ik zelf dus ;D
Titel: Re:service dienst van Lenz
Bericht door: Ronald Halma op 29 November 2011, 15:15:31
Lenz:

alle Zentralen LZ100 ab Version 2.x mit Hardware die ab Ende 1997 produziert wurde. Die Hardware nur dieser Zentralen ist für ein direktes Update geeignet. Ob Ihre Zentrale bereits mit dieser Hardware ausgestattet ist, können Sie beim Auslesen einer Lok auf dem Programmiergleis feststellen: In diesen Zentralen ist ein Relais eingebaut, welches beim Auslesen oder Programmieren von Decodern hörbar schaltet.

Für ältere Zentralen ist das Update nicht mehr verfügbar.


Is het de eerste V1.0 dan is die niet meer te updaten.
Titel: Re:service dienst van Lenz
Bericht door: Marty op 29 November 2011, 15:25:30
Mooi, de vullesboer komt toch zo  ;D
Titel: Re:service dienst van Lenz
Bericht door: Hans sprinter op 29 November 2011, 15:48:27
DingDong,
Hier is de vullisboer, waar kan ik de bak legen? ;D
Ik wil hem wel, geen probleem...
Hans  ;)
Titel: Re:service dienst van Lenz
Bericht door: SBBcargo op 29 November 2011, 15:51:17
Mooi, de vullesboer komt toch zo  ;D
Ho, ho, ho! Wat ga je aan de vullesboer afgeven? Misschien wil ik wel wat van je overnemen tegen een leuk prijsje  ;)

Marius.
Titel: Re:service dienst van Lenz
Bericht door: Ronald Halma op 29 November 2011, 15:53:25
Hij had al mail... ;)
Titel: Re:service dienst van Lenz
Bericht door: SBBcargo op 29 November 2011, 16:16:08
Je kunt ook nooit eens rustig koffie drinken  ;D
Titel: Re:service dienst van Lenz
Bericht door: Ronald Halma op 29 November 2011, 16:19:08
 ;D ;D ;)